abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 april 2013 @ 11:18:57 #1
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125711830

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 25 april 2013 @ 11:19:12 #2
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125711837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Fijn dat elk huurhuis ook een eigenaar heeft, dat wordt dan weer een extra huurverhoging, een alternatief is er toch niet
Als ze die verkocht hebben bedoel je , dat duurt nog even hoor, die 2.000.000 woningen van de politiek

Die van mij mogen ze al eerder hebben
pi_125711917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zou een win-win situatie zijn. Huurder kan lekker goedkoop op kamers en de koper kan zijn hypo + belastingen blijven betalen ^O^

Maar bij zo'n situatie word de spoeling wel dunner en komt er meer druk te staan op de prijs van wonen.
Goedkoop op kamers 8)7

Ik heb jaren op kamers gezeten maar dat was per vierkante meter echt mega duur, over het gebrek aan privacy maar niet te spreken. :+
pi_125712094
De verkoop van huurwoningen is de pest voor de huizenmarkt, woningbouwverenigingen dumpen deze tegen lage prijzen en gunstige condities op de markt, als particulier krijg je nooit je starterswoning verkocht op deze manier.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 25 april 2013 @ 11:30:27 #5
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125712192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:27 schreef DroogDok het volgende:
De verkoop van huurwoningen is de pest voor de huizenmarkt, woningbouwverenigingen dumpen deze tegen lage prijzen en gunstige condities op de markt,
corporatie die maken al gauw wat winst,, gekocht voor 20.000 gulden en verkopen tegen 120.000 euro met terugkoopgarantie van een jaar en startershypotheek

Bij ons zitten ze zo een 30% onder de huidige vraagprijzen in de buurt
pi_125712281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

corporatie die maken al gauw wat winst,, gekocht voor 20.000 gulden en verkopen tegen 120.000 euro met terugkoopgarantie van een jaar en startershypotheek
Precies, als particulier kan je er niet tegenop :(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125712524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:27 schreef DroogDok het volgende:
De verkoop van huurwoningen is de pest voor de huizenmarkt, woningbouwverenigingen dumpen deze tegen lage prijzen en gunstige condities op de markt, als particulier krijg je nooit je starterswoning verkocht op deze manier.
Ik denk dat corporaties niet de hoofdprijs hoeven te vragen omdat ze niet die huizen niet tegen de hoofdprijs in de boeken hebben staan. Dat in tegenstelling tot starters die kochten op de top van de zeepbel.

De term starterswoning zal nooit meer dezelfde betekenis hebben. Deed je vroeger een 'slimme Z' door zo snel mogelijk op de 'property ladder' te stappen en zo je overwaarde te kunnen incasseren. Tegenwoordig ben je een heuse masochist by doing so. Die kleine starterswoningen en appartementen zijn gewoon onverkoopbaar voor de prijs die starters er de afgelopen jaren voor betaald hebben.

Met de huidige trend van dalende woningprijzen kun je de 'startersfase' maar beter overslaan.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125712549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja tegen zulke semi onzin die HD9 beweerd kan niemand op. :') _O-

Want startershypotheken worden niet door wbv's verstrekt, de onderbouwing van de kosten van een wbv woning daar wachter we al een paar topics op, maar krijgen geen antwoord van deze roeptoeter.

Alleen door de koopgarant korting zitten ze onder de prijs maar qau normale prijs worden de objecten van WBV's voor gangbare prijzen op de markt gezet.
pi_125712570
quote:

Kan wel maar dan moet je eerst even aflossen. Het probleem is de overwaardering van deze woningen, overigens speelt het probleem ook in de hogere segmenten maar daar is de noodzaak tot verhuizen vaak minder evident.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125712639
quote:

[..]

Tuurlijk wel, ook gewoon die prijs verlagen. Moet je eens kijken hoe snel je verkoopt. En er zijn héél veel huizenbezitters die ook hun woning 20-30-40 jaar terug hebben gekocht voor véél minder dan wat de woning nu werkelijk waard is. Maar ook die groep heeft vaak wat moeite met het zakken in prijs ten opzicht van de papieren waarde in 2005.
De groep die vlak voor het leeglopen van de bubble heeft gekocht en de mensen die telkens hun overwaarde hebben geconsumeerd hebben wel een probleempje. Maar die zijn er ook zelf met beide benen ingestapt. What goes up, will come down.

Overigens is de gemiddelde corporatiewoning ook wel ietsie pietsie eenvoudiger als de gemiddelde particuliere koopwoning.
Het probleem is dat de particulier bovenop de prijs voor de 'kale' woning ook nog graag even de investeringen van 10 jaar terug in keuken, badkamer en vloer volledig wil 'terugverdienen'. En daarbij uit het oog verliest dat die voor een koper vaak weinig meerwaarde hebben ten opzichte van een basic woningbouwkeuken.
En ja, die tuin is ook zo prachtig aangelegd. Heeft ook een paar centen gekost hoor. Dan praat je alles bij elkaar al snel over 30.000 euro, terwijl het voor de koper nauwelijks meerwaarde heeft.
pi_125712659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja tegen zulke semi onzin die HD9 beweerd kan niemand op. :') _O-

Want startershypotheken worden niet door wbv's verstrekt, de onderbouwing van de kosten van een wbv woning daar wachter we al een paar topics op, maar krijgen geen antwoord van deze roeptoeter.

Alleen door de koopgarant korting zitten ze onder de prijs maar qau normale prijs worden de objecten van WBV's voor gangbare prijzen op de markt gezet.
:N :N :N

Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door. Vaak gaat het dan ook nog eens om compleet gerenoveerde woningen. Een kennis van mij kocht vorig jaar zo'n woning voor nog geen 140k. Perceel van 400m2, energielabel A, intern en extern volledig gerenoveerd. Goed.. je woont dan maar op 90m2 maar tegen zoiets kunnen particuliere vastgoedgiganten niet tegen op :P
pi_125712796
Ik woon al jaren in een sociale huurwoning voor 310 euro per maand. Niks mis mee.
Straks moet ik 4.5, 5 of 6% meer huur gaan betalen . Kom je uit op 18 euro extra in de maand in het meest ongunstige scenario poeh poeh.
blablablabla
pi_125712979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:43 schreef Ivo1985 het volgende:

Tuurlijk wel, ook gewoon die prijs verlagen. Moet je eens kijken hoe snel je verkoopt. En er zijn héél veel huizenbezitters die ook hun woning 20-30-40 jaar terug hebben gekocht voor véél minder dan wat de woning nu werkelijk waard is. Maar ook die groep heeft vaak wat moeite met het zakken in prijs ten opzicht van de papieren waarde in 2005.
Ik vraag nog wel eens een hypothecair uittreksel aan om te kijken hoe het zit met financiële situatie van een bewoner. Blijkt toch vaak dat zelfs die oudjes hun levensstijl gefinancierd hebben met 'het huis als flappentap'. Daar kwam dus leuk al dat geld vandaan dat onze economie 'stimuleerde'.

Starters zitten vaak met torenhoge schulden omdat ook zij hadden ingezet op eeuwig stijgende woningprijzen. Die moeten nu hard gaan sparen om zich te verlossen van het blok beton aan de benen.

Ik denk dat de woningcorporaties een flinke neerwaartse druk gaan creëren op de prijs van woningen. Dus Droogdok heeft wel degelijk een goed punt dat daar heel moeilijk mee te concurreren valt. Uiteraard is het geen 'oneerlijke' concurrentie, de woningcorporaties hebben een troef in handen die ze moeten uitspelen om aan de geldzucht van de overheid te kunnen voldoen.
pi_125713061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door.
Fijn lekkere nee icoontjes neerzetten en een vaag verhaal erbij. :')

Als je nu eens met 2huur woningen die te koop staan en 2 vergelijkbare woning aan zou komen dan zou ik het willen geloven, maar dit is weer een kennis van een kennis verhaal.

Doe je best je kunt het ik zie de linkjes zo wel verscijnen die je verhaal wat meer onderbouwen.
pi_125713080
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:48 schreef Elan het volgende:
Ik woon al jaren in een sociale huurwoning voor 310 euro per maand. Niks mis mee.
Straks moet ik 4.5, 5 of 6% meer huur gaan betalen . Kom je uit op 18 euro extra in de maand in het meest ongunstige scenario poeh poeh.
Stef Blok zal jouw eens flink uitwonen, scheefhuurders verdienen straf o|O

En ondertussen laat Stef de leensubsidie vrijwel volledig in stand voor zijn meesters -O-
pi_125713121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fijn lekkere nee icoontjes neerzetten en een vaag verhaal erbij. :')

Als je nu eens met 2huur woningen die te koop staan en 2 vergelijkbare woning aan zou komen dan zou ik het willen geloven, maar dit is weer een kennis van een kennis verhaal.

Doe je best je kunt het ik zie de linkjes zo wel verscijnen die je verhaal wat meer onderbouwen.
Ik weerlegde gewoon jouw niet onderbouwde claim met mijn visie :*
pi_125713224
quote:
12s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Stef Blok zal jouw eens flink uitwonen, scheefhuurders verdienen straf o|O

En ondertussen laat Stef de leensubsidie vrijwel volledig in stand voor zijn meesters -O-
Oh, ik zou hier dolgraag weg willen.Echt een kutbuurt tussen de asocialen die geen baan hebben en 's nachts overlast veroorzaken.
Ben nu bij verschillende banken geweest maar ze willen omdat ik vroeger WAO heb gehad en nu al twee jaar als flexwerker aan de bak ben mij geen hypotheek verstrekken.
blablablabla
pi_125713311
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh, ik zou hier dolgraag weg willen.Echt een kutbuurt tussen de asocialen die geen baan hebben en 's nachts overlast veroorzaken.
Ben nu bij verschillende banken geweest maar ze willen omdat ik vroeger WAO heb gehad en nu al twee jaar als flexwerker aan de bak ben mij geen hypotheek verstrekken.
Banken willen momenteel ook geen geld verstrekken, ABN-AMRO zit zelfs op een nullijn. Eerst moet er afgelost worden alvorens er wat verstrekt kan worden en dan kijkt de bank ook nog eens of je wel een gouden randje hebt.

Voor 310 euro zit je wel lekker goedkoop, misschien kun je een zet goeie oorpluggen kopen?
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 12:05:14 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125713358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Banken willen momenteel ook geen geld verstrekken, ABN-AMRO zit zelfs op een nullijn. Eerst moet er afgelost worden alvorens er wat verstrekt kan worden en dan kijkt de bank ook nog eens of je wel een gouden randje hebt.

Voor 310 euro zit je wel lekker goedkoop, misschien kun je een zet goeie oorpluggen kopen?
Een gouden randje? Wat bedoel je daarmee?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125713448
quote:

[..]

Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door. Vaak gaat het dan ook nog eens om compleet gerenoveerde woningen. Een kennis van mij kocht vorig jaar zo'n woning voor nog geen 140k. Perceel van 400m2, energielabel A, intern en extern volledig gerenoveerd. Goed.. je woont dan maar op 90m2 maar tegen zoiets kunnen particuliere vastgoedgiganten niet tegen op :P
Hier in Tilburg zijn het toch echt allemaal tochtige krotten die de WBV's aanbieden hoor.... :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_125713614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vraag nog wel eens een hypothecair uittreksel aan om te kijken hoe het zit met financiële situatie van een bewoner. Blijkt toch vaak dat zelfs die oudjes hun levensstijl gefinancierd hebben met 'het huis als flappentap'. Daar kwam dus leuk al dat geld vandaan dat onze economie 'stimuleerde'.

Starters zitten vaak met torenhoge schulden omdat ook zij hadden ingezet op eeuwig stijgende woningprijzen. Die moeten nu hard gaan sparen om zich te verlossen van het blok beton aan de benen.

Ik denk dat de woningcorporaties een flinke neerwaartse druk gaan creëren op de prijs van woningen. Dus Droogdok heeft wel degelijk een goed punt dat daar heel moeilijk mee te concurreren valt. Uiteraard is het geen 'oneerlijke' concurrentie, de woningcorporaties hebben een troef in handen die ze moeten uitspelen om aan de geldzucht van de overheid te kunnen voldoen.
LOL, het is net een echoput.

Je weet dat de hypothecaire inschrijving in geen verhouding (want een veelvoud hoger) staat met de hypothecaire lening he? :D

Dus wat wil je exact uit een uitreksel van de hyp. inschrijving afleiden? Echt, die bluf _O-
pi_125713641
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jammer is dat eigenlijk he. Zeker met de toename aan flexwerkers (denk aan de bouw en zorg) zouden banken juist om de economie te stimuleren hier veel beter op moeten anticiperen.
Van mij begrijp ik het nog wel omdat ik een toxic verleden heb, maar zijn genoeg jonge gediplomeerde mensen die gewoon al jaren probleemloos in bijvoorbeeld de zorg werken, ontslag kregen en nu gedwongen tegen wat minder salaris en zonder vast contract niet eens een huisje kunnen kopen. Sociale huurwoning komen ze niet voor in aanmerking omdat er wachtlijsten van 10 jaar zijn of verdienen daar te veel voor.

Kun je lekker tot je een vent gevonden heb verplicht thuiswonen.
blablablabla
pi_125713703
quote:

[..]

Waarmee maar aangetoond is dat goedkoop duurkoop is. Ga dan ook in een beetje acceptabele plek wonen. Op goede locaties heb je dat soort onzin niet, hoe zou dat nou komen? Daar komt je kennis over een tijdje ook wel achter :)
pi_125714004
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hier in Tilburg zijn het toch echt allemaal tochtige krotten die de WBV's aanbieden hoor.... :X
Ik heb toch weinig last van tocht hier in tilburg in een ex huurkrot appartement. :P

Mijn energieprestatienorm had nog beter kunnen zijn wanneer ik tijdens de verbouwing wel voor hr++ glas had gekozen, maar toen zat ik nog als huurder en zou het mij meteen flink wat meer huur gaan kosten terwijl de woonkamer die ik alleen verwarm toch al dubbel glas bevatte. :+
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 12:28:19 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_125714171
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb toch weinig last van tocht hier in tilburg in een ex huurkrot appartement. :P

Mijn energieprestatienorm had nog beter kunnen zijn wanneer ik tijdens de verbouwing wel voor hr++ glas had gekozen, maar toen zat ik nog als huurder en zou het mij meteen flink wat meer huur gaan kosten terwijl de woonkamer die ik alleen verwarm toch al dubbel glas bevatte. :+
En in de rest van het huis is het bij jou koud dan? Of wat? :P
pi_125714404
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En in de rest van het huis is het bij jou koud dan? Of wat? :P
Op mijn slaapkamer met raam open kan het soms wel eens fris zijn. :P

Op de andere kamers en gangen is het schat ik minimaal een graad of 16.

Wanneer de zon in de winter een beetje geschenen heeft dan kom ik thuis en is het 22 graden in mijn woonkamer zonder dat de verwarming aangestaan heeft. Misschien dat mijn boven en onderburen zich suf stoken dat kan natuurlijk ook het geval zijn. Als de zon niet schijnt dan nog wordt mijn woonkamer niet kouder dan 17 graden.

Laatst toen men het buitenwerk aan het schilderen was (lang leven een actieve VVE die dit regelt ^O^ ) en wat deuren tegen elkaar open moesten blijven staan werd het wel opeens een graad of 14 in mijn woonkamer.
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 12:39:07 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_125714554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op mijn slaapkamer met raam open kan het soms wel eens fris zijn. :P

Op de andere kamers en gangen is het schat ik minimaal een graad of 16.

Wanneer de zon in de winter een beetje geschenen heeft dan kom ik thuis en is het 22 graden in mijn woonkamer zonder dat de verwarming aangestaan heeft. Misschien dat mijn boven en onderburen zich suf stoken dat kan natuurlijk ook het geval zijn. Als de zon niet schijnt dan nog wordt mijn woonkamer niet kouder dan 17 graden.

Laatst toen men het buitenwerk aan het schilderen was (lang leven een actieve VVE die dit regelt ^O^ ) en wat deuren tegen elkaar open moesten blijven staan werd het wel opeens een graad of 14 in mijn woonkamer.
Ik maak mijn raam altijd na verloop van tijd weer dicht :P Ja jij hebt een appartement, dus alles en idereen om je heen stookt ook, daar heb jij inderdaad profijt van. Als ik de verwarming uit zet is het een graad of 17 ongeveer in huis. Dat vind ik niet warm genoeg, dus ik zet mn verwarming altijd op 21 graden.

Op de slaapkamer heb ik de verwarming nooit aan, maar op mn 'kantoor' wel.
pi_125715653
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik dus. "Gedeeltelijk dubbel glas", wel muur isolatie maar geen dak of andersom, huizen zonder CV, compleet géén isolatie. Appartementen komen er volgens mij nog het beste vanaf idd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_125715701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik dus. "Gedeeltelijk dubbel glas", wel muur isolatie maar geen dak of andersom, huizen zonder CV, compleet géén isolatie. Appartementen komen er volgens mij nog het beste vanaf idd.
Compleet van binnen en van buiten gerenoveerde huizen zie ik echter echt niet voorbij komen. Het zijn bijna allemaal van die gevallen waar ze vanaf lijken te willen. Soms komt er wel eens iets beters voorbij maar dat is zeldzaam en die huizen zijn ook altijd meteen weg.
  donderdag 25 april 2013 @ 13:17:05 #30
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125715892
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Compleet van binnen en van buiten gerenoveerde huizen zie ik echter echt niet voorbij komen. Het zijn bijna allemaal van die gevallen waar ze vanaf lijken te willen. Soms komt er wel eens iets beters voorbij maar dat is zeldzaam en die huizen zijn ook altijd meteen weg.
gaat om en hele wijk hier waar ze vanaf willen, uit de jaren 60, en de grond die houden ze in erfpacht
pi_125715968
quote:

[..]

Dan moet je dus snel genoeg reageren als je er iets tussen ziet wat je wel wat lijkt. ;)

Het lijkt wel een echt werkende markt, de gewilde panden worden nog steeds verkocht en de niet gewilde doen het een stuk slechter.

Maar goed het ging er eigenlijk over dat panden volgens sommigen hier door WBV's onder de normale marktprijs verkocht worden en daar hebben we nog steeds geen voorbeelden van gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dat er huizen zonder CV verkocht worden is logisch in tilburg die zitten dan meestal wel op de stadverwarming aangesloten. ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 13:23:44 #32
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125716184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En dat er huizen zonder CV verkocht worden is logisch in tilburg die zitten dan meestal wel op de stadverwarming aangesloten. ;)
of ze hebben een houtkachel
pi_125716779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je dus snel genoeg reageren als je er iets tussen ziet wat je wel wat lijkt. ;)

Het lijkt wel een echt werkende markt, de gewilde panden worden nog steeds verkocht en de niet gewilde doen het een stuk slechter.

Maar die gewilde panden zijn dus gewoon echt zeldzaam. Ook de buurten waar er verkocht wordt. Niet dat het allemaal achterbuurten zijn maar de echt leuke buurten zitten er gewoon niet tussen.

Het is ook allemaal heel logisch, waarom zou je als WBV je beste en nieuwste woningen uit je verhuur gooien?

Ik zie net dat er voor het eerst sinds ik het bijhoud geen flats meer te koop staan in de Mozartlaan trouwens :o
pi_125716818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:23 schreef HD9 het volgende:

[..]

of ze hebben een houtkachel
Dat dus idd. Met geen CV bedoel ik dus: geen radiatoren, al dan niet op de stadsverwarming aangesloten :P
  donderdag 25 april 2013 @ 13:42:31 #35
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125717012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat dus idd. Met geen CV bedoel ik dus: geen radiatoren, al dan niet op de stadsverwarming aangesloten :P
wat heb je een kachel nodig met zonne-energie en super dubbel-glas, gewoon zongericht bouwen
pi_125717051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waarmee maar aangetoond is dat goedkoop duurkoop is. Ga dan ook in een beetje acceptabele plek wonen. Op goede locaties heb je dat soort onzin niet, hoe zou dat nou komen? Daar komt je kennis over een tijdje ook wel achter :)
Aah... locatie, locatie, locatie

Toch vreemd dat N-Holland/Brabant en Utrecht de sterkste daling laten zien. Ooh wacht... niet zo raar want daar wonen de meeste blaaskaakjes en zit dus de meeste lucht :P
pi_125717491
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ook gewoon die prijs verlagen. Moet je eens kijken hoe snel je verkoopt. ....
Op zich heb je gelijk natuurlijk, maar dan moet je wel willen en kunnen.
pi_125717516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Toch vreemd dat N-Holland/Brabant en Utrecht de sterkste daling laten zien. Ooh wacht... niet zo raar want daar wonen de meeste blaaskaakjes en zit dus de meeste lucht :P
kijk voor de lol eens naar dezelfde gegevens voor 2008 en 2009. Toen is de prijs in Friesland, Drenthe en Flevoland zo hard gekelderd t.o.v. de nu zakkende provincies, dat het logisch is dat het westen nu nog langer blijft zakken. :)
pi_125717541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, de huizenmarkt is Dronten is da bomb, daar wil iedereen wonen :D

Geen idee wat je probeert te 'bewijzen', maar de stelling is zo belachelijk dat elke verdediging hem allen nog belachelijker maakt. :D

Wtf gaat dit over? :D
pi_125717802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dit gaat over een plaatje van de CBS site, maar over welk jaar het gaat weet niemand omdat bronnen ontbreken. :P
pi_125717822
Ik probeer alleen maar aan te halen dat het dogma van 'locatie, locatie, locatie' gewoon achterhaald is. Ook in steden met 'gouden randjes' dalen de prijzen.

Ik kan nog wel even wat postjes aanhalen waarin bepaalde users doodleuk beweerde dat de prijzen niet of nauwelijks zouden dalen vanwege: "locatie, locatie, locatie".

Nu dat uiteindelijk ook gewoon gebeurt is het allemaal niet ter zake doende informatie. Prima... kan ik mee leven want uiteindelijk is het mij alleen maar te doen om de implosie van de Nederlandse huizenmarkt zeepbel, de rest is ruis :)
pi_125717885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit gaat over een plaatje van de CBS site, maar over welk jaar het gaat weet niemand omdat bronnen ontbreken. :P
Meest recente publicatie van het CBS.
pi_125718063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik probeer alleen maar aan te halen dat het dogma van 'locatie, locatie, locatie' gewoon achterhaald is. Ook in steden met 'gouden randjes' dalen de prijzen.

Ik kan nog wel even wat postjes aanhalen waarin bepaalde users doodleuk beweerde dat de prijzen niet of nauwelijks zouden dalen vanwege: "locatie, locatie, locatie".

Nu dat uiteindelijk ook gewoon gebeurt is het allemaal niet ter zake doende informatie. Prima... kan ik mee leven want uiteindelijk is het mij alleen maar te doen om de implosie van de Nederlandse huizenmarkt zeepbel, de rest is ruis :)
Jij denkt dat een huis in Dronten even waardevast is als een huis in pakweg A'dam of Utrecht? :)

Als jouw leven draait om de vermeende implosie van de Nederlandse huizenmarkt, dan is er iets serieus mis in je leven (en prioriteitsstelling), imho.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:14:46 #44
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125718223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, de huizenmarkt is Dronten is da bomb, daar wil iedereen wonen :D

Geen idee wat je probeert te 'bewijzen', maar de stelling is zo belachelijk dat elke verdediging hem allen nog belachelijker maakt. :D

Dat men in utrecht en NH eerder wil cashen
pi_125718300
Het FD heeft vandaag een artikel met een pakkende tekst: "Woonlobby strandt door naïviteit en idealisme".

Zou zomaar ook op kunnen gaan voor de lobby van hogehuizenprijsminnend NL.

@Dino: Bedoel je dan even waardevast in procenten? Ik vraag me dan af hoe je dat onderbouwd. Waarom zou een huis in Amsterdam of Utrecht meer waardevast zijn dan een huis in Dronten?

Veel mensen die in Dronten wonen hebben een baan in Amsterdam, Almere, Amersfoort, Utrecht of Zwolle. Die mensen zijn daar gaan wonen omdat ze niet op een stapel stenen op een verkleinde postzegel wilde wonen. Als de prijs daar daalt gaan ze in de steden net zo hard onderuit, dezelfde economische ellende treft iedereen. Ik kan mij zo voorstellen dat de steden zelfs harder geraakt gaan worden omdat de hypotheeksommen daar nog eens flink hoger liggen. Als je huis dan eenzelfde percentage in waarde dalen is je reële onderwaarde ook nog eens fors hoger.
pi_125718365
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:14 schreef HD9 het volgende:

Dat men in utrecht en NH eerder wil cashen
Want daar wonen meer emigrerende dinosauriërs (lees oudjes ;) ) :?
  donderdag 25 april 2013 @ 14:29:48 #47
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125718746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het FD heeft vandaag een artikel met een pakkende tekst: "Woonlobby strandt door naïviteit en idealisme".

wel de link plaatsen he

http://fd.nl/economie-pol(...)aviteit-en-idealisme
pi_125718894
:D. Ik ken een aantal mensen uit Emmeloord, Dronten en Lelystad en al deze mensen hebben dezelfde gedachtenkronkel als wat ComplexConjugate hier aangeeft; ik woon in [insert dode poldervlakte] omdat het dichtbij de beschaving zit. Het is het allemaal daardoor net niet. Elke dag weer die mooie gebieden uit rijden richting het saaie polderlandschap omdat je daar in ieder geval lekker goedkoop kan wonen. Brrr.
pi_125719262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef krapula het volgende:
:D. Ik ken een aantal mensen uit Emmeloord, Dronten en Lelystad en al deze mensen hebben dezelfde gedachtenkronkel als wat ComplexConjugate hier aangeeft; ik woon in [insert dode poldervlakte] omdat het dichtbij de beschaving zit. Het is het allemaal daardoor net niet. Elke dag weer die mooie gebieden uit rijden richting het saaie polderlandschap omdat je daar in ieder geval lekker goedkoop kan wonen. Brrr.
Ik ken die gedachtekronkel ook, dankzij dat soort lieden zijn de huizen hier dus ook te duur geworden. Buitenstaanders kochten hier de huizen op en kwamen zich dan even voorstellen als de nieuwe buren. "Lekker goedkoop hier joh... die woningen!!!". Mafketels... dat zijn het. En nu willen de meesten weer terug naar de beschaafde wereld maar krijgen ze niet de hoofdprijs voor hun kot terug _O-
  donderdag 25 april 2013 @ 14:46:30 #50
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125719434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef krapula het volgende:
ik ken ze die gaan helemaal naar Hongarije na hun pensioen, omdat ze daar een vrijstaand huis hebben met 3000 m2 tuin en een zwembad, voor 9000 euro, met 28 graden, die zitten te loeren tot ze weer naar die corporatie galerijflat terug mogen in de stad met een huur van 500 euro en dan als scheefhuurder en profiteur worden aangemerkt.

terwijl ze helemaal geen enkele Euro HRA of subsidie ontvangen hebben ooit
pi_125720077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

@Dino: Bedoel je dan even waardevast in procenten? Ik vraag me dan af hoe je dat onderbouwd. Waarom zou een huis in Amsterdam of Utrecht meer waardevast zijn dan een huis in Dronten?

Veel mensen die in Dronten wonen hebben een baan in Amsterdam, Almere, Amersfoort, Utrecht of Zwolle. Die mensen zijn daar gaan wonen omdat ze niet op een stapel stenen op een verkleinde postzegel wilde wonen. Als de prijs daar daalt gaan ze in de steden net zo hard onderuit, dezelfde economische ellende treft iedereen. Ik kan mij zo voorstellen dat de steden zelfs harder geraakt gaan worden omdat de hypotheeksommen daar nog eens flink hoger liggen. Als je huis dan eenzelfde percentage in waarde dalen is je reële onderwaarde ook nog eens fors hoger.
Vaste tip in elk soort 'handel': koop iets waarvan er weinig is, veel vraag naar is, en niet bijgemaakt kan worden.

Als voorbeeld. Voor zover ik weet hebben ze binnen de ring van A'dam nog één locatie waar ze nog een fatsoenlijk aantal huizen kunnen bijbouwen (Fountainhead), en dan is het op. Eenieder die in de stad wil wonen (let wel van mji hoeft niemand dat, ieder z'n zin, er zijn echter wel buitengewoon veel mensen die dat wel willen en zullen blijven willen), zal het moeten doen met die voorraad.

Daarom zou ik, als ik kijk naar waardevastheid, bijvoorbeeld nooit een vinex hok kopen, want morgen stampen ze bij wijze van spreken morgen een vergelijkbare wijk uit de grond. Zoals ze in de polders gedaan hebben. Veel substitutie.

Wat jij aanhaalt heeft niks met waardevastbaarheid te maken, maar met een persoonlijke afweging van mensen welke prioriteiten ze stellen. Want gelukkig zijn er nog wel mensen die begrijpen dat een huis een plek is om te wonen, en niet een rekensom of een speculatieobject.

Maar waardevastheid vind je niet in een dertien in een dozijn geval. En plekken als Almere, Dronten, Lelystad schaar ik onder negenentwintig in een dozijn.
pi_125720162
quote:

[..]

Erg afhankelijk van de corporatie. Hier zit een hele actieve die heel veel heeft geïnvesteerd de afgelopen jaren.
pi_125721810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar waardevastheid vind je niet in een dertien in een dozijn geval. En plekken als Almere, Dronten, Lelystad schaar ik onder negenentwintig in een dozijn.
Wat ik zo raar vind is dat bankiers wel al die mensen een hypotheek hebben gegeven alsof ze een uniek waardevast object bezaten :)

Was er maar wat meer kritisch gekeken naar de hypotheekverstrekking dan hadden al die mensen niet zulke hoge leningen kunnen krijgen voor 29 in een dozijn plagiaat.
pi_125722546
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat ik zo raar vind is dat bankiers wel al die mensen een hypotheek hebben gegeven alsof ze een uniek waardevast object bezaten :)

Was er maar wat meer kritisch gekeken naar de hypotheekverstrekking dan hadden al die mensen niet zulke hoge leningen kunnen krijgen voor 29 in een dozijn plagiaat.
Vind ik niet zo raar, want belangrijker is dat mensen hun maandelijkse rente en aflossing kunnen en willen blijven betalen. En daar zal het zo wel de gebruikelijke reacties op regenen met uit zijn verband gerukte quotes en plaatjes met rare schalen, maar in de regel is dat het geval.

De waarde van de zekerheid wordt pas relevant een stadium daarna, en uit de hoeveelheid executieverkopen (mineur) moge duidelijk zijn hoe relevant (laag).

Maar wel fijn dat we het eens zijn over Dronten :)
pi_125722589
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg afhankelijk van de corporatie. Hier zit een hele actieve die heel veel heeft geïnvesteerd de afgelopen jaren.
Ik spreek dan over mijn eigen gemeente idd.
pi_125722755
is de daling in zeeland het laagste omdat in Zeeuws-Vlaanderen de prijzen zo laag zijn, dat half belgie de boel opkoopt daar?
pi_125723188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vind ik niet zo raar, want belangrijker is dat mensen hun maandelijkse rente en aflossing kunnen en willen blijven betalen. En daar zal het zo wel de gebruikelijke reacties op regenen met uit zijn verband gerukte quotes en plaatjes met rare schalen, maar in de regel is dat het geval.

De waarde van de zekerheid wordt pas relevant een stadium daarna, en uit de hoeveelheid executieverkopen (mineur) moge duidelijk zijn hoe relevant (laag).

Maar wel fijn dat we het eens zijn over Dronten :)
Banken zijn al jarenlang poeslief tegen wanbetalers, komt omdat ze heel erg bang zijn wat de werkelijke marktwaarde van hun onderpand zal zijn. Als de waarheid aan het licht komt krijgt Nederland geen centjes meer bij elkaar om in vastgoed te beleggen.

Ik vind het niet erg dat er mensen zijn die Dronten maar een achtergebleven gat vinden, is alleen maar beter voor de huizenprijs aldaar ;)
pi_125723518
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Banken zijn al jarenlang poeslief tegen wanbetalers, komt omdat ze heel erg bang zijn wat de werkelijke marktwaarde van hun onderpand zal zijn. Als de waarheid aan het licht komt krijgt Nederland geen centjes meer bij elkaar om in vastgoed te beleggen.

Ik vind het niet erg dat er mensen zijn die Dronten maar een achtergebleven gat vinden, is alleen maar beter voor de huizenprijs aldaar ;)
Ik vind het ook niet erg, kunnen alle quasi doomdaypreppers en complotdenkers naar Dronten, heeft de rest er tenminste geen last van,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125724166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet erg, kunnen alle quasi doomdaypreppers en complotdenkers naar Dronten, heeft de rest er tenminste geen last van,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt mij best een leuk idee een soort van provinciale bug-in, in geval van een shtf hoeven we maar 8 bruggen te bewaken/op te blazen.
Windenergie is er in overvloed, net als water en landbouwgrond. Flevoland kan met gemak zelfvoorzienend worden. Kan gezellig worden *O*

donderdag 25 april 2013 @ 17:21:01 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125724766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:12 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen.. waarom heb je het niet gekocht in '72...
Toen woonde ik hier niet, toen had ik een koophoekwoning elders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 25 april 2013 @ 17:27:02 #61
323876 michaelmoore
pi_125724984
Gewoon een extra hypotheek geven die lui
Of in t schuurtje bij de kinderen

http://www.volkskrant.nl/(...)en-bij-familie.dhtml

quote:
Langdurig zorg nodig? Straks eerst aankloppen bij familie
Door: Redactie − 25/04/13, 13:30
© anp. Minister Edith Schippers en staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Langdurig hulpbehoevende ouderen en zieken moeten hun zorg voortaan zelf gaan organiseren.

Ze moeten aankloppen bij familieleden, vrienden en buren of hun spaargeld gebruiken om zorg te regelen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125725003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk natuurlijk, maar dan moet je wel willen en kunnen.
Klopt. Echter de mensen die meer dan 15 a 20 jaar geleden hun eerste woning hebben gekocht en nu vast zitten, hebben dat aan zichzelf te danken. Die hebben zelf de overwaarde en HRA maximaal 'benut'.
Mensen die dat niet hebben gedaan hebben nu een hypotheekje van misschien 200 euro in de maand, als ze niet al helemaal klaar zijn met aflossen en die groep lacht zich nu kapot. Zelf met een modaal inkomen kan die groep nu makkelijk rondkomen. Verdienen ze (iets) meer dan modaal, dan kunnen ze zich met gemak allerlei luxe veroorloven zoals meerdere vakanties per jaar, een mooie keuken of regelmatig een restaurantje bezoeken of avondje naar het theater. Terwijl de HRA-'genieters' na al die jaren nog steeds het grootste deel van hun inkomen naar de bank zien gaan en na het betalen van alle rekeningen net genoeg over houden voor een kar met boodschappen.

Enigszins gechargeerd uiteraard en ik weet ook wel dat er nog een groot grijs gebied is. Maar wie al vele jaren terug zijn eerste koopwoning heeft gekocht en nu nog steeds/weer met een maximale hypotheek zit is toch echt wel een béétje de dupe van de eigen grootheidswaanzin.
  donderdag 25 april 2013 @ 18:10:57 #63
323876 michaelmoore
pi_125726492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt. Echter de mensen die meer dan 15 a 20 jaar geleden hun eerste woning hebben gekocht en nu vast zitten, hebben dat aan zichzelf te danken. Die hebben zelf de overwaarde en HRA maximaal 'benut'.
Maar je hebt toch recht op die aftrek ???

Van die extra overwaarde kon je ieder jaar een nieuwe auto kopen en daar kreeg je "aftrek" over
  donderdag 25 april 2013 @ 18:34:15 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125727159
quote:

[..]

Mensen die dat niet hebben gedaan hebben nu een hypotheekje van misschien 200 euro in de maand, als ze niet al helemaal klaar zijn met aflossen en die groep lacht zich nu kapot. Zelf met een modaal inkomen kan die groep nu makkelijk rondkomen. Verdienen ze (iets) meer dan modaal, dan kunnen ze zich met gemak allerlei luxe veroorloven zoals meerdere vakanties per jaar, een mooie keuken of regelmatig een restaurantje bezoeken of avondje naar het theater. Terwijl de HRA-'genieters' na al die jaren nog steeds het grootste deel van hun inkomen naar de bank zien gaan en na het betalen van alle rekeningen net genoeg over houden voor een kar met boodschappen.

Enigszins gechargeerd uiteraard en ik weet ook wel dat er nog een groot grijs gebied is. Maar wie al vele jaren terug zijn eerste koopwoning heeft gekocht en nu nog steeds/weer met een maximale hypotheek zit is toch echt wel een béétje de dupe van de eigen grootheidswaanzin.
Eens. Een mooi gevalletje van de huid verkopen voordat de beer gevangen is, dat "benutten" van de overwaarde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_125728084
quote:

[..]

Ik ben nog steeds verbaasd dat die mensen kennelijk ook nog steeds hetzelfde salaris als 15/20 jaar geleden verdienen, dat is op zich best een bijzondere prestatie ;) Nog afgezien van een gehalveerde rente.

Ook zonder af te lossen kunnen die comfortabel achterover leunen hoor. En dat heeft niks met HRA van doen, als je er drie seconden over nadenkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-04-2013 19:09:13 ]
pi_125728566
ik vind het verbazingwekkend dat er word beweerd dat de inflatie maar 2% per jaar is.. terwijl in 1990 1600 gulden een normaal salaris was en vandaag 1600 euro
pi_125728859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:13 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind het verbazingwekkend dat er word beweerd dat de inflatie maar 2% per jaar is.. terwijl in 1990 1600 gulden een normaal salaris was en vandaag 1600 euro
De koopkracht is ook flink gestegen.
pi_125728913
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De koopkracht is ook flink gestegen.
Mijn punt. Kun je nagaan als je bovendien de prijs van je grootste kostencomponent (wonen) vastklikt voor langere tijd.
pi_125730731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds verbaasd dat die mensen kennelijk ook nog steeds hetzelfde salaris als 15/20 jaar geleden verdienen, dat is op zich best een bijzondere prestatie ;) Nog afgezien van een gehalveerde rente.

Ook zonder af te lossen kunnen die comfortabel achterover leunen hoor. En dat heeft niks met HRA van doen, als je er drie seconden over nadenkt.
Eensch hoor. De groep die al 20-30 jaar in dezelfde gezinswoning woont en niet tussentijds de hypotheek verhoogd heeft zit er nu goed bij dankzij inflatie en loonstijgingen.

Maar die mensen die de boel telkens verhogen houden daarbij natuurlijk ook rekening met hun gestegen inkomen. Een paar jaar voor de kinderen de deur uit gaan bijvoorbeeld nog even verhuizen naar een grotere woning, en daar dan meteen een nieuwe badkamer, keuken etc in zetten met een maximale hypotheek op dat moment. Want ja, je moet dat belastingvoordeel van die renteaftrek wel maximaal gebruiken natuurlijk.
pi_125730784
dat mag niet meer sinds 2009? volgens mij. althans.. met de bijleenregeling is dat niet aftrekbaar
pi_125731061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Eensch hoor. De groep die al 20-30 jaar in dezelfde gezinswoning woont en niet tussentijds de hypotheek verhoogd heeft zit er nu goed bij dankzij inflatie en loonstijgingen.

Maar die mensen die de boel telkens verhogen houden daarbij natuurlijk ook rekening met hun gestegen inkomen. Een paar jaar voor de kinderen de deur uit gaan bijvoorbeeld nog even verhuizen naar een grotere woning, en daar dan meteen een nieuwe badkamer, keuken etc in zetten met een maximale hypotheek op dat moment. Want ja, je moet dat belastingvoordeel van die renteaftrek wel maximaal gebruiken natuurlijk.
Ik ken ze niet eerlijkgezegd. Ik denk dat jongere generaties wat dat betreft veel meer noten op hun zang hebben, en bijv. direct prima keukens eruit slopen omdat 'de kleur niet mijn smaak is' en dat soort fratsen.

Vergeet niet dat de groep mensen die jij beschrijft heel andere tijden heeft meegemaakt (eind jaren 70 tot mid jaren 80) waarbij de huidige 'crisis' nagenoeg verbleekt.
pi_125741803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ken ze niet eerlijkgezegd. Ik denk dat jongere generaties wat dat betreft veel meer noten op hun zang hebben, en bijv. direct prima keukens eruit slopen omdat 'de kleur niet mijn smaak is' en dat soort fratsen.

Vergeet niet dat de groep mensen die jij beschrijft heel andere tijden heeft meegemaakt (eind jaren 70 tot mid jaren 80) waarbij de huidige 'crisis' nagenoeg verbleekt.
Die ken ik dan weer niet die jongere generaties (waar ik in jou geval ook toe behoor) die er direct nieuwe keukens inzetten. Wel van horen zeggen makelaars en keukenboeren enzo maar daar hebben we niks. Wel ken ik de generatie die idd vlak voor de kinderen uit huis gaan nog even een nieuwe grotere woning gekocht hebben. Maar die konden dat ook wel want ik had hun huis gekocht waar hun al 30 jaar in gewoond hebben en niet bar veel eraan hebben uitgegeven.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:41:13 #73
323876 michaelmoore
pi_125751739
Dat mag Blok helemaal niet beslissen , zijn eigen partij heeft ze geprivatiseerd en nu denkt ie te vertellen wat hun salaris moet zijn

Nee jongen, dat ga je niet redden
De huurverhogingen gaan rechtstreeks in de pocket van de old boys network

Het is ook niet makkelijk hoor, dat verhuren van woningen, er is nauwelijks vraag naar woonruimte kijk maar naar al die leegstaande sociale huurwoningen

Dan mag je gerust een miljoen per jaar verdienen

http://nos.nl/artikel/499(...)hter-om-salaris.html
quote:
Corporaties naar rechter om salaris

Bestuurders en toezichthouders van woningcorporaties stappen naar de rechter. Ze willen zo voorkomen dat minister Blok flink in hun salaris gaat snijden. Volgens de minister wordt er nog steeds te veel verdiend door de top van de woningcorporaties.

Vooral een regeling die minister Blok heeft bedacht voor de woningcorporaties zit de bestuurders en toezichthouders dwars.
Volgens de corporaties kan het salaris van een bestuurder door die regeling met 40 tot 70 procent teruglopen, afhankelijk van het aantal woningen dat een corporatie beheert.
Balkenendenorm

Sommige bestuurders vrezen dat ze hun huis moeten verkopen als de regeling van Blok doorgaat. Daarnaast zijn de woningcorporaties bang dat capabele bestuurders afhaken omdat het salaris niet langer in verhouding staat tot de verantwoordelijkheden.

Volgens de woningcorporaties verdient 95 procent van de nieuwe bestuurders minder dan de Balkenendenorm.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-04-2013 10:49:39 ]
pi_125753473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Lang niet iedereen heeft dat gedaan, gelukkig zijn er genoeg mensen die wel met beide benen op de grond staan. Die mensen komen nu redelijk ongeschonden deze crisis door. Ze moeten wellicht wat koopkracht inleveren, maar kunnen dat doorgaans ook vanwege de lage resterende hypotheek.

Maar ik ken ook echt wel voorbeelden waar het wel gebeurd is. Zelfs die 3 jaar terug nog riepen dat je maar beter meteen kan gaan kopen want 'dan bouw je alvast iets op en kan je over een paar jaar groter gaan wonen'. Terwijl de markt dus al flink op slot zat en prijzen al aan het zakken waren.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:38:18 #75
323876 michaelmoore
pi_125753797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Lang niet iedereen heeft dat gedaan, gelukkig zijn er genoeg mensen die wel met beide benen op de grond staan. Die mensen komen nu redelijk ongeschonden deze crisis door. Ze moeten wellicht wat koopkracht inleveren, maar kunnen dat doorgaans ook vanwege de lage resterende hypotheek.

Maar ik ken ook echt wel voorbeelden waar het wel gebeurd is. Zelfs die 3 jaar terug nog riepen dat je maar beter meteen kan gaan kopen want 'dan bouw je alvast iets op en kan je over een paar jaar groter gaan wonen'. Terwijl de markt dus al flink op slot zat en prijzen al aan het zakken waren.
mijn collega's zitten allemaal met een hypotheek lager dan de verkoopwaarde nu, sommigen zeer fors lager
pi_125753953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn collega's zitten allemaal met een hypotheek lager dan de verkoopwaarde nu, sommigen zeer fors lager
Allemaal?
pi_125754045
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allemaal?
Je weet toch dat ze elke maand hun hypotheekafschriften aan HD9 overleggen, alsmede een taxatierapport? Doen jouw collega's dat niet bij jou dan?
pi_125754070
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je weet toch dat ze elke maand hun hypotheekafschriften aan HD9 overleggen, alsmede een taxatierapport? Doen jouw collega's dat niet bij jou dan?
Allemaal.
pi_125754168
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De medewerkers op het bedrijf waar ik werk zijn dat verplicht en als ze op teveel vierkante meters wonen dan verplichten we ze ook om maar een huisgenoot erbij te nemen. Als ze dat niet doen ontslaan we ze, of verplichten we ze om in de vestiging in bulgarije of hongarije te gaan werken als ze dan perse toch groot en goedkoop willen wonen. :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:50:17 #80
323876 michaelmoore
pi_125754257
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allemaal?
nee op een na ,en huurders ook niet uiteraard

Ja ik weet hoeveel ze gekocht hebben, wanneer en wat voor hypotheek, men praat daarover ja

in procenten een enkeling zelfs 40%
allemaal in de leeftijdsklasse 30 - 40 jaar
pi_125754316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee op een na ,en huurders ook niet uiteraard

Ja ik weet hoeveel ze gekocht hebben, wanneer en wat voor hypotheek, men praat daarover ja

in procenten een enkeling zelfs 40%
Dat je vooral mafketels opzoekt verbaast me ergens ook niet :P
pi_125754327
quote:

[..]

Klopt, maar ik heb niet het idee dat mensen die nu ergens 15-20 jaar "vast" zitten. Dit gaat meer om jongen mensen die ongeveer 5 jaar geleden gekocht hebben en nu door willen stromen naar een grotere woning, die moeten, als ze het financieel aan kunnen, een grote restschuld accepteren. Ook is het voor de potentiële kopers van dergelijke woningen niet makkelijk, hypotheek regels zijn strenger kosten koper financieren kan niet meer.

Als de regering de woningmarkt wil aanpakken moet er meer instroom van onder komen, inkomensafhankelijke huren kunnen daarbij helpen, maar dan moet het wel steviger worden opgezet dan nu.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:53:29 #83
323876 michaelmoore
pi_125754387
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat je vooral mafketels opzoekt verbaast me ergens ook niet :P
nou dat zijn echt geen mafketels hoor, anders werkten ze daar niet
pi_125754414
Waar is daar?
Je praat in de verleden tijd :o
pi_125754491
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]
Als de regering de woningmarkt wil aanpakken moet er meer instroom van onder komen, inkomensafhankelijke huren kunnen daarbij helpen, maar dan moet het wel steviger worden opgezet dan nu.
Dat inkomensafhankelijk huren is wel een grappig iets, alsof de mensen die met een goed salaris nu in een sociale huurwoning zitten, niet zouden kopen in een andere tijd...
pi_125754510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dat zijn echt geen mafketels hoor, anders werkten ze daar niet
Je komt niet erg geloofwaardig over. Als al je collega's, stuk voor stuk, aan financieel wanbeleid doen zijn het mafketels. Geloof het gewoon niet.
pi_125754640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat inkomensafhankelijk huren is wel een grappig iets, alsof de mensen die met een goed salaris nu in een sociale huurwoning zitten, niet zouden kopen in een andere tijd...
Blijkbaar niet, velen zitten al 20 jaar in een sociale huurwoning en lachen zo mogelijk nog harder dan mensen die 20 jaar geleden wel gekocht hebben.
pi_125754701
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je komt niet erg geloofwaardig over. Als al je collega's, stuk voor stuk, aan financieel wanbeleid doen zijn het mafketels. Geloof het gewoon niet.
:D

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hypotheek < verkoopwaarde !

sinds wanneer is het wanbeleid om te barsten van het eigen vermogen?
pi_125754705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, velen zitten al 20 jaar in een sociale huurwoning en lachen zo mogelijk nog harder dan mensen die 20 jaar geleden wel gekocht hebben.
Dat is zeer de vraag. Die laatste groep heeft de hypotheek over het algemeen nu bijna afbetaald en heeft een woning in bezit die pakweg bijna dubbel zoveel waard is geworden.
pi_125754735
quote:

[..]

Eehh, we geven toch net af op de mensen die lang geleden een huis hebben gekocht :?

En ik was in de veronderstelling dat de jonge generatie de scheefhuurder is, die de sociale woningen inpikken en bezet houden. Heb je toevallig een artikel oid bij de hand die het tegendeel bewijst?
pi_125754742
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

:D

[..]

hypotheek < verkoopwaarde !

het blijft MM :+
pi_125754932
quote:

[..]

Als iedereen lacht, is het goed :) Keep on smiling.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:33:53 #93
323876 michaelmoore
pi_125755648
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
mijn collegas ??
die zitten allemaal smachtend uit te kijken naar de heilige sint salarius
nee geen vermogen hoor, geen duppie
pi_125755768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn collegas ??
die zitten allemaal smachtend uit te kijken naar de heilige sint salarius
nee geen vermogen hoor, geen duppie

Ten eerste wist ik niet dat patienten tegenwoordig betaald werden.

Ten tweede, je beweert hierboven exact het omgekeerde, wat is het nou?
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:39:44 #95
323876 michaelmoore
pi_125755809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ten eerste wist ik niet dat patiënten tegenwoordig betaald werden.
Jawel als ze op proefverlof zijn wel
pi_125755900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eehh, we geven toch net af op de mensen die lang geleden een huis hebben gekocht :?

En ik was in de veronderstelling dat de jonge generatie de scheefhuurder is, die de sociale woningen inpikken en bezet houden. Heb je toevallig een artikel oid bij de hand die het tegendeel bewijst?
Een artikel niet, maar ken genoeg mensen die al meer dan 20, zo niet 30, jaar in dezelfde sociale huurwoning wonen. Ze zijn daar ingekomen toen vers van de LTS kwamen, hebben zich in veel gevallen aardig omhoog gewerkt in het bedrijf en verdienen ondertussen 2 keer modaal en blijven lekker zitten waar ze zitten.
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is zeer de vraag. Die laatste groep heeft de hypotheek over het algemeen nu bijna afbetaald en heeft een woning in bezit die pakweg bijna dubbel zoveel waard is geworden.
Klopt, helemaal gelijk.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:52:43 #97
323876 michaelmoore
pi_125756247
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet allemaal rozegeur en manedinges hoor
http://www.bekendeburen.n(...)-forse-restschulden/
pi_125756441
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, wie weet hoeveel spaargeld daar tegenover stond. Want velen zullen wel een fiscale adivseur gehad hebben die hun adviseerde om zich helemaal vol te laden met schulden om zo hun belastingdruk te verminderen.
pi_125756636
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bekende Nederlanders en slim omgaan met geld is nooit een geweldige combinatie geweest volgens mij.
pi_125756662
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ten tweede, je beweert hierboven exact het omgekeerde, wat is het nou?
Leuk hoe zijn web van leugens steeds groter wordt :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:04:03 #101
323876 michaelmoore
pi_125756708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, wie weet hoeveel spaargeld daar tegenover stond. Want velen zullen wel een fiscale adivseur gehad hebben die hun adviseerde om zich helemaal vol te laden met schulden om zo hun belastingdruk te verminderen.
ik weet wel dat het voor hen de eerste woning was en ze geen duppie spaargeld zelf hadden, sommigen zelfs een BKR notering, de grootste moeite om het rond te krijgen

Ze zouden het nu ook niet meer rond krijgen
pi_125756791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik weet wel dat het voor hen de eerste woning was en ze geen duppie spaargeld zelf hadden, sommigen zelfs een BKR notering, de grootste moeite om het rond te krijgen

Voor de bekende Nederlanders waar je nu naar verwijst?

Of gaat dit weer over al je collega's?
pi_125756812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat ken jij nu ook al, al die genoemd BN'rs in dat stuk waar ik op reageer. Jij hebt het maar druk om je sociale netwerk te onderhouden. Ik snap niet waar je de tijd ook nog vandaan haalt om zo vaak hier en onder je kloon te posten. :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:08:21 #104
323876 michaelmoore
pi_125756859
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de bekende Nederlanders waar je nu naar verwijst?

Of gaat dit weer over al je collega's?
Bij jullie is de tuin van de buren erg groen, ik denk dat het vaak erg kaal is in die tuin
pi_125757067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij jullie is de tuin van de buren erg groen, ik denk dat het vaak erg kaal is in die tuin
jij moet gewoon een beetje opletten voor je weer allerlei loze of tegenstrijdige onzin uitkraamt :D
pi_125757290
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

jij moet gewoon een beetje opletten voor je weer allerlei loze of tegenstrijdige onzin uitkraamt :D
Waarom zou hij opletten, hij kan zeggen wat hij wil zonder dat er ingegrepen wordt. :o

Hoelang wacht jij al niet op al zijn loze beweringen die hij nog zou moeten onderbouwen. :')
pi_125757323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou hij opletten, hij kan zeggen wat hij wil zonder dat er ingegrepen wordt. :o

Hoelang wacht jij al niet op al zijn loze beweringen die hij nog zou moeten onderbouwen. :')
Hij is weer een aardige verzameling opmerkingen bij zijn geschiedenis aan het verzamelen, wees gerust ;)
pi_125758078
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij is weer een aardige verzameling opmerkingen bij zijn geschiedenis aan het verzamelen, wees gerust ;)
In dat opzicht is het beleid hier net zo zwalkend als het overheidsbeleid inzake de woningmarkt. En dan weet ik niet of ik bij deze opmerking moet ;( of juist :D moet doen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:43:49 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758129
quote:
'Gluurverhoging' moet van tafel
door Joris Polman

De inkomensafhankelijke huurverhoging moet van tafel. Huurdersorganisatie de Woonbond eist namens 1,5 miljoen huurders dat de Belastingdienst direct stopt met het verstrekken van salarisgegevens.

De Woonbond maakt later vandaag bekend dat het naar privacywaakhond het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is gestapt in een ultieme poging de inkomensafhankelijke huurverhoging te torpederen.

De pijlen zijn daarbij gericht op de Belastingdienst die in de ogen van de Woonbond op straffe van een dwangsom, moet stoppen met het verstrekken van informatie over het inkomen van huurders aan woningcorporaties en particuliere verhuurders.

De Woonbond is de grootste huurdersorganisatie van ons land en vertegenwoordigt de helft van de circa 3 miljoen Nederlanders die een huis huren.

De jaarlijkse huurverhoging – door de Woonbond steevast gluurverhoging genoemd - is door toedoen van de Belastingdienst in ,,chaos” ontaard, zo stelt de huurdersvereniging. Inmiddels is gebleken dat de fiscus niet in staat is om een inkomensverklaring van vele honderdduizenden huurders aan te leveren. De verklaringen die wel zijn aangeleverd zijn bovendien vaak onjuist. Verhuurders hebben deze informatie nodig voor de jaarlijkse huurverhoging, die dit jaar voor het eerst inkomensafhankelijk is. Sommige corporaties hebben vanwege de chaos al gezegd dat ze de inkomensafhankelijke huurverhoging niet invoeren, waardoor willekeur op de loer ligt.

Dwangsom aan Belastingdienst

Om aan de chaos een einde te maken heeft de Woonbond een zogeheten handhavingsverzoek ingediend bij privacywaakhond het CBP op grond van ,,een onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens”. Dat betekent dat het CBP nu gaat onderzoeken of dat verzoek kan worden ingewilligd, zegt een woordvoerder van het CBP. Mocht het college vaststellen dat de privacywetgeving inderdaad met voeten wordt getreden, dan kan het CBP een dwangsom opleggen aan de Belastingdienst.

Zo ver is het nog niet, maar dat de Woonbond aanklopt bij het CBP is niet vreemd. De privacywaakhond heeft zich al eerder kritisch uitgelaten over de inkomensafhankelijke huurverhoging. Het CBP vindt het verstrekken van inkomensinformatie aan verhuurders ,,disproportioneel” in relatie tot het door het Kabinet geformuleerde doel: de aanpak van scheefwoners. Nu blijkt dat ook in de uitvoering heel veel mis gaat. Woonbonddirecteur Ronald Paping: „Laten we zo snel mogelijk stoppen met deze waanzin en overstappen naar een uitvoerbaar huurbeleid.”

'Klop bij CBP aan'

De Woonbond roept huurders ook op om zelf ook bij het CBP aan te kloppen. De huurdersvereniging heeft zelf inmiddels ook een meldpunt geopend waar huurders terecht kunnen met meldingen over schendingen van privacy en fouten in het eventuele huurverhogingsvoorstel. ,,Ook die kunnen weer aanleiding geven tot nieuwe juridische stappen”, aldus de Woonbond

bron: Telegraaf
Minister Stef Blok heeft op grote schaal woningcorporaties en de belastingdienst aangezet tot het schenden van de privacy en opgehitst om discriminerende maatregelen tegen huurders uit te voeren.

Ik vind dat hij voor het internationale strafhof dient te verschijnen voor deze grove schending van de mensenrechten.

Misschien dat Kim Jong-un eens kan gaan klagen over de grove schending van de mensenrechten in dit land, die arrogante westerlingen hebben altijd de mond vol over wat er in de rest van de wereld gebeurt maar als de banken in het geding komen zijn ze hier ook tot alles in staat w/
pi_125758229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Minister Stef Blok heeft op grote schaal woningcorporaties en de belastingdienst aangezet tot het schenden van de privacy en opgehitst om discriminerende maatregelen tegen huurders uit te voeren.

Ik vind dat hij voor het internationale strafhof dient te verschijnen voor deze grove schending van de mensenrechten.

Misschien dat Kim Jong-un eens kan gaan klagen over de grove schending van de mensenrechten in dit land, die arrogante westerlingen hebben altijd de mond vol over wat er in de rest van de wereld gebeurt maar als de banken in het geding komen zijn ze hier ook tot alles in staat w/
Ik begrijp die kul ook niet, simpelweg iedereen de hoogste huurverhoging aanrekenen, meen je recht te hebben op een lagere dan moet je maar je aanslagbiljet overleggen waaruit blijkt dat je inkomen lager is dan de grens - zo werkt het overigens ook als je inschrijft op een huurwoning, dus waarom niet voor bepaling van de huurverhogingen?

Die gegevens stuurt men dan maar door naar de belastingdienst, en wie ze heeft vervalst vervolg je voor valsheid in geschrifte.

Wat dit met banken te maken heeft ongaat me overigens weer eens volledig.
pi_125758279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
De Woonbond is de grootste huurdersorganisatie van ons land en vertegenwoordigt de helft van de circa 3 miljoen Nederlanders die een huis huren.
Goh leuk dat ze schermen hun zogenaamde 1.4 miljoen leden, en ook alleen nog maar indirect omdat alle sociale huurders er automagisch lid van zijn. :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonbond
pi_125758383
Ik moest in 2008 minimaal 2050 euro bruto per maand verdienen, wat toen net lukte, om in aanmerking te komen voor mijn sociale huurwoning! Gelukkig doet mijn WBV niet mee aan de prijsdiscriminatie en is mijn huurverhoging dit jaar "slechts" 4% (18 euro), ookal zit ik met mijn inkomen nu boven modaal.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:07 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik begrijp die kul ook niet, simpelweg iedereen de hoogste huurverhoging aanrekenen, meen je recht te hebben op een lagere dan moet je maar je aanslagbiljet overleggen waaruit blijkt dat je inkomen lager is dan de grens - zo werkt het overigens ook als je inschrijft op een huurwoning, dus waarom niet voor bepaling van de huurverhogingen?
Er was reeds een systeem dat de hoogte van de huurverhoging vaststelde en deze was voor iedereen gelijk. Probleem was dat minister Stef Blok zijn gat in de begroting wilde dichten door een specifieke groep huurders te laten bloeden. In plaats van een algehele lastenverzwaring door te voeren voor iedere burger in de vorm van een crisispremie, denkt men nu twee vliegen in één klap te raken. Het is dus fundamenteel een discriminerende maatregel. Huurders krijgen dus terecht het advies bezwaar te maken tegen dit onrecht.

quote:
Wat dit met banken te maken heeft ongaat me overigens weer eens volledig.
Stef is een loopjongen voor het bankkartel, is toch overduidelijk :?

Zijn roots liggen daar en dat heeft zijn kromme gedachtespinsels gevormd. In de belevingswereld van Stef is huurders aanranden omdat zij zich niet conformeren aan het wereldbeeld van banksters de normaalste zaak ter wereld. Die man staat gewoon te prediken dat discriminatie volledig gerechtvaardigd is als je meer dan 33k verdient. In betere tijden werd je voor zulke bagger gewoon afgeserveerd maar in tijden van schuldslavernij is het kennelijk geoorloofd.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:52 #114
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh leuk dat ze schermen hun zogenaamde 1.4 miljoen leden, en ook alleen nog maar indirect omdat alle sociale huurders er automagisch lid van zijn. :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonbond
Ik ben geen lid van de woonbond :{w

Maar potentieel zouden ze zoveel leden kunnen winnen :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:13:41 #115
323876 michaelmoore
pi_125762737
sorry verkeerde topic

[ Bericht 77% gewijzigd door michaelmoore op 26-04-2013 15:21:17 ]
pi_125787145
Voor degene die beweren dat woningbouw woningen slecht zijn

K&W / Onze nieuwbouw woning!
pi_125787518
Wel apart dat er zoveel mensen zijn die nu in een keer aflossen

Maar goed als je een paar duizend euro houdt op je rekening is er ook niet veel te verliezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125788738
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:39 schreef arjan1212 het volgende:

Die komen wel vaker langs in K&W wat natuurlijk niet meteen wil inhouden dat alle WBV woningen zo zijn. Maar over een jaar of 100 zijn ze wel allemaal zo en dan is deze ook oud en tochtig.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:53:12 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125789584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:39 schreef arjan1212 het volgende:

Wou je beweren dat dit een vrijstaande gloednieuwe sociale huurwoning is? Zo ja; compleet belachelijk om dit semi-gesubsidieerd te bouwen.
censuur :O
pi_125789728
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wou je beweren dat dit een vrijstaande gloednieuwe sociale huurwoning is? Zo ja; compleet belachelijk om dit semi-gesubsidieerd te bouwen.
Ja maar... hoe moet je dan het vijfpits gasstel, de vierdubbeldeurs koelkast en de leistenen vloer (edit:verhip: het is laminaat; leisteenlaminaat, het mot niet gekker worden) betalen? :D

Het zal wel een koopgarant-achtigs iets zijn neem ik aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-04-2013 10:12:21 ]
pi_125789933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De TS van dat topic heeft het over het IB60 formulier. Dat duid erop dat het een sociale WBV woning zou kunnen zijn. En idd zo ja belachelijk.
pi_125795982
Zag dat ongeveer 20% houders nu flink aan het aflossen zijn, lijkt me alleen positief en zo lost het probleem zich al een heel eind op

Best logisch ook, meer dan een duizend of 3,4 hoef je niet aan te houden op je spaarrekening
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125829523
http://www.deredactie.be/(...)6_TZ?video=1.1614550

Er wordt ook over de Nederlandse situatie gesproken, Amerikaanse toestanden.
pi_125829695
die belg met zijn 90% geleend geld.. in nederland was 115% normaal.. whaha
pi_125829716
En nu is het 75-80%, really who gives a fuck
pi_125829835
is die man wel helemaal goed.. 20 jaar het verschil tussen huren en kopen sparen en je kan een huis contant kopen??
pi_125829858
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En nu is het 75-80%, really who gives a fuck
ok
pi_125829919
het is nu nog steeds 108% o.i.d
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 15:38:33 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_125829932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zag dat ongeveer 20% houders nu flink aan het aflossen zijn, lijkt me alleen positief en zo lost het probleem zich al een heel eind op

Best logisch ook, meer dan een duizend of 3,4 hoef je niet aan te houden op je spaarrekening
Is dat zo? Hoe kom je bij 'een duizend of 3,4' ?
pi_125829942
welke fiscale voordelen voor een huizenkoper zijn er in belgie dan?
pi_125829961
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:38 schreef arjan1212 het volgende:
het is nu nog steeds 108% o.i.d
Bij nieuwe hypotheken?

Tuurlijk
pi_125829970
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoe kom je bij 'een duizend of 3,4' ?
Ik kom er niet bij, ik schrijf het slechts op
pi_125829985
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)6_TZ?video=1.1614550

Er wordt ook over de Nederlandse situatie gesproken, Amerikaanse toestanden.
Da's nogal grappig, aangezien Belgen en Duutsers in Nederland komen kopen, omdat het in de grensgebieden in NL goedkoper is dan in Belgie en Duitserland....

Wel een miskleun van Terzake, wat normaliter toch een bijzonder goed geinformeerde en kritische rubriek is. Ik tel zo al tien onwaarheden en halve waarheden die geponeerd worden, zonder enig weerwerk.
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 15:42:38 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_125830024
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik kom er niet bij, ik schrijf het slechts op
Ga je nou woordspelletjes zitten spelen? Waar baseer je die 3 a 4 duizend euro op? Roeptoeter je maar wat of sta je er zelf achter wat je daar zegt?
pi_125830025
Grensgebieden waar gekocht wordt zijn dan ook het afvoerputje van Nederland

Een beetje gewilde stad, dorp die binnen een uur van de grens ligt komen ze niet
pi_125830030
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ga je nou woordspelletjes zitten spelen? Waar baseer je die 3 a 4 duizend euro op? Roeptoeter je maar wat of sta je er zelf achter wat je daar zegt?
Inschatting
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 15:43:51 #137
16180 crew  CoolGuy
pi_125830052
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Inschatting
Dus dan is de vraag nogmaals. Op basis waarvan doe jij de inschatting dat 'men' niet meer dan 3 a 4 duizend euro op de rekening hoeft hebben staan?
pi_125830085
- ik ben nu aan het kijken hoe ik beter kan discussiëren in dit topic

[ Bericht 73% gewijzigd door sitting_elfling op 28-04-2013 16:11:10 ]
pi_125830179
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Laat je nou bewust Belgie weg, wat kinderachtig....?
Lood om oud ijzer

Waarom beantwoord je de vraag niet? Komt ie je slecht uit!?
pi_125830195
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lood om oud ijzer

Waarom beantwoord je de vraag niet? Komt ie je slecht uit!?
Het was weer gezellig DAM, we zien je over een jaar wel weer.
  zondag 28 april 2013 @ 17:53:39 #141
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125833264
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is de norm van het nibud....wel voor een één persoons huishouden in een huurhuis.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125834329
4000 euro met eventueel wat spaargeld(200 euro per maand en (eenmaal) vakantiegeld) a 4k is voldoende om de meest voorkomende overziene uitgaven gewoon te dekken

Veel meer is makkelijk, maar niet noodzakelijk.
  zondag 28 april 2013 @ 21:27:14 #143
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_125842197
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bij nieuwe hypotheken?

Tuurlijk
105% voor nieuwe hypotheken, wordt ieder jaar met 1% afgebouwd tot 100%.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 28 april 2013 @ 21:46:54 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125843402
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:38 schreef arjan1212 het volgende:
welke fiscale voordelen voor een huizenkoper zijn er in belgie dan?
www.nieuwsblad.be/woonaftrek :
quote:
In totaal mag u 1.990 euro aftrekken (aanslagjaar 2009), de eerste tien jaar verhoogd met 660 euro plus 70 euro als u minstens drie kinderen ten laste hebt.
Ik meen dat voor huurders dezelfde (?) huuraftrek geldt, maar kan daar zo snel geen bevestiging van vinden. Op zich een prima systeem: een aftrekpost onafhankelijk van de hoogte van de lening.
pi_125909434
Standard & Poor's hebben een voorspelling over de Nl. huizenmarkt (hebben ze daar verstand van dan?): vóór eind 2014 geen verbetering:

http://www.nu.nl/economie(...)t-pas-eind-2014.html
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125909610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:07 schreef blomke het volgende:
Standard & Poor's hebben een voorspelling over de Nl. huizenmarkt (hebben ze daar verstand van dan?): vóór eind 2014 geen verbetering:

http://www.nu.nl/economie(...)t-pas-eind-2014.html
en het stukje wat nu.nl weglaat/telegrafiestyle

quote:
De langetermijnvooruitzichten zijn globaal genomen positief, meent de kredietbeoordelaar. Onder impuls van een tekort aan nieuwe woningen en een toenemende bevolkingsgroei kunnen prijzen dan weer gaan stijgen.
pi_125909882
Globaal genomen is natuurlijk niet noodzakelijk van toepassing op Nederland.
pi_125910590
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Globaal genomen is natuurlijk niet noodzakelijk van toepassing op Nederland.
Het had niet specifieker voor Nederland geschreven kunnen worden :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:22:39 #149
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125912990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en het stukje wat nu.nl weglaat/telegrafiestyle

[..]

Tekort aan woningen en prijsstijgingen positief noemen :')
Het mag duidelijk zijn dat dit vanuit het perspectief van een kredietbeoordelaar wordt gedaan! Fijn verder schulden opbouwen dus.
pi_125913099
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tekort aan woningen en prijsstijgingen positief noemen :')
Het mag duidelijk zijn dat dit vanuit het perspectief van een kredietbeoordelaar wordt gedaan! Fijn verder schulden opbouwen dus.
Heeft het nut om erop in te gaan? :D Niet echt, he? Context lezen, komaan, je kunt het! ;)
pi_125915129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heeft het nut om erop in te gaan? :D Niet echt, he? Context lezen, komaan, je kunt het! ;)
De context? De context is dat dit soort kreten 2 jaar geleden ook al rondgebazuind werden. Ik durf te wedden dat eind 2014 berichten verschijnen: over 2 jaar treedt herstel in om dat op lange termijn...bevolkingsgroei...tekort aan woningen..." kortom "l'histoire se repète"
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125915408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:56 schreef blomke het volgende:

[..]

De context? De context is dat dit soort kreten 2 jaar geleden ook al rondgebazuind werden. Ik durf te wedden dat eind 2014 berichten verschijnen: over 2 jaar treedt herstel in om dat op lange termijn...bevolkingsgroei...tekort aan woningen..." kortom "l'histoire se repète"
2 jaar pas? Ik neem aan dat Remco deze pavlov reactie en selectief leesgedrag al sinds ie in de kribbe lag vertoonde?
pi_125915845
Het is niet Remco's reactie; edoch mijn reactie.
pi_125916073
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:06 schreef blomke het volgende:
Het is niet Remco's reactie; edoch mijn reactie.
Oh sorry, ik kon het verschil in vooringenomenheid niet ontdekken.

Of hebben jullie het idee dat de vraag naar kwalitatieve woonruimte minder wordt, en de productie opeens meer?
pi_125916477
Het is puur perceptie wat de woningprijs opjaagd dan wel neersabelt. Jarenlang kon het niet op en dacht iedereen "nu moet ik een huis kopen, want anders is er geen betaalbaar huis meer te krijgen" Geholpen door banken, intermediairs en de overheid met z'n achterhaalde HRA werden de prijzen opgejaagd. Nu is het sprookje uit en voorbij; de perceptie is nu "de huizenmarkt is way overprized en komt nooit meer op het oude niveau van 2008 laat staan hogere stijgingen." De gevolgen zijn te zien: jaar na jaar dalen de prijzen; langer én sterker dan ooit vermoed.

Analyses zijn gebaseerd op ratio, en ratio bepaalt niet de perceptie. Derhalve geef ik geen stuiver voor dergelijke analytische voorspellingen, barometers of visies die iets zeggen over de toekomstige prijsontwikkelingen. Wie had ooit de huidige economsche mailaise, beurscrises, lage rente en eurocrisis voorspeld?
pi_125916804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:17 schreef blomke het volgende:
Jarenlang kon het niet op en dacht iedereen "nu moet ik een huis kopen, want anders is er geen betaalbaar huis meer te krijgen"
Ja. Hoi.

Dat dacht ik in 2005 ook. Vreemd genoeg heb ik, tegen de consensus in, gelijk gekregen.

Ik geniet er nog elke dag van.

En nu?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_125916823
Nou, dan zie ik idd een zeer duidelijk onderscheid tussen jou en Remco etc., want die gieten alles in een speculatief rekenmodel, en wonen, ach, da's maar een lastige bijkomstigheid.

Nou fijn dat in tijden van chaos je in ieder geval de kosten van een eerste levensbehoefte, namelijk wonen, kunt fixeren. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 30-04-2013 20:24:04 (typos :() ]
pi_125916878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Hoi.

Dat dacht ik in 2005 ook. Vreemd genoeg heb ik, tegen de consensus in, gelijk gekregen.

En nu?
You are doomed. Gij zult voor altijd tegen lage kosten wonen.
pi_125917446
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
You are doomed. Gij zult voor altijd tegen lage kosten wonen.
/me mompelt iets met godzijdank geen 6,5%. Per jaar. :P
pi_125918669
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[me=Bijvlagenzinvol]mompelt iets met godzijdank geen 6,5%. Per jaar. :P [/me]
De duivel, jij bent.
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:52:57 #161
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125919063
"De huizenprijzen komen nooit meer op hetzelfde niveau"

Is dat niet wat ook in de jaren 80 werd gezegd?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125920596
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:52 schreef monkyyy het volgende:
"De huizenprijzen komen nooit meer op hetzelfde niveau"

Is dat niet wat ook in de jaren 80 werd gezegd?
Blomke bedoelt met:
quote:
de perceptie is nu "de huizenmarkt is way overprized en komt nooit meer op het oude niveau van 2008 laat staan hogere stijgingen."
waarschijnlijk zijn eigen perceptie.

De toekomst zal leren wat die perceptie waard is. Persoonlijk geef ik er geen stuiver voor. :D
pi_125921689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ja. Hoi.

En nu?
En nu? Nu gewoon van de maximale HRA profiteren, want ik neem aan dat je niet aflost op je hypotheek, maar spaart. Te zijner tijd kan je dan doen en laten wat je wilt met die bak geld en de hypotheek aflossen door je huis te verkopen. Hoef je het niet aan het verzorgingshuis te schenken.
pi_125922259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:36 schreef blomke het volgende:
En nu? Nu gewoon van de maximale HRA profiteren, want ik neem aan dat je niet aflost op je hypotheek, maar spaart.
Dat hoef je niet aan te nemen, dat vertel ik hier gemiddeld 2 x per week, en dat weet jij ook wel. (Overigens los ik wel 50% af)

quote:
Te zijner tijd kan je dan doen en laten wat je wilt met die bak geld en de hypotheek aflossen door je huis te verkopen. Hoef je het niet aan het verzorgingshuis te schenken.
Ja, dat weet ik ook wel, daarom doe ik het ook.

De vraag is hoe dat strookt met jouw doomsday scenario, waaruit zou moeten blijken dat huizenprijzen nooit meer op het niveau van 2008 komen. Ik kan weinig scenario's bedenken waarbij jij gelijk krijgt, en in het geval dat je wel gelijk krijgt, maakt de huizenprijs ook niet meer uit, dan is het ieder voor zich.
pi_125922547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

De vraag is hoe dat strookt met jouw doomsday scenario, waaruit zou moeten blijken dat huizenprijzen nooit meer op het niveau van 2008 komen. Ik kan weinig scenario's bedenken waarbij jij gelijk krijgt, en in het geval dat je wel gelijk krijgt, maakt de huizenprijs ook niet meer uit, dan is het ieder voor zich.
Dat scenario kan ik niet aantonen, analyseren of bewijzen. Maar dat komt uit mijn perceptie voort, uit de wijze waarop de prijzen zo sterk en langdurig zijn gestegen en waardoor ze nu zo sterk en langdurig dalen.

Bedenk ook, dat een einde aan de daling, niet betekent dat de prijzen gaan stijgen........bedenk ook ...inflatie....
pi_125922741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat scenario kan ik niet aantonen, analyseren of bewijzen. Maar dat komt uit mijn perceptie voort, uit de wijze waarop de prijzen zo sterk en langdurig zijn gestegen en waardoor ze nu zo sterk en langdurig dalen.

Bedenk ook, dat een einde aan de daling, niet betekent dat de prijzen gaan stijgen........bedenk ook ...inflatie....
Bedenk ook dat het alternatief (huren :') ) elk jaar duurder wordt...

Als jij denkt dat als de huur 10 jaar lang stijgt, en dat geen invloed heeft op de huizenprijzen (tenzij de rente gaat stijgen _O- ) dan heb je volkomen gelijk ^O^
pi_125922813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bedenk ook dat het alternatief :') huren elk jaar duurder wordt...

Als jij denkt dat als de huur 10 jaar lang stijgt, en dat geen invloed heeft op de huizenprijzen (tenzij de rente gaat stijgen _O- ) dan heb je volkomen gelijk ^O^
Denken moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd ;)
pi_125922898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bedenk ook dat het alternatief :') huren elk jaar duurder wordt...
Daar heb je gelijk in. Stel - het is niet zo - maar stel dat dat Ede-hok uit die link elk jaar 6,5% stijgt
dan zit je na 10 jaar op ¤1432,- huur......das een doomscenario ja.
pi_125922979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:56 schreef blomke het volgende:
Daar heb je gelijk in. Stel - het is niet zo - maar stel dat dat Ede-hok uit die link elk jaar 6,5% stijgt
Dat is geen doomscenario. Dat is zeer waarschijnlijk. (!)

(Hoe triest ook)
pi_125923135
Dus doomscenario's zijn waarschijnlijk.

Overigens raken ze (= verhuurder/REBO-makelaardij) dat hok aan de straatstenen niet kwijt. Staat al maanden met tig korting te huur.

Da's natuurlijk ook een scenario dat je moet meenemen: leegstand van zowel huur- als koopwoningen. Men kan wel over (huur- en koop-)prijzen praten, maar punt is dat die huizen dan ook daadwerkelijk verhuur/verkocht moeten zijn geworden. Zo niet, klopt je model niet.
pi_125923312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:01 schreef blomke het volgende:
Dus doomscenario's zijn waarschijnlijk.

Overigens raken ze (= verhuurder/REBO-makelaardij) dat hok aan de straatstenen niet kwijt. Staat al maanden met tig korting te huur.

Da's natuurlijk ook een scenario dat je moet meenemen: leegstand van zowel huur- als koopwoningen. Men kan wel over (huur- en koop-)prijzen praten, maar punt is dat die huizen dan ook daadwerkelijk verhuur/verkocht moeten zijn geworden. Zo niet, klopt je model niet.
Dus mijn model klopt niet, omdat er bij jou in Noord-Holland weinig vraag is?

Neh... Dat zegt niets over jouw statement dat het prijsniveau van 2008 nooit meer gehaald kan worden...
pi_125923831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus mijn model klopt niet, omdat er bij jou in Noord-Holland weinig vraag is?

Neh... Dat zegt niets over jouw statement dat het prijsniveau van 2008 nooit meer gehaald kan worden...
Wacht ff, dat enkele huis. Welke stohalm hebben we het exact over? :D Sjezus, wat een triestheid, sorry dorheid van argumenten....
pi_125928235
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Denken moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd ;)
En als ik hiermee iemand heb beledigd die een groter hoofd dan een paard heeft, je m' excuse.....
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:36:19 #174
344884 monkyyy
pi_125928519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Doomscenario? Dat hangt van je perspectief af, als je (in de toekomst) verhuurt dan loop je binnen. :9~

[ Bericht 1% gewijzigd door monkyyy op 30-04-2013 23:56:01 ]
pi_125928667
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En als ik hiermee iemand heb beledigd die een groter hoofd dan een paard heeft, je m' excuse.....
Het formaat hoofd schijnt hier niet echt uit te maken, je beledigd in dit topic alleen maar mensen als je aangeeft dat je denkt dat de woonlasten in de toekomst stijgen... (En moet je tevens dan wel het feit dat je verketterd wordt voor lief nemen, anders beter niks zeggen)
pi_125930966
dat is toch onzin. die huurverhoging geld alleen voor huizen met een huur lager dan 681 euro

huren die daar boven zitten is vraag en aanbod..

stel ze vragen 1400.. het staat leeg... 3 maanden later kost het dan 1100 ?
pi_125936464
http://www.telegraaf.nl/d(...)_door_het_dak__.html

*O* *O*

Zou het door rutte komen :? met zijn ga een huis en auto kopen advies ? :?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125936527
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

*O* *O*

Die foto ;( :D 8)7
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:43:21 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125936710
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

*O* *O*

Aldus "Dat blijkt uit onderzoek van Makelaarsland."...
Weer een strohalm om breed uit te meten in de media. "Snel een huis kopen, morgen is-ie duurder" :')

Ondertussen op Funda: 268.362 huizen te koop
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:46:24 #180
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_125936780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Weer een strohalm om breed uit te meten in de media. "Snel een huis kopen, morgen is-ie duurder" :')

Die foto ook :') _O-

Jammer dat je altijd leest 'door de redactie' je zou eigenlijk de naam er bij moeten publiceren. *O*
Weten we direct wie we niet meer serieus moeten nemen.

Zou zo'n figuur daar echt over moeten vragen of hij zo'n suggestieve titel mag plaatsen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125937137
quote:

[..]

Waar zit makelaarsland hier te liegen? Hebben ze meer verkopen bedacht? Extra bezichtigingen verzonnen?

Ofwel wat is je punt hier precies?
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:06:06 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125937285
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar zit makelaarsland hier te liegen? Hebben ze meer verkopen bedacht? Extra bezichtigingen verzonnen?

Ofwel wat is je punt hier precies?
Welk deel van "Woningverkopen door het dak" is jou onduidelijk? Of denk je dat het waar is?

Gelukkig hebben ook Telegraaflezers het door:
quote:
Gretz (gast)
Ja, ja, dat blijkt uit cijfers van Makelaarsland. Gelukkig, dan weet je tenminste dat het objectief is ;-) De stijging is ten opzichte van de allerslechtste maanden ooit en de prijzen 'staan minder onder druk', kortom: dalen nog steeds. Dus potentiële huizenkoper: nog ff wachten loont zeker de moeite.
pi_125937336
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welk deel van "Woningverkopen door het dak" is jou onduidelijk? Of denk je dat het waar is?

Gelukkig hebben ook Telegraaflezers het door:

[..]

Er heeft dus geen stijging van het aantal woningverkopen plaatsgevonden? Wat is jouw bron hiervoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 12:08:45 ]
pi_125944359
Zijn dit niet gewoon de cijfers van de verkopen van Q4 2012 die afgelopen maand bij de notaris gepasseerd zijn?
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:14:34 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_125945055
quote:

[..]

Nou heb ik toevallig vandaag de krabbel gezet onder het koopcontract van ons huis. Waarschijnljik is er in de maanden ervoor niks verkocht en nu is er 1 huis verkocht. Tja dan klopt die kop natuurlijk wel :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_125945429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou heb ik toevallig vandaag de krabbel gezet onder het koopcontract van ons huis. Waarschijnljik is er in de maanden ervoor niks verkocht en nu is er 1 huis verkocht. Tja dan klopt die kop natuurlijk wel :+
^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_125948105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Verbouwtopic?
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:00:16 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_125949768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Verbouwtopic?
Zoveel hoeft er niet verbouwd te worden dus denk het niet :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:22:13 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125950794
quote:
Nu vertrouw je de bevindingen van Makelaarsland opeens wel? :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:34:37 #191
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125951180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nu vertrouw je de bevindingen van Makelaarsland opeens wel? :D
Nee. Ik post nieuws.

En ik vertrouw ze niet hoor, maak je geen zorgen:
quote:
Volgens het makelaarskantoor werden in april tienduizend woningen verkocht, dertien procent minder dan een jaar eerder.
CBS: In april 2012 werden 8236 woningen verkocht.

Ok ok ik was te lui om de CBS-gegevens er bij te pakken... bij deze alsnog.
pi_125960411
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:49 schreef arjan1212 het volgende:
dat is toch onzin. die huurverhoging geld alleen voor huizen met een huur lager dan 681 euro
Ook die grens van 681 euro gaat elk jaar omhoog he.... Of dacht je dat in 2000 die grens ook op 1500 gulden en 73ct per maand lag?

EDIT: Belachelijke bedragen natuurlijk, maar we zullen het ermee moeten doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 01-05-2013 22:31:22 ]
pi_125960564
quote:
En 10 uur later: 267.727 huizen te koop :D
pi_125961087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En 10 uur later: 267.727 huizen te koop :D
En toen? :D

267.727 volgens de goegemeente onbetaalbare en te dure huizen: relevantie? ;) :P
pi_125961375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En toen? :D
Nou ja, als dat zo doorzet :') zijn dat 1500+ woningen per dag, dan is over 179 dagen de voorraad op. c_/
pi_125961603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou ja, als dat zo doorzet :') zijn dat 1500+ woningen per dag, dan is over 179 dagen de voorraad op. c_/
over 20 jaar zullen ze vast mega betaalbaarder zijn, of anders over 40 jaar wel, hoor :(
pi_125961821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
over 20 jaar zullen ze vast mega betaalbaarder zijn, of anders over 40 jaar wel, hoor :(
Wat gebeurt, gebeurt, maar boven het niveau van 2008 komen ze nooit meer uit. Heb ik uit betrouwbare bron. :Y
pi_125962188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat gebeurt, gebeurt, maar boven het niveau van 2008 komen ze nooit meer uit. Heb ik uit betrouwbare bron. :Y
Echt wel wacht maar tot de euro 0,000001 zimbabwaanse dollar waard is :7
pi_125962443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Echt wel wacht maar tot de euro 0,000001 zimbabwaanse dollar waard is :7
Zodat ik met een paar zimbabwaanse dollars mijn hypotheek af kan betalen? En jouw huur 2.000.000 zimbabwaanse dollars kost? (Je huur volgt namelijk wel de inflatie...)

Ik zie het probleem qua woonlasten niet.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:56:57 #200
344884 monkyyy
pi_125962572
Niets solider dan wat Zimbabwe-currency. Mocht alles om ons heen instorten, dan wordt dat de nieuwe reserve munt gok ik. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:32:35 #201
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125991705
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oh sorry, ik kon het verschil in vooringenomenheid niet ontdekken.

Of hebben jullie het idee dat de vraag naar kwalitatieve woonruimte minder wordt, en de productie opeens meer?
Ik blijf het leuk vinden dat jij ondanks jarenlange daling van de prijzen toch iedere keer weer op dezelfde lichtpuntjes blijft steunen, is hartverwarmend :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:35:11 #202
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125991827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Die foto ;( :D 8)7
:? :? :?

Zien er toch echt uit als 'slimme Z-ers' ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:57:58 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125992808
Vanavond om 21:10 op NL2:
http://www.tvgids.nl/programma/14458568/Zembla/

quote:
Nederland staat vol met grote gebouwen en kantoren die leeg staan. Met die lege panden kan een oppervlakte van 8 miljoen vierkante meter bebouwd worden. Dat zijn 1600 voetbalvelden, maar er zijn voor deze panden geen huurders te vinden. Grote zorgen voor De Nederlandse Bank want het zijn vooral de banken en pensioenfondsen die miljarden hebben gestoken in deze inmiddels lege gebouwen waarvan de waarde nu minder is dan de hypotheek die er op rust. Toch gaan vooral gemeenten onverschrokken door met hun bouwdrift. Breda bijvoorbeeld heeft ondanks mislukte kantoorprojecten weer vele miljoenen gestoken in de aankoop van grond voor een nieuw zakencentrum mét World Trade Center naast het Centraal Station. De inwoners van Breda zijn de dupe want nu moet er voor tientallen miljoenen bezuinigd worden op buurthuizen, speeltuintjes en jongerenwerk. Waarom wordt het leegstand probleem niet eerst opgelost voordat er weer nieuwe gebouwen uit de grond worden gestampt? We onderzoeken de oorzaak en de gevolgen van de vastgoedzeepbel die groter is dan ooit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_126008063
ik heb gekeken.
gemeenten verkopen de grond en daarmee leggen ze straten aan e.d

gemeenten verkopen de grond, ontwikkelaar bouwt een gebouw leent daarvoor geld van de bank, ontwikkelaar verhuurd gebouw en verkoopt gebouw aan belegger belegger vangt 10 jaar rente daarna vertrekt huurder en belegger heeft een pand wat nog leegstaat en nog maar de helft waard is ...

mja wel vaker zoiets gezien... wanneer trappen die beleggers er nou eens niet meer in
  vrijdag 3 mei 2013 @ 07:39:33 #205
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126010691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:57 schreef Perrin het volgende:
Vanavond om 21:10 op NL2:
http://www.tvgids.nl/programma/14458568/Zembla/

[..]

Is het niet zo dat bedrijven liever een nieuw pand huren dan een pand van 5 jaar oud? Kan me anders niet zo goed indenken waarom de bestaande bouw leeg blijft staan en het blijkbaar toch rendabel is om nieuw te bouwen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:14:14 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126011777
FTM: Huizentreintje ontspoort
Uit dit artikel blijkt dat het niet starters zijn die minder kopen, maar doorstromers die niet meer kopen.

Ik lees het vaker: Na de restschuld eerst huren, de tijd uitzitten, en wachten op lagere prijzen om daarna iets beters te kopen.
pi_126011856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Uit dit artikel blijkt dat het niet starters zijn die minder kopen, maar doorstromers die niet meer kopen.[ afbeelding ]

Ik lees het vaker: Na de restschuld eerst huren, de tijd uitzitten, en wachten op lagere prijzen om daarna iets beters te kopen.
Waarom dan verkopen met een restschuld en niet gewoon in dat huis met onderwaarde blijven zitten en aflossen wat je kan. Een beetje verhuizing kost je ook al gauw tussen de 5.000 en de 10.000 euro. Vanwege inrichtingskosten, nieuwe stoffering, likje verf, verhuizer voor je vleugel, enz...
pi_126011939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 07:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is het niet zo dat bedrijven liever een nieuw pand huren dan een pand van 5 jaar oud? Kan me anders niet zo goed indenken waarom de bestaande bouw leeg blijft staan en het blijkbaar toch rendabel is om nieuw te bouwen.
Ja want anders ben je geen jong en dynamisch bedrijf....

Zo'n oud zooipand wil je niet hebben ;)
pi_126011981
quote:
Uit dit artikel blijkt dat het niet starters zijn die minder kopen, maar doorstromers die niet meer kopen.[ afbeelding ]

Dat lees ik eigenlijk nooit. Hoor vooral veel van mensen in die situatie dat ze voorlopig maar blijven zitten waar ze zitten en dan maar in het eigen huis maar wat gaan investeren (verbouw of nieuw meubilair oid) om het aangenamer te maken.
Dat mensen verkopen om dan een aantal jaar te gaan huren of iets dergelijks klinkt me vrij vreemd in de oren. Bij wat voor mensen speelt dit dan precies?
pi_126012005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom dan verkopen met een restschuld en niet gewoon in dat huis met onderwaarde blijven zitten en aflossen wat je kan. Een beetje verhuizing kost je ook al gauw tussen de 5.000 en de 10.000 euro. Vanwege inrichtingskosten, nieuwe stoffering, likje verf, verhuizer voor je vleugel, enz...
Het is inderdaad weer een prachtige suggestie maar kan me er eerlijk gezegd ook niks bij voorstellen.
pi_126012044
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja want anders ben je geen jong en dynamisch bedrijf....

Zo'n oud zooipand wil je niet hebben ;)
[ afbeelding ]

Het kan wel in zo'n pand (zijn prachtige voorbeelden van) maar als je dat op serieus niveau wilt hebben ben je meer kwijt dan voor het huren of bouwen van nieuwbouw.
pi_126012226
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het kan wel in zo'n pand (zijn prachtige voorbeelden van) maar als je dat op serieus niveau wilt hebben ben je meer kwijt dan voor het huren of bouwen van nieuwbouw.
Zoek eens op wie dat pand in zijn bezit heeft ;) (je kan met het tweeten tegenwoordig)

Maar wat een afweging moet zijn is of het pand aan je eisen voldoet en of de prijs goed is.
Voor veel bedrijfspanden is representatie minder noodzakelijk.
Dat je een mooi pand hebt waar je veel klanten ontvangt is voldoende je hoeft al je panden niet splinternieuw te hebben.
pi_126012290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zoek eens op wie dat pand in zijn bezit heeft ;) (je kan met het tweeten tegenwoordig)

Maar wat een afweging moet zijn is of het pand aan je eisen voldoet en of de prijs goed is.
Voor veel bedrijfspanden is representatie minder noodzakelijk.
Dat je een mooi pand hebt waar je veel klanten ontvangt is voldoende je hoeft al je panden niet splinternieuw te hebben.
Het punt wat ik maak is dat de prijs dus niet goed is in veel gevallen. Renoveren is vaak erg duur.
pi_126012448
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het punt wat ik maak is dat de prijs dus niet goed is in veel gevallen. Renoveren is vaak erg duur.
Dan bedoelen we hetzelfde ;)
pi_126012529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dan bedoelen we hetzelfde ;)
Je ziet het ook wel met mensen die in een oude fabriek of kerk willen gaan wonen. Kan echt supermooi worden maar je moet wel verdomde handig zijn en/of er verdomde veel geld in steken. Toch wel echt iets voor liefhebbers...
Dan biedt een lullige Vinexwoning toch stiekem vaak meer 'comfort' voor je geld en inzet. Maar dat heeft dan weer een totaal gebrek aan sfeer, helaas :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:08:35 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126012869
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:38 schreef 99.999 het volgende:

Renoveren is vaak erg duur.
En nieuwbouw kost minder?

Ik denk dat er een hele andere reden achter de ongebreidelde groei aan commercieel vastgoed zit. Ten eerste was er een hoop geld uit pensioenpotjes en woekerpolissen dat ergens in belegt moest worden en de mannetjes en vrouwtje die bij beleggingsclubjes werken wisten immers niet beter dan dat vastgoed ALTIJD een goede belegging was (zelfbenoemde toppers/lemming-syndroom).

Daarnaast was er een bouwkartel dat maar wat graag flinke productie wilde maken en door de forse beschikbaarheid van geld tot een te grote sector kon uitgroeien. De bouwproductie van commercieel vastgoed had geen gezonde verhouding t.o.v. de marktvraag.
Ook overheden hadden baat bij de ongebreidelde bouw i.v.m. vergunningen, grondverkoop en 'de plaats op de kaart zetten'.

Accountants hebben jarenlang geholpen om de boekwaarde op niveau te houden en zo de belegger te misleiden m.b.t. de werkelijke waarde van de belegging. Nu is het moment aangekomen dat alle lijken uit de kast komen en de werkelijke waarde moet worden gevonden. Dat laatste is erg vervelend want het gebeurt te midden van een economische depressie waarbij alles wat maar wat van doen heeft met papier en valse beloften door de mand valt. Uiteraard doen de 'getroffen' partijen nu ineens alsof het allemaal uit het niets komt en ze het slachtoffer geworden zijn van de crisis, dit terwijl ze juiste medeverantwoordelijk zijn. Huilie, huilie doen en de overheid vragen om bij te dragen aan de sanering van de zeepbel die ze zelf gecreerd hebben. Zo kennen we de zelfbenoemde toppers weer, veel geblaat en weinig wol.

We leven in interessante tijden waarin we al die blaaskaakjes mooi op hun bek zien gaan :D
pi_126012944
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet het ook wel met mensen die in een oude fabriek of kerk willen gaan wonen. Kan echt supermooi worden maar je moet wel verdomde handig zijn en/of er verdomde veel geld in steken. Toch wel echt iets voor liefhebbers...
Dan biedt een lullige Vinexwoning toch stiekem vaak meer 'comfort' voor je geld en inzet. Maar dat heeft dan weer een totaal gebrek aan sfeer, helaas :P
Nog een paar jaar dan kosten goede projectors / wanden met komplete schermen niets zo veel meer dan projecteer je in je vinex blokkendoos gewoon de sfeer die je wilt hebben en kan ook nog eens makkelijk omwisselen van je industriele look naar de oude kerk look. :D
pi_126012993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En nieuwbouw kost minder?
Dan uitgebreid naar de eisen van deze tijd renoveren?
Ja, absoluut. Zeker voor utiliteitsbouw als kantoren e.d. En dan heeft het gros van de afgelopen veertig jaar gebouwde kantoren ook nog eens de uitstraling van een natte dweil...
quote:
Ik denk dat er een hele andere reden achter de ongebreidelde groei aan commercieel vastgoed zit. Ten eerste was er een hoop geld uit pensioenpotjes en woekerpolissen dat ergens in belegt moest worden en de mannetjes en vrouwtje die bij beleggingsclubjes werken wisten immers niet beter dan dat vastgoed ALTIJD een goede belegging was (zelfbenoemde toppers/lemming-syndroom).
Leuk verzonnen weer maar niet erg relevant.
quote:
Daarnaast was er een bouwkartel dat maar wat graag flinke productie wilde maken en door de forse beschikbaarheid van geld tot een te grote sector kon uitgroeien. De bouwproductie van commercieel vastgoed had geen gezonde verhouding t.o.v. de marktvraag.
Ook overheden hadden baat bij de ongebreidelde bouw i.v.m. vergunningen, grondverkoop en 'de plaats op de kaart zetten'.
Wederom leuk verzonnen maar weer geheel voorbij het punt.
quote:
Accountants hebben jarenlang geholpen om de boekwaarde op niveau te houden en zo de belegger te misleiden m.b.t. de werkelijke waarde van de belegging. Nu is het moment aangekomen dat alle lijken uit de kast komen en de werkelijke waarde moet worden gevonden. Dat laatste is erg vervelend want het gebeurt te midden van een economische depressie waarbij alles wat maar wat van doen heeft met papier en valse beloften door de mand valt. Uiteraard doen de 'getroffen' partijen nu ineens alsof het allemaal uit het niets komt en ze het slachtoffer geworden zijn van de crisis, dit terwijl ze juiste medeverantwoordelijk zijn. Huilie, huilie doen en de overheid vragen om bij te dragen aan de sanering van de zeepbel die ze zelf gecreerd hebben. Zo kennen we de zelfbenoemde toppers weer, veel geblaat en weinig wol.
Veel geblaat en weinig wol, is hier een treffende omschrijving inderdaad ^O^
quote:
We leven in interessante tijden waarin we al die blaaskaakjes mooi op hun bek zien gaan :D
Vanuit je eigen kansloze positie bedoel je?
pi_126013007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog een paar jaar dan kosten goede projectors / wanden met komplete schermen niets zo veel meer dan projecteer je in je vinex blokkendoos gewoon de sfeer die je wilt hebben en kan ook nog eens makkelijk omwisselen van je industriele look naar de oude kerk look. :D
:D en dna projecteer je je buren ook gelijk weg :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:29:54 #220
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126013427
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:13 schreef 99.999 het volgende:

Vanuit je eigen kansloze positie bedoel je?
Vanuit mijn kansloze luie stoel in de voorjaarszon 8-)

Wat een leventje :P
pi_126013460
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vanuit mijn kansloze luie stoel in de voorjaarszon 8-)

Wat een leventje :P
Hopelijk zetten ze je snel aan het schoffelen tussen die kansloze kantoorgebouwen.
pi_126014111
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hopelijk zetten ze je snel aan het schoffelen tussen die kansloze kantoorgebouwen.
We gaan gewoon weer werkverschaffingsprojecten invoeren voor de xeno's van deze maatschappij.

Maar dan wel wat moderner. Dus hun sociale huurwoningen worden opgezegd en we zetten ze gewoon in de lege kantoorpanden met wat gereedschappen en matrialen en laat ze het maar verbouwen als het echt zo simpel zou zijn als de xeno's hier voorspiegelen. :D
pi_126014232
quote:

Als er minder huizen verkocht worden, denk je dan niet dat er ook minder kopers zijn die doorstromen? Of ken jij veel mensen die meerdere huizen verzamelen? :D

Geweldig hoe je elke grafiek op dezelfde opportunistische manier interpreteert en daar de meest wilde conclusies aan verbinden.

Ik hoor die verhalen overigens ook niet. Ik hoor wel verhalen van starters die de afweging huren of kopen moeten maken, en waarbij ze niet speculatie in gedachten hebben, maar kwaliteit van wonen vs. prijs. Mag jij raden hoe dat uitvalt.
pi_126014564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We gaan gewoon weer werkverschaffingsprojecten invoeren voor de xeno's van deze maatschappij.

Maar dan wel wat moderner. Dus hun sociale huurwoningen worden opgezegd en we zetten ze gewoon in de lege kantoorpanden met wat gereedschappen en matrialen en laat ze het maar verbouwen als het echt zo simpel zou zijn als de xeno's hier voorspiegelen. :D
:D, gaat stiekem al veel meer die kant op. Met lekker lui thuis zitten komen ze steeds minder weg. Moderne dwangarbeid is het motto.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:13:34 #225
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126016680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Als er minder huizen verkocht worden, denk je dan niet dat er ook minder kopers zijn die doorstromen? Of ken jij veel mensen die meerdere huizen verzamelen? :D
Op dit moment word het bezitten van meerdere koopwoningen gekocht met geleend geld anders nog behoorlijk 'gestimuleerd' -O-
Zouden ze daar mee stoppen dan werden er absoluut meer woningen verkocht :P

quote:
Geweldig hoe je elke grafiek op dezelfde opportunistische manier interpreteert en daar de meest wilde conclusies aan verbinden.
Remco heeft het bij het juiste eind als hij beweert dat het aantal starters in verhouding minder gedaald is dan het aantal doorstromers.

quote:
Ik hoor die verhalen overigens ook niet. Ik hoor wel verhalen van starters die de afweging huren of kopen moeten maken, en waarbij ze niet speculatie in gedachten hebben, maar kwaliteit van wonen vs. prijs. Mag jij raden hoe dat uitvalt.
Maar als je vrijheid vs. prijs als hoofdafweging neemt dan komt daar een heel andere conclusie uit *O*

In een tijd van dalende huizenprijzen en financiele onzekerheid is vrijheid van groter belang dan kwaliteit van wonen imo. Tenzij je het risico om schuldslaaf te worden acceptabel vind om je 'eigenaar' te mogen noemen, dan moet je gewoon lekker kopen. Is wel je geld over de schutting gooien maar dat is ieder voor zich ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:15:27 #226
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126016753
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef 99.999 het volgende:

:D, gaat stiekem al veel meer die kant op. Met lekker lui thuis zitten komen ze steeds minder weg. Moderne dwangarbeid is het motto.
Moderne dwangarbeid was toch voor een laag inkomen aan de bak om je hoge schulden af te lossen?
Economische slavernij heeft als kern dat de slaaf zichzelf van onderdak en voedsel moet voorzien maar slechts kan werken binnen het kader dat de meester voor hem heeft afgebakend.
pi_126016958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Moderne dwangarbeid was toch voor een laag inkomen aan de bak om je hoge schulden af te lossen?
Economische slavernij heeft als kern dat de slaaf zichzelf van onderdak en voedsel moet voorzien maar slechts kan werken binnen het kader dat de meester voor hem heeft afgebakend.
Neuh, gewoon uitkeringstrekkers aan het werk zetten willen ze hun uitkering behouden.
pi_126017451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Juist! precies zoals men in het bilderberghotel heeft afgesproken :7

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 03-05-2013 12:46:57 ]
pi_126018210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Op dit moment word het bezitten van meerdere koopwoningen gekocht met geleend geld anders nog behoorlijk 'gestimuleerd' -O-
Zouden ze daar mee stoppen dan werden er absoluut meer woningen verkocht :P
Als.... als mijn zuster een man was, was het mijn broer.

quote:
Remco heeft het bij het juiste eind als hij beweert dat het aantal starters in verhouding minder gedaald is dan het aantal doorstromers.

Is alleen zijn gekleurde conclusie niet. Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

quote:
Maar als je vrijheid vs. prijs als hoofdafweging neemt dan komt daar een heel andere conclusie uit *O*

In een tijd van dalende huizenprijzen en financiele onzekerheid is vrijheid van groter belang dan kwaliteit van wonen imo. Tenzij je het risico om schuldslaaf te worden acceptabel vind om je 'eigenaar' te mogen noemen, dan moet je gewoon lekker kopen. Is wel je geld over de schutting gooien maar dat is ieder voor zich ;)
Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf' :O

Welke vrijheid bedoel je exact? Jaarlijks te mogen constateren dat je huur omhoog gaat, terwijl je ook je woonkosten had kunnen fixeren?. Voor elke scheet die je aan je woning wil veranderen toestemming aan de huurbaas te mogen vragen? De vrijheid dat als je naar een andere woning wil verhuren je fijn de 'beter wonen' en 'rotsvast' mag afstruinen voor een onevenredig dure vrije sector woning? Of is het de vrijheid dat je je spaargeld nagenoeg nihil ziet renderen, terwijl je wel een percent of 4 huur betaalt - en ook de netto hypotheeklasten veel lager dan dat zouden zijn? Welke van deze vrijheden bedoel je exact?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:22:09 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Is alleen zijn gekleurde conclusie niet. Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

De helft minder doorstromers, dit terwijl de starters nog steeds op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Huurders die uit huur naar kopen stappen zijn een kwart afgenomen.. Feitelijk komt het er dus op neer dat de meeste starters of nieuwbouw kopen of huizen van mensen die de pijp aan Maarten hebben gegeven? Of zouden die mensen de grens over gegaan zijn zoals MM altijd roept? Of zouden ze misschien zijn gaan huren? KOPEN deden ze in ieder geval niet meer.

quote:
Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf' :O
Een druppel? Is dat de nieuwe strategie? Doen alsof een hypotheekschuld weinig tot niets voorstelt? En dat in een tijd van significant dalend vastgoed... gedurfd hoor :)

quote:
Welke vrijheid bedoel je exact? Jaarlijks te mogen constateren dat je huur omhoog gaat, terwijl je ook je woonkosten had kunnen fixeren?. Voor elke scheet die je aan je woning wil veranderen toestemming aan de huurbaas te mogen vragen? De vrijheid dat als je naar een andere woning wil verhuren je fijn de 'beter wonen' en 'rotsvast' mag afstruinen voor een onevenredig dure vrije sector woning? Of is het de vrijheid dat je je spaargeld nagenoeg nihil ziet renderen, terwijl je wel een percent of 4 huur betaalt - en ook de netto hypotheeklasten veel lager dan dat zouden zijn? Welke van deze vrijheden bedoel je exact?
De vrijheid om niet 20 jaar vast te zitten aan een beslissing die je nu neemt. De vrijheid om dan alsnog te kunnen kiezen om je woonlasten vast te leggen. Ik voorzie namelijk een lange periode van dalende woningprijzen, nu je kosten vastleggen is niet langer een voordeel, dat is enkel een voordeel als prijzen ieder jaar bizar stijgen.
Over de huurmarkt kunnen we zeggen dat nu de prijzen nog bizar stijgen, dit als gevolg van de prijzen op zeepbel niveau. Vroeg of laat bereiken we het break even point en dan zal de vaart er rap uitraken. Of denk je werkelijk dat de economische wetmatigheden een zeepbel in huurprijzen toe zal laten? Als dat gebeurt gaan er bepaalde mensen gewoon weer kopen (maar wel tegen een lager prijsniveau :Y) ).

Op een ander niet nader te noemen website is dit de strategie die veel mensen voor ogen hebben, ondanks de lage rente op spaargeld is het nog altijd beter dan nu een huis te kopen waarvan de waarde aan forse deflatie onderhevig is. Die paar lullige procentjes op je spaargeld worden dan volledig gecompenseerde door die 1500 euro per maand dat de waarde van een woning daalt.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:26:47 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Juist! precies zoals men in het bilderberghotel heeft afgesproken :7
De bilderbergers, de illuminatie en natuurlijk de grijze aliens ;)

In mijn ogen is een hypotheek gewoon een hele betrouwbare molensteen om controle te houden over de populatie. Het gevolg van deze levenslange gevangenisstraf is dat je netjes volgens de regels van het framework gaat leven zonder het zelf door te hebben. Precies zoals de elite het graag ziet.

Keep calm and slave on.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:34:40 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021990
Oud nieuws misschien maar toch het vermelden waard

krimp Nederlandse economie sterker dan gedacht

M.a.w. stijgende woonlasten zijn zelfs onwenselijk want geld dat je uitgeeft aan extra rentelasten, verhuurdersheffingen en andere zaken die niet resulteren in een hogere consumptie, die doen de economie verder krimpen.

Dat begrijpen ze in Den Haag ook wel maar Den Haag kan geen maatregelen treffen die op korte termijn de economie weer doen groeien. Hun tekorten wil rupsje-nooit-genoeg dus direct afromen van de burger. Het gevolg is een neerwaartse spiraal waarvan het einde voorlopig niet in zicht is.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:48:53 #233
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126022483
Mark: "Koopt die auto, koopt dat huis!"

CC: "Goed idee Mark.... maar kan ik dan ook betalen met briefjes WC papier of bitcoins? Want ik zou niet weten met welk euro's ik dat zou moeten doen... de laatste centjes heb jij en jouw collega's zojuist door de loopjongens van de belastingdienst laten incasseren".

Mark: "Kopen of anders moet ik volgend jaar nog meer laten ophalen door de BD".

CC: wtf :? :? :?

Dat zijn dus onze verlichte leiders, kennen maar 1 methode om het land te leiden (richting afgrond).
pi_126022513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mark: "Koopt die auto, koopt dat huis!"

CC: "Goed idee Mark.... maar kan ik dan ook betalen met briefjes WC papier of bitcoins? Want ik zou niet weten met welk euro's ik dat zou moeten doen... de laatste centjes heb jij en jouw collega's zojuist door de loopjongens van de belastingdienst laten incasseren".

Mark: "Kopen of anders moet ik volgend jaar nog meer laten ophalen door de BD".

CC: wtf :? :? :?

Dat zijn dus onze verlichte leiders, kennen maar 1 methode om het land te leiden (richting afgrond).
Je zit in een traject waarin je juist volop geld krijgt van alle kanten. Wat zit je te zeuren?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:10:39 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126023367
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zit in een traject waarin je juist volop geld krijgt van alle kanten. Wat zit je te zeuren?
Ik leef mij gewoon even in JanMo. Neemt niet weg dat de kern van mijn relaas gewoon overeind blijft :)

De overheid weigert in te krimpen ten koste van de rest van de economie, ik snap werkelijk niet dat juist de VVD niet het mes zet in de overheid. Je zou verwachten dat Mark et al. direct de jacht op een kleinere overheid geopend zouden hebben. Maar wat blijkt? Die ambtenaren hebben nota bene een baangarantie gekregen 8)7

Al jarenlang belooft de overheid 'minder regels' om het bedrijfsleven te ontzien. Echter jaar op jaar zie ik het aantal regels en bemoeienissen alleen maar verder groeien. Geen wonder dat veel producenten hier i.c.m. de hoge loonkosten de stekker eruit trekken :W

Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie. Ooh wee als je wat werkelijke welvaart creëert, dat moet bestraft worden o|O
pi_126023495
quote:

Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

Er is zeker een gedeelte dat gedwongen doorstroomt naar huur vanwege scheiding, werkeloosheid bijvoorbeeld.
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 15:29:26 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_126024112
Ah, Xeno mag blijkbaar weer als een kip zonder kop ranten over slaafjes en dit en dat? :')
pi_126024396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, Xeno mag blijkbaar weer als een kip zonder kop ranten over slaafjes en dit en dat? :')
Zo te zien issie zijn postachterstand aan het inhalen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:04:55 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126025630
Ik probeer enkel wat interessante invalshoeken in de discussie te brengen, het zou leuk zijn als mensen daar eens inhoudelijk op zouden reageren :Y
pi_126026566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik probeer enkel wat interessante invalshoeken in de discussie te brengen, het zou leuk zijn als mensen daar eens inhoudelijk op zouden reageren :Y
Ik kom er op terug, maar ga eerst de verzamelde werken van Franz Kafka lezen om me een beetje beter in te leven in de posts ;)
pi_126026641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom zouden we op zulke hersenfarts serieus moeten reageren. :D

De loonkosten zijn het hoogst in belgie, ambtenaren met een baangarantie, goh ik heb vorige week nog gelezen dat de gemeente nijmegen 200 ambtenaren er de komnde 4 jaar uit gaat gooien. En hier moeten we dan nog serieus over discusieren. _O-
pi_126027218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik kom er op terug, maar ga eerst de verzamelde werken van Franz Kafka lezen om me een beetje beter in te leven in de posts ;)
Er is ook een mooie stripuitgave van "het proces" ^O^

http://www.tzum.info/2010(...)het-proces-de-strip/
pi_126028528
quote:

[..]

Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf'
The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill.

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-02/holland-economy-brink
pi_126029347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik leef mij gewoon even in JanMo. Neemt niet weg dat de kern van mijn relaas gewoon overeind blijft :)

De overheid weigert in te krimpen ten koste van de rest van de economie, ik snap werkelijk niet dat juist de VVD niet het mes zet in de overheid. Je zou verwachten dat Mark et al. direct de jacht op een kleinere overheid geopend zouden hebben. Maar wat blijkt? Die ambtenaren hebben nota bene een baangarantie gekregen 8)7

Al jarenlang belooft de overheid 'minder regels' om het bedrijfsleven te ontzien. Echter jaar op jaar zie ik het aantal regels en bemoeienissen alleen maar verder groeien. Geen wonder dat veel producenten hier i.c.m. de hoge loonkosten de stekker eruit trekken :W

Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie. Ooh wee als je wat werkelijke welvaart creëert, dat moet bestraft worden o|O
Het is een beetje ongenuanceerd neergezet, maar grosso modo heb je wel gelijk. Ik heb ook veel te maken gehad met wet- en regelgeving voor de procesindustrie en ik heb het alleen maar erger en duurder zien worden. Vroeger was toezicht gratis, nu moeten bedrijven betalen voor contrôles: "bijdragebesluit".

Iets met touw en knopen....
pi_126036866
quote:

[..]
Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie.
Aldus de uitkeringtrekkende.

Verder, om terug te komen op het verhaal van nieuwbouw vs verbouw van kantoren; nieuwbouw is meestal iets duurder, de kosten bij renovatie wegen voor de meeste bedrijven niet op tegen het nieuwbouwen van een pand dat geheel op maat gemaakt is, waardoor er sneller voor nieuwbouw gekozen wordt.
pi_126037875
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef krapula het volgende:

[..]

Aldus de uitkeringtrekkende.

Wacht even, je doet onze helderziende wel te kort. Het is daarnaast een failissementsfraudeur Ere wie ere toekomt ;) Jongens van De Wit, opgepast ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:28:28 #247
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126037979
De kans dat CC eckt al jaren een uitkering trekt is natuurlijk aanwezig maar die acht ik niet zo groot, het zou mij niks verbazen als hij een hypotheker of makelaar is in het dagelijks leven.
pi_126038300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:28 schreef WammesWaggel het volgende:
De kans dat CC eckt al jaren een uitkering trekt is natuurlijk aanwezig maar die acht ik niet zo groot, het zou mij niks verbazen als hij een hypotheker of makelaar is in het dagelijks leven.
may he be struck by lightning! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-05-2013 23:41:23 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:40:37 #249
323876 michaelmoore
pi_126044600
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

may he be stuck struck by lightning! ;)
tsja
pi_126044732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tsja
waar zannik je over,heb je nog iets inhoudelijks toe te voegen aan dit juweel aan topic?

En heb je al foto;s met een krant vanaf je virtuele Magyary gevangenis. zodat jullie ook maar een flintertje geloofwaardigheid overhouden?
pi_126055483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De helft minder doorstromers, dit terwijl de starters nog steeds op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Huurders die uit huur naar kopen stappen zijn een kwart afgenomen.. Feitelijk komt het er dus op neer dat de meeste starters of nieuwbouw kopen of huizen van mensen die de pijp aan Maarten hebben gegeven? Of zouden die mensen de grens over gegaan zijn zoals MM altijd roept? Of zouden ze misschien zijn gaan huren? KOPEN deden ze in ieder geval niet meer.
Hoe kun je die conclusie nou baseren op bovenstaande grafiek? Ja, de meeste starters (althans hier) kopen nieuwbouw. En die vermeende uitstroom van mensen uit NL is eerder een instroom, en dat gaat nog wel groeien de jaren.

quote:
Een druppel? Is dat de nieuwe strategie? Doen alsof een hypotheekschuld weinig tot niets voorstelt? En dat in een tijd van significant dalend vastgoed... gedurfd hoor :)

Alles absurd maken en woorden in de mond leggen die niet uitgesproken zijn? Is dat een nieuwe strategie :D (dat is het niet, dat is de oude vertrouwde manier van 'discussieren', toch?)

Ben ik nou ook al onderdeel van Het Grote Complot? Strategie :D

Wat jij stelselmatig probeert voor te stellen is dat iedereen die een lening aangaat dat onverantwoord doet, zonder na te denken, en zonder dat ie die keuze kan veroorloven. Tuurlijk, die mensen zijn er, sommige zitten er zelfs voor in de vermeende schuldsanering. Maar projecteer dat niet op het veelvoud aan mensen die wel afdoende conservatief zijn op financieel vlak, en die bewust niet verder springen dan hun poolstok lang is, en die wel willen werken om hun keuzes te verantwoorden in in te vullen, ipv te verwachten dat de gebraden kippen hun mond in komen vliegen.

quote:
De vrijheid om niet 20 jaar vast te zitten aan een beslissing die je nu neemt. De vrijheid om dan alsnog te kunnen kiezen om je woonlasten vast te leggen. Ik voorzie namelijk een lange periode van dalende woningprijzen, nu je kosten vastleggen is niet langer een voordeel, dat is enkel een voordeel als prijzen ieder jaar bizar stijgen.
Over de huurmarkt kunnen we zeggen dat nu de prijzen nog bizar stijgen, dit als gevolg van de prijzen op zeepbel niveau. Vroeg of laat bereiken we het break even point en dan zal de vaart er rap uitraken. Of denk je werkelijk dat de economische wetmatigheden een zeepbel in huurprijzen toe zal laten? Als dat gebeurt gaan er bepaalde mensen gewoon weer kopen (maar wel tegen een lager prijsniveau :Y) ).

Op een ander niet nader te noemen website is dit de strategie die veel mensen voor ogen hebben, ondanks de lage rente op spaargeld is het nog altijd beter dan nu een huis te kopen waarvan de waarde aan forse deflatie onderhevig is. Die paar lullige procentjes op je spaargeld worden dan volledig gecompenseerde door die 1500 euro per maand dat de waarde van een woning daalt.
Huurpijzen bizar stijgen? :D Dan heb je nog niks gezien :) Huurprijzen in NL zijn (door het overgrote aandeel van sociale huur zowel absoluut als relatief laag in vergelijking met vergelijkbare locaties in ontwikkelde landen (dus niet oost polen ;) )

Wederom een absurde karikatuur. Als je een huis koopt, zit je er twintig jaar aan vast. Wat een groteske onzin alweer. Al helemaal bij spaar/lineaire/annuitaire hypotheken. Dan lijkt je toch echt de mentaliteit van sommigen qua financiele discipline (dat wil zeggen: gebrek aan....) te projecten op een grote groep.

20 jaar obsessief speculeren als strategie? :D Dat doe ik wel met zaken die ik niet nodig heb, en dus niet met eerste levensbehoeftes (waarbij een prettig dak boven mijn hoofd aardig hoog scoort). Ik weet dat er heel wat mensen zijn die dat voor ogen hebben, maar laten we eerlijk zijn, die azijnpissen nog dat het 'te duur' is als ze het voor niks krijgen. En ja, dat deden ze 20 jaar geleden ook al :) 1993. Toen het ook allemaal kommer en kwel was :)

Want als ik vastgoedspeculant had willen worden, was ik wel projectontwikkelaar geworden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 04-05-2013 14:17:35 ]
pi_126055553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill.

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-02/holland-economy-brink
Ach, daar gaan we weer. Ze laten even heel subtiel zoals alleen zerohedge subtiel kan zijn alle spaardelen buiten beschouwing. Zodat elke bedrag bruto wordt meegenomen ipv netto. Niet alsof daar voor het eerst hier op gewezen wordt door dene en gene.
pi_126055763
quote:

[..]

Ik denk dat je de grootste parasitaire sector vergeet, namelijk het uitkeringen en vergoedingencircuit.

Want dat producenten er hier de stekker uittrekken zit 'm voornamelijk in de mega opslag van sociale lasten en (soms) pensioenpremies op het loon. Wel prima voor freelancers hoor, want ik kan 50% op mijn 'salaris' zetten, en dan ben ik meestal nog steeds goedkoper dan een werknemer.

In die zin mag ik opportunisten die met een uitkering thuis gaan zitten om het schuldeisers een oor aan te naaien wel dankbaar zijn. Die stuwen mijn winstmarge :P
pi_126056518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ach, daar gaan we weer. Ze laten even heel subtiel zoals alleen zerohedge subtiel kan zijn alle spaardelen buiten beschouwing. Zodat elke bedrag bruto wordt meegenomen ipv netto. Niet alsof daar voor het eerst hier op gewezen wordt door dene en gene.
Zoals pensioenen en spaargeld? Pensioen komt pas mondjesmaat vrij bij een bepaalde leeftijd, daar kan je geen hypotheek mee aflossen. Dus je kan niet zomaar alles tegen elkaar wegstrepen.
pi_126056554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Zoals pensioenen en spaargeld? Pensioen komt pas mondjesmaat vrij bij een bepaalde leeftijd, daar kan je geen hypotheek mee aflossen. Dus je kan niet zomaar alles tegen elkaar wegstrepen.
Wat dacht je van de hypergebruikelijke vorm van spaarhypotheken? Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.
pi_126056797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat dacht je van de hypergebruikelijke vorm van spaarhypotheken? Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.
Hoeveel is dat dan?
pi_126056841
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Hoeveel is dat dan?
Astublieft:

http://www.statistics.dnb.nl/huishoudens/index.jsp
pi_126057140
quote:
de depositos bedoel je?
pi_126057326
Waren toch plannen om als je een hypotheek hebt je verplichte pensioen premie in je eigen hypotheek te storten?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 15:18:54 #260
323876 michaelmoore
pi_126057434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:13 schreef arjan1212 het volgende:
Waren toch plannen om als je een hypotheek hebt je verplichte pensioen premie in je eigen hypotheek te storten?
ze moeten dan de overwaarde gaan belasten op moment van uitkering , ?

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2013 17:59:10 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 15:20:25 #261
323876 michaelmoore
pi_126057477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.
Dat pensioenvermogen van mij dat neem ik mee naar het buitenland

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2013 15:43:58 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 15:21:17 #262
344884 monkyyy
pi_126057501
Oh, dan houden we niets meer over inderdaad.
pi_126059362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat pensioenvermogen van mij dat neem ik mee naar het buitenland
Dat mag, aftikken aan de grens graag, en nog een keer het land naar keuze :)
pi_126059382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

de depositos bedoel je?
Ja, dit spelletje kennen we onderhand wel. :W
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:02:45 #265
344884 monkyyy
pi_126060264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

de depositos bedoel je?
Ik zie dat we in 2012 dat we met z'n allen 373787+89422+1212964,6 = 1676173,4 vermogen hadden in depositos, effecten en pensioenen.

En 651199,5 hypotheken. Das 2,5x meer vermogen in depositos, effecten en pensioenen dan woninghypotheken.
pi_126061950
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:02 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik zie dat we in 2012 dat we met z'n allen 373787+89422+1212964,6 = 1676173,4 vermogen hadden in depositos, effecten en pensioenen.

En 651199,5 hypotheken.
Ik denk dat je er een factor 1.000.000 naast zit... :+
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:57:55 #267
344884 monkyyy
pi_126062310
Oh ja, de cijfers zijn in miljoenen, maar dat leek mij logisch omdat dat erboven stond in die spreadsheet. :P
pi_126062515
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:57 schreef monkyyy het volgende:
Oh ja, de cijfers zijn in miljoenen, maar dat leek mij logisch omdat dat erboven stond in die spreadsheet. :P
Dat vermoeden had ik al, maar in dit topic rekenen mensen zich, niet gehinderd door enige vorm van realiteitsbesef, zichzelf vaak snel rijk. :')
pi_126066855
zie ze spartelen. heerlijk O+
pi_126067282
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zie ze spartelen. heerlijk O+
Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vind ik jouw reactie ver onder de maat.
pi_126067329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vindt ik jouw reactie ver onder de maat.
spartelen bitch :7
pi_126067407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Jaja, lach ze maar uit... Maar daar zijn die mensen niet mee geholpen he...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:08:09 #273
323876 michaelmoore
pi_126067433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vind ik jouw reactie ver onder de maat.
juist vooral mensen met veel overwerk of een bijbaantje door moeders worden gepakt, en slechts een enkeling zal overgaan van aankoop van de huurwoning

Hier heeft men ook gelijk met de huurbrief een koopaanbod gekregen, weliswaar met koopgarant en financiering maar toch , velen zitten dan op dubbele lasten

Dus stoppen met de bijbaan of de woning kopen en velen zijn te oud voor een hypotheek met nog 6 jaar te gaan tot pensioen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2013 21:04:48 ]
pi_126067446
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jaja, lach ze maar uit... Maar daar zijn die mensen niet mee geholpen he...
alsof het daarom gaat.
pi_126067647
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alsof het daarom gaat.
Nee, het ging hierom toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Jammer dat je niet 'verder' komt....
pi_126068792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

als je maar gelukkig bent knaap :)
pi_126068926
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als je maar gelukkig bent knaap :)
:? _O- Topic gaat niet om mij, dan had ie al lang op slot horen te zitten. :D :D :D

Evengoed heb je qua huurders <-> eigenaren dus niks te melden?
pi_126070467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Je verwacht van dat trolletje niet meer toch?
pi_126070886
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:06 schreef 99.999 het volgende:
Je verwacht van dat trolletje niet meer toch?
Vraag is of het een trol is, of een zolderkamerridder (en dat denk ik) die overtuigd is van zijn eigen onzin.
pi_126072338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vraag is of het een trol is, of een zolderkamerridder (en dat denk ik) die overtuigd is van zijn eigen onzin.
Ik denk niet dat op een studio appartement van 30m2 een zolder zit hoor...

Dat je om hier te kunnen posten eerst moet opruimen, zeg maar.
pi_126072432
quote:
“The Netherlands bears striking resemblance to Spain and Ireland two or so years ago,” says Stephen Jen from SLJ Macro Partners. Holland has a fat current account surplus of 8.3pc of GDP and a savings rate of 26pc, but Mr Jen says such “virtues” did not prevent Japan succumbing to the after-shocks of its housing crash.

Holland’s errors were made long ago when tax policy and regulation combined to produced a housing bubble to match Britain’s follies under Gordon Brown.

As in Britain - or Japan when it buckled in 1990 - there is a long-term housing shortage. Rabobank says the overhang of unsold homes is 228,000. That is bad but not disastrous. The crisis stems from rampant credit, not rampant building.

Regulators let the average loan-to-value ratio of new mortgages soar to 120pc at the peak. Since mortgage interest is tax deductible, around 60pc of the entire stock of mortgages is interest-only.

Unlike the Bank of Spain, which tried to “lean against the wind”, Dutch officials saw no need for extra buffers to offset the (then) ultra-loose policies of the European Central Bank, geared to German needs when Germany was in slump. The ratio of household debt to disposable income peaked at 266pc in 2010, the highest in EMU and almost a world record. "
http://www.telegraph.co.u(...)y-slump-deepens.html
pi_126072611
quote:
Stuur die dan ook maar een linkje van dnb stats door, met een uitleg van het boxenstelsel, en de impact op schulden in box 1 en bezittingen/spaarsaldi in box 3, en spaarpolissen onbelast.
pi_126072769
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Stuur die dan ook maar een linkje van dnb stats door, met een uitleg van het boxenstelsel, en de impact op schulden in box 1 en bezittingen/spaarsaldi in box 3, en spaarpolissen onbelast.
Heb je het artikel wel gelezen?
pi_126072985
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen?
Yep, I did
  maandag 6 mei 2013 @ 21:34:56 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126148197
Op geenstijl heeft men ook het bashen van leenkneuzen ontdekt, daar word demagoog Blok ook regelmatig aangevallen op zijn socialistische gedrag.

Het is goed te zien dat je jonge generatie word gewaarschuwd voor het instappen in de zeepbel, het is alleen heel triest om te zien dat zelfbenoemde toppers als Blok gewoon doodleuk door blijven gaan met het bedenken van slecht beleid om de banken te ontzien. De rekening wil deze landverrader neerleggen bij mensen die helemaal niets van doen hebben met de zeepbel, mensen die nota bene wel belasting betalen 8)7

Die man is echt knettergek :|W
pi_126149572
"Ook", Complex? Ben je nou echt zo dom en triest dat je je zo in je kaarten laat kijken? :D

Fijn dat je hier alleen maar komt om te bashen.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:57:06 #287
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126149649
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Op geenstijl heeft men ook het bashen van leenkneuzen ontdekt, daar word demagoog Blok ook regelmatig aangevallen op zijn socialistische gedrag.

Het is goed te zien dat je jonge generatie word gewaarschuwd voor het instappen in de zeepbel, het is alleen heel triest om te zien dat zelfbenoemde toppers als Blok gewoon doodleuk door blijven gaan met het bedenken van slecht beleid om de banken te ontzien. De rekening wil deze landverrader neerleggen bij mensen die helemaal niets van doen hebben met de zeepbel, mensen die nota bene wel belasting betalen 8)7

Jij hebt anders de skill van het bashen ook behoorlijk onder de knie.
The world has no benefit of sad little crybabies
  maandag 6 mei 2013 @ 21:59:46 #288
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126149867
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

Wat wil je eigenlijk met deze post bereiken onze lieve CC? Bashen op Blok? Voer voor users zoals Dino om je het vuur aan de schenen te leggen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 6 mei 2013 @ 22:02:30 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126150124
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:57 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Jij hebt anders de skill van het bashen ook behoorlijk onder de knie.
Als huurder ben ik jarenlang gebashed, huren was je geld over de schutting smijten. Daarnaast bashen onze verlichte leiders in Den Haag massaal huurders die hard werken en wel netjes hun volledige belasting afdragen door ze minachtend 'scheefhuurder' te noemen en hun privacy te schenden en ze op inkomen te discrimineren. Het is gewoon misdadig wat dit kabinet doet, hopelijk komt er na de crisis een tribunaal waarin deze misdadigers ter verantwoording worden geroepen voor deze grove schending van de mensenrechten.

Maar weer even wat interessant nieuws uit 020, wat riep men ook altijd weer? 'Locatie, locatie, locatie?'
  maandag 6 mei 2013 @ 22:05:07 #290
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126150322
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk met deze post bereiken onze lieve CC? Bashen op Blok? Voer voor users zoals Dino om je het vuur aan de schenen te leggen?
Ik voer het gewoon als interessant nieuwsfeitje aan, kennelijk groeit de weerstand tegen het onrechtvaardige beleid. Als geenstijl je al publiekelijk belachelijk begint te maken betekend dit dat het minder begaafde deel van de bevolking ook begint in te zien hoe belachelijk het woningmarkt beleid in de polder is.
Kochten mensen vroeger zonder na de denken een huis met een aflossingsvrije tophypotheek, nu denkt men daar gelukkig heel anders over. Kamikazekopen raakt uit de mode en dat is een positieve ontwikkeling.
pi_126150356
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als huurder ben ik jarenlang gebashed, huren was je geld over de schutting smijten. Daarnaast bashen onze verlichte leiders in Den Haag massaal huurders die hard werken en wel netjes hun volledige belasting afdragen door ze minachtend 'scheefhuurder' te noemen en hun privacy te schenden en ze op inkomen te discrimineren. Het is gewoon misdadig wat dit kabinet doet, hopelijk komt er na de crisis een tribunaal waarin deze misdadigers ter verantwoording worden geroepen voor deze grove schending van de mensenrechten.

'[/url]
Ik weet nou eigenlijk niet of ik je een enorme sukkel moet vinden, of medelijden met je moet hebben.. Zoek hulp.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:27 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126150900
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik weet nou eigenlijk niet of ik je een enorme sukkel moet vinden, of medelijden met je moet hebben.. Zoek hulp.
Zie... de demagogie werkt, gewoon hele bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen. Echt levensgevaarlijk wat dit kabinet doet, de sociale cohesie afbreken en de schuld afschuiven op anderen. Vooral niet de hand in eigen boezem steken en je eigen schulden oplossen :{
  maandag 6 mei 2013 @ 22:20:02 #293
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126151355
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zie... de demagogie werkt, gewoon hele bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen. Echt levensgevaarlijk wat dit kabinet doet, de sociale cohesie afbreken en de schuld afschuiven op anderen. Vooral niet de hand in eigen boezem steken en je eigen schulden oplossen :{
Is dat niet juist hetgeen wat jij aan het doen bent?

Uitkering trekken, sociale huurwoning, bleren dat werk niet goed genoeg voor je is en overal op het internet je mening strooien om juist polarisatie onder de mensen te genereren? (Same goes for michaelmoore en al die andere kloonconsorten..)
  maandag 6 mei 2013 @ 22:22:20 #294
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126151486
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik voer het gewoon als interessant nieuwsfeitje aan, kennelijk groeit de weerstand tegen het onrechtvaardige beleid. Als geenstijl je al publiekelijk belachelijk begint te maken betekend dit dat het minder begaafde deel van de bevolking ook begint in te zien hoe belachelijk het woningmarkt beleid in de polder is.
Kochten mensen vroeger zonder na de denken een huis met een aflossingsvrije tophypotheek, nu denkt men daar gelukkig heel anders over. Kamikazekopen raakt uit de mode en dat is een positieve ontwikkeling.
Geenstijl heeft niks met nieuws te maken. Geenstijl wil puur scoren. They don't give a shit if the truth is vooruit of achteruit.
pi_126151490
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mooi is dat, hand in eigen boezem steken nadat je net een post hebt gedaan waarin je huilend met een beschuldigende vinger naar huizenbezitters wijst. :D
  maandag 6 mei 2013 @ 22:26:23 #296
391065 NY_aannemer
pi_126151749
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:22 schreef krapula het volgende:

[..]

Mooi is dat, hand in eigen boezem steken nadat je net een post hebt gedaan waarin je huilend met een beschuldigende vinger naar huizenbezitters wijst. :D
Zou ie nog reageren?
pi_126151826
Ik denk dat ie een bom aan het bouwen is, maar zojuist de verkeerde draadjes aan elkaar geknoopt heeft. Ik zal er geen mening over geven.
pi_126151837
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:26 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Zou ie nog reageren?
Jahoor, het is dwangmatig.
pi_126152164
Vermoedelijk wacht ie een dag om net te doen alsof bovenstaande niet gebeurt is, waarna hij weer vrolijk een obscuur linkje plaatst.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:36:08 #300
391065 NY_aannemer
pi_126152341
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:33 schreef krapula het volgende:
Vermoedelijk wacht ie een dag om net te doen alsof bovenstaande niet gebeurt is, waarna hij weer vrolijk een obscuur linkje plaatst.
Ik denk eerder dat de user hoopte op meer reacties zoals bij Geenstijl, en het jammer is dat hij die reacties niet krijgt. Ik denk (vrees) dat hij nu zijn Geenstijl vriendjes bij elkaar zoekt. Misschien wel met de vraag of ze hier willen registreren, zodat hij meer bijval krijgt.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:52:47 #301
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126153295
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Is dat niet juist hetgeen wat jij aan het doen bent?

Uitkering trekken, sociale huurwoning, bleren dat werk niet goed genoeg voor je is en overal op het internet je mening strooien om juist polarisatie onder de mensen te genereren? (Same goes for michaelmoore en al die andere kloonconsorten..)
Ik geneer geen polarisatie, dat doen de beleidsmakers met hun onrechtvaardige beleid. Het beleid heeft niet de mens als centraal punt maar is er enkel op gericht om de banken te ontlasten.

Ondertussen probeert de overheid overal zijn giftige tentakels tussen te krijgen om zo onze economie om te vormen tot een centraal geleide economie.

Als overheden nou eens rechtvaardig en verstandig beleid gingen voeren? Dan hadden mensen ook geen reden tot klagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')