SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten van het vorige topic ..
Trovey kleedt alles aan:
Spuuglokjes deken:
Lijnloos' megaproject:
Whoopdidoo's konijn:
Hook on![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Muck op 23-04-2013 12:44:47 ]It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Gewoon in een USB-ingang douwen zeker?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:03 schreef Muck het volgende:
Die eendjes![]()
En dat virus kun je toch gewoon te lijf gaan met een haaknaald?
nice!quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:17 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn ripple is af! Eindelijk!!
Ik ben er een jaar geleden ongeveer aan begonnen maar ik heb tussendoor een hoop andere dingen gemaakt. Ben wel blij dat ie af is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben even de naam kwijt, maar iemand heeft een mooie omslagdoek gemaakt en zocht inspiratie voor een randje: ik denk dat de rand die om de Eliseshawl (van ravelry) zit er mooi bij zou passen.
Wauw! Mooie kleurtjesquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:17 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn ripple is af! Eindelijk!!
Ik ben er een jaar geleden ongeveer aan begonnen maar ik heb tussendoor een hoop andere dingen gemaakt. Ben wel blij dat ie af is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben even de naam kwijt, maar iemand heeft een mooie omslagdoek gemaakt en zocht inspiratie voor een randje: ik denk dat de rand die om de Eliseshawl (van ravelry) zit er mooi bij zou passen.
Toch vierkantjes ja? En welke? Granny squares?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:46 schreef -Spring het volgende:
Haha, dat ben ik ook van plan, Miss. Maar ik 'moet' eerst twee dekentjes maken voor twee zwangere vriendinnen. Ik wil alleen per se vierkantjes, vind de andere patronen lang niet zo mooi. Ik denk dat ik maar ga beginnen met het oefenen op zo'n babydekentje van de drops-site.
Oh, da's het eerste dekentje uit een stuk dat ik mooi vind! Dit gaat m worden denk ik! Wat fijn, dankjewel, Trui!quote:
die van mij nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn virusscan geeft aan dat de website van Garnstudio een Trojan Horse bevat.
Wat is hetquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:06 schreef Ynske het volgende:
Het begin van mn nieuwe shawl
[ afbeelding ]
haken met guimpe pennenquote:
je wikkelt t garen om 2 naalden en haakt deze in t midden vast, straks maak je de lussen aan ander haakwerk vastquote:
Haken met guimpepennen.quote:
ik zag het laatst op een beurs, maar het leek me erg veel werk doordat je dat ding steeds moet draaien en je haaknaald moet overpakken en doorschuiven enzo......quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Haken met guimpepennen.Twee soort breinaalden zonder knop die je aan beide zijdes in een houder met gaten op verschillende afstanden drukt, dan haak je ertussen, krijg je een soort kanteffect.
Je kunt er heel mooie dingen mee maken, heb ik blijkbaar wel de goede voorbeelden gezien.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik zag het laatst op een beurs, maar het leek me erg veel werk doordat je dat ding steeds moet draaien en je haaknaald moet overpakken en doorschuiven enzo......
en hun voorbeelden waren ook niet heel denderend
je haalt de woorden uit mn mond! Vond het ook teveel draadjes voor iets dat uit 1 stuk zou bestaan. Wel tof trouwens!quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
aan de draadjes te zien....zou ik zeggen allemaal losse vierkantje en dan in de figuurtjes aan elkaar maken?!
Vond het ook leuk maar om nou elke apart te moeten maken....quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef annelotje het volgende:
[..]
je haalt de woorden uit mn mond! Vond het ook teveel draadjes voor iets dat uit 1 stuk zou bestaan. Wel tof trouwens!
Je bent dus constant aan het meerderen, kan je soms verdoezelen in bepaalde dingen maar het ligt er wel aan wat je maakt. Met dat bruine eendje had ik te weinig steken maar dan rommel ik er een aantal bij, bij een rechte lap gaat dat niet dan krijg je een kromme lap.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:29 schreef hadassa1 het volgende:
ik heb een probleem met mijn haakwerk ik zou nu 104 vasten moeten haken volgens het patroon maar het worden er veel meer er staat dat ik in ieder stokje en iedere losse een vast moet haken en dat heb ik gedaan en dan moest ik ook nog is een keer meerderen in de vierde losse lus.
zou dat kwaad kunnen dat ik meer vasten heb dan het patroon zegt?
Met een hoedje lijkt het mij wel verstandig dat je het patroon volgt....anders klopt er niets van je hoedje en de afmeting.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:29 schreef hadassa1 het volgende:
ik heb een probleem met mijn haakwerk ik zou nu 104 vasten moeten haken volgens het patroon maar het worden er veel meer er staat dat ik in ieder stokje en iedere losse een vast moet haken en dat heb ik gedaan en dan moest ik ook nog is een keer meerderen in de vierde losse lus.
zou dat kwaad kunnen dat ik meer vasten heb dan het patroon zegt?
heb je wel op de juiste plekken gemeerderd?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef hadassa1 het volgende:
http://www.garnstudio.com(...)=127&d_id=47&lang=nl
dit is de link voor het hoedje!
wat een gaaf kussen
Dat is wel heel raar opgeschreven of ligt dat aan mij?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je wel op de juiste plekken gemeerderd?
TOER 14: Haak 1 v in iedere v en meerder TEGELIJKERTIJD 16 v gelijkmatig, dus haak 2 v in iedere 8e v = 144 v.
dus in iedere 8e steek een vaste?
dat is garnstudioquote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dat is wel heel raar opgeschreven of ligt dat aan mij?
Hadden ze niet beter gewoon kunnen schrijven.....7 vasten, 2 vasten in de volgende vasten en dan herhalen.....lijkt mij een stukje duidelijker
die is schattigquote:Op woensdag 24 april 2013 09:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat ik deze ga maken, maar dan een dekentje
Ja, dat vind ik ook. Ik hou van dat soort stekenquote:
ik heb nu een alpaca wolletje dat goed gewassen kan worden en heerlijk zacht blijftquote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook nog aan het denken welk garen ik zal gebruiken. Op zich zou ik graag een mooi zacht wollen dekentje maken, maar het is wel voor een meisje van dan bijna 5, dus het zal best wel eens vies worden enzo. Wellicht is een gewone mooie katoen dan het handigste, met wassen ook. Catania een goede optie? Dat Scheepjes Softun ken ik niet, is dat katoen?
Welke?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb nu een alpaca wolletje dat goed gewassen kan worden en heerlijk zacht blijft
Scheepjes Softfun is 60% katoen en 40% acryl. Maakt het net iets lichter en zachter dan puur katoen.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook nog aan het denken welk garen ik zal gebruiken. Op zich zou ik graag een mooi zacht wollen dekentje maken, maar het is wel voor een meisje van dan bijna 5, dus het zal best wel eens vies worden enzo. Wellicht is een gewone mooie katoen dan het handigste, met wassen ook. Catania een goede optie? Dat Scheepjes Softun ken ik niet, is dat katoen?
wat ga je er van maken?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef trovey het volgende:
Hier heeft het recent overgenomen fourniturenzaakje( is nu meer een handwerkzaak) de prijs van de opruimingsbollen weer verlaagd naar 1,00 de bol (was 3 voor 5 euro)....mijn portemonee was er minder blij mee.
![]()
Heb katoen van Schachenmayr meegenomen,(8 bolletjes)
Deze maar dan zonder de color en bij mij zit er wat roze tussen, waarschijnlijk een oudere versie dan op de foto?
[ afbeelding ]
en nog een soort nylongaren in knallend fluorgroen (4 bollen) en fel oranje(1 bol) van Phildar
[ afbeelding ]
en nog een bolletje waar de winkel niet meer om zat, een beige wollig iets, lijkt me handig om een beestje van te maken.
Dat moet ik nog over nadenken.quote:
Die kleuren zijn prachtigquote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef trovey het volgende:
Hier heeft het recent overgenomen fourniturenzaakje( is nu meer een handwerkzaak) de prijs van de opruimingsbollen weer verlaagd naar 1,00 de bol (was 3 voor 5 euro)....mijn portemonee was er minder blij mee.
![]()
Heb katoen van Schachenmayr meegenomen,(8 bolletjes)
Deze maar dan zonder de color en bij mij zit er wat roze tussen, waarschijnlijk een oudere versie dan op de foto?
[ afbeelding ]
en nog een soort nylongaren in knallend fluorgroen (4 bollen) en fel oranje(1 bol) van Phildar
[ afbeelding ]
en nog een bolletje waar de winkel niet meer om zat, een beige wollig iets, lijkt me handig om een beestje van te maken.
dat ziet er bijzonder uit qua structuur. ik zie dat 't 50% merino is, 30% alpaca en 20% nylon. vandaar waarschijnlijk dat het goed wasbaar is.quote:
Vond ik ook.quote:
Oe, dat zijn de dure bolletjes bij de wolzaak.quote:
ja?quote:Op woensdag 24 april 2013 14:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Oe, dat zijn de dure bolletjes bij de wolzaak.
Hier zijn dat de dure bollen ja, je mams is gul geweest.quote:
Hier gingen de vorige eigenaren met pensioen, nu staan er twee jonge meiden in.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Heerlijk, zo'n woluitverkoop! Hier in de stad staat een stokoude mevrouw in de wolwinkel. Echt heel erg oud (90 of zo) Dat kan niet lang meer duren, al denk ik dat al een jaar of 8. Ik vraag me wel eens af wat er met de winkel zal gebeuren als zij het niet meer kan. Uitverkoop?!?!?!
Zucht. Foei. Ik hoop er natuurlijk niet op
Iets geheel anders: mijn vraag is wat weggezakt, maar ik hoop nog op een antwoord. Ik heb nu een GS gehaakt, als eerste van nog heeeeeeeeeeel veel. Bij de kleurwisselingen heb ik de draadjes strak meegehaakt. Het ziet er uit alsof ze wel stevig vastzitten. Zou ik het hierbij kunnen laten of moet ik ze ook nog een stukje terug, de andere kant op, weven? Het wordt een plaid, dus hij zal niet vaak in de was hoeven.
quote:Op woensdag 24 april 2013 15:58 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het past niet bij het heerlijke weer, maar ik heb een supersnelle sjaal gehaakt met Zeeman Olga
Blabbel, ik zou het zelf niet voldoende betrouwbaar vinden om alleen over draadjes heen te haken, hoe strak ook. Mijn ervaring is dat ze dan toch te vaak weer losschieten. Deze manier schijnt wel goed te werken, maar heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik pas nog altijd de ouderwetse heen-en-weer-weef methode toe.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Iets geheel anders: mijn vraag is wat weggezakt, maar ik hoop nog op een antwoord. Ik heb nu een GS gehaakt, als eerste van nog heeeeeeeeeeel veel. Bij de kleurwisselingen heb ik de draadjes strak meegehaakt. Het ziet er uit alsof ze wel stevig vastzitten. Zou ik het hierbij kunnen laten of moet ik ze ook nog een stukje terug, de andere kant op, weven? Het wordt een plaid, dus hij zal niet vaak in de was hoeven.
ook nog nooit geprobeert, maar ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 24 april 2013 22:58 schreef trui het volgende:
[..]
Blabbel, ik zou het zelf niet voldoende betrouwbaar vinden om alleen over draadjes heen te haken, hoe strak ook. Mijn ervaring is dat ze dan toch te vaak weer losschieten. Deze manier schijnt wel goed te werken, maar heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik pas nog altijd de ouderwetse heen-en-weer-weef methode toe.
Ik heb het de vorige keer ook gedaan bij een babydekentje en dat ging prima hoor. Had m zelf al een keer uitgewassen en mn zus nu ook al een keer of drie. Tot nu toe nog niets gehoord over losse draadjes!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemenquote:Op woensdag 24 april 2013 18:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier gingen de vorige eigenaren met pensioen, nu staan er twee jonge meiden in.
hahah ik zou zeggen sla je slag...moest er gisteren na je berichtje ook eventjes aan denken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:27 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemen
dan blijven ze wel zittenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:34 schreef blabbel6 het volgende:
De meningen verschillen. Dat doen jullie om me in de war te maken!![]()
De post van BrainTeaser past het beste in mijn straatje. Ik neem inderdaad wel een lang stuk draad en haak hem het hele rondje mee.
Dat youtube-filmpje ziet er ook goed uit, maar wel omslachtig. Je kunt niet meer lekker doorhaken maar bent constant bezig om de draad om te slaan. Dan weef ik het nog liever achteraf in. (kun je nagaan...)
vind het altijd een rotwerk die draadjes wegwerkenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:46 schreef YogaLove het volgende:
![]()
Ik heb net de rand die ik om mijn deken had gehaakt weer uitgehaald.
Ik had 3 rijen stokjes gemaakt, maar die lubberen en dat was echt niet mooi.
Nu ga ik ze weer opnieuw haken maar dan met een kleinere naald.
Voorlopig nog geen Tadaaaaaaa post van mij dus..
Heel mooi jouw deken Blabbel!
Die zitten er gelukkig niet meer zo veel. Ik heb afgewisseld met de squares omdraaien alle kanten op dus niet alle eindjes zitten aan de rand van de deken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:48 schreef CREADO het volgende:
[..]
vind het altijd een rotwerk die draadjes wegwerken![]()
Daar zat ik net ook aan te denken, dan wordt het wat compacter. Maar toch een naaldje kleiner ook denk ik. Even uitproberen.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:04 schreef trui het volgende:
Yogalove, misschien halve stokjes ipv hele doen?
quote:Op donderdag 25 april 2013 09:27 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemen
Leukquote:Op donderdag 25 april 2013 12:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een klein konijntje gehaakt.Op ravelry zocht ik een kleinigheidje wat in een envelop verstuurd kon worden, en dat werd een 'boxy skirt bunny'. Ik heb de oogjes ook gehaakt (in plaats van veiligheidsoogjes).
[ afbeelding ]
ja dat is ook weer zo...ik denk er sowieso te makkelijk over...maar denk dat een winkel overnemen makkelijker gaat dan helemaal opnieuw beginnen....quote:Op donderdag 25 april 2013 12:23 schreef trovey het volgende:
[..], lijkt me tegenwoordig helaas niet zo makkelijk
. Je moet wel een heel goed lopende winkel hebben wil de bank meewerken lijkt me, deze winkel loopt blijkbaar goed.
Dat is zeker, je hebt dan al klandizie en het is dan een kwestie van je naam vast weten te houden (die winkel hier ook ook niet van naam verandert, veel te bekende naam en zou "zelfmoord"zijn om ineens de winkel te hernoemen). De bank is hier helaas de struikelfactor want met een gemiddelde spaarrekening zal het niet lukken en met al die faillesementen zal een bank niet staan te springen je wat te lenen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo...ik denk er sowieso te makkelijk over...maar denk dat een winkel overnemen makkelijker gaat dan helemaal opnieuw beginnen....
thanks. Ik ga wat dingen uitproberenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef blabbel6 het volgende:
Yogalove ik heb 3 rijven vasten om mijn ripple gedaan. Een rij wit, paars, wit. Het ziet er goed uit en het is stevig.
Nee klopt.....crisis he?! Maar wolwinkels zijn echt van levensbelangquote:Op donderdag 25 april 2013 12:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is zeker, je hebt dan al klandizie en het is dan een kwestie van je naam vast weten te houden (die winkel hier ook ook niet van naam verandert, veel te bekende naam en zou "zelfmoord"zijn om ineens de winkel te hernoemen). De bank is hier helaas de struikelfactor want met een gemiddelde spaarrekening zal het niet lukken en met al die faillesementen zal een bank niet staan te springen je wat te lenen.
Ik ben bang dat het gewoon einde verhaal zal zijn als ze er binnenkort mee gaat ophouden.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Nee klopt.....crisis he?! Maar wolwinkels zijn echt van levensbelang
Ik hoop voor je dat het oude vrouwtje iets geregeld heeft voor haar winkel, mocht het nodig zijn....
Ja ik schrijf ze braaf op. Je weet maar nooitquote:Op donderdag 25 april 2013 14:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Maak je ook patronen van je eigen creaties whoop? Ze zijn leuk!![]()
En heel gaaf die kameleon-achtige beestjes, wat een werk! Maar waarom 5?
wauwquote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Na 2 middagen in elkaar zetten en lijmen:
[ link | afbeelding ]
En een eigen maaksel, geinspireerd door deze
[ link | afbeelding ]
Ben bezig met een tweede versie, deze oren zijn te lang en het is toch net niet.
Leuk konijntje spuuglokje!
Yoga, ik had toen om mijn dekens als rand een popcorn gemaakt, 5 stokjes dan de naald eruit in achterkant insteken en samentrekken, dan 2 losse en etc etc een mooie stevige niet lubberende rand krijg je danquote:Op donderdag 25 april 2013 09:46 schreef YogaLove het volgende:
![]()
Ik heb net de rand die ik om mijn deken had gehaakt weer uitgehaald.
Ik had 3 rijen stokjes gemaakt, maar die lubberen en dat was echt niet mooi.
Nu ga ik ze weer opnieuw haken maar dan met een kleinere naald.
Voorlopig nog geen Tadaaaaaaa post van mij dus..
Heel mooi jouw deken Blabbel!
Wat een leuke kameleons! En dat knijntje is ook super leuk!quote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ben bezig met een tweede versie, deze oren zijn te lang en het is toch net niet.
Mooi.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ingevuld.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:35 schreef Toverheks het volgende:
CRE / [Enquête] Home decoratie maken, breien, haken of zelf-maak-mode
ff een crosspost.......als jullie even de tijd nemen help Koen dan met zijn HBO opleiding, hij heeft verhaaltje in de OP gezet in dit forum........
Mag hij mij die cadeaubon sturen.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:11 schreef Toverheks het volgende:
Meisjes denk dat Koen ons eeuwig dankbaar is
hmmm raar ik baal er echt van ben namelijk een patroon van hun aan het haken en ben zo slim geweest om hem niet uit te printen of op te slaan!quote:
staat t patroon niet ook op ravelry? Daar staat veel van garnstudio opquote:Op donderdag 25 april 2013 19:14 schreef hadassa1 het volgende:
[..]
hmmm raar ik baal er echt van ben namelijk een patroon van hun aan het haken en ben zo slim geweest om hem niet uit te printen of op te slaan!
quote:
Ik ook, stond toch geen maximum leeftijd bij (leeftijdsgroepen boven de 45 werd ook genoemd) of moet ik nu echt aan de leesbril?quote:Op donderdag 25 april 2013 19:26 schreef Toverheks het volgende:
[..]ik mocht al eigenlijk niet meer mee doen, ben boven de 45
maar heb hem toch lekker ingevuld
quote:Op donderdag 25 april 2013 19:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook, stond toch geen maximum leeftijd bij (leeftijdsgroepen boven de 45 werd ook genoemd) of moet ik nu echt aan de leesbril?
o das een goeie kan ik ook wel even op snuffelenquote:Op donderdag 25 april 2013 19:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
staat t patroon niet ook op ravelry? Daar staat veel van garnstudio op
Staat in ieder geval niet in de OP dus we nemen gewoon aan dat we binnenkort die bon kunnen ontvangen.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:41 schreef Toverheks het volgende:
[..]of ik moet aan de leesbril, ik dacht echt tot 45 jaar en kan het niet meer nakijken, open ik de link staat er bedankt etc.
oh die konden we ook nog winnenquote:Op donderdag 25 april 2013 19:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Staat in ieder geval niet in de OP dus we nemen gewoon aan dat we binnenkort die bon kunnen ontvangen.![]()
Wel even wakker blijven oudje.quote:
whoop, ik zie ze nu pas (was vanmiddag wat gehaast via m'n telefoon aan 't internetten) maar wat een werk! en wat zijn ze leuk! petje af hoor!quote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ahh thanx bietel!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:46 schreef bietel het volgende:
Ze zijn onderhoud aan het plegen aan de site van garnstudio. Duurt langer dan ze hadden verwacht. Zag ik op hun facebookpagina staan. Hun patronen op ravelry linken ook naar de site.
Die draadjes-wegwerk-methode die Trui heeft gepost gebruik ik meestal bij stokjes, maar ik weef de eindjes toch nog even heen en weer... Misschien toch wel beetje dubbelop![]()
Jullie hebben weer mooie dingen gemaakt dames! Ik hou het even algemeen, omdat ik anders bang ben dat ik iemand vergeet...
Bij mij staat het haken weer even stil. Heb last van mijn pols...Het ging even beter, dus ik kon weer haken, maar door toch teveel belast, tillen, haken en verkeerde beweging, toch weer last
![]()
Blijf het toch vreemd vinden, dat dit zomaar na 3 jaar intensief haken, opeens op komt zetten! Maar goed, even rust dus.
Whoop wat leuk!!! En die kameleons, ik vind ze geweldig!quote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Welkom bij de club "Ik wil wel maar het lijf werkt niet mee"quote:Op donderdag 25 april 2013 19:46 schreef bietel het volgende:
Ze zijn onderhoud aan het plegen aan de site van garnstudio. Duurt langer dan ze hadden verwacht. Zag ik op hun facebookpagina staan. Hun patronen op ravelry linken ook naar de site.
Die draadjes-wegwerk-methode die Trui heeft gepost gebruik ik meestal bij stokjes, maar ik weef de eindjes toch nog even heen en weer... Misschien toch wel beetje dubbelop![]()
Jullie hebben weer mooie dingen gemaakt dames! Ik hou het even algemeen, omdat ik anders bang ben dat ik iemand vergeet...
Bij mij staat het haken weer even stil. Heb last van mijn pols...Het ging even beter, dus ik kon weer haken, maar door toch teveel belast, tillen, haken en verkeerde beweging, toch weer last
![]()
Blijf het toch vreemd vinden, dat dit zomaar na 3 jaar intensief haken, opeens op komt zetten! Maar goed, even rust dus.
Mag ik daar ook bij?quote:Op donderdag 25 april 2013 20:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Welkom bij de club "Ik wil wel maar het lijf werkt niet mee"....
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.quote:
dat hoort zo bij onderzoeken.. door 1 vraag op meerder manieren te stellen kunnen ze kijken of je elke keer het zelfde antwoord geeft of niet.. weet niet precies hoe ze het analyseren maar het is standaard.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:53 schreef trui het volgende:
bietel, wat rot van je pols.
ik ben koens enquete ook aan 't invullen, maar vind 't wel een beetje suf dat er spelfouten in staan. en ik heb 't gevoel dat ik allerlei vragen dubbel in moet vullen?
toevallig ben ik goed thuis in het maken van vragenlijsten, maar dit was niet een voorbeeld van een vraag op verschillende manieren stellen. volgens mij zaten er gewoon echt dubbelen in.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:28 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
dat hoort zo bij onderzoeken.. door 1 vraag op meerder manieren te stellen kunnen ze kijken of je elke keer het zelfde antwoord geeft of niet.. weet niet precies hoe ze het analyseren maar het is standaard.
Is er niet :pquote:Op donderdag 25 april 2013 20:11 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Whoop wat leuk!!! En die kameleons, ik vind ze geweldig!Linkje? (of kijk ik scheef)
Hmm. Ik weet niet of dat mooi is bij de rest van de deken, ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:40 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Yoga, ik had toen om mijn dekens als rand een popcorn gemaakt, 5 stokjes dan de naald eruit in achterkant insteken en samentrekken, dan 2 losse en etc etc een mooie stevige niet lubberende rand krijg je dan
Ik heb tussen elk stokje van de vorige ronde (de square dus) een nieuw stokje gehaakt. Wat ik me wel bedenk, ik ben ook bij elk stokje het 'bochtje om gegaan' omdat er op alle hoeken 6 stokjes zitten en dus moet ik tussen de squares in, 6 stokjes haken (2 x 3).quote:Op donderdag 25 april 2013 17:21 schreef trui het volgende:
Wat ik ook nog bedacht yoga, is dat dat lubberen ook kan komen doordat je misschien onbedoeld gemeerderd hebt.
gewoon een stukje proberen vind je het niks haal je het weer uitquote:Op donderdag 25 april 2013 21:03 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Hmm. Ik weet niet of dat mooi is bij de rest van de deken, ik zal eens kijken.
[..]
Ik heb tussen elk stokje van de vorige ronde (de square dus) een nieuw stokje gehaakt. Wat ik me wel bedenk, ik ben ook bij elk stokje het 'bochtje om gegaan' omdat er op alle hoeken 6 stokjes zitten en dus moet ik tussen de squares in, 6 stokjes haken (2 x 3).snapt iemand het nog.
Nu heb ik een stukje gehaakt met een naald kleiner en halve stokjes, dat ziet er al beter uit.
Voor de echte afwerking ga ik nog even kijken wat het mooiste wordt.
quote:Op donderdag 25 april 2013 22:01 schreef Doobsie het volgende:
pannelappen waren aan vervanging toe![]()
[ afbeelding ]
goed gelukt zijn ze!quote:Op donderdag 25 april 2013 20:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oja en bedankt iedereen. Toch leuk dat mn eigen maaksels ook leuk zijn.
gezellie die kleurtjes :-)quote:Op donderdag 25 april 2013 22:01 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat klinkt toch wel alsof je op erg veel steken uitkomt...quote:Op donderdag 25 april 2013 21:03 schreef YogaLove het volgende:
Ik heb tussen elk stokje van de vorige ronde (de square dus) een nieuw stokje gehaakt. Wat ik me wel bedenk, ik ben ook bij elk stokje het 'bochtje om gegaan' omdat er op alle hoeken 6 stokjes zitten en dus moet ik tussen de squares in, 6 stokjes haken (2 x 3).snapt iemand het nog.
ja helemaal klopt het niet nee. Met het aan elkaar maken had ik de squares ook beter 1 steek moeten laten verspringen want ik kwam niet echt goed uit. Dus daar heb ik al gesjoemeld..quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:17 schreef trui het volgende:
[..]
dat klinkt toch wel alsof je op erg veel steken uitkomt...
brand jhr niet alsnog je vingers ? Of heb je ze gevuld?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:01 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
* kaatje50 meldt zichquote:
met lijm gaat prima hoor :-)quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:49 schreef Miii3 het volgende:
Thnx Trui en Bietel. Het wordt voor mijn nichtjes van 9 en 7. Het worden tablethoezen met waarschijnlijk klittenband sluiting. De vilt letters wil ik op de 'flap' doen, dus in principe zou er op de letters geen kracht komen te staan, behalve als ze echt aan de letters gaan trekken. Op het klittenband komt natuurlijk wel kracht te staan. Ik zit er dan nu aan te denken om het klittenband vast te naaien en de letters erop te plakken...
Afdeling Kruk en co op FOK!.quote:
Voor zowel het klittenband als het vilt? Op het klittenband komt namelijk wel kracht te staan bij het open doen.quote:
maar we haken welquote:
klittenband met een paar steekjes (op de hoeken, randen) vastnaaien voor extra stevigheidquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:50 schreef Miii3 het volgende:
[..]
Voor zowel het klittenband als het vilt? Op het klittenband komt namelijk wel kracht te staan bij het open doen.
Ok Dankje! Ga ik dat eens proberen :-)quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
klittenband met een paar steekjes (op de hoeken, randen) vastnaaien voor extra stevigheid
ik denk dat klittenband waar flink druk op komt te staan niet genoeg heeft aan alleen lijm. maar het is wel lastig vastmaken, best hard om doorheen te komen volgens mij, dus ik zou 't ook op een paar plaatsen goed vastmaken en hopen dat dat genoeg is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dit kun je ook met een bolletje wol doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
Dit kun je ook met een bolletje wol doen:wat een schatje whoop! Nu wil ik ook een hamster!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uiteraardquote:
Dit kun je ook met een bolletje wol doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben weer naar de Kringloop geweest...en jullie raden het al......
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Je hebt weer 30 bollen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraardalhoewel ik haken in opdracht maar laat, dat gaat het lijf niet trekken.
)
[..]![]()
Ik ben weer naar de Kringloop geweest...en jullie raden het al......
Nee, 13.quote:
This post is worthless without picsquote:
Wauw, mooi zeg!!quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:19 schreef Saffier het volgende:
Het is een picotsteekje geworden, die uitgebreide van de Elise-shawl vond ik ook erg mooi maar was bang dat ik weer garen te kort zou komen.
[ afbeelding ]
er horen officieel nog 2 driehoeken aan de hoeken maar die heb ik achterwege gelaten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
klittenband inderdaad even goed vestzetten.met lijm, mar zeker ook draad.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:11 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat klittenband waar flink druk op komt te staan niet genoeg heeft aan alleen lijm. maar het is wel lastig vastmaken, best hard om doorheen te komen volgens mij, dus ik zou 't ook op een paar plaatsen goed vastmaken en hopen dat dat genoeg is.
Hihi, bedankt voor je begripquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:16 schreef trui het volgende:
Haha Bietel, mooie wolletjes hoor! Ik kan me goed voorstellen dat je toch zin had om jezelf met een mooi garen te 'troosten'. Hopelijk kun je er snel weer mee aan de slag, maar geef je pols nu maar even goed de nodige rust.
Die geel en wit is voor een chevron kussen en die regenboog worden waarschijnlijk kleine projektjes. Misschien baby krokodillen sloffen oid, of een klein knuffeltje ofzo.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:14 schreef blabbel6 het volgende:
En mooie wol! Weet je al wat je er van gaat maken?
Ja leuk hè? Een vriendin heeft gewoon gemaild en kreeg een formulier toegestuurd! Het was dus eigenlijk heel simpel, had ik ook niet verwacht.quote:Op zaterdag 27 april 2013 06:10 schreef trui het volgende:
Hebben jullie een kraampje weten te bemachtigden bietel? Wat leuk!
lief, dank je!quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:54 schreef _wolk82_ het volgende:
Miss_sly ik heb een bestaand patroon wat aangepast, ik zal hem even uitwerken en aan je doorsturen.
Let je wel even op dat je alleen materiaal geeft van natuurlijk oorsprong? Better safe than sorry.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:57 schreef blabbel6 het volgende:
@ Whoop: ik bewaar al mijn afgeknipte draadjes wol voor een nichtje. ZIj heeft een hamster en bouwt er nesten mee.
De foto's zijn we heel erg schattig! Wat een lieverdje.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:19 schreef Saffier het volgende:
Het is een picotsteekje geworden, die uitgebreide van de Elise-shawl vond ik ook erg mooi maar was bang dat ik weer garen te kort zou komen.
[ afbeelding ]
er horen officieel nog 2 driehoeken aan de hoeken maar die heb ik achterwege gelaten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even alles verzamelen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
This post is worthless without pics
Leuk.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:16 schreef _wolk82_ het volgende:
Saffier die omslagdoek ik echt super mooi.
Ik heb ook weer eens een beetje tijd gevonden om te haken. Even een klein tussendoor projectje: een babymutsje
[ afbeelding ]
O mag het geen acryl zijnquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Let je wel even op dat je alleen materiaal geeft van natuurlijk oorsprong? Better safe than sorry.
Beter niet, men waarschuwt altijd tegen kunstmatige materialen (zo moet je ook niet die speciale hamsterwol uit niet-natuurlijk materiaal (meestal fel gekleurd of echt wit)gebruiken die je in dierenwinkels vindt) gebruiken. Natuurlijke materialen verteren als ze eens wat binnenkrijgen maar kunststoffen of mengvormen ervan hebben menig onvoorzichtig hamstertje het leven gekost.quote:
Nee, beter niet, zie hierboven. Heb zelf al veel hamsters gehad in mijn leven maar toen ik een tijd heel erg actief was in die wereld heb ik ook nog veel weten te leren o.a. dit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:43 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O mag het geen acryl zijnNooit bij nagedacht eigenlijk. Bedankt voor de tip.
Saffier je shawl is mooi geworden zeg! Prachtig![]()
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat we waarschijnlijk meer toegelaten zijn op het werk van mijn vriendinnen hoor.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:55 schreef trui het volgende:
bietel, iemand die ik ken zou er ook gaan staan maar werd afgewezen omdat haar werk niet origineel genoeg is. (veel Christel Krukkert).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trovey, wat gaaf 'schilderij'! Dat is zeker inspirerend!![]()
Mijn buiten van gisteren bij de Kringloop.quote:
quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:31 schreef bietel het volgende:
[..]
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat we waarschijnlijk meer toegelaten zijn op het werk van mijn vriendinnen hoor.De ene vriendin schildert en illustreert, en de andere 2 maken erg kunstige kussens.
Wauw die kussens uit de laatste link zijn mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trovey, wat gaaf 'schilderij'! Dat is zeker inspirerend!![]()
als je maar iets kan haken nietwaar?quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:53 schreef trovey het volgende:
En dan vind je een perect rond stuk beton op straat en denk je.... sprayverf van de Action er op en er omheen haken met een ronde Granny Square en ik heb een presse-papier.![]()
Deel 1 is uitgevoerd....
[ afbeelding ]
Nu nog een geschikte gs vinden in mijn boeken.
Dat was precies mijn reden om maar weer eens wat te bestellen. Beetje uit de hand gelopen omdat ik niet kon kiezen wat mijn volgende project werd, en dus maar voor allebei bollen besteld. In totaal dus 18 bollen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:25 schreef DonnaRush het volgende:
Jaaa, Hobbydoos heeft ineens ¤2,49 standaard verzendkosten ipv ¤5. Dat maakt het ineens een stuk aantrekkelijker om daar weer wat te bestellen! Misschien wisten jullie het allang, en anders een tip!
Hmmm, ik weet niet zo goed hoe ik dat kan verhelpen...quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:44 schreef trui het volgende:
bietel, ik kan het tweede linkje niet openen helaas.
Ik heb Winnie the Pooh, Eeyore and Piglet patronen van Disney.quote:Op zondag 28 april 2013 10:23 schreef Saffier het volgende:
Wat lief al die complimenten voor mijn omslagdoek![]()
Ik ben op zoek naar een Disneypatroon voor een behoorlijk formaat knuffel, geen amigurumi. Dat valt nog eens tegen zeg!
Ik heb nl van iemand een dinerbon gekregen en wilde voor haar zoontje een knuffel haken. Ik zet mijn zoektocht nog even voort.
En als ik jou heel lief aankijk, zou ik die dan van je mogen hebben?quote:Op zondag 28 april 2013 11:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb Winnie the Pooh, Eeyore and Piglet patronen van Disney.
En zou ik net zo lief naar je mogen kijken?quote:Op zondag 28 april 2013 11:14 schreef Saffier het volgende:
[..]
En als ik jou heel lief aankijk, zou ik die dan van je mogen hebben?
Hij is zelfs al klaar.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:48 schreef CREADO het volgende:
[..]
als je maar iets kan haken nietwaar?
Oe oe oe...ikke.....ik sluit me aan.quote:Op zondag 28 april 2013 11:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb Winnie the Pooh, Eeyore and Piglet patronen van Disney.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:21 schreef CREADO het volgende:
Arghhhhhhh zit je lekker aan je ripple deken en ben ik halverwege anderhalf meter zie je dat je een steek niet goed hebt gedaan grgrgrrrrrrr. Uitgehaald![]()
![]()
Dan maar even mijn andere kussen projectje showen :-)
[ afbeelding ]
Leuk.quote:Op zondag 28 april 2013 08:17 schreef Koningin het volgende:
Gisteravond effe iets kleins gemaakt
[ link | afbeelding ]
Kroontje 28-4-2013 by estherqueens, on Flickr
Ik heb hem ook opgeslagen! Perféct eerste verjaardagscadeau voor mijn lieve Neefje.quote:Op zondag 28 april 2013 19:09 schreef Doobsie het volgende:
https://plus.google.com/p(...)452911265?banner=pwa
Ook nog wat pooh enzo..
Dacht al zoiets, bedankt voor de uitlegquote:Op maandag 29 april 2013 13:03 schreef LekkerApart het volgende:
Patroon is heel eenvoudig:
Uit het hoofd, 3 lossen, met halve vaste tot ring haken, in ring 3 x dubbel stokje, 2 lossen, 3 stokjes, 1 losse, 1 dubbel stokje, 1 losse, 3 stokjes, 2 lossen, 3 x dubbel stokje en met halve vaste afsluiten.
Ik kan mijn Harley Davidson jack wel aantrekken, samen met mijn oranje t-shirt....beide Oranje.quote:Op maandag 29 april 2013 13:22 schreef Ynske het volgende:
MED / [Oproep] Koninginnedag zoals jij het beleeft
ook foto's van jullie gehaakte kroontjes etc zijn zeker welkom
Nou dat is jammer! Stom dat het zo onduidelijk op de website stond dan..quote:Op maandag 29 april 2013 16:24 schreef miss_sly het volgende:
De actie van 2,49 verzendkosten is afgelopen, helaas. Is dus niet blijvend veranderd.
Suf wel, ik bestelde zo veel makkelijker dan met die hogere verzendkostenquote:Op maandag 29 april 2013 16:24 schreef miss_sly het volgende:
De actie van 2,49 verzendkosten is afgelopen, helaas. Is dus niet blijvend veranderd.
Dat is helemaal balen jaquote:Op maandag 29 april 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
Heel erg jammer, zeker omdat ik gisteravond wilde bestellen maar dat door omstandigheden niet gedaan heb en toen dus wel de lage verzendkosten gehad zou hebben.
Ohnee, maar waarom is het ineens op zo`n rare datum afgelopen dan? Het is tenslotte nog steeds april. Iemand zei toch dat het in de april maand was volgens haar?quote:Op maandag 29 april 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
Heel erg jammer, zeker omdat ik gisteravond wilde bestellen maar dat door omstandigheden niet gedaan heb en toen dus wel de lage verzendkosten gehad zou hebben.
Gewoon 1 kleur nemen die je aan de voorkant hebt gebruikt?quote:Op maandag 29 april 2013 19:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
dames, ik heb jullie hulp nodig.
ik heb de voorkant van mijn kussen af....maar ik kom garen te kort voor de achterkant. ik probeer nu een andere oplossing te zoeken, maar mijn inspiratie is op. (ik wilde eerst de achterkant maken van vierkantjes, maar blijk nu 1rij aan garen per kleur te kort te komen).
heb nog aan een achterkant van zpagetti gedacht, maar de kleuren die ik heb, passen niet en denk dat het te grof en te druk wordt.
iemand een idee/oplossing?
het gaat over dit kussen.
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/triangle-pillow
Leuk.quote:Op maandag 29 april 2013 19:04 schreef DonnaRush het volgende:
Even mijn laatste projectjes showen;
[ afbeelding ]
Rammelhamers voor m`n neefjes-twins
[ afbeelding ]
Haarknipjes voor m`n nichtje
Ik zag ook een geweldig vliegtuig, ook uit babycadeautjes haken, erg leuk!
Eind april zie ik als t/m 30 april...nu kunnen ze er wel alles van makenquote:Op maandag 29 april 2013 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Dit is de tekst tuit de nieuwsbrief:
Tot eind april 2013 hebben we de verzendkosten extra verlaagd, naast de gebruikelijke kortingen kun je ook profiteren van gratis* verzending (boven de 50 euro en binnen Nederland). Voor bestellingen beneden de 50 euro betaal je altijd het lage tarief van 2,49 Het loont nog eens extra om bestellingen van jezelf/moeder/vriendin/dochter/collega/clublid samen te voegen.
Ook voor België en Duitsland zijn de verzendkosten verlaagd, je betaalt maximaal 4,95 per zending. Alle andere landen betalen het posttarief op basis van Post.nl tarieven.
* Bestellingen boven de 50 euro, anders betaal je slechts 2,49 (NL).
Dus eind april kan inderdaad betekenen dat het vandaag niet meer geldt
Ik zit de foto ook even te bestuderen, maar vind het niet duidelijk. Je zou natuurlijk gewoon stokjes kunnen proberen. Het is of 5-6 toeren stokjes, of 5-6 toeren vasten. Want het is steeds hetzelfde, dat wel!quote:Op maandag 29 april 2013 19:39 schreef -Spring het volgende:
Thanks! Maar zo ziet het er op het plaatje toch niet uit? Volgens mij zijn dat stokjes.
De vertalingen die ik bekeken heb, geven aan dat je na die ene ronde telkens vasten moet haken. Het originele patroon echter niet. Deze geeft wel aan dat stokjes gehaakt moeten worden (st) en geen vasten (fm)...quote:Op maandag 29 april 2013 19:30 schreef -Spring het volgende:
Heeft iemand tijd om haar licht te laten schijnen over dit patroon
http://www.garnstudio.com(...)nr=0&d_id=90&lang=nl
Ik ben bij de derde regel van onder. En snap er niks van. Hoe kun je nu 5 a 6 toeren lang vasten haken in stokjes en l-boogjes als je er geen stokjes meer bijhaakt? Na de eerste toer vasten heb je toch geen stokjes en l-boogjes meer
En volgens mij zie ik op de foto ook helemaal geen vasten maar blijven het stokjes, dichter op elkaar (het gaat om die onderste rand).
Het zijn vasten. Ik heb diezelfde muts gehaakt, en die laatste toeren zijn vasten.quote:Op maandag 29 april 2013 19:39 schreef -Spring het volgende:
Thanks! Maar zo ziet het er op het plaatje toch niet uit? Volgens mij zijn dat stokjes.
wat lief, die hamertjes! Komt dat uit dat boekje? Dan wil ik dat ook kopen! Anders: waar komt dat patroon vandaan?quote:Op maandag 29 april 2013 19:04 schreef DonnaRush het volgende:
Even mijn laatste projectjes showen;
[ afbeelding ]
Rammelhamers voor m`n neefjes-twins
[ afbeelding ]
Haarknipjes voor m`n nichtje
Ik zag ook een geweldig vliegtuig, ook uit babycadeautjes haken, erg leuk!
babycadeautjes hakenquote:Op maandag 29 april 2013 21:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
wat lief, die hamertjes! Komt dat uit dat boekje? Dan wil ik dat ook kopen! Anders: waar komt dat patroon vandaan?
Top! En dank je wel namens de damesquote:Op zondag 28 april 2013 22:55 schreef trui het volgende:
bietel, nu lukte het linkje weer wel. leuke spullen maken ze inderdaad!!
IK ben aan het FOK!en, haken (tweede pothangerquote:Op dinsdag 30 april 2013 12:06 schreef HarrrrieH het volgende:
Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag? Ik ben nu nog even aan mijn dekentje bezig. Tot uiterlijk 2 uur. Dan weer even voor de tv hangen en daarna lekker naar de stad.
Allemaal fijne koning(inne)dag
Ik denkt 3 of 4? Je moet er wel even een groepje van maken hè en ik heb in totaal drie of vier van die ronde potjes.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:02 schreef HarrrrieH het volgende:
leuke bloempothanger! Ziet er gezellig uit. Ik ga binnenkort ook mijn balkon maar weer eens opknappen.![]()
Maar dit is dus nummer 1? Hoeveel nummers gaan er komen?
Helemaal in stijl, rood/wit/blauw.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:18 schreef HarrrrieH het volgende:
Beste medehaaksters,
Ik heb mijn koningsdag goed besteed! Mijn babydeken is klaar!![]()
[ afbeelding ]
Bedankt. Al is het meer wit, roze, paar. Beetje slechte belichting, maar ach het lijkt erop..quote:Helemaal in stijl, rood/wit/blauw.
quote:
Nou ik ben echt niet snel hoor. Maar stug volhouden werkt gelukkig! Komt zeker goed met jouw mooie ripple!quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:13 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Komt nog goed met mijn Ripple!
Wat haken jullie toch snel. Originele dingen ook!
3 is wel leuk als je het in een groepje hangt.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denkt 3 of 4? Je moet er wel even een groepje van maken hè en ik heb in totaal drie of vier van die ronde potjes.
mooi hoor!quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:59 schreef HarrrrieH het volgende:
[ afbeelding ]
Net fris gewassen en opgespannen. Op het yogamatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |