iemand heeft de moeite genomen om de comments te lezen?quote:
Die van Bertje doperwtje was ook leuk.quote:
Zapt meteen naar P&Wquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die van Bertje doperwtje was ook leuk.
Bij pauw en witteman zit nu een Neerlandicus die straks het koningslied gaat afmaken en het wordt geweldig*pakt popcorn.
Hij noemde het al verschrikkelijke bagger en de ondergang van Nederlandse muziek ofzo (ben even kwijt wat hij nu precies zei).quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zapt meteen naar P&Wwant hopelijk wordt dit heerlijk de grond instampen van dat gedrocht van het koningslied
Wat?quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:04 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
iemand heeft de moeite genomen om de comments te lezen?
Goed plan. Dit is pas een Koningslied.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:32 schreef Berkery het volgende:
Gewoon negeren, 30 april gaan we allemaal dit zingen:
Gelukkig kan hij vast heel goed doen alsof.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:54 schreef Geelman het volgende:
Wat een gaar, onsamenhangend lied zeg! Hier wordt Willem Alexander niet blij van!
Hopelijk kan de koning goed huillachen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:56 schreef OverRated het volgende:
[..]
Gelukkig kan hij vast heel goed doen alsof.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:58 schreef BlueMage het volgende:
Ik hoop dat ie goeie gehoorbescherming heeft.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
https://www.facebook.com/Sorryvoorhetkoningslied
[..]
[ afbeelding ]
en hij had nog gelijk ook. kun je nagaan hoe slecht dit lied is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Prem heeft ook zijn zegje kunnen doen bij de DWDD![]()
wat een slijmbakken zitter er verder zeg
Jakkes, inderdaad. Lekker positief allemaalquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Prem heeft ook zijn zegje kunnen doen bij de DWDD![]()
wat een slijmbakken zitter er verder zeg
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 21:40:26Ach, wat leuk! Zanger Rinus heeft Ons zijn eigen #Koningslied gestuurd: "Honing, honing, honing, Willem-Lex wordt onze Koning." reageer retweet
Zelfs dat heeft nog meer potentie dan drie vingers in de luchtquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef Apotheose het volgende:
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 21:40:26Ach, wat leuk! Zanger Rinus heeft Ons zijn eigen #Koningslied gestuurd: "Honing, honing, honing, Willem-Lex wordt onze Koning." reageer retweet
pauw en witteman stukje moet in de OP.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:52 schreef DutchErrorist het volgende:
De W van Willem, 3 vingers in de lucht.![]()
(Dit verdient wel een nieuw topic lijkt me, wat een bagger).
quote:Op zaterdag 20 april 2013 01:22 schreef Fascination het volgende:
http://omroep.vara.nl/media/227198
Wel echt briljant, ja.
Het wordt niet van Youtube gehaald? Er is zelfs een officieel Youtube-account voor deze troep. Alleen zijn er veel mensen die het flaggen, waardoor het automatisch verwijderd wordt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 01:54 schreef Mr.Grant het volgende:
En weten jullie wat nou misschien nog wel het ergste is? Dat stuk ellende wordt overal van Youtube gehaald omdat we er officieel eerst een euro voor moeten dokken op iTunes voordat we ernaar mogen luisterenis het triest of is het triest!
Je vindt het gewoon onterecht dat Jordi van Loon niet het stuk van Do zong.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:20 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ik weet niet wat erger is, de clip of het liedje zelf, deze combinatie maakt het gewoon tien keer erger, vooral die rappers en die w van willem met je hutspot, en die rappers dan.Kan toch niet... Ik vind dit gewoon plaatsvervangende schaamte, weet je hoe ik dit heb bekeken? Vanaf mijn zolderkamer steeds met mijn muis boven een andere tab zodat ik steeds kan switchen en hopen dat deze aidszooi snel over ging. En waarom gooien ze die achterlijk DO erin die ziet er echt altijd uit ofdat ze elk seconde kan janken. LOL en die ruttekut proppen ze er ook nog in en die hele frans tering en natuurlijk de wereld zanger borsato en de rest ken ik allemaal niet, ohwja die gast van step right up kwam ook wat 'do' te kort (nou huilen.
), snapjehem lol. de w van wankers, dat zijn ze allemaal want ze staan voor paal, de w van willem omdat ik een teringmongool ben en ik heet john ewbank tering jood, val dood ik wordt agressief van dit nummertje man tering hoer
[ afbeelding ]
ik wil geneukt worden maar alleen met een micropenis hoor anders moet ik huilen, kijk mijnniet aan ik moet huilen ik heet do en ik ben een hoer met tering water ogen
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:09 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Je vindt het gewoon onterecht dat Jordi van Loon niet het stuk van Do zong.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:09 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Je vindt het gewoon onterecht dat Jordi van Loon niet het stuk van Do zong.
Nou, en ook nog het gegeven dat dit is opgenomen zoals men in 1985 USA for Africa met We are the World opnam.quote:
Zie die likesquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:50 schreef Chai het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/Sorryvoorhetkoningslied?fref=tck
Ja echt héquote:
Link?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:02 schreef TNA het volgende:
Ik heb zojuist de officiële video gekeken, nu is mijn walging nog groter. Tering, zo, zo verschrikkelijk
quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Link?
Had wel een stukje gezien, lekker multicultureel en alle leeftijden erin en zo.
scherp gespotquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Er staat niet voor niets MEUK in de URL.
Lees gewoon mijn review op de vorige pagina.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Link?
Had wel een stukje gezien, lekker multicultureel en alle leeftijden erin en zo.
Ja, zeer zorgvuldig gefileerdquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:51 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zie die likes! vannacht nog 50K nu 63
[..]
Ja echt hé![]()
P&W was een stuk leuker om te zien
Ik vind onze multiculturele samenleving zo mooi in beeld gebracht. Subtiel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef TNA het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
Wikipediaquote:John Ewbank houdt vol componist te zijn van Het Koningslied, het nationale lied ter ere van de inhuldiging van koning Willem-Alexander, waarvan de melodie echter reeds ruim 30 jaar bestaat.
De tekst zit vol taalfouten, de melodie is gejat, en Willem-Alexander moet veinzen hier blij mee te zijn. Leve de Koning!quote:
zit wel wat goede jailbait in hoorquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vond het in eerste instantie gewoon een verschrikkelijk nummer, maar ik begin er nu echt een haat voor te ontwikkelen en krijg gewoon kotsneigingen hierbijquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef TNA het volgende:
[..]
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:24:27@anouk_dijksman Hoezo?!?! 3 vingers in de lucht voor Willem! Ik hou d'r van!! ✌👆 reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:29:03@anouk_dijksman Ach dat is gewoon dichterlijke vrijheid. Wim-Lex houd mij veilig en ik hem. Enig toch? Echt hoor, we zouden eens trots zijn! reageer retweet
Ik geloof dat ze het inderdaad niet sarcastisch bedoeltquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Sonja Silva blijft volhouden dat het een enig lied is:twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:24:27@anouk_dijksman Hoezo?!?! 3 vingers in de lucht voor Willem! Ik hou d'r van!! ✌👆 reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:29:03@anouk_dijksman Ach dat is gewoon dichterlijke vrijheid. Wim-Lex houd mij veilig en ik hem. Enig toch? Echt hoor, we zouden eens trots zijn! reageer retweet
"Wim-Lex houd mij veilig" ? Da's gewoon fout, niks dichterlijke vrijheid. Maar zegt natuurlijk genoeg.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Sonja Silva blijft volhouden dat het een enig lied is:twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:24:27@anouk_dijksman Hoezo?!?! 3 vingers in de lucht voor Willem! Ik hou d'r van!! ✌👆 reageer retweet
Aan haar taalbeheersing te zien heeft ze het 'lied' zelf geschreven.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Het meiske neemt slechts de talentloze bende, waar zij ook bij hoort, in bescherming.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:48 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze het inderdaad niet sarcastisch bedoelt
Tja, Sonja Silva. Daar noem je ook iemand op.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Link?quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:52 schreef DaggerOne het volgende:
Die tweet van Ewbank nu in reactie op die vrouw![]()
En een keukentrapjequote:
wat waar?quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:42 schreef arachide. het volgende:
Ewbank gooit de handdoek wel heel snel in de ring.
Wat een knurftquote:Geachte landgenoten,
Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.
Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
Met vriendelijke groet,
John Ewbank
En het alleenrecht op het componeren van de inzendingen van Nederland voor het Eurovisie Songfestival voor de komende 30 jaarquote:
Inderdaad, hij trekt zijn keutel in terwijl heel Nederland all aan zijn stront heeft mogen ruikenquote:
Wel behoorlijk sneu om doodsverwensingen op hem af te vuren vanwege een lied dat hij gecomponeerd heeft.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Fasjequote:Op zondag 21 april 2013 00:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wel behoorlijk sneu om doodsverwensingen op hem af te vuren vanwege een lied dat hij gecomponeerd heeft.
Miskend genie.quote:
Bedenkt ie zich morgen zeker opeensquote:Op zondag 21 april 2013 00:01 schreef BlueMage het volgende:
Waarom denk ik nu bij het lezen van z'n kinderachtige "ragequit" dat het met de bedreigingen ook wel meeviel en meneer Ewbank lange teentjes heeft?
Vraag me overigens nog steeds af of het echt is.
Als ik die reacties over guillotines zag viel het niet mee hoor. Nederlanders en doodsbedreigingen...quote:Op zondag 21 april 2013 00:01 schreef BlueMage het volgende:
Waarom denk ik nu bij het lezen van z'n kinderachtige "ragequit" dat het met de bedreigingen ook wel meeviel en meneer Ewbank lange teentjes heeft?
Vraag me overigens nog steeds af of het echt is.
Er zijn altijd mongolen die gelijk doodsbedreigingen sturen, daar hoef je echt niet Nederlander voor te zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 00:03 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Als ik die reacties over guillotines zag viel het niet mee hoor. Nederlanders en doodsbedreigingen...
True. Maar ik denk dat je hoge bomen, brandstapels en stenigingen niet serieus hoeft te nemen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wel behoorlijk sneu om doodsverwensingen op hem af te vuren vanwege een lied dat hij gecomponeerd heeft.
Mja bedreigingen zijn natuurlijk dieptriest.quote:Op zondag 21 april 2013 00:03 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Als ik die reacties over guillotines zag viel het niet mee hoor. Nederlanders en doodsbedreigingen...
Dat is waar.quote:Op zondag 21 april 2013 00:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Er zijn altijd mongolen die gelijk doodsbedreigingen sturen, daar hoef je echt niet Nederlander voor te zijn.
Dichterlijke vrijheid,quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Nee, ik niet. Ga me niet tot hetzelfde kinderachtige niveau verlagen. Ik zou wel aangifte doen van de serieuze doodsbedreigingen. Daar viel dat "mild stenigen" echt niet onder maar denk dat Ewbank te weinig kennis van onze taal heeft om dat te beseffen.quote:Op zondag 21 april 2013 00:07 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat is waar.
Ik denk dat ik zelf ook zo zou ''ragequitten'' als ik in zijn situatie zat. Al blijft er een naar smaakje aan zitten.
Als ik zulke bagger zou maken zou ik dat ook doen. Dat deuntje was gejat en de tekst was geschreven door een dyslect van 2 jaar oud.quote:Op zondag 21 april 2013 00:07 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat is waar.
Ik denk dat ik zelf ook zo zou ''ragequitten'' als ik in zijn situatie zat. Al blijft er een naar smaakje aan zitten.
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Fixed.quote:Op zondag 21 april 2013 00:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als ik zulke bagger zou maken zou ik dat ook doen. Dat deuntje was gejat en de tekst was geschreven door een dyslect van 2 8 jaar oud.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:11 schreef Fascination het volgende:
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
die is wel heel leukquote:Op zondag 21 april 2013 00:11 schreef Fascination het volgende:
6 dan?quote:Op zondag 21 april 2013 00:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Een dyslect van 8 zou weten dat 'de dag die we niet wisten dat zou komen' niet klopte.
Whehehe.quote:Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef BlueMage het volgende:
[ afbeelding ]
Bewijst nog maar eens dat het een trieste gast is.
Ik wil een belediging scheldwoord met een W maar ik kom er niet opquote:Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef BlueMage het volgende:
[ afbeelding ]
Windbuil.quote:Op zondag 21 april 2013 00:18 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik wil een belediging scheldwoord met een W maar ik kom er niet op
in het lied verwijzen ze met de W ook naar stamppot dus wat dat betreft zou de W op elke belediging kunnen slaan.quote:Op zondag 21 april 2013 00:18 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik wil een belediging scheldwoord met een W maar ik kom er niet op
quote:Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef BlueMage het volgende:
[ afbeelding ]
Z'n zinsbouw gaat er niet op vooruit, dat dan weer niet.quote:Op zondag 21 april 2013 00:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]Dat kan je niet maken, zeker niet als iemand zulke milde kritiek levert. Maar het toont wel meer creativiteit dan in dat baggerlied tot uitdrukking kwam.
Dat zou zomaar kunnen. Ok welke FOK!ker heeft ons valse hoop gegeven?!quote:Op zondag 21 april 2013 00:25 schreef Fascination het volgende:
http://nos.nl/artikel/497983-ewbank-trekt-koningslied-terug.html
De NOS denkt dat zijn account mogelijk is gehackt.
shit , moet ik alsnog meezingen en meerappenquote:Op zondag 21 april 2013 00:25 schreef Fascination het volgende:
Maar dan is het account van zijn zus ook gehackt?quote:Op zondag 21 april 2013 00:25 schreef Fascination het volgende:
Tsja het zou best kunnen natuurlijk. Zo moeilijk is het volgens mij niet om die social media te hacken.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef Fascination het volgende:
Maar dan zou z'n twitteraccount ook moeten zijn gehackt lijkt me.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:25 schreef Fascination het volgende:
quote:Marco Borsato, wiens vaste componist Ewbank is, toont begrip voor het besluit van Ewbank. "#begrip #metopgehevenhoofd #oranjeboven", twittert hij.
Ja, inderdaad, die staat zo dicht bij hem dat ze het echte verhaal wel weet.quote:Op zondag 21 april 2013 00:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar dan is het account van zijn zus ook gehackt?
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
Ik hoop gewoon dat het echt zo is.quote:Op zondag 21 april 2013 00:29 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, die staat zo dicht bij hem dat ze het echte verhaal wel weet.
yesss !!!!!quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Fascination het volgende:
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
Ah champagne kan weer uit de koeler.quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Fascination het volgende:
Ja, lekker toch die sensatie.quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat het echt zo is.
Oh hoi Fas
Ik zie dat persbericht anders nergens.quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Fascination het volgende:
Heb je me gemist?quote:Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, lekker toch die sensatie.En hai.
Bedankt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Jij bent net zo grappig als dit Koningslied
Slapeloze nachten van gehad. Je hebt nog steeds met Big Boobs Smijn?quote:
Uhuquote:Op zondag 21 april 2013 00:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Slapeloze nachten van gehad. Je hebt nog steeds met Big Boobs Smijn?
Komt er weer een met autistenmetal aan, hoor.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 00:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Komt er weer een met autistenmetal aan, hoor.
Durf nie.quote:Op zondag 21 april 2013 00:44 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Luisteren dikkie
Heerlijkquote:Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef BlueMage het volgende:
[ afbeelding ]
Het was gewoon zo'n doorgedrukt baggernummer. Niemand zat er gewoon op te wachten. We hebben al een prachtig nummer om het koningshuis en Nederland mee te eren en die kan iedereen mee zingen. Er is niets mis met het Wilhelmus.quote:Op zondag 21 april 2013 00:47 schreef AlanGarner het volgende:
Ja, het is een kutlied, maar ik vind de reacties eigenlijk nog van lager niveau. Het is gewoon direct een hype geworden om het zo hard mogelijk af te kraken. Mensen zoals die Sylvia Witteman en Dijkshoorn hebben er 2 dagen lang een soort levensdoel van gemaakt om petities op te zetten en 10 tweets per uur erover te doen.
Die Ewbank had bijna beter Amalia aan kunnen randen volgens mij, dan waren de reacties en bedreigingen milder geweest dan nu.
Valt me mee, had gruntgebrul verwacht.quote:
Van Iron Maiden?quote:Op zondag 21 april 2013 00:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Valt me mee, had gruntgebrul verwacht.
Dat mag zeker gezegd worden. Maar 90 %^ van de meelopers die 2 dagen lang door bleef gaan, deed dat alleen maar om de hype. Waarschijnlijk hebben ze het liedje zelf niet eens gehoord (waar ze geluk mee hebben maar dat terzijde) maar roepen ze maar wat mee en gaan ze elkaar proberen te overtreffen in afzeiken.quote:Op zondag 21 april 2013 00:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het was gewoon zo'n doorgedrukt baggernummer. Niemand zat er gewoon op te wachten. We hebben al een prachtig nummer om het koningshuis en Nederland mee te eren en die kan iedereen mee zingen. Er is niets mis met het Wilhelmus.
Het is gewoon kutmuziek en dat mag wel een keer gezegd worden tegen al die B artiesten.
Ja, ging af op het plaatje in het youtubelinkje.quote:
zusjelief komt even aandacht vragentwitter:JenniferEwbank4 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:41Ik vind dit vreselijk!ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de koning n voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt reageer retweet
Persoonlijke aanvallen zijn altijd triest, maar ik heb zelf als Fok!ker genoeg doodsbedreigingen gekregen, zonder iets heel ergs te doen. Gewoon met een korrel zout nemenquote:Op zondag 21 april 2013 00:51 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat mag zeker gezegd worden. Maar 90 %^ van de meelopers die 2 dagen lang door bleef gaan, deed dat alleen maar om de hype. Waarschijnlijk hebben ze het liedje zelf niet eens gehoord (waar ze geluk mee hebben maar dat terzijde) maar roepen ze maar wat mee en gaan ze elkaar proberen te overtreffen in afzeiken.
En die Ewbank persoonlijk aanvallen, uitschelden of zelfs bedreigen is echt te triest voor woorden.
Precies. Hij heeft groot gelijk... Zo'n ervaren producer die al zoveel gewend is, doet dit niet zomaar.quote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef padlarf het volgende:
Het lied was triest. Het is nog honderd keer triester dat de maker met de dood bedreigd is.
Iron maiden maakt geen brul muziek.quote:Op zondag 21 april 2013 00:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Valt me mee, had gruntgebrul verwacht.
Ik geloof niet dat WimLex zo van het SBS publiek is waar dit liedje voor geschreven is, dus dat hij er ook niet zo mee zit dat het teruggetrokken wordt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:55 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Precies. Hij heeft groot gelijk... Zo'n ervaren producer die al zoveel gewend is, doet dit niet zomaar.
Ik vind het erg vreemd dat Willem-Alexander zelf nog niet gereageerd heeft. Die mag het wel eens voor Ewbank en de rest opnemen. Zelfs al is het een kutnummer, dit is te ver gegaan en te persoonlijk geworden.
Ik kan me best voorstellen dat je een keer kwaad wordt als iets waar je hard aan gewerkt hebt (quote:Op zondag 21 april 2013 00:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn altijd triest, maar ik heb zelf als Fok!ker genoeg doodsbedreigingen gekregen, zonder iets heel ergs te doen. Gewoon met een korrel zout nemen
Moet je maar niet zulke bagger maken en doordrukken. Dat hele BN-er volkje is een grote incestbende manquote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je een keer kwaad wordt als iets waar je hard aan gewerkt hebt (![]()
) door iedereen wordt uitgekotst, belachelijk wordt gemaakt en je daar bovenop ook nog doodsbedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Je bent toch niet thuis, per mail of op een andere persoonlijke manier bedreigd? Niemand kent je naam, gezicht of adres. Dat maakt het toch wat anders.quote:Op zondag 21 april 2013 00:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn altijd triest, maar ik heb zelf als Fok!ker genoeg doodsbedreigingen gekregen, zonder iets heel ergs te doen. Gewoon met een korrel zout nemen
Oh ik ben anders een keer door iemand bedreigd die op TV was gekomen en die ik uitlachtte op Fok! Die had al het een en ander gevonden via Fok! dus ja.quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Je bent toch niet thuis, per mail of op een andere persoonlijke manier bedreigd? Niemand kent je naam, gezicht of adres. Dat maakt het toch wat anders.
Dat zal ie de eerste keer gedaan hebben. De tweede keer ook nog wel. Maar na de 100e bedreiging , en met het feit dat er altijd nog nieuwe Karst T.'s en waxinelicht-gooiers rondlopen in het achterhoofd, neem je dat niet meer met een korrel zout.
Valt best mee. Je bepaald zelf wie je volgt en op welke hashtag je zoekt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:54 schreef speknek het volgende:
Ach ja Twitter, de anus van het internet. Als je daar actief op bent vraag je er ook gewoon om.
Daar gaat het helemaal niet om natuurlijk. En ook niet om het feit dat het teruggetrokken is, maar vooral de manier waarop dat moest.quote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat WimLex zo van het SBS publiek is waar dit liedje voor geschreven is, dus dat hij er ook niet zo mee zit dat het teruggetrokken wordt.
Ze hadden het inderdaad niet eens uit moeten brengen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:04 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om natuurlijk. En ook niet om het feit dat het teruggetrokken is, maar vooral de manier waarop dat moest.
En als je ziet wat een gemiddelde weerman ( ja, echtquote:Op zondag 21 april 2013 00:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je een keer kwaad wordt als iets waar je hard aan gewerkt hebt (![]()
) door iedereen wordt uitgekotst, belachelijk wordt gemaakt en je daar bovenop ook nog doodsbedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Krijgt mijn lieve Helga ook hatemail? Wel gvd, we gaan de barricades op!quote:Op zondag 21 april 2013 01:07 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
En als je ziet wat een gemiddelde weerman ( ja, echt) in Nederland al voor haatmail en bedreigingen binnenkrijgt per week, zullen hier ook wel dingen geroepen zijn over z'n familie of kinderen etc. En dan boeit het je weinig meer wat ze roepen over je liedje. Is een aanname hoor, maar ik weet bijna zeker dat een aantal achterlijken gezegd hebben z'n familie wat aan te doen ofzo en dat dat de reden is dat ie tot deze actie over gaat.
Fasje gaat nu ook doodsbedreigingen terug sturenquote:Op zondag 21 april 2013 01:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Krijgt mijn lieve Helga ook hatemail? Wel gvd, we gaan de barricades op!
Lekker boeiend. Logisch toch dat muzikanten elkaar opzoeken en helpen? Zeker in zo'n klein wereldje als de Nederlandse muziekscene. Wat moeten ze dan doen als zo'n liedje ingezongen moet worden? Een advocaat of voetballer vragen?quote:Op zondag 21 april 2013 00:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Moet je maar niet zulke bagger maken en doordrukken. Dat hele BN-er volkje is een grote incestbende manZe helpen elkaar de hele tijd aan domme baantjes
Nou dan was het tenminste nog grappig. Ze kunnen gewoon geen goede muziek maken klaar.quote:Op zondag 21 april 2013 01:12 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Logisch toch dat muzikanten elkaar opzoeken en helpen? Zeker in zo'n klein wereldje als de Nederlandse muziekscene. Wat moeten ze dan doen als zo'n liedje ingezongen moet worden? Een advocaat of voetballer vragen?
Ok, en stel je dat eens x 100 per uur voor, 2 dagen lang... en 10 keer ernstiger.quote:Op zondag 21 april 2013 01:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ik ben anders een keer door iemand bedreigd die op TV was gekomen en die ik uitlachtte op Fok! Die had al het een en ander gevonden via Fok! dus ja.
Dus? Dan zeg je een keer dat je het een kutnummer vindt (of zeg je er helemaal niets over en negeer je het) maar je gaat nu toch niet half goed proberen te praten dat je iemand dan persoonlijk aan mag vallen en dat dat erbij hoort? Er zijn wel meer mensen die hun taak/beroep niet naar iedereen z'n smaak en wens uitvoeren, zoals Wilders. Zo kunnen we bezig blijven...quote:Op zondag 21 april 2013 01:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou dan was het tenminste nog grappig. Ze kunnen gewoon geen goede muziek maken klaar.
Man, iedereen doet bijna alsof er nieuwe miljarden-bezuinigingen moeten komen door het geld dat er in dat nummer is gestoken. Er zijn wel ergere verspillingen van belastinggeld dan die 20.000 euro's voor dat liedje. De schadevergoeding aan de familie van Dolmatov, ik noem maar even wat, zal 20 keer duurder zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 01:19 schreef chroestjov het volgende:
Het is goed dat men iemand (een professional) diein ruil voor veel geld een nationale tumor uitkotst dat ook luid en duidelijk te horen krijgt, maar bedreigingen zijn wel weer het andere uiterste, het is een negatieve cirkel waar je verder weinig aan doet.
Ze hadden iemand moeten vinden die wat meer verbonden was met het "volk" en niet iemand die zich er nogal verheven boven voelt als ik dat zo zie.quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Kritiek daar moeten ze in de mediawereld tegen kunnen hoor. Als ze het goed doen is het hosanna en krijgen ze alle lof toegezwaaid. Als een productie niet goed is dan krijgen ze dat ook te horen, dat hoort er nu eenmaal bij. Moeten ze een dikke huid kweken ofzo.
Natuurlijk horen bedreigingen en beledigingen niet. Maar dit koningslied was een regelrechte belediging van het Nederlandse volk en de koning, het was werkelijk ongehoord dramatisch, dat er dan ook heftige reacties op komen lijken me dan ook logisch.
Die bedreigingen neem ik met een korreltje zout zoals ik al eerder in dit topic aangaf, gezien de voorbeelden die Ewbank aanhaalde.
Kortom, ik vind het nogal een overtrokken reactie van Ewbank, en nogal zielig dat hij meteen in de slachtofferrol kruipt, bovendien spreekt zijn manier van communiceren op zijn Facebook- en Twitter-account ook niet bepaald in zijn voordeel, en dan druk ik me nog mild uit.
Moeten ze ook. Maar er is een duidelijke grens. Je hoeft er NOOIT tegen te kunnen als jij of je familie gezegd wordt niet veilig meer te zijn. Welke functie of rol je ook hebt.quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Kritiek daar moeten ze in de mediawereld tegen kunnen hoor. Als ze het goed doen is het hosanna en krijgen ze alle lof toegezwaaid. Als een productie niet goed is dan krijgen ze dat ook te horen, dat hoort er nu eenmaal bij. Moeten ze een dikke huid kweken ofzo.
Denk je dat hij de ergste reacties zomaar zou gaan neerzetten? Wellicht is er politieonderzoek bezig en kan dat niet eens. Bovendien ga je sowieso geen zinnen als "kanker lijer, ik snij die hoeren dochter [insert naam] van je d'r keel door als ze vanavond naar huis fietst na het uitgaan" citeren in een officieel bericht.quote:Natuurlijk horen bedreigingen en beledigingen niet. Maar dit koningslied was een regelrechte belediging van het Nederlandse volk en de koning, het was werkelijk ongehoord dramatisch, dat er dan ook heftige reacties op komen lijken me dan ook logisch.
Die bedreigingen neem ik met een korreltje zout zoals ik al eerder in dit topic aangaf, gezien de voorbeelden die Ewbank aanhaalde.
Wellicht. Maar dit vind ik veels te makkelijk gesteld zonder enige kennis van zaken. want je weet niet wat ie precies binnengekregen heeft.quote:Kortom, ik vind het nogal een overtrokken reactie van Ewbank, en nogal zielig dat hij meteen in de slachtofferrol kruipt, bovendien spreekt zijn manier van communiceren op zijn Facebook- en Twitter-account ook niet bepaald in zijn voordeel, en dan druk ik me nog mild uit.
Het is ook ongelooflijk slecht geproduceerd/afgemixt dat stukje. Rommelig, en de tekst is onverstaanbaar door de achtergrondmuziek die veels te hard staat.quote:Op zondag 21 april 2013 02:15 schreef Agiath het volgende:
Die rapstukjes!!! Ik dacht eerst dat t een parodie was ofzo. Lange Frans en Ali b die onze nieuwe koning moeten gaan inzingen. Als ik koning was zou ik ze allebei als eerste op een vliegtuig zetten met een enkeltje zeebodem, flikker toch op man, met je w van Willem.
Dat weet jij ook niet. Wellicht heeft het zich beperkt tot beeldspraak wat hij letterlijk opgevat heeft.quote:Op zondag 21 april 2013 02:16 schreef AlanGarner het volgende:
Wellicht. Maar dit vind ik veels te makkelijk gesteld zonder enige kennis van zaken. want je weet niet wat ie precies binnengekregen heeft.
Dat zou kunnen, maar het kon dus ook wél zo zijn. Daarom moet je geen conclusies trekken over of ie een slappeling is die te snel z'n nummer terug trekt na wat kritiek.quote:Op zondag 21 april 2013 05:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat weet jij ook niet. Wellicht heeft het zich beperkt tot beeldspraak wat hij letterlijk opgevat heeft.
Dus dan vind je het goed en logisch dat mensen maar dingen als "@ewbank kk homo ga doot ik haad jou en je kk koningsliet ik verkragt je dohcter morge" gaan tweeten? Omdat ie zo'n slecht nummer maakte, dan mag dat? Je kan kritiek ook op een normale manier leveren, en niet direct iemand persoonlijk aan gaan vallen.quote:Als je zo'n gedrocht aflevert en je stelt je zo hautain op en geen kritiek accepteert dan vind ik het niet vreemd dat dit tot aversie leidt. Let wel, doodsbedreigingen slaan helemaal nergens op en zijn nooit goed te praten. Ik vind het echter wel terecht als hij zich met pek en veren in een hoekje zou gaan schamen voor het afgeleverde product. Maar nee, het domme volk begrijpt zijn meesterwerk niet. Mensen die kritiek op het meesterwerk uiten zijn azijnpissers.
Ik vind het sowieso nogal pretentieus om namens het hele volk een lied te schrijven, maar als je dat dan toch doet mag je verwachten dat hier kritisch naar gekeken wordt. Des te ongelofelijker is het hoe ongehoord slecht dit lied.![]()
Over smaak valt niet te twisten, maar zoveel taalfouten in zo weinig tekst is gewoon minachting voor degenen waar het voor gemaakt is.
Of om de rekening voor zijn plagiaat niet te hoeven betalenquote:Op zondag 21 april 2013 08:31 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon slimme marketing om sneller de cultstatus te bereiken, 3 vingers in de lucht voor stamppot
Op zijn fb gaat hij eerder dieper in op de bn'ers die hem afvielen dan de anonieme menigte.quote:Op zondag 21 april 2013 08:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
Of om de rekening voor zijn plagiaat niet te hoeven betalen
Maar eigenlijk denk ik dat meneer zichzelf werkelijk heel zielig en onbegrepen vindt door "het volk". Waar hij natuurlijk intellectueel ver, ver boven staat. In zijn gedachten.
I stand corrected.quote:Op zondag 21 april 2013 08:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Op zijn fb gaat hij eerder dieper in op de bn'ers die hem afvielen dan de anonieme menigte.
'mild stenigen' kwam bijv van Nico Dijkshoorn, iemand die te lui is om echt een steen op te rapen. Die reacties zijn ook tekend. Dat was ook mijn eerste reactie, zoveel mensen die meewerken en niemand die zegt, goh is dit nou echt iets waar we achterstaan.quote:Op zondag 21 april 2013 08:51 schreef Grouch het volgende:
[..]
I stand corrected.
*gaat eens kijken*
Hmm, nee. Hij valt beiden aan. En sneert ook nog even naar de "alternatieven"; er duidelijk van overtuigd dreactiesIJN werk verreweg het beste was.
Het meest trieste zijn echter de slijmreacties van zijn "vrienden". Tussen aanhalingstekens omdat vrienden eerlijk zouden zijn - en hem liefst al voor het lied uitkwam gewaarschuwd zouden hebben dat het "niet zo goed" was.
Nee, iemand die onschuldige baby's via Twitter gaat uitschelden is vooral zelf zielig.quote:Op zondag 21 april 2013 08:37 schreef rosepetals het volgende:
Ah dit vind ik wel een beetje zielig voor hem
Ja dat was ook wel een klootzak actie. Maar hij is overduidelijk gekwetst en boos en dat is wel sneu toch?quote:Op zondag 21 april 2013 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, iemand die onschuldige baby's via Twitter gaat uitschelden is vooral zelf zielig.
Het is duidelijk een gekrenkt ego. Ewbank heeft lang op een soort roze wolk kunnen leven met het idee dat hij geniaal was en hij zijn muzikale brouwsels door ieders strot kon krijgen. Omdat wanneer veel mensen het kopen je niet ziet dat veel mensen het niets vinden. Dat is ook prima aangezien smaken verschillen en er blijkbaar wel een markt is voor die muziek van hem.quote:Op zondag 21 april 2013 09:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel een klootzak actie. Maar hij is overduidelijk gekwetst en boos en dat is wel sneu toch?
Zo kinderachtig.quote:Geachte landgenoten,
Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.
Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
Met vriendelijke groet,
John Ewbank
Veel breder gedragen dan Marco Borsato krijg je het niet in dit land.quote:Op zondag 21 april 2013 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is duidelijk een gekrenkt ego. Ewbank heeft lang op een soort roze wolk kunnen leven met het idee dat hij geniaal was en hij zijn muzikale brouwsels door ieders strot kon krijgen. Omdat wanneer veel mensen het kopen je niet ziet dat veel mensen het niets vinden. Dat is ook prima aangezien smaken verschillen en er blijkbaar wel een markt is voor die muziek van hem.
Het verandert wanneer je een nummer maakt namens iedereen. Dan ben je namelijk ook bezig namens die groep die het afschuwelijk vind. En dan kun je erop wachten dat mensen over je heen vallen als je namens hen met een overgeproduceerde draak van een plaat komt.
Overigens heeft ook het comite van Hans Wijers hier gefaald. Die hadden Ewbank die opdracht niet moeten geven omdat zijn muziekstijl te omstreden is (you love it, or you hate it). DIe hadden beter om de tafel kunnen zitten met een groep van popkenners in NL. Die weten ongeveer wat er leeft en welke artiesten een nummer kunnen maken waar bijna niemand bezwaar tegen heeft.
Dat valt te betwijfelen. De man mag dan veel fans hebben. Hij heeft nog veel meer haters. Beter was iemand gekozen die niet zoveel negativiteit kan los maken.quote:Op zondag 21 april 2013 10:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Veel breder gedragen dan Marco Borsato krijg je het niet in dit land.
Het is idd erg sneu dat geen van zijn vrienden of collega's hem tijdens de productie van het lied even vriendelijk heeft gezegd dat het "niet zo goed" was.quote:Op zondag 21 april 2013 09:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel een klootzak actie. Maar hij is overduidelijk gekwetst en boos en dat is wel sneu toch?
Dit bestaat simpelweg niet. Het lied was bij voorbaat al gedoemd te falen, je kunt nooit iedereen pleasen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:55 schreef Hexagon het volgende:
een nummer kunnen maken waar bijna niemand bezwaar tegen heeft.
Er zullen altijd azijnzeikers zijn die je nooit zal kunnen pleasen. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om iets te maken waar toch wel 95% van de bevolking om zijn minst mee kan leven.quote:Op zondag 21 april 2013 11:03 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit bestaat simpelweg niet. Het lied was bij voorbaat al gedoemd te falen, je kunt nooit iedereen pleasen.
Marco Borsato veel haters?quote:Op zondag 21 april 2013 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen. De man mag dan veel fans hebben. Hij heeft nog veel meer haters. Beter was iemand gekozen die niet zoveel negativiteit kan los maken.
Net als de PVV ook meer stemmen haalt dan het CDA, maar dat het aantal mensen dat de PVV haat vele malen groter is.
Brabanders die vinden dat ze een eigen volkslied nodig hebben, hebben sowieso geen recht meer om kritiek te hebben op landelijke aangelegenheden.quote:Op zondag 21 april 2013 11:03 schreef Khaleesi het volgende:
On a sidenote: "Brabant" van Guus Meeuwis was ook een mooi volkslied geweest maar haalde het ook niet. Dat was tienduizend maal beter dan dit Koningslied.......
Dude, het was gewoon een ludieke actie.quote:Op zondag 21 april 2013 11:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Brabanders die vinden dat ze een eigen volkslied nodig hebben, hebben sowieso geen recht meer om kritiek te hebben op landelijke aangelegenheden.
Dit. Dat was goed genoeg geweest.quote:Op zondag 21 april 2013 11:12 schreef Lastpost het volgende:
Zo zuur ben ik dan ook weer niet dat ik het per definitie af zou schieten omdat ik niets met het koningshuis en dergelijke verspillingen van geld heb.![]()
Als het gewoon een doorsnee Marco Borsato nummer geworden was had ik er ook niets op tegen. Prima melodie, makkelijke teksten en heerlijk mee te bleren als je wat op hebt. Top recept voor zo'n dag toch?
Ik vond hem nog best leuk.quote:
Dat "Je bent een Koning"lied (Ewbank geeft die studenten op z'n FB nog even een sneer overigensquote:Op zondag 21 april 2013 11:12 schreef Lastpost het volgende:
Zo zuur ben ik dan ook weer niet dat ik het per definitie af zou schieten omdat ik niets met het koningshuis en dergelijke verspillingen van geld heb.![]()
Als het gewoon een doorsnee Marco Borsato nummer geworden was had ik er ook niets op tegen. Prima melodie, makkelijke teksten en heerlijk mee te bleren als je wat op hebt. Top recept voor zo'n dag toch?
Vind van niet... Geen lekkere tekst om mee te bleren, overgang naar rap. Verkeerd tempo, refrein dat je ook niet meezingt in een dronken bui etc.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat Koningslied (Ewbank geeft die studenten op z'n FB nog even een sneer overigens) voldoet prima vind ik dan (en ben niet de enige die dat vindt).
Jamai, koelkastschimmelquote:
Ik bedoelde "Je bent een Koning" volgens mij ben ik nog dronken ofzo.quote:Op zondag 21 april 2013 12:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vind van niet... Geen lekkere tekst om mee te bleren, overgang naar rap. Verkeerd tempo, refrein dat je ook niet meezingt in een dronken bui etc.
Vrijwel ieder Guus Meeuwis, Frans Bauer en Marco Borsato nummer is na 2 keer horen al grotendeels mee te zingen, kan ik van deze niet zeggen.
Dit. Hoop dat dat nr. het 'wordt'. Knap werk van twee amateurs.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat "Je bent een Koning"lied (Ewbank geeft die studenten op z'n FB nog even een sneer overigens) voldoet prima vind ik dan (en ben niet de enige die dat vindt).
Het is alleen niet "waardiger" dan het ex-officiële lied. En tutoyeert ook.quote:Op zondag 21 april 2013 13:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Dit. Hoop dat dat nr. het 'wordt'. Knap werk van twee amateurs.
Kan iemand Heino even bellen?quote:Op zondag 21 april 2013 14:17 schreef Nikonlover het volgende:
"Da stehst du nun. Du sahst den Moment schon oft in deinen Träumen.
Und nun ist es soweit. Der Tag, von dem du wusstest, dass er kommt, ist endlich da. Bist du bereit dafür?
Kannst du das wirklich jemals sein? Da stehst du nun.
Jeder Mensch hat im Leben eine Aufgabe. Alles ist getan, um dich vorzubereiten. Das ist es nun.
Du gelobst alles zu geben. Jeder Schritt, den du gemacht hast, führte dich hierher.
Und schau dich um. Wir sind an deiner Seite.
Durch Regen und Wind werde ich bei dir bleiben,
ich werde dich gegen alles beschützen, was kommt.
Ich werde wachen, wenn du schläfst. Ich behüte dich vor dem Sturm.
Ich bewahre dich in Sicherheit, solange ich lebe.
Ein Kampf, zwei Leben. Wir stehen zusammen, nichts kann uns trennen.
Eine Fahne, zwei Löwen. Gemeinsam in Sonne und Regen.
Seite an Seite, Brust voraus. Stolz wie ein Pfau, das sind wir.
So klein wir auch sein mögen, unsere Taten sind groß.
Nichts bringt uns zu Fall. Für dich, mein Kind. Für meinen Vater, für meine Mutter.
Ich laufe für dich durch Regen und Wind und werde hinter dir stehen.
Ich trage ein Banner mit deinem Namen, glaube an dich, solange ich lebe.
Ich baue einen Deich mit bloßen Händen und halte das Wasser von dir fern.
Lass mich wissen, was du träumst, wonach dein Herz verlangt.
Ich werde nicht ruhen, bis es wahr geworden ist. Und wenn du dich jemals verirrst, bin ich deinLeuchtfeuerin der Nacht.
Ich zeige dir den Hafen in der Dunkelheit.
Ich werde kämpfen wie ein Löwe, bis es dir an nichts mangelt. Ich beschütze dich, solange ich lebe."
Misschien zijn de BN'ers het probleem. Ik kan die zogenaamde happy BN'ers die je tegenwoordig elk uur op SBS ziet niet uitstaan.quote:Op zondag 21 april 2013 13:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Geen nood! Er is alweer een nieuw koningslied in elkaar geflanst, met plenty BN-ers!
http://langsdeleeuw.vara.nl/media/227886
Welkom in Nederland.quote:Op zondag 21 april 2013 15:23 schreef AlanGarner het volgende:
Geniaal ook dat Ewbank nu volledig afgebrand wordt omdat ie het nummer terug trekt. Eerst moet ie 'oprottu met zu kankurlied' en nu is ie een lafbek omdat ie z'n liedje terugtrekt
Dat bewijst wel weer dat de fanatieke critici voornamelijk ongenuanceerde hypocriete zeikerds zijn waarbij het nooit goed is.
Iddquote:
Men vindt het gewoon prachtig om iemand te hebben om met zijn allen af te fikken, dus hij kon onmogelijk nog iets goed doen. Arme joebenk.quote:Op zondag 21 april 2013 15:23 schreef AlanGarner het volgende:
Geniaal ook dat Ewbank nu volledig afgebrand wordt omdat ie het nummer terug trekt. Eerst moet ie 'oprottu met zu kankurlied' en nu is ie een lafbek omdat ie z'n liedje terugtrekt
Dat bewijst wel weer dat de fanatieke critici voornamelijk ongenuanceerde hypocriete zeikerds zijn waarbij het nooit goed is.
Heb je het nog over het koningslied gehad met de kapster?quote:Op zondag 21 april 2013 15:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Men vindt het gewoon prachtig om iemand te hebben om met zijn allen af te fikken, dus hij kon onmogelijk nog iets goed doen. Arme joebenk.
Ik zie deze situatie even los van de persoon (dat lijken weinig mensen te kunnen helaas).quote:Op zondag 21 april 2013 15:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Men vindt het gewoon prachtig om iemand te hebben om met zijn allen af te fikken, dus hij kon onmogelijk nog iets goed doen. Arme joebenk.
We hebben samen geweend. Toen was het nog niet teruggetrokken namelijk.quote:Op zondag 21 april 2013 15:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je het nog over het koningslied gehad met de kapster?
Wellicht is het de manier waarop hij het terugtrekt. Geen excuses voor het produceren van het wangedrocht, geen excuses voor de mensen die hij de afgelopen dagen beledigd en beschimpt heeft omdat ze durfden om kritiek te hebben op zijn liedje, geen excuses voor het plagiaat, geen ... etc.quote:Op zondag 21 april 2013 15:23 schreef AlanGarner het volgende:
Omdat in dit geval de persoon ook de bulk van het probleem vormt. Als Ewbank het lied wat minder arrogant gepresenteerd had zouden de reacties waarschijnlijk ook milder geweest zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 15:29 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik zie deze situatie even los van de persoon (dat lijken weinig mensen te kunnen helaas).
Waarom zou ie excuses moeten aanbieden? Als hij het een goed nummer vindt, dan mag dat toch?quote:Op zondag 21 april 2013 15:32 schreef Grouch het volgende:
[..]
Wellicht is het de manier waarop hij het terugtrekt. Geen excuses voor het produceren van het wangedrocht, geen excuses voor de mensen die hij de afgelopen dagen beledigd en beschimpt heeft omdat ze durfden om kritiek te hebben op zijn liedje, geen excuses voor het plagiaat, geen ... etc.
Maar wel even sneren naar allerlei mensen, ook naar mensen die hem niets misdaan hebben.
Nu sla je door; als het geniaal was geweest, zou dit allemaal niet zo zijn doorgeslagen. Dan was er een schare fans geweest die groot genoeg was om de onvermijdelijke groep klagers geen podium te geven. Maar goed, het was niet geniaal.quote:Op zondag 21 april 2013 15:29 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik zie deze situatie even los van de persoon (dat lijken weinig mensen te kunnen helaas).
Wat je zegt klopt wel. Het nummer was kut, maar zelfs al was het geniaal geweest dan was ie afgemaakt. Misschien had ie er gewoon niet aan moeten beginnen. Nederlanders hebben helaas geen enkel samenhorigheidsgevoel. Alleen al die enorme aandacht die die zeikerige republikeinen krijgen in de media is daar al een teken van. Negeren die hap. En dan ben ik nog niet eens een echt grote fan van het koningshuis ofzo.....
Mee eens. Maar in Nederland is al snel iets 'arrogant' of 'te groots'. Had ie als ervaren songwriter/producer/Nederlander misschien moeten weten, maar toch vind ik het jammer dat we hier zoveel lopen te zeiken. En dan gaat het me er niet om dat het nummer gewoon niet goed was, maar vooral dat het gezeik er ook wel was geweest als ie met een briljant nummer aankwam.quote:Op zondag 21 april 2013 15:34 schreef Grouch het volgende:
[..]
Omdat in dit geval de persoon ook de bulk van het probleem vormt. Als Ewbank het lied wat minder arrogant gepresenteerd had zouden de reacties waarschijnlijk ook milder geweest zijn.
Maar dat deed hij niet. En als het vuur eenmaal brandt volgt de kudde met houtblokjes.
Het is niet erger, het lijkt vanwege social media omdat iedereen ungenuanceerd hun mening kunnen verkondigen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:25 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
IddMaar ik heb het idee dat het steeds erger wordt met die tering-zeikerds hier.
Twitter, Geenstijl en FOK! hebben niet bijgedragen aan een gezelligere samenleving in elk geval...
Types als Nico Dijkshoorn hebben helaas teveel een podium gekregen om hun gal te spugen.
Hij hangt kennelijk erg de geslagen hond uit nu, dat siert hem inderdaad niet bepaald. Excuses hoeft hij niet te maken, maar als een verwend kind gaan zitten pruilen werkt natuurlijk alleen maar als een rode lap op een stier.quote:Op zondag 21 april 2013 15:32 schreef Grouch het volgende:
[..]
Wellicht is het de manier waarop hij het terugtrekt. Geen excuses voor het produceren van het wangedrocht, geen excuses voor de mensen die hij de afgelopen dagen beledigd en beschimpt heeft omdat ze durfden om kritiek te hebben op zijn liedje, geen excuses voor het plagiaat, geen ... etc.
Maar wel even sneren naar allerlei mensen, ook naar mensen die hem niets misdaan hebben.
Maar hij schreef het lied niet namens zichzelf, maar namens het Nederlandse volk.quote:Op zondag 21 april 2013 15:35 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Waarom zou ie excuses moeten aanbieden? Als hij het een goed nummer vindt, dan mag dat toch?
Nee, jij en Sybrand van Haersma Buma.quote:Op zondag 21 april 2013 15:28 schreef housesoftheholy het volgende:
...ben ik de enige die dat hele lied niet beluisterd heeft?
Dit dus.quote:Op zondag 21 april 2013 15:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nu sla je door; als het geniaal was geweest, zou dit allemaal niet zo zijn doorgeslagen. Dan was er een schare fans geweest die groot genoeg was om de onvermijdelijke groep klagers geen podium te geven. Maar goed, het was niet geniaal.
Dat vraag ik me af. Zelfs al had ie een nieuwe 'we are the world' geschreven, dan was ie nog afgemaakt.quote:Op zondag 21 april 2013 15:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nu sla je door; als het geniaal was geweest, zou dit allemaal niet zo zijn doorgeslagen. Dan was er een schare fans geweest die groot genoeg was om de onvermijdelijke groep klagers geen podium te geven. Maar goed, het was niet geniaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |