abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:04:03 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125756708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, wie weet hoeveel spaargeld daar tegenover stond. Want velen zullen wel een fiscale adivseur gehad hebben die hun adviseerde om zich helemaal vol te laden met schulden om zo hun belastingdruk te verminderen.
ik weet wel dat het voor hen de eerste woning was en ze geen duppie spaargeld zelf hadden, sommigen zelfs een BKR notering, de grootste moeite om het rond te krijgen

Ze zouden het nu ook niet meer rond krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125756791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik weet wel dat het voor hen de eerste woning was en ze geen duppie spaargeld zelf hadden, sommigen zelfs een BKR notering, de grootste moeite om het rond te krijgen

Voor de bekende Nederlanders waar je nu naar verwijst?

Of gaat dit weer over al je collega's?
pi_125756812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat ken jij nu ook al, al die genoemd BN'rs in dat stuk waar ik op reageer. Jij hebt het maar druk om je sociale netwerk te onderhouden. Ik snap niet waar je de tijd ook nog vandaan haalt om zo vaak hier en onder je kloon te posten. :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:08:21 #104
323876 michaelmoore
pi_125756859
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de bekende Nederlanders waar je nu naar verwijst?

Of gaat dit weer over al je collega's?
Bij jullie is de tuin van de buren erg groen, ik denk dat het vaak erg kaal is in die tuin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125757067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij jullie is de tuin van de buren erg groen, ik denk dat het vaak erg kaal is in die tuin
jij moet gewoon een beetje opletten voor je weer allerlei loze of tegenstrijdige onzin uitkraamt :D
pi_125757290
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

jij moet gewoon een beetje opletten voor je weer allerlei loze of tegenstrijdige onzin uitkraamt :D
Waarom zou hij opletten, hij kan zeggen wat hij wil zonder dat er ingegrepen wordt. :o

Hoelang wacht jij al niet op al zijn loze beweringen die hij nog zou moeten onderbouwen. :')
pi_125757323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou hij opletten, hij kan zeggen wat hij wil zonder dat er ingegrepen wordt. :o

Hoelang wacht jij al niet op al zijn loze beweringen die hij nog zou moeten onderbouwen. :')
Hij is weer een aardige verzameling opmerkingen bij zijn geschiedenis aan het verzamelen, wees gerust ;)
pi_125758078
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij is weer een aardige verzameling opmerkingen bij zijn geschiedenis aan het verzamelen, wees gerust ;)
In dat opzicht is het beleid hier net zo zwalkend als het overheidsbeleid inzake de woningmarkt. En dan weet ik niet of ik bij deze opmerking moet ;( of juist :D moet doen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:43:49 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758129
quote:
'Gluurverhoging' moet van tafel
door Joris Polman

De inkomensafhankelijke huurverhoging moet van tafel. Huurdersorganisatie de Woonbond eist namens 1,5 miljoen huurders dat de Belastingdienst direct stopt met het verstrekken van salarisgegevens.

De Woonbond maakt later vandaag bekend dat het naar privacywaakhond het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is gestapt in een ultieme poging de inkomensafhankelijke huurverhoging te torpederen.

De pijlen zijn daarbij gericht op de Belastingdienst die in de ogen van de Woonbond op straffe van een dwangsom, moet stoppen met het verstrekken van informatie over het inkomen van huurders aan woningcorporaties en particuliere verhuurders.

De Woonbond is de grootste huurdersorganisatie van ons land en vertegenwoordigt de helft van de circa 3 miljoen Nederlanders die een huis huren.

De jaarlijkse huurverhoging – door de Woonbond steevast gluurverhoging genoemd - is door toedoen van de Belastingdienst in ,,chaos” ontaard, zo stelt de huurdersvereniging. Inmiddels is gebleken dat de fiscus niet in staat is om een inkomensverklaring van vele honderdduizenden huurders aan te leveren. De verklaringen die wel zijn aangeleverd zijn bovendien vaak onjuist. Verhuurders hebben deze informatie nodig voor de jaarlijkse huurverhoging, die dit jaar voor het eerst inkomensafhankelijk is. Sommige corporaties hebben vanwege de chaos al gezegd dat ze de inkomensafhankelijke huurverhoging niet invoeren, waardoor willekeur op de loer ligt.

Dwangsom aan Belastingdienst

Om aan de chaos een einde te maken heeft de Woonbond een zogeheten handhavingsverzoek ingediend bij privacywaakhond het CBP op grond van ,,een onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens”. Dat betekent dat het CBP nu gaat onderzoeken of dat verzoek kan worden ingewilligd, zegt een woordvoerder van het CBP. Mocht het college vaststellen dat de privacywetgeving inderdaad met voeten wordt getreden, dan kan het CBP een dwangsom opleggen aan de Belastingdienst.

Zo ver is het nog niet, maar dat de Woonbond aanklopt bij het CBP is niet vreemd. De privacywaakhond heeft zich al eerder kritisch uitgelaten over de inkomensafhankelijke huurverhoging. Het CBP vindt het verstrekken van inkomensinformatie aan verhuurders ,,disproportioneel” in relatie tot het door het Kabinet geformuleerde doel: de aanpak van scheefwoners. Nu blijkt dat ook in de uitvoering heel veel mis gaat. Woonbonddirecteur Ronald Paping: „Laten we zo snel mogelijk stoppen met deze waanzin en overstappen naar een uitvoerbaar huurbeleid.”

'Klop bij CBP aan'

De Woonbond roept huurders ook op om zelf ook bij het CBP aan te kloppen. De huurdersvereniging heeft zelf inmiddels ook een meldpunt geopend waar huurders terecht kunnen met meldingen over schendingen van privacy en fouten in het eventuele huurverhogingsvoorstel. ,,Ook die kunnen weer aanleiding geven tot nieuwe juridische stappen”, aldus de Woonbond

bron: Telegraaf
Minister Stef Blok heeft op grote schaal woningcorporaties en de belastingdienst aangezet tot het schenden van de privacy en opgehitst om discriminerende maatregelen tegen huurders uit te voeren.

Ik vind dat hij voor het internationale strafhof dient te verschijnen voor deze grove schending van de mensenrechten.

Misschien dat Kim Jong-un eens kan gaan klagen over de grove schending van de mensenrechten in dit land, die arrogante westerlingen hebben altijd de mond vol over wat er in de rest van de wereld gebeurt maar als de banken in het geding komen zijn ze hier ook tot alles in staat w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125758229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Minister Stef Blok heeft op grote schaal woningcorporaties en de belastingdienst aangezet tot het schenden van de privacy en opgehitst om discriminerende maatregelen tegen huurders uit te voeren.

Ik vind dat hij voor het internationale strafhof dient te verschijnen voor deze grove schending van de mensenrechten.

Misschien dat Kim Jong-un eens kan gaan klagen over de grove schending van de mensenrechten in dit land, die arrogante westerlingen hebben altijd de mond vol over wat er in de rest van de wereld gebeurt maar als de banken in het geding komen zijn ze hier ook tot alles in staat w/
Ik begrijp die kul ook niet, simpelweg iedereen de hoogste huurverhoging aanrekenen, meen je recht te hebben op een lagere dan moet je maar je aanslagbiljet overleggen waaruit blijkt dat je inkomen lager is dan de grens - zo werkt het overigens ook als je inschrijft op een huurwoning, dus waarom niet voor bepaling van de huurverhogingen?

Die gegevens stuurt men dan maar door naar de belastingdienst, en wie ze heeft vervalst vervolg je voor valsheid in geschrifte.

Wat dit met banken te maken heeft ongaat me overigens weer eens volledig.
pi_125758279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
De Woonbond is de grootste huurdersorganisatie van ons land en vertegenwoordigt de helft van de circa 3 miljoen Nederlanders die een huis huren.
Goh leuk dat ze schermen hun zogenaamde 1.4 miljoen leden, en ook alleen nog maar indirect omdat alle sociale huurders er automagisch lid van zijn. :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonbond
pi_125758383
Ik moest in 2008 minimaal 2050 euro bruto per maand verdienen, wat toen net lukte, om in aanmerking te komen voor mijn sociale huurwoning! Gelukkig doet mijn WBV niet mee aan de prijsdiscriminatie en is mijn huurverhoging dit jaar "slechts" 4% (18 euro), ookal zit ik met mijn inkomen nu boven modaal.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:07 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik begrijp die kul ook niet, simpelweg iedereen de hoogste huurverhoging aanrekenen, meen je recht te hebben op een lagere dan moet je maar je aanslagbiljet overleggen waaruit blijkt dat je inkomen lager is dan de grens - zo werkt het overigens ook als je inschrijft op een huurwoning, dus waarom niet voor bepaling van de huurverhogingen?
Er was reeds een systeem dat de hoogte van de huurverhoging vaststelde en deze was voor iedereen gelijk. Probleem was dat minister Stef Blok zijn gat in de begroting wilde dichten door een specifieke groep huurders te laten bloeden. In plaats van een algehele lastenverzwaring door te voeren voor iedere burger in de vorm van een crisispremie, denkt men nu twee vliegen in één klap te raken. Het is dus fundamenteel een discriminerende maatregel. Huurders krijgen dus terecht het advies bezwaar te maken tegen dit onrecht.

quote:
Wat dit met banken te maken heeft ongaat me overigens weer eens volledig.
Stef is een loopjongen voor het bankkartel, is toch overduidelijk :?

Zijn roots liggen daar en dat heeft zijn kromme gedachtespinsels gevormd. In de belevingswereld van Stef is huurders aanranden omdat zij zich niet conformeren aan het wereldbeeld van banksters de normaalste zaak ter wereld. Die man staat gewoon te prediken dat discriminatie volledig gerechtvaardigd is als je meer dan 33k verdient. In betere tijden werd je voor zulke bagger gewoon afgeserveerd maar in tijden van schuldslavernij is het kennelijk geoorloofd.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:52 #114
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125758995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh leuk dat ze schermen hun zogenaamde 1.4 miljoen leden, en ook alleen nog maar indirect omdat alle sociale huurders er automagisch lid van zijn. :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonbond
Ik ben geen lid van de woonbond :{w

Maar potentieel zouden ze zoveel leden kunnen winnen :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:13:41 #115
323876 michaelmoore
pi_125762737
sorry verkeerde topic

[ Bericht 77% gewijzigd door michaelmoore op 26-04-2013 15:21:17 ]
pi_125787145
Voor degene die beweren dat woningbouw woningen slecht zijn

K&W / Onze nieuwbouw woning!
pi_125787518
Wel apart dat er zoveel mensen zijn die nu in een keer aflossen

Maar goed als je een paar duizend euro houdt op je rekening is er ook niet veel te verliezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125788738
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:39 schreef arjan1212 het volgende:

Die komen wel vaker langs in K&W wat natuurlijk niet meteen wil inhouden dat alle WBV woningen zo zijn. Maar over een jaar of 100 zijn ze wel allemaal zo en dan is deze ook oud en tochtig.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:53:12 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125789584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:39 schreef arjan1212 het volgende:

Wou je beweren dat dit een vrijstaande gloednieuwe sociale huurwoning is? Zo ja; compleet belachelijk om dit semi-gesubsidieerd te bouwen.
censuur :O
pi_125789728
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wou je beweren dat dit een vrijstaande gloednieuwe sociale huurwoning is? Zo ja; compleet belachelijk om dit semi-gesubsidieerd te bouwen.
Ja maar... hoe moet je dan het vijfpits gasstel, de vierdubbeldeurs koelkast en de leistenen vloer (edit:verhip: het is laminaat; leisteenlaminaat, het mot niet gekker worden) betalen? :D

Het zal wel een koopgarant-achtigs iets zijn neem ik aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-04-2013 10:12:21 ]
pi_125789933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De TS van dat topic heeft het over het IB60 formulier. Dat duid erop dat het een sociale WBV woning zou kunnen zijn. En idd zo ja belachelijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_125795982
Zag dat ongeveer 20% houders nu flink aan het aflossen zijn, lijkt me alleen positief en zo lost het probleem zich al een heel eind op

Best logisch ook, meer dan een duizend of 3,4 hoef je niet aan te houden op je spaarrekening
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125829523
http://www.deredactie.be/(...)6_TZ?video=1.1614550

Er wordt ook over de Nederlandse situatie gesproken, Amerikaanse toestanden.
pi_125829695
die belg met zijn 90% geleend geld.. in nederland was 115% normaal.. whaha
pi_125829716
En nu is het 75-80%, really who gives a fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')