Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.quote:Op zondag 21 april 2013 15:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is niet erger, het lijkt vanwege social media omdat iedereen ungenuanceerd hun mening kunnen verkondigen.
Goed, het nummer was bagger maar bedreigingen naar Ewbank gaan gewoon te ver. Stelletje tokkie's.
Waar is dit nummer een koningslied (behalve de naam)?quote:Op zondag 21 april 2013 15:43 schreef Daskaar het volgende:
wat is er nou eigenlijk mis met het liedje?
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.quote:Op zondag 21 april 2013 15:44 schreef Daskaar het volgende:
ok iemand leg me uit waar de kritiek vandaan komt, waarom is dit lied zooooooo slecht
Ewbank klaagt niet over bedreigingen, maar over doodsverwensingen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is niet erger, het lijkt vanwege social media omdat iedereen ungenuanceerd hun mening kunnen verkondigen.
Goed, het nummer was bagger maar bedreigingen naar Ewbank gaan gewoon te ver. Stelletje tokkie's.
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.quote:Op zondag 21 april 2013 15:44 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.
moest het letterlijk zijn?quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waar is dit nummer een koningslied (behalve de naam)?
het is prima geproduceerd, goeie opbouw zelfs.quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.
Saamhorigheid heeft dit lied zeker gecreëerd. In dat opzicht missie geslaagdquote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Daskaar het volgende:
ze wilden een samenhorigheid creeeren dmv n lied. misschien ging t daar al fout. nederlanders zijn niet samen te krijgen als het moet.
Dit is een belediging voor de makers van songfestivalnummersquote:Op zondag 21 april 2013 15:47 schreef Fascination het volgende:
Dat eerste stuk voor het rapgedeelte is ook typisch het soort bagger dat we vaak naar het Songfestival sturen.Goh, we zijn weer niet naar de finale. BIG SURPRISE!
ik wil uitleg, zonder de woorden 'gewoon' en 'alles'quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Gewoon alles is slecht aan dit nummer
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Idd, maar helaas slaat die stemming over op heel de bevolking. Waar vroeger de meeste mensen zich niet eens druk hadden gemaakt over het nummer, heeft Twitter nu een volledige hetze in gang gezet. Dat wordt opgepikt door de nieuwssites, de journaals, de kranten en zo krijg je een sneeuwbal-effect. Zelfs mensen die het nummer niet eens gehoord hebben doen mee.
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.quote:Op zondag 21 april 2013 15:45 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Onsamenhangende en kinderlijke tekst, slecht afgemixt (vooral dat rap-stukje), slechte opbouw.
Denk wel dat mensen zich aan laten steken als ze dat eigenlijk zelf ook wel willen, ze herkennen dus iets wat ze zelf ook willen doen (anderen afkraken, in deze). Dit is kennelijk hoe we zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.
Het is vreemd dat mensen die zwaar negatief/cynisch zijn op internet meer status krijgen dan meer genuanceerde mensen.
Ja hoorquote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Erg jammer. Zo krijgen die 'reaguurders' en ander verzuurd tuig veels te veel invloed. 'Vroeger' zaten die thuis wat te mopperen tegen de muur, nu hebben ze een podium. En via dat podium steken ze nog andere mensen aan ook.
Het is vreemd dat mensen die zwaar negatief/cynisch zijn op internet meer status krijgen dan meer genuanceerde mensen.
dit is helemaal waar, tis n geforceerde samenhorigheid wat nooit zal werken uit opdracht van de overheid.quote:Op zondag 21 april 2013 15:53 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.
In principe is het idee erachter goed. Een nummer dat moet blijven hangen en opgepakt moet worden, moet zo'n element hebben. Een dansje, een beweging, een terugkerende zin...quote:Op zondag 21 april 2013 15:53 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de trucs om er een soort mode grill uit te forceren, want het was met die W 'drie vingers in de lucht' overduidelijk de bedoeling dat we dat met zijn allen 'spontaan' over zouden nemen op 30 april.
helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.quote:Op zondag 21 april 2013 15:55 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen zich aan laten steken als ze dat eigenlijk zelf ook wel willen, ze herkennen dus iets wat ze zelf ook willen doen (anderen afkraken, in deze). Dit is kennelijk hoe we zijn.
Het gaat niet om dit liedje specifiek, en ook niet om de (veelal terechte) kritiek erop. Het gaat erom dat het nummer bij voorbaat al kansloos was, omdat de 'reaguurders' al klaar zaten om het af te maken. Hoe het nummer ook was. Als het goed was, hadden ze wel 2 slechte details gevonden om volledig de aandacht op te leggen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja hoorAls je kritiek op dit nummer hebt ben verzuurd tuig. John ben jij dat?
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.quote:Op zondag 21 april 2013 15:59 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.
Hier valt niks na te bauwen. Het is en was grote bagger. Muzikaal en tekstueel.quote:Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.
Klopt. Maar internet heeft dit vele malen verergerd. Je hoeft nu alleen maar de Twitter-app op je telefoon aan te tikken en in 3 seconden is de (meestal negatieve) mening er en hoef je zelf niet meer na te denken. Het valt me sowieso op de (fanatieke) 'internetters' veel zeikeriger zijn dan dan gemiddeld.quote:Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Garisson72 het volgende:
Dat klopt. Maar omdat een algemene (negatieve) mening al gevormd is voordat mensen zelf een mening hebben kunnen vormen, slaat direct het negatieve door. Mensen denken zelf minder na.
Dat is niks nieuws, die volksmennerij kenden ze al in de middeleeuwen. Mensen bauwen elkaar nogal snel na, dan ben je veilig in de groep.
Die drie vingers in de lucht zit anders al dagen in mijn hoofdquote:Op zondag 21 april 2013 15:56 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
In principe is het idee erachter goed. Een nummer dat moet blijven hangen en opgepakt moet worden, moet zo'n element hebben. Een dansje, een beweging, een terugkerende zin...
Maar met de uitvoering slaan ze de plank volledig mis. Het is te geforceerd en te weinig pakkend.
Daar zijn we het met zijn allen over eens.quote:Op zondag 21 april 2013 16:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier valt niks na te bauwen. Het is en was grote bagger. Muzikaal en tekstueel.
Hehe dan ben je een van de weinigen volgens mij.quote:Op zondag 21 april 2013 16:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Die drie vingers in de lucht zit anders al dagen in mijn hoofd
"Een meezinger maken" was zelfs de hoofdopdracht die Ewbank kreeg..quote:Op zondag 21 april 2013 16:27 schreef BlueNumber het volgende:
Had er dan op zijn minst een meezinger van gemaakt.
Zo goed had ik het hele verhaal niet gevolgd, maar als dat de hoofdopdracht faalt moet ie wellicht overwegen een ander beroep te kiezen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:30 schreef Grouch het volgende:
[..]
"Een meezinger maken" was zelfs de hoofdopdracht die Ewbank kreeg..
Die hebben ze gekregen. Iedereen vond het stront. Daarover gesproken...quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Daskaar het volgende:
[..]
moest het letterlijk zijn?
ze wilden een samenhorigheid creeeren dmv n lied. misschien ging t daar al fout. nederlanders zijn niet samen te krijgen als het moet.
alleen als er iets is dat ons per ongeluk bindt, zoals voetbal of n ramp.
we zijn n land vol cynici en schamen ons voor het land waar we wonen
quote:Zelfs zonder die doodsverwensingen had John Ewbank de plicht dat nummer in te trekken. Wat een oorkanker was dat zeg, sorry voor de taal maar ik heb er verder gewoon geen woorden voor. Een onsamenhangend hoopje stront. Alsof je op de pot zit en aan de dunne bent en er eerst harde stukjes en dan afgewisseld zachte vreemde stukjes poep naar buiten floepen. ZÓ'N sfeer hing rond dat hele koningslied; Het was als poepen wanneer je aan de scheit bent.
Met als chronisch dieptepunt "Drie vingers in de lucht, de w van willem, de w van wakker, stamppot eten". Ik mag misschien ietwat overwichtig zijn, wij Hollanders eten NIET om 7:30u 's ochtends een bordje zuurkool met vette jus. Krijg lekker de vinketering met dat koningslied van je. xD
True that.quote:Op zondag 21 april 2013 16:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
Op Facebook las ik het volgende. Ik quote het even:
[..]
Hij wilde er allerlei artistieke rotzooi doorheen pleuren. "Een lied wat van moeder naar zoon maar ook van koning naar volk en andersom gezongen kan worden". Dat is achterlijk enerzijds en dat is te elite anderzijds. Daar plezier je niemand mee. Gooi daar dan nog een onsamenhangende rap tussendoor en ook de rapscene keurt de plaat unaniem af.quote:Op zondag 21 april 2013 16:34 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Zo goed had ik het hele verhaal niet gevolgd, maar als dat de hoofdopdracht faalt moet ie wellicht overwegen een ander beroep te kiezen.
Ik liet het gisteravond aan een vriendin horen op haar kamer en na de intro van 30 seconden en ze éindelijk begonnen met zingen, we richting het refrein kropen en ik voorzichtig vertelde "En ze willen dus dat we dit allemaal zingen op 30 april", antwoordde ze met een welgemeend "Joh flikker toch opquote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Echt. Dat nummer is toch pure kanker? Ik zou er spontaan dood van gaan als ik het vaker dan drie keer achter elkaar zou horen. Een muzikaal kankergezwel van epische proporties, dat is het.
Dat is het inderdaad, ja.quote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Echt. Dat nummer is toch pure kanker? Ik zou er spontaan dood van gaan als ik het vaker dan drie keer achter elkaar zou horen. Een muzikaal kankergezwel van epische proporties, dat is het.
Correctie, jij vínd het prima. Het is een mening, een kwestie van smaak of je een nummer goed vind of niet. Geen feit. Een mening. Waar ik (en met mij een paar duizend anderen, terecht naar mijn mening) het niet mee eens ben.quote:Op zondag 21 april 2013 17:02 schreef Daskaar het volgende:
nou ik zal de haat nooit begrijpen, het was prima,,
kanker maar verder kinders
Dit kun je met de beste wil van de wereld toch geen goed nummer vinden?quote:Op zondag 21 april 2013 17:02 schreef Daskaar het volgende:
nou ik zal de haat nooit begrijpen, het was prima,,
kanker maar verder kinders
Het is allemaal de schuld van twitter.quote:Op zondag 21 april 2013 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, we vinden het prettig om met zijn allen (dus anoniem in de groep) iemand aan de schandpaal te nagelen als we ons daartoe gerechtigd voelen, en gesterkt door andere schreeuwers ga je nog harder schreeuwen, het wordt een wedstrijd wie de grofste belediging kan opperen en zo ben je al snel bij de doodsbedreigingen aangeland. Niet om dat goed te praten, maar dat is simpelweg hoe zoiets gaat.
Daarom heb ik ook geen Twitter. Een haatzaai-instrument is het.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |