abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124309201
Vandaag weer wat dingen kunnen doen, vooral in het oude huis. Alles schoongeboend, lampen eraf gehaald, spijkertjes uit de muren getrokken, dat soort dingen. Nu kunnen we dat helemaal afsluiten, een fijn gevoel.

's Middags belde m'n vader om te vragen of het uitkwam dat 'ie de wasmachine en droger kwam brengen. Ja hoor, kom maar op! We hadden ze pas volgende week verwacht, dus dit valt weer mee.

Minder is dat we er gister achter kwamen dat een hoop van onze pannen niet geschikt zijn voor inductie. -O- . Grillpan, hapjespan, drie koekepannen en twee steelpannen, mooie Tefals van net een jaar oud, kunnen dus allemaal weg. Direct maar wat nieuwe gehaald. Leve het Prijzencircus bij V&D. :P.

Verder bevalt het hier echt heel goed. Wat vooral opvalt, is hoe rustig en stil het hier is. De buren hebben allemaal kinderen, maar we hebben nog niet een keer iets gehoord. Goed geïsoleerd! Het is wel wennen om geen rekening meer te hoeven houden met boven- en benedenburen.

Ik heb het kabeltje van de camera gevonden (zat in de tas van de camera :') ), dus een paar fotootjes!

De studeerkamer. M'n favoriete ruimte, denk ik haast! Het is heerlijk om hier te zitten werken met uitzicht op het bos. Het bureau is gemaakt van een aanrechtblad van IKEA dat steunt op twee kastjes. Er moet nog wel even een poot in het midden en we moeten nog een tweede stoel kopen, zodat we twee werkplekken hebben. M'n boeken staan opgeslagen bij m'n ouders en die gaan we morgen halen. *O*. M'n schatjes.

De Cotton Ball Lights.

De slaapkamer. Ons knusse plekje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 22:16:41 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_124314798
Cool :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_124321465
Leuk!
Ja doei.
pi_124418967
Hmm. Vandaag eindelijk tijd gehad om de wasmachine en de droger schoon te maken en in gebruik te nemen. Wasmachine doet het perfect, maar de droger maakt kortsluiting. -O- . Op twee verschillende stopcontacten ook. Heeft iemand enig idee hoe dat kan komen? Een paar dagen geleden heeft 'ie nog prima staan draaien.
pi_124438485
Vandaag op het programma: project gangkast! Gister hebben we planken en steunen gehaald en as we speak staat mijn vriend druk te boren en doen (ik zit lekker rustig in de studeerkamer te werken :@).

De to do list is nog aanzienlijk, trouwens. Er zit toch altijd meer werk in dan je denkt. Per ruimte willen we nog het volgende doen/kopen:

Woonkamer
- tv-meubel kopen: we hebben het tv-meubel uit de nieuwe Stockholmcollectie van IKEA op het oog
- nieuwe gordijnen, over de volledige breedte van de kamer
- wandlampje kopen en ophangen (er zit een lichtaansluitingspunt aan de groene muur)
- nieuwe salontafel (krukjes?)
- 'iets voor aan de muur'

Eetkamer
- vitrinekast/buffetkast kopen
- koof maken voor de lampen en ophangen
- gordijnen over de hele breedte

Bijkeuken
- werkblad boven wasmachine en wijlen droger
- eventueel kastje erboven

Gangkast
- planken aanbrengen voor voorraden (work in progress)
- licht ophangen

Schuur
- ook hier een werkblad/werkbank
- plaat aan de muur voor het gereedschap
- praktischer indelen

Tuin
- schoffelen, snoeien, zomerklaar maken (ik heb echt géén verstand van tuinieren, dus dat moet ik allemaal nog uit gaan zoeken! Gelukkig heeft schoonmama er wat meer kijk op en heeft ze me van een aantal planten al kunnen vertellen wat het is)
- tuinmeubelen kopen voor zowel voor als achter

Studeerkamer
- plaats vinden voor alle boeken en mappen die nu nog los liggen door een extra boekenkast te kopen
- 'leeshoekje' maken met fauteuil en staande lamp

Slaapkamer
- inloopkast maken (nog geen idee hoe...)
- nieuw bed krijgen (is al besteld)
- nachtkastjes/plankjes naast het bed
- verduisterende gordijnen over de hele breedte van de kamer
- 'iets voor aan de muur' :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 24-03-2013 17:42:44 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 13:07:12 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124438667
'iets voor aan de muur' :D. Waar zit je aan te denken? Aan een grote muurposter/muurbehang of meer iets kleins? Je kunt ook een foto van jullie samen laten maken, uitvergroten en ophangen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_124439034
Oh nee, sowieso geen muurposter of muurbehang. Niets al te druks. In het oude huis hadden we een aantal dingen hangen die nu hun plekje nog even moeten vinden. Het scheelt nogal of je in een klein huisje woont of hier. :P.

In het oude huis hadden we boven de schouw een 'fotomuur', maar hier zijn de muren er eigenlijk te groot voor. Idem voor de tekeningen op A4-formaat die we hadden hangen:

(San Francisco en New York, twee steden die we samen hebben bezocht)

Ik vind ze nog steeds heel mooi allemaal, maar ik krijg er hier geen muur mee gevuld. De onderste wil ik trouwens wel weer heel graag in de studeerkamer hangen, qua kleurtjes past die daar zo perfect.

Naar mezelf hoef ik niet zo nodig al te vaak te kijken, dus liever geen uitvergrote foto van onszelf. :P.
pi_124439978
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh nee, sowieso geen muurposter of muurbehang. Niets al te druks. In het oude huis hadden we een aantal dingen hangen die nu hun plekje nog even moeten vinden. Het scheelt nogal of je in een klein huisje woont of hier. :P.

In het oude huis hadden we boven de schouw een 'fotomuur', maar hier zijn de muren er eigenlijk te groot voor. Idem voor de tekeningen op A4-formaat die we hadden hangen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind ze nog steeds heel mooi allemaal, maar ik krijg er hier geen muur mee gevuld. De onderste wil ik trouwens wel weer heel graag in de studeerkamer hangen, qua kleurtjes past die daar zo perfect.

Naar mezelf hoef ik niet zo nodig al te vaak te kijken, dus liever geen uitvergrote foto van onszelf. :P.
Die posters vind ik wel echt heel erg leuk. Als je ze combineerd met andere posters/foto's en misschien wat schapjes erbij kun je er best een muur mee vullen toch? Kijk eens op pinterest.com, daar staan heel veel ideeën.. Ook bij doe-het-zelf staan vaak dingen die erg leuk zijn (en vaak simpel)..
pi_124443604
Ik denk dat ik de tekeningen van New York en San Francisco ophang op het kleine groene muurtje in de eetkamer. Vooral de echt grote muren vind ik lastig. Ik wil niet iets al te overheersends, maar iets kleins valt weg, en zonder is het ook maar saai.

De gangkast! *O*. Met vriezer en planken.

De planken lopen helemaal door tot de trap:

pi_124517623
Daad bij het woord gevoegd:

Het begin is er. :P.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:18:22 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124517763
Ik ben vooral benieuwd naar de woonkamer. Ik heb geduld.

Die oranje dingen voor het raam gaan zeker nog weg?
The love you take is equal to the love you make.
pi_124517771
Leuk O+ dingen aan de muur hangen, moet hier ook nog gebeuren. Voorlopig hangt alleen het schilderij in de woonkamer. Verder moeten er vooral nog dingen geverfd worden voordat we dingen op gaan hangen. Maar dat maakt het al meteen meer thuis altijd!
Ja doei.
pi_124517968
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de woonkamer. Ik heb geduld.

Die oranje dingen voor het raam gaan zeker nog weg?
Ik was van plan om vanmiddag even een fotorondje te maken. Hou je het zo lang nog vol? ;).

Die plisségordijnen, tsja. Ik vind ze an sich heel mooi en praktisch, maar qua kleur zijn ze gewoon echt te oranje. Helemaal niks er hebben hangen wil ik niet (met het oog op inkijk), maar het budget is er gewoon even niet om ze te vervangen. Die dingen op maat laten maken is aardig aan de prijs.
pi_124518207
Ik ben trouwens echt verontrustend blij met het nieuwe afvalbakje in het toilet beneden. :').

pi_124518217
Hij lijkt een beetje op een R2D2 :')
Ja doei.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:41:41 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124518480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik was van plan om vanmiddag even een fotorondje te maken. Hou je het zo lang nog vol? ;).

Die plisségordijnen, tsja. Ik vind ze an sich heel mooi en praktisch, maar qua kleur zijn ze gewoon echt te oranje. Helemaal niks er hebben hangen wil ik niet (met het oog op inkijk), maar het budget is er gewoon even niet om ze te vervangen. Die dingen op maat laten maken is aardig aan de prijs.
Wij hebben ze in gebroken wit aan de straatkant. Was een uitgave, maar ik vind ze reuzehandig.

Good things come to those who wait. 8-)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:45:09 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124518580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat ik heb gemerkt is dat je in het begin een hele waslijst hebt van dingen die anders moeten, maar dat je later zoiets hebt van: tis wel goed zo (dat heb ik iig). Misschien gebeurt dat met die plisségordijnen ook nog wel. Tenzij je echt een keer geld over hebt en er geen andere bestemming voor kunt verzinnen :P.

Wordt leuk hoor! En wat een grote vriezer! Zo groot is mijn koelkast incl. vriezer :'). Ooit ga ik ook een huis kopen en het helemaal zo inrichten als ik wil O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_124519829
Zo dan. Voor alle drie m’n lezers. :+.

Woonkamer:

Vanuit de woonkamer naar de keuken:

Met daarachter de eetkamer:

Deze lampen komen nog boven de tafel te hangen:

Keuken vanuit de eetkamer:

Toilet, met R2D2:

Meterkast, in case anyone’s interested:

Vloerkleedje op de overloop:

Rommelkamer is rommelig:

Maar goed, dat is de studeerkamer ook:

En de slaapkamer ook, als we dan toch bezig zijn. Maar wel met poes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124520744
Lezer Vier meldt...

Jullie hebben de mooiste play van de wereld ! *O*

En een prachtig ruim huis, waar je een levenlang mee bezig kunt zijn.

Alleen de radiatoren vind ik zozo.
Hier staan zij ook hoor en ik heb deze link opgeslagen http://www.sentimo.nl/

# Zelf zou ik het liefst de "ouwerwetse" gietijzeren willen.

Veel liefde en genieten van jullie prachtige woonplek !
pi_124520852
Die kleur groen komt hier waarschijnlijk (ook) in de slaapkamer, of in elk geval iets soortgelijks! Mooi O+
Ja doei.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:05:14 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124521217
Ha, die kat!

Ziet er goed uit. ^O^
pi_124521849
Wat een prettige sfeer ben je aan het creëren O+
pi_124521959
Tof huis!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_124521990
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:52 schreef AnneX het volgende:
Lezer Vier meldt...

Jullie hebben de mooiste play van de wereld ! *O*

En een prachtig ruim huis, waar je een levenlang mee bezig kunt zijn.

Alleen de radiatoren vind ik zozo.
Hier staan zij ook hoor en ik heb deze link opgeslagen http://www.sentimo.nl/

# Zelf zou ik het liefst de "ouwerwetse" gietijzeren willen.

Veel liefde en genieten van jullie prachtige woonplek !
Oh, dat vind ik mooi! Bedankt voor de link. ^O^ .
pi_124522921
wauw!!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124523062
Leuk!
pi_124523095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik mooi! Bedankt voor de link. ^O^ .
Ja! Tof!
Ja doei.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:04:20 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124523583
Leuk! Waarom vind ik je topic nu pas??

Voor aan de muur: vriendin van mij heeft dit, vind ik erg leuk. je krijgt een patroonblad, en daar staan puntjes op waar je spijkertjes moet slaan, en dan op welke volgorde je er draad omheen moet winden. Kan ook op board of een houten plaat ipv de muur...

http://happymarket.nl/patroonblad-masterpieces-momantai
Kwak
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 14:04:41 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124523596
Mooi huis DaD! En wat een leuke stijl hebben jullie O+ Waar staat dit huis? Mag ook per DM :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124523834
Leuk hoor DaD!
pi_124523965
Mooi wordt het DaD!!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:44:11 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124525044
Poes O+

Toffe radiator covers, Anne! Had er ook nog nooit van gehoord.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:57:48 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124525545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk! Waarom vind ik je topic nu pas??

Voor aan de muur: vriendin van mij heeft dit, vind ik erg leuk. je krijgt een patroonblad, en daar staan puntjes op waar je spijkertjes moet slaan, en dan op welke volgorde je er draad omheen moet winden. Kan ook op board of een houten plaat ipv de muur...

http://happymarket.nl/patroonblad-masterpieces-momantai
[ afbeelding ]
:o Dat konijn doet me een beetje denken aan dat dat enge konijn van Waterschapsheuvel denken. :o
Wel een tof idee idd. :Y
pi_124530725
Wat een leuk huisje! Ik blijf fan van jouw interieurstijl :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:32:57 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124531654
Mooi DaD...
Nog wat mooie warme oranje accessoires misschien?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_124531963
Leuk idee, kwak! Baard is alleen bang dat het een enorm gepruts gaat worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:09 schreef Chicolate het volgende:
Wat een leuk huisje! Ik blijf fan van jouw interieurstijl :).
Ik vind het knap dat je een stijl kunt ontdekken! :D.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Mooi DaD...
Nog wat mooie warme oranje accessoires misschien?
Oranje. :{w . De deuren die nu nog oranje zijn worden ooit nog geschilderd. In RAL 7003 of gewoon wit. Ik hou écht niet van oranje. Sorry. ;(.

Om het nog wat groener te maken in huis ( :P ), net wat plantjes gekocht. Als ze niet voortijds overlijden is het de bedoeling dat er heel mooie witte bloemen gaan bloeien (ook al weet ik nu al niet meer wat voor soort planten het ook alweer zijn).

pi_124532231
Aan de muur hoort natuurlijk een echt schilderij! :+

Ik vind dat vergrijsde groen mooi! Ik noem het zelf altijd 'vieze kleuren' en dan kijken mensen me vreemd aan. Maar voor muren zijn alle 'vieze' kleuren veel beter dan de 'schone' variant.
pi_124533732
Wat een leuk huis O+ vind het echt heel tof geworden! Leuk ingericht ook, die vakkenkast :9
pi_124533792
Oeh en mag ik vragen waar die staande lamp vandaan komt? O+
pi_124535909
Tof DaD, en wat een mooi plaatje onder de spoiler! O+

En ik ben het eens met Co, ik wil in mijn volgende huis ook wel een echte Co :7 . Maar dat duurt nog wel een paar jaar. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:22:04 #141
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_124536048
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laura verkoopt die toch ook in grotere formaten :P
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_124536099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:30 schreef Daph_ het volgende:
Oeh en mag ik vragen waar die staande lamp vandaan komt? O+
Welke bedoel je precies? Die booglamp?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:26:59 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124536250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:47 schreef conleche het volgende:
Aan de muur hoort natuurlijk een echt schilderij :+
:+
Niet meer actief op Fok!
pi_124546662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Welke bedoel je precies? Die booglamp?
Ah zie nu pas dat er meer dan 1 op de foto staat :') de booglamp idd!
pi_124547074
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:18 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah zie nu pas dat er meer dan 1 op de foto staat :') de booglamp idd!
Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
pi_124555161
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Die heb ik jaren geleden eens bij Leen Bakker gekocht. De lamp heet(te) Grando, maar ik weet niet of 'ie nog te krijgen is.
http://www.leenbakker.nl/(...)279/vloerlamp_grando
Jeroentje.
pi_124556757
Daph, hij is nog te krijgen hoor. :+.
pi_124557308
Ik zie een patroon!

Mooi. O+.

quote:
99s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:22 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Laura verkoopt die toch ook in grotere formaten :P
Ja, klopt, maar om nou iets te kopen wat ik al heb vind ik dan ook weer raar. :P. Dan liever weer iets nieuws!
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 10:44:25 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124558808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zie een patroon!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi. O+.

[..]

Ja, klopt, maar om nou iets te kopen wat ik al heb vind ik dan ook weer raar. :P. Dan liever weer iets nieuws!
Waar heb je die posters vandaan? Vind het echt een gave stijl!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124558895
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar heb je die posters vandaan? Vind het echt een gave stijl!
Ze zijn te koop op eu.fab.com.

Ik heb zojuist die van Coastal California en herfstig Central Park besteld voor in de studeerkamer. *O*. We hebben zelf de Highway 1 ook gereden afgelopen zomer en dat was zo geweldig. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')