Maart, dacht ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:12 schreef Mr.J het volgende:
"Om de bouw een impuls te geven is afgesproken dat het btw-tarief voor renovatiewerkzaamheden voor een jaar omlaag gaat van 21 naar 6 procent. "
Per wanneer gaat dit in?
ik ben je lieverd niet en ik profiteervolgens mij niet van een regeling.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
och lieverd, ik heb net een huis gekocht ver onder mijn budget en ik gun iedereen het allerbeste, maar het kan niet zo zijn dat mensen profiteren van regelingen die niet voor hen zijn bedoeld.
De meeste mensen met een inkomen boven 43000 die in hun huurwoning kwamen te wonen toen ze nog veel minder verdienden die wonen daar al twintig of dertig jaar en betalen inmiddels veel meer dan 300 pm. Huren stijgen namelijk altijd al jaarlijks met inflatie enz. Mijn ouders betalen nu zo'n 600 euro.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee, maar dan komt er wel meer overheidsbudget vrij
[..]
Het is imo niet alleen voor de woningmarkt, maar ook voor het budget
[..]
Maar wel van de overheid naar de woningbouwcoroporatie
[..]
Als ze voor bovenmodalers de huurprijs volgens een puntensysteem gaan berekenen, dan is de stap naar particulier huren of kopen groter.
Ik snap dat er mensen last gaan krijgen (met name ouderen), maar er moet wat veranderen. Het is gewoon onzin dat iemand met 45k in een huis van 300p/m woont omdat hij er toevallig in is ger old toen hij minder verdiende.
en bulbjes, we weten het wel.
[..]
ze moeten niet kopen; ze hoeven alleen niet gesponsord te worden op hun huur.
Zorgen voor meer goedkope woonruimte. Laten ze die honderdmiljoenmiljard leegstaande vierkante meter kantoorruimte eens gaan ombouwen tot woonruimte ofzo. Scheefwonen is niet een probleem dat je in het geheel op het bordje van de huurders kan pleuren, het is voornamelijk een gevolg van jarenlang wanbeleid en korte-termijnvisie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Door het plafond vind ik onzin, ik vind dat je met een bovenmodaal salaris niet meer gesubsidieerd hoeft te wonen. Als je een huur betaalt die hoog genoeg is om de subsidie overbodig te maken (ofwel marktconform) als je dat zou moeten kunnen betalen, dan zou ik het een prima akkoord vinden.
Wat stellen jullie voor om het scheefwonen tegen te gaan dan ?
ehh logica snap ik niet?quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:14 schreef arjan1212 het volgende:
en als de huren dus markt comform waren dan waren ze 2 keer zo hoog
zo van ja ik betaal al 22 jaar 300 euro huur per maand dus dat is allang afbetaald is echt onzin
ze betalen het onderhoud daarvan , sloop en nieuwbouw enz.
woco's maken geen winst..
nee. dan mag je 2 keer zoveel belasting betalen dan een huurder omdat je in een koopwoning woont. als je in een koopflat woont dan betaal je voor de vereniging van eigenaren en 2 keer zoveel belasting als een huurder.. als je dan je hypotheek hebt afgelost , betaal je nog evenveel als iemand die huurt...quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
ehh logica snap ik niet?
Als je als particulier een huis gekocht hebt in 1980 , met een hypotheek van 30 jaar dan heb je daarna al jaren toch ook alleen kosten over onderhoud?
ja en?quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nee. dan mag je 2 keer zoveel belasting betalen dan een huurder omdat je in een koopwoning woont. als je in een koopflat woont dan betaal je voor de vereniging van eigenaren en 2 keer zoveel belasting als een huurder.. als je dan je hypotheek hebt afgelost , betaal je nog evenveel als iemand die huurt...
ik heb ook niet zo'n probleem met meer huur betalen. Ik wil best een marktconforme huur betalen voor mijn huidige huis maar niet meer dan marktconformquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn punt is dat de huren bij een woningbouwcooperatie gewoon te laag zijn ; als een particuliere verhuurder hetzelfde huis zou bouwen en verhuren was de huur hoger
.quote:De ChristenUnie heeft de plannen op belangrijke punten kunnen aanpassen. De jaarlijkse huurverhoging van het kabinet is flink verlaagd, huurders betalen bij een inkomensdaling een lagere huur en chronisch zieken en gehandicapten worden ontzien bij huurverhoging. Er komt een maximum aan de huurverhoging tot de waarde van het huis
Mensen die te maken krijgen met een plotselinge onvoorziene inkomensdaling, terwijl zij eerder een inkomensafhankelijke huurverhoging hebben gekregen, krijgen recht op huurverlaging. Dit tot het niveau dat zij aan huur zouden hebben moeten betalen als zij geen inkomensafhankelijke huurverhoging zouden hebben gekregen; met een maximum van twee jaar terugwerkende kracht. En tot het niveau van de huurtoeslaggrens als de huurprijs daarboven was gestegen.
Een stuk meer dan dat het zijn moet, omdat je ook de ambtenaar mag betalen die dat allemaal voor je uitrekent.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:39 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is je huur nu in elke sitouatie geweest?
Per jaar, 6.5 procent is het geworden geloof ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:52 schreef RamboDirk het volgende:
is die huurverhoging van 9 procent eenmalig of per jaar? Basically wordt je dan na 3-4 jaar je huis uitgestuurd en verplicht tot kopen?
Dat is maar de vraag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:43 schreef Catch22- het volgende:
Dan ga je wat anders huren. 43k is een bovenmodaal salaris en niet de doelgroep van gesubsidieerde woningbouw
Nee max 4%quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Per jaar, 6.5 procent is het geworden geloof ik.
Dat is per jaar en nu dus 6,5% bovenop de inflatie wat 3% is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:52 schreef RamboDirk het volgende:
is die huurverhoging van 9 procent eenmalig of per jaar? Basically wordt je dan na 3-4 jaar je huis uitgestuurd en verplicht tot kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |