Nee jij bent een Fipoquote:
Me moeder is al een tandem zak hooi.quote:
Een of andere suffe stadgamequote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het gebruik van ronde wegen zo'n pain in the ass
Ze waren bij mijn nooit rond, het is het passertrauma all over again...quote:
En met alle gebouwen die niet in de beta zatenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb er zin in! Kunnen we niet stiekem nog een beta doen ofzo
Maar dan wel maar 1 keer kunnen spelen en dan drie uur lang ofzo
Niet ben ik bang, anders hadden we dat al lang gezien/gehoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:10 schreef Thrilled het volgende:
Weet iemand al iets over verhoogde wegen (zonder noodzaak) zoals viaducten etc?
Dit is inderdaad wel praktisch ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Hier is een lijst met alle steden en regio's van welke stats ze hebben!
Handig voor het indelen van de FOK! regio's
https://docs.google.com/s(...)ue&gid=0&output=html
Gewoon doorgaan met je leven raad ik aanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:13 schreef Johan1994 het volgende:
Die Troel wat zouden we toch zonder haar moeten![]()
Kan dacht ik wel, maar zoals ik het in de beta had geprobeerd vond ik de interactie tussen steden niet geweldig lopenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg
Dat klinkt wel tof eigenlijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
We moeten toch wat, het duurt nog zo langquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen isIk ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen
Ditquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen isIk ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen
Preciesquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
We moeten toch wat, het duurt nog zo lang
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :Squote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies
Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload
Boekverslagenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef tim94 het volgende:
[..]
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
Ik ben het weer gaan spelen..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies
Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd
Niemand heeft gezegd dat het er zal komen. Maar er gaat zeker weten DLC weten komen (gratis en betaald, lees de manual maar die Troel hier heeft gedeeld) en de hele community schreeuwt al om grotere steden. EA (en Maxis) zouden heel dom zijn om hier geen gehoor aan te geven. Als het technisch mogelijk is gaat het naar mijn mening 100% zeker gebeuren, maar dat is nog steeds niet gebaseerd op feiten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:28 schreef 82Sander het volgende:
[..]
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.
Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
Klopt, ik deed altijd met me vader Simcity 2000 Network Edition, was erg leuk om te doenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:54 schreef Wells.p het volgende:
Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.
Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
En dan heb je het nog alleen over mensen. Niet over energie, water, riool, etc. Dat getal kan makkelijk verdubbelen als je alles meerekent.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 06:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen.
zeer interessant om te lezen! dat moest denk ik een enorm kut karwei zijn geweest om de curved roads te ontwikkelenquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Mooi stukje onder de motorkap van SimCity.
Een stad kan door je pc gedaan worden, zo gauw je verbinding eruit ligt en je wil naar een andere stad in de regio lig je eruit. Om je pc ook 16 steden te laten simuleren is misschien te zwaar?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:39 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.
Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef LeaderRoel het volgende:
Alle plaatjes van de regio's staan op IGNIk zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen?
Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.
Viridian Woods
[ afbeelding ]
Titan Gorge
[ afbeelding ]
Discovery Delta
[ afbeelding ]
Leuk allemaal, maar had het dan simtown genoemd ofzo. Ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte Simcity fans graag een grote stad wil nabouwen. Dit zijn volgens mij de kleinste maps voor Simcity ooit. Allemaal dankzij het fijne EA welke altijd maar alles simpel makkelijk en kleinschalig wil.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.
Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzoquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
ik dat opzicht vind ik 1 aansluting op de snelweg wel jammer, had liever gezien dat een 2de aansluiting een optie was ( maarja, die regio indelingen laten dat niet echt toe..)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo
4,8mil dat lijkt veel, maar is volgens mij helemaal niet zo bijzonder..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoerenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:08 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
Wel boten en vliegtuigenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:12 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
Dat waar ja.quote:
meeste zaken hebben de spullen minimaal 1 dag voor release binnen (webshops kunnen zo zorgen dat de klanten op dag van release de spullen binnen krijgen)quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen
bestel dan bij originquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijsquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
lokalisatie zal het excuus wel zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld?
De schijfjes gaan tegelijk op transport en komen later aan in Europa dan in Amerika. Is een logistiek probleem.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld?
waarquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:33 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Originquote:
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:04 schreef Wells.p het volgende:
[..]
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
Eens dat het duur is om een game te maken. Alleen als EA zijn eigen store heeft pakken ze dus alles zelf en lijkt mij het logische dat ze het goedkoper kunnen verkopen aangezien verpakking en het vervoeren geen rol meer speelt. Wat ik denk is dat ze de prijs nu simpel weg kunstmatig hoog houden en daarmee gewoon meer wist pakken. En daarbij weet ik ook wel dat elke uitgever een bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling en dus zo veel mogelijk geld willen verdienen. Alleen komt dat er wel op neer dat ik bijvoorbeeld ergens anders ga kijken voor een betere prijs.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Jij kijkt dus alleen naar de gross margin, zeer bekrompen al zeg ik het zelf. Daarnaast is GTA een van de weinige die überhaupt boven de miljard draaien. Simcity zal dat bij lange na niet halen. Daarnaast is die winst niet voor één jaar, maar je moet ook de jaren van development + de jaren van verkoop meerekenen. Daarnaast zijn er projecten die uiteindelijk niet op de markt komen maar wel veel geld kosten. Jij kijkt echt alleen naar de gross margin zoals ik al zei. Ja die is groot, maar aan het einde blijft er weinig over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.
Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.
Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
Ze doen iets fout iig. Godskolere.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef _NZT_ het volgende:
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen):
2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar
2010: net LOSS van 28 miljoen dollar
2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar
Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid.
Viridian Forest! het was anders.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Johan1994 het volgende:
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien!
En Viridian Woods? Pokemon? Iemand?
[ afbeelding ]
Het is stiekem gewoon een hele slechte verwijzingquote:
Één van de gezondste bedrijven (samen met EA) in de games industrie. THQ was echt huilen met de pet op met een miljarden verlies op een gegeven moment. 2k had trouwens wel bijna 197 miljoen winst in 2007, zijn echt die jaren waarin een grote game uitkomt die goedmaken voor de andere jaren. Dat bedoel ik met dat er minder overblijft dan meeste mensen denken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze doen iets fout iig. Godskolere.
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:
de kosten zijn wellicht niet zo enorm hoog als retail. maar er zijn zeer zeker hoge kosten..
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?
Nog steeds een flink bedrag dus!quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:30 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.
Destiny (nieuwe game van Bungie) werken al 5 jaar lang 270 mensen aan, kan je voorstellen wat voor een arbeidskosten dat zijn, en dan staat er tot nu toe nog geen enkele opbrengst tegen over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nog steeds een flink bedrag dus!
Het is jammer dat dat allemaal zo duur is. Het zou veel leuker zijn als het allemaal wat goedkoper kon. Kun je ook gelijk een groter publiek aanspreken.
je zal voor zowel regulier als sandbox continue online moeten zijn (helaas)quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:07 schreef PG18 het volgende:
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?:
- Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode?
niet helemaal: je kan in sandbox mode bepaalde cheats gebruiken en is alles direct inzetbaar, tevens schijnen wat factoren uitgezet te kunnen worden (maar dit alles is volgens mij nog wel optioneel)quote:- Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt?
wat ik begrepen heb is dat je in tot 10 regio's tegelijk spelenquote:- Kun je in meerdere regio's spelen?
je kan met onbekende gaan spelen, je kan ook zelf een prive regio oprichten en die helemaal volbouwenquote:- Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo?
hoe dat zal uitwerken weet niemand precies, maar na verloop van tijd worden steden z.g.n. ghost townsquote:- En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest?
quote:Wie o wie kan mij deze informatie geven?
Alvast bedankt.
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:
Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?"
Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit?
En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied?
Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt.
,Dit wil je niet als je met een clubje vrienden s,peelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!?
Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??sry for the long post!
ik kon in de beta niet van medium road naar avenue upgraden, maar dat had wellicht te maken met het feit dat een aantal wegsoorten uitstondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.
theoretisch kan dat, in de praktijk zal denk ik <5% v/d spelers dat daadwerkelijk gaan doenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
Het is in ieder geval NIET mogelijk om straten naar Avenue's te upgraden, mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad een deel moeten slopen, herindelen en weer laten opbouwen. Verder kan je lage densiteit wegen wel upgraden naar hoge densiteit wegen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
quote:Deliveries on 09 or 10 March 2013
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e betaquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:42 schreef mschol het volgende:
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechtenquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaaltquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leukquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:16 schreef Troel het volgende:
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt
Is het datquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk
In de beta die ik heb gespeeld (was voor pers). Kon dat wel, maar misschien was dat een handigheidje om snel dingen te testen. Technisch is het dus mogelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:
Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke
hihiquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:50 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity
/edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:
[..]
true, maar 2 weken is wel heel kort dag..quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta
RTS is altijd leuk, C&C fan hieroquote:In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS
Ja, maar ik ben niet zo van het vechtenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...
zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzoquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben niet zo van het vechtenVroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo
dat probleem heb ik vooral bij settlers 3&4.. bij C&C pomp ik wel tankjesquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij opquote:Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet.Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
Ik vrees dat dat te snel is voor mijquote:
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielentwitter:moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06@... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopenquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielentwitter:moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06@... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
sinds wanneer kosten rampen geld?quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef tim94 het volgende:
[..]
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
Je moet je stad ook weer opbouwen heaquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:47 schreef mschol het volgende:
[..]
sinds wanneer kosten rampen geld?
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:07 schreef mschol het volgende:
[..]
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)
[..]
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen.Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen.
Ik was fan van paratroopers.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenkenquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:24 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken
zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel wegquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen.
Zo doe ik het dus altijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef mschol het volgende:
[..]
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg
Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:
[..]
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten hequote:Op donderdag 21 februari 2013 20:30 schreef PG18 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen.
Tevens vraag ik mij af of die servers van EA op elk moment goed blijven werken...
ik vind dat minder leukquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zo doe ik het dus altijd.
Dat vind ik ook wel leuk om te doen bij de geallieerden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:51 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind dat minder leuk
ik doe liever massa's vliegtuigen (denk dan aan ~10x8 vliegtuigen die in 1x over een basis heen komen... haperende pc gegarandeerd
Oftewel....dan kun je 16 steden bouwenquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten he
je kan gewoon een normale regio starten die alleen jij speelt..
Ben ik naast de Fok! regio sowieso wel van plan. Voor je zo'n regio helemaal klaar hebt ben je wel even zoet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oftewel....dan kun je 16 steden bouwen
Ik ben heel benieuwd. Niet verder gekomen dan de tutorial door tijdsgebrek tijdens de betaquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ben ik naast de Fok! regio sowieso wel van plan. Voor je zo'n regio helemaal klaar hebt ben je wel even zoet.
Heb net in die live stream dingen voorbij zien komen (aan gameplay) die ik me niet eens had voorgesteld. Geweldige dingen die je kan maken. Twee weken is echt nog te lang!
Reactie daaronder:quote:
Ahh toch wel?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten he
je kan gewoon een normale regio starten die alleen jij speelt..
Altijd online, of je je regio openstelt voor andere spelers is aan jou.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:17 schreef PG18 het volgende:
[..]
Ahh toch wel?Dus je kunt het ook steeds alleen spelen zonder medespelers in je regio? En zonder alles meteen beschikbaar te hebben (zoals in de sandbox)? Gewoon zoals in de voorgaande delen van SimCity?
Maar je moet dan nog wel steeds verbonden zijn met het internet?
dat is relatief duur, wil je perse een disk dan kan je beter voor deze gaan:quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:25 schreef dj_ko het volgende:
Waar kan ik het beste en goedkoopste een pre-order plaatsen? En waar hebben jullie dit gedaan?
Is dit de goedkoopste? Of kan het nog goedkoper
http://www.gamesync.nl/si(...)eorder-gamesync.html
Ik heb die van mij hier vandaan: http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.htmlquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:25 schreef dj_ko het volgende:
Waar kan ik het beste en goedkoopste een pre-order plaatsen? En waar hebben jullie dit gedaan?
Is dit de goedkoopste? Of kan het nog goedkoper
http://www.gamesync.nl/si(...)eorder-gamesync.html
Oh SNAPquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:30 schreef PG18 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen.
Tevens vraag ik mij af of die servers van EA op elk moment goed blijven werken...
Als ik een losse code koop dan is het gewoon een kwestie van origin downloaden, de code invoeren en daarna de iso ofzo downloaden?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is relatief duur, wil je perse een disk dan kan je beter voor deze gaan:
yourGameZone.nl
of
12game (maar die is flink duurder voor alleen de London DLC + een tinnen doosje
sta je open voor alleen een product code die je invoert in Origin en het spel vervolgens download via die client:
dan kan je deze of 1 van deze
kiezen, om dat er een kleine kans op oplichting bestaat bij dit soort websites kan je de kopers ervaringen hier vinden met een heel scala aan webshops..
vragen? stel ze gerust
Bij deze: http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.htmlquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:52 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Als ik een losse code koop dan is het gewoon een kwestie van origin downloaden, de code invoeren en daarna de iso ofzo downloaden?
Ok thanksquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:02 schreef Cowamundo het volgende:
[..]
Bij deze: http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.html
Wordt een code ingescand en die krijg je via de mail binnen op de dag van release of soms zelfs de dag ervoor al. Dan ga je in het Origin programma naar Origin -> Productcode verzilveren, vult daar je code in en het spel kan gedownload worden en daarna spelen maar!
je staat erbijquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef Cowamundo het volgende:
Kan ik er bij een regio bijgezet worden? Cowamundo/Cowamundo Education/Trade(?)/Electronics(?)
ikzelf ben van mening dat je vermoedelijk snel op 1 stad bent uitgegeken, al zal ik in eerste instantie wel maar in 1 stad + een sandbox game zittenquote:Klopt het trouwens dat er meerdere mensen dubbel in de regio lijsten staan? Lijkt me wel zo chill als mensen in een regio redelijk dedicated zijn aan hun stad en je dus niet in een regio zit met mensen die af en toe maar es komen kijken hoe hun 2e stad boert...
ik heb nog niks van troel gehoordquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:02 schreef LinQ het volgende:
We hebben een aantal dagen terug een discussie gehad over het aantal mensen in 1 regio, worden de regio's nog opnieuw ingedeeld of houden we toch de indeling uit de OP aan?
Ik heb maar van vijf mensen ofzo wat gehoord, dus het was nog niet de moeite om mschol wat door te gevenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef mschol het volgende:
[..]
je staat erbij
[..]
ikzelf ben van mening dat je vermoedelijk snel op 1 stad bent uitgegeken, al zal ik in eerste instantie wel maar in 1 stad + een sandbox game zitten
[..]
ik heb nog niks van troel gehoord
GAM / SimCity 5 #21 -De beta is voorbijquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb maar van vijf mensen ofzo wat gehoord, dus het was nog niet de moeite om mschol wat door te geven
Ergo: ik ga gewoon de mensen in mijn regio aanschrijven om duidelijkheid te krijgen, ook voor wat betreft de specialisatie
Ja, maar 19 mensen van de bijna 4 * 16 mensen die zich aangemeld hebben vind ik niet voldoende om daar echt wat mee te doenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:02 schreef 82Sander het volgende:
[..]
GAM / SimCity 5 #21 -De beta is voorbij
Deze poll geeft anders aan in ieder geval.
Maar heb nergens gezien dat ik iets moest melden buiten deze poll...
Lijkt me logisch he als de poll ergens in het midden van een topic staat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar 19 mensen van de bijna 4 * 16 mensen die zich aangemeld hebben vind ik niet voldoende om daar echt wat mee te doen
Ik heb geen moderatorrechten, dus daar moet je mij niet voor aankijkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:56 schreef 82Sander het volgende:
[..]
Lijkt me logisch he als de poll ergens in het midden van een topic staat.![]()
We dachten dat we op je konden bouwen!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen moderatorrechten, dus daar moet je mij niet voor aankijken
Dat kan je ook, als ik zelf het topic openquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:14 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
We dachten dat we op je konden bouwen!
Nou gelukkig zit ik idd in je regio. Hopelijk ga je niet stunten met kerncentralens ofzoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat kan je ook, als ik zelf het topic open![]()
En straks als we echt gaan beginnen en je bij mij in de regio komt
Kerncentrale? Ik? Nee, dat denk ik nietquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:19 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Nou gelukkig zit ik idd in je regio. Hopelijk ga je niet stunten met kerncentralens ofzo
Gelukkig maar, dat zou een emotionele meltdown wordenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Kerncentrale? Ik? Nee, dat denk ik niet
Nee hoezo dat, helemaal niet jóh!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:25 schreef Troel het volgende:
Je verwacht dat ik de boel in de soep laat lopen?
Ik dacht al, je kent me beter dan je doet voorkomenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:26 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Nee hoezo dat, helemaal niet jóh!
Nog maar 14 dagen ~o~quote:
Nou tel maar dan hier af: http://www.simsnieuws.nl/ . Iets rechts onder is een aftel ding.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is 14 dagen te lang.
Niet als je een privé regio maakt. Je kan niet random door vreemde uitgenodigd worden. Maar je kan denk ik wel op een server lijst kijken lijkt mijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:38 schreef PG18 het volgende:
Maar als je niemand kent die ook SimCity 5 speelt, wordt je dan random bij andere onbekende mensen geplaatst in een regio? Of moet je persé uitgenodigd worden in een regio?
volgens mij moet je worden uitgenodigd in multiplayer regio'squote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:38 schreef PG18 het volgende:
Maar als je niemand kent die ook SimCity 5 speelt, wordt je dan random bij andere onbekende mensen geplaatst in een regio? Of moet je persé uitgenodigd worden in een regio?
Volgens mij in publike regio's niet. Enkel in privé regio's dien je een uitnodiging te krijgen van de oprichter.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:47 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij moet je worden uitgenodigd in multiplayer regio's
Werkt nietquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:54 schreef Troel het volgende:
Johan, voor in de OP:
http://www.troel.nl/troel/Manual.pdf
Ik denk dat deze game nog best lang meegaat. Het is niet zoals die FIFA shit waarvan elk jaar een nieuwe uitkomtquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:34 schreef PG18 het volgende:
Stel dat over een aantal jaar er nog maar weinig mensen zijn die SimCity 5 spelen, en EA ook de servers daarvan offline haalt (http://www.gamer.nl/nieuw(...)-games-waaronder-mma), zou er dan nog wel een patch komen waardoor je nog wel voor jezelf een regio kan aanmaken en steden daarin kan gaan bouwen? En dat die hele online-check er dan uit is?
Want ik heb geen zin om nu 40 tot 60 euro ervoor te betalen als over enkele jaren geen enkele functie meer werkt omdat EA geen servers meer beschikbaar heeft voor SimCity.
Is op het moment niets over bekend en Maxis en EA zeggen er geen woord over. We kunnen er wel over gaan speculeren maar helaas weten we het gewoon niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:34 schreef PG18 het volgende:
Stel dat over een aantal jaar er nog maar weinig mensen zijn die SimCity 5 spelen, en EA ook de servers daarvan offline haalt (http://www.gamer.nl/nieuw(...)-games-waaronder-mma), zou er dan nog wel een patch komen waardoor je nog wel voor jezelf een regio kan aanmaken en steden daarin kan gaan bouwen? En dat die hele online-check er dan uit is?
Want ik heb geen zin om nu 40 tot 60 euro ervoor te betalen als over enkele jaren geen enkele functie meer werkt omdat EA geen servers meer beschikbaar heeft voor SimCity.
Nog niet. Persoonlijk hoop ik wel dat, als men er achter komt dat er weer wat te halen valt in het City Building genre, we een vervolg krijgen of een zooi uitbreidingen. Daar zou ik in dit geval geen enkel probleem mee hebbenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:37 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik denk dat deze game nog best lang meegaat. Het is niet zoals die FIFA shit waarvan elk jaar een nieuwe uitkomt
Dit dusquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:33 schreef LeaderRoel het volgende:
Kom naar irc.fok.nl en dan #regio2 voor de mensen uit regio 2
Een van de linkjes die net gepost werdquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Cool! Waar heb je dat plaatje vandaan geplukt?
lolquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:51 schreef Qunix het volgende:
Iemand al Flabber gezien?
http://www.flabber.nl/lin(...)ten-in-simcity-14248
Dacht dat ik een 2 weken geleden iedereen een uitnodiging had gestuurd. Zie nu dat ik jou moest "accepteren" . En dat heb ik dan nu ook gedaanquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:21 schreef Thrilled het volgende:
82sander - 1982sander
kaasmaniak - kaasmaniak
boterbartje - killingkat101
qunix - pmkq
lockie - videoband
yuri_boyka - yuri_B100
Deze mensen heb ik nog steeds niet online gezien in mijn origin-friends list.. laat eens wat van je horen in dit topic als je nog actief bentAnders beginnen we straks in regio 2 al met een paar flinke gaten..
ik denk dat ik daar op terug ga vallen als die ronde wegen tool mij teveel ergernissen gaat opleverenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ga sowieso niet voor saaie recht-toe-recht-aan-wegen.
Daar zou ik me niet druk over maken. Heel simpel: ik heb het wel gespeeld en ik heb werkelijk nooit zonder cheats een goedlopende stad kunnen neerzetten. Desondanks durf ik het nu wel aan, ook door de beta. Goed nadenken en rustig aandoen zijn volgens mij de sleutelwoorden. En vragen als je iets niet weetquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:03 schreef 82Sander het volgende:
Waar ik wel bang voor ben is dat ik jullie niet kan bijhouden. Heb simcity4 nooit gespeeld, en merk (door alle discussies) dat ik sowieso met een achterstand begin...
Een combinatie van beiden denk ikquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:53 schreef Romanus het volgende:
In de beta zag ik dat je fabrieken ook groeien, maar ligt dat dan ook aan de density-wegen of aan de scholing van je arbeiders? Was me nog niet helemaal duidelijk.
En desnoods eerst ff een teststad opzetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar zou ik me niet druk over maken. Heel simpel: ik heb het wel gespeeld en ik heb werkelijk nooit zonder cheats een goedlopende stad kunnen neerzetten. Desondanks durf ik het nu wel aan, ook door de beta. Goed nadenken en rustig aandoen zijn volgens mij de sleutelwoorden. En vragen als je iets niet weet
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:51 schreef Qunix het volgende:
Iemand al Flabber gezien?
http://www.flabber.nl/lin(...)ten-in-simcity-14248
niet eens 2 weken meer, maar 12 dagenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:58 schreef Cowamundo het volgende:
Residential Desirability gaat er zeker om hoe graag mensen in die regio willen wonen en je dus een grotere flow van inkomend volk heb?
Of telt dit ook mee voor tourisme en cultuur meuk?
Ik zal ook even een berg invites rond sturen.... Altijd leuk om later nog bij mensen in een regio aan te haken!.... Lang terug dat ik zo uit heb gekeken naar een spel en damn wat duren 2 weken dan nog lang
Ik ben super bleu, maar hoe werkt datquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:59 schreef Troel het volgende:
Wel
Ow ook voor in de op voor de Regio 2 mensen:
irc.fok.nl #regio2
Ik merkte dat na het plaatsen van goede brandweer- en politiezorg in de buurt van mijn fabrieken dat ze direct begonnen met upgraden.. die factoren spelen dus (denk ik) ook mee.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:53 schreef Romanus het volgende:
In de beta zag ik dat je fabrieken ook groeien, maar ligt dat dan ook aan de density-wegen of aan de scholing van je arbeiders? Was me nog niet helemaal duidelijk.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:43 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Ik ben super bleu, maar hoe werkt dat?
net als SC4 spelen brandweer dekking, politiedekking en ziekenhuis dekking mee in het wel of niet upgraden als ik zo kijk naar mijn ervaring met de beta..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik merkte dat na het plaatsen van goede brandweer- en politiezorg in de buurt van mijn fabrieken dat ze direct begonnen met upgraden.. die factoren spelen dus (denk ik) ook mee.
Nu wel.quote:
Het plaatsen van Brandweer, Politie, Ziekenhuis, Scholen etc verhoogt de land value in het omliggende gebied waardoor sommige bewoners idd kunnen gaan upgraden naar een hogere wealth class!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik merkte dat na het plaatsen van goede brandweer- en politiezorg in de buurt van mijn fabrieken dat ze direct begonnen met upgraden.. die factoren spelen dus (denk ik) ook mee.
goed bezig.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:28 schreef Troel het volgende:
Zo.
Ik heb van de mensen die nog geen specialisatie hebben doorgegeven of waar we een tijdje niets van gehoord hebben of die niet zo heel actief meepraten in dit topic en mogelijk toch echt mee willen helpen aan de voorbereidingen, een PM gestuurd.
Voor de duidelijkheid: wat mij betreft speelt iedereen gewoon mee. Mocht je het PM-ding ervaren hebben als een "ze willen me lozen", dan is dat een verkeerde indruk die ik gegeven hebWe zijn echter begonnen met de voorbereidingen en dan is het gewoon praktisch om te weten wat men wil, anders ga ik gewoon indelen met wat ik weet
Ik heb op dit moment zelf de mensen ingepland die al specialisaties hadden doorgegeven, voor 82Sander heb ik op dit moment, zij het met een misschien, een stad gereserveerd in Residental, aangezien hij (naar mijn idee onterecht) een beetje bibbers heeft
Voor de duidelijkheid. Uiterlijk volgend weekend wil ik de steden eigenlijk allemaal ingedeeld hebben. Ik ben van het ruim op tijd.
regio 2 bedoel je denk ikquote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:13 schreef Troel het volgende:
Mag ik nu alvast zeggen dat Regio een heerlijke regio isAlle mensen die meehelpen om informatie te verzamelen, netjes te krijgen, noem maar op. Heerlijk
Ja lach me maar uit hoorquote:
Het helpt gewoon dat er wat fanatieke mensen in zittenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:13 schreef Troel het volgende:
Mag ik nu alvast zeggen dat Regio 2 een heerlijke regio isAlle mensen die meehelpen om informatie te verzamelen, netjes te krijgen, noem maar op. Heerlijk
FISSION!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nu wel.
Kan je als greatwork ook een fusion reactor bouwen?
dat zou het minder casual gamer aantrekkelijk maken, lijkt me haast niet dat ze dat doenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:52 schreef Cowamundo het volgende:
benieuwd naar de game-play straks aangezien Ocean Quigley in die live feed aangeeft dat er wel degelijk een behoorlijke tuning zit tussen de beta versie van het spel en hoe het over 2 weken speelbaar is! Volgens hem wordt het een stuk moeilijker kwa dingen regelen en is het niet meer zo makkelijk om binnen een uur een stad van 50K inwoners de grond uit te pompen!
http://www.livestream.com(...)&utm_medium=ui-thumbquote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou het minder casual gamer aantrekkelijk maken, lijkt me haast niet dat ze dat doen
Daar draaide het in de Beta ook niet om. Mensen speelde echter op max snelheid en wouden zo snel mogelijk alles volbouwen omdat ze maar 1 uurtje hadden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:02 schreef Cowamundo het volgende:
[..]
http://www.livestream.com(...)&utm_medium=ui-thumb
Op 49:15 Vertelt Ocean toch echt dat het meer uitdagender gaat worden en niet meer draait om je plot vol te stompen met gebouwtjes en klaar!
Ja ok, dat speelt natuurlijk ook mee! Ach ik ben benieuwd naar het eindproduct en hoe fanatiek ze deze game blijven supporten kwa updates, bug & exploit fixes,dlc etc.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Daar draaide het in de Beta ook niet om. Mensen speelde echter op max snelheid en wouden zo snel mogelijk alles volbouwen omdat ze maar 1 uurtje hadden.
Wat Ocean daar zegt heeft denk ik meer betrekking op alle gebouwen en features die in de Beta nog op slot zaten. Wanneer je daar mee aan de slag gaat is het spel moeilijker. Ik denk niet dat ze de moeilijkheid sinds de beta daadwerkelijk veranderd hebben.
Wat ik begrepen heb, is dat de grondstoffen wel op kunne raken, maar dat dit wel heel erg lang gaat duren.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:29 schreef Cowamundo het volgende:
[..]
Ja ok, dat speelt natuurlijk ook mee! Ach ik ben benieuwd naar het eindproduct en hoe fanatiek ze deze game blijven supporten kwa updates, bug & exploit fixes,dlc etc.
Wat voor mij alleen nog niet helemaal duidelijk is... Zijn de raw material deposits nou bodemloos of kunnen ze uiteindelijk ook echt opraken?
Of is een grotere deposit alleen maar nuttig zodat je meer boortorens oid kan plaatsen en dus meer raws per uur/dag naar boven kan trekken?
Mooi gedaan hoor!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:35 schreef Troel het volgende:
Zo. Aanvullingen, betere vertalingen, noem maar op, gil ze maar en ik zal het wel verwerken
Iedereen heeft meegeholpen, dus iedereen mag die veer in zijn reet stekenquote:
Leuk, fanatiekelingen in regio 3quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:12 schreef Metonae het volgende:
Ik mis nog wat mensen in mijn Origin vriendenlijst:
Blik
Earl_J_Hickey
mar456
Dven
jackson
J95
Isabeau
Heb deze personen (waar mogelijk) een vriendenverzoek gestuurd. Accepteren aub
Zie deze post ook even als een roll call.
moet je eens in regio 2 kijkenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:19 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Leuk, fanatiekelingen in regio 3Ik kan niet wachten, ben me een beetje aan het inlezen over hoe ik het handigst een electronics stad kan inrichten.
Waar je me ingedeeld hebt is primaquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:28 schreef Troel het volgende:
Ik heb op dit moment zelf de mensen ingepland die al specialisaties hadden doorgegeven, voor 82Sander heb ik op dit moment, zij het met een misschien, een stad gereserveerd in Residental, aangezien hij (naar mijn idee onterecht) een beetje bibbers heeft
Voor de duidelijkheid. Uiterlijk volgend weekend wil ik de steden eigenlijk allemaal ingedeeld hebben. Ik ben van het ruim op tijd.
Iedereen zit aan de snelweg, dat is waar je mee begint.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:49 schreef 82Sander het volgende:
[..]
Waar je me ingedeeld hebt is prima
Thanks.
Wat ik wel jammer vind is dat mijn stad dan direct naast Bamberg Basin zit. Maar dat ik daar geen verbinding mee heb. (trein/snelweg). Dus dat kan dan alleen via vliegtuig? Ook raar eigenlijk.
Maar zijn stad (Matisse Plains) ligt tegen Bamberg Basin aan, maar hebben geen verbinding met elkaar. Ook niet over de weg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Iedereen zit aan de snelweg, dat is waar je mee begint.
Ow, op die fiets. Dat heeft te maken met de subregio's.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar zijn stad (Matisse Plains) ligt tegen Bamberg Basin aan, maar hebben geen verbinding met elkaar. Ook niet over de weg.
Bedankt Luctor, dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, op die fiets. Dat heeft te maken met de subregio's.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:55 schreef AppleMartini het volgende:
Kun je medeusers pesten? Metonae zit me te bedreigen via origin
Nu al een binnenlandse oorlog in regio 3quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:55 schreef AppleMartini het volgende:
Army Base DLCquote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:56 schreef 82Sander het volgende:
[..]
Nu al een binnenlandse oorlog in regio 3
Gekke is dat "Italie" en "frankrijk" wel met elkaar verbonden zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, op die fiets. Dat heeft te maken met de subregio's.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:58 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik die gelijk moet aanschaffen met die dreigementen
ik pomp wel tankjesquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik stem voor een militaire interventie in regio 3
Arme jijquote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:55 schreef AppleMartini het volgende:
Die actie is niet gesanctioneerd door de VNquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik heb al wat F35's richting regio 3 gestuurd, met oa een moab
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |