abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 10:52:44 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124559058
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ze zijn te koop op eu.fab.com.

Ik heb zojuist die van Coastal California en herfstig Central Park besteld voor in de studeerkamer. *O*. We hebben zelf de Highway 1 ook gereden afgelopen zomer en dat was zo geweldig. O+.
Tof, ik ga het checken ^O^ Met een beetje geluk (lees: genoeg geld :P) gaan wij volgend jaar ook die kant op O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124574726
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
Thanks O+ van de week een rondje bouwmarkt en aanverwante winkels gedaan, maar LB heb ik overgeslagen :') van de week maar eens heen!
pi_124824479
Een kleine update!

Mijn vriend heeft een werkblad gemonteerd boven de wasmachine en de droger.

We willen er nog een kastje boven hangen, maar het formaat dat we willen was gister uitverkocht.

Hier komen dan nog twee deurtjes voor.

Ik kreeg een telefoontje van de woonwinkel dat m'n lamp binnengekomen was, dus die ben ik gaan halen. Zo krijg je het mee:

Je moet ze uitdeuken, de ballonnen er in doen, de ballen natmaken en dan de ballon heel hard opblazen. Zo liggen ze nu te drogen bovenop de kast (veilig voor poesjes).

En eindelijk was dan de nieuwe Stockholmcollectie bij IKEA! Direct het tv-meubel gehaald, in elkaar gezet, en tot de ontdekking gekomen dat de receiver er niet in past... Of hij past wel, maar niet als er nog draden uit moeten, zeg maar. :').

M'n vriend gaat het oplossen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124916553
Ik kwam net thuis en zag tot mijn grote verbazing dat mijn vriend vanochtend voor z'n werk de lamp nog opgehangen heeft. O+. Ik ben er heel blij mee!

pi_124916775
Ja, jat anders gewoon even mijn hele slaapkamerinrichting/opzet/kleuren ;(

:P O+ mooi!
Ja doei.
pi_124916852
Of jij jat het van mij! Ik had alles al. :6.
pi_124916980
;(
Ja doei.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:49:05 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124917531
Jullie inspireren elkaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_124924374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kwam net thuis en zag tot mijn grote verbazing dat mijn vriend vanochtend voor z'n werk de lamp nog opgehangen heeft. O+. Ik ben er heel blij mee!

[ afbeelding ]
O+

Logisch dat je er blij mee bent, want echt een hele leuke lamp!!
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:23:20 #160
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124927830
Jaloerse bitchen :{w

Mooi hoor DaD!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_124929787
Die lamp is idd gaaf zeg!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_124930114
Die lamp O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:23:17 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124937115
Oh wauw, die lamp! O+ _O_
pi_124944360
Dank jullie wel. *; .
pi_124949556
Vanochtend ben ik wat in de tuin bezig geweest: even kijken wat er nu eigenlijk allemaal in staat en de grond wat omgeschoffeld. Geen idee of dat zin heeft, maar ik heb een schoffel gekregen van een vriend. :').

Van vrijwel alle planten in de tuin heb ik geen idee wat het nu precies is. Hopelijk is er iemand hier met wat meer verstand van tuinieren?

1. Wat is het en wat moet ik er mee doen? Hij groeit nogal weelderig, kan ik 'm snoeien en kleiner maken?

Dichterbij:

2. Ik denk dat dit aardbeienplantjes zijn. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

3. Deze staat ook in de voortuin, maar daar zitten er nog veel meer 'bloemen' aan. Moet ik die eruit halen of laten zitten? En wat is het? :P.

4. Wat is het?

5. Deze ziet er echt te zielig voor woorden uit. Hangt helemaal plat over de grond heen. Wordt dit nog wat?

Dichterbij:
pi_124951138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
2. Ik denk dat dit aardbeienplantjes zijn. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
[ afbeelding ]
Dat is geen aardbeienplant. Geen idee wat het wel is. Lijkt me allemaal onkruid... :P
pi_124951170
Ik zou zeggen onkruid, maar ik vind alle planten onkruid :')
Ja doei.
pi_124951219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou zeggen onkruid, maar ik vind alle planten onkruid :')
Nou ja, die 4e is geen onkruid. Maar wel een onding. Die stond hier ook en hij is dus met geen mogelijkheid uit de grond te krijgen. En hij komt elke keer terug. Roundup helpt niet.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:52:21 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124951235
nummer 2 is volgens mij zevenblad :X de hel dat spul!!

het officiele advies is alle planten volledig met wortel en al uittrekken, de aarde zeven om restjes te verwijderen, afdekken met landbouwplastic en dan een aantal maanden afgedekt laten zodat t allemaal echt afgestorven is... niet echt haalbaar voor een achtertuin...

als je zevenblad weghaalt groeit er nieuwe uit elk stukje dat ergens valt (steel, wortel, etc) en het breekt heel snel af.

Sorry :@ mijn tuin zat ook vol...

edit: niet dus! wat t wel is weet ik niet
Kwak
pi_124951241
Goeie wel, tuin hier moet ook goed aangepakt worden, vooral de voortuin, achtertuin is gelukkig 'patio-style' O+
Ja doei.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:53:02 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124951249
Nee hoor, dat is geen zevenblad.

Pachysandra. Een bodembedekker.

Bovenste lijkt passiebloem. Lekker laten groeien en wat geleiden en hopen op bloemen.

4 kan een lonicera zijn, gemeentestruik. Kun je bijsnoeien.

De laatste bij de grond afknippen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:53:26 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124951257
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:53 schreef Lienekien het volgende:
oh gelukkig!
Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:59:36 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124951372
nummer 1 is volgens mij een passiebloem/passiflora (er zitten ook bamboestokjes bij de schutting waar de plant begint volgens mij?)
die kun je volgens mij wat terugsnoeien als ie erg in de knoop zit en anders een beetje leiden (met clipjes of draad) langs de schutting, bloeit vaak laat in de zomer nog. O+ de takken zien er wel wat houtig uit dus wellicht wil ie niet zo makkelijk meer.

andere helemaal verhoute/verdorde dingen zou je terug kunnen snoeien en kijken wat het nog gaat doen, dan kun je t altijd nog uitgraven.

dat groen struikje lijkt op van die gemeentebosjes, kun je snoeien naar wens volgens mij.

grond even goed omspitten, mesten, water geven, onkruid uittrekken en dat goed bijhouden de komende maanden.

evt. bodembedekkers planten (is ook goed tegen onkruid, je ziet het althans minder :P )
Kwak
pi_124951417
Nummer 1 is volgens mij geen passiebloem. Die heeft toch een soort ster vormig blad?

http://www.tuinadvies.be/foto/passiflora%204.jpeg
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:03:12 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124951450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:01 schreef Angelfrouk het volgende:
Nummer 1 is volgens mij geen passiebloem. Die heeft toch een soort ster vormig blad?

http://www.tuinadvies.be/foto/passiflora%204.jpeg
Je hebt gelijk.
pi_124951456
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:53 schreef Lienekien het volgende:

Pachysandra. Een bodembedekker.

Bovenste lijkt passiebloem. Lekker laten groeien en wat geleiden en hopen op bloemen.

4 kan een lonicera zijn, gemeentestruik. Kun je bijsnoeien.

De laatste bij de grond afknippen.
_O_ .

Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen. :P.

De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.

Heb je ook een idee wat de laatste voor plant is? Maar sowieso helemaal er af?
pi_124951496
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

_O_ .

Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen. :P.

De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.

Is dus geen passiebloem :)

Wat je wilt proberen (en niet groen is) zo ver mogelijk terug snoeien en kijken wat er gebeurt. Ik zou nog een paar dagen wachten ivm vorst.
Als ik jullie was (maar dat ben ik niet) zou ik opnieuw beginnen. Desnoods eerst wat eenjarige plantjes en even goed kijken wat je ermee wilt.
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:06:09 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124951500
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

_O_ .

Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.

Er wordt nog naarstig gezocht naar een mogelijke naam voor de onderste, maar dat dooie spul kan er sowieso af. Het is waarschijnlijk een vaste plant die opnieuw gaat uitlopen.
pi_124951562
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.

Er wordt nog naarstig gezocht naar een mogelijke naam voor de onderste, maar dat dooie spul kan er sowieso af. Het is waarschijnlijk een vaste plant die opnieuw gaat uitlopen.
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.
Ik heb het. De eerste is een Clematis!

Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.

De vierde zal een Dwergmispel kunnen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Angelfrouk op 06-04-2013 15:24:05 ]
pi_124951909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:05 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Is dus geen passiebloem :)

Wat je wilt proberen (en niet groen is) zo ver mogelijk terug snoeien en kijken wat er gebeurt. Ik zou nog een paar dagen wachten ivm vorst.
Als ik jullie was (maar dat ben ik niet) zou ik opnieuw beginnen. Desnoods eerst wat eenjarige plantjes en even goed kijken wat je ermee wilt.
Alles eruit? :o. Dat vind ik dan toch ook weer zonde. Liever dit jaar gewoon gebruiken om te zien wat er nog leeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.
Een clematis ja? Tof. :).

Close-up van nummer 3, dood stuk maar misschien kun je er de groeivorm aan afzien of zo:

En nieuwe knoppen van 3:

pi_124952061
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?

En moet dat dan allemaal tot aan de grond?
pi_124952076
Ik ben alleen zo bang dat alle bloemen oranje blijken te zijn. ;(.
pi_124952152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Alles eruit? :o. Dat vind ik dan toch ook weer zonde. Liever dit jaar gewoon gebruiken om te zien wat er nog leeft.

[..]

Een clematis ja? Tof. :).

Close-up van nummer 3, dood stuk maar misschien kun je er de groeivorm aan afzien of zo:

[ afbeelding ]

En nieuwe knoppen van 3:

[ afbeelding ]
Ja, het is een berg hortensia.

Je kunt dus inderdaad kiezen hoe je hem wilt snoeien. Ik zou hem een klein stukje terug snoeien. Als je hem dan wel wilt houden, kun je volgend jaar alleen de oude bloemen verwijderen. Dit kun je doen nadat de nachtvorst een beetje over is. Zo rond deze tijd.

Als je het doet terwijl het 's nachts nog redelijk vriest heb je kans dat de takken doodgaan en de uitlopers ook. Daarom is het ook beter om hem in het voorjaar te snoeien.
pi_124952168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?

Ja, ik zou het nu doen. Alleen heb ik geen idee wat dat laatste is en of je dat helemaal terug kunt snoeien.
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:35:25 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124952170
quote:

Ja, je kunt nu snoeien. Knip de dooie bloemen uit die hortensia. Wat er helemaal dood uitziet, kan tot net boven de grond afgeknipt.
pi_124952211
Bedankt voor jullie hulp. O+. Ik ga een snoeischaar kopen! *O*.
pi_124952215
quote:
Ik ben alleen zo bang dat alle bloemen oranje blijken te zijn. ;(.
Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.

Clematis komt in alle kleuren van de regenboog, maar niet vaak in oranje. Je heb een wintergroene te pakken zo te zien. Daarvan zijn er niet zoveel. De mijne bloeit niet, maar als 'ie dat zou doen, dan niet oranje (volgens z'n aankoopkaartje ooit).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_124952237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.

Clematis komt in alle kleuren van de regenboog, maar niet vaak in oranje. Je heb een wintergroene te pakken zo te zien. Daarvan zijn er niet zoveel. De mijne bloeit niet, maar als 'ie dat zou doen, dan niet oranje (volgens z'n aankoopkaartje ooit).
:D.

Gelukkig maar! *O*.
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:42:22 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124952346
Je kunt ook heel wat bakken aan de schutting hangen. We hebben al een paar weken violen. Vorig jaar fuchsia's, die deden het ook erg goed.
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:10:42 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124953248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

De vierde zal een Dwergmispel kunnen zijn.
ah, dan was ik toch niet helemaal achterlijk! :P
ik heb een zomer clematis en passiflora gestekt bij een kweker, dus het is voor mij allemaal een pot nat :P

clematis kun je ook terugsnoeien, gaan weer uitlopen. je hebt bloeiers op eenjarig hout, die zullen meteen deze zomer al bloeien als je nu snoeit, en bloeiers op tweejarig hout, die moet je een jaartje laten groeien en dan kan je wel de uitlopers/takken die je niet wilt terugsnoeien. hij maakt dan het tweede jaar nieuwe takken en bloeit op de oude die nog zitten.

(als ikt goed onthouden heb)
Kwak
pi_124986694
Zo, gister alles in de achtertuin gesnoeid voor zover nodig! Aan de hortensia zitten al heel veel knoppen, ben benieuwd of dat wat wordt!

Ik zei gister dat er ook een hortensia in de voortuin staat, maar ik twijfel nu toch wel een beetje. Als ik beter kijk ziet diegene er in de voortuin wel anders uit. Andere takken, vooral.

Geheel:

Close-up van de 'bloemen':

Dit groeit onderaan. Wat is het? Moet ik het weghalen?

Verder ben ik nog wel benieuwd naar deze twee. Van de eerste denk ik dat het een rododendron is, maar van de tweede heb ik geen idee.

zondag 7 april 2013 @ 14:33:33 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124986838
Ok. Bovenste loopt onderin weer uit, dus al het dooie spul kun je wegknippen. Tweede is een rododendron, lijkt ons ook.

Onderste lijkt een van de vele soorten hedera. Hedera hibernica. Kun je snoeien wat je wilt, die krijg je niet snel kapot.
pi_124986964
Dus bovenste volledig weg, zowat. Dat kan ik. ^O^ .

Aan die onderste komen dan dus een soort van besjes? Dat is wel leuk. :).
pi_125001702
De groene container zit inmiddels vol van al het snoeiafval. Ik blijk tuinieren echt leuk te vinden! (Ook omdat ik er gebloemde handschoenen bij kan dragen.)

Vanmiddag hebben we zo'n ding gekocht:

Net echt allemaal! *O*.
pi_125002367
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, gister alles in de achtertuin gesnoeid voor zover nodig! Aan de hortensia zitten al heel veel knoppen, ben benieuwd of dat wat wordt!

Ik zei gister dat er ook een hortensia in de voortuin staat, maar ik twijfel nu toch wel een beetje. Als ik beter kijk ziet diegene er in de voortuin wel anders uit. Andere takken, vooral.

Geheel:

[ afbeelding ]

Close-up van de 'bloemen':

[ afbeelding ]

Dit groeit onderaan. Wat is het? Moet ik het weghalen?
]
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutel :).
Leuk ding, als je de bloemen in een vaas zet, wortelen ze.

Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_125002672
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
Hemelsleutel? Wat een toffe naam. :D. Ik herken ook de bloeivorm als ik zoek op Google. 'Staat bekend om zijn grote aantrekkingskracht op vlinders'. O+.

Al het dooie spul heb ik er vandaag afgehaald. Kon het er soms zo aftrekken.
pi_125002856
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:28 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hemelsleutel? Wat een toffe naam. :D. Ik herken ook de bloeivorm als ik zoek op Google. 'Staat bekend om zijn grote aantrekkingskracht op vlinders'. O+.

Al het dooie spul heb ik er vandaag afgehaald. Kon het er soms zo aftrekken.
Onthoud (en gebruik) de naam! Ik vind ook een prachtige naam - maar bijna niemand kent / gebruikt 'm nog. Meestal wordt het gewoon 'sedem' genoemd, wat de latijnse familienaam is - van een heeeeeele grote en zeer gevarieerde familie (van veelal onbeduidende frummelvetplantjes).
  zondag 7 april 2013 @ 20:46:10 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125003778
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Toen ik hier de naam 'sedem' noemde, klonk er een blij 'jaaa!'
pi_125004204
Oh, ik denk dat google me vertelt dat het 'sedum' is. Ah wel, noem het gewoon hemelsleutel.

Als het een wat hoge soort is, kan het aan het eind van het seizoen wat naar buiten vallen, een soort kaal midden overlatend:

Keurige mensen laten de hemelsleutel groeien in een ring. Ik weet niet hoe zo'n ding heet, maar dit dus:
pi_125020228
Kan dat allereerste plaatje geen vlinderstruik zijn? Het schijnt dat de takken gaan verhouten als je die niet vaak genoeg snoeit.

-Edit- Oh, ik zie nu dat Clematis al geopperd was. Lijkt me geen gekke suggestie. Je gaat het vanzelf merken als 'ie gaat bloeien. :+ Zitten er al knoppen in?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')