SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten van het vorige topic ..
Trovey kleedt alles aan:
Spuuglokjes deken:
Lijnloos' megaproject:
Whoopdidoo's konijn:
Hook on![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Muck op 23-04-2013 12:44:47 ]It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Gewoon in een USB-ingang douwen zeker?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:03 schreef Muck het volgende:
Die eendjes![]()
En dat virus kun je toch gewoon te lijf gaan met een haaknaald?
nice!quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:17 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn ripple is af! Eindelijk!!
Ik ben er een jaar geleden ongeveer aan begonnen maar ik heb tussendoor een hoop andere dingen gemaakt. Ben wel blij dat ie af is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben even de naam kwijt, maar iemand heeft een mooie omslagdoek gemaakt en zocht inspiratie voor een randje: ik denk dat de rand die om de Eliseshawl (van ravelry) zit er mooi bij zou passen.
Wauw! Mooie kleurtjesquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:17 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn ripple is af! Eindelijk!!
Ik ben er een jaar geleden ongeveer aan begonnen maar ik heb tussendoor een hoop andere dingen gemaakt. Ben wel blij dat ie af is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben even de naam kwijt, maar iemand heeft een mooie omslagdoek gemaakt en zocht inspiratie voor een randje: ik denk dat de rand die om de Eliseshawl (van ravelry) zit er mooi bij zou passen.
Toch vierkantjes ja? En welke? Granny squares?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:46 schreef -Spring het volgende:
Haha, dat ben ik ook van plan, Miss. Maar ik 'moet' eerst twee dekentjes maken voor twee zwangere vriendinnen. Ik wil alleen per se vierkantjes, vind de andere patronen lang niet zo mooi. Ik denk dat ik maar ga beginnen met het oefenen op zo'n babydekentje van de drops-site.
Oh, da's het eerste dekentje uit een stuk dat ik mooi vind! Dit gaat m worden denk ik! Wat fijn, dankjewel, Trui!quote:
die van mij nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef blabbel6 het volgende:
Mijn virusscan geeft aan dat de website van Garnstudio een Trojan Horse bevat.
Wat is hetquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:06 schreef Ynske het volgende:
Het begin van mn nieuwe shawl
[ afbeelding ]
haken met guimpe pennenquote:
je wikkelt t garen om 2 naalden en haakt deze in t midden vast, straks maak je de lussen aan ander haakwerk vastquote:
Haken met guimpepennen.quote:
ik zag het laatst op een beurs, maar het leek me erg veel werk doordat je dat ding steeds moet draaien en je haaknaald moet overpakken en doorschuiven enzo......quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Haken met guimpepennen.Twee soort breinaalden zonder knop die je aan beide zijdes in een houder met gaten op verschillende afstanden drukt, dan haak je ertussen, krijg je een soort kanteffect.
Je kunt er heel mooie dingen mee maken, heb ik blijkbaar wel de goede voorbeelden gezien.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik zag het laatst op een beurs, maar het leek me erg veel werk doordat je dat ding steeds moet draaien en je haaknaald moet overpakken en doorschuiven enzo......
en hun voorbeelden waren ook niet heel denderend
je haalt de woorden uit mn mond! Vond het ook teveel draadjes voor iets dat uit 1 stuk zou bestaan. Wel tof trouwens!quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
aan de draadjes te zien....zou ik zeggen allemaal losse vierkantje en dan in de figuurtjes aan elkaar maken?!
Vond het ook leuk maar om nou elke apart te moeten maken....quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef annelotje het volgende:
[..]
je haalt de woorden uit mn mond! Vond het ook teveel draadjes voor iets dat uit 1 stuk zou bestaan. Wel tof trouwens!
Je bent dus constant aan het meerderen, kan je soms verdoezelen in bepaalde dingen maar het ligt er wel aan wat je maakt. Met dat bruine eendje had ik te weinig steken maar dan rommel ik er een aantal bij, bij een rechte lap gaat dat niet dan krijg je een kromme lap.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:29 schreef hadassa1 het volgende:
ik heb een probleem met mijn haakwerk ik zou nu 104 vasten moeten haken volgens het patroon maar het worden er veel meer er staat dat ik in ieder stokje en iedere losse een vast moet haken en dat heb ik gedaan en dan moest ik ook nog is een keer meerderen in de vierde losse lus.
zou dat kwaad kunnen dat ik meer vasten heb dan het patroon zegt?
Met een hoedje lijkt het mij wel verstandig dat je het patroon volgt....anders klopt er niets van je hoedje en de afmeting.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:29 schreef hadassa1 het volgende:
ik heb een probleem met mijn haakwerk ik zou nu 104 vasten moeten haken volgens het patroon maar het worden er veel meer er staat dat ik in ieder stokje en iedere losse een vast moet haken en dat heb ik gedaan en dan moest ik ook nog is een keer meerderen in de vierde losse lus.
zou dat kwaad kunnen dat ik meer vasten heb dan het patroon zegt?
heb je wel op de juiste plekken gemeerderd?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef hadassa1 het volgende:
http://www.garnstudio.com(...)=127&d_id=47&lang=nl
dit is de link voor het hoedje!
wat een gaaf kussen
Dat is wel heel raar opgeschreven of ligt dat aan mij?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je wel op de juiste plekken gemeerderd?
TOER 14: Haak 1 v in iedere v en meerder TEGELIJKERTIJD 16 v gelijkmatig, dus haak 2 v in iedere 8e v = 144 v.
dus in iedere 8e steek een vaste?
dat is garnstudioquote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dat is wel heel raar opgeschreven of ligt dat aan mij?
Hadden ze niet beter gewoon kunnen schrijven.....7 vasten, 2 vasten in de volgende vasten en dan herhalen.....lijkt mij een stukje duidelijker
die is schattigquote:Op woensdag 24 april 2013 09:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat ik deze ga maken, maar dan een dekentje
Ja, dat vind ik ook. Ik hou van dat soort stekenquote:
ik heb nu een alpaca wolletje dat goed gewassen kan worden en heerlijk zacht blijftquote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook nog aan het denken welk garen ik zal gebruiken. Op zich zou ik graag een mooi zacht wollen dekentje maken, maar het is wel voor een meisje van dan bijna 5, dus het zal best wel eens vies worden enzo. Wellicht is een gewone mooie katoen dan het handigste, met wassen ook. Catania een goede optie? Dat Scheepjes Softun ken ik niet, is dat katoen?
Welke?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb nu een alpaca wolletje dat goed gewassen kan worden en heerlijk zacht blijft
Scheepjes Softfun is 60% katoen en 40% acryl. Maakt het net iets lichter en zachter dan puur katoen.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook nog aan het denken welk garen ik zal gebruiken. Op zich zou ik graag een mooi zacht wollen dekentje maken, maar het is wel voor een meisje van dan bijna 5, dus het zal best wel eens vies worden enzo. Wellicht is een gewone mooie katoen dan het handigste, met wassen ook. Catania een goede optie? Dat Scheepjes Softun ken ik niet, is dat katoen?
wat ga je er van maken?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef trovey het volgende:
Hier heeft het recent overgenomen fourniturenzaakje( is nu meer een handwerkzaak) de prijs van de opruimingsbollen weer verlaagd naar 1,00 de bol (was 3 voor 5 euro)....mijn portemonee was er minder blij mee.
![]()
Heb katoen van Schachenmayr meegenomen,(8 bolletjes)
Deze maar dan zonder de color en bij mij zit er wat roze tussen, waarschijnlijk een oudere versie dan op de foto?
[ afbeelding ]
en nog een soort nylongaren in knallend fluorgroen (4 bollen) en fel oranje(1 bol) van Phildar
[ afbeelding ]
en nog een bolletje waar de winkel niet meer om zat, een beige wollig iets, lijkt me handig om een beestje van te maken.
Dat moet ik nog over nadenken.quote:
Die kleuren zijn prachtigquote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef trovey het volgende:
Hier heeft het recent overgenomen fourniturenzaakje( is nu meer een handwerkzaak) de prijs van de opruimingsbollen weer verlaagd naar 1,00 de bol (was 3 voor 5 euro)....mijn portemonee was er minder blij mee.
![]()
Heb katoen van Schachenmayr meegenomen,(8 bolletjes)
Deze maar dan zonder de color en bij mij zit er wat roze tussen, waarschijnlijk een oudere versie dan op de foto?
[ afbeelding ]
en nog een soort nylongaren in knallend fluorgroen (4 bollen) en fel oranje(1 bol) van Phildar
[ afbeelding ]
en nog een bolletje waar de winkel niet meer om zat, een beige wollig iets, lijkt me handig om een beestje van te maken.
dat ziet er bijzonder uit qua structuur. ik zie dat 't 50% merino is, 30% alpaca en 20% nylon. vandaar waarschijnlijk dat het goed wasbaar is.quote:
Vond ik ook.quote:
Oe, dat zijn de dure bolletjes bij de wolzaak.quote:
ja?quote:Op woensdag 24 april 2013 14:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Oe, dat zijn de dure bolletjes bij de wolzaak.
Hier zijn dat de dure bollen ja, je mams is gul geweest.quote:
Hier gingen de vorige eigenaren met pensioen, nu staan er twee jonge meiden in.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Heerlijk, zo'n woluitverkoop! Hier in de stad staat een stokoude mevrouw in de wolwinkel. Echt heel erg oud (90 of zo) Dat kan niet lang meer duren, al denk ik dat al een jaar of 8. Ik vraag me wel eens af wat er met de winkel zal gebeuren als zij het niet meer kan. Uitverkoop?!?!?!
Zucht. Foei. Ik hoop er natuurlijk niet op
Iets geheel anders: mijn vraag is wat weggezakt, maar ik hoop nog op een antwoord. Ik heb nu een GS gehaakt, als eerste van nog heeeeeeeeeeel veel. Bij de kleurwisselingen heb ik de draadjes strak meegehaakt. Het ziet er uit alsof ze wel stevig vastzitten. Zou ik het hierbij kunnen laten of moet ik ze ook nog een stukje terug, de andere kant op, weven? Het wordt een plaid, dus hij zal niet vaak in de was hoeven.
quote:Op woensdag 24 april 2013 15:58 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het past niet bij het heerlijke weer, maar ik heb een supersnelle sjaal gehaakt met Zeeman Olga
Blabbel, ik zou het zelf niet voldoende betrouwbaar vinden om alleen over draadjes heen te haken, hoe strak ook. Mijn ervaring is dat ze dan toch te vaak weer losschieten. Deze manier schijnt wel goed te werken, maar heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik pas nog altijd de ouderwetse heen-en-weer-weef methode toe.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Iets geheel anders: mijn vraag is wat weggezakt, maar ik hoop nog op een antwoord. Ik heb nu een GS gehaakt, als eerste van nog heeeeeeeeeeel veel. Bij de kleurwisselingen heb ik de draadjes strak meegehaakt. Het ziet er uit alsof ze wel stevig vastzitten. Zou ik het hierbij kunnen laten of moet ik ze ook nog een stukje terug, de andere kant op, weven? Het wordt een plaid, dus hij zal niet vaak in de was hoeven.
ook nog nooit geprobeert, maar ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 24 april 2013 22:58 schreef trui het volgende:
[..]
Blabbel, ik zou het zelf niet voldoende betrouwbaar vinden om alleen over draadjes heen te haken, hoe strak ook. Mijn ervaring is dat ze dan toch te vaak weer losschieten. Deze manier schijnt wel goed te werken, maar heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik pas nog altijd de ouderwetse heen-en-weer-weef methode toe.
Ik heb het de vorige keer ook gedaan bij een babydekentje en dat ging prima hoor. Had m zelf al een keer uitgewassen en mn zus nu ook al een keer of drie. Tot nu toe nog niets gehoord over losse draadjes!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef blabbel6 het volgende:
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemenquote:Op woensdag 24 april 2013 18:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier gingen de vorige eigenaren met pensioen, nu staan er twee jonge meiden in.
hahah ik zou zeggen sla je slag...moest er gisteren na je berichtje ook eventjes aan denken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:27 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemen
dan blijven ze wel zittenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:34 schreef blabbel6 het volgende:
De meningen verschillen. Dat doen jullie om me in de war te maken!![]()
De post van BrainTeaser past het beste in mijn straatje. Ik neem inderdaad wel een lang stuk draad en haak hem het hele rondje mee.
Dat youtube-filmpje ziet er ook goed uit, maar wel omslachtig. Je kunt niet meer lekker doorhaken maar bent constant bezig om de draad om te slaan. Dan weef ik het nog liever achteraf in. (kun je nagaan...)
vind het altijd een rotwerk die draadjes wegwerkenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:46 schreef YogaLove het volgende:
![]()
Ik heb net de rand die ik om mijn deken had gehaakt weer uitgehaald.
Ik had 3 rijen stokjes gemaakt, maar die lubberen en dat was echt niet mooi.
Nu ga ik ze weer opnieuw haken maar dan met een kleinere naald.
Voorlopig nog geen Tadaaaaaaa post van mij dus..
Heel mooi jouw deken Blabbel!
Die zitten er gelukkig niet meer zo veel. Ik heb afgewisseld met de squares omdraaien alle kanten op dus niet alle eindjes zitten aan de rand van de deken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:48 schreef CREADO het volgende:
[..]
vind het altijd een rotwerk die draadjes wegwerken![]()
Daar zat ik net ook aan te denken, dan wordt het wat compacter. Maar toch een naaldje kleiner ook denk ik. Even uitproberen.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:04 schreef trui het volgende:
Yogalove, misschien halve stokjes ipv hele doen?
quote:Op donderdag 25 april 2013 09:27 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Ha ha ha stiekem fantaseer ik wel eens hoe het zou zijn als ik die winkel over zou nemen
Leukquote:Op donderdag 25 april 2013 12:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een klein konijntje gehaakt.Op ravelry zocht ik een kleinigheidje wat in een envelop verstuurd kon worden, en dat werd een 'boxy skirt bunny'. Ik heb de oogjes ook gehaakt (in plaats van veiligheidsoogjes).
[ afbeelding ]
ja dat is ook weer zo...ik denk er sowieso te makkelijk over...maar denk dat een winkel overnemen makkelijker gaat dan helemaal opnieuw beginnen....quote:Op donderdag 25 april 2013 12:23 schreef trovey het volgende:
[..], lijkt me tegenwoordig helaas niet zo makkelijk
. Je moet wel een heel goed lopende winkel hebben wil de bank meewerken lijkt me, deze winkel loopt blijkbaar goed.
Dat is zeker, je hebt dan al klandizie en het is dan een kwestie van je naam vast weten te houden (die winkel hier ook ook niet van naam verandert, veel te bekende naam en zou "zelfmoord"zijn om ineens de winkel te hernoemen). De bank is hier helaas de struikelfactor want met een gemiddelde spaarrekening zal het niet lukken en met al die faillesementen zal een bank niet staan te springen je wat te lenen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo...ik denk er sowieso te makkelijk over...maar denk dat een winkel overnemen makkelijker gaat dan helemaal opnieuw beginnen....
thanks. Ik ga wat dingen uitproberenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef blabbel6 het volgende:
Yogalove ik heb 3 rijven vasten om mijn ripple gedaan. Een rij wit, paars, wit. Het ziet er goed uit en het is stevig.
Nee klopt.....crisis he?! Maar wolwinkels zijn echt van levensbelangquote:Op donderdag 25 april 2013 12:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is zeker, je hebt dan al klandizie en het is dan een kwestie van je naam vast weten te houden (die winkel hier ook ook niet van naam verandert, veel te bekende naam en zou "zelfmoord"zijn om ineens de winkel te hernoemen). De bank is hier helaas de struikelfactor want met een gemiddelde spaarrekening zal het niet lukken en met al die faillesementen zal een bank niet staan te springen je wat te lenen.
Ik ben bang dat het gewoon einde verhaal zal zijn als ze er binnenkort mee gaat ophouden.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Nee klopt.....crisis he?! Maar wolwinkels zijn echt van levensbelang
Ik hoop voor je dat het oude vrouwtje iets geregeld heeft voor haar winkel, mocht het nodig zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |