Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.quote:Op zondag 21 april 2013 15:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is niet erger, het lijkt vanwege social media omdat iedereen ungenuanceerd hun mening kunnen verkondigen.
Goed, het nummer was bagger maar bedreigingen naar Ewbank gaan gewoon te ver. Stelletje tokkie's.
Waar is dit nummer een koningslied (behalve de naam)?quote:Op zondag 21 april 2013 15:43 schreef Daskaar het volgende:
wat is er nou eigenlijk mis met het liedje?
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.quote:Op zondag 21 april 2013 15:44 schreef Daskaar het volgende:
ok iemand leg me uit waar de kritiek vandaan komt, waarom is dit lied zooooooo slecht
Ewbank klaagt niet over bedreigingen, maar over doodsverwensingen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is niet erger, het lijkt vanwege social media omdat iedereen ungenuanceerd hun mening kunnen verkondigen.
Goed, het nummer was bagger maar bedreigingen naar Ewbank gaan gewoon te ver. Stelletje tokkie's.
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.quote:Op zondag 21 april 2013 15:44 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.
moest het letterlijk zijn?quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waar is dit nummer een koningslied (behalve de naam)?
het is prima geproduceerd, goeie opbouw zelfs.quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.
Saamhorigheid heeft dit lied zeker gecreëerd. In dat opzicht missie geslaagdquote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Daskaar het volgende:
ze wilden een samenhorigheid creeeren dmv n lied. misschien ging t daar al fout. nederlanders zijn niet samen te krijgen als het moet.
Dit is een belediging voor de makers van songfestivalnummersquote:Op zondag 21 april 2013 15:47 schreef Fascination het volgende:
Dat eerste stuk voor het rapgedeelte is ook typisch het soort bagger dat we vaak naar het Songfestival sturen.Goh, we zijn weer niet naar de finale. BIG SURPRISE!
ik wil uitleg, zonder de woorden 'gewoon' en 'alles'quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Gewoon alles is slecht aan dit nummer
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.
Denk wel dat mensen zich aan laten steken als ze dat eigenlijk zelf ook wel willen, ze herkennen dus iets wat ze zelf ook willen doen (anderen afkraken, in deze). Dit is kennelijk hoe we zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.
Het is vreemd dat mensen die zwaar negatief/cynisch zijn op internet meer status krijgen dan meer genuanceerde mensen.
Ja hoorquote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.
Het is vreemd dat mensen die zwaar negatief/cynisch zijn op internet meer status krijgen dan meer genuanceerde mensen.
dit is helemaal waar, tis n geforceerde samenhorigheid wat nooit zal werken uit opdracht van de overheid.quote:Op zondag 21 april 2013 15:53 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.
In principe is het idee erachter goed. Een nummer dat moet blijven hangen en opgepakt moet worden, moet zo'n element hebben. Een dansje, een beweging, een terugkerende zin...quote:Op zondag 21 april 2013 15:53 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.
helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.quote:Op zondag 21 april 2013 15:55 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen zich aan laten steken als ze dat eigenlijk zelf ook wel willen, ze herkennen dus iets wat ze zelf ook willen doen (anderen afkraken, in deze). Dit is kennelijk hoe we zijn.
Het gaat niet om dit liedje specifiek, en ook niet om de (veelal terechte) kritiek erop. Het gaat erom dat het nummer bij voorbaat al kansloos was, omdat de 'reaguurders' al klaar zaten om het af te maken. Hoe het nummer ook was. Als het goed was, hadden ze wel 2 slechte details gevonden om volledig de aandacht op te leggen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja hoorAls je kritiek op dit nummer hebt ben verzuurd tuig. John ben jij dat?
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.quote:Op zondag 21 april 2013 15:59 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.
Hier valt niks na te bauwen. Het is en was grote bagger. Muzikaal en tekstueel.quote:Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.
Klopt. Maar internet heeft dit vele malen verergerd. Je hoeft nu alleen maar de Twitter-app op je telefoon aan te tikken en in 3 seconden is de (meestal negatieve) mening er en hoef je zelf niet meer na te denken. Het valt me sowieso op de (fanatieke) 'internetters' veel zeikeriger zijn dan dan gemiddeld.quote:Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Garisson72 het volgende:
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.
Die drie vingers in de lucht zit anders al dagen in mijn hoofdquote:Op zondag 21 april 2013 15:56 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
In principe is het idee erachter goed. Een nummer dat moet blijven hangen en opgepakt moet worden, moet zo'n element hebben. Een dansje, een beweging, een terugkerende zin...
Maar met de uitvoering slaan ze de plank volledig mis. Het is te geforceerd en te weinig pakkend.
Daar zijn we het met zijn allen over eens.quote:Op zondag 21 april 2013 16:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier valt niks na te bauwen. Het is en was grote bagger. Muzikaal en tekstueel.
Hehe dan ben je een van de weinigen volgens mij.quote:Op zondag 21 april 2013 16:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Die drie vingers in de lucht zit anders al dagen in mijn hoofd
"Een meezinger maken" was zelfs de hoofdopdracht die Ewbank kreeg..quote:Op zondag 21 april 2013 16:27 schreef BlueNumber het volgende:
Had er dan op zijn minst een meezinger van gemaakt.
Zo goed had ik het hele verhaal niet gevolgd, maar als dat de hoofdopdracht faalt moet ie wellicht overwegen een ander beroep te kiezen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:30 schreef Grouch het volgende:
[..]
"Een meezinger maken" was zelfs de hoofdopdracht die Ewbank kreeg..
Die hebben ze gekregen. Iedereen vond het stront. Daarover gesproken...quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
moest het letterlijk zijn?
ze wilden een samenhorigheid creeeren dmv n lied. misschien ging t daar al fout. nederlanders zijn niet samen te krijgen als het moet.
alleen als er iets is dat ons per ongeluk bindt, zoals voetbal of n ramp.
we zijn n land vol cynici en schamen ons voor het land waar we wonen
quote:Zelfs zonder die doodsverwensingen had John Ewbank de plicht dat nummer in te trekken. Wat een oorkanker was dat zeg, sorry voor de taal maar ik heb er verder gewoon geen woorden voor. Een onsamenhangend hoopje stront. Alsof je op de pot zit en aan de dunne bent en er eerst harde stukjes en dan afgewisseld zachte vreemde stukjes poep naar buiten floepen. ZÓ'N sfeer hing rond dat hele koningslied; Het was als poepen wanneer je aan de scheit bent.
Met als chronisch dieptepunt "Drie vingers in de lucht, de w van willem, de w van wakker, stamppot eten". Ik mag misschien ietwat overwichtig zijn, wij Hollanders eten NIET om 7:30u 's ochtends een bordje zuurkool met vette jus. Krijg lekker de vinketering met dat koningslied van je. xD
True that.quote:Op zondag 21 april 2013 16:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
Op Facebook las ik het volgende. Ik quote het even:
[..]
Hij wilde er allerlei artistieke rotzooi doorheen pleuren. "Een lied wat van moeder naar zoon maar ook van koning naar volk en andersom gezongen kan worden". Dat is achterlijk enerzijds en dat is te elite anderzijds. Daar plezier je niemand mee. Gooi daar dan nog een onsamenhangende rap tussendoor en ook de rapscene keurt de plaat unaniem af.quote:Op zondag 21 april 2013 16:34 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Zo goed had ik het hele verhaal niet gevolgd, maar als dat de hoofdopdracht faalt moet ie wellicht overwegen een ander beroep te kiezen.
Ik liet het gisteravond aan een vriendin horen op haar kamer en na de intro van 30 seconden en ze éindelijk begonnen met zingen, we richting het refrein kropen en ik voorzichtig vertelde "En ze willen dus dat we dit allemaal zingen op 30 april", antwoordde ze met een welgemeend "Joh flikker toch opquote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Echt. Dat nummer is toch pure kanker? Ik zou er spontaan dood van gaan als ik het vaker dan drie keer achter elkaar zou horen. Een muzikaal kankergezwel van epische proporties, dat is het.
Dat is het inderdaad, ja.quote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Echt. Dat nummer is toch pure kanker? Ik zou er spontaan dood van gaan als ik het vaker dan drie keer achter elkaar zou horen. Een muzikaal kankergezwel van epische proporties, dat is het.
Correctie, jij vínd het prima. Het is een mening, een kwestie van smaak of je een nummer goed vind of niet. Geen feit. Een mening. Waar ik (en met mij een paar duizend anderen, terecht naar mijn mening) het niet mee eens ben.quote:Op zondag 21 april 2013 17:02 schreef Daskaar het volgende:
nou ik zal de haat nooit begrijpen, het was prima,,
kanker maar verder kinders
Dit kun je met de beste wil van de wereld toch geen goed nummer vinden?quote:Op zondag 21 april 2013 17:02 schreef Daskaar het volgende:
nou ik zal de haat nooit begrijpen, het was prima,,
kanker maar verder kinders
Het is allemaal de schuld van twitter.quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.
Daarom heb ik ook geen Twitter. Een haatzaai-instrument is het.quote:
Ja en voor narcisten om aandacht te genereren.quote:Op zondag 21 april 2013 17:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook geen Twitter. Een haatzaai-instrument is het.
ik doe nergens uit de hoogte. ik noem het nr prima, wat niet bepaald het de hemel inprijst,quote:Op zondag 21 april 2013 17:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Correctie, jij vínd het prima. Het is een mening, een kwestie van smaak of je een nummer goed vind of niet. Geen feit. Een mening. Waar ik (en met mij een paar duizend anderen, terecht naar mijn mening) het niet mee eens ben.
Dat uit de hoogte doen omdat jij het wel een goed nummer vind is trouwens ook niet nodig. Zo kunnen wij ook roepen medelijden met jou te hebben zo'n blaagnummer mooi te vinden.
Maar er is toch niks "prima" aan dit gedrocht?quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik doe nergens uit de hoogte. ik noem het nr prima, wat niet bepaald het de hemel inprijst,
men stelt zich weer eens enorm aan over iets goed bedoelds en kleins.
tis treurig dat deze kleine groep zo'n invloed heeft.
en mij berispen op het feit dat ik zogenaamd uit de hoogte doe is wel heel erg de ketel verwijten, als er ergens een groep was die uit de hoogte deed dan is het wel deze haatzaaierij
Niet al zijn werk wordt binnengehaald alsof het ongezien goud zal worden, blijkt nu. Dat zal wel enige indruk maken op de beste man.quote:
Valse dichotomie.quote:Op zondag 21 april 2013 18:04 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Maar er is toch niks "prima" aan dit gedrocht?
Ik neem zijn prima en hang daar mijn mening van gedrocht aan, dus ik denk dat je het verkeerd leest?quote:Op zondag 21 april 2013 18:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Valse dichotomie.
Als het niet prima is hoeft het nog geen gedrocht te zijn. Waarschijnlijk bedoelt hij met prima niet dat het uitmuntend is, maar dat het vergelijkbaar is met andere soortgelijke nummers.
Dit soberso altijd.quote:
Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt er niet omheen dat de tekst vol staat met taalfouten. Zoiets kun je niet aanbieden aan de koning lijkt me.quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik doe nergens uit de hoogte. ik noem het nr prima, wat niet bepaald het de hemel inprijst,
en mij berispen op het feit dat ik zogenaamd uit de hoogte doe is wel heel erg de ketel verwijten, als er ergens een groep was die uit de hoogte deed dan is het wel deze haatzaaierij
Ja je hebt gelijk, ik bedoelde het meer als zulke polarisatie is niet nodig en gaat niemand helpen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:25 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik neem zijn prima en hang daar mijn mening van gedrocht aan, dus ik denk dat je het verkeerd leest?
Ik vond het juist heel verbroederend. Jong, oud, dik, dun, blank, zwart: iedereen haat het koningslied. Een volk van zeikerds kan het best samenkomen door gezamenlijk ergens op te zeiken.quote:Op zondag 21 april 2013 18:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, ik bedoelde het meer als zulke polarisatie is niet nodig en gaat niemand helpen.
ditquote:Op zondag 21 april 2013 18:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Valse dichotomie.
Als het niet prima is hoeft het nog geen gedrocht te zijn. Waarschijnlijk bedoelt hij met prima niet dat het uitmuntend is, maar dat het vergelijkbaar is met andere soortgelijke nummers.
taalfouten die je nooit gezien had ware t niet dat anderen je erop drukten.quote:Op zondag 21 april 2013 18:26 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt er niet omheen dat de tekst vol staat met taalfouten. Zoiets kun je niet aanbieden aan de koning lijkt me.
Volgens mij is het niet gebruikelijk dat een songtekst vol staat met taalfouten (de dag die je wist dat zou komen) en enkele spelfouten (zo lang i.p.v. zolang). Zeker als een lied een groter doel dient, zoals Ewbank het verwoordde, dan mag je verwachten dat het lied in alle opzichten van hoge kwaliteit is.quote:Op zondag 21 april 2013 18:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Die analyses over al die grammaticale fouten snap ik ook niet helemaal (zoals die gast bij P&W), dat gebeurt enorm vaak in songteksten.
Onzin, ik had die taalfouten er zelf ook uitgehaald. Wat een vooroordelen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:37 schreef Daskaar het volgende:
[..]
taalfouten die je nooit gezien had ware t niet dat anderen je erop drukten.
dit hele voorval is niks anders dan meeloperij en kinderachtig, en dan te bedenken dat men er nog trots op is ook.
gelukkig zijn jullie bij mekaar nog geen 0,5 % van alle nederlanders, slechts de luidste en meest zelfingenomen 0,5 %
Dat dus. En ik heb geen meningen van anderen nodig om te horen hoe kut ik dat nummer vindquote:Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Onzin, ik had die taalfouten er zelf ook uitgehaald. Wat een vooroordelen.
Als iemand een nummer waardeloos vindt, dan moet die persoon dat gewoon kunnen zeggen. Dat heeft niks met zelfingenomenheid te maken.
Wij vormen het zelfcorrigerend vermogen van Nederland.quote:Op zondag 21 april 2013 18:37 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dit hele voorval is niks anders dan meeloperij en kinderachtig, en dan te bedenken dat men er nog trots op is ook.
gelukkig zijn jullie bij mekaar nog geen 0,5 % van alle nederlanders, slechts de luidste en meest zelfingenomen 0,5 %
Dit is natuurlijk overdreven, die kerel zelf kon dat ook niet hard maken.quote:Op zondag 21 april 2013 18:39 schreef Copthorne het volgende:
Misschien kun je de grammatica een keer opofferen om een nummer beter te laten klinken, maar zoals die neerlandicus zei bij Pauw & Witteman, over iedere zin kun je vallen.
Mooi gezegd, helemaal eens.quote:Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik vond het juist heel verbroederend. Jong, oud, dik, dun, blank, zwart: iedereen haat het koningslied. Een volk van zeikerds kan het best samenkomen door gezamenlijk ergens op te zeiken.
Iets kleins? Het nummer werd al weken aangekondigd als het groooooote nummer voor de kroning, het lied werd al bijna belangrijker gebracht dan de kroning zelf, dat is niet 'iets kleins' meer te noemen. "tis treurig dat deze kleine groep zo'n invloed heeft", dat zeg je in de quote hierboven. Je beschouwt de mensen die het koningslied dus niet als een goed liedje zien hiermee duidelijk als minderwaardig en vind het treurig dat zij met hun (duidelijke) kritiek, is het een Neerlandicus die het 'lied' analyseert, zij het een muur aan tweetgrappen, zij het wat dan ook... Zo'n koningslied weet te laten intrekken.quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Neen, hij zei dat iedereen die eraan had meegewerkt en nog ging meewerken een milde steniging verdiende.quote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef justinovitch het volgende:
Ik denk dat Nicro Dijkshoorn het nummer het beste omschreef. Namelijk een ‘’milde steniging ‘’.
Ik dacht dat dat de grap was.quote:Op zondag 21 april 2013 21:01 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Neen, hij zei dat iedereen die eraan had meegewerkt en nog ging meewerken een milde steniging verdiende.
Nico Dijkshoorn vind ik nog wel de grootste idioot van heel BN-land. Hoe die gast toch ooit bekend is geworden als dichter, is me een raadsel. Dan zijn de liedteksten van Ewbank opeens van hoog niveau.quote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef justinovitch het volgende:
Ik denk dat Nicro Dijkshoorn het nummer het beste omschreef. Namelijk een ‘’milde steniging ‘’.
Hij is anders toch echt op FOK! begonnen.quote:Op zondag 21 april 2013 21:26 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Nico Dijkshoorn vind ik nog wel de grootste idioot van heel BN-land. Hoe die gast toch ooit bekend is geworden als dichter, is me een raadsel. Dan zijn de liedteksten van Ewbank opeens van hoog niveau.
Serieus? Zijn daar nog ergens topics over te lezen?quote:Op zondag 21 april 2013 21:29 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Hij is anders toch echt op FOK! begonnen.
quote:Op zondag 21 april 2013 21:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Serieus? Zijn daar nog ergens topics over te lezen?
Ik kwam zijn naam voor het eerst tegen als columnist op nu.nl. Dat ging nog wel, maar toen hij begon te dichten en VARA-land dat compleet omarmde werd het al snel vrij bedroevend allemaal.
Bron: Wikipediaquote:Vanaf 1999 timmerde hij aan de weg als internetcolumnist middels columns over het televisieprogramma Big Brother die hij onder het pseudoniem Doordevil plaatste in nieuwsgroepen en op het forum van de website FOK!. Na afloop van het dagelijkse programma reageerde hij binnen het uur met een lang actueel stuk. De columns werden zo populair dat Veronica hem uitnodigde een bijdrage aan het programma te leveren. Dijkshoorn sloeg dit aanbod af. Later schreef Dijkshoorn alsnog voor Veronica en voor verscheidene andere websites. Hij schreef op de weblogs Retecool.com en GeenStijl onder zowel het pseudoniem P. Kouwes als zijn eigen naam. Voor FOK! maakte hij de strip eikel & eikel en schreef hij columns onder de naam C. Adriaanse, waarin hij voetbalcoach Co Adriaanse op de hak nam. Voor GeenStijl maakte hij onder de titel Dijkshoorn Dinsdag een wekelijkse audiocolumn, waarin hij in 15 tot 30 minuten actualiteiten besprak.
Ver voor mijn tijd.quote:
wat bedoel je met 'weer' ?quote:Op zondag 21 april 2013 22:31 schreef RuckTape het volgende:
Jullie zure Nederlanders hebben weer jullie zin gekregen hoor.
iets kleins idd, nl n liedje.quote:Op zondag 21 april 2013 21:01 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Iets kleins? Het nummer werd al weken aangekondigd als het groooooote nummer voor de kroning, het lied werd al bijna belangrijker gebracht dan de kroning zelf, dat is niet 'iets kleins' meer te noemen. "tis treurig dat deze kleine groep zo'n invloed heeft", dat zeg je in de quote hierboven. Je beschouwt de mensen die het koningslied dus niet als een goed liedje zien hiermee duidelijk als minderwaardig en vind het treurig dat zij met hun (duidelijke) kritiek, is het een Neerlandicus die het 'lied' analyseert, zij het een muur aan tweetgrappen, zij het wat dan ook... Zo'n koningslied weet te laten intrekken.
"en mij berispen op het feit dat ik zogenaamd uit de hoogte doe is wel heel erg de ketel verwijten, als er ergens een groep was die uit de hoogte deed dan is het wel deze haatzaaierij", ik ben vooral benieuwd waar er precies door deze groep uit de hoogte werd gedaan op een manier die níet eveneens werd gebruikt door de groep die dit nummer 'prima' vond.
Het maakt mij geen fuck uit of jij het nummer prima of niet vind, ik vind het een onzinnig samenhangend hoopje stront (om de quote van daarstraks even terug te halen) en vind inderdaad dat door de groep van voorstanders van het nummer wel erg uit de hoogte wordt gedaan onder het mom van "Mja, die groep bestaat toch alleen maar uit meelopers". Dat is geen kwestie van pot verwijt de ketel, dat is een kwestie van ik vind het kut en jij niet.
Melodie was echt veel te dramatisch, de tekst was net een liefdeslied. Het rapstuk was, hoe slecht ook, het enige dat nog enigszins wees op een feestelijke gebeurtenis.quote:Op maandag 22 april 2013 01:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Melodie was wel prachtig. De tekst ging ook nog wel, maar die rap?!?!?!![]()
![]()
En dit ook ja, alsof hij 12 jaar is en koning gaat worden.quote:Op maandag 22 april 2013 00:24 schreef betonrechter het volgende:
naast het feit dat het een ontzettend schraal nummer is, is het ook nog eens neerbuigend richting Willem Alexander. in de tekst lijkt het echt alsof hij niet klaar is voor het koningschap ofzo.
http://forum.fok.nl/user/history/892/4quote:Op zondag 21 april 2013 21:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Serieus? Zijn daar nog ergens topics over te lezen?
Hazes was in ieder geval wat slimmer met het jatten van melodiën. Mooi, herkenbaar, meezingbaar, verbroederend, enz. Tekst flink wijzigen en je hebt een koningslied.quote:Op zondag 21 april 2013 21:05 schreef Parlay het volgende:
Ik ben geen Hazes-fan maar bij het nummer "Wij houden van Oranje" staat bij mij het kippevel tot mijn tenen.
Waarom niet dit nummer "geven" als volk. Het is tenslotte een volkszanger en met hier en daar een aanpassing kan het best een Koningsnummer zijn.
Het lied is gewoon bagger. Ik vind het een beetje raar om dat nu af te gaan schuiven op zeikerige Nederlanders of meepraten met elkaar.quote:Op maandag 22 april 2013 09:37 schreef Apotheose het volgende:
eigenlijk is het ook een hype geworden om het lied bagger te vinden.
Yesquote:Op zondag 21 april 2013 15:59 schreef Fascination het volgende:
http://www.maximemmen.nl/
Doen jullie allemaal mee?![]()
![]()
Yeeeees.quote:
Hoi John.quote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik vind het ook echt triest hoe John Ewbank wordt uitgemaakt op Twitter. Mensen zeggen zelfs dat hij gestenigd moet worden of in een concentratiekamp hoort!? HET IS MAAR EEN LIEDJE! En dan als hij een keer een opmerking terugmaakt over een chinese naakthond is hij opeens zelf weer een gemene man en is al het twittergeweld tegen hem gerechtvaardigd?
Oe ik had nog een shirt nodig voor volgende week.quote:Op maandag 22 april 2013 10:56 schreef Dimauro het volgende:
[ afbeelding ]
en we gaan gewoon verder..
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.quote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik vind het ook echt triest hoe John Ewbank wordt uitgemaakt op Twitter. Mensen zeggen zelfs dat hij gestenigd moet worden of in een concentratiekamp hoort!? HET IS MAAR EEN LIEDJE! En dan als hij een keer een opmerking terugmaakt over een chinese naakthond is hij opeens zelf weer een gemene man en is al het twittergeweld tegen hem gerechtvaardigd?
Het enige wat Witteman heeft gedaan is een petitie starten. Dijkshoorn riep op tot een milde steniging, dat is van een heel ander kaliber.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef AlanGarner het volgende:
Gaat die trieste Sylvia Witteman nog even verongelijkt doen ook, met d'r cynische kut-reactiesdie vrouw snapt het gewoon nog steeds niet. Neem een voorbeeld aan Dijkshoorn en stop gewoon voorlopig even met Twitter.
Nah dat valt mee. Erger zijn de mensen die zich willen afzetten tegen de overheersende mening en dan gaan verkondigen dat ze het een heel goed nummer vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 09:37 schreef Apotheose het volgende:
eigenlijk is het ook een hype geworden om het lied bagger te vinden.
...en als je wél openlijk én direct aan het adres van John Iewbank kritiek geeft, wordt je kind voor 'Chinese naakthond' uitgemaakt door de persoon in kwestie, en/of jijzelf voor een 'nageboorte'.quote:Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.
Dat is de verklaring ja, maar dat wil niet zeggen dat we het goed moeten vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.
nee, maar wel een nummer wat iedereen haat. en dat is geluktquote:Op maandag 22 april 2013 11:44 schreef LeaderRoel het volgende:
Is het mogelijk om een lied te maken wat ALLE Nederlanders leuk vinden?
Het is in ieder geval mogelijk om een liedje te schrijven dat door een groter deel van Nederland leuk wordt gevonden dan alleen door het bekende inteelt kliekjequote:Op maandag 22 april 2013 11:44 schreef LeaderRoel het volgende:
Is het mogelijk om een lied te maken wat ALLE Nederlanders leuk vinden?
Je vergeet afscheid nemen bestaat niet ofzoiets.quote:Op maandag 22 april 2013 09:14 schreef Dimauro het volgende:
Het is was dochters van Borsato, het Warchild lied van eerst genoemde en Ali B, en 'het land van' door Lange Frans. en dan zet je de blender aan..
Die kan er ook nog wel bij inderdaad. Zo rollen we de begrafenis top #100 in...quote:Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef handboek het volgende:
[..]
Je vergeet afscheid nemen bestaat niet ofzoiets.
Je moet de zaken wel binnen hun context zien. Dijkshoorn zei dat Ewbank mild gestenigd moest worden, en alleen al uit de formulering kun je opmaken dat het een grapje is. En je weet wie het zegt. Als het nou getwitterd zou zijn door een bekende radicale imam zou het een ander verhaal zijn, maar je kan dit toch moeilijk zien als haatzaaien en aanzetten tot moord.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef AlanGarner het volgende:
Gaat die trieste Sylvia Witteman nog even verongelijkt doen ook, met d'r cynische kut-reactiesdie vrouw snapt het gewoon nog steeds niet. Neem een voorbeeld aan Dijkshoorn en stop gewoon voorlopig even met Twitter.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 22 april 2013 00:37 schreef Daskaar het volgende:
[..]
iets kleins idd, nl n liedje.
n liedje.
ik bestempel niemand als minderwaardig, ik zeg dat ik het triest vind dat n klein groepje uitgesproken haatzaaiers invloed heeft.
zelfingenomen, omdat deze mensen niet weten hoe hard ze moeten schreeuwen dat iets kut is en dit lied inferieur noemen en hun mening als waarheid verkondign met als doel het nr in te laten trekken.
dit hele voorval is n nieuw nederlands dieptepunt, men ervaart trots bij het neerhalen van zijn eigen landgenoten die iets met liefde en niks dan goede intenties gemaakt hebben voor het hele land.
natuurlijk mag t je smaak niet zijn, tis ook de mijne niet, maar wat hier gebeurt is is om je kapot te schamen voor je eigen landgenoten.
want in plaats te denken aan alle mensen die het nr wel mooi vinden moet men met de grote bek het verpesten omdat zij iets stom vind.
alleen een kind reageert zo.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het deed mij vooral denken aan Pokahontas, weet niet precies waarom.
Met als verschil dat de tracks van Pocahontas door 2 topcomponisten geschreven zijn, Alan Menken en Stephan Schwartz.quote:Op maandag 22 april 2013 14:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het deed mij vooral denken aan Pokahontas, weet niet precies waarom.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
Het is weer terug, allemaal meezingen, 3vingers
NOooooooooooooooooooquote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
5 uurtjes. 5 uurtjes heeft hij er aan besteed volgens eigen zeggen. Om een lied te maken dat namens iedereen wordt aangeboden en door iedereen moet worden gezongen.quote:Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want o, o, o, wat heeft hij hard gewerkt aan dit lied. Kom op, zeg! De tekst is in een paar dagen in elkaar geflanst, en de melodie lag al jaren ergens op een plank te verstoffen. Had hij nota bene zelf zitten vertellen bij DWDD.
En daar hebben ze dan zo'n anderhalf jaar de tijd voor gehad.quote:Op maandag 22 april 2013 17:58 schreef Grouch het volgende:
[..]
5 uurtjes. 5 uurtjes heeft hij er aan besteed volgens eigen zeggen. Om een lied te maken dat namens iedereen wordt aangeboden en door iedereen moet worden gezonden.
En als IEMAND dan het lef heeft het niet geniaal te vinden is het een azijnpisser of de moeder van een Chinese naakthond.
Oh, wat is ie zielig.
Terwijl die Ewbank het eerst heeft ingetrokken? Wat een laffe (naakt)hond is het toch. Of je trekt het in, of je blijft er vierkant achterstaan. Maar niet eerst huilend je lied intrekken, alle critici uitmaken voor nageboortes, en dan later toch weer wel met dat wangedrocht komen aankakken.quote:Op maandag 22 april 2013 18:02 schreef Dimauro het volgende:
Nu roepen ze tijdens de inleiding van het NOS journaal: 'koningslied blijft'
Heb je dan een plaat voor je kop of heb je dan een plaat voor je kop?quote:Het comité zegt verder: ''Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.''
Een golf van reacties, veelal positief? Onder welke steen heeft dat comité de afgelopen dagen gebivakkeerd?quote:Het Nationaal Comité Inhuldiging houdt er in overleg met componist John Ewbank aan vast om het Koningslied op de avond van de troonswisseling gezamenlijk te zingen. Ook de meewerkende artiesten hebben aangegeven door te willen gaan met het lied. Het concert in Ahoy gaat ook gewoon door. Dat liet het Comité maandagmiddag weten.
Componist John Ewbank trok het lied zaterdagavond terug na een storm van kritiek. Het comité zegt maandag: 'Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.'
Ik vind het wel mooi eigenlijkquote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
Maar dat wil ook niet zeggen dat we er de hele tijd over moeten blijven doorzeuren.quote:Op maandag 22 april 2013 11:43 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat is de verklaring ja, maar dat wil niet zeggen dat we het goed moeten vinden.
Huil maar lekker met het slachtoffer.quote:Op maandag 22 april 2013 18:28 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi eigenlijk(niet het nummer) Door dat misselijke gehaat en gezeik heb ik gewoon sympathie gekregen en hoop ik dat al die verzuurde kneusjes hier nog veel last van zullen hebben.
Juist wel. Nooit accepteren en normaal gaan vinden zoiets.quote:Op maandag 22 april 2013 18:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar dat wil ook niet zeggen dat we er de hele tijd over moeten blijven doorzeuren.
Oh als je niet zeurt accepteer je het en vindt je het normaal?quote:Op maandag 22 april 2013 18:33 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Juist wel. Nooit accepteren en normaal gaan vinden zoiets.
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...quote:Op maandag 22 april 2013 18:02 schreef Dimauro het volgende:
Nu roepen ze tijdens de inleiding van het NOS journaal: 'koningslied blijft'
Mij is niks gevraagd.quote:Volgens het comité is uit een enquête gebleken dat 60 procent van Nederland het nummer goed vindt.
5% van het Eenvandaag opiniepanel vindt dat we dat lied moeten zingen. 30% Wilhelmus.quote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...
[..]
Mij is niks gevraagd.
O dat zal wel weer het zeikerige deel van Nederland zijn, ik vertrouw het nationale comité blindelings.quote:Op maandag 22 april 2013 18:38 schreef Chai het volgende:
[..]
5% van het Eenvandaag opiniepanel vindt dat we dat lied moeten zingen. 30% Wilhelmus.
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?quote:Op maandag 22 april 2013 18:28 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi eigenlijk(niet het nummer) Door dat misselijke gehaat en gezeik heb ik gewoon sympathie gekregen en hoop ik dat al die verzuurde kneusjes hier nog veel last van zullen hebben.
Nee.quote:Op maandag 22 april 2013 18:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?
Goede samenvatting denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:
Hier mijn analyse over het koningslied
http://cult.thepostonline(...)met-het-koningslied/
®M. de Hondquote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...
[..]
Mij is niks gevraagd.
®D. Dikke Duim denk ik eerder.quote:Op maandag 22 april 2013 18:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goede samenvatting denk ik
[..]
®M. de Hond
Ik verwacht eigenlijk eerder dat er genoeg mensen proberen mee te zingen.quote:Op maandag 22 april 2013 18:53 schreef formerjellybean het volgende:
oh ik hoop dat als het gepresenteerd word doodstil blijft en niemand meezingt . Ik zing en rap niet mee . Kill them with silence
Proberen mee te zingen met die mislukte kreupelrijmrap? Dat zal nog niet meevallen!quote:Op maandag 22 april 2013 18:56 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk eerder dat er genoeg mensen proberen mee te zingen.
Met nadruk op proberen. Tenzij er een groot karaokescherm hangt gaat dat mis - want afgezien van de 3 vingers blijft de tekst gewoon niet hangen.
Voor de pek en veren wel. Niet voor de bedreigingen.quote:Op maandag 22 april 2013 18:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?
Nee, maar dan komt dat wel zo over op de daders. Alsof ze gewonnen hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 18:34 schreef Chai het volgende:
Oh als je niet zeurt accepteer je het en vindt je het normaal?
Ewbank zelf heeft het niet over bedreigingen gehad. Hij haalde alleen een aantal doodsverwensingen aan, waarvan ten minste 1 overduidelijk niet serieus bedoeld was ( "mild stenigen" ? Come on...)quote:Op maandag 22 april 2013 18:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Voor de pek en veren wel. Niet voor de bedreigingen.
zeker toen er Nico D. stond bij afzenderquote:Op maandag 22 april 2013 19:01 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ewbank zelf heeft het niet over bedreigingen gehad. Hij haalde alleen een aantal doodsverwensingen aan, waarvan ten minste 1 overduidelijk niet serieus bedoeld was ( "mild stenigen" ? Come on...)
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.quote:Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef Breekfast het volgende:
Joop van den Ende zei dat ze een enquête hadden gehouden en dat 60% het nummer goed vond![]()
Hebben ze Diederik Stapel het onderzoek laten uitvoeren dan of zo? Dit kan toch niet?
quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Die man met de hond uit de clip:
[ afbeelding ]
zit ie nou aan zen ballen?quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik dit nog wel het ergste van dit hele gedoe. Dat je een koningslied maakt dat niet aan te horen is oke. Dat je vervolgens gaat janken vanwege de kritiek en het lied terugtrekt oke. Dat je na praten met je kliekje besluit het lied toch te laten blijven oke. Maar lieg ons godverdomme niet voor.quote:Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.
Het is dan ook een ruknummer.quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Dat zal vast een gigantisch fluitconcert op 30 april gaan worden dwars door dat lied heen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:45 schreef Piye het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dit nog wel het ergste van dit hele gedoe. Dat je een koningslied maakt dat niet aan te horen is oke. Dat je vervolgens gaat janken vanwege de kritiek en het lied terugtrekt oke. Dat je na praten met je kliekje besluit het lied toch te laten blijven oke. Maar lieg ons godverdomme niet voor.Ga niet doen alsof 60% van Nederland daadwerkelijk achter deze oortyfus is gaan staan. Wie denk je dan voor de gek te houden?
andere conclusie uit dat onderzoek was dat 60% van de ondervraagden het lied nog nooit hadden gehoordquote:Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef Breekfast het volgende:
Joop van den Ende zei dat ze een enquête hadden gehouden en dat 60% het nummer goed vond![]()
Hebben ze Diederik Stapel het onderzoek laten uitvoeren dan of zo? Dit kan toch niet?
Zelfs al een remix vanquote:
Zooooo slecht. En toch zooooooooo leuk.quote:
quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahahaquote:Het comité zegt verder: ''Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.''
joop vd Ende volkquote:Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.
Er is die van EénVandaag ...quote:Op maandag 22 april 2013 21:51 schreef TNA het volgende:
Is er al een echte peiling uitgevoerd? In tegenstelling tot die niet-bestaande van Joop v/d Ende
Oh ja!quote:
quote:Het nieuwsprogramma EénVandaag komt met andere cijfers. In een peiling onder ruim 10.000 mensen geeft 82 procent aan het nummer slecht te vinden. Vijf procent zegt het Koningslied te willen gaan zingen op 30 april, 30 procent geeft de voorkeur aan het Wilhelmus.
Wat een gelul. De meeste mensen zullen toch horen datquote:Op zondag 21 april 2013 18:37 schreef Daskaar het volgende:
ik denk niet dat ze betaald wordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:50 schreef najazeg het volgende:
[..]
Wat een gelul. De meeste mensen zullen toch horen dat
"De dag die je wist dag zou komen"
niet loopt en dat het zou moeten zijn:
"De dag waarvan je wist dat die zou komen"
Maar goed Marco Borsato en zijn kornuiten zingen wel, want die krijgen hun geld toch wel weer.
dit dus.quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef BlueMage het volgende:
Na al dat gezeik over dit "lied" kun je dat toch niet meer uitvoeren op 30 april?
voor ewbank misschienquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee t zou juist n teken van zwakte zijn als ze t zouden schrappen.
nee hoe zou het overkomen als men vanwege een groep trollen op twitter een nationaal initiatief zouden schrappen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef wise het volgende:
[..]
voor ewbank misschien
voor de rest zou het een feestvreugde zijn.
ik kan dus aannemen dat jij voor het lied bent¿quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee hoe zou het overkomen als men vanwege een groep trollen op twitter een nationaal initiatief zouden schrappen.
de haters lijken niet te snappen dat ze slechts een klein deeltje zijn van de bevolking
is dat je argument tegen mijn stelling?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:59 schreef wise het volgende:
[..]
ik kan dus aannemen dat jij voor het lied bent¿
Volgens diverse peilingen vindt toch zeker de helft van Nederland dit een kutlied. Dat is niet echt een klein deel. Als Ewbank en consorten op eigen titel dit nummer hadden geschreven en aangeboden dan was het iets anders geweest, maar nu wordt het dus "namens het volk" aangeboden. Terwijl een groot deel van het volk het 3x niks vindt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee hoe zou het overkomen als men vanwege een groep trollen op twitter een nationaal initiatief zouden schrappen.
de haters lijken niet te snappen dat ze slechts een klein deeltje zijn van de bevolking
82%quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Jij was afgelopen zondag ook al actief hier.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:11 schreef Daskaar het volgende:
[..]
is dat je argument tegen mijn stelling?
"jij bent voor dus ik hoef je niet serieus te nemen?"
nee, het nummer is best kut, maar t dient zn doel, ik haat de haatzaaierij
Die gast verzint gewoon een compleet onderzoekquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:01 schreef najazeg het volgende:
Joop van de Ende ook met zijn "Als je de hitlijsten bekijkt, staan we op nummer 1". Ja dat zegt lekker veel. Je kan het downloaden omdat je er nieuwsgierig naar bent en er dan achter komen dat je het niets vind. Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Dat hoop ik ook, een fluitconcert in heel Nederlandquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Zegt toch al genoeg dat ze hun eigen bagger moeten verdedigen met neppe onderzoeken en gemanipuleerde hitlijsten?
Mag lijen dat er een gigantisch fluitconcert losbarts als dat kutnummer opkomt. Te meer omdat het ons ook nog eens door de strot gedrukt wordt ook.
serieus? 82%? dit was een echte poll, geen fok poll?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Jij was afgelopen zondag ook al actief hier.Je betichtte mij ervan dat ik de taalfouten in het lied slechts had opgemerkt, omdat anderen mij daarop hadden gewezen, maar ik had de fouten er zelf ook uitgehaald.
Jij schijnt maar niet te snappen dat veel mensen zich schamen dat er een koningslied wordt aangeboden dat vol staat met taal- en spelfouten. Er wordt dan gezegd dat bij veel nummers de grammatica wordt opgeofferd om het lied beter te laten klinken, maar je komt echt nooit een lied tegen met zoveel taalkundige fouten.
Een klein groepje zichzelf overschattende BN'ers heeft een belachelijk lied geschreven, er is een videoclip die kan doorgaan voor een PvdA promotievideo in campagnetijd en de melodie is pas 1000 keer gebruikt. De kritiek heeft niks met haatzaaierij te maken, veel mensen willen hier gewoon niet door vertegenwoordigd worden.
Jij hebt het over een klein groepje trolls op twitter, maar een peiling wees gister uit dat 82% het lied maar niks vindt. Dan kun je moeilijk volhouden dat het lied zijn doel dient.
Het fragment staat online. Ik kan het terugkijken via dwdd.vara.nl.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Fascination het volgende:
Klopt het dat je het fragment van Joop van de Ende nog niet kunt terugkijken op de site van dwdd? Bij mij doet 'ie niet namelijk.
Het was een enquête van EenVandaag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:46 schreef Daskaar het volgende:
[..]
serieus? 82%? dit was een echte poll, geen fok poll?
want in dat geval neem ik mn kritiek terug
ok, dan heeft het comite gewoon teveel geinvesteerd om terug te krabbelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:48 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Het was een enquête van EenVandaag.
prachtig omschreven. Inderdaad al die random mensen met drie vingers omhoog tussen die zangers door:')quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef Copthorne het volgende:
er is een videoclip die kan doorgaan voor een PvdA promotievideo in campagnetijd
Polls zeggen me sowieso niet veel meer. Tis maar net welke mensen je hebt ondervraagd. In het ene groepje van duizend kan 83% het een kutliedje vinden, in een ander groepje van duizend is dat misschien 11%. Als je echt een compleet beeld wil hebben van hoe Nederland erover denkt moet je ook echt ALLE mensen van Nederland ernaar vragen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef Copthorne het volgende:
Jij hebt het over een klein groepje trolls op twitter, maar een peiling wees gister uit dat 82% het lied maar niks vindt. Dan kun je moeilijk volhouden dat het lied zijn doel dient.
Daphne Deckers met haar ik-heb-stiekem-een-scheetje-gelaten-gezichtquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:29 schreef Copthorne het volgende:
Ik vroeg me al af waarom Daphne Deckers één van de tekstschrijvers was. Sinds wanneer houdt zij zich bezig met het schrijven van liedjes? Maar vervolgens hoorde ik dat Richard Krajicek in het Nationaal Comité Inhuldiging zit.
Hebben ze niet gedaan. Ali B zei zelfs dat hij het rapstuk kut vond.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef najazeg het volgende:
Trouwens geen wonder dat de tekst van het liedje vol fouten staat als al die rappers eraan meegeschreven hebben. En hoe kan je iemand die zich Bollewop (oid) noemt überhaupt serieus nemen?
Onzin. Een representatieve steekproef onder 10.000 mensen geeft een uitstekend beeld.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef najazeg het volgende:
Polls zeggen me sowieso niet veel meer. Tis maar net welke mensen je hebt ondervraagd. In het ene groepje van duizend kan 83% het een kutliedje vinden, in een ander groepje van duizend is dat misschien 11%. Als je echt een compleet beeld wil hebben van hoe Nederland erover denkt moet je ook echt ALLE mensen van Nederland ernaar vragen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:09 schreef On het volgende:
http://wakkerwordenstamppoteten.nl/
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:42 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]Je kan het ook overdrijven he.
Haatzaaierij
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:56 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Mama, Daskaar de Kneus zaait haat tegen mij!!! Ik kan het niet aan en moet huilen!
Jij______!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |