abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:05:31 #151
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_125491480
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_125491542
quote:
quote:
ik zeg NEE tegen wakker stamppot eten met drie vingers in de lucht.

Uit protest tegen het zwakzinnige 'Koningslied' treed ik bij dezen af als Nederlands onderdaan.
Laat Ewbank zijn Nederlanderschap maar inleveren.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 19:07:08 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125491550
aftreden als onderdaan?

nooit!

dat koningslied moet gewoon dood }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:07:33 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_125491570
In Engeland gebruiken ze de Coronation Anthems ( _O_ ) bij kroningen. Wij komen met dit mislukte volksvermaak.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:08:33 #155
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_125491616
Ik vind Maxima en WA erg RTL4. Dit lied past wel bij ze.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_125491971
quote:
Publieke Omroep past tv-programmering inhuldiging aan
De Publieke Omroep heeft het uitzendschema aangepast voor dinsdag 30 april; de dag waarop kroonprins Willem-Alexander tot koning wordt gekroond. Reden van de aanpassing is het vandaag gelanceerde Koningslied.

Een complete live-registratie van de dag wordt nu zowel op Nederland 1 als Nederland 3 uitgezonden. Aanvankelijk zou de uitzending alleen op Nederland 1 zijn te zien. Vandaag heeft het bestuur van de Publieke Omroep echter een aanpassing gedaan: op Nederland 3 wordt de gehele uitzending uitgezonden onder het mom "Geheel Koningslied-vrij".

Om dat te kunnen garanderen, is de uitzending met 10 seconden vertraging te zien. Experts van de Iraanse staatstelevisie worden ingevlogen om te helpen bij het censureren van de tv-beelden, mocht het Koningslied zich voordoen.

De naar Nederland 3 verschoven uitzending van Lingo komt te vervallen. Sesamstraat verhuist eenmalig naar Nederland 2. Met de aanpassing hoopt de Publieke Omroep in te spelen op de wensen van niet-zwakzinnig Nederland.
pi_125492056
Bij het jaarlijkse uitroepen van prins carnaval hoort muzikale diarree. Dat de "muziek", die de troonswisseling moet gaan opluisteren, (onbedoeld) van een nóg dramatischer niveau is, toont eens te meer aan dat de debilisering van dit land inmiddels méér dan schrikbarende vormen aangenomen heeft...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125492205
Nederland getroffen door muzikale aanslag

Daders Koningslied opgespoord met behulp van de sociale media

Nederland is vroeg in de morgen opgeschrikt door een muzikale aanslag. De terroristische aanval, door sommigen omschreven als ‘een muzikale clusterbom’, heeft mogelijk miljoenen mensen getroffen.

De politie waarschuwt het publiek dat er op sites als YouTube en Vimeo nog kopieën kunnen circuleren van het gewraakte nummer. “Het is het veiligst om het zekere voor het onzekere te nemen en de internetverbinding deze week even af te sluiten. Ga alleen online om uw mail te checken en laat u niet verleiden om op links te drukken.”

Bas Hendriks was op Facebook toen het nummer voor het eerst gespeeld werd. “Verschrikkelijk. Zoiets ken je eigenlijk alleen uit films. Ik moest me tot het uiterste beheersen om mijn eigen ogen er niet uit te krabben.”

Uiteindelijk wist het onfortuinlijke slachtoffer zich te redden door een kopje koffie in de geluidsinstallatie leeg te laten lopen. Hendriks wordt op dit moment uit voorzorg vastgehouden in een gesloten inrichting. Zijn psychiater noemt het herstel ‘bemoedigend’ en verwacht dat hij binnen twee weken weer met begeleid verlof kan.

Sociale Media

Met behulp van sociale media kwam de AIVD een verdachte op het spoor. Tipgevers op Twitter en Facebook identificeerden in een uitzending van De Wereld Draait Door een man die aan het signalement van de AIVD voldeed. Ze kwamen erachter dat hij John E. heette.

John E. werd in eerste instantie omschreven als ‘een lichtgetinte man’. Later bleek het tintje het resultaat van een intensieve zonnebankkuur. Tijdens zijn arrestatie maakte de verdachte het de politie erg lastig door enkele nummers van Marco Borsato ten gehore te brengen op een concertvleugel. Uiteindelijk wist een speciaal arrestatieteam, gewapend met verstevigde oordoppen, de man in de boeien te slaan. Hij is in een geluidsdichte cel in verzekerde bewaring gesteld.

Op straat wordt schande gesproken van het melodiebombardement. Een willekeurige voorbijganger: “Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand op deze manier zijn politieke, koningsgezinde agenda door wil drukken. Zo’n man maakt miljoenen onschuldige slachtoffers. En niet alleen volwassenen, ook kinderen zijn getroffen. Tienduizenden onschuldige kinderen hebben de woorden ‘De W van wakker stamppot eten’ gehoord. Hartverscheurend.”

Volgens psychiaters zal de nasleep nog jaren duren. Crimino-musicoloog Bert Bokhoven: “Iets vergelijkbaars hebben we alleen gezien toen het verzameld werk van Blöf werd gepresenteerd in 2008.”

De Speld
pi_125492692
Zolang als ik Borsato ken vind ik hem al kut, ik vind Ali B. kut, Lange Franse kut, Guus Meeuwis kut en de rest van de deelnemers vind ik waarschijnlijk zo kut dat ik ze niet eens ken. Maar ik vind dus heel veel muziek kut, de overgrote meerderheid van de muziek is kut, en dat is best jammer en ik luister er niet naar, maar ik ga me er ook niet aan ergeren als ik het hoor. Het is gewoon wat achtergrondgekut wat ik negeer. Als die mensen dan samen een plaat gaan maken dan is het zo goed als onvermijdelijk dat het kut wordt, tot zover niks aan de hand dus.

Maar dit is van een andere orde, dit is niet zomaar kut meer, sterker nog, als ik dit kut zou noemen zou ik daarmee mijn eigen lul beledigen. Het is te slecht om te kunnen negeren. Het is niet een 'ouderwetse draak', het is de moeder aller draken. Het mist het meest elementaire vakmanschap, ik heb weinig verstand van muziek maken, maar ik kan wel horen dat dit gewoon niet klopt, het is prutswerk. Ik heb bij muziekles in de 2e klas zware onvoldoendes gekregen voor liedjes die beter in elkaar zaten dan dit, en dan heb ik het niet eens over de tekst. Een paar eeuwen geleden werd je nog onthoofd als je zoiets aan de koning opdroeg, als je mazzel had zonder wekenlange foltering, en terecht eigenlijk wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:35:14 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125492773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij het jaarlijkse uitroepen van prins carnaval hoort muzikale diarree. Dat de "muziek", die de troonswisseling moet gaan opluisteren, (onbedoeld) van een nóg dramatischer niveau is, toont eens te meer aan dat de debilisering van dit land inmiddels méér dan schrikbarende vormen aangenomen heeft...
Ach het feit dat iedereen erover heen valt geeft ook wel weer aan dat de wal het schip keert
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:36:58 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125492831
Acné in mijn oren, godverdomme, trommelvlieskanker. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:38:04 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125492882
Elk paupervolk krijgt het koningslied dat het verdient.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:39:45 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125492943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Zolang als ik Borsato ken vind ik hem al kut, ik vind Ali B. kut, Lange Franse kut, Guus Meeuwis kut en de rest van de deelnemers vind ik waarschijnlijk zo kut dat ik ze niet eens ken. Maar ik vind dus heel veel muziek kut, de overgrote meerderheid van de muziek is kut, en dat is best jammer en ik luister er niet naar, maar ik ga me er ook niet aan ergeren als ik het hoor. Het is gewoon wat achtergrondgekut wat ik negeer. Als die mensen dan samen een plaat gaan maken dan is het zo goed als onvermijdelijk dat het kut wordt, tot zover niks aan de hand dus.

Maar dit is van een andere orde, dit is niet zomaar kut meer, sterker nog, als ik dit kut zou noemen zou ik daarmee mijn eigen lul beledigen. Het is te slecht om te kunnen negeren. Het is niet een 'ouderwetse draak', het is de moeder aller draken. Het mist het meest elementaire vakmanschap, ik heb weinig verstand van muziek maken, maar ik kan wel horen dat dit gewoon niet klopt, het is prutswerk. Ik heb bij muziekles in de 2e klas zware onvoldoendes gekregen voor liedjes die beter in elkaar zaten dan dit, en dan heb ik het niet eens over de tekst. Een paar eeuwen geleden werd je nog onthoofd als je zoiets aan de koning opdroeg, als je mazzel had zonder wekenlange foltering, en terecht eigenlijk wel.
Je kan zeggen wat je wilt van Joh Ewbank. Maar een bepaald talent heeft hij wel. Iedereen dat je denkt dat zijn producten niet smakelozer en tenenkrommender kan flikt hij het hem weer. Steeds weet hij zijn grenzen te verleggen en met nog iets dat nog weerzinwekkender is.

Ik ben al benieuwd naar de volgende aanval op onze oren.

Ooit moet er een tribunaal komen wegens misdaden tegen de goede smaak. Alle deelnemers van het koningslied zullen zich moeten komen verantwoorden.
pi_125493098
Haha, wat een debielennummer.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:43:44 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125493128
Dit land van halfgeletterde apen verdient alle slechts dat uit de hemel komt.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:44:12 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125493145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:43 schreef Fides het volgende:
Haha, wat een debielennummer.
Je beledigt de jostiband. Zelfs die maken betere muziek.
pi_125493185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt van Joh Ewbank. Maar een bepaald talent heeft hij wel. Iedereen dat je denkt dat zijn producten niet smakelozer en tenenkrommender kan flikt hij het hem weer. Steeds weet hij zijn grenzen te verleggen en met nog iets dat nog weerzinwekkender is.

Ik ben al benieuwd naar de volgende aanval op onze oren.
Ik ken die man dus niet, maar hij heeft dan in een keer wel zijn grenzen een enorm eind opgeschoven, ik zou hem tekort doen als ik hem de Bob Beamon van de wansmaak zou noemen. Ik hoor immers wel vaker iets heel erg slechts, maar nooit eerder riep het een fysieke reactie op.

quote:
Ooit moet er een tribunaal komen wegens misdaden tegen de goede smaak. Alle deelnemers van het koningslied zullen zich moeten komen verantwoorden.
Volgens mij is belediging van het staatshoofd alsmede dat van leden van de koninklijke familie nog steeds strafbaar, dus het lijkt me dat hij voor 2 delicten veroordeeld kan worden.
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:45:49 #168
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:48:06 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125493319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ken die man dus niet, maar hij heeft dan in een keer wel zijn grenzen een enorm eind opgeschoven, ik zou hem tekort doen als ik hem de Bob Beamon van de wansmaak zou noemen. Ik hoor immers wel vaker iets heel erg slechts, maar nooit eerder riep het een fysieke reactie op.
Ewbank is degene die ons het oeuvre van Marco Borsato schonk. Dat wordt ook hoe langer hoe ziekmakender.
pi_125494016
https://www.facebook.com/Sorryvoorhetkoningslied

Nog nooit een Nederlandse facebookgroep zo snel zo veel leden zien krijgen :D
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 20:04:03 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125494282
quote:
ik wilde keihard klagen maar mweh ... kan er mee leven :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:05:27 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125494360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:59 schreef By1 het volgende:

Wat mij betreft hadden ze gewoon een duet opgenomen met een zanger en zangeres, bv Borsato en Trijntje Oosterhuis, en daarmee een volwaardig nummer maken.
Beter houden ze dat soort zielloze burgertrutten artiesten er gewoon helemaal buiten.
pi_125495027
Ik hoorde hem net pas. Wat een doffe ellende. Lijkt wel een disneyliedje, een soort kruising tussen pocahontas en alladin :')

En dan dat rappen erdoorheen :') :')
Conscience do cost.
pi_125495849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ewbank is degene die ons het oeuvre van Marco Borsato schonk. Dat wordt ook hoe langer hoe ziekmakender.
Ik dacht dat dat allemaal Italiaanse liedjes waren.

quote:
Dit is ook geen meesterwerk, maar het is wel een liedje. Het heeft een wijsje, het is meezingbaar, de tekst is niet onmogelijk en wel begrijpelijk, het hakkelt, hort en stoot niet en heeft geen rare tussenstukjes nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')