Natuurlijk moet je dat wel terugbetalen.. "Aflossingsvrij" wil niet zeggen dat je dat geld gratis krijgtquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Red_85 het volgende:
Wat mij tegen zit is het feit dat je niet meer moet terugbetalen van wat je hebt geleend. 50% minimum, waar gaat dat over?
Volgens mij is dat de basis van een nieuwe bubbel die toch alleen maar meer gaat zorgen voor een grotere problemen.
Kan niet goed zijn, de helft terugbetalen van wat je hebt geleend...
Voor huishoudens met een inkomen tot ¤ 33.614,- geldt een maximale huurverhoging van 1,5 procent boven inflatie, inkomens tussen 33.614,- en ¤ 43.000,- krijgen maximaal een huurverhoging van 2 procent (was 2,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatie en inkomens boven ¤ 43.000,- krijgen te maken met maximaal 4 procent (was 6,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatiequote:Op woensdag 13 februari 2013 14:04 schreef Ferdo het volgende:
Worden degenen die net boven de grens zitten op de één of andere manier gecompenseerd? Of moeten die nu gewoon hetzelfde betalen als een scheefwoner die het dubbele verdient? En wordt hun huur op termijn dus onbetaalbaar?
Las al een voorbeeld van mensen die op 43.000 zaten en over tien jaar twee keer zoveel kwijt zouden zijn aan huur. Voor dezelfde woning dus.
gezinswoningen??? dan mag jij mij een lijstje sturen. Zal mijn zoon blij mee zijn..quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kom ze zelfs in Den Bosch tegen en het is hier niet bepaald goedkoop
De koppeling met de WOZ-waarde verdwijnt in de nieuwe plannen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Het huidige kabinet heeft in het regeerakkoord ook afgesproken dat woningcoörperaties voortaan de huurprijs voor sociale huurwoningen niet meer mogen / hoeven baseren op een puntensysteem maar dat de huurprijs gekoppeld wordt aan de WOZ waarde van de woning, en dat deze huur dan maximaal 4,5% mag bedragen (voor scheefhuurders nog meer).
Wordt dit voorstel - dat vooral de mensen die volkomen terecht in een sociale huurwoning wonen gezien hun inkomen - ook teruggedraaid? Of worden alleen de scheefwoon-maatregelen verzacht?
Want dankzij dat voorstel gaan veel bewoners van een sociale huurwoning op termijn maandelijks het dubbele betalen (bijvoorbeeld ipv ¤ 250,- netto huur per maand naar ¤ 488,- netto huur per maand, bij een woning twv ¤ 130.000).
Wat? Wie denkt dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat wel terugbetalen.. "Aflossingsvrij" wil niet zeggen dat je dat geld gratis krijgt
Dat zou goed nieuws zijn. Wat mij betreft is het dan een evenwichtig akkoord.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:16 schreef nikk het volgende:
[..]
De koppeling met de WOZ-waarde verdwijnt in de nieuwe plannen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zou goed nieuws zijn. Wat mij betreft is het dan een evenwichtig akkoord.
M.a.w. voorlopig zal het niet doorgaan, en de bedoeling is dat het in aangepaste vorm alsnog later wordt ingevoerd (wel aangepast dus, want in de huidige vorm is er geen meerderheid voor te vinden).quote:Voor Prinsjesdag zal een voorstel op tafel liggen met betrekking tot vereen-voudiging van het woningwaarderingstelsel dat gebruik maakt van een com-binatie van WOZ en WWS. Randvoorwaarde daarbij is dat dit niet mag leiden tot een beperking van de verdiencapaciteit van de verhuurders op macroniveau of andere schokeffecten. Tevens zal daarbij gelden dat ook voor de in-komens boven ¤ 43.000 een maximale huur zal gelden, in tegenstelling tot het gestelde in het regeerakkoord.
Vooralsnog blijft het Woningwaarderingstelsel van kracht. De maximale huur blijft daardoor begrensd door het puntenaantal volgens het woningwaarde-ringstelsel. Dit betekent dat er niet gewerkt wordt met 4,5% van de WOZ-waarde. Dit geldt voor alle inkomensgroepen.
Ik zie het. Voorlopig lijkt het van de baan, maar het is me niet concreet genoeg. Met de VVD in het kabinet weet je het maar nooit, en de wens blijft aanwezig. Dus toch maar de vinger aan de pols blijven houden de komende jaren wat betreft dit nieuws.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:24 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
M.a.w. voorlopig zal het niet doorgaan, en de bedoeling is dat het in aangepaste vorm alsnog later wordt ingevoerd (wel aangepast dus, want in de huidige vorm is er geen meerderheid voor te vinden).
Alleen op arbeid vermoedelijk. Bij de Gamma betaal je nog steeds 21 procent. Althans, dat lijkt me logisch maar ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:33 schreef feessie het volgende:
Geldt de btw verlaging in de bouw alleen op arbeid of ook op materialen?
Het is een wens die al langer bestaat. Persoonlijk vind ik het ook niet onredelijk dat de locatie meer een rol speelt in de prijs.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie het. Voorlopig lijkt het van de baan, maar het is me niet concreet genoeg. Met de VVD in het kabinet weet je het maar nooit, en de wens blijft aanwezig. Dus toch maar de vinger aan de pols blijven houden de komende jaren wat betreft dit nieuws.
Arbeid is toch verreweg het duurste in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:33 schreef feessie het volgende:
Funda?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
gezinswoningen??? dan mag jij mij een lijstje sturen. Zal mijn zoon blij mee zijn..
In theorie, ja. In praktijk komt het minder vaak voor, omdat men niet al zijn geld elke maand uitgeeft, spaar je automatisch iets op. Meer kans dat een niet starter heeft gespaard dan een starter.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:46 schreef Trebo het volgende:
[..]
Niet starters kunnen net zo goed hun baan verliezen. Niet starters kunnen net zo goed niks gespaard hebben.
1 april tochquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Is er ergens al een bron qua duidelijkheid voor wanneer die 6% in gaat?
zou met onze verbouwing behoorlijk wat centen schelen namelijk
waar heb je dat gelezen dan?quote:
Kon het zo gauw niet vinden, thanks!quote:
de btw die op de factuur staat hequote:Op woensdag 13 februari 2013 14:33 schreef feessie het volgende:
dan betaal je toch ook BTW?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de btw die op de factuur staat he
als je het zelf doet dan heb je geen BTW, wel materialen
waarom niet, denk het welquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:35 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
dan betaal je toch ook BTW?
Maar goed, het gaat om het uitbesteden van renovaties e.d. dus niet als je bij de gamma een pot verf of andere losse materialen koopt nee.
dat was toch voorheen bij de vorige lage BTW maatregel ook niet?quote:
Inderdaad, dat kan je bereiken door mensen die in een "sociale huurwoning" woonachtig zijn ieder jaar op hun inkomen te controleren. Wanneer men boven de inkomensgrens zit word je gesommeerd plaats te maken voor de eigenlijke doelgroep of, indien mogelijk, het huis te kopen van de woningbouwvereniging tegen de marktprijs.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Precies, en als mensen langer in een sociale huurwoning wonen dan komen er dus nog meer mensen die in een sociale huurwoning wonen. Een volstrekt ongewenste situatie. Wat er dan wel moet gebeuren als mensen boven het norminkomen komen (wat dus naar mijn mening ook nog eens fors omlaag moet) is hen dwingen om te verhuizen of de woning te kopen. Het aantal sociale huurders in Nederland moet drastisch omlaag of je moet afstappen van het systeem waarbij de inkomenssubsidie via de woning loopt.
Huurders hebben een contract. Je kan dat niet opeens gaan veranderen als je jaren eerder een contract hebt gesloten waar geen max salaris is opgenomen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan je bereiken door mensen die in een "sociale huurwoning" woonachtig zijn ieder jaar op hun inkomen te controleren. Wanneer men boven de inkomensgrens zit word je gesommeerd plaats te maken voor de eigenlijke doelgroep of, indien mogelijk, het huis te kopen van de woningbouwvereniging tegen de marktprijs.
Probleem is dat politiek gezien dit een dergelijke impopulaire maatregel is die te riskant is in een systeem waar je hooguit vier jaar iets voor het zeggen hebt.
Inderdaad, het haalt geen zak uit , alles is erop gericht om de huizenbubbel te sparen cq weer op te blazen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:31 schreef Masyl het volgende:
Prachtig, wat zijn ze enthousiast over het akkoord met meneer Pechtold voorop. Ik verheug me nu al op het moment dat ze zien dat deze maatregelen de woningmarkt geen reet verder helpen, Kunduz all over again.
Daar moet de politiek dus wat aan veranderen. De reden dat jij dat contract hebt kunnen tekenen was op basis van je inkomen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
Huurders hebben een contract. Je kan dat niet opeens gaan veranderen als je jaren eerder een contract hebt gesloten waar geen max salaris is opgenomen.
Als dat zo makkelijk gaat kunnen we gelijk de HRA voor bestaande woningen aanpassenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar moet de politiek dus wat aan veranderen. De reden dat jij dat contract hebt kunnen tekenen was op basis van je inkomen.
Klopt. Maar dat soort maatregelen komen er niet want dan gaat iedereen piepen en kost de politieke partijen hun achterban. Het is nogal krom om te denken dat je recht blijft houden op welke vorm van subsidie dan ook op basis van een inkomen van jaren geleden. Uiteindelijk is het niet meer te betalen, om over het sociale aspect maar te zwijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk gaat kunnen we gelijk de HRA voor bestaande woningen aanpassen
lekker asociale houding weerquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat soort maatregelen komen er niet want dan gaat iedereen piepen en kost de politieke partijen hun achterban.
Inderdaad, en voornamelijk van partijen die zeggen zo sociaal te zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
lekker asociale houding weer
quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:14 schreef Leandra het volgende:
Met een salaris van 43000 kun je zo'n ¤ 183.000 hypotheek krijgen, dus dan zit je qua woning aan max 175K, ik weet niet waar jij woont, maar bij mij in de regio kun je daar geen woning voor kopen, helemaal niet als je van die 43K een gezin moet onderhouden.
En ja, natuurlijk kun je dan naar noord-oost Groningen verhuizen, maar die baan die dat inkomen verschaft verhuist niet mee.
Wel als je het kopen van materiaal aan de aannemer over laat. Die betaalt 21% btw bij de bouwmarkt en zet daar nog eens 20% winst op en, nu dan, 6% btw voor de opdrachtgever.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Arbeid is toch verreweg het duurste in de meeste gevallen.
Maar dat er een limiet op dat inkomen zit is iets wat zojuist verzonnen is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef Tem het volgende:
Daar moet de politiek dus wat aan veranderen. De reden dat jij dat contract hebt kunnen tekenen was op basis van je inkomen.
Ik begrijp je niet helemaal, volgens mij is er al een hele tijd een inkomenstoets om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:39 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar dat er een limiet op dat inkomen zit is iets wat zojuist verzonnen is.
Ik vraag me dan ook af wat men gaat zeggen als alle huurder huurtoeslag nodig hebben, waar moet dat geld vandaan komen?
Welke koopsubsidie? De hypotheek is gebaseerd op inkomen en toen kon je waarschijnlijk nog een stuk meer meefinancieren dan alleen 105% van het koopbedrag.quote:En verder is het ook wel vreemd dat bijvoorbeeld een directeur van de SNS bank een huis heeft wat hij kocht voor 1,6 miljoen belast is met een hypotheek van 2,2 miljoen.
Waarom is er geen inkomensgrens aan die koopsubsidie?
Maar geen inkomenstoets om je eruit te trappen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:55 schreef Tem het volgende:
Ik begrijp je niet helemaal, volgens mij is er al een hele tijd een inkomenstoets om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.
Maar als het dan over subsidie gaat (belastinggeld) dan is het toch gek dat huurders die zonder huurtoeslag in huizen wonen tot 685 euro als a-sociaal neergezet worden terwijl grootverdieners een extra hoge hypotheek nemen omdat dat gunstig is voor hun belastingafdracht?quote:Welke koopsubsidie? De hypotheek is gebaseerd op inkomen en toen kon je waarschijnlijk nog een stuk meer meefinancieren dan alleen 105% van het koopbedrag.
Dat denk ik ook, en dat wordt nu dus ook afgebouwd. Daarnaast houdt een bank wel rekening met de hra bij het verstrekken van de hypotheek maar gaat voornamelijk uit van het inkomen. Daarom vind ik de relatie die hij legt wat vreemd. Als die bankier voldoen inkomen heeft om 2.2 miljoen te lenen zie ik het probleem niet zo.quote:
Terecht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar geen inkomenstoets om je eruit te trappen.
Dat is nieuw.
Die hra wordt dus afgebouwd om dit soort fratsen tegen te gaan. Lijkt me meer dan redelijk.quote:[..]
Maar als het dan over subsidie gaat (belastinggeld) dan is het toch gek dat huurders die zonder huurtoeslag in huizen wonen tot 685 euro als a-sociaal neergezet worden terwijl grootverdieners een extra hoge hypotheek nemen omdat dat gunstig is voor hun belastingafdracht?
Nou, hij valt lijkt mij zonder inhoudelijke kennis er wel terecht over dat het mogelijk was (is?, tot vorig jaar april kon het nog iig) om meer te lenen van de bakstenen met grond op dat moment werkelijk waard waren. Mij verbaasde het tevens dat die SNS topman (welke) maar een huis van 1.6 heeftquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, en dat wordt nu dus ook afgebouwd. Daarnaast houdt een bank wel rekening met de hra bij het verstrekken van de hypotheek maar gaat voornamelijk uit van het inkomen. Daarom vind ik de relatie die hij legt wat vreemd. Als die bankier voldoen inkomen heeft om 2.2 miljoen te lenen zie ik het probleem niet zo.
Inderdaad, zo'n graaier is het nietquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, hij valt lijkt mij zonder inhoudelijke kennis er wel terecht over dat het mogelijk was (is?, tot vorig jaar april kon het nog iig) om meer te lenen van de bakstenen met grond op dat moment werkelijk waard waren. Mij verbaasde het tevens dat die SNS topman (welke) maar een huis van 1.6 heeft
Maar wat nou als jij ooit een kaartje hebt gekocht voor die dierentuin en ze noemen het ineens een kinderkaartje?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:06 schreef Tem het volgende:
Terecht.
Als ik ooit een kinderkaartje heb gekocht voor de dierentuin kan ik daar op mijn 30ste ook geen gebruik meer van maken.
Maar als ze nu meteen gbeginnne met het straffen van de zogenaamde scheefhuurders dan is het wel vreemd dat bestaande HRA gevallen ongemoeit worden gelaten.quote:Die hra wordt dus afgebouwd om dit soort fratsen tegen te gaan. Lijkt me meer dan redelijk.
Nee hoor dat is neit vreemd, kijk eens naar de impact voor al die mensen met een hypotheek.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar wat nou als jij ooit een kaartje hebt gekocht voor die dierentuin en ze noemen het ineens een kinderkaartje?
[..]
Maar als ze nu meteen gbeginnne met het straffen van de zogenaamde scheefhuurders dan is het wel vreemd dat bestaande HRA gevallen ongemoeit worden gelaten.
Het gaat erom dat je een systeem misbruikt ten koste van de samenleving.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, hij valt lijkt mij zonder inhoudelijke kennis er wel terecht over dat het mogelijk was (is?, tot vorig jaar april kon het nog iig) om meer te lenen van de bakstenen met grond op dat moment werkelijk waard waren. Mij verbaasde het tevens dat die SNS topman (welke) maar een huis van 1.6 heeft
Ja dat verschil is toch Roel Pieper zijn probleem?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je een systeem misbruikt ten koste van de samenleving.
Het kan nog erger hoor, Roel Pieper heeft landgoed Eardenhout ooit te koop gezet voor 7 miljoen euro terwijl er een hypotheek op zat van 20 miljoen.
Wat begrijp je niet aan het principe "sociale huurwoning" op een gegeven moment moet je toch weer plaats gaan maken voor mensen die daar recht op hebben?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar wat nou als jij ooit een kaartje hebt gekocht voor die dierentuin en ze noemen het ineens een kinderkaartje?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij wordt over de hele linie de HRA afgebouwd, ook over bestaande gevallen. Maar dat is me nog niet duidelijk in het nieuwe akkoord.quote:[..]
Maar als ze nu meteen gbeginnne met het straffen van de zogenaamde scheefhuurders dan is het wel vreemd dat bestaande HRA gevallen ongemoeit worden gelaten.
Hou maar op met dit soorto nzin, want iedereen weet dat je liegt...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:15 schreef niels0 het volgende:
1 van de redenen dat ik naar België ben verhuist is dat wonen hier veel goedkoper is. Wil ik hetzelfde in NL betaal ik minimaal het dubbele.
Omdat je vroeger, in de goede oude tijd, de hypotheek rente kon aftrekken van de gehele hypotheek (=20 miljoen).quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat verschil is toch Roel Pieper zijn probleem?
Hoe heeft hij het systeem misbruikt? Ik ben geen voorstander van de HRA maar schaf dat ook het eigen woningforfait af
Als er 1 land duur is qua belastingdruk en huizen, dan is dat belgie wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:17 schreef niels0 het volgende:
lol, iedereen? Want jij spreekt voor een ander? Ik jok niet meneer.
Ok ik betaal 600 p/m in het mooiste appartementencomplex van Oostende, 5 minuten wandelen naar het strand. In NL kost dat?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als er 1 land duur is qua belastingdruk en huizen, dan is dat belgie wel.
Ah dus hij suggereert dat het huis nooit 20 miljoen waard is geweest en meneer Pieper de maximale hypotheek nam omdat dit met HRA voor hem persoonlijk belastingtechnisch gunstiger was? Ok ik snap, het verhaal zal wel wat ingewikkelder zijn dan die twee regels tekstquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat je vroeger, in de goede oude tijd, de hypotheek rente kon aftrekken van de gehele hypotheek (=20 miljoen).
Zoals de plannen nu liggen zou iemand met meer dan 43000 euro 7% huurverhoging per jaar kunnen krijgen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
Nee hoor dat is neit vreemd, kijk eens naar de impact voor al die mensen met een hypotheek.
Jij valt er over dat mensen een paar tientjes per maand meer moeten betalen terwijl die groep dat makkelijk kan betalen tov de HRA...
Het lost alleen niks op, ja dat deel ik met jou
Het is niet de bedoeling van de HRA om er rijker van te worden maar om er van te kunnen wonen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
Ja dat verschil is toch Roel Pieper zijn probleem?
Hoe heeft hij het systeem misbruikt? Ik ben geen voorstander van de HRA maar schaf dat ook het eigen woningforfait af
Vind ik ook. Alsof het iemand boeit wat mijn mening is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:23 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling van de HRA om er rijker van te worden maar om er van te kunnen wonen.
Als huurders boven de 33.600 euro scheefhuurders zijn dan moet men ook eerlijk zijn en zeggen dat mensen met een riant inkomen scheefkopers zijn.
Dit snap ik niet helemaal. Waarom zijn dat scheefkopers?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:23 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling van de HRA om er rijker van te worden maar om er van te kunnen wonen.
Als huurders boven de 33.600 euro scheefhuurders zijn dan moet men ook eerlijk zijn en zeggen dat mensen met een riant inkomen scheefkopers zijn.
Mensen die de HRA niet nodig hebben om de maandlasten te betalen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Waarom zijn dat scheefkopers?
het is hypotheekrente aftrek. Je mag de rente aftrekken, je krijgt die rente niet op je rekening gestortquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:25 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Mensen die de HRA niet nodig hebben om de maandlasten te betalen?
Het probleem van Blok is dan ook niet het scheefhuren maar het scheeflenen. Van die mensen die de arme banken het brood uit de mond stoten door zich niet vast te ketenen aan een enorme schuld, dat moet voorkomen worden door ze te dwingen braaf een hypotheek te nemen. Stel je voor dat ze de vrijheid zouden nemen om minder te werken, makkelijk te verhuizen voor een andere baan of zomaar te gaan ondernemen. Dat zijn natuurlijk geen redenen om de bank te ontzeggen waar die recht op heeft. Zonder jarenlange vaste inkomsten hebben die banken natuurlijk veel te weinig geld om lekker mee te gaan gokken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:
Het idee achter die huurverhoging is dat WBV de 1,75 miljard kunnen betalen aan verhuurdersheffing maar wat nou als alle huurders die meer verdienen dan 33600 de sociale huurwoningen uitgetrapt worden?
Ik denk dat je dan meer kwijt bent aan huurtoeslag en je zal ook meer geld moeten geven aan de WBV om het noodzakelijke onderhoud te kunnen doen.
Dus ik snap niet erg goed wat nou de planning van Blok is.
Geen idee, want Belgie is een ontwikkelingsland. WIst je al dat er mensen daar wonen, die nog naar buiten meoten om naar de WC te gaan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok ik betaal 600 p/m in het mooiste appartementencomplex van Oostende, 5 minuten wandelen naar het strand. In NL kost dat?
Ik vind het vreemder dat banken dat kennelijk jarenlang prima vonden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef niels0 het volgende:
Ik vind trouwens sowieso dat veel te normale mensen in te grote huizen wonen.
Door de overheid mogelijk gemaakte omzet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik vind het vreemder dat banken dat kennelijk jarenlang prima vonden.
Maar door de HRA worden je maandlasten toch lager?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
het is hypotheekrente aftrek. Je mag de rente aftrekken, je krijgt die rente niet op je rekening gestort
Openbare toiletten heb je in NL niet, hier wel en nog 'schoon' ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, want Belgie is een ontwikkelingsland. WIst je al dat er mensen daar wonen, die nog naar buiten meoten om naar de WC te gaan.
Mooiste appartementencomplex krijgt dan in 1x een andere lading.
Je hebt wel gelijk vrees ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem van Blok is dan ook niet het scheefhuren maar het scheeflenen. Van die mensen die de arme banken het brood uit de mond stoten door zich niet vast te ketenen aan een enorme schuld, dat moet voorkomen worden door ze te dwingen braaf een hypotheek te nemen. Stel je voor dat ze de vrijheid zouden nemen om minder te werken, makkelijk te verhuizen voor een andere baan of zomaar te gaan ondernemen. Dat zijn natuurlijk geen redenen om de bank te ontzeggen waar die recht op heeft. Zonder jarenlange vaste inkomsten hebben die banken natuurlijk veel te weinig geld om lekker mee te gaan gokken.
In belgie net zo met deh oge belastingdruk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Openbare toiletten heb je in NL niet, hier wel en nog 'schoon' ook.
Ik wil België niet goed praten want dit is een sjoemelland eersteklas. Ik stel slechts dat je in NL wordt uitgewoond.
Je vergeet de noodzakelijke PIquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem van Blok is dan ook niet het scheefhuren maar het scheeflenen. Van die mensen die de arme banken het brood uit de mond stoten door zich niet vast te ketenen aan een enorme schuld, dat moet voorkomen worden door ze te dwingen braaf een hypotheek te nemen. Stel je voor dat ze de vrijheid zouden nemen om minder te werken, makkelijk te verhuizen voor een andere baan of zomaar te gaan ondernemen. Dat zijn natuurlijk geen redenen om de bank te ontzeggen waar die recht op heeft. Zonder jarenlange vaste inkomsten hebben die banken natuurlijk veel te weinig geld om lekker mee te gaan gokken.
Dus met 43k moet je ook meer geld betalen voor een brood bij de bakker? Tja... want dat kun je wel betalen. Typisch PvdA nivelleringquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met dat salaris is 500 euro huur een lachertje.
Je kiest er alleen voor omdat particuliere huur weer veel te duur is en je kan er een prima woning voor kopen
Correctquote:
Je bent een scheefkoper als je een HRA leensubsidie nodig hebt om te kunnen kopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Waarom zijn dat scheefkopers?
Die scheefhuurder huurt een sociale huurwoning, huurt die particulier is er weer niks aan de hand
Ja... en? Je betaald je belastingen toch ook niet? Dus effectief gezien krijg je een subsidiequote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het is hypotheekrente aftrek. Je mag de rente aftrekken, je krijgt die rente niet op je rekening gestort
En om de kosten van het scheeflenen te dempen gaat men de huurder straf geven, want die weigert mee te doen aan het nationale piramidespel genaamd de huizenmarktquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je wordt wel rijker van HRA want je houdt meer geld over dan zonder HRAquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:31 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar door de HRA worden je maandlasten toch lager?
In deze situatie zouden ze dan niet eens in aanmerking komen voor de sociale huurwoning aangezien ze al boven de inkomensgrens zitten voor het noodgedwongen huren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Om nog maar te zwijgen over mensen die bijvoorbeeld schulden hebben, hard bezig zijn om af te betalen, en noodgedwongen huren. Die hebben huren wellicht scheef volgens de inkomensnorm, maar hun bestedingsruimte ligt wellicht op bijstandsniveau.
Ik zit in die situatie nu. Woon al sinds mijn inkomen lager was in een sociale huurwoning.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:18 schreef Tem het volgende:
[..]
In deze situatie zouden ze dan niet eens in aanmerking komen voor de sociale huurwoning aangezien ze al boven de inkomensgrens zitten voor het noodgedwongen huren.
Ok, maar dan ben je toen niet noodgedwongen gaan huren door je schulden. Ik legde naar aanleiding van je post de relatie schulden en noodgedwongen huren. Misinterpretatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik zit in die situatie nu. Woon al sinds mijn inkomen lager was in een sociale huurwoning.
Maargoed, ik snap ook wel dat je niet voor elke uitzondering een nieuwe regel kan gaan bedenken. Het is alleen wel erg zuur
Nee klopt, en ik ben nog steeds erg goed uit omdat particulier huren nog vele malen meer had gekost (en dan zou het echt heel erg krap gaan worden). Dus wat dat betreft weinig te klagen!quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok, maar dan ben je toen niet noodgedwongen gaan huren door je schulden. Ik legde naar aanleiding van je post de relatie schulden en noodgedwongen huren. Misinterpretatie.
Klopt, maarja er zijn ook mensen die nu hun huis moeten verkopen ver onder de gekochte prijs omdat ze om een of andere reden moeten verhuizen. Dat is ook zuur en vervelend maar niets aan te doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik ben nog steeds erg goed uit omdat particulier huren nog vele malen meer had gekost (en dan zou het echt heel erg krap gaan worden). Dus wat dat betreft weinig te klagen!
nou dan gaan ze toch huren ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, maarja er zijn ook mensen die nu hun huis moeten verkopen ver onder de gekochte prijs omdat ze om een of andere reden moeten verhuizen. Dat is ook zuur en vervelend maar niets aan te doen.
Mn verzamelinkomen klopte niet, moest zijn 21384 ipv 21500.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:19 schreef arjan1212 het volgende:
1100 euro netto is bruto 16.000 ofzo hoe komt ie dan aan een verzamel inkomen van 21500 ?
een ton spaargeld ofzo?
huh
Particuliere huur is denk ik ook kunstmatig hoog omdat er krapte heerst op de sociale huurmarkt. Mensen staan jarenlang op wachtlijsten en moeten dus in geval van acute woningnood noodgedwongen uitwijken naar (veel te dure) particuliere huur waar ze enorme bedragen neertellen voor een kleine ruimte.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn punt is dat de huren bij een woningbouwcooperatie gewoon te laag zijn ; als een particuliere verhuurder hetzelfde huis zou bouwen en verhuren was de huur hoger
Waar staat dat over die 'plotselinge onvoorziene' inkomensdaling dan precies? Want op de site van Postbus 51 en in de brief aan de tweede kamer zie ik nergens staan dat het alleen bij 'plotselinge onvoorziene' inkomensdalingen geldt, maar gewoon bij 'inkomensdalingen' (dus dan lijkt mij ook bij pensioen).quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:43 schreef computergirl het volgende:
http://www.christenunie.n(...)ndiger-geworden.html
[..]
.
dus dan heb je eigenlijk alleen een probleem als je met pensioen gaat, wat dat is niet onvoorzien
Ik die link van de ChristenUnie die je ook gequote hadquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Waar staat dat over die 'plotselinge onvoorziene' inkomensdaling dan precies? Want op de site van Postbus 51 en in de brief aan de tweede kamer zie ik nergens staan dat het alleen bij 'plotselinge onvoorziene' inkomensdalingen geldt, maar gewoon bij 'inkomensdalingen' (dus dan lijkt mij ook bij pensioen).
Hm verwarrend, eerst staat er dit: "De ChristenUnie heeft de plannen op belangrijke punten kunnen aanpassen. De jaarlijkse huurverhoging van het kabinet is flink verlaagd, huurders betalen bij een inkomensdaling een lagere huur en chronisch zieken en gehandicapten worden ontzien bij huurverhoging."quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik die link van de ChristenUnie die je ook gequote had
Particuliere huur is godsgruwelijk duur omdat sociale huur zo ontzettend goedkoop is, en vooral omdat er een enorm overaanbod van sociale huurwoningen is. In dit land is 1/3 van staatswege verklaard niet in staat te zijn om voor eigen woonruimte te zorgen. In de grote steden is dit zelfs meer dan de helft. Het zijn van uitvreter loont.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:41 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Particuliere huur is denk ik ook kunstmatig hoog omdat er krapte heerst op de sociale huurmarkt. Mensen staan jarenlang op wachtlijsten en moeten dus in geval van acute woningnood noodgedwongen uitwijken naar (veel te dure) particuliere huur waar ze enorme bedragen neertellen voor een kleine ruimte.
Daarnaast zijn er misschien specifieke kosten voor particuliere verhuurders die maken dat ze hun ruimte zo duur verhuren? Dat weet ik niet....als dat zo is, moeten ze dat misschien eens aanpakken. Verhuren voor particulieren goedkoper maken.... Al weet ik niet of dat handig is, zullen vast ook weer nadelen aan kleven.
vrije sector is helemaal niet veel duurder dan sociale huurquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Particuliere huur is godsgruwelijk duur omdat sociale huur zo ontzettend goedkoop is, en vooral omdat er een enorm overaanbod van sociale huurwoningen is. In dit land is 1/3 van staatswege verklaard niet in staat te zijn om voor eigen woonruimte te zorgen. In de grote steden is dit zelfs meer dan de helft. Het zijn van uitvreter loont.
Wat een gezwets joh, werk wat harder en koop een huisquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus met 43k moet je ook meer geld betalen voor een brood bij de bakker? Tja... want dat kun je wel betalen. Typisch PvdA nivellering![]()
Ooh wacht... de VVD is er ook niet vies van als het ze uitkomt om de scheefleners en banken de hand boven het hoofd te houden
[..]
Correct
[..]
Je bent een scheefkoper als je een HRA leensubsidie nodig hebt om te kunnen kopen.
[..]
Ja... en? Je betaald je belastingen toch ook niet? Dus effectief gezien krijg je een subsidie
Scheefleners kunnen het maar moeilijk verkroppen dat ze gewoon VET gesubsidieerd worden
Typisch een hogehuizenprijsminnerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat een gezwets joh, werk wat harder en koop een huis
Ja arme ik, zit ik met een villa van een miljoen (WOZ) en HRA.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Typisch een hogehuizenprijsminner![]()
Gewoon lekker op mijn handen zitten en wachten totdat ze mij een huis komen brengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |