We hebben het duurder verkocht dan gekocht.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
Mensen verkopen vaak het huis niet omdat ze prijzen gebruiken voor de crisis.
Tegenwoordig zijn huizen gemiddeld gewoon 10 tot 15% goedkoper.
Zolang je daar rekening mee houdt is er weinig aan de hand.
Veel mensen hebben daar moeite mee omdat ze dan verlies maken maar je kan ook weer 10 tot 15% goedkoper aankopen dus dan heb je weer een balans.
Dan is het helemaal mooiquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We hebben het duurder verkocht dan gekocht.. Alleen wel destijds de kosten koper meegefinancierd en we hebben er niet lang genoeg gewoond om die eruit te krijgen, maar dat overleven we ook allemaal wel.
Tegen de tijd dat een eventueel kind van ons ruimte nodig heeft om te kunnen studeren zijn we 15 jaar verder. Dus tot die tijd is de grootste slaapkamer gewoon onze slaapkamer.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef frgh het volgende:
Ik vind het altijd vreemd dat de ouders zich de grootste kamer toe-eigenen. Terwijl imho kinderen meer ruimte nodig hebben; zeker als ze wat ouder zijn. (Een plek voor zichzelf, een plek waar ze kunnen studeren, etc...) Nu ga je je evt kind in de kleinste kamer proppen. Wij hebben in ons huis gewoon de kleinste kamer genomen; en daar staat gewoon ons bed in en 2 nachtkastjes.
Wat is het kleine hokje naast de wc trouwens ?
En met een eventueel 2e kind hoe moet dat dan. Een beetje huis is 1 grote en 2 kleine slaapkamers. Ik zie het punt eigenlijk niet zo. Hier trouwens wel een huis met 2 grote en 2 kleine kamers. De grootste ook voor ons kind maar ook alleen maar omdat die boven de garage zit en wij er dan mooi geen last van hebben later.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat een eventueel kind van ons ruimte nodig heeft om te kunnen studeren zijn we 15 jaar verder. Dus tot die tijd is de grootste slaapkamer gewoon onze slaapkamer.. Met inloopkast.
. Er is trouwens een mogelijkheid tot opbouw. Over een aantal jaar is dat wellicht voor ons ook interessant.
Naast de wc is een grote inbouwkast met daarin de ketel. De meterkast zit in de bijkeuken, naast de achterdeur.
Mooi!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks!.
Deze kleur komt in de woon- en eetkamer op de muur:
[ afbeelding ]
Die tafel en kast heb ik ook (kast in houtkleur), echt supermooiquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
We komen uit een klein appartementje, dus we moeten best wel wat spullen bijkopen. Belangrijkste: een eettafel met stoelen (twee keer de groene, vier bruine).
[ [url=http://www.ridgerib.nl/upload/53/products/11/th/stoel-ridge-rib---koffie---zuiver[0].jpg]afbeelding[/url] ][ [url=http://www.ridgerib.nl/upload/53/products/117/th/stoel-ridge-rib---groen---zuiver[0].jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Deze kast hebben we ook besteld:
[ afbeelding ]
En om onszelf echt te verwennen hebben we een elektrisch verstelbare boxspring van 1.80 bij 2.10 besteld.. Die wordt waarschijnlijk in juni geleverd.
Aan de voorkant van het huis zie je twee deuren met gelige kozijnen. Die kunnen allebei fungeren als voordeur. Wij zullen vooral de rechter gebruiken, denk ik. Bezoek belt aan bij een poort aan het begin van de voortuin.quote:
iets met kinderbedje versus tweepersoonsbedquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef frgh het volgende:
Ik vind het altijd vreemd dat de ouders zich de grootste kamer toe-eigenen. Terwijl imho kinderen meer ruimte nodig hebben; zeker als ze wat ouder zijn. (Een plek voor zichzelf, een plek waar ze kunnen studeren, etc...) Nu ga je je evt kind in de kleinste kamer proppen. Wij hebben in ons huis gewoon de kleinste kamer genomen; en daar staat gewoon ons bed in en 2 nachtkastjes.
Wat is het kleine hokje naast de wc trouwens ?
Volgens de tek. gaat een deur naar binnen open ? en de deur die jij wilt gebruikenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Aan de voorkant van het huis zie je twee deuren met gelige kozijnen. Die kunnen allebei fungeren als voordeur. Wij zullen vooral de rechter gebruiken, denk ik. Bezoek belt aan bij een poort aan het begin van de voortuin.
Komt inderdaad beetje vreemd over; zo zie je dat vaak in Amerikaanse films: men stapt rechtstreeks vanuit de voorkant, de woonkamer binnen.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het weglaten van een entree aan de voorkant van het huis betekent inderdaad dat je minder duidelijk echt een voordeur hebt (al zit dezelfde deur in alle huizen), maar ook dat je een veel ruimere woonkamer hebt. Je bent geen ruimte kwijt aan het entreehokje.
Wij vinden dit zelf twee heel prettige keuzes, maar ik kan me voorstellen dat het op anderen wat vreemd overkomt.
Dat idee heb ik niet, maar dat zullen we moeten ondervinden.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Komt inderdaad beetje vreemd over; zo zie je dat vaak in Amerikaanse films: men stapt rechtstreeks vanuit de voorkant, de woonkamer binnen.
Ik weet niet waar julle wonen, maar waait er niet veel naar binnen de woonkamer in als je gelijk die voordeur open doet? Bij ons zou je gelijk een windvlaag van voor naar achteren hebben.
iets met kinderkamer met bureau, speelhoek, kasten ....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
iets met kinderbedje versus tweepersoonsbed
Bij ons zo min mogelijk, zeker als het hard waait. Is wel eens gebeurd dat de hagelstenen via de voordeur tegen de WC-deur aaansloegen....quote:Op zondag 3 maart 2013 10:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, inderdaad. En hoe vaak heb je je voordeur nu eigenlijk open?
Want? dat is verplicht om te hebben in een kinderkamer? De eerste paar jaar spelen ze nog niet bijzonder veel op de kamer en je kind heeft doorgaans geen pax-kastenwand nodig.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:35 schreef frgh het volgende:
[..]
iets met kinderkamer met bureau, speelhoek, kasten ....
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Laten we ook vooral niet doen alsof ik ons kind (dat nog niet eens in de maak is!) in een bezemkast wil gaan proppen. De kleinste slaapkamer is nog steeds een goeie 10 m2. Mijn eerste studentenkamer was kleiner..
Dat jochie is er (financieel) niet minder van geworden dat hij moest overnachten in een kast.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:07 schreef mignonne het volgende:
[..]!
[ afbeelding ]
Onze slaapkamer is 10m2, de kinderkamers zijn ongeveer 5m2.
In ons nieuwe huis nemen wij de zolderverdieping en de meisjes krijgen de kamers van 12m2 en 10m2. Dan blijft er nog een klein kamertje over ook. Lijkt me niets mis mee zoals je t nu hebt.
2012 hier ook meerdere keren bij een notaris gezeten het enige echt leuke daar is het kopje koffie. Verder alleen maar papierwerk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 04:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Saai zeg, bij de notaris. Maar goed, we hebben de sleutels! Alle twaalf.
Zenuwen!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 04:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Saai zeg, bij de notaris. Maar goed, we hebben de sleutels! Alle twaalf.. Gisteravond niet veel meer in het huis kunnen doen omdat het al vrij snel donker werd, dus de avond nuttig besteed met een rondje Ikea en bouwmarkt. Ook hebben we een hoop regeldingen in orde gemaakt die we nog niet durfden te doen toen we de sleutels nog niet hadden.
Dit hele weekend schilderen, ben dus heel benieuwd hoe het er morgenavond uit ziet! (We gaan niet midden in de nacht beginnen hoor. Ik ben gewoon een beroerde slaper de laatste weken.)
Ik drink geen koffie.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
2012 hier ook meerdere keren bij een notaris gezeten het enige echt leuke daar is het kopje koffie. Verder alleen maar papierwerk.
Gefeliciteerd in ieder geval en veel klus plezier.
Zijn toch wel de eerst dingen die je zowiezo wel doet. Gewoon om tijdens het klussen al een bakje koffie te kunnen drinken, of thee natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:38 schreef Lienekien het volgende:
Hahaha! Het eerste wat ik deed, was ook de keuken inruimen!
Een koffiezetapparaat of waterkoker is een, maar de hele keuken inruimen?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:41 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zijn toch wel de eerst dingen die je zowiezo wel doet. Gewoon om tijdens het klussen al een bakje koffie te kunnen drinken, of thee natuurlijk.
Dus nog niet de pannen voor dagelijks gebruik zeg maar. Neem aan dat jullie nog vrolijk eten in een ander huis.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, we hebben het hier wel over fonduestellen die al een plekje hebben.
Google Images -> search by image -> hoppaquote:Op zondag 3 maart 2013 05:58 schreef Viking84 het volgende:
Nice! Deze ga ik ook even volgen. Wel benieuwd waar het is. Dm?
Ik kende dat helemaal niet! Ziet er leuk uit! Heb je dat snoer in de stad gekocht?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de slaapkamer wil ik trouwens een hanglamp van Cotton ball lights, eentje met een pendel voor drie lampen. Morgen even langs een woonwinkel hier fietsen om de kleuren te bepalen. Ik heb er ook zo'n snoer van met twintig kleine balletjes.
Ja, bij Woonn! Ze hebben er losse snoeren en bakken met alle kleuren balletjes, dus je kan zelf een kleurencombinatie samenstellen. Ik heb er eentje met wit, lichtblauw en lichtroze, voor straks in de studeerkamer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kende dat helemaal niet! Ziet er leuk uit! Heb je dat snoer in de stad gekocht?
Gevonden! Wat leuk!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, bij Woonn! Ze hebben er losse snoeren en bakken met alle kleuren balletjes, dus je kan zelf een kleurencombinatie samenstellen. Ik heb er eentje met wit, lichtblauw en lichtroze, voor straks in de studeerkamer.
Hé, die kleurencombinatie had ik ook voor in de slaapkamer bedachtquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zonet de hanglamp voor de slaapkamer besteld. Het wordt er dus eentje met drie ballen eraan, van 25, 31 en 36 cm doorsnede. Dit is de kleurencombinatie die ik heb gekozen:
[ afbeelding ]
ik moet het even zien, denk ik, om me er wat bij voor te kunnen stellenquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:36 schreef Daph_ het volgende:
OMG dat wil ik voor in m'n bieb! *bookmark*
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 06:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vandaag gaan we over!
Een keer raden wie er ziek wakker geworden is..
Truus en Bregje in de zwanestraat verkopen ze ook! Mocht je net op zoek zijn naar en kleur die Woonn nit heeftquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, bij Woonn! Ze hebben er losse snoeren en bakken met alle kleuren balletjes, dus je kan zelf een kleurencombinatie samenstellen. Ik heb er eentje met wit, lichtblauw en lichtroze, voor straks in de studeerkamer.
Die posters vind ik wel echt heel erg leuk. Als je ze combineerd met andere posters/foto's en misschien wat schapjes erbij kun je er best een muur mee vullen toch? Kijk eens op pinterest.com, daar staan heel veel ideeën.. Ook bij doe-het-zelf staan vaak dingen die erg leuk zijn (en vaak simpel)..quote:Op zondag 24 maart 2013 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh nee, sowieso geen muurposter of muurbehang. Niets al te druks. In het oude huis hadden we een aantal dingen hangen die nu hun plekje nog even moeten vinden. Het scheelt nogal of je in een klein huisje woont of hier..
In het oude huis hadden we boven de schouw een 'fotomuur', maar hier zijn de muren er eigenlijk te groot voor. Idem voor de tekeningen op A4-formaat die we hadden hangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(San Francisco en New York, twee steden die we samen hebben bezocht)
[ afbeelding ]
Ik vind ze nog steeds heel mooi allemaal, maar ik krijg er hier geen muur mee gevuld. De onderste wil ik trouwens wel weer heel graag in de studeerkamer hangen, qua kleurtjes past die daar zo perfect.
Naar mezelf hoef ik niet zo nodig al te vaak te kijken, dus liever geen uitvergrote foto van onszelf..
Ik was van plan om vanmiddag even een fotorondje te maken. Hou je het zo lang nog vol?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de woonkamer. Ik heb geduld.
Die oranje dingen voor het raam gaan zeker nog weg?
Wij hebben ze in gebroken wit aan de straatkant. Was een uitgave, maar ik vind ze reuzehandig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was van plan om vanmiddag even een fotorondje te maken. Hou je het zo lang nog vol?.
Die plisségordijnen, tsja. Ik vind ze an sich heel mooi en praktisch, maar qua kleur zijn ze gewoon echt te oranje. Helemaal niks er hebben hangen wil ik niet (met het oog op inkijk), maar het budget is er gewoon even niet om ze te vervangen. Die dingen op maat laten maken is aardig aan de prijs.
Wat ik heb gemerkt is dat je in het begin een hele waslijst hebt van dingen die anders moeten, maar dat je later zoiets hebt van: tis wel goed zo (dat heb ik iig). Misschien gebeurt dat met die plisségordijnen ook nog wel. Tenzij je echt een keer geld over hebt en er geen andere bestemming voor kunt verzinnenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was van plan om vanmiddag even een fotorondje te maken. Hou je het zo lang nog vol?.
Die plisségordijnen, tsja. Ik vind ze an sich heel mooi en praktisch, maar qua kleur zijn ze gewoon echt te oranje. Helemaal niks er hebben hangen wil ik niet (met het oog op inkijk), maar het budget is er gewoon even niet om ze te vervangen. Die dingen op maat laten maken is aardig aan de prijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Oh, dat vind ik mooi! Bedankt voor de link.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:52 schreef AnneX het volgende:
Lezer Vier meldt...
Jullie hebben de mooiste play van de wereld !![]()
En een prachtig ruim huis, waar je een levenlang mee bezig kunt zijn.
Alleen de radiatoren vind ik zozo.
Hier staan zij ook hoor en ik heb deze link opgeslagen http://www.sentimo.nl/
# Zelf zou ik het liefst de "ouwerwetse" gietijzeren willen.
Veel liefde en genieten van jullie prachtige woonplek !
Ja! Tof!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik mooi! Bedankt voor de link..
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk! Waarom vind ik je topic nu pas??
Voor aan de muur: vriendin van mij heeft dit, vind ik erg leuk. je krijgt een patroonblad, en daar staan puntjes op waar je spijkertjes moet slaan, en dan op welke volgorde je er draad omheen moet winden. Kan ook op board of een houten plaat ipv de muur...
http://happymarket.nl/patroonblad-masterpieces-momantai
[ afbeelding ]
Ik vind het knap dat je een stijl kunt ontdekken!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:09 schreef Chicolate het volgende:
Wat een leuk huisje! Ik blijf fan van jouw interieurstijl.
Oranje.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Mooi DaD...
Nog wat mooie warme oranje accessoires misschien?
Laura verkoopt die toch ook in grotere formatenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh nee, sowieso geen muurposter of muurbehang. Niets al te druks. In het oude huis hadden we een aantal dingen hangen die nu hun plekje nog even moeten vinden. Het scheelt nogal of je in een klein huisje woont of hier..
In het oude huis hadden we boven de schouw een 'fotomuur', maar hier zijn de muren er eigenlijk te groot voor. Idem voor de tekeningen op A4-formaat die we hadden hangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(San Francisco en New York, twee steden die we samen hebben bezocht)
[ afbeelding ]
Ik vind ze nog steeds heel mooi allemaal, maar ik krijg er hier geen muur mee gevuld. De onderste wil ik trouwens wel weer heel graag in de studeerkamer hangen, qua kleurtjes past die daar zo perfect.
Naar mezelf hoef ik niet zo nodig al te vaak te kijken, dus liever geen uitvergrote foto van onszelf..
Welke bedoel je precies? Die booglamp?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:30 schreef Daph_ het volgende:
Oeh en mag ik vragen waar die staande lamp vandaan komt?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:47 schreef conleche het volgende:
Aan de muur hoort natuurlijk een echt schilderij
Ah zie nu pas dat er meer dan 1 op de foto staatquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Welke bedoel je precies? Die booglamp?
Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:18 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah zie nu pas dat er meer dan 1 op de foto staatde booglamp idd!
http://www.leenbakker.nl/(...)279/vloerlamp_grandoquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
Ja, klopt, maar om nou iets te kopen wat ik al heb vind ik dan ook weer raar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:22 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Laura verkoopt die toch ook in grotere formaten
Waar heb je die posters vandaan? Vind het echt een gave stijl!quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zie een patroon!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi..
[..]
Ja, klopt, maar om nou iets te kopen wat ik al heb vind ik dan ook weer raar.. Dan liever weer iets nieuws!
Ze zijn te koop op eu.fab.com.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar heb je die posters vandaan? Vind het echt een gave stijl!
Tof, ik ga het checkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ze zijn te koop op eu.fab.com.
Ik heb zojuist die van Coastal California en herfstig Central Park besteld voor in de studeerkamer.. We hebben zelf de Highway 1 ook gereden afgelopen zomer en dat was zo geweldig.
.
Thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kwam net thuis en zag tot mijn grote verbazing dat mijn vriend vanochtend voor z'n werk de lamp nog opgehangen heeft.. Ik ben er heel blij mee!
[ afbeelding ]
Dat is geen aardbeienplant. Geen idee wat het wel is. Lijkt me allemaal onkruid...quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
2. Ik denk dat dit aardbeienplantjes zijn. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
[ afbeelding ]
Nou ja, die 4e is geen onkruid. Maar wel een onding. Die stond hier ook en hij is dus met geen mogelijkheid uit de grond te krijgen. En hij komt elke keer terug. Roundup helpt niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou zeggen onkruid, maar ik vind alle planten onkruid
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:01 schreef Angelfrouk het volgende:
Nummer 1 is volgens mij geen passiebloem. Die heeft toch een soort ster vormig blad?
http://www.tuinadvies.be/foto/passiflora%204.jpeg
quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:53 schreef Lienekien het volgende:
Nee hoor, dat is geen zevenblad.
Pachysandra. Een bodembedekker.
Bovenste lijkt passiebloem. Lekker laten groeien en wat geleiden en hopen op bloemen.
4 kan een lonicera zijn, gemeentestruik. Kun je bijsnoeien.
De laatste bij de grond afknippen.
Is dus geen passiebloemquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen..
De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.
Heb je ook een idee wat de laatste voor plant is? Maar sowieso helemaal er af?
Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen..
De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.
Heb je ook een idee wat de laatste voor plant is? Maar sowieso helemaal er af?
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.
Er wordt nog naarstig gezocht naar een mogelijke naam voor de onderste, maar dat dooie spul kan er sowieso af. Het is waarschijnlijk een vaste plant die opnieuw gaat uitlopen.
Alles eruit?quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:05 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Is dus geen passiebloem
Wat je wilt proberen (en niet groen is) zo ver mogelijk terug snoeien en kijken wat er gebeurt. Ik zou nog een paar dagen wachten ivm vorst.
Als ik jullie was (maar dat ben ik niet) zou ik opnieuw beginnen. Desnoods eerst wat eenjarige plantjes en even goed kijken wat je ermee wilt.
Een clematis ja? Tof.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.
Ik heb het. De eerste is een Clematis!
Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.
Ja, het is een berg hortensia.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Alles eruit?. Dat vind ik dan toch ook weer zonde. Liever dit jaar gewoon gebruiken om te zien wat er nog leeft.
[..]
Een clematis ja? Tof..
Close-up van nummer 3, dood stuk maar misschien kun je er de groeivorm aan afzien of zo:
[ afbeelding ]
En nieuwe knoppen van 3:
[ afbeelding ]
Ja, ik zou het nu doen. Alleen heb ik geen idee wat dat laatste is en of je dat helemaal terug kunt snoeien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?
En moet dat dan allemaal tot aan de grond?
Ja, je kunt nu snoeien. Knip de dooie bloemen uit die hortensia. Wat er helemaal dood uitziet, kan tot net boven de grond afgeknipt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?
En moet dat dan allemaal tot aan de grond?
Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben alleen zo bang dat alle bloemen oranje blijken te zijn..
quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.
Clematis komt in alle kleuren van de regenboog, maar niet vaak in oranje. Je heb een wintergroene te pakken zo te zien. Daarvan zijn er niet zoveel. De mijne bloeit niet, maar als 'ie dat zou doen, dan niet oranje (volgens z'n aankoopkaartje ooit).
ah, dan was ik toch niet helemaal achterlijk!quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.
Ik heb het. De eerste is een Clematis!
Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.
De vierde zal een Dwergmispel kunnen zijn.
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutelquote:Op zondag 7 april 2013 14:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, gister alles in de achtertuin gesnoeid voor zover nodig! Aan de hortensia zitten al heel veel knoppen, ben benieuwd of dat wat wordt!
Ik zei gister dat er ook een hortensia in de voortuin staat, maar ik twijfel nu toch wel een beetje. Als ik beter kijk ziet diegene er in de voortuin wel anders uit. Andere takken, vooral.
Geheel:
[ afbeelding ]
Close-up van de 'bloemen':
[ afbeelding ]
Dit groeit onderaan. Wat is het? Moet ik het weghalen?
]
Hemelsleutel? Wat een toffe naam.quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutel.
Leuk ding, als je de bloemen in een vaas zet, wortelen ze.
Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
Onthoud (en gebruik) de naam! Ik vind ook een prachtige naam - maar bijna niemand kent / gebruikt 'm nog. Meestal wordt het gewoon 'sedem' genoemd, wat de latijnse familienaam is - van een heeeeeele grote en zeer gevarieerde familie (van veelal onbeduidende frummelvetplantjes).quote:Op zondag 7 april 2013 20:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hemelsleutel? Wat een toffe naam.. Ik herken ook de bloeivorm als ik zoek op Google. 'Staat bekend om zijn grote aantrekkingskracht op vlinders'.
.
Al het dooie spul heb ik er vandaag afgehaald. Kon het er soms zo aftrekken.
Toen ik hier de naam 'sedem' noemde, klonk er een blij 'jaaa!'quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutel.
Leuk ding, als je de bloemen in een vaas zet, wortelen ze.
Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
Zie je de vrachtwagen voor huis staan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Is het er een van een bekend Nederlands merk?
Klinkt niet erg Nederlands.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zie je de vrachtwagen voor huis staan?.
Het bed is van Swiss Sense.
mooi hoor! maar, hebben jullie geen nachtkastjes naast het bed? Voor een lamp, en een boek? Ik zou dat echt missen!quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is wel Nederlands, opgericht door ene Piet Diks in 1918, zo vertelt de site mij..
Hij staat!
[ afbeelding ]
Een nieuw donzen (ik wil echt niet meer anders) dekbed hadden we een poosje geleden al gekocht. Best wel een enorm ding, van 240 bij 220..
We hadden tot nu toe gewoon een lampje naast het bed op de grond staan en mijn boek en bril legde ik op de (brede) rand van het bed langs het hoofdeinde. We wisten niet precies hoe hoog en breed dit nieuwe bed zou uitkomen, dus we hadden besloten om te wachten met het bevestigen van de plankjes tot het er was.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mooi hoor! maar, hebben jullie geen nachtkastjes naast het bed? Voor een lamp, en een boek? Ik zou dat echt missen!
Oranje van het dekbedovertrek bedoel je? Dat is okergeel!quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:43 schreef Irakeesje het volgende:
allemaal heel erg leuk, i love the style!
dat oranje vind ik persoonlijk niet mooi bij passen
bruin? Oranje ig?quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar welke kleur zou dat vloerkleed dan moeten hebben, Jag?
Boeken staan allemaal in de studeerkamer, en als er een fauteuiltje staat gaan we iets aan de muur hangen.
Bedankt voor de linkjes! Ik zag er zo nog niets op staan waarvan ik echt dacht, die moet ik hebben, maar ik hou de sites in de gaten!quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:27 schreef Dot. het volgende:
Leuk! Ik zie dat je ook van een beetje retro houdt? Misschien heeft een van mijn favo webwinkels nog een lampje voor een beter budget?
http://www.19toen.nl/
https://www.deinrichterij.nl/
http://www.demachinekamer.nl/
http://kikkespulle.nl/woonwinkel/welkom
Ik ben ook nog op zoek naar een fauteuil, want wij hebben laatste deze bank gekocht bij de Wehkamp. Daar hoort eigenlijk een loveseat bij, maar die is te breed. Denk je zo op het oog dat de Monte Carlo bij deze bank past? Zo te zien staan deze pootjes iets rechter?
[ afbeelding ]
Oude doka lampen?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
We gaan zelf die salontafeltjes waarschijnlijk niet meer kopen.. Ik heb liever één losse, iets ovaligs of zo. In walnootkleur en voor maximaal 100 euro. Verder heb ik geen eisen.
.
Ik heb nog steeds de perfecte wandlampjes niet gevonden. Wie helpt me zoeken?. Graag iets een beetje industrieel en/of retro, maximaal 60 euro per stuk.
Hou ik ook vanquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:47 schreef conleche het volgende:
Aan de muur hoort natuurlijk een echt schilderij!
Ik vind dat vergrijsde groen mooi! Ik noem het zelf altijd 'vieze kleuren' en dan kijken mensen me vreemd aan. Maar voor muren zijn alle 'vieze' kleuren veel beter dan de 'schone' variant.
Hoe bedoel of ik er nog voor ben gegaan? Het snoer met kleine balletjes had ik al voor we gingen verhuizen en op de hanglamp in de slaapkamer heb je zelf nog gereageerd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hello! Ben jij nog voor die cotton ball lights gegaan? Wij zitten te kijken voor bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item4856597625
en dan ophangen in een kluwen ofzo, maar vroegen ons af of je de lampjes een beetje makkelijk kunt vervangen als er een stuk is
Ja, het lijkt vooral alsof je heel moeilijk bij die lampjes kunt komen. Had al zo'n vermoeden dat 't gewoon kerstlampjes zouden zijn, maar haal je niet half dat ding uit elkaar als je er een nieuwe in moet doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hoe bedoel of ik er nog voor ben gegaan? Het snoer met kleine balletjes had ik al voor we gingen verhuizen en op de hanglamp in de slaapkamer heb je zelf nog gereageerd..
Die van jouw linkje zijn van een ander merk, maar Cotton ball lights zijn eigenlijk gewoon kerstlampjes met een bolletje eromheen. Zijn dus ook net zo gemakkelijk te vervangen.
Prob, heb je een voorbeeldje van hoe die eruit zien?
Je maakt gewoon een gat in elk bolletje dat groot genoeg is om een lampje doorheen te doen. Als ie erin kan, kan ie er ook weer uit!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, het lijkt vooral alsof je heel moeilijk bij die lampjes kunt komen. Had al zo'n vermoeden dat 't gewoon kerstlampjes zouden zijn, maar haal je niet half dat ding uit elkaar als je er een nieuwe in moet doen?
Lief, dank je.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:18 schreef Eunoia. het volgende:
Wauw TS! Ik ben helemaal weg van de kleuren die jullie hebben uitgezocht, eveneens de meubelen.![]()
Enjoy!
Ben net weg bij m'n ouders, zal volgende week een foto maken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hoe bedoel of ik er nog voor ben gegaan? Het snoer met kleine balletjes had ik al voor we gingen verhuizen en op de hanglamp in de slaapkamer heb je zelf nog gereageerd..
Die van jouw linkje zijn van een ander merk, maar Cotton ball lights zijn eigenlijk gewoon kerstlampjes met een bolletje eromheen. Zijn dus ook net zo gemakkelijk te vervangen.
Prob, heb je een voorbeeldje van hoe die eruit zien?
Waar? In de woonkamer?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Ben net weg bij m'n ouders, zal volgende week een foto maken.
Welke kleur verf heb je gebruikt?
Ik moest er even voor in de gangkast kruipen, maar het is een kleur van Sikkens, nummer J0.10.60. Ik heb hem laten mengen bij de bouwmarkt.quote:
Euhm, ik wilde een pronkrek voor m'n sjaals en tassen. Dat was eigenlijk de enige overweging.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mooi! Ik vind de kapstok erg handig, hebben jullie dat zo gedaan zodat de natte jassen niet tegen de muur aankomen, of speciaal voor veel haakjes (of allebei natuurlijk)?
Ik heb ze op de overloop hangen met fotolijstjes. Je koopt het bij de bouwmarkt of tuincentrum. Het is mooi afgewerkte betongaas.quote:
Dank jequote:Op zondag 30 juni 2013 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik moest er even voor in de gangkast kruipen, maar het is een kleur van Sikkens, nummer J0.10.60. Ik heb hem laten mengen bij de bouwmarkt.
Je kan 'm samenstellen op de website van Cotton Ball Lights (http://cottonballlights.com/grote-lampen), of bestellen bij een woonwinkel bij je in de buurt waar ze ze verkopen. Je bepaalt zelf de maten en kleuren van de bollen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:56 schreef Robbberttt het volgende:
Leuke lamp in de slaapkamer! Waar heb je die vandaan?
quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben alleen zo bang dat alle bloemen oranje blijken te zijn..
Die vind ik zo gaafquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Crappy telefoonfoto, maar ♡!
[ afbeelding ]
We hebben een hoop van IKEA, dat geef ik direct toe, maar nou net geen stoel...quote:Op maandag 18 november 2013 21:28 schreef _Multiply86_ het volgende:
Grappig, je hebt echt veel meubels waar ik ook al naar heb zitten kijken, alleen die vallen helaas buiten mijn budget. De ikea stoel, stockholm tv meubel, dat vitrine kastje.. En ik wilde ook al krukjes als salontafel. Moet alleen nog ff de juiste vinden. Bij de kwantum hebben ze ook veel leuke spullen, wat meer in mijn budget
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |