abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123057817


SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland komt SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's






Plaatjes













Dit zijn alle specializations.

- Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen)
- Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie)
- Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel)
- Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden)
- Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters)
- Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen)
- Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren)

De greatworks

Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources

- Arcology
Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio
- International Airport
Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen
- Solar Farm
Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio.
Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.
- Space Station
Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.

Fok! Regio('s)
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.


Hier is altijd de laatste versie te vinden
Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4

Sandbox Regio('s)

Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters.



Sandbox Regio 1

OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123057829
FIPO
pi_123057875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:29 schreef kensei het volgende:
FIPO
Nee jij bent een Fipo :6
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123057890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:30 schreef Johan1994 het volgende:

[..]

Nee jij bent een Fipo :6
Je moeder is een fipo :@
pi_123057958
Je moeder is een sneeuwblazer :+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123057979
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:30 schreef kensei het volgende:

[..]

Je moeder is een fipo :@
Me moeder is al een tandem zak hooi.
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123058047
Waar ging dit topic ook alweer over? :P
pi_123058086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:35 schreef kensei het volgende:
Waar ging dit topic ook alweer over? :P
Een of andere suffe stadgame :Z
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123058288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:25 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind het gebruik van ronde wegen zo'n pain in the ass :')
^O^
pi_123058307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:43 schreef mschol het volgende:

[..]

^O^
Ze waren bij mijn nooit rond, het is het passertrauma all over again...
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123058611
Het plaatsen werkt niet-echt lekker nee, maar als je eenmaal zo'n machtig mooie ronde boulevard hebt :9~
  dinsdag 19 februari 2013 @ 06:26:47 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123060203
Met shift zou dat moeten lukken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:19:23 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_123061005
Ik heb er zin in! Kunnen we niet stiekem nog een beta doen ofzo :@

Maar dan wel maar 1 keer kunnen spelen en dan drie uur lang ofzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123061035
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb er zin in! Kunnen we niet stiekem nog een beta doen ofzo :@

Maar dan wel maar 1 keer kunnen spelen en dan drie uur lang ofzo :P
En met alle gebouwen die niet in de beta zaten ;) ben ik tenminste gelijk van het gezeur af om een trambaan en een vliegveld te plaatsen in mijn stad :P
pi_123062966
Weet iemand al iets over verhoogde wegen (zonder noodzaak :P ) zoals viaducten etc?
pi_123063084
Ik mis fietsen en fietspaden!
--- ҉ ---
pi_123063365
Nog 2.5 week *O*
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:43:10 #18
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123063782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:10 schreef Thrilled het volgende:
Weet iemand al iets over verhoogde wegen (zonder noodzaak :P ) zoals viaducten etc?
Niet ben ik bang, anders hadden we dat al lang gezien/gehoord.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123064094
Hier is een lijst met alle steden en regio's van welke stats ze hebben! :)
Handig voor het indelen van de FOK! regio's
https://docs.google.com/s(...)ue&gid=0&output=html
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:12:17 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_123064888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:51 schreef LeaderRoel het volgende:
Hier is een lijst met alle steden en regio's van welke stats ze hebben! :)
Handig voor het indelen van de FOK! regio's
https://docs.google.com/s(...)ue&gid=0&output=html
Dit is inderdaad wel praktisch ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:17:57 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123065107
Voor mij is tactisch gezien het beste om Titan Gorge te nemen, en dan specifiek Mosquite ofzo. Ivm wonen + olie voor trade.
pi_123065328
Voor mij zal het een stad zijn met railroad connection en shipping connection voor trade. de rest maakt voor mij niet zo veel uit ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:28:24 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_123065492
Ik zal in ieder geval voor mijn groepje voor wat ik weet aan specialisaties eens kijken of het al een beetje in te passen is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123068352
Lekker bezig Troel :)

Ik hoef geen ore/olie of andere troep in mijn grond :P Ik wil graag hoge desirability voor residents + shipping + rail.. verder niks :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:57:00 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123068451
Ja, ik ga de gokzooi in, dus moet maar even kijken wat ik moet hebben :P
pi_123068511
Ik neem Education erbij, dus een "vraagteken" is niet meer nodig:)

Het enige wat ik nodig heb is een railway, hoge bebouwingsgraad en that's it
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:40:32 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_123069880
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123071471
Die Troel wat zouden we toch zonder haar moeten :* *O*
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:21:01 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_123071869
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:13 schreef Johan1994 het volgende:
Die Troel wat zouden we toch zonder haar moeten :* *O*
Gewoon doorgaan met je leven raad ik aan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123073157
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123073376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg :')
Kan dacht ik wel, maar zoals ik het in de beta had geprobeerd vond ik de interactie tussen steden niet geweldig lopen
pi_123073471
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:06:30 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_123073670
Ik denk wat Thrilled zegt. Maar bij een heleboel dingen is het gewoon afwachten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123073967
Nu heb ik al helemaal zin in maart :)
pi_123074137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Dat klinkt wel tof eigenlijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123075972

Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen :o
--- ҉ ---
pi_123076106
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123076630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
We moeten toch wat, het duurt nog zo lang ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:23:35 #39
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_123077227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is :@ Ik ga me denk ik even laten verrassen door het spel en gewoon spelen :)
Dit :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:32:33 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123077661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

We moeten toch wat, het duurt nog zo lang ;(
Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar geïnstalleerd :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 20-02-2013 00:49:17 ]
pi_123078544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload :{
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31:30 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_123080206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef tim94 het volgende:

[..]

Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S
Boekverslagen O+

Heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123082222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Precies _O-

Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar gedownload :{
Ik ben het weer gaan spelen..
En stiekem zijn die kleine steden in SimCity5 helemaal geen slecht idee, na 2 uur bouwen heb ik nog niets.. 8)7
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20:45 #44
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_123082294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Thrilled het volgende:
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet..
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd :o
pi_123082553
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:20 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd :o
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:06:40 #46
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123084045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:28 schreef 82Sander het volgende:

[..]

Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling).
Niemand heeft gezegd dat het er zal komen. Maar er gaat zeker weten DLC weten komen (gratis en betaald, lees de manual maar die Troel hier heeft gedeeld) en de hele community schreeuwt al om grotere steden. EA (en Maxis) zouden heel dom zijn om hier geen gehoor aan te geven. Als het technisch mogelijk is gaat het naar mijn mening 100% zeker gebeuren, maar dat is nog steeds niet gebaseerd op feiten.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123085015
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.

Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:30 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123085500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast.

Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn.
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123085773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:54 schreef Wells.p het volgende:

Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen :o
Klopt, ik deed altijd met me vader Simcity 2000 Network Edition, was erg leuk om te doen O+
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123092993
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken.
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123094303
Ik wacht wel met klagen tot ik alles goed uitgeprobeert heb
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:23:33 #52
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123098924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123099656
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
En dan heb je het nog alleen over mensen. Niet over energie, water, riool, etc. Dat getal kan makkelijk verdubbelen als je alles meerekent.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123101805
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 20 februari 2013 @ 06:33:28 #55
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123104326
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:39:29 #56
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123105158
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 06:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen. :@
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.

Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123105237
quote:
zeer interessant om te lezen! dat moest denk ik een enorm kut karwei zijn geweest om de curved roads te ontwikkelen :D
pi_123105662
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:39 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn.

Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet
Een stad kan door je pc gedaan worden, zo gauw je verbinding eruit ligt en je wil naar een andere stad in de regio lig je eruit. Om je pc ook 16 steden te laten simuleren is misschien te zwaar?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123108128
Alle plaatjes van de regio's staan op IGN :) Ik zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen? :)

Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.

Viridian Woods


Titan Gorge


Discovery Delta
pi_123108419
Ehehe mijn computer trok de beta al slecht dus helaas dit gaat 'em niet worden. Haal me maar uit de regio (4). Wel jammer maar eh.
PWBF
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:49:05 #61
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_123108539
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef LeaderRoel het volgende:
Alle plaatjes van de regio's staan op IGN :) Ik zet ze even van alle 16 personen regio's hier. Willen alle regioleiders beslissen welke regio ze nemen? :)

Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails.

Viridian Woods
[ afbeelding ]

Titan Gorge
[ afbeelding ]

Discovery Delta
[ afbeelding ]
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123108755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners.

Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen.
Leuk allemaal, maar had het dan simtown genoemd ofzo. Ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte Simcity fans graag een grote stad wil nabouwen. Dit zijn volgens mij de kleinste maps voor Simcity ooit. Allemaal dankzij het fijne EA welke altijd maar alles simpel makkelijk en kleinschalig wil.

En over de speelbaarheid? Met slim programmeren kan je een heel eind komen, daarnaast had je bijvoorbeeld in Simcity 4 iets ingebouwd waardoor alleen het gedeelte wat in je beeld viel volledig werd berekend, de rest van de kaart werd niks mee gedaan totdat je er naar ging kijken. Het mag geen excuus zijn. "We doen het zo gedetailleerd, daarom is de map grootte genoeg voor 3 straten". Dan slaan ze de plank echt mis.

Ik voel mezelf verplicht deze Simcity aan te schaffen aangezien ik het al vanaf deel 1 (ms-dos) speel. Echter voorzie ik een grootte faal, EA heeft na SimCity Societies wederom niks geleerd
pi_123108953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk.
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo ;)
pi_123108970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg :')
ik dat opzicht vind ik 1 aansluting op de snelweg wel jammer, had liever gezien dat een 2de aansluiting een optie was ( maarja, die regio indelingen laten dat niet echt toe..)
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:03:20 #65
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_123109037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo ;)
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123109188
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden...
4,8mil dat lijkt veel, maar is volgens mij helemaal niet zo bijzonder..
ja je kan het niet op 10 jaar oude systemen draaien (wat ze nu willen) maar een nu al gedateerd hi-end systeem van 3 jaar oud zal dat wel aankunnen, desnoods via CUDA en soort gelijke technologie
videokaarten, processoren staan het merendeel van de tijd tegenwoordig uit hun neus te eten, de gedistributeerde computing projecten zoals SETI@HOME hebben niet voor niets een GPU client..
ik ben er heilig van overtuigd dat piraterij de enige 100% valide reden is om berekeningen op de server te doen..
pi_123109201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max.
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:32 #68
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_123109404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:08 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123109459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken.
Wel boten en vliegtuigen
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:17:07 #70
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_123109584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:13 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Wel boten en vliegtuigen
Dat waar ja. ^O^
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_123112932
Ik verwacht geen problemen :P

980x
24g ddr3 triple Chanel
Quadfire 6870
3 ssd's in raid 0
Watercooling


:P
pi_123113376
Nog 2 lange weken .. ;(
pi_123113396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:55 schreef Thrilled het volgende:
Nog 2 lange weken .. ;(
+1 dag ;(
pi_123113452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:56 schreef mschol het volgende:

[..]

+1 dag ;(
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ;(
pi_123113507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ;(
meeste zaken hebben de spullen minimaal 1 dag voor release binnen (webshops kunnen zo zorgen dat de klanten op dag van release de spullen binnen krijgen)
pi_123119222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ;(
bestel dan bij origin :D
pi_123119354
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

bestel dan bij origin :D
en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
pi_123119586
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld? :(
pi_123120046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah!
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
--- ҉ ---
pi_123120813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld? :(
lokalisatie zal het excuus wel zijn :')
pi_123121937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:22 schreef Doler12 het volgende:
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld? :(
De schijfjes gaan tegelijk op transport en komen later aan in Europa dan in Amerika. Is een logistiek probleem.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123122296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:33 schreef Wells.p het volgende:

[..]

Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs
waar :o
Tap tap tap
pi_123123758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

waar :o
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
--- ҉ ---
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:06:46 #84
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123123863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:04 schreef Wells.p het volgende:

[..]

https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123125629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie)
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:07:25 #86
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123126074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt.
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123126499
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code :')
pi_123126553
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Eens dat het duur is om een game te maken. Alleen als EA zijn eigen store heeft pakken ze dus alles zelf en lijkt mij het logische dat ze het goedkoper kunnen verkopen aangezien verpakking en het vervoeren geen rol meer speelt. Wat ik denk is dat ze de prijs nu simpel weg kunstmatig hoog houden en daarmee gewoon meer wist pakken. En daarbij weet ik ook wel dat elke uitgever een bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling en dus zo veel mogelijk geld willen verdienen. Alleen komt dat er wel op neer dat ik bijvoorbeeld ergens anders ga kijken voor een betere prijs.
--- ҉ ---
pi_123133129
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:07 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden.
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.

Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.

Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123135819
Andere projecten moeten ook gefinancierd worden he.
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:15:47 #91
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123135828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.

Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.

Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
Jij kijkt dus alleen naar de gross margin, zeer bekrompen al zeg ik het zelf. Daarnaast is GTA een van de weinige die überhaupt boven de miljard draaien. Simcity zal dat bij lange na niet halen. Daarnaast is die winst niet voor één jaar, maar je moet ook de jaren van development + de jaren van verkoop meerekenen. Daarnaast zijn er projecten die uiteindelijk niet op de markt komen maar wel veel geld kosten. Jij kijkt echt alleen naar de gross margin zoals ik al zei. Ja die is groot, maar aan het einde blijft er weinig over.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:29:48 #92
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123136702
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen):

2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar
2010: net LOSS van 28 miljoen dollar
2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar

Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:55:49 #93
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_123138375
Moet hem nogsteeds pre-orderen :@ :@
Vervelende stoepboer!
pi_123139325
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien :D!

En Viridian Woods? Pokemon? Iemand?

Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:08:15 #95
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_123139338
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef _NZT_ het volgende:
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen):

2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar
2010: net LOSS van 28 miljoen dollar
2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar

Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid.
Ze doen iets fout iig. Godskolere.
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:08:38 #96
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_123139366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Johan1994 het volgende:
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien :D!

En Viridian Woods? Pokemon? Iemand?

[ afbeelding ]
Viridian Forest! het was anders.
pi_123139480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Viridian Forest! het was anders.
Het is stiekem gewoon een hele slechte verwijzing O+
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:11:52 #98
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123139551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ze doen iets fout iig. Godskolere.
Één van de gezondste bedrijven (samen met EA) in de games industrie. THQ was echt huilen met de pet op met een miljarden verlies op een gegeven moment. 2k had trouwens wel bijna 197 miljoen winst in 2007, zijn echt die jaren waarin een grote game uitkomt die goedmaken voor de andere jaren. Dat bedoel ik met dat er minder overblijft dan meeste mensen denken.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123140287
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code :')
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:
de kosten zijn wellicht niet zo enorm hoog als retail. maar er zijn zeer zeker hoge kosten..
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:27:11 #100
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_123140566
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')