abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123073376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg :')
Kan dacht ik wel, maar zoals ik het in de beta had geprobeerd vond ik de interactie tussen steden niet geweldig lopen
pi_123073471
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:06:30 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_123073670
Ik denk wat Thrilled zegt. Maar bij een heleboel dingen is het gewoon afwachten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123073967
Nu heb ik al helemaal zin in maart :)
pi_123074137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Dat klinkt wel tof eigenlijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123075972

Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen :o
--- ҉ ---
pi_123076106
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123076630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
We moeten toch wat, het duurt nog zo lang ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:23:35 #39
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_123077227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
Dit :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:32:33 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123077661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

We moeten toch wat, het duurt nog zo lang ;(
Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar geïnstalleerd :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 20-02-2013 00:49:17 ]
pi_123078544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload :{
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31:30 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_123080206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef tim94 het volgende:

[..]

Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
Boekverslagen O+

Heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123082222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload :{
Ik ben het weer gaan spelen..
En stiekem zijn die kleine steden in SimCity5 helemaal geen slecht idee, na 2 uur bouwen heb ik nog niets.. 8)7
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20:45 #44
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_123082294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd :o
pi_123082553
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:20 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd :o
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:06:40 #46
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123084045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:28 schreef 82Sander het volgende:

[..]

Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
Niemand heeft gezegd dat het er zal komen. Maar er gaat zeker weten DLC weten komen (gratis en betaald, lees de manual maar die Troel hier heeft gedeeld) en de hele community schreeuwt al om grotere steden. EA (en Maxis) zouden heel dom zijn om hier geen gehoor aan te geven. Als het technisch mogelijk is gaat het naar mijn mening 100% zeker gebeuren, maar dat is nog steeds niet gebaseerd op feiten.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123085015
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.

Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:30 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123085500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.

Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123085773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:54 schreef Wells.p het volgende:

Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen :o
Klopt, ik deed altijd met me vader Simcity 2000 Network Edition, was erg leuk om te doen O+
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123092993
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123094303
Ik wacht wel met klagen tot ik alles goed uitgeprobeert heb
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:23:33 #52
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123098924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123099656
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
En dan heb je het nog alleen over mensen. Niet over energie, water, riool, etc. Dat getal kan makkelijk verdubbelen als je alles meerekent.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123101805
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 20 februari 2013 @ 06:33:28 #55
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123104326
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:39:29 #56
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123105158
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 06:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen. :@
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.

Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123105237
quote:
zeer interessant om te lezen! dat moest denk ik een enorm kut karwei zijn geweest om de curved roads te ontwikkelen :D
pi_123105662
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:39 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.

Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Een stad kan door je pc gedaan worden, zo gauw je verbinding eruit ligt en je wil naar een andere stad in de regio lig je eruit. Om je pc ook 16 steden te laten simuleren is misschien te zwaar?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123108128
Alle plaatjes van de regio's staan op IGN :) Ik zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen? :)

Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.

Viridian Woods


Titan Gorge


Discovery Delta
pi_123108419
Ehehe mijn computer trok de beta al slecht dus helaas dit gaat 'em niet worden. Haal me maar uit de regio (4). Wel jammer maar eh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')