quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef trovey het volgende:
De tekst komt toch van het Nederlandse Volk, nou eigen schuld dan.
quote:Troonswisseling uitgesteld
AMSTERDAM - De geplande kroning van Willem-Alexander tot koning van Nederland is voor onbepaalde tijd uitgesteld. De plechtigheden op 30 april in Amsterdam zijn afgelast en ook Koninginnedag gaat niet door. Dat heeft voorzitter Hans Wijers van het Nationaal Comité Inhuldiging zojuist bekend gemaakt.
Bronnen rond het Binnenhof bevestigen de afgelasting. Premier Rutte geeft om 14.00 uur een persconferentie om het onverwachte nieuws nader toe te lichten. Volgens onbevestigde berichten zou Willem-Alexander inmiddels samen met zijn vrouw en kinderen het land hebben verlaten. Getuigen hebben de kroonprins gesignaleerd in de gate voor een vlucht richting Mozambique. Onduidelijk is of het om een tijdelijk of permanent vertrek gaat.
"Ik hoorde hem schelden", vertelt reiziger Aad de Wit, die de kroonprins in de vertrekhal zag lopen. "Ik kan veel hebben. Kritische vragen over mijn opa, gezeik over hoe streng mijn moeder is, bijnamen als Prins Pils, wc-pot werpen en zélfs een puur ceremoniële rol. Maar je kunt ook te ver gaan!", zijn de woorden die De Wit naar eigen zeggen opving.
Waar Willem-Alexander met zijn woorden precies op doelde, is onbekend. Mensen met smaak vermoeden dat de kroonprins refereert aan de première van het speciaal gecomponeerde Koningslied, eerder vandaag. De Wit: "Ik hoorde de prins nog net schelden: "De W van Stamppot Eten; wat denken ze wel niet?!"" De RVD was niet voor commentaar bereikbaar.
Nou, sommigen duiken nog verbazend diep onder hun - toch al niet al te hoge - niveau.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Net zo slecht als het repertoire van iedereen die mee heeft gedaan aan dat nummer zeg maar.
Wie dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nou, sommigen duiken nog verbazend diep onder hun - toch al niet al te hoge - niveau.
Neequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:34 schreef DroogDok het volgende:
Is dit dat lied op de melodie van "15 miljoen mensen" van Fluitsma& Van Thijn?
Ok, maar die is ook kut.quote:
Beter dan het Koningslied.quote:
Deze is nog duizend keer kutter.quote:
Ik ga ff luisteren en oordelenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Deze is nog duizend keer kutter.
Maar de ervaring is zóveel beter als je 'm even luistertquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Is de tekst ergens te zien? Ben niet van plan te luisteren.
Absoluut een lied Nederland waardig, laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef Moody het volgende:
Het lollige is dat de teksten van "het volk" zijn. Dit is het niveau van Nederland, face it
Hoort bij de NLse cultuur he...quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nederlandstalige rap bij een plechtige gebeurtenis als de troonwisseling, dan zak je als land toch wel finaal door de ondergrens...
Hij willem nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:49 schreef CafeRoker het volgende:
Arme Lex moet ook nog doen alsof hij dit mooi vindt
Zachtjes gooienquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een 'milde steniging'?
Zachtjes in de anus.laten vallen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In een boogje.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is het niveau van de Oranjes, hetzelfde volk 3x een staatsgreep pleegden, die Johan van Oldenbarnevelt hebben laten executeren en een (mislukte) aanslag op De Ruyter hadden gepleegd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef Moody het volgende:
Het lollige is dat de teksten van "het volk" zijn. Dit is het niveau van Nederland, face it
Zal dan wel subsidie op zitenquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Verschrikkelijk. Oneerbiedig ook. Je en jij, dat betuttelende toontje, ''daar sta je dan'', het gerap, het geouwehoer over leeuwen, de W van Willem...
Het is gewoon slijmerige gospel, mocro-rap en nog wat wansmakelijke onzin gecombineerd met krom Nederlands.
Onze Majesteit verdient beter dan dit. Ga GAUW een fatsoenlijk lied schrijven voor de Koning.
Het voordeel is dat Roelvink zichzelf in ieder geval niet zo serieus neemtquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:22 schreef debeterebob het volgende:
Gelukkig heeft Dries Roelvink een beter koningslied
Ik denk dat dit de reden is dat Acda en de Munnik eruit zijn gestapt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:58 schreef penny-wise het volgende:
Wat zullen die "artiesten" er zelf van vinden?![]()
Vanavond vast meer reacties bij DWDD
die maakt het niets uit: als ze maar met hun kop op TV en hun stem op de radio kunnen komen....quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:58 schreef penny-wise het volgende:
Wat zullen die "artiesten" er zelf van vinden?![]()
Vanavond vast meer reacties bij DWDD
gelukkig welquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de reden is dat Acda en de Munnik eruit zijn gestapt.
Zelfs Rinus verlaagd zich niet tot dit niveauquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de reden is dat Acda en de Munnik eruit zijn gestapt.
godverdommequote:Op vrijdag 19 april 2013 14:17 schreef Misty_eyes het volgende:
Het lied staat weer op Youtube, check gelijk ook even de hoeveelheid duimpjes omlaag.![]()
niets wordt ooit nog grappig Karinaquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ja. Zo ontzettend slecht. En niet eens zo slecht dat het grappig wordt.
Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze met zoiets op de proppen komen. Genant gewoon.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
niets wordt ooit nog grappig Karina
NIETS!
Dat nummer is een kopie van 83 artiesten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:11 schreef Fredo55 het volgende:
Surrender: 'koningslied is kopie nummer van ons'
De tekst is tenenkrommende bagger en de muziek is plagiaat .. man oh manquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:11 schreef Fredo55 het volgende:
Surrender: 'koningslied is kopie nummer van ons'
Chanant.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze met zoiets op de proppen komen. Genant gewoon.
ja bij de volgende troonopvolging zal ik er wel om kunnen lachen ja maar ik geloof niet dat 1 van zijn dochters het nog aandurftquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze met zoiets op de proppen komen. Genant gewoon.
En tuurlijk wordt er nog wel eens iets grappig man. Kan even duren dat wel
met een beetje mazzel is Ewbank dan al doodquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja bij de volgende troonopvolging zal ik er wel om kunnen lachen ja maar ik geloof niet dat 1 van zijn dochters het nog aandurft
Ik vond het nummer niet zo best tot dat punt en bedacht me waar die storm van kritiek nou eigenlijk vandaan kwam. Niet goed, maar zeker ook niet superslecht. Toen kwam het 'hippe' gedeelte.quote:
Ik schrok me kapot toen die rap begon, daarvoor klonk het nog als redelijke achtergrondmuziek voor de Wibra.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik vond het nummer niet zo best tot dat punt en bedacht me waar die storm van kritiek nou eigenlijk vandaan kwam. Niet goed, maar zeker ook niet superslecht. Toen kwam het 'hippe' gedeelte.
ik geloof niet meer in mazzel!!!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
met een beetje mazzel is Ewbank dan al dood
quote:MoosePower740 51 seconden geleden
Wat betreft de duimpjes omhoog: deze mensen zijn doof / slechthorend. Daar moet je geen grapjes over maken.
twitter:TijlMTBeckand twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 14:58:56BREKEND: Noord Korea dreigt inzetten van #koningslied en voert daarmee internationale spanning op.. reageer retweet
twitter:TijlMTBeckand twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 14:58:56BREKEND: Noord Korea dreigt inzetten van #koningslied en voert daarmee internationale spanning op.. reageer retweet
quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:59 schreef Hexagon het volgende:
je hebt gelijkquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
John Ewbank, Marco Borsato, Guus Meeuwis, Alain Clark
Ik mis alleen nog Gers Pardoel en Ali B met een duorap en dan is de ellende compleet
Gers pardoel en ali B zitten er ook écht inquote:Willeke Alberti
Ali B
Jim Bakkum
Bollebof
Marco Borsato
Alain Clark
Ben Cramer
Esmée Denters
Do
Sharon Doorson
Frans Duijts
Edwin Evers
Jennifer Ewbank
Fouradi
Danny Froger
René Froger
Jack van Gelder
Niels Geusebroek
Glennis Grace
Wouter Hamel
André Hazes jr.
Roxeanne Hazes
Ruben Hein
Chris Hordijk
Ruth Jacott
Laura Jansen
Chantal Janzen
Gerard Joling
Pearl Jozefzoon
Jeroen van Koningsbrugge
Carel Kraayenhof
Iris Kroes
Paul de Leeuw
Lisa Lois
Jamai Loman
Guus Meeuwis
Anita Meijer
Lavinia Meijer
Johnny de Mol
Nielson
Rob de Nijs
Trijntje Oosterhuis
Kraantje Pappie
Gers Pardoel
Syb van der Ploeg
Henk Poort
Jaap Reesema
Edsilia Rombley
Rowwen Hèze
Frederique Spigt
Lee Towers
Babette van Veen
[bewerken]
Queen (what's in a name :p) deed dat in 1975 toch beterquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:31 schreef Brum_brum het volgende:
Ze knallen iets van 5 verschillende muzieksoorten in een lied. Respect. Vooral die overgangen van zeikgewauwel naar wannabe rap zijn erg goed.
Wat een lijst zeg...quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Gers pardoel en ali B zitten er ook écht inwat erg. En ook nog Lange Frans.
Bewaar deze lijst!quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Politie van Boston gebruikt het lied om de terrorist uit zijn holletje te jagen...quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:41 schreef Sekhmet het volgende:
'Inwoners Boston spreken hun medeleven uit met Nederland' #koningslied
Mijn pensioen, wat doe je?!?!?!quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:
Waarom moet er rap in?
Omdat dat inmiddels onlosmakelijk verbonden is met de jeugd in Nederland ofzo?
Zodat de jeugd en 'allochtonen' ook uit volle borst kunnen meezingenquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:
Waarom moet er rap in?
Dat zegt niks, sommige van de beste nummers zijn in 20 minuten geschreven. Om zover te komen heb je echter talent en jaren oefenen nodigquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:46 schreef Zelva het volgende:
Wat verwacht je ook van iets dat in vijf uur in elkaar gekwanseld is
Gewoon een mooi schnabbeltje voor Ewbank en de c-artiesten.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
godverdommequote:Op vrijdag 19 april 2013 18:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
¤ > principes.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:56 schreef Copycat het volgende:
Lange Frans die zich erop voor liet staan Republikein te zijn en zwaar tegen het koningshuis.
Ontzettende sukkel dat het is.
Of dit is z'n wraakquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:56 schreef Copycat het volgende:
Lange Frans die zich erop voor liet staan Republikein te zijn en zwaar tegen het koningshuis.
Ontzettende sukkel dat het is.
Zal best, maar ergens in het proces heeft de kwaliteitscontrole hopeloos gefaald...quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef Moody het volgende:
Dat begon al bij de compositie.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Zal best, maar ergens in het proces heeft de kwaliteitscontrole hopeloos gefaald...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
Petitie: http://www.petities24.com/nee_tegen_het_koningslied
Laat Ewbank zijn Nederlanderschap maar inleveren.quote:ik zeg NEE tegen wakker stamppot eten met drie vingers in de lucht.
Uit protest tegen het zwakzinnige 'Koningslied' treed ik bij dezen af als Nederlands onderdaan.
quote:Publieke Omroep past tv-programmering inhuldiging aan
De Publieke Omroep heeft het uitzendschema aangepast voor dinsdag 30 april; de dag waarop kroonprins Willem-Alexander tot koning wordt gekroond. Reden van de aanpassing is het vandaag gelanceerde Koningslied.
Een complete live-registratie van de dag wordt nu zowel op Nederland 1 als Nederland 3 uitgezonden. Aanvankelijk zou de uitzending alleen op Nederland 1 zijn te zien. Vandaag heeft het bestuur van de Publieke Omroep echter een aanpassing gedaan: op Nederland 3 wordt de gehele uitzending uitgezonden onder het mom "Geheel Koningslied-vrij".
Om dat te kunnen garanderen, is de uitzending met 10 seconden vertraging te zien. Experts van de Iraanse staatstelevisie worden ingevlogen om te helpen bij het censureren van de tv-beelden, mocht het Koningslied zich voordoen.
De naar Nederland 3 verschoven uitzending van Lingo komt te vervallen. Sesamstraat verhuist eenmalig naar Nederland 2. Met de aanpassing hoopt de Publieke Omroep in te spelen op de wensen van niet-zwakzinnig Nederland.
Ach het feit dat iedereen erover heen valt geeft ook wel weer aan dat de wal het schip keertquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij het jaarlijkse uitroepen van prins carnaval hoort muzikale diarree. Dat de "muziek", die de troonswisseling moet gaan opluisteren, (onbedoeld) van een nóg dramatischer niveau is, toont eens te meer aan dat de debilisering van dit land inmiddels méér dan schrikbarende vormen aangenomen heeft...
Je kan zeggen wat je wilt van Joh Ewbank. Maar een bepaald talent heeft hij wel. Iedereen dat je denkt dat zijn producten niet smakelozer en tenenkrommender kan flikt hij het hem weer. Steeds weet hij zijn grenzen te verleggen en met nog iets dat nog weerzinwekkender is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Zolang als ik Borsato ken vind ik hem al kut, ik vind Ali B. kut, Lange Franse kut, Guus Meeuwis kut en de rest van de deelnemers vind ik waarschijnlijk zo kut dat ik ze niet eens ken. Maar ik vind dus heel veel muziek kut, de overgrote meerderheid van de muziek is kut, en dat is best jammer en ik luister er niet naar, maar ik ga me er ook niet aan ergeren als ik het hoor. Het is gewoon wat achtergrondgekut wat ik negeer. Als die mensen dan samen een plaat gaan maken dan is het zo goed als onvermijdelijk dat het kut wordt, tot zover niks aan de hand dus.
Maar dit is van een andere orde, dit is niet zomaar kut meer, sterker nog, als ik dit kut zou noemen zou ik daarmee mijn eigen lul beledigen. Het is te slecht om te kunnen negeren. Het is niet een 'ouderwetse draak', het is de moeder aller draken. Het mist het meest elementaire vakmanschap, ik heb weinig verstand van muziek maken, maar ik kan wel horen dat dit gewoon niet klopt, het is prutswerk. Ik heb bij muziekles in de 2e klas zware onvoldoendes gekregen voor liedjes die beter in elkaar zaten dan dit, en dan heb ik het niet eens over de tekst. Een paar eeuwen geleden werd je nog onthoofd als je zoiets aan de koning opdroeg, als je mazzel had zonder wekenlange foltering, en terecht eigenlijk wel.
Ik ken die man dus niet, maar hij heeft dan in een keer wel zijn grenzen een enorm eind opgeschoven, ik zou hem tekort doen als ik hem de Bob Beamon van de wansmaak zou noemen. Ik hoor immers wel vaker iets heel erg slechts, maar nooit eerder riep het een fysieke reactie op.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt van Joh Ewbank. Maar een bepaald talent heeft hij wel. Iedereen dat je denkt dat zijn producten niet smakelozer en tenenkrommender kan flikt hij het hem weer. Steeds weet hij zijn grenzen te verleggen en met nog iets dat nog weerzinwekkender is.
Ik ben al benieuwd naar de volgende aanval op onze oren.
Volgens mij is belediging van het staatshoofd alsmede dat van leden van de koninklijke familie nog steeds strafbaar, dus het lijkt me dat hij voor 2 delicten veroordeeld kan worden.quote:Ooit moet er een tribunaal komen wegens misdaden tegen de goede smaak. Alle deelnemers van het koningslied zullen zich moeten komen verantwoorden.
Ewbank is degene die ons het oeuvre van Marco Borsato schonk. Dat wordt ook hoe langer hoe ziekmakender.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken die man dus niet, maar hij heeft dan in een keer wel zijn grenzen een enorm eind opgeschoven, ik zou hem tekort doen als ik hem de Bob Beamon van de wansmaak zou noemen. Ik hoor immers wel vaker iets heel erg slechts, maar nooit eerder riep het een fysieke reactie op.
ik wilde keihard klagen maar mweh ... kan er mee levenquote:
Beter houden ze dat soort zielloze burgertrutten artiesten er gewoon helemaal buiten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:59 schreef By1 het volgende:
Wat mij betreft hadden ze gewoon een duet opgenomen met een zanger en zangeres, bv Borsato en Trijntje Oosterhuis, en daarmee een volwaardig nummer maken.
Ik dacht dat dat allemaal Italiaanse liedjes waren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ewbank is degene die ons het oeuvre van Marco Borsato schonk. Dat wordt ook hoe langer hoe ziekmakender.
Dit is ook geen meesterwerk, maar het is wel een liedje. Het heeft een wijsje, het is meezingbaar, de tekst is niet onmogelijk en wel begrijpelijk, het hakkelt, hort en stoot niet en heeft geen rare tussenstukjes nodig.quote:
Het is best een gezellig nummer voor in de kroeg, in tegenstelling tot dan slaaplied van die Ewbankquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat allemaal Italiaanse liedjes waren.
[..]
Dit is ook geen meesterwerk, maar het is wel een liedje. Het heeft een wijsje, het is meezingbaar, de tekst is niet onmogelijk en wel begrijpelijk, het hakkelt, hort en stoot niet en heeft geen rare tussenstukjes nodig.
Het hijgerige Borsato-Oosterhuis-gehalte is al veel te hoog in dit nummer...quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:59 schreef By1 het volgende:
Wat mij betreft hadden ze gewoon een duet opgenomen met een zanger en zangeres, bv Borsato en Trijntje Oosterhuis, en daarmee een volwaardig nummer maken.
De lijst van artiesten zegt genoeg. Het is het samenkomen van het slechtste wat er bestaat, het laagste van het laagste. En zo is het natuurlijk ook ingecalculeerd. 51 BN'ers, allemaal met hun eigen schare fans, dus dat moet maar bij elkaar op een hoop worden gegooid. Als ze moed hadden, dan hadden ze één artiest zijn fantasie de vrije loop gelaten. Of ze hadden gewoon geen koningslied gemaakt. Waarom moeten we een koningslied hebben?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Zolang als ik Borsato ken vind ik hem al kut, ik vind Ali B. kut, Lange Franse kut, Guus Meeuwis kut en de rest van de deelnemers vind ik waarschijnlijk zo kut dat ik ze niet eens ken. Maar ik vind dus heel veel muziek kut, de overgrote meerderheid van de muziek is kut, en dat is best jammer en ik luister er niet naar, maar ik ga me er ook niet aan ergeren als ik het hoor. Het is gewoon wat achtergrondgekut wat ik negeer. Als die mensen dan samen een plaat gaan maken dan is het zo goed als onvermijdelijk dat het kut wordt, tot zover niks aan de hand dus.
Maar dit is van een andere orde, dit is niet zomaar kut meer, sterker nog, als ik dit kut zou noemen zou ik daarmee mijn eigen lul beledigen. Het is te slecht om te kunnen negeren. Het is niet een 'ouderwetse draak', het is de moeder aller draken. Het mist het meest elementaire vakmanschap, ik heb weinig verstand van muziek maken, maar ik kan wel horen dat dit gewoon niet klopt, het is prutswerk. Ik heb bij muziekles in de 2e klas zware onvoldoendes gekregen voor liedjes die beter in elkaar zaten dan dit, en dan heb ik het niet eens over de tekst. Een paar eeuwen geleden werd je nog onthoofd als je zoiets aan de koning opdroeg, als je mazzel had zonder wekenlange foltering, en terecht eigenlijk wel.
Ik sluit me hier volmondig bij aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, man, da's hip! Dat zegt die jeugd van nu toch? Hip?quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:
Waarom moet er rap in?
Hip zeg ik nog wel ja. Maar ik ben geen jeugd, vet is zeker ook uit?quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:01 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ja, man, da's hip! Dat zegt die jeugd van nu toch? Hip?
Nee? Kek dan?
Nou ja, 'staat te rappen' ... Over woorden struikelt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Hip zeg ik nog wel ja. Maar ik ben geen jeugd, vet is zeker ook uit?
Maar als is het hip: het is bedoeld om mee te zingen, dat kan met dit niet. Zie je het voor je: een plein vol mensen dat staat te rappen
De W van woordenquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:19 schreef AthCom het volgende:
[..]
Nou ja, 'staat te rappen' ... Over woorden struikelt.
Ik vind het niet lekker meezingen, het is een mengelmoes van te veel slechte ideeën en veel te sentimenteel. De tekst slaat ook nergens op. Het moet een tekst van het volk zijn toch? Van ons oranjequote:Op vrijdag 19 april 2013 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat allemaal Italiaanse liedjes waren.
[..]
Dit is ook geen meesterwerk, maar het is wel een liedje. Het heeft een wijsje, het is meezingbaar, de tekst is niet onmogelijk en wel begrijpelijk, het hakkelt, hort en stoot niet en heeft geen rare tussenstukjes nodig.
Het volk heeft ook tekst ingezonden, hè ... Opeens is alles me duidelijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik vind het niet lekker meezingen, het is een mengelmoes van te veel slechte ideeën en veel te sentimenteel. De tekst slaat ook nergens op. Het moet een tekst van het volk zijn toch? Van ons oranje
Precies. Gewoon Tiestoquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:45 schreef Specularium het volgende:
https://www.facebook.com/Sorryvoorhetkoningslied
[ afbeelding ]
Vééééél beter, ja.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het is best een gezellig nummer voor in de kroeg, in tegenstelling tot dan slaaplied van die Ewbank![]()
En dan ook publiek.. het zijn niet voor niets BN'ers!quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik sluit me hier volmondig bij aan.
Weet je wat: ik pleit ervoor dat Willem-Alexander deze oude traditie in ere herstelt, in het algemeen belang.
Leuk stukje dat nog eens benadrukt hoe ontzettend dom het stuk is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:10 schreef Specularium het volgende:
Wim Daniels gaat het zo over de tekst hebben bij P en W.
geweldige analyse van daniels. heb gelachen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:48 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leuk stukje dat nog eens benadrukt hoe ontzettend dom het stuk is.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
. Een paar eeuwen geleden werd je nog onthoofd als je zoiets aan de koning opdroeg, als je mazzel had zonder wekenlange foltering, en terecht eigenlijk wel.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Verschrikkelijk. Oneerbiedig ook. Je en jij, dat betuttelende toontje, ''daar sta je dan'', het gerap, het geouwehoer over leeuwen, de W van Willem...
Het is gewoon slijmerige gospel, mocro-rap en nog wat wansmakelijke onzin gecombineerd met krom Nederlands.
Onze Majesteit verdient beter dan dit. Ga GAUW een fatsoenlijk lied schrijven voor de Koning.
Bron: http://www.google.com/hos(...)ccd6ee253b2dca90.7f1quote:Dutch reject 'imbecilic' song for new king
THE HAGUE — Thousands of Dutch citizens rose up Friday in protest against an "imbecilic" official song produced to mark the enthronement of King Willem-Alexander later this month.
"I say 'no' to the King's Song," read a petition that appeared online within hours of the much-hyped tune first being played on Friday morning ahead of the April 30 enthronement. "In protest at this imbecilic 'King's Song', I herby resign as a citizen of the Netherlands," read the petition that had at 1500 GMT already been signed by more than 7,000 people in the country of 17 million.
The catchy song, written by Dutch-British composer John Ewbank, is an unlikely combination of traditional, rap and choir music. "This song spontaneously turns you into a republican, if you weren't already," said one petition signatory. "I have never heard such a bad song," wrote another.
Twitter users were equally scathing of the song, which aims to raise money for charity. "Willem-Alexander's first act as king should be to invite all those involved with the song to a manhunt on royal grounds," read one tweet. "Please can we have better musical education," read another.
Others criticised the lyrics, which include the king saying: "I build a dyke with my bare hands and keep the water away." "Through the rain and the wind, I will stay close to you, protect you from whatever may come, watch over you while you sleep, keep you secure as long as I live," the artists on the track sing.
The song, which lasts just over five minutes, is performed by 51 Dutch artists, many of them stars in the Netherlands. The plan is for all the artists to come together for a concert in Rotterdam on April 30, which the entire nation is invited to join.
The song even led to questions during Dutch Prime Minister Mark Rutte's regular weekly press conference on Friday. "Listen, the song is number one on iTunes, that shows that the song reaches people," Rutte said, after initially failing to identify a version hummed by a journalist.
Het is niet de taal an sich die het probleem vormt. Het probleem is dat in een kleine markt artiesten en kunstenaars geen risico willen nemen en zich daarom richten tot de middelmoot. Hun producten hebben kraak noch smaak.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit lied illustreert perfect waarom ik zo'n hekel heb aan Nederlandstalige muziek. De Nederlandse taal is niet geschikt om op muziek te zetten, helemaal als je van dit soort wanstaltige teksten vol grammaticale fouten verzint.. Wat een imbeciele niveauloze troep
Doet me denken aan Colours of the Wind.quote:Op zaterdag 20 april 2013 04:30 schreef hugecooll het volgende:
Dat refrein is toch wel op een redelijk bekende melodie? Ik kan er alleen ff niet op komen
mij ook, maar toen ik daar naar luisterde klopte het niet echtquote:Op zaterdag 20 april 2013 06:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Doet me denken aan Colours of the Wind.
Knap hoor. Ik was nog niet eens aan de rap toegekomen. Ik ga nu een afspraak met de huisarts maken, ik denk dat ik oorkanker heb.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:55 schreef yvonne het volgende:
Ik heb hem helemaal geluisterd
Wat een ellende. Die teksten vooral
Oh en die rap, op 3.06 wordt het echt ernstig.
Ik heb hem helemaal geluisterd, het was een lijdensweg. Hopelijk blijft het bij mijn oorgriep.quote:Op zaterdag 20 april 2013 07:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Knap hoor. Ik was nog niet eens aan de rap toegekomen. Ik ga nu een afspraak met de huisarts maken, ik denk dat ik oorkanker heb.
Als Daphne Deckers mee mag schrijven aan een koningslied, dan weet je hoe laat het is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Waarom kunnen ze in GB dit soort dingen wel normaal organiseren voor hun koningshuis, met goede artiesten en volwassen humor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Dat moest eigenlijk wortelstamppot zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb dat lied voor het eerst gehoord en die tekst is echt lachwekkend slecht.. De W van stamppot..
Dus je vindt het wel een aardig nummer? ...quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:34 schreef DS4 het volgende:
Wat ik niet snap is... Waar kwam de verwachting dat het iets zou worden vandaan?
Ik had verwacht dat het een verschrikkelijk kutnummer zou worden. Het enige wat ik dus kan zeggen is dat het niet is meegevallen
nog niet wakker?quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dus je vindt het wel een aardig nummer? ...
nee normaal is de storm van kritiek over dit idiote liedjequote:
Gelukkig voor hen ben ik die mening niet toegedaan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee normaal is de storm van kritiek over dit idiote liedje
Hmm, ik begrijp je post niet helemaal.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ik vind het een mooi nummer. Ze hebben er echt veel energie ingestoken. (Nee, dit is geen sarcastische post). Zou het beter en moderner kunnen? Vast wel. Maar ik vind dit zeker niet slecht.
Verschrikkelijk kutnummer en aardig nummer is bij mij niet helemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dus je vindt het wel een aardig nummer? ...
Dat maakt het alleen maar erger...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ze hebben er echt veel energie ingestoken.
5 uur om te schrijven, volgens mij ook in een recordtijd opgenomen... het hangt van clichés aan elkaar, het klinkt zelfs als een standaard format (rustig-hard-rustig), politiek correct maar totaal geen gevoel met de samenleving...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ik vind het een mooi nummer. Ze hebben er echt veel energie ingestoken. (Nee, dit is geen sarcastische post). Zou het beter en moderner kunnen? Vast wel. Maar ik vind dit zeker niet slecht.
Haha, maar je zei dat je verwachte dat het een kutnummer zou zijn. Maar het was niet meegvalllen ( je verwachting ) Vandaar dat het dan wel een ardig nummer moest zijn voor jou...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk kutnummer en aardig nummer is bij mij niet helemaal hetzelfde...
Het is overigens nog plagiaat ook, dus ik kan er wel om lachen... Echt alles wat mis kon gaan is mis gegaan.
Haha. Ach, je zult wel gelijk hebben. Ben ook in een goede stemming deze morgen. Misschien daarom mijn eerdere post.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef Resistor het volgende:
[..]
5 uur om te schrijven, volgens mij ook in een recordtijd opgenomen... het hangt van clichés aan elkaar, het klinkt zelfs als een standaard format (rustig-hard-rustig), politiek correct maar totaal geen gevoel met de samenleving...
Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken als een groep kinderen het rapgedeelte gaat doen, zal vast wel 'stereokoor' zijn, maar als het niveau even hoog is als in mijn schooltijd frees ik met grote frezen, die klinken dan nog beter (en dan moet je oorkappen op)
Ik ben gvd niet eens tot de rap gekomen. Hahaha. Geen zin om het nummer nu af te luisteren. Zal wel heel triest zijn. Neem mijn eerste post in dit topic aub niet serieus!quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind de rapsessie erg goed. Dat redt voor mij echt het nummer.
Ik zou het ten zeerste kunnen waarderen als hij daar in ieder geval op wacht met aftreden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
met een beetje mazzel is Ewbank dan al dood
En ik moet ook iets bekennen... Ik heb de eerste halve minuut geluisterd, toen geskipped naar halverwege (rapgedeelte), en toen maar gestopt en iets anders gaan doen, dus het einde niet gehoord.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:33 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik ben gvd niet eens tot de rap gekomen. Hahaha. Geen zin om het nummer nu af te luisteren. Zal wel heel triest zijn. Neem mijn eerste post in dit topic aub niet serieus!
Ben em nu pas in z'n totaliteit aan het luisteren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:35 schreef Resistor het volgende:
[..]
En ik moet ook iets bekennen... Ik heb de eerste halve minuut geluisterd, toen geskipped naar halverwege (rapgedeelte), en toen maar gestopt en iets anders gaan doen, dus het einde niet gehoord.
Is het echt rustig-hard-rustig, of eindigt het ook met de rap?
Je moet het anders bekijken, bijna heel Nederland krijgt er oorgriep van. Jij vindt het een mooi nummer, je snapt de kritiek niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
OK, heb em nu helemaal geluisterd. Resistor: hij gaat niet helemaal rustig-hard-rustig. Er zijn namelijk twee rapstukjes. Dus: rustig-hard-rustig-hard-rustig. Het is aardig clichématig allemaal, maar ik vind het nummer nog steeds niet onaardig. Snap de kritiek niet helemaal!
Meevallen tov de verwachting, dat is (uiteraard) wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Haha, maar je zei dat je verwachte dat het een kutnummer zou zijn. Maar het was niet meegvalllen ( je verwachting )
Mwoah, de meerderheid heeft meestal ongelijk. Dus misschien zien wij allemaal iets over het hoofd...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je moet het anders bekijken, bijna heel Nederland krijgt er oorgriep van. Jij vindt het een mooi nummer, je snapt de kritiek niet.
Wat gaat er mis?
Tsja, in het bouwen van Hoog Caharijne hebben ze destijds ook veel energie gestoken. Nog steeds oogkanker. Ergens veel energie insteken maakt nog niet dat iets ook goed is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Zeg ik ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, in het bouwen van Hoog Caharijne hebben ze destijds ook veel energie gestoken. Nog steeds oogkanker. Ergens veel energie insteken maakt nog niet dat iets ook goed is.
Het is plagiaat, het is een rommeltje (rap past er gewoon niet bij, het is er met de haren bijgesleept), de tekst slaat nergens op en is taalkundig ruk, een groot deel wordt slecht ingezongen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
OK, heb em nu helemaal geluisterd. Resistor: hij gaat niet helemaal rustig-hard-rustig. Er zijn namelijk twee rapstukjes. Dus: rustig-hard-rustig-hard-rustig. Het is aardig clichématig allemaal, maar ik vind het nummer nog steeds niet onaardig. Snap de kritiek niet helemaal!
quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is plagiaat, het is een rommeltje (rap past er gewoon niet bij, het is er met de haren bijgesleept), de tekst slaat nergens op en is taalkundig ruk, een groot deel wordt slecht ingezongen...
Ik noem maar wat.
Whehe deze is leuk!!!quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Etcetera het volgende:
Wat ik echt mis in het lied is een punt dat je zegt 'hey een refrein'. Het sappelt een beetje door, wordt het nergens echt helemaal en dan ineens, volledig uit het niets, volledig onlogisch ook: de rap.
Kwam net dit tegen via Facebook, dit vind ik nu al 10x beter. Nee het is ook niet de meeste fantastische tekst misschien, maar het blijft a) hangen b) ik heb het nu al half in m'n hoofd zitten. En okay, c) ik moet niet heel hard lachen halverwege vanwege een stuk wat er absoluut niet in thuishoort
Eens. Stukken minder slecht.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Etcetera het volgende:
Wat ik echt mis in het lied is een punt dat je zegt 'hey een refrein'. Het sappelt een beetje door, wordt het nergens echt helemaal en dan ineens, volledig uit het niets, volledig onlogisch ook: de rap.
Kwam net dit tegen via Facebook, dit vind ik nu al 10x beter. Nee het is ook niet de meeste fantastische tekst misschien, maar het blijft a) hangen b) ik heb het nu al half in m'n hoofd zitten. En okay, c) ik moet niet heel hard lachen halverwege vanwege een stuk wat er absoluut niet in thuishoort
Nou dit is het gewoon, dit is een liedje wat catchy is en had gewoon het koningslied moeten zijn, en dat zeg ik als antimonarch xD maar goed is indd 10x , wat zeg ik 100x beter. vooral het refrein is gaaf.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Etcetera het volgende:
Die tweede is wel OK toch? Die eerste vind ik ook niks.quote:
Hoe bedoel je de tweede?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Die tweede is wel OK toch? Die eerste vind ik ook niks.
Check de tweede. Is veel beter en heeft wel coole drums op de achtergrond.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh, niet echt verder geluisterd dan het eerste eigenlijk
Ik zit je maar wat te dollen joh..quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meevallen tov de verwachting, dat is (uiteraard) wat ik bedoel.
Jij mag van mij vinden dat in de eerste divisie goed voetbal gespeeld wordt, maar feitelijk heb je ongelijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:47 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ik respecteer ieders mening. Ik hoop dat jij mijn mening ook (al is het maar een klein beetje) kunt respecteren.
Ik heb gefaaldquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:58 schreef CafeRoker het volgende:
M'n peuter hoorde het net en hij vondt het leuk
Nou ja, dat vind ik dus niet. Vandaar ook dat ik je vroeg mijn mening (op z'n minst een klein beetje) te respecteren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij mag van mij vinden dat in de eerste divisie goed voetbal gespeeld wordt, maar feitelijk heb je ongelijk.
Zo ook met dit lied. Echt, alles is fout!
Ik ben bang dat mijn dochtertje hysterisch gaat huilen als ze dit hoort en die huilt eigenlijk alleen maar als ze honger heeft of een volle luier...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:58 schreef CafeRoker het volgende:
M'n peuter hoorde het net en hij vondt het leuk
ja, maar dit is dan ook diarree..quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat mijn dochtertje hysterisch gaat huilen als ze dit hoort en die huilt eigenlijk alleen maar als ze honger heeft of een volle luier...
Jij vindt plagiaat prima? Jij vindt de tekst ergens op slaan? Jij vindt de tekst taalkundig correct? Jij vindt die rapstukjes passen bij het nummer?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:59 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Nou ja, dat vind ik dus niet. Vandaar ook dat ik je vroeg mijn mening (op z'n minst een klein beetje) te respecteren.
Drie vingers in je oor voor Willem!quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
Drie vingers in de lucht, kom op, hou het straat, jeweets! Veel plezier met je "koninkrijk", Willem...
Hehe. Moet eerlijk gezegd op alles nee zeggen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt plagiaat prima? Jij vindt de tekst ergens op slaan? Jij vindt de tekst taalkundig correct? Jij vindt die rapstukjes passen bij het nummer?
Echt?
10.000 reasons - Matt Redmanquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:05 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Hehe. Moet eerlijk gezegd op alles nee zeggen.Maar waarvan is het gejat dan?
zo hee, jij bent goed, in open deuren intrappen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:07 schreef Etcetera het volgende:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Dat het gros van Nederland het complete bagger vindt, betekend niet dat iedereen dat vindt natuurlijk
Ja well, het lijkt wel of hier iedereen het slecht moet vinden, terwijl NEC-Nijmegen daar anders over denkt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zo hee, jij bent goed, in open deuren intrappen...
Het is compleet ruk, maar toch mag je het aardig vinden...quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:09 schreef Etcetera het volgende:
Ja well, het lijkt wel of hier iedereen het slecht moet vinden, terwijl NEC-Nijmegen daar anders over denkt.
Ik vind het totaal niet kunnen dat het geen origineel nummer (als in gejat zoals DS4 al zei) is. Dus heb mijn mening bijgesteld. Nog steeds geen slecht nummer, maar dus gewoon gejat. Dus nogmaals: fuck die shit.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ja well, het lijkt wel of hier iedereen het slecht moet vinden, terwijl NEC-Nijmegen daar anders over denkt.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is compleet ruk, maar toch mag je het aardig vinden...
Die aanloop naar het Jublieum, smullenquote:Op zaterdag 20 april 2013 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Waarom kunnen ze in GB dit soort dingen wel normaal organiseren voor hun koningshuis, met goede artiesten en volwassen humor?
Anders beter dat nummer van lion king, herkenbaar enzo,..quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef MolFan het volgende:
Hoezo zou je een KONINGSLIED brengen omdat iemand koning wordt? Wat is dat voor aids?
Ooit was ons land óók in staat tot mooie en grootse dingen. Ik heb echter geen flauw idee waar het dusdanig mis gegaan is, dat we anno 2013 niet verder komen dan "drie vingers in de lucht, kom op!" voor de toekomstige koning...quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die aanloop naar het Jublieum, smullen
Het zijn ook allemaal B-Artiesten die meezingen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:27 schreef D. het volgende:
Er werkten zo'n 20 mensen aan mee die 'verstand' zouden hebben van muziek, en niemand trok aan de bel. Door hoeveel manden kun je vallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |