Jij kijkt dus alleen naar de gross margin, zeer bekrompen al zeg ik het zelf. Daarnaast is GTA een van de weinige die überhaupt boven de miljard draaien. Simcity zal dat bij lange na niet halen. Daarnaast is die winst niet voor één jaar, maar je moet ook de jaren van development + de jaren van verkoop meerekenen. Daarnaast zijn er projecten die uiteindelijk niet op de markt komen maar wel veel geld kosten. Jij kijkt echt alleen naar de gross margin zoals ik al zei. Ja die is groot, maar aan het einde blijft er weinig over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven.
Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft.
Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk.
Ze doen iets fout iig. Godskolere.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef _NZT_ het volgende:
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen):
2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar
2010: net LOSS van 28 miljoen dollar
2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar
Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid.
Viridian Forest! het was anders.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Johan1994 het volgende:
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien!
En Viridian Woods? Pokemon? Iemand?
[ afbeelding ]
Het is stiekem gewoon een hele slechte verwijzingquote:
Één van de gezondste bedrijven (samen met EA) in de games industrie. THQ was echt huilen met de pet op met een miljarden verlies op een gegeven moment. 2k had trouwens wel bijna 197 miljoen winst in 2007, zijn echt die jaren waarin een grote game uitkomt die goedmaken voor de andere jaren. Dat bedoel ik met dat er minder overblijft dan meeste mensen denken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze doen iets fout iig. Godskolere.
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:
de kosten zijn wellicht niet zo enorm hoog als retail. maar er zijn zeer zeker hoge kosten..
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?
Nog steeds een flink bedrag dus!quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:30 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.
Destiny (nieuwe game van Bungie) werken al 5 jaar lang 270 mensen aan, kan je voorstellen wat voor een arbeidskosten dat zijn, en dan staat er tot nu toe nog geen enkele opbrengst tegen over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nog steeds een flink bedrag dus!
Het is jammer dat dat allemaal zo duur is. Het zou veel leuker zijn als het allemaal wat goedkoper kon. Kun je ook gelijk een groter publiek aanspreken.
je zal voor zowel regulier als sandbox continue online moeten zijn (helaas)quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:07 schreef PG18 het volgende:
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?:
- Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode?
niet helemaal: je kan in sandbox mode bepaalde cheats gebruiken en is alles direct inzetbaar, tevens schijnen wat factoren uitgezet te kunnen worden (maar dit alles is volgens mij nog wel optioneel)quote:- Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt?
wat ik begrepen heb is dat je in tot 10 regio's tegelijk spelenquote:- Kun je in meerdere regio's spelen?
je kan met onbekende gaan spelen, je kan ook zelf een prive regio oprichten en die helemaal volbouwenquote:- Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo?
hoe dat zal uitwerken weet niemand precies, maar na verloop van tijd worden steden z.g.n. ghost townsquote:- En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest?
quote:Wie o wie kan mij deze informatie geven?
Alvast bedankt.
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:
Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?"
Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit?
En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied?
Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt.
,Dit wil je niet als je met een clubje vrienden s,peelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!?
Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??sry for the long post!
ik kon in de beta niet van medium road naar avenue upgraden, maar dat had wellicht te maken met het feit dat een aantal wegsoorten uitstondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.
theoretisch kan dat, in de praktijk zal denk ik <5% v/d spelers dat daadwerkelijk gaan doenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
Het is in ieder geval NIET mogelijk om straten naar Avenue's te upgraden, mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad een deel moeten slopen, herindelen en weer laten opbouwen. Verder kan je lage densiteit wegen wel upgraden naar hoge densiteit wegen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
quote:Deliveries on 09 or 10 March 2013
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e betaquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:42 schreef mschol het volgende:
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |