abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122827827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Red_85 het volgende:
Wat mij tegen zit is het feit dat je niet meer moet terugbetalen van wat je hebt geleend. 50% minimum, waar gaat dat over?
Volgens mij is dat de basis van een nieuwe bubbel die toch alleen maar meer gaat zorgen voor een grotere problemen.

Kan niet goed zijn, de helft terugbetalen van wat je hebt geleend...
Natuurlijk moet je dat wel terugbetalen.. "Aflossingsvrij" wil niet zeggen dat je dat geld gratis krijgt :')
pi_122827998
Worden degenen die net boven de grens zitten op de één of andere manier gecompenseerd? Of moeten die nu gewoon hetzelfde betalen als een scheefwoner die het dubbele verdient? En wordt hun huur op termijn dus onbetaalbaar?

Las al een voorbeeld van mensen die op 43.000 zaten en over tien jaar twee keer zoveel kwijt zouden zijn aan huur. Voor dezelfde woning dus. 8)7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_122828297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:04 schreef Ferdo het volgende:
Worden degenen die net boven de grens zitten op de één of andere manier gecompenseerd? Of moeten die nu gewoon hetzelfde betalen als een scheefwoner die het dubbele verdient? En wordt hun huur op termijn dus onbetaalbaar?

Las al een voorbeeld van mensen die op 43.000 zaten en over tien jaar twee keer zoveel kwijt zouden zijn aan huur. Voor dezelfde woning dus. 8)7
Voor huishoudens met een inkomen tot ¤ 33.614,- geldt een maximale huurverhoging van 1,5 procent boven inflatie, inkomens tussen 33.614,- en ¤ 43.000,- krijgen maximaal een huurverhoging van 2 procent (was 2,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatie en inkomens boven ¤ 43.000,- krijgen te maken met maximaal 4 procent (was 6,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatie
pi_122828302
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kom ze zelfs in Den Bosch tegen en het is hier niet bepaald goedkoop
gezinswoningen??? dan mag jij mij een lijstje sturen. Zal mijn zoon blij mee zijn.. :9
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_122828319
Het huidige kabinet heeft in het regeerakkoord ook afgesproken dat woningcoörperaties voortaan de huurprijs voor sociale huurwoningen niet meer mogen / hoeven baseren op een puntensysteem maar dat de huurprijs gekoppeld wordt aan de WOZ waarde van de woning, en dat deze huur dan maximaal 4,5% mag bedragen (voor scheefhuurders nog meer).

Wordt dit voorstel - dat vooral de mensen die volkomen terecht in een sociale huurwoning wonen gezien hun inkomen - ook teruggedraaid? Of worden alleen de scheefwoon-maatregelen verzacht?

Want dankzij dat voorstel gaan veel bewoners van een sociale huurwoning op termijn maandelijks het dubbele betalen (bijvoorbeeld ipv ¤ 250,- netto huur per maand naar ¤ 488,- netto huur per maand, bij een woning twv ¤ 130.000).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122828429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Het huidige kabinet heeft in het regeerakkoord ook afgesproken dat woningcoörperaties voortaan de huurprijs voor sociale huurwoningen niet meer mogen / hoeven baseren op een puntensysteem maar dat de huurprijs gekoppeld wordt aan de WOZ waarde van de woning, en dat deze huur dan maximaal 4,5% mag bedragen (voor scheefhuurders nog meer).

Wordt dit voorstel - dat vooral de mensen die volkomen terecht in een sociale huurwoning wonen gezien hun inkomen - ook teruggedraaid? Of worden alleen de scheefwoon-maatregelen verzacht?

Want dankzij dat voorstel gaan veel bewoners van een sociale huurwoning op termijn maandelijks het dubbele betalen (bijvoorbeeld ipv ¤ 250,- netto huur per maand naar ¤ 488,- netto huur per maand, bij een woning twv ¤ 130.000).
De koppeling met de WOZ-waarde verdwijnt in de nieuwe plannen.
pi_122828475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je dat wel terugbetalen.. "Aflossingsvrij" wil niet zeggen dat je dat geld gratis krijgt :')
Wat? Wie denkt dat?
pi_122828476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:16 schreef nikk het volgende:

[..]

De koppeling met de WOZ-waarde verdwijnt in de nieuwe plannen.
Dat zou goed nieuws zijn. Wat mij betreft is het dan een evenwichtig akkoord. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122828730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zou goed nieuws zijn. Wat mij betreft is het dan een evenwichtig akkoord. ^O^
quote:
Voor Prinsjesdag zal een voorstel op tafel liggen met betrekking tot vereen-voudiging van het woningwaarderingstelsel dat gebruik maakt van een com-binatie van WOZ en WWS. Randvoorwaarde daarbij is dat dit niet mag leiden tot een beperking van de verdiencapaciteit van de verhuurders op macroniveau of andere schokeffecten. Tevens zal daarbij gelden dat ook voor de in-komens boven ¤ 43.000 een maximale huur zal gelden, in tegenstelling tot het gestelde in het regeerakkoord.

Vooralsnog blijft het Woningwaarderingstelsel van kracht. De maximale huur blijft daardoor begrensd door het puntenaantal volgens het woningwaarde-ringstelsel. Dit betekent dat er niet gewerkt wordt met 4,5% van de WOZ-waarde. Dit geldt voor alle inkomensgroepen.
M.a.w. voorlopig zal het niet doorgaan, en de bedoeling is dat het in aangepaste vorm alsnog later wordt ingevoerd (wel aangepast dus, want in de huidige vorm is er geen meerderheid voor te vinden).
pi_122828864
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:24 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

M.a.w. voorlopig zal het niet doorgaan, en de bedoeling is dat het in aangepaste vorm alsnog later wordt ingevoerd (wel aangepast dus, want in de huidige vorm is er geen meerderheid voor te vinden).
Ik zie het. Voorlopig lijkt het van de baan, maar het is me niet concreet genoeg. Met de VVD in het kabinet weet je het maar nooit, en de wens blijft aanwezig. Dus toch maar de vinger aan de pols blijven houden de komende jaren wat betreft dit nieuws.
pi_122829046
Geldt de btw verlaging in de bouw alleen op arbeid of ook op materialen?
pi_122829170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:33 schreef feessie het volgende:
Alleen op arbeid vermoedelijk. Bij de Gamma betaal je nog steeds 21 procent. Althans, dat lijkt me logisch maar ik kan het mis hebben.
pi_122829259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zie het. Voorlopig lijkt het van de baan, maar het is me niet concreet genoeg. Met de VVD in het kabinet weet je het maar nooit, en de wens blijft aanwezig. Dus toch maar de vinger aan de pols blijven houden de komende jaren wat betreft dit nieuws.
Het is een wens die al langer bestaat. Persoonlijk vind ik het ook niet onredelijk dat de locatie meer een rol speelt in de prijs.
pi_122829329
quote:
Arbeid is toch verreweg het duurste in de meeste gevallen. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122831516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:12 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

gezinswoningen??? dan mag jij mij een lijstje sturen. Zal mijn zoon blij mee zijn.. :9
Funda?
pi_122839321
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 07:46 schreef Trebo het volgende:

[..]

Niet starters kunnen net zo goed hun baan verliezen. Niet starters kunnen net zo goed niks gespaard hebben.
In theorie, ja. In praktijk komt het minder vaak voor, omdat men niet al zijn geld elke maand uitgeeft, spaar je automatisch iets op. Meer kans dat een niet starter heeft gespaard dan een starter.
#freefrederike
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:53:30 #217
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122845623
Is er ergens al een bron qua duidelijkheid voor wanneer die 6% in gaat?
zou met onze verbouwing behoorlijk wat centen schelen namelijk :9
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:58:51 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_122845918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Is er ergens al een bron qua duidelijkheid voor wanneer die 6% in gaat?
zou met onze verbouwing behoorlijk wat centen schelen namelijk :9
1 april toch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:59:33 #219
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122845950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

1 april toch
waar heb je dat gelezen dan?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_122846294
1 maart. Bron : Matthijs Bouman op twitter.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:08:57 #221
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122846503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef poemojn het volgende:
Matthijs Bouman
Kon het zo gauw niet vinden, thanks! ^O^

Even overleggen met de dakkapellenboer over datum tekenen/beginnen, scheelt veel geld O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:30:45 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_122847850
quote:
de btw die op de factuur staat he

als je het zelf doet dan heb je geen BTW, wel materialen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:35:51 #223
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122848136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de btw die op de factuur staat he

als je het zelf doet dan heb je geen BTW, wel materialen
dan betaal je toch ook BTW?

Maar goed, het gaat om het uitbesteden van renovaties e.d. dus niet als je bij de gamma een pot verf of andere losse materialen koopt nee.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:50:27 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_122849043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:35 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

dan betaal je toch ook BTW?

Maar goed, het gaat om het uitbesteden van renovaties e.d. dus niet als je bij de gamma een pot verf of andere losse materialen koopt nee.
waarom niet, denk het wel
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:53:07 #225
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122849179
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom niet, denk het wel
dat was toch voorheen bij de vorige lage BTW maatregel ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')