abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125508196
Heb dat lied voor het eerst gehoord en die tekst is echt lachwekkend slecht.. De W van stamppot..
  † In Memoriam † zaterdag 20 april 2013 @ 00:02:29 #202
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_125508201
Geweldige analyse, geen één zin is goed _O-
:')
pi_125508381
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Verschrikkelijk. Oneerbiedig ook. Je en jij, dat betuttelende toontje, ''daar sta je dan'', het gerap, het geouwehoer over leeuwen, de W van Willem...

Het is gewoon slijmerige gospel, mocro-rap en nog wat wansmakelijke onzin gecombineerd met krom Nederlands.

Onze Majesteit verdient beter dan dit. Ga GAUW een fatsoenlijk lied schrijven voor de Koning.
Helemaal mee eens.

Infantiel. Kan er niks anders van maken.
pi_125509034
Dit lied illustreert perfect waarom ik zo'n hekel heb aan Nederlandstalige muziek. De Nederlandse taal is niet geschikt om op muziek te zetten, helemaal als je van dit soort wanstaltige teksten vol grammaticale fouten verzint.. Wat een imbeciele niveauloze troep
pi_125509465
Facebook-community: Sorry voor het Koningslied
https://www.facebook.com/Sorryvoorhetkoningslied?ref=stream

Sorry, beetje spuit elf, zie ik...

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 00:30:01 ]
pi_125509628
quote:
Dutch reject 'imbecilic' song for new king
THE HAGUE — Thousands of Dutch citizens rose up Friday in protest against an "imbecilic" official song produced to mark the enthronement of King Willem-Alexander later this month.

"I say 'no' to the King's Song," read a petition that appeared online within hours of the much-hyped tune first being played on Friday morning ahead of the April 30 enthronement. "In protest at this imbecilic 'King's Song', I herby resign as a citizen of the Netherlands," read the petition that had at 1500 GMT already been signed by more than 7,000 people in the country of 17 million.

The catchy song, written by Dutch-British composer John Ewbank, is an unlikely combination of traditional, rap and choir music. "This song spontaneously turns you into a republican, if you weren't already," said one petition signatory. "I have never heard such a bad song," wrote another.

Twitter users were equally scathing of the song, which aims to raise money for charity. "Willem-Alexander's first act as king should be to invite all those involved with the song to a manhunt on royal grounds," read one tweet. "Please can we have better musical education," read another.

Others criticised the lyrics, which include the king saying: "I build a dyke with my bare hands and keep the water away." "Through the rain and the wind, I will stay close to you, protect you from whatever may come, watch over you while you sleep, keep you secure as long as I live," the artists on the track sing.

The song, which lasts just over five minutes, is performed by 51 Dutch artists, many of them stars in the Netherlands. The plan is for all the artists to come together for a concert in Rotterdam on April 30, which the entire nation is invited to join.

The song even led to questions during Dutch Prime Minister Mark Rutte's regular weekly press conference on Friday. "Listen, the song is number one on iTunes, that shows that the song reaches people," Rutte said, after initially failing to identify a version hummed by a journalist.
Bron: http://www.google.com/hos(...)ccd6ee253b2dca90.7f1

Gaat lekker zo. ^O^
pi_125509717
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit lied illustreert perfect waarom ik zo'n hekel heb aan Nederlandstalige muziek. De Nederlandse taal is niet geschikt om op muziek te zetten, helemaal als je van dit soort wanstaltige teksten vol grammaticale fouten verzint.. Wat een imbeciele niveauloze troep
Het is niet de taal an sich die het probleem vormt. Het probleem is dat in een kleine markt artiesten en kunstenaars geen risico willen nemen en zich daarom richten tot de middelmoot. Hun producten hebben kraak noch smaak.

Dat is tot daaraantoe. Helaas denken ze, als ze enig commercieel succes hebben, dat ze wat voorstellen. Dat hun producten automatisch goed als als ze die aan de man weten te brengen.

Ja, dat is de kern van het probleem. Denken dat je het Nederlandse lied een plezier doet als je een Nederlandstalige hit scoort.
pi_125510721
Kijk op http://www.hetofficielekoningslied.nl/alle-fotos.html, ondanks de 'goed keuring' zie ik al drie geweldige ertussen met o.a een middelvinger, een cat, en een facepalm :+
pi_125513815
De W van Wanne kutlied zeg.
  zaterdag 20 april 2013 @ 04:30:03 #210
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125514591
Dat refrein is toch wel op een redelijk bekende melodie? Ik kan er alleen ff niet op komen :{
pi_125514659

Tell me, which do you favor, your fingers or your tongue?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125514710
Auditieve kanker.
pi_125514721
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 04:30 schreef hugecooll het volgende:
Dat refrein is toch wel op een redelijk bekende melodie? Ik kan er alleen ff niet op komen :{
Doet me denken aan Colours of the Wind.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 20 april 2013 @ 06:41:55 #214
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125514733
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 06:35 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Doet me denken aan Colours of the Wind.
mij ook, maar toen ik daar naar luisterde klopte het niet echt
pi_125514955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:55 schreef yvonne het volgende:
Ik heb hem helemaal geluisterd :'(
Wat een ellende. Die teksten vooral :D
Oh en die rap, op 3.06 wordt het echt ernstig.
Knap hoor. Ik was nog niet eens aan de rap toegekomen. Ik ga nu een afspraak met de huisarts maken, ik denk dat ik oorkanker heb.
pi_125514967
http://pauwenwitteman.var(...)7a5339b82543f4791835

Over de tekst van het lied, gisteravond bij Pauw en Witteman, geniaal.
pi_125514971
Waarom kunnen ze in GB dit soort dingen wel normaal organiseren voor hun koningshuis, met goede artiesten en volwassen humor?
pi_125514972
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 07:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Knap hoor. Ik was nog niet eens aan de rap toegekomen. Ik ga nu een afspraak met de huisarts maken, ik denk dat ik oorkanker heb.
Ik heb hem helemaal geluisterd, het was een lijdensweg. Hopelijk blijft het bij mijn oorgriep.
pi_125514981
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Waarom kunnen ze in GB dit soort dingen wel normaal organiseren voor hun koningshuis, met goede artiesten en volwassen humor?
Als Daphne Deckers mee mag schrijven aan een koningslied, dan weet je hoe laat het is.

pi_125515030
Ik hoop dat Willem IV gewoon gaat zeggen: donderop met dat Koningslied. Dan is hij direct een goede koming!
pi_125515078
Ik begin bijna het idee te krijgen dat dit nummer fake is, en iedereen op 30 april het echte nummer te horen zal krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_125515116
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb dat lied voor het eerst gehoord en die tekst is echt lachwekkend slecht.. De W van stamppot..
Dat moest eigenlijk wortelstamppot zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 08:36:37 ]
pi_125515171
Wat ik niet snap is... Waar kwam de verwachting dat het iets zou worden vandaan?

Ik had verwacht dat het een verschrikkelijk kutnummer zou worden. Het enige wat ik dus kan zeggen is dat het niet is meegevallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_125515333
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:34 schreef DS4 het volgende:
Wat ik niet snap is... Waar kwam de verwachting dat het iets zou worden vandaan?

Ik had verwacht dat het een verschrikkelijk kutnummer zou worden. Het enige wat ik dus kan zeggen is dat het niet is meegevallen
Dus je vindt het wel een aardig nummer? ... :T
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 09:03:51 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125515367
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dus je vindt het wel een aardig nummer? ... :T
nog niet wakker?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')