Tof, ik ga het checkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ze zijn te koop op eu.fab.com.
Ik heb zojuist die van Coastal California en herfstig Central Park besteld voor in de studeerkamer.. We hebben zelf de Highway 1 ook gereden afgelopen zomer en dat was zo geweldig.
.
Thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kwam net thuis en zag tot mijn grote verbazing dat mijn vriend vanochtend voor z'n werk de lamp nog opgehangen heeft.. Ik ben er heel blij mee!
[ afbeelding ]
Dat is geen aardbeienplant. Geen idee wat het wel is. Lijkt me allemaal onkruid...quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
2. Ik denk dat dit aardbeienplantjes zijn. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
[ afbeelding ]
Nou ja, die 4e is geen onkruid. Maar wel een onding. Die stond hier ook en hij is dus met geen mogelijkheid uit de grond te krijgen. En hij komt elke keer terug. Roundup helpt niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou zeggen onkruid, maar ik vind alle planten onkruid
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:01 schreef Angelfrouk het volgende:
Nummer 1 is volgens mij geen passiebloem. Die heeft toch een soort ster vormig blad?
http://www.tuinadvies.be/foto/passiflora%204.jpeg
quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:53 schreef Lienekien het volgende:
Nee hoor, dat is geen zevenblad.
Pachysandra. Een bodembedekker.
Bovenste lijkt passiebloem. Lekker laten groeien en wat geleiden en hopen op bloemen.
4 kan een lonicera zijn, gemeentestruik. Kun je bijsnoeien.
De laatste bij de grond afknippen.
Is dus geen passiebloemquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen..
De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.
Heb je ook een idee wat de laatste voor plant is? Maar sowieso helemaal er af?
Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Nummer twee leek me al wat te netjes geplant voor onkruid, maar hey, als jullie het zeggen..
De passiebloem geleiden, bedoel je dat ik die aan de schutting moet binden o.i.d.? Hij hangt nu helemaal voorover.
Heb je ook een idee wat de laatste voor plant is? Maar sowieso helemaal er af?
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die bovenste is dus geen passiebloem, maar lijkt me wel een klimplant, dus ja, tegen de schutting aan. Sowieso handig om het eerste jaar alles een beetje te laten gaan. Als het gaat groeien en bloeien is het beter te herkennen.
Er wordt nog naarstig gezocht naar een mogelijke naam voor de onderste, maar dat dooie spul kan er sowieso af. Het is waarschijnlijk een vaste plant die opnieuw gaat uitlopen.
Alles eruit?quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:05 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Is dus geen passiebloem
Wat je wilt proberen (en niet groen is) zo ver mogelijk terug snoeien en kijken wat er gebeurt. Ik zou nog een paar dagen wachten ivm vorst.
Als ik jullie was (maar dat ben ik niet) zou ik opnieuw beginnen. Desnoods eerst wat eenjarige plantjes en even goed kijken wat je ermee wilt.
Een clematis ja? Tof.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.
Ik heb het. De eerste is een Clematis!
Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.
Ja, het is een berg hortensia.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Alles eruit?. Dat vind ik dan toch ook weer zonde. Liever dit jaar gewoon gebruiken om te zien wat er nog leeft.
[..]
Een clematis ja? Tof..
Close-up van nummer 3, dood stuk maar misschien kun je er de groeivorm aan afzien of zo:
[ afbeelding ]
En nieuwe knoppen van 3:
[ afbeelding ]
Ja, ik zou het nu doen. Alleen heb ik geen idee wat dat laatste is en of je dat helemaal terug kunt snoeien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?
En moet dat dan allemaal tot aan de grond?
Ja, je kunt nu snoeien. Knip de dooie bloemen uit die hortensia. Wat er helemaal dood uitziet, kan tot net boven de grond afgeknipt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar kan ik sowieso alles wat uitgebloeid is snoeien? Is het nu de goede periode daarvoor?
En moet dat dan allemaal tot aan de grond?
Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben alleen zo bang dat alle bloemen oranje blijken te zijn..
quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je een oranje hortensia heb kan je ermee naar een tentoonstelling. In elk geval heb ik dat nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn ze wit, rood, paarsig of blauw.
Clematis komt in alle kleuren van de regenboog, maar niet vaak in oranje. Je heb een wintergroene te pakken zo te zien. Daarvan zijn er niet zoveel. De mijne bloeit niet, maar als 'ie dat zou doen, dan niet oranje (volgens z'n aankoopkaartje ooit).
ah, dan was ik toch niet helemaal achterlijk!quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Het lijkt bijna wel bamboe-achtig... Maar dat zal het wel niet zijn.
Ik heb het. De eerste is een Clematis!
Heb je van 3 een beter close-up? Ik gok op een Hortensia vanwege de nieuwe blaadjes.
Als het een hortensia is kun je twee dingen doen. Of je knipt hem terug tot boven de nieuwe uitlopers, of je knipt hem helemaal terug en begint opnieuw.
De vierde zal een Dwergmispel kunnen zijn.
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutelquote:Op zondag 7 april 2013 14:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, gister alles in de achtertuin gesnoeid voor zover nodig! Aan de hortensia zitten al heel veel knoppen, ben benieuwd of dat wat wordt!
Ik zei gister dat er ook een hortensia in de voortuin staat, maar ik twijfel nu toch wel een beetje. Als ik beter kijk ziet diegene er in de voortuin wel anders uit. Andere takken, vooral.
Geheel:
[ afbeelding ]
Close-up van de 'bloemen':
[ afbeelding ]
Dit groeit onderaan. Wat is het? Moet ik het weghalen?
]
Hemelsleutel? Wat een toffe naam.quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutel.
Leuk ding, als je de bloemen in een vaas zet, wortelen ze.
Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
Onthoud (en gebruik) de naam! Ik vind ook een prachtige naam - maar bijna niemand kent / gebruikt 'm nog. Meestal wordt het gewoon 'sedem' genoemd, wat de latijnse familienaam is - van een heeeeeele grote en zeer gevarieerde familie (van veelal onbeduidende frummelvetplantjes).quote:Op zondag 7 april 2013 20:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hemelsleutel? Wat een toffe naam.. Ik herken ook de bloeivorm als ik zoek op Google. 'Staat bekend om zijn grote aantrekkingskracht op vlinders'.
.
Al het dooie spul heb ik er vandaag afgehaald. Kon het er soms zo aftrekken.
Toen ik hier de naam 'sedem' noemde, klonk er een blij 'jaaa!'quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
De bovenste is een sedem. De Nederlandse naam is Hemelsleutel.
Leuk ding, als je de bloemen in een vaas zet, wortelen ze.
Dat onderaan zijn de nieuwe groeisels voor dit jaar. Het dorre spul erboven kan weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |