abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:35:18 #105
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123141104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nog steeds een flink bedrag dus!
Het is jammer dat dat allemaal zo duur is. Het zou veel leuker zijn als het allemaal wat goedkoper kon. Kun je ook gelijk een groter publiek aanspreken.
Destiny (nieuwe game van Bungie) werken al 5 jaar lang 270 mensen aan, kan je voorstellen wat voor een arbeidskosten dat zijn, en dan staat er tot nu toe nog geen enkele opbrengst tegen over.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:40:47 #106
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123141377
EA draaide in Q3 van 2012 955 miljoen omzet, maar hadden ook alleen al 290 miljoen kosten aan research en development.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123144531
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?:

- Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode?

- Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt?

- Kun je in meerdere regio's spelen?

- Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo?

- En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest?

Wie o wie kan mij deze informatie geven? :)
Alvast bedankt.
pi_123144900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 00:07 schreef PG18 het volgende:
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?:

- Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode?
je zal voor zowel regulier als sandbox continue online moeten zijn (helaas)
quote:
- Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt?
niet helemaal: je kan in sandbox mode bepaalde cheats gebruiken en is alles direct inzetbaar, tevens schijnen wat factoren uitgezet te kunnen worden (maar dit alles is volgens mij nog wel optioneel)
quote:
- Kun je in meerdere regio's spelen?
wat ik begrepen heb is dat je in tot 10 regio's tegelijk spelen
quote:
- Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo?
je kan met onbekende gaan spelen, je kan ook zelf een prive regio oprichten en die helemaal volbouwen
quote:
- En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest?
hoe dat zal uitwerken weet niemand precies, maar na verloop van tijd worden steden z.g.n. ghost towns
quote:
Wie o wie kan mij deze informatie geven? :)
Alvast bedankt.
pi_123147130
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:

Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?"

Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit?
En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied?

Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt.
Dit wil je niet als je met een clubje vrienden speelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!?

Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??

:O sry for the long post! O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cowamundo op 21-02-2013 01:48:19 (small corrections.) ]
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_123147435
dat deel hebben we in de beta nog niet gezien, maar zelfs simcity 4 had die (imho) basisfunctionaliteit, ik denk dus ook wel dat die aanwezig is.. (nog 2 weekjes, dan weten we het)
  donderdag 21 februari 2013 @ 08:52:19 #111
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123150325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:

Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?"

Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit?
En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied?

Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt.
,Dit wil je niet als je met een clubje vrienden s,peelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!?

Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??

:O sry for the long post! O-)
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123151845
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
pi_123151894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
ik kon in de beta niet van medium road naar avenue upgraden, maar dat had wellicht te maken met het feit dat een aantal wegsoorten uitstonden
pi_123152098
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.

By the way, het is mogelijk om in 10 regio's te gelijk te spelen.. Maar dus geen maximum aan steden? Als je dan 10x de regio Discovery Delta, Viridian Woods of Titan Gorge privé aanmaakt zou je technische gezien dus 160 steden kunnen maken!? 8)7
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_123152575
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
theoretisch kan dat, in de praktijk zal denk ik <5% v/d spelers dat daadwerkelijk gaan doen
pi_123152879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
Het is in ieder geval NIET mogelijk om straten naar Avenue's te upgraden, mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad een deel moeten slopen, herindelen en weer laten opbouwen. Verder kan je lage densiteit wegen wel upgraden naar hoge densiteit wegen.

Wel moet je dan in gedachten houden dat verschillende straten andere maximale groottes van gebouwen ondersteunen. Langs een zandweg zal je dus nooit dikke villa's of grote kantoor panden zien!

Voor zover ik het tijdens het spelen en aan de hand van deze blog (plaatje 9 en 10) heb begrepen werkt het als volgt:

Tijdens het neergooien van je wegen krijg je hulplijnen te zien, (aan/uitzetten met ALT) Deze lijnen geven aan hoeveel ruimte de gebouwen nodig hebben om te kunnen upgraden naar de maximale grootte die het weg type ondersteund. Deze lijnen worden berekend aan de hand van de wegen die al gebouwd zijn en het type weg dat je op dat moment wilt bouwen (welke je aangeklikt heb).

Ligt er al een zandweg en wil je er een Avenue naast bouwen dan zal er een hulplijn aangegeven worden op het punt dat er tussen de Avenue en zandweg genoeg ruimte is zodat ze allebei kunnen upgraden naar hun maximale grootte! (de ruimte tussen de lijnen van 2 zandwegen is dus veel kleiner dan tussen 2 avenue's)

Maar als je dus die zandweg en avenue volgens de hulplijnen heb gebouwd en je gaat de zandweg later helemaal upgraden naar een hoge densiteit weg dan is er voor zover ik begrijp waarschijnlijk niet meer genoeg ruimte tussen de Avenue en de hoge densiteit weg om hun maximale gebouw grootte kwijt te kunnen en dan krijg je uiteindelijk meldingen dat bewoners wel willen upgraden maar dit niet kunnen ivm ruimtegebrek.

ALS VOORBEELD: (vakjes berekend in lengte vanaf de weg gezien, breedte niet meegenomen.)
Low density support maximaal gebouwen van bv 3 vakjes lang, medium van bv 6 vakjes, en high van bv 12 vakjes.
Tussen 2 low density roads moet dus minimaal 6 "vakjes" ruimte zitten, Tussen een high en low density road 15 vakjes en tussen 2 High density roads zelfs 24 vakjes om alles tot het maximale te kunnen laten upgraden!

[ Bericht 3% gewijzigd door Cowamundo op 21-02-2013 11:05:33 ]
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_123156951
simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03 #SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
2 weken voor release pas gold? :o
pi_123157152
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity ;(

/edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:
quote:
Deliveries on 09 or 10 March 2013
;(
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:58:34 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_123157375
Wat Cowa zegt heb ik ook ergens gezien/gelezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123158957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:42 schreef mschol het volgende:
simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03 #SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
2 weken voor release pas gold? :o
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta ;)

In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:18:34 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_123160296
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123160749
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke :D
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:16:04 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_123162452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten :Y
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123162526
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:16 schreef Troel het volgende:

Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt :P
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:20:01 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_123162608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk :7
Is het dat :o ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123162702
Nou ja, ik vind Civilization bijv ook erg leuk, alleen het vechten dus niet :') Als je er zelf een map kon maken dan zette ik altijd het minimale aantal tegenstanders (2 of zo) op een klein eiland ver bij mijn startgebied vandaan. En als ik de leiders mocht kiezen dan werden het gewoon mensen als Gandhi.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:23:46 #127
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123162783
Simcity is voor de hippies :P
pi_123162912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:

Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??

In de beta die ik heb gespeeld (was voor pers). Kon dat wel, maar misschien was dat een handigheidje om snel dingen te testen. Technisch is het dus mogelijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123164282
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke :D
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...

zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
pi_123164450
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:50 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity ;(

/edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:

[..]

;(
hihi :D

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta ;)
true, maar 2 weken is wel heel kort dag..
quote:
In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS :')
RTS is altijd leuk, C&C fan hiero :)
maarzoals gezegd: een aantal Settlers games kunnen mij ook goed bekoren, al is dat wel een totaal ander soort RTS
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:07:16 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_123164574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...

zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
Ja, maar ik ben niet zo van het vechten :) Vroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123165900
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben niet zo van het vechten :) Vroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo :P
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123166363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo :')
dat probleem heb ik vooral bij settlers 3&4.. bij C&C pomp ik wel tankjes O+ (om uiteindelijk 3/4 van de map in bezit te hebben, en dan een lijntje defensieve gebouwen om de basis van de vijand neer te zetten en vervolgens alle resources van de map te gaan verzamelen _O- )
pi_123169098
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.

Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet. :P Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_123169658
Nog 2 weken jongens :P
pi_123169714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)
quote:
Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet. :P Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op :P
pi_123170019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:05 schreef davedavy het volgende:
Nog 2 weken jongens :P
Ik vrees dat dat te snel is voor mij :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123170712
moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06 @... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielen :s)
pi_123170750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:
moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06 @... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielen :s)
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
pi_123170825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef tim94 het volgende:

[..]

oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
sinds wanneer kosten rampen geld? ;)
pi_123171179
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:47 schreef mschol het volgende:

[..]

sinds wanneer kosten rampen geld? ;)
Je moet je stad ook weer opbouwen hea :)
pi_123171571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:07 schreef mschol het volgende:

[..]

basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)

[..]

ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op :P
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen. :P Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:21:10 #143
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123171942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen. :P Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen. :P
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. >:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123172018
Live broadcast nu bezig:

http://www.origin.com/simcity-broadcast
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123172034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. >:)
Ik was fan van paratroopers. :@ Teveel A Bridge Too Far gekeken, dan krijg je dat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_123172089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. >:)
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken O+

zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:39:04 #147
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123172737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:24 schreef mschol het volgende:

[..]

leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken O+

zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123173993
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen. :@
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:11:31 #149
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123174257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef mschol het volgende:

[..]

met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg :')
Zo doe ik het dus altijd.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123174412
In de livestream heeft Ocean een beetje uitgelegd waarom ze voor de 'kleine' maps gekozen hebben. Het verraste me eigenlijk dat ze er überhaupt over begonnen omdat EA dat soort controversiële dingen vaak in de doofpot probeert te gooien.

Toen ze net begonnen met het ontwikkelen van het spel hadden ze de keus om het spel enorme diepgang te geven maar op beperkte schaal. Of een hele oppervlakkige game (weinig simulatie) op een gigantische schaal.

De keus was toen snel gemaakt om een zeer diepe simulatie te bouwen. Wat ook meewoog was dat ze deze simulatie kunnen uitbreiden wanneer computers krachtiger worden en het gaan ondersteunen. De simulatie zal altijd mee groeien, hoe groot je de map ook maakt. Je computer is de beperkende factor daar in.
Als je het om zou draaien dan heb je een oppervlakkig spel en die diepe simulatie kan je er niet achteraf in zetten wanneer computers krachtiger worden.

Dus wat dat betreft vind ik het een hele goede keus, en het 'bevestigd' ook dat, wanneer mogelijk, er grotere maps in de planning staan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123175186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:

[..]

Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen.

Tevens vraag ik mij af of die servers van EA op elk moment goed blijven werken...
pi_123178841
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_123179796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:30 schreef PG18 het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen.

Tevens vraag ik mij af of die servers van EA op elk moment goed blijven werken...
je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten he ;)

je kan gewoon een normale regio starten die alleen jij speelt..
pi_123179874
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Zo doe ik het dus altijd.
ik vind dat minder leuk :P
ik doe liever massa's vliegtuigen (denk dan aan ~10x8 vliegtuigen die in 1x over een basis heen komen... haperende pc gegarandeerd :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:51:55 #155
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123179912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:51 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind dat minder leuk :P
ik doe liever massa's vliegtuigen (denk dan aan ~10x8 vliegtuigen die in 1x over een basis heen komen... haperende pc gegarandeerd :')
Dat vind ik ook wel leuk om te doen bij de geallieerden. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_123180328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:49 schreef mschol het volgende:

[..]

je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten he ;)

je kan gewoon een normale regio starten die alleen jij speelt..
Oftewel....dan kun je 16 steden bouwen :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')