mschol | woensdag 13 maart 2013 @ 22:55 | |||
![]() Server status SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity. Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers. In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013. Stadsplanning Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven! Gebouwen aanpassen Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt. Multi-city Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken! Video's Plaatjes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit zijn alle specializations. - Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen) - Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie) - Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel) - Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden) - Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters) - Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen) - Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren) De greatworks Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources - Arcology Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio - International Airport Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen - Solar Farm Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio. Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. - Space Station Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. Fok! Regio('s) Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan. ![]() Hier is altijd de laatste versie te vinden Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6 Handleiding Regio 1 verdeling e.d. Regio 2 verdeling e.d. Regio 4 verdeling e.d. Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2 Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5 Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad ![]() http://imgur.com/a/gUFqn Teamspeaker Server: Zin om gezellig te kletsen, handelen en samen te spelen met andere FOK!kers? Kom dan naar onze Teamspeak server! Server: ts3.mrmanuel.nl:1337 Lidmaatschap: Vraag je lidmaatschap aan bij MrManuel via een DM of een berichtje op teamspeak. Hiermee kan je een eigen channel aanvragen en krijg je meer rechten binnen de teamspeak server zoals beheer over regio channels. Sandbox Regio('s) Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters. Sandbox Regio 1 Officiele Simcity updates forum OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol [ Bericht 0% gewijzigd door STING op 14-03-2013 10:31:44 ] | ||||
Jump | woensdag 13 maart 2013 @ 22:57 | |||
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)? | ||||
Breaker.Faker | woensdag 13 maart 2013 @ 22:58 | |||
Is er ergens een lijst met alle bugs in Simcity. | ||||
mschol | woensdag 13 maart 2013 @ 22:59 | |||
ik denk een combinatie van beide een deel is het beu, een deel speelt minder intensief, en omdat het afneem en er bugfixes komen gaat de boel soepeler draaien en deze nog even op de herhaling:
![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 23:06 | |||
En functies zijn eruit gehaald even. | ||||
Curlbrah | woensdag 13 maart 2013 @ 23:08 | |||
dunno; merk wel dat het nog steeds wel active is in de regio's waarin ik speel. | ||||
Banaanensuiker | woensdag 13 maart 2013 @ 23:16 | |||
Is het mogelijk om ten behoeve van het aanleggen van woonwijken, wat fabrieken te slopen? En dat ik dan mijn stad nog draaiende kan houden? | ||||
Xa1pt | woensdag 13 maart 2013 @ 23:17 | |||
Ja, je kunt zelfs een stad bouwen zonder dat je industrial hebt. | ||||
lordteddybeer | woensdag 13 maart 2013 @ 23:18 | |||
LoL:http://www.joystiq.com/2013/03/13/simcity-review/ | ||||
Probably_on_pcp | woensdag 13 maart 2013 @ 23:20 | |||
Hoe stel ik de taal op Engels in.... ? | ||||
Xa1pt | woensdag 13 maart 2013 @ 23:20 | |||
Opnieuw installeren. | ||||
Probably_on_pcp | woensdag 13 maart 2013 @ 23:21 | |||
![]() | ||||
mschol | woensdag 13 maart 2013 @ 23:24 | |||
ik zie dat er een Locale folder is in Simcity... daar heb ik een folder EN-us staan, vraag mij af of dat foldertje afdoende is om de boel van taal te veranderen? | ||||
Jump | woensdag 13 maart 2013 @ 23:25 | |||
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen. | ||||
mschol | woensdag 13 maart 2013 @ 23:27 | |||
ik zit mij even in te lezen... alleen de data.package verplaatsen is voor b.v. een versie die geen engels ondersteund geen optie... ALs je versie het wel ondersteund zou het haast mogelijk moeten zijn om inderdaad dat bestandje te vervangen met de engelse variant... | ||||
Probably_on_pcp | woensdag 13 maart 2013 @ 23:29 | |||
Is al gelukt met een reinstall ![]() | ||||
mschol | woensdag 13 maart 2013 @ 23:29 | |||
oke dan ![]() | ||||
Probably_on_pcp | woensdag 13 maart 2013 @ 23:42 | |||
Alleen nu weer alles opnieuw installeren duurt 30 min... 30 min om van NL naar Engels te gaan ![]() | ||||
Meneerik2 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:45 | |||
En, wat is de optimale manier van wegen aanleggen zodat files minimaal zijn? Heb nu en trams, en bussen, en treinen (alles met een groene wachttijd en overal beschikbaar), overal de grootste wegen en alsnog loopt alles vast. Wat te doen? | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 00:07 | |||
Wachten tot de pathfinders beter functioneren ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 00:15 | |||
vroeger was dat niet anders... (als je al de optie had, mijn american mcgee's alice is NL en geen enkele andere taal op de disk ![]() maar een taal optie als in steam zou wel fijn zijn ja ![]() | ||||
Oliviertje1994 | donderdag 14 maart 2013 @ 00:24 | |||
![]() | ||||
Gezicht | donderdag 14 maart 2013 @ 00:45 | |||
![]() Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?" Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars" ![]() ![]() | ||||
TigerXtrm | donderdag 14 maart 2013 @ 01:35 | |||
Hear hear! ![]() | ||||
Cowamundo | donderdag 14 maart 2013 @ 01:49 | |||
Ik vraag me af of dit ook echt een bug is of gewoon random gepiep om je bezig te houden... Net als je industrie die om werkers blijft vragen terwijl er een shit load aan mensen een baan zoekt! | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 01:59 | |||
dit, en veel andere berichten, komen geheid door de pathfinding die beroerd is.. | ||||
Johan1994 | donderdag 14 maart 2013 @ 02:11 | |||
Trekt bodemvervuiling weg? Of kan ik het versnellen? | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 02:13 | |||
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten... en: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page
![]() | ||||
Johan1994 | donderdag 14 maart 2013 @ 02:48 | |||
Nou het werkt, niet razend snel, maar het werkt. Ik heb nu alleen teveel daklozen, waar kan ik die heen gooien? | ||||
Probably_on_pcp | donderdag 14 maart 2013 @ 05:45 | |||
De vraag is of je het spel zo wil spelen natuurlijk. Je mag de burgemeester zijn van een stad, maar in principe ben je de dictator. Geen enkele beslissing gaat via een bestuursorgaan met politici die het kunnen blokkeren. Dus tja.... om het nou een flaw te noemen... | ||||
Troel | donderdag 14 maart 2013 @ 06:48 | |||
Als je de vrije versie speelt kan je ook gewoon de cheat voor extra geld gebruiken. maakt dat het spel leuker? | ||||
Probably_on_pcp | donderdag 14 maart 2013 @ 06:49 | |||
Nee. | ||||
Troel | donderdag 14 maart 2013 @ 06:51 | |||
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 07:49 | |||
regionaal werkt toch nog niet heel goed. updates laten soms te lang op zich wachten. Zeker vervelend als je net al je utilies in één stadje hebt staan. | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 07:54 | |||
Die tip heb ik hier ook al eens gegeven ![]() ![]() ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 08:20 | |||
Ik heb gisteren op de test server gespeeld en daar leek het allemaal wat sneller te gaan. Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat er verder geen hond op die server zat, maar het zou ook kunnen zijn dat we daar binnenkort een update op kunnen verwachten. Ik hoop op het tweede! | ||||
Curlbrah | donderdag 14 maart 2013 @ 08:34 | |||
![]() | ||||
DutchErrorist | donderdag 14 maart 2013 @ 08:54 | |||
| ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 09:02 | |||
![]() All hail the modders!! Dit is serieus goed nieuws, nu maar hopen dat EA/Maxis dit initiatief niet naar klote gaat helpen | ||||
DutchErrorist | donderdag 14 maart 2013 @ 09:13 | |||
Als het goed is niet. Iemand van Maxis heeft gezegd dat ze niet zullen doen tegen modder die gaan kutten in .packages. | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 09:15 | |||
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan? ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 09:17 | |||
look again... | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 09:23 | |||
Nee ![]() ![]() ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 09:25 | |||
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten) Verder werkt alles gewoon als normaal. | ||||
Jorwol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:27 | |||
Damn, dat aanpassen van de snelweg wil ik ook wel, zou de verkeerssituatie in mijn main city echt kunnen verbeteren, die komen nu gelijk op een kruispunt, dacht dat dat wel mee zou vallen, maar m'n stad is daar echt helemaal omheen gebouwd nu ![]() | ||||
Mishu | donderdag 14 maart 2013 @ 09:28 | |||
Ik heb rendementsproblemen met mijn electronica fabrieken die op een gegeven moment minder gaan produceren. Ook is er veel ziekte. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb nu een ziekenhuis neergezet met van die gezondheidsbusjes maar het lijkt na enige tijd nog vrij weinig te helpen voor de productiviteit van die fabrieken (ziekte begint wel weg te gaan). Elke keer als ik afzonderlijk onrendabele fabrieken sloopte en een nieuwe neerzette ging de productie wel weer even omhoog. Dacht eerst dat het een bug was aangezien er inmiddels een recyclebug is aangetroffen die het recyclen op een gegeven moment stopt (dan heb je te weinig verwerkingscapaciteit en kan ie het niet meer aan). Iemand met ideeen hierover dan wel ervaringen hiermee? | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 09:28 | |||
Dat had EA op zich wel kunnen verwachten inderdaad. De grootste en meest fanatieke modders zitten in SC4 dus die vinden overal wel een weg naar toe. Binnenkort gewoon een city size scaler en klaar is klara ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 09:30 | |||
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 09:31 | |||
Ja dat is een goede, ik wacht er maar ff mee. Ben 1x voor fifa gebanned. Nu kan ik geen 1 EA spel meer spelen met mijn ps3 account ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 09:31 | |||
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 09:31 | |||
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:
| ||||
Disorder | donderdag 14 maart 2013 @ 09:32 | |||
Mishu | donderdag 14 maart 2013 @ 09:32 | |||
![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:32 | |||
het maakt de start van een stad een heel stuk 'makkelijker'/sneller | ||||
DutchErrorist | donderdag 14 maart 2013 @ 09:32 | |||
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten. | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 09:33 | |||
maar wat als ze het zien als cheaten? | ||||
Mishu | donderdag 14 maart 2013 @ 09:34 | |||
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot? ![]() Plastic staat al op import ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 09:34 | |||
acht minuten geleden Simcity Modders vinden super debug mode | ||||
DutchErrorist | donderdag 14 maart 2013 @ 09:35 | |||
Ze gaan niet bannen als het goed is. https://twitter.com/oceanquigley/status/299566347438936064 | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 09:36 | |||
Sorry danny ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 09:36 | |||
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:37 | |||
eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 09:39 | |||
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk) | ||||
DutchErrorist | donderdag 14 maart 2013 @ 09:41 | |||
Het is toch allemaal de client die het doet. Als je mijn quote leest op de vorige pagina kun je zien dat iemand simcity 2013 al zo heeft gehackt dat hij oneindig offline kan spelen zonder problemen, alleen niet kan syncen of opslaan. | ||||
Jorwol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:44 | |||
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 09:46 | |||
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:47 | |||
het heeft wat tijd nodig soms, maar vooralsnog zijn al mijn gifts aan gekomen | ||||
Jorwol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:47 | |||
Ok, dan wacht ik af. Heb namelijk geen ruimte meer voor garbage/recycling en die verwende krengen gaan zeuren onderhand. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:50 | |||
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen... | ||||
Satex | donderdag 14 maart 2013 @ 09:50 | |||
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk. En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 09:51 | |||
Oeh! een verbonden 16 steden regio. Geil! ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:51 | |||
dit dus ![]() ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat zij dat doen | ||||
Troel | donderdag 14 maart 2013 @ 09:52 | |||
En dan kan je meegenieten van alle great works ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:52 | |||
uiteraard ![]() ja dit kan best geinig worden.. als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 09:53 | |||
Dan wordt het wel vet om met zijn 16en een fok regio te maken ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 09:55 | |||
Ik denk dat ik me vanavond ook eens ga verdiepen in dat modden van SC. Eens kijken wat er mogelijk is, wel wat ervaring met modden/gamedev | ||||
Troel | donderdag 14 maart 2013 @ 09:55 | |||
Ik vind de huidige regio 2 ook al vrij vet. IN het begin was het flink bikkelen, ook omdat ik nog geen buren had, maar nu is het echt leuk ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 09:56 | |||
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan! | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 09:58 | |||
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen... | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 10:00 | |||
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
![]() Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?) | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:00 | |||
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil. Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder. | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:01 | |||
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:02 | |||
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het moment ![]()
![]() ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 10:02 | |||
Ik zou het verontrustender vinden als ik erin zou vinden. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:03 | |||
![]() kan je luchtvervuiling painten? ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:03 | |||
![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:04 | |||
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen? | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 10:06 | |||
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuiling ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 10:06 | |||
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers. [–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game. The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss. [–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod. Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 10:06 | |||
Maar het zou wel grappig/cool zijn als ze over een tijdje gewoon een dedicated mod-server beschikbaar stellen met een free-for-all, hup devkit beschikbaar stellen en voor mijn part een maandelijkse check voor de leukste ideëen en die (eventueel optioneel) implementeren in het spel. Community blij, modders blij en als het goed is een stuk werk minder voor de EA/Maxis mensen wat betreft optimalisatie. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:08 | |||
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin. Raak ik teminnste niet al mijn games kwijt ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:11 | |||
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryFailedToFindSink![]() Oh en kleurtje veranderen als je agent vast staat in het verkeer ![]() Op regel 6
| ||||
Thrilled | donderdag 14 maart 2013 @ 10:14 | |||
Dat zijn weer wat positieve berichten ![]() + dit: https://twitter.com/MaxisGuillaume/status/312037496814960640 mogelijke AI-fix ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:17 | |||
en, regioninfo. Vraag me af wat er gebeurd als je het aanpast. Past die dan ook die steden aan, of is het slechts de nummertjes in je region picker
| ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:19 | |||
Oh en hier is het gezeik met je populatie blijkbaar:
fudged 1. To fake or falsify: fudge casualty figures. 2. To evade (an issue, for example); dodge. | ||||
Cowamundo | donderdag 14 maart 2013 @ 10:22 | |||
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben. Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen. Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten.. Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft. Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst... Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is. | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:24 | |||
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken. | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 10:25 | |||
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately ![]() | ||||
Jorwol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:26 | |||
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten. | ||||
Me_Wesley | donderdag 14 maart 2013 @ 10:29 | |||
![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 10:29 | |||
dit | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:30 | |||
Ik ben er wel blij mee, scheelt modders moeite ![]() | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 10:32 | |||
Actuele server status is nu hier te vinden: http://www.simcity.com/en_US/server-status | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 10:35 | |||
Ik wil SimCity spelen maar heb echt geen zin om te kopen als ik alle berichten lees. Typisch een spel die ik na een paar dagen naast me leg vanwege alle AI onzin | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 10:36 | |||
![]() | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 10:38 | |||
Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:41 | |||
met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang.. maar ik zie vooral mogelijkheden voor de grote 16 speler regio's waar iedereen met elkaar verbonden is was het leggen van rails in de regio mogelijk? dit | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 10:44 | |||
Ik weet niks van scripten enzo. Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt. | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 10:44 | |||
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 10:46 | |||
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben. Helaas heb ik vandaag een hele lange dag ![]() | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 10:46 | |||
Je geeft het zeker een 7
| ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 10:47 | |||
nee dat krijgen ze ook niet. | ||||
DeeCruise | donderdag 14 maart 2013 @ 10:47 | |||
Ben benieuwd... | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:47 | |||
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish.. | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 10:48 | |||
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen. | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 10:49 | |||
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen. | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 10:51 | |||
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen ![]() | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 10:51 | |||
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel | ||||
macca728 | donderdag 14 maart 2013 @ 10:51 | |||
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:52 | |||
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensen ![]() | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 10:52 | |||
Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn. De meeste review sites zijn ook positief, op de server problemen na. Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn. Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermakelijk ![]() | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 10:53 | |||
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten
| ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 10:53 | |||
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat druk ![]() ![]() Mocht je toevallig mee willen helpen (of iemand hier) met een video maken (korte meuk met AI-pathfinding of domme brandweermannetjes): graag, je komt in de credits van de review! | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 10:56 | |||
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn. Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven. Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 10:56 | |||
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen ![]() eerder een gezwel.. voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI | ||||
Isabeau | donderdag 14 maart 2013 @ 10:58 | |||
Ik vermaak me wel met deze Simcity en voor je het weet is de tijd voorbij gevlogen, maar je houdt een nare smaak in je mond bij het gevoel dat er heel veel mist en dat de AI zo achterlijk is. Zelfs als je alles goed denkt te regelen, weet het spel er zelf een puinhoop van te maken. Verder spelen? Wachten op de EA fixes/mods? SimCity 4 maar weer gaan spelen? | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 10:59 | |||
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is. Ik hoop dat ze net als bijv. Civ 5 nog flink aan de weg gaan timmeren wat betreft de AI. | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 11:00 | |||
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel. | ||||
Jorwol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:00 | |||
Ik heb op de EA forums een manier gevonden om 'bankrupted' steden toch weer unpaused te krijgen zodat ze weer gifts kunnen ontvangen! Als je een ramp zoals een meteor shower op de stad af gooit, gaat de tijd weer lopen ![]() | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 11:01 | |||
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/ i lol'd | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:02 | |||
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is. | ||||
2Happy4U | donderdag 14 maart 2013 @ 11:02 | |||
Je weet hoe diep je in de shit zit als zelf niet gaming-nieuws sites jouw blunders rapporteren ![]() | ||||
Isabeau | donderdag 14 maart 2013 @ 11:02 | |||
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is. | ||||
2Happy4U | donderdag 14 maart 2013 @ 11:02 | |||
'Alles moet serverside zijn omdat de AI te complex zou zijn' | ||||
2Happy4U | donderdag 14 maart 2013 @ 11:04 | |||
Zo gaat dat met alle spellen tegenwoordig. Ze spelen het niet eens uit. Zou toch wel erg zijn als je een filmrecensent 3/4 van een film gaat kijken en daar zijn mening over uit geeft. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:05 | |||
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeft ![]() ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 11:05 | |||
al steden van rond de 100k gehad? | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:06 | |||
Het komt er in ieder geval op neer dat je geen goed draaiende stad kan hebben op de lange termijn of je moet 100% weten hoe de AI werkt en dus tactisch dingen neer gaat zetten met de simpele AI in gedachte | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 11:06 | |||
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komen ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:07 | |||
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur... kijk, ik vermaak mij er alsnog mee maar het is wel in de categorie "zwaar teleurstellend" | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:07 | |||
Jep, rond de 106k op het moment. Parallel met een tweede stad bezig in dezelfde regio. Enige problemen die ik vooralsnog meemaak lijken server gerelateerd (grote vertraging in interactie tussen steden, gifts, diensten kopen van elkaar) | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 11:08 | |||
ja, maar ook in twee dagen denk je nog dat het aan jezelf ligt ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:08 | |||
traffic problems ahead ![]() | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:08 | |||
Binnenkort ligt je stad in puin dus ![]() | ||||
_NZT_ | donderdag 14 maart 2013 @ 11:10 | |||
Vernietigend en zeer terecht. Deze game was met de launch al een fucking joke, maar hoe langer de tijd verstrijkt, des te meer blijkt dat dit een van de grootste half afgemaakte en gefaalde triple A titel is allertijden. Alle hoge verwachtingen, beloftes en toezeggingen worden 1 voor 1 een illusie.. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:11 | |||
Lol, doemdenkers ![]() Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:11 | |||
wie mailt de nederlandse nieuwssites met een degelijk nieuwsbericht? om ea maar goed zwart te maken ![]() | ||||
Cowamundo | donderdag 14 maart 2013 @ 11:11 | |||
Hierbij dan even een paar screens en stats van mijn solo stadje zonder enige andere stad in de regio. Gaat niet slecht al zeg ik het zelf! ![]() ![]() ![]() ![]() De mensen hebben weinig te klagen! ![]() ![]() Zijn goed opgeleid! ![]() ![]() Doordat er bijna geen werkloosheid is gaan mensen ook niet echt het criminele circuit in! ![]() ![]() Vanaf het begin let ik eigenlijk alleen maar op het baan aanbod, werkloosheid en vraag naar bepaalde wealth shopping. Zoals je hieronder kan zijn is er op het moment geen werkloosheid, maar ook geen bizar hoog werknemers tekort... (Nu bezig met wat huizen density upgraden en wat bij bouwen om deze te vullen.) Ook is een geen bizar overschot of tekort aan commerciële goederen dus de zakenwereld draait goed. ![]() En dit alles is terug te zien in een mooie stabiele geld stroming! ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:11 | |||
die kon ik overboord gooien... | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:12 | |||
Quote voor over 2 topics ![]() | ||||
_NZT_ | donderdag 14 maart 2013 @ 11:13 | |||
Ik heb nu een stad met 240k inwoners en alles staat vast. Zelfs op de snelweg buiten mn stad staan files waar je de rillingen van krijgt. Elke weg in mn stad is diep en diep rood als je roadtool selecteert... Al vele huizen verloren doordat brandweer er niet bij kan komen + blushelicopter nog geen een keer van zn plaats is gekomen | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:13 | |||
Al was het ironisch bedoeld ![]() | ||||
_NZT_ | donderdag 14 maart 2013 @ 11:14 | |||
Volgende keer al die afbeeldingen in spoiler?? | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 11:15 | |||
toch is het zeer goed mogelijk. 400K inwoners ZONDER bussen en streetcars! | ||||
2Happy4U | donderdag 14 maart 2013 @ 11:16 | |||
Man, man, man. | ||||
Isabeau | donderdag 14 maart 2013 @ 11:17 | |||
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:
| ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 11:18 | |||
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen. Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen ![]() | ||||
MrManuel | donderdag 14 maart 2013 @ 11:20 | |||
Heb echt zin om weer te spelen gek! ![]() | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:20 | |||
Welke server? Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL) | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 11:22 | |||
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 11:23 | |||
In Soviet Russia SimCity builds you ![]() | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:26 | |||
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jonge | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 11:26 | |||
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar. | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 11:30 | |||
Godverdomme, wat slecht. | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 11:31 | |||
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijken ![]() | ||||
Michaelvanb | donderdag 14 maart 2013 @ 11:31 | |||
wil iemand mij in zn region ![]() skaffaNL op origin ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:33 | |||
is er al een mod om cheeta speed terug te krijgen? ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 11:35 | |||
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk ![]() | ||||
Mishu | donderdag 14 maart 2013 @ 11:37 | |||
Is daar inmiddels al een oplossing voor? | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 11:37 | |||
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg. | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:39 | |||
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef. | ||||
Yuri_Boyka | donderdag 14 maart 2013 @ 11:39 | |||
Ze zijn nu vooral de 'lul' door de voorgaande server issues. Als die niet opgetreden waren dan was dit allemaal niet zo mega-giga erg. | ||||
_Twinkle | donderdag 14 maart 2013 @ 11:39 | |||
Al 2 dagen krijg ik bij het laden van een specifieke stad: Stad kon op dit moment niet worden geladen..... | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 11:40 | |||
Dat is wel weer waar ja. Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft. | ||||
ClapClapYourHands | donderdag 14 maart 2013 @ 11:41 | |||
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantal | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 11:42 | |||
http://arstechnica.com/ga(...)-ten-years-for-this/![]() | ||||
Troel | donderdag 14 maart 2013 @ 11:43 | |||
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 11:45 | |||
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komen ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 11:46 | |||
Dit stond bij dat youtube filmpje best interessant:
| ||||
Michaelvanb | donderdag 14 maart 2013 @ 11:46 | |||
wie heeft er een plekje op zn region? skaffaNL op origin ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:50 | |||
![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:02 | |||
voor modders, wellicht kun je er iets mee.http://www.mediafire.com/?sk93afgv6s4qfk1 gevonden op reddit: http://www.reddit.com/r/S(...)arted_basics/c8v3ish | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 12:03 | |||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 12:04 | |||
Leuk als je water niet in het midden van de map zit. | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 12:05 | |||
Ook lekker realistisch als stad zijnde. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:10 | |||
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassen ![]() ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:11 | |||
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen? ![]() | ||||
Isabeau | donderdag 14 maart 2013 @ 12:13 | |||
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent. | ||||
mikiepl | donderdag 14 maart 2013 @ 12:15 | |||
Kunnen jullie mij toevoegen aan een regio? Origin naam: MikiePL Dank | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:23 | |||
i wonder that would do.... | ||||
Disorder | donderdag 14 maart 2013 @ 12:24 | |||
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 12:26 | |||
Thank you Captain Hindsight ![]() | ||||
Disorder | donderdag 14 maart 2013 @ 12:27 | |||
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 12:28 | |||
Hehe, dat kan ik me heel goed voorstellen ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 12:28 | |||
nee. Maar het werkt blijkbaar wel. | ||||
STING | donderdag 14 maart 2013 @ 12:29 | |||
En we noemen de stad Napels ![]() ![]() | ||||
_NZT_ | donderdag 14 maart 2013 @ 12:29 | |||
En ik nu niet meer sinds simcity | ||||
Vinno | donderdag 14 maart 2013 @ 12:30 | |||
| ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:32 | |||
zeg nooit nooit, maar de kans dat ik dat doe nu nog is minimaal.. zo bladerend door die json files kom je toch de meest aparte dingen tegen:
| ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 12:33 | |||
Ik ga er vanavond mee aan de slag. Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staat Namelijk FOK! Knokploeg | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:35 | |||
ik ga straks eens kijken ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 12:36 | |||
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode. Zo kan EA niet zeuren dat ik eventueel de global market policy oid breek ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:39 | |||
romanCasino dlc? en dit is dat parkje:
| ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:41 | |||
en kopieer je package files voordat je ze bewerkt, just in case. en documenteer wat je wijzigt, want bij elke update worden juist die relevante packages overschreven ![]() | ||||
Jelled1992 | donderdag 14 maart 2013 @ 12:42 | |||
Vriend van mij verwees mij door naar deze site, is er ergens een plaats waar ik me kan aan melden voor een regio groep. Ben vrij nieuw tot de game en zo graag beter willen worden. BVD Tijgertje - Origin ID TijgertjeNL1992 | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:43 | |||
romancasino? ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:44 | |||
door de bestanden in SimCityUserData\Patches te vergelijken met elkaar kun je zien wat er sinds de vorige patch is veranderd. Dat kan helpen met het analyseren van wat nou precies wat doet. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 12:45 | |||
Was wel het idee ja. Goeie tip. Ik denk dat ik vannacht slecht slaap ![]() | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 12:47 | |||
je hebt mijn review al gelezen! | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:50 | |||
staat een deel of vier geleden al eens in deze reeks ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:52 | |||
In de laatste update zit opeens deze op line 9557 en 9558:
Deze twee regels zaten er VOOR de update NIET in:
Ik denk dat ze nu al checken op modding... | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 12:53 | |||
Even teruglezen met een ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:54 | |||
opzich vind ik daar niks mis mee (je kan namelijk een voordeel krijgen op dit moment doordat je o.a. de highways kan aanpassen) en dat beinvloed de leaderbords enzo.. | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:56 | |||
Niemand geeft een neuk om leaderboards in iets als SimCity. Als ze dit inderdaad al niet zouden toestaan vraag ik me af in hoeverre ze hun woord houden en modding toestaan. Ik heb daar sterke twijfels bij. Ze kunnen dit wellicht inzetten om mensen die modden buiten de rankings e.d. te houden. Dat zou prima zijn. Ik doe daar toch nul komma nul mee. Ik speel in afgesloten regio's en let totaal niet op achievements, leaderboards, rankings en wat al niet meer. Interesseert me werkelijk niets. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:58 | |||
het punt is dat leaderbords erin zitten en je dus moet voorkomen dat mensen die modden en/of cheaten deze beinvloeden, niet meer als terecht (even afgezien of je wel of niets geeft om leaderbords) het is niet dat ze modden tegenhouden | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 12:58 | |||
zolang ze dus niet bannen, maar je uitsluiten van de leaderboards is dat prima. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:58 | |||
inderdaad ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 12:59 | |||
Lijkt me inderdaad dat ze dingen zoals Custom models niet gaan weerhouden, maar de vraag is in hoeverre ze het gaan toestaan. Ik ga in ieder geval vanavond aan de slag met de echte simcity files ipv de dev zooi. | ||||
Me_Wesley | donderdag 14 maart 2013 @ 12:59 | |||
Iemand al de pathfinding routines gevonden? | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:01 | |||
Nee, heb de SC files niet op kantoor ![]() | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 13:01 | |||
Nee, die bestaan toch niet? | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 13:01 | |||
http://community.simtropo(...)ing-open-discussion/ | ||||
Surveillance-Fiets | donderdag 14 maart 2013 @ 13:02 | |||
ik vind het toch bijzonder zwaar verneukeratief dat er zoveel fouten in het spel zitten. Dat de AI compleet debiel is kan je geen bug noemen. ![]() ![]() | ||||
Me_Wesley | donderdag 14 maart 2013 @ 13:02 | |||
![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:07 | |||
http://www.reddit.com/r/S(...)peed_beyond_cheetah/ Maar ik krijg Github niet geladen ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:08 | |||
![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:08 | |||
Kan je de code van Github even hier posten? Wil het wel eens zien | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:09 | |||
zodra ik erbij kom zal ik het posten ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:09 | |||
Dank ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:11 | |||
intressante quote van reddit: zou wel lullig zijn ja.. | ||||
Michaelvanb | donderdag 14 maart 2013 @ 13:11 | |||
Fuck, ik weet niet meer op welke server ik aan het spelen was.. Kan je dat ergens terug vinden?? | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:12 | |||
in de launcher klikken op servers, en overal waar een steden icoontje staat heb je op ingelogd... | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:12 | |||
Hehe ![]() Vraag me trouwens af hoe moelijk het zou zijn op de server van EA te simuleren. Denk dat ik maar weer eens ga sniffen ![]() Oh en dit is echt niet goed van mij. Eerdere projecten hebben me ook wat nachten slaap laten missen ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:16 | |||
github is beetje dood ofzo.. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:17 | |||
Oh dan lag het dus niet aan mij ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:17 | |||
ik krijg het zipje niet gedownload... | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:18 | |||
Oke, dan is het even afwachten dus. 1e wat ik btw graag gemod zie worden zijn. Grotere plots, en 1 richtingswegen | ||||
Pheno | donderdag 14 maart 2013 @ 13:18 | |||
Leuke voorbode voor de SimCity-servers ![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 13:18 | |||
Ik ga vanavond ook wel eens aan de slag met die JS files, kieken wat het doet. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 13:18 | |||
er zit zelfs een cheat console in ? zeker onderdeel van de dev mode ofzo.. | ||||
Qunix | donderdag 14 maart 2013 @ 13:20 | |||
Mooi, thuis eens kijken! Je kan het misbruiken voor offline play, misschien... Maar voor modden mag het:
| ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:21 | |||
Nee, ze geven geen ondersteunign erop. Ze zeggen niet dat het niet mag | ||||
mikiepl | donderdag 14 maart 2013 @ 13:24 | |||
Vraag: Elke keer als ik aan spel mee wil doen zegt die: claimen mislukt je kunt dit niet spelen ivm content. Hoe kan dit?? Ik heb gewoon SimCity gedownload via Origin | ||||
Qunix | donderdag 14 maart 2013 @ 13:24 | |||
Klopt, maar het is een "go" in de zin dat het mag (je word niet verbannen oid). | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 13:29 | |||
Ik zie vandaag/morgen nog wel een mod-allowed server (of servers) opspringen van EA/Maxis om dit nog een beetje in goede banen te leiden. Als ze slim zijn iig. | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:30 | |||
Ja niet dus ![]() | ||||
IceDustbin2 | donderdag 14 maart 2013 @ 13:31 | |||
Je probeert een deluxe edition stuk land te claimen met je limited edition ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 13:33 | |||
Door alle toezeggingen kunnen ze niets anders dan het toestaan (redelijkerwijs ![]() ![]() | ||||
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | donderdag 14 maart 2013 @ 13:33 | |||
Ik zoek een regio! Naam: Kickeren | ||||
NextTVH | donderdag 14 maart 2013 @ 13:34 | |||
Die maxis medewerkers op twitter hebben het ook zwaar nu ![]() | ||||
kossikvassik | donderdag 14 maart 2013 @ 13:34 | |||
Jongens, ik ben bezig met een Gambling City... Tot nu toe alles goed gedaan.. station en Politie HQ naast hetCasino.. ik heb ook een vliegveld en Regional Bus Terminal met een halte voor mijn casino... op een gegeven moment maakte mijn casino 34.000 winst per uur maar dat was net niet genoeg om een Gambling HQ neer te ploppen... nu is mijn winst weer teruggezakt naar 22.000.... Wat kan ik doen om alsnog meer winst te maken? | ||||
Wells.p | donderdag 14 maart 2013 @ 13:35 | |||
Ik vind het een hartstikke leuk spelletje heb er ook al 57 uur in zitten trial and error vooral. nu heb ik een stad met achterlijk weinig mensen maar met een flinke profit. het enige wat ik nu wil is een grote stad dus kom maar op met de mod! ooh om te laten zien hoeveel ik verdien ![]() ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:35 | |||
Links ? ![]() | ||||
NextTVH | donderdag 14 maart 2013 @ 13:37 | |||
https://twitter.com/MaxisGuillaume https://twitter.com/MaxisScott https://twitter.com/derricks | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 13:37 | |||
Consumer electronics zeker? ![]() ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:38 | |||
Nog een ander casino neerzetten? ![]() | ||||
Wells.p | donderdag 14 maart 2013 @ 13:38 | |||
Yuup tv's verdienen goed! | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:39 | |||
Je importeert je plastic. En je legeringen? Die ook of maak je die zelf. | ||||
Curlbrah | donderdag 14 maart 2013 @ 13:39 | |||
valt nog wel mee qua vervuiling toch | ||||
kossikvassik | donderdag 14 maart 2013 @ 13:40 | |||
Ja maar als 1 casino 34.000 winst kon maken en teruggezakt is naar 22.000 betekent dat toch niet dat een tweede identieke casino plotseling wel meer winst gaat maken? | ||||
Me_Wesley | donderdag 14 maart 2013 @ 13:40 | |||
Niet teveel, want dan draaien ze opeens allemaal verlies ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:41 | |||
Hoeft niet identiek te zijn. Je kan verschillende extra modules plaatsen. Je moet even kijken wat voor toeristen jouw stad aantrekt. Rijk, middel of arm. Daar je casino op aanpassen. Ook kan je toeristische trekpleisters plaatsen zoals een Nederlandse molen ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:41 | |||
Die grote casinos maken sowieso verlies ![]() ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 13:42 | |||
Mwoah, ik maak ook mijn eigen legeringen en plastic van de grondstoffen dan gaat het best snel met de troep ![]() | ||||
Wells.p | donderdag 14 maart 2013 @ 13:42 | |||
Heb ik ook maar gedaan misschien dat ik wat meer inwoners krijg. Plastic importeer ik. legeringen ook als mijn recycle niet genoeg produceert. | ||||
Curlbrah | donderdag 14 maart 2013 @ 13:43 | |||
die voorraad is toch beperkt terwijl je vervuiling langer meegaat.. ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 13:44 | |||
grmbl, heb zin om te gaan modden ![]() | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 13:47 | |||
Ik heb eerst alle coal en erts gemined maar ben meteen begonnen met het importeren van olie voor mijn raffinaderijen, daarna heb ik de mijnen gesloten en heb ik dat ook geïmporteerd van de global market. De grondstoffen zijn een stuk goedkoper dan het eindproduct ![]() | ||||
over_hedge | donderdag 14 maart 2013 @ 13:51 | |||
Ze zouden ook moeten doen dat je een mijn aan een bepaalde opslag kan linken. Nu had ik soms 3 opslaghallen met erts. En reden ze naar 1tje helemaal aan de andere kant inplaats van de genen recht voor hun neus. | ||||
kossikvassik | donderdag 14 maart 2013 @ 13:53 | |||
Nou ik heb een 2e indentieke casino geplaatst... nou maakt die ene 14.000 en de andere 7.000 ![]() | ||||
Cowamundo | donderdag 14 maart 2013 @ 13:57 | |||
Syncing with servers... ![]() | ||||
Oelewapse | donderdag 14 maart 2013 @ 14:07 | |||
Ik heb nu tonnen met Erts en kolen gemijnd. Wat kan ik er nu verder mee? Smelten? Andere fabrieken neerzetten? Zover heb ik het nog niet uitgevogeld. ![]() | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 14:08 | |||
Exporteren naar de regio -> verdien je geld mee Zelf gebruiken -> kolen kan je gebruiken voor je power plant, erts kan je omzetten in legeringen | ||||
jogy | donderdag 14 maart 2013 @ 14:09 | |||
Legeringen smelten. Daarna olie importeren en plastic raffineren, chips(electra) fabriek bouwen en cashen. | ||||
Oelewapse | donderdag 14 maart 2013 @ 14:12 | |||
Ah. Ok. Gaan we dat proberen. Ik lees gelukkig dat ik ook niet de enige ben die de 'zones-guy' niet vertrouwt ![]() | ||||
Cowamundo | donderdag 14 maart 2013 @ 14:14 | |||
Zelf vind ik het jammer dat de prijzen die de Global Market hanteert nog steeds fixed zijn en niet fluctueren naar hoeveelheid vraag&aanbod... Hierdoor verkoopt nu iedereen maar electronica omdat er BAKKEN mee te verdienen is terwijl die markt anders helemaal in zou storten en je op een andere manier aan je poen zal moeten komen en de uitdaging nog weer wat groter wordt wat in mijn ogen het spelen leuker maakt! | ||||
MrManuel | donderdag 14 maart 2013 @ 14:17 | |||
Hier sluit ik me volledig bij aan! | ||||
Michaelvanb | donderdag 14 maart 2013 @ 14:18 | |||
Mannen, ik wil op een leuke region spelen. Kan iemand me ff uitnodigen op zijn/haar regio? skaffaNL op origin | ||||
Akilla | donderdag 14 maart 2013 @ 14:19 | |||
Zou dat niet ook het idee van die global markt geweest zijn? maar hij staat nu toch uit? of begrijp ik het verkeerd?:P | ||||
Wells.p | donderdag 14 maart 2013 @ 14:29 | |||
Correct. Maar daarom verkoopt nu iedereen tv's | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 14:31 | |||
Github doet het weer ![]() | ||||
Danny | donderdag 14 maart 2013 @ 14:36 | |||
"Place this file in your SimCityData to Enable Debug UI, Highways outside of city boundaries.." http://localhostr.com/DHL3POuCPqTD http://www.gamespot.com/f(...)ebug-mode-in-simcity Door deze te vergelijken met de huidige niet-aangepaste versie kun je weer wat leren over de werking ![]() | ||||
DeGemaskerdeMuchacho | donderdag 14 maart 2013 @ 14:37 | |||
Je hebt invite, europa west 2 is de server. | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 14:38 | |||
Vanavond ![]() | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 14:40 | |||
| ||||
TigerXtrm | donderdag 14 maart 2013 @ 14:40 | |||
Fijn, eindelijk hebben de modders wat leuke dingen gevonden. En daarbij bewijzen ze des te meer hoe gammel dit spel in elkaar zit. ![]() | ||||
dockx | donderdag 14 maart 2013 @ 14:41 | |||
Hoe FOK!'en jullie tijdens de game? Via de browser van Origin? | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 14:42 | |||
En deze gaat ook in de reminder | ||||
lordteddybeer | donderdag 14 maart 2013 @ 14:42 | |||
Ik speel simcity windowed mode. Dan blijft de game gewoon draaien op de achtergrond. | ||||
Yuri_Boyka | donderdag 14 maart 2013 @ 14:42 | |||
Hopelijk kun je de randen aanpassen. | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 14:43 | |||
dit dus ![]() | ||||
Yuri_Boyka | donderdag 14 maart 2013 @ 14:45 | |||
Als ik dat doe dan kan ik net de geld balk niet zien. | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 14:45 | |||
resolutie wijzigen | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 14:45 | |||
ik heb em op 1920x1080 staan op een 1920x1200 scherm ![]() | ||||
Lon3 | donderdag 14 maart 2013 @ 14:46 | |||
Ik vind de zones eigenlijk net een slag te klein. Ik specialiseer mij op maar een beperkt aantal dingen en nog kom ik echt vet veel ruimte te kort ![]() | ||||
TigerXtrm | donderdag 14 maart 2013 @ 14:47 | |||
Er was een optie in de debug opties om 2x2km stadsvlakken toe te voegen. Ben benieuwd of je ze ook naast elkaar kan zetten ofzo, zal wel niet. | ||||
Qunix | donderdag 14 maart 2013 @ 14:48 | |||
Nice! | ||||
mschol | donderdag 14 maart 2013 @ 14:49 | |||
maar saven kan niet volgens mij, dat gaat nog steeds via de server | ||||
ThamfBeast | donderdag 14 maart 2013 @ 14:50 | |||
yup er wordt sowieso online opgeslagen. maar volgens mij gebeurt dat ook gewoon goed als je in 'offline modus' speelt | ||||
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 14:50 | |||
Keihard modden die handel ![]() | ||||
lipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 14:53 | |||
vol |