In een straal van 10km rond jouw huis is heel wat anders dan ''in grote delen van NL is er niets te koop voor 175k''quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb net even op Funda gekeken, maar in een straal van 10km rond mijn huis kom ik ze niet tegen, tenzij met slecht 1 slaapkamer (lijkt me geen gezinswoning) of een recreatiewoning, maar daar mag je niet permanent wonen.
Wat gebeurt er als je verhuist, denk je?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Red_85 het volgende:
Wat mij tegen zit is het feit dat je niet meer moet terugbetalen van wat je hebt geleend. 50% minimum, waar gaat dat over?
Volgens mij is dat de basis van een nieuwe bubbel die toch alleen maar meer gaat zorgen voor een grotere problemen.
Kan niet goed zijn, de helft terugbetalen van wat je hebt geleend...
Wat versta jij onder een prima huis in een nette buurt? In de noordelijke randstad heb je daar geen fatsoenlijke woning voor. Dat begint ergens bij de 2.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef arjan1212 het volgende:
voor 183.000 euro kan je een prima huis in een nette buurt kopen volgens mij.
in bv rotterdam-zuid kost een benedenwoning o.i.d maar 70.000 .. dan woon je in een achterstandswijk
Ik kom ze zelfs in Den Bosch tegen en het is hier niet bepaald goedkoopquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb net even op Funda gekeken, maar in een straal van 10km rond mijn huis kom ik ze niet tegen, tenzij met slechts 1 slaapkamer (lijkt me geen gezinswoning) of een recreatiewoning, maar daar mag je niet permanent wonen.
Jup, en kijk wat er van gekomen is. Exponent van hoogconjunctuur.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:44 schreef arjan1212 het volgende:
whaha red. het was 10 jaar normaal om 130% van je woningwaarde te lenen , aflossingvrij
Ja, dat is dan weer een stad.... als ik richting stad ga is er altijd wel een pauperwijk waar ze voor peanuts staan.... maar de stad is hiervandaan toch minimaal 20 km.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kom ze zelfs in Den Bosch tegen en het is hier niet bepaald goedkoop
Schuld blijft hangen????quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je verhuist, denk je?
Oftewel lekker blijven zitten waar je zit als je al aan het maximum zit volgens het woningwaarderingsstelsel.quote:Evenwichtige aanpak van de huurmarkt
Gekozen wordt voor een evenwichtige aanpak op de huurmarkt. Het beleid blijft erop gericht om sociale huurwoningen beschikbaar te laten komen aan die mensen voor wie de woningen bedoeld zijn. De scheefheid wordt met inkomensafhankelijke huurverhogingen bestreden, maar de maximale huurverhogingen worden lager. Voor huishoudens met een inkomen tot ¤ 33.614,- geldt een maximale huurverhoging van 1,5 procent boven inflatie, inkomens tussen 33.614,- en ¤ 43.000,- krijgen maximaal een huurverhoging van 2 procent (was 2,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatie en inkomens boven ¤ 43.000,- krijgen te maken met maximaal 4 procent (was 6,5 procent in het Regeerakkoord) boven inflatie. Beoogd is deze huurverhogingen met ingang van 1 juli 2013 in te laten gaan. De nog in te voeren verhuurderheffing kan structureel meer dan volledig worden betaald uit de opbrengsten van de huurverhoging.
De maximale huur blijft gebaseerd op het woningwaarderingstelsel, ook voor huishoudinkomens boven de ¤ 43.000,-, in tegenstelling tot het gestelde in het Regeerakkoord. Over de vereenvoudiging van het woningwaarderingstelsel wordt voor Prinsjesdag een voorstel ingediend. Daarnaast wordt uiterlijk eind 2014 een voorstel voor toepassing van de huursombenadering gedaan.
Huurders die na inkomensafhankelijke huurverhoging geconfronteerd worden met een inkomensdaling krijgen huurverlaging. De privacy met betrekking tot de inkomensgegevens van huurders wordt verder geborgd; de huurder hoeft geen inkomensgegevens te leveren aan de verhuurder.
Misschien moet je eens in de stad gaan wonen, kom je er vanzelf achter dat er zat wijken zijn die lang niet zo erg zijn als wordt gedacht....quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is dan weer een stad.... als ik richting stad ga is er altijd wel een pauperwijk waar ze voor peanuts staan.... maar de stad is hiervandaan toch minimaal 20 km.
Ik denk dat je aan de bovengrens prima kunt overwegen om je woning te kopen (al dan niet met koopgarantregeling), dat zal netto per maand niet zoveel uitmaken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oftewel lekker blijven zitten waar je zit als je al aan het maximum zit volgens het woningwaarderingsstelsel.
Alsof ik nooit in een stad gewoond hebquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens in de stad gaan wonen, kom je er vanzelf achter dat er zat wijken zijn die lang niet zo erg zijn als wordt gedacht....
quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
In Kanaleneiland en Overvecht zijn inderdaad stukken waar jij niet moet gaan wonen met je vooroordelen, maar ook stukken waar het prima toeven is.
Zuilen een Marokkanenwijk ?![]()
Nee.....
De overdrijvingen zijn niet van de lucht. Veel van de zogenaamde achterstandwijken kan je prima in wonen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens in de stad gaan wonen, kom je er vanzelf achter dat er zat wijken zijn die lang niet zo erg zijn als wordt gedacht....
http://www.jaap.nl/koophu(...)am/0-175000/woonhuisquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is dan weer een stad.... als ik richting stad ga is er altijd wel een pauperwijk waar ze voor peanuts staan.... maar de stad is hiervandaan toch minimaal 20 km.
Ik vind je anders wel erg bevooroordeeld ja.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof ik nooit in een stad gewoond heb
Ik WOON in Zuilen....quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ben jij überhaupt weleens in Utrecht geweest? Zuilen is juist een Marokkanenwijk bij uitstek en er is daar toen zelfs een lesbisch stel weggepest door deze parels van de maatschappij.
Lees anders dit maar eens;
http://www.bbrussen.nl/20(...)oggetuigenverslagen/
Ja, wat moet ik met de regio Rotterdam?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.jaap.nl/koophu(...)am/0-175000/woonhuis
Zucht, daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat men stelt dat men 'geen huis fatsoenlijk huis kan vinden' voor een dergelijke prijs in de grote stad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, wat moet ik met de regio Rotterdam?
Dan kun je net zo goed het eerder genoemde noord-oost Groningen noemen..... verhuist mijn baan mee naar Rotterdam? Is daar een enorme krapte op de arbeidsmarkt zodat ik zonder problemen kan verhuizen en daar toch gelijk weer aan het werk ben?
Bespaar je de moeite, dit win je toch niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zucht, daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat men stelt dat men 'geen huis fatsoenlijk huis kan vinden' voor een dergelijke prijs in de grote stad.
Ik claim nergens dat het in de grote stad niet kan, ik claim juist dat ik minimaal 20km verderop in de stad moet gaan kijken om voor 175K een gezinswoning te vinden.....quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zucht, daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat men 'geen huis fatsoenlijk huis kan vinden' voor een dergelijke prijs in de grote stad.
Je claimde dit:quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik claim nergens dat het in de grote stad niet kan, ik claim juist dat ik minimaal 20km verderop in de stad moet gaan kijken om voor 175K een gezinswoning te vinden.....
En dat is pure onzin.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:26 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat stel ik ook niet, maar in grote delen van NL kun je voor 175K simpelweg geen woning kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |