abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:49:05 #61
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_123108539
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef LeaderRoel het volgende:
Alle plaatjes van de regio's staan op IGN :) Ik zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen? :)

Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.

Viridian Woods
[ afbeelding ]

Titan Gorge
[ afbeelding ]

Discovery Delta
[ afbeelding ]
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123108755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Leuk allemaal, maar had het dan simtown genoemd ofzo. Ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte Simcity fans graag een grote stad wil nabouwen. Dit zijn volgens mij de kleinste maps voor Simcity ooit. Allemaal dankzij het fijne EA welke altijd maar alles simpel makkelijk en kleinschalig wil.

En over de speelbaarheid? Met slim programmeren kan je een heel eind komen, daarnaast had je bijvoorbeeld in Simcity 4 iets ingebouwd waardoor alleen het gedeelte wat in je beeld viel volledig werd berekend, de rest van de kaart werd niks mee gedaan totdat je er naar ging kijken. Het mag geen excuus zijn. "We doen het zo gedetailleerd, daarom is de map grootte genoeg voor 3 straten". Dan slaan ze de plank echt mis.

Ik voel mezelf verplicht deze Simcity aan te schaffen aangezien ik het al vanaf deel 1 (ms-dos) speel. Echter voorzie ik een grootte faal, EA heeft na SimCity Societies wederom niks geleerd
pi_123108953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo ;)
pi_123108970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg :')
ik dat opzicht vind ik 1 aansluting op de snelweg wel jammer, had liever gezien dat een 2de aansluiting een optie was ( maarja, die regio indelingen laten dat niet echt toe..)
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:03:20 #65
163488 RubenSosa
pi_123109037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo ;)
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123109188
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
4,8mil dat lijkt veel, maar is volgens mij helemaal niet zo bijzonder..
ja je kan het niet op 10 jaar oude systemen draaien (wat ze nu willen) maar een nu al gedateerd hi-end systeem van 3 jaar oud zal dat wel aankunnen, desnoods via CUDA en soort gelijke technologie
videokaarten, processoren staan het merendeel van de tijd tegenwoordig uit hun neus te eten, de gedistributeerde computing projecten zoals SETI@HOME hebben niet voor niets een GPU client..
ik ben er heilig van overtuigd dat piraterij de enige 100% valide reden is om berekeningen op de server te doen..
pi_123109201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:32 #68
163488 RubenSosa
pi_123109404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:08 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
pi_123109459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
Wel boten en vliegtuigen
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:17:07 #70
163488 RubenSosa
pi_123109584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:13 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Wel boten en vliegtuigen
Dat waar ja. ^O^
pi_123112932
Ik verwacht geen problemen :P

980x
24g ddr3 triple Chanel
Quadfire 6870
3 ssd's in raid 0
Watercooling

:P
pi_123113376
Nog 2 lange weken .. ;(
pi_123113396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:55 schreef Thrilled het volgende:
Nog 2 lange weken .. ;(
+1 dag ;(
pi_123113452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:56 schreef mschol het volgende:

[..]

+1 dag ;(
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ;(
pi_123113507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ;(
meeste zaken hebben de spullen minimaal 1 dag voor release binnen (webshops kunnen zo zorgen dat de klanten op dag van release de spullen binnen krijgen)
pi_123119222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

bestel dan bij origin :D
pi_123119354
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

bestel dan bij origin :D
en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
pi_123119586
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld? :(
pi_123120046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
--- ҉ ---
pi_123120813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
lokalisatie zal het excuus wel zijn :')
pi_123121937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
De schijfjes gaan tegelijk op transport en komen later aan in Europa dan in Amerika. Is een logistiek probleem.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123122296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:33 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
waar :o
Tap tap tap
pi_123123758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

waar :o
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
--- ҉ ---
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:06:46 #84
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123123863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:04 schreef Wells.p het volgende:

[..]

https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123125629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:07:25 #86
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123126074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123126499
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code :')
pi_123126553
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Eens dat het duur is om een game te maken. Alleen als EA zijn eigen store heeft pakken ze dus alles zelf en lijkt mij het logische dat ze het goedkoper kunnen verkopen aangezien verpakking en het vervoeren geen rol meer speelt. Wat ik denk is dat ze de prijs nu simpel weg kunstmatig hoog houden en daarmee gewoon meer wist pakken. En daarbij weet ik ook wel dat elke uitgever een bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling en dus zo veel mogelijk geld willen verdienen. Alleen komt dat er wel op neer dat ik bijvoorbeeld ergens anders ga kijken voor een betere prijs.
--- ҉ ---
pi_123133129
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.

Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.

Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
pi_123135819
Andere projecten moeten ook gefinancierd worden he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')