Nee jij bent een Fipoquote:
Me moeder is al een tandem zak hooi.quote:
Een of andere suffe stadgamequote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het gebruik van ronde wegen zo'n pain in the ass
Ze waren bij mijn nooit rond, het is het passertrauma all over again...quote:
En met alle gebouwen die niet in de beta zatenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb er zin in! Kunnen we niet stiekem nog een beta doen ofzo
Maar dan wel maar 1 keer kunnen spelen en dan drie uur lang ofzo
Niet ben ik bang, anders hadden we dat al lang gezien/gehoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:10 schreef Thrilled het volgende:
Weet iemand al iets over verhoogde wegen (zonder noodzaak) zoals viaducten etc?
Dit is inderdaad wel praktisch ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Hier is een lijst met alle steden en regio's van welke stats ze hebben!
Handig voor het indelen van de FOK! regio's
https://docs.google.com/s(...)ue&gid=0&output=html
Gewoon doorgaan met je leven raad ik aanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:13 schreef Johan1994 het volgende:
Die Troel wat zouden we toch zonder haar moeten![]()
Kan dacht ik wel, maar zoals ik het in de beta had geprobeerd vond ik de interactie tussen steden niet geweldig lopenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg
Dat klinkt wel tof eigenlijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
We moeten toch wat, het duurt nog zo langquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen isIk ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen
Ditquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen isIk ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen
Preciesquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
We moeten toch wat, het duurt nog zo lang
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :Squote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies
Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload
Boekverslagenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef tim94 het volgende:
[..]
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
Ik ben het weer gaan spelen..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies
Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd
Niemand heeft gezegd dat het er zal komen. Maar er gaat zeker weten DLC weten komen (gratis en betaald, lees de manual maar die Troel hier heeft gedeeld) en de hele community schreeuwt al om grotere steden. EA (en Maxis) zouden heel dom zijn om hier geen gehoor aan te geven. Als het technisch mogelijk is gaat het naar mijn mening 100% zeker gebeuren, maar dat is nog steeds niet gebaseerd op feiten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:28 schreef 82Sander het volgende:
[..]
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.
Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
Klopt, ik deed altijd met me vader Simcity 2000 Network Edition, was erg leuk om te doenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:54 schreef Wells.p het volgende:
Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.
Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
En dan heb je het nog alleen over mensen. Niet over energie, water, riool, etc. Dat getal kan makkelijk verdubbelen als je alles meerekent.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 06:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen.
zeer interessant om te lezen! dat moest denk ik een enorm kut karwei zijn geweest om de curved roads te ontwikkelenquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Mooi stukje onder de motorkap van SimCity.
Een stad kan door je pc gedaan worden, zo gauw je verbinding eruit ligt en je wil naar een andere stad in de regio lig je eruit. Om je pc ook 16 steden te laten simuleren is misschien te zwaar?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:39 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.
Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef LeaderRoel het volgende:
Alle plaatjes van de regio's staan op IGNIk zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen?
Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.
Viridian Woods
[ afbeelding ]
Titan Gorge
[ afbeelding ]
Discovery Delta
[ afbeelding ]
Leuk allemaal, maar had het dan simtown genoemd ofzo. Ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte Simcity fans graag een grote stad wil nabouwen. Dit zijn volgens mij de kleinste maps voor Simcity ooit. Allemaal dankzij het fijne EA welke altijd maar alles simpel makkelijk en kleinschalig wil.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.
Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzoquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
ik dat opzicht vind ik 1 aansluting op de snelweg wel jammer, had liever gezien dat een 2de aansluiting een optie was ( maarja, die regio indelingen laten dat niet echt toe..)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo
4,8mil dat lijkt veel, maar is volgens mij helemaal niet zo bijzonder..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoerenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:08 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
Wel boten en vliegtuigenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:12 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
Dat waar ja.quote:
meeste zaken hebben de spullen minimaal 1 dag voor release binnen (webshops kunnen zo zorgen dat de klanten op dag van release de spullen binnen krijgen)quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen
bestel dan bij originquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijsquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
lokalisatie zal het excuus wel zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld?
De schijfjes gaan tegelijk op transport en komen later aan in Europa dan in Amerika. Is een logistiek probleem.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld?
waarquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:33 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Originquote:
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:04 schreef Wells.p het volgende:
[..]
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
Eens dat het duur is om een game te maken. Alleen als EA zijn eigen store heeft pakken ze dus alles zelf en lijkt mij het logische dat ze het goedkoper kunnen verkopen aangezien verpakking en het vervoeren geen rol meer speelt. Wat ik denk is dat ze de prijs nu simpel weg kunstmatig hoog houden en daarmee gewoon meer wist pakken. En daarbij weet ik ook wel dat elke uitgever een bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling en dus zo veel mogelijk geld willen verdienen. Alleen komt dat er wel op neer dat ik bijvoorbeeld ergens anders ga kijken voor een betere prijs.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Jij kijkt dus alleen naar de gross margin, zeer bekrompen al zeg ik het zelf. Daarnaast is GTA een van de weinige die überhaupt boven de miljard draaien. Simcity zal dat bij lange na niet halen. Daarnaast is die winst niet voor één jaar, maar je moet ook de jaren van development + de jaren van verkoop meerekenen. Daarnaast zijn er projecten die uiteindelijk niet op de markt komen maar wel veel geld kosten. Jij kijkt echt alleen naar de gross margin zoals ik al zei. Ja die is groot, maar aan het einde blijft er weinig over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.
Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.
Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
Ze doen iets fout iig. Godskolere.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef _NZT_ het volgende:
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen):
2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar
2010: net LOSS van 28 miljoen dollar
2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar
Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid.
Viridian Forest! het was anders.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Johan1994 het volgende:
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien!
En Viridian Woods? Pokemon? Iemand?
[ afbeelding ]
Het is stiekem gewoon een hele slechte verwijzingquote:
Één van de gezondste bedrijven (samen met EA) in de games industrie. THQ was echt huilen met de pet op met een miljarden verlies op een gegeven moment. 2k had trouwens wel bijna 197 miljoen winst in 2007, zijn echt die jaren waarin een grote game uitkomt die goedmaken voor de andere jaren. Dat bedoel ik met dat er minder overblijft dan meeste mensen denken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze doen iets fout iig. Godskolere.
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |