abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:18:34 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_123160296
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123160749
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke :D
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:16:04 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_123162452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten :Y
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123162526
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:16 schreef Troel het volgende:

Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt :P
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:20:01 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_123162608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk :7
Is het dat :o ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123162702
Nou ja, ik vind Civilization bijv ook erg leuk, alleen het vechten dus niet :') Als je er zelf een map kon maken dan zette ik altijd het minimale aantal tegenstanders (2 of zo) op een klein eiland ver bij mijn startgebied vandaan. En als ik de leiders mocht kiezen dan werden het gewoon mensen als Gandhi.
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:23:46 #127
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123162783
Simcity is voor de hippies :P
pi_123162912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:

Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??

In de beta die ik heb gespeeld (was voor pers). Kon dat wel, maar misschien was dat een handigheidje om snel dingen te testen. Technisch is het dus mogelijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123164282
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...

zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
pi_123164450
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:50 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity ;(

/edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:

[..]

;(
hihi :D

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta ;)
true, maar 2 weken is wel heel kort dag..
quote:
In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS :')
RTS is altijd leuk, C&C fan hiero :)
maarzoals gezegd: een aantal Settlers games kunnen mij ook goed bekoren, al is dat wel een totaal ander soort RTS
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:07:16 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_123164574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...

zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
Ja, maar ik ben niet zo van het vechten :) Vroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123165900
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben niet zo van het vechten :) Vroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo :P
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123166363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo :')
dat probleem heb ik vooral bij settlers 3&4.. bij C&C pomp ik wel tankjes O+ (om uiteindelijk 3/4 van de map in bezit te hebben, en dan een lijntje defensieve gebouwen om de basis van de vijand neer te zetten en vervolgens alle resources van de map te gaan verzamelen _O- )
pi_123169098
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.

Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet. :P Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_123169658
Nog 2 weken jongens :P
pi_123169714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)
quote:
Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet. :P Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op :P
pi_123170019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:05 schreef davedavy het volgende:
Nog 2 weken jongens :P
Ik vrees dat dat te snel is voor mij :@
pi_123170712
moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06 @... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielen :s)
pi_123170750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:
moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06 @... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielen :s)
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
pi_123170825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef tim94 het volgende:

[..]

oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
sinds wanneer kosten rampen geld? ;)
pi_123171179
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:47 schreef mschol het volgende:

[..]

sinds wanneer kosten rampen geld? ;)
Je moet je stad ook weer opbouwen hea :)
pi_123171571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:07 schreef mschol het volgende:

[..]

basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)

[..]

ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op :P
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen. :P Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen. :P
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:21:10 #143
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123171942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen. :P Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen. :P
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. >:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123172018
Live broadcast nu bezig:

http://www.origin.com/simcity-broadcast
pi_123172034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. >:)
Ik was fan van paratroopers. :@ Teveel A Bridge Too Far gekeken, dan krijg je dat.
pi_123172089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken O+

zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:39:04 #147
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123172737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:24 schreef mschol het volgende:

[..]

leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken O+

zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen. :@
Fuck the EBU.
pi_123173993
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen. :@
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:11:31 #149
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123174257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef mschol het volgende:

[..]

met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg :')
Zo doe ik het dus altijd.
Fuck the EBU.
pi_123174412
In de livestream heeft Ocean een beetje uitgelegd waarom ze voor de 'kleine' maps gekozen hebben. Het verraste me eigenlijk dat ze er überhaupt over begonnen omdat EA dat soort controversiële dingen vaak in de doofpot probeert te gooien.

Toen ze net begonnen met het ontwikkelen van het spel hadden ze de keus om het spel enorme diepgang te geven maar op beperkte schaal. Of een hele oppervlakkige game (weinig simulatie) op een gigantische schaal.

De keus was toen snel gemaakt om een zeer diepe simulatie te bouwen. Wat ook meewoog was dat ze deze simulatie kunnen uitbreiden wanneer computers krachtiger worden en het gaan ondersteunen. De simulatie zal altijd mee groeien, hoe groot je de map ook maakt. Je computer is de beperkende factor daar in.
Als je het om zou draaien dan heb je een oppervlakkig spel en die diepe simulatie kan je er niet achteraf in zetten wanneer computers krachtiger worden.

Dus wat dat betreft vind ik het een hele goede keus, en het 'bevestigd' ook dat, wanneer mogelijk, er grotere maps in de planning staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')