http://forum.fok.nl/user/history/892/4quote:Op zondag 21 april 2013 21:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Serieus? Zijn daar nog ergens topics over te lezen?
Hazes was in ieder geval wat slimmer met het jatten van melodiën. Mooi, herkenbaar, meezingbaar, verbroederend, enz. Tekst flink wijzigen en je hebt een koningslied.quote:Op zondag 21 april 2013 21:05 schreef Parlay het volgende:
Ik ben geen Hazes-fan maar bij het nummer "Wij houden van Oranje" staat bij mij het kippevel tot mijn tenen.
Waarom niet dit nummer "geven" als volk. Het is tenslotte een volkszanger en met hier en daar een aanpassing kan het best een Koningsnummer zijn.
Het lied is gewoon bagger. Ik vind het een beetje raar om dat nu af te gaan schuiven op zeikerige Nederlanders of meepraten met elkaar.quote:Op maandag 22 april 2013 09:37 schreef Apotheose het volgende:
eigenlijk is het ook een hype geworden om het lied bagger te vinden.
Yesquote:Op zondag 21 april 2013 15:59 schreef Fascination het volgende:
http://www.maximemmen.nl/
Doen jullie allemaal mee?![]()
![]()
Yeeeees.quote:
Hoi John.quote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik vind het ook echt triest hoe John Ewbank wordt uitgemaakt op Twitter. Mensen zeggen zelfs dat hij gestenigd moet worden of in een concentratiekamp hoort!? HET IS MAAR EEN LIEDJE! En dan als hij een keer een opmerking terugmaakt over een chinese naakthond is hij opeens zelf weer een gemene man en is al het twittergeweld tegen hem gerechtvaardigd?
Oe ik had nog een shirt nodig voor volgende week.quote:Op maandag 22 april 2013 10:56 schreef Dimauro het volgende:
[ afbeelding ]
en we gaan gewoon verder..
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.quote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik vind het ook echt triest hoe John Ewbank wordt uitgemaakt op Twitter. Mensen zeggen zelfs dat hij gestenigd moet worden of in een concentratiekamp hoort!? HET IS MAAR EEN LIEDJE! En dan als hij een keer een opmerking terugmaakt over een chinese naakthond is hij opeens zelf weer een gemene man en is al het twittergeweld tegen hem gerechtvaardigd?
Het enige wat Witteman heeft gedaan is een petitie starten. Dijkshoorn riep op tot een milde steniging, dat is van een heel ander kaliber.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef AlanGarner het volgende:
Gaat die trieste Sylvia Witteman nog even verongelijkt doen ook, met d'r cynische kut-reactiesdie vrouw snapt het gewoon nog steeds niet. Neem een voorbeeld aan Dijkshoorn en stop gewoon voorlopig even met Twitter.
Nah dat valt mee. Erger zijn de mensen die zich willen afzetten tegen de overheersende mening en dan gaan verkondigen dat ze het een heel goed nummer vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 09:37 schreef Apotheose het volgende:
eigenlijk is het ook een hype geworden om het lied bagger te vinden.
...en als je wél openlijk én direct aan het adres van John Iewbank kritiek geeft, wordt je kind voor 'Chinese naakthond' uitgemaakt door de persoon in kwestie, en/of jijzelf voor een 'nageboorte'.quote:Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.
Dat is de verklaring ja, maar dat wil niet zeggen dat we het goed moeten vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is inderdaad triest, maar dat is een beetje een effect van het internet. Doordat je iets niet rechtstreeks in iemands gezicht zegt, ben je wat makkelijker met hele harde uitspraken. Ondanks dat het lied echt ongelooflijk kut was, slaat het nergens op om zo te reageren.
nee, maar wel een nummer wat iedereen haat. en dat is geluktquote:Op maandag 22 april 2013 11:44 schreef LeaderRoel het volgende:
Is het mogelijk om een lied te maken wat ALLE Nederlanders leuk vinden?
Het is in ieder geval mogelijk om een liedje te schrijven dat door een groter deel van Nederland leuk wordt gevonden dan alleen door het bekende inteelt kliekjequote:Op maandag 22 april 2013 11:44 schreef LeaderRoel het volgende:
Is het mogelijk om een lied te maken wat ALLE Nederlanders leuk vinden?
Je vergeet afscheid nemen bestaat niet ofzoiets.quote:Op maandag 22 april 2013 09:14 schreef Dimauro het volgende:
Het is was dochters van Borsato, het Warchild lied van eerst genoemde en Ali B, en 'het land van' door Lange Frans. en dan zet je de blender aan..
Die kan er ook nog wel bij inderdaad. Zo rollen we de begrafenis top #100 in...quote:Op maandag 22 april 2013 11:56 schreef handboek het volgende:
[..]
Je vergeet afscheid nemen bestaat niet ofzoiets.
Je moet de zaken wel binnen hun context zien. Dijkshoorn zei dat Ewbank mild gestenigd moest worden, en alleen al uit de formulering kun je opmaken dat het een grapje is. En je weet wie het zegt. Als het nou getwitterd zou zijn door een bekende radicale imam zou het een ander verhaal zijn, maar je kan dit toch moeilijk zien als haatzaaien en aanzetten tot moord.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef AlanGarner het volgende:
Gaat die trieste Sylvia Witteman nog even verongelijkt doen ook, met d'r cynische kut-reactiesdie vrouw snapt het gewoon nog steeds niet. Neem een voorbeeld aan Dijkshoorn en stop gewoon voorlopig even met Twitter.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 22 april 2013 00:37 schreef Daskaar het volgende:
[..]
iets kleins idd, nl n liedje.
n liedje.
ik bestempel niemand als minderwaardig, ik zeg dat ik het triest vind dat n klein groepje uitgesproken haatzaaiers invloed heeft.
zelfingenomen, omdat deze mensen niet weten hoe hard ze moeten schreeuwen dat iets kut is en dit lied inferieur noemen en hun mening als waarheid verkondign met als doel het nr in te laten trekken.
dit hele voorval is n nieuw nederlands dieptepunt, men ervaart trots bij het neerhalen van zijn eigen landgenoten die iets met liefde en niks dan goede intenties gemaakt hebben voor het hele land.
natuurlijk mag t je smaak niet zijn, tis ook de mijne niet, maar wat hier gebeurt is is om je kapot te schamen voor je eigen landgenoten.
want in plaats te denken aan alle mensen die het nr wel mooi vinden moet men met de grote bek het verpesten omdat zij iets stom vind.
alleen een kind reageert zo.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het deed mij vooral denken aan Pokahontas, weet niet precies waarom.
Met als verschil dat de tracks van Pocahontas door 2 topcomponisten geschreven zijn, Alan Menken en Stephan Schwartz.quote:Op maandag 22 april 2013 14:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het deed mij vooral denken aan Pokahontas, weet niet precies waarom.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
Het is weer terug, allemaal meezingen, 3vingers
NOooooooooooooooooooquote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
5 uurtjes. 5 uurtjes heeft hij er aan besteed volgens eigen zeggen. Om een lied te maken dat namens iedereen wordt aangeboden en door iedereen moet worden gezongen.quote:Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want o, o, o, wat heeft hij hard gewerkt aan dit lied. Kom op, zeg! De tekst is in een paar dagen in elkaar geflanst, en de melodie lag al jaren ergens op een plank te verstoffen. Had hij nota bene zelf zitten vertellen bij DWDD.
En daar hebben ze dan zo'n anderhalf jaar de tijd voor gehad.quote:Op maandag 22 april 2013 17:58 schreef Grouch het volgende:
[..]
5 uurtjes. 5 uurtjes heeft hij er aan besteed volgens eigen zeggen. Om een lied te maken dat namens iedereen wordt aangeboden en door iedereen moet worden gezonden.
En als IEMAND dan het lef heeft het niet geniaal te vinden is het een azijnpisser of de moeder van een Chinese naakthond.
Oh, wat is ie zielig.
Terwijl die Ewbank het eerst heeft ingetrokken? Wat een laffe (naakt)hond is het toch. Of je trekt het in, of je blijft er vierkant achterstaan. Maar niet eerst huilend je lied intrekken, alle critici uitmaken voor nageboortes, en dan later toch weer wel met dat wangedrocht komen aankakken.quote:Op maandag 22 april 2013 18:02 schreef Dimauro het volgende:
Nu roepen ze tijdens de inleiding van het NOS journaal: 'koningslied blijft'
Heb je dan een plaat voor je kop of heb je dan een plaat voor je kop?quote:Het comité zegt verder: ''Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.''
Een golf van reacties, veelal positief? Onder welke steen heeft dat comité de afgelopen dagen gebivakkeerd?quote:Het Nationaal Comité Inhuldiging houdt er in overleg met componist John Ewbank aan vast om het Koningslied op de avond van de troonswisseling gezamenlijk te zingen. Ook de meewerkende artiesten hebben aangegeven door te willen gaan met het lied. Het concert in Ahoy gaat ook gewoon door. Dat liet het Comité maandagmiddag weten.
Componist John Ewbank trok het lied zaterdagavond terug na een storm van kritiek. Het comité zegt maandag: 'Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.'
Ik vind het wel mooi eigenlijkquote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef Pharkus het volgende:
Maar dat wil ook niet zeggen dat we er de hele tijd over moeten blijven doorzeuren.quote:Op maandag 22 april 2013 11:43 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Dat is de verklaring ja, maar dat wil niet zeggen dat we het goed moeten vinden.
Huil maar lekker met het slachtoffer.quote:Op maandag 22 april 2013 18:28 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi eigenlijk(niet het nummer) Door dat misselijke gehaat en gezeik heb ik gewoon sympathie gekregen en hoop ik dat al die verzuurde kneusjes hier nog veel last van zullen hebben.
Juist wel. Nooit accepteren en normaal gaan vinden zoiets.quote:Op maandag 22 april 2013 18:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar dat wil ook niet zeggen dat we er de hele tijd over moeten blijven doorzeuren.
Oh als je niet zeurt accepteer je het en vindt je het normaal?quote:Op maandag 22 april 2013 18:33 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Juist wel. Nooit accepteren en normaal gaan vinden zoiets.
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...quote:Op maandag 22 april 2013 18:02 schreef Dimauro het volgende:
Nu roepen ze tijdens de inleiding van het NOS journaal: 'koningslied blijft'
Mij is niks gevraagd.quote:Volgens het comité is uit een enquête gebleken dat 60 procent van Nederland het nummer goed vindt.
5% van het Eenvandaag opiniepanel vindt dat we dat lied moeten zingen. 30% Wilhelmus.quote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...
[..]
Mij is niks gevraagd.
O dat zal wel weer het zeikerige deel van Nederland zijn, ik vertrouw het nationale comité blindelings.quote:Op maandag 22 april 2013 18:38 schreef Chai het volgende:
[..]
5% van het Eenvandaag opiniepanel vindt dat we dat lied moeten zingen. 30% Wilhelmus.
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?quote:Op maandag 22 april 2013 18:28 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi eigenlijk(niet het nummer) Door dat misselijke gehaat en gezeik heb ik gewoon sympathie gekregen en hoop ik dat al die verzuurde kneusjes hier nog veel last van zullen hebben.
Nee.quote:Op maandag 22 april 2013 18:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?
Goede samenvatting denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:
Hier mijn analyse over het koningslied
http://cult.thepostonline(...)met-het-koningslied/
®M. de Hondquote:Op maandag 22 april 2013 18:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Aha dat is mooi. Op die manier kan het Nederlandse inteeltkliekje alsnog lekker bij elkaar in de billen blijven kruipen. Wat ik wel raar vindt...
[..]
Mij is niks gevraagd.
®D. Dikke Duim denk ik eerder.quote:Op maandag 22 april 2013 18:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goede samenvatting denk ik
[..]
®M. de Hond
Ik verwacht eigenlijk eerder dat er genoeg mensen proberen mee te zingen.quote:Op maandag 22 april 2013 18:53 schreef formerjellybean het volgende:
oh ik hoop dat als het gepresenteerd word doodstil blijft en niemand meezingt . Ik zing en rap niet mee . Kill them with silence
Proberen mee te zingen met die mislukte kreupelrijmrap? Dat zal nog niet meevallen!quote:Op maandag 22 april 2013 18:56 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk eerder dat er genoeg mensen proberen mee te zingen.
Met nadruk op proberen. Tenzij er een groot karaokescherm hangt gaat dat mis - want afgezien van de 3 vingers blijft de tekst gewoon niet hangen.
Voor de pek en veren wel. Niet voor de bedreigingen.quote:Op maandag 22 april 2013 18:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
En het misselijke gehaat en gezeik van Ewbank balanceert dat niet ?
Nee, maar dan komt dat wel zo over op de daders. Alsof ze gewonnen hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 18:34 schreef Chai het volgende:
Oh als je niet zeurt accepteer je het en vindt je het normaal?
Ewbank zelf heeft het niet over bedreigingen gehad. Hij haalde alleen een aantal doodsverwensingen aan, waarvan ten minste 1 overduidelijk niet serieus bedoeld was ( "mild stenigen" ? Come on...)quote:Op maandag 22 april 2013 18:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Voor de pek en veren wel. Niet voor de bedreigingen.
zeker toen er Nico D. stond bij afzenderquote:Op maandag 22 april 2013 19:01 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ewbank zelf heeft het niet over bedreigingen gehad. Hij haalde alleen een aantal doodsverwensingen aan, waarvan ten minste 1 overduidelijk niet serieus bedoeld was ( "mild stenigen" ? Come on...)
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.quote:Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef Breekfast het volgende:
Joop van den Ende zei dat ze een enquête hadden gehouden en dat 60% het nummer goed vond![]()
Hebben ze Diederik Stapel het onderzoek laten uitvoeren dan of zo? Dit kan toch niet?
quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Die man met de hond uit de clip:
[ afbeelding ]
zit ie nou aan zen ballen?quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik dit nog wel het ergste van dit hele gedoe. Dat je een koningslied maakt dat niet aan te horen is oke. Dat je vervolgens gaat janken vanwege de kritiek en het lied terugtrekt oke. Dat je na praten met je kliekje besluit het lied toch te laten blijven oke. Maar lieg ons godverdomme niet voor.quote:Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.
Het is dan ook een ruknummer.quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Dat zal vast een gigantisch fluitconcert op 30 april gaan worden dwars door dat lied heen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:45 schreef Piye het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dit nog wel het ergste van dit hele gedoe. Dat je een koningslied maakt dat niet aan te horen is oke. Dat je vervolgens gaat janken vanwege de kritiek en het lied terugtrekt oke. Dat je na praten met je kliekje besluit het lied toch te laten blijven oke. Maar lieg ons godverdomme niet voor.Ga niet doen alsof 60% van Nederland daadwerkelijk achter deze oortyfus is gaan staan. Wie denk je dan voor de gek te houden?
andere conclusie uit dat onderzoek was dat 60% van de ondervraagden het lied nog nooit hadden gehoordquote:Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef Breekfast het volgende:
Joop van den Ende zei dat ze een enquête hadden gehouden en dat 60% het nummer goed vond![]()
Hebben ze Diederik Stapel het onderzoek laten uitvoeren dan of zo? Dit kan toch niet?
Zelfs al een remix vanquote:
Zooooo slecht. En toch zooooooooo leuk.quote:
quote:Op maandag 22 april 2013 19:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahahaquote:Het comité zegt verder: ''Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.''
joop vd Ende volkquote:Op maandag 22 april 2013 19:30 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk enquete afgenomen onder zijn vaste publiek en de meewerkende artiesten.
Er is die van EénVandaag ...quote:Op maandag 22 april 2013 21:51 schreef TNA het volgende:
Is er al een echte peiling uitgevoerd? In tegenstelling tot die niet-bestaande van Joop v/d Ende
Oh ja!quote:
quote:Het nieuwsprogramma EénVandaag komt met andere cijfers. In een peiling onder ruim 10.000 mensen geeft 82 procent aan het nummer slecht te vinden. Vijf procent zegt het Koningslied te willen gaan zingen op 30 april, 30 procent geeft de voorkeur aan het Wilhelmus.
Wat een gelul. De meeste mensen zullen toch horen datquote:Op zondag 21 april 2013 18:37 schreef Daskaar het volgende:
taalfouten die je nooit gezien had ware t niet dat anderen je erop drukten.
ik denk niet dat ze betaald wordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:50 schreef najazeg het volgende:
[..]
Wat een gelul. De meeste mensen zullen toch horen dat
"De dag die je wist dag zou komen"
niet loopt en dat het zou moeten zijn:
"De dag waarvan je wist dat die zou komen"
Maar goed Marco Borsato en zijn kornuiten zingen wel, want die krijgen hun geld toch wel weer.
dit dus.quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef BlueMage het volgende:
Na al dat gezeik over dit "lied" kun je dat toch niet meer uitvoeren op 30 april?
voor ewbank misschienquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee t zou juist n teken van zwakte zijn als ze t zouden schrappen.
nee hoe zou het overkomen als men vanwege een groep trollen op twitter een nationaal initiatief zouden schrappen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef wise het volgende:
[..]
voor ewbank misschien
voor de rest zou het een feestvreugde zijn.
ik kan dus aannemen dat jij voor het lied bent¿quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee hoe zou het overkomen als men vanwege een groep trollen op twitter een nationaal initiatief zouden schrappen.
de haters lijken niet te snappen dat ze slechts een klein deeltje zijn van de bevolking
is dat je argument tegen mijn stelling?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:59 schreef wise het volgende:
[..]
ik kan dus aannemen dat jij voor het lied bent¿
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |