Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.:
de kosten zijn wellicht niet zo enorm hoog als retail. maar er zijn zeer zeker hoge kosten..
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game.
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game?
Nog steeds een flink bedrag dus!quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:30 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt.
Destiny (nieuwe game van Bungie) werken al 5 jaar lang 270 mensen aan, kan je voorstellen wat voor een arbeidskosten dat zijn, en dan staat er tot nu toe nog geen enkele opbrengst tegen over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nog steeds een flink bedrag dus!
Het is jammer dat dat allemaal zo duur is. Het zou veel leuker zijn als het allemaal wat goedkoper kon. Kun je ook gelijk een groter publiek aanspreken.
je zal voor zowel regulier als sandbox continue online moeten zijn (helaas)quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:07 schreef PG18 het volgende:
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?:
- Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode?
niet helemaal: je kan in sandbox mode bepaalde cheats gebruiken en is alles direct inzetbaar, tevens schijnen wat factoren uitgezet te kunnen worden (maar dit alles is volgens mij nog wel optioneel)quote:- Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt?
wat ik begrepen heb is dat je in tot 10 regio's tegelijk spelenquote:- Kun je in meerdere regio's spelen?
je kan met onbekende gaan spelen, je kan ook zelf een prive regio oprichten en die helemaal volbouwenquote:- Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo?
hoe dat zal uitwerken weet niemand precies, maar na verloop van tijd worden steden z.g.n. ghost townsquote:- En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest?
quote:Wie o wie kan mij deze informatie geven?
Alvast bedankt.
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:
Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?"
Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit?
En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied?
Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt.
,Dit wil je niet als je met een clubje vrienden s,peelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!?
Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??sry for the long post!
ik kon in de beta niet van medium road naar avenue upgraden, maar dat had wellicht te maken met het feit dat een aantal wegsoorten uitstondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn.
theoretisch kan dat, in de praktijk zal denk ik <5% v/d spelers dat daadwerkelijk gaan doenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:20 schreef Cowamundo het volgende:
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen.
Het is in ieder geval NIET mogelijk om straten naar Avenue's te upgraden, mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad een deel moeten slopen, herindelen en weer laten opbouwen. Verder kan je lage densiteit wegen wel upgraden naar hoge densiteit wegen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan?
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
quote:Deliveries on 09 or 10 March 2013
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e betaquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:42 schreef mschol het volgende:
2 weken voor release pas gold?twitter:simcity twitterde op woensdag 20-02-2013 om 17:33:03#SimCity has gone gold! To celebrate our final road to releasing the game, read @oceanquigley's team letter: http://t.co/kmzEgUYB reageer retweet
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechtenquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaaltquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leukquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:16 schreef Troel het volgende:
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt
Is het datquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk
In de beta die ik heb gespeeld (was voor pers). Kon dat wel, maar misschien was dat een handigheidje om snel dingen te testen. Technisch is het dus mogelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 01:15 schreef Cowamundo het volgende:
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende:
Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is??
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke
hihiquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:50 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity
/edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:
[..]
true, maar 2 weken is wel heel kort dag..quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta
RTS is altijd leuk, C&C fan hieroquote:In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS
Ja, maar ik ben niet zo van het vechtenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging...
zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren..
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzoquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben niet zo van het vechtenVroeger wel eens met meerdere mensen AoE gespeeld, maar dan was ik van het bouwen en resources naar de anderen schepen en zij zorgden wel voor de legertjes enzo
dat probleem heb ik vooral bij settlers 3&4.. bij C&C pomp ik wel tankjesquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen.
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij opquote:Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet.Terwijl tactisch gezien het beter is om je tegenstander te painten (of flushen, of hoe je 't maar wil noemen), wat overigens gruwelijk irritant is als mensen dat tegen je gebruiken.
Ik vrees dat dat te snel is voor mijquote:
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielentwitter:moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06@... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopenquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:43 schreef mschol het volgende:
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielentwitter:moskow23 twitterde op donderdag 21-02-2013 om 18:41:06@... @EA_ActionMan @MaxisBigTuna Gotta demolish it manually, which can be quite fun. reageer retweet
sinds wanneer kosten rampen geld?quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef tim94 het volgende:
[..]
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen
Je moet je stad ook weer opbouwen heaquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:47 schreef mschol het volgende:
[..]
sinds wanneer kosten rampen geld?
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:07 schreef mschol het volgende:
[..]
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers)
[..]
ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen.Bij Red Alert heb ik die neiging dan weer niet. Zo snel mogelijk vernietigen die hap, als 't langer duurt liefst met atoombommen.
Ik was fan van paratroopers.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenkenquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen.
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:24 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken
zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien..
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel wegquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen.
Zo doe ik het dus altijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef mschol het volgende:
[..]
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |