Klopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
Dus die hure verhoging heeft toch als doel dat iedereen straks wel moet kopen? Zeker als er een nieuwe aflossingsvrije variant mogelijk is.
Oftewel, de huizenmarkt ia voor even gered, de zeepbel houden we verder in stand en de huurders krijgen de deksel
6,5 procent, nah goed het is om het even. Belachelijke maatregel. Huurders uit hun huizen jagen om de woningmarkt uit het slop te trekkenquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Per jaar, 6.5 procent is het geworden geloof ik.
Eehh, wat een compassie voor de scheefhuurder, waarom?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
6,5 procent, nah goed het is om het even. Belachelijke maatregel. Huurders uit hun huizen jagen om de woningmarkt uit het slop te trekken
De woningmarkt zat al op slot toen mensen nog aflossingvrij tot 125% van de koopsom konden lenen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
Dus die hure verhoging heeft toch als doel dat iedereen straks wel moet kopen? Zeker als er een nieuwe aflossingsvrije variant mogelijk is.
Oftewel, de huizenmarkt ia voor even gered, de zeepbel houden we verder in stand en de huurders krijgen de deksel
Nogmaals, is iemand die 685 euro per maand aan huur moet betalen een scheefhuurder?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
Eehh, wat een compassie voor de scheefhuurder, waarom?
Omdat ik er zelf één van benquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehh, wat een compassie voor de scheefhuurder, waarom?
En bij je baas blijven slijmen in de hoop dat je niet ontslagen wordt, omdat je anders de hypotheek niet meer kan afbetalen. KK zuigers jn de regeringquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Omdat ik er zelf één van bensolidariteit kent geen grenzen
![]()
Weet je wat het is, mensen die verstandig leven worden gestrafd in dit land. Nu zit de conjuctuur tegen en verdienen de projectontwikkelaars en bouwbedrijven in ene keer stukken minder. Daar waar ze voorheen bakken met geld verdienden en overbetaald werden. Het is zuur maar zo is de marktwerking.
Dat ik in mijn sociale huurwoning ben komen wonen op het moment dat ik nog niet goed verdiende wil niet zeggen dat ik nu maar moet oprotten omdat ik de laatste jaren keihard gebikkeld heb een proper salaris te krijgen.
Straks wordt ik verplicht mijn spaargeld in waarschijnlijk een overpriced huis te stoppen en voor de bank te gaan werken om een dikke rente te betalen.
Ehm, jawel. Jouw sociale huurwoning is bedoeld voor iemand die nu niet goed verdiend. Vervelend voor jou, maar wel het idee achter het systeem van sociale huur. Al hebben we dat idee in de afgelopen 40 jaar compleet uit het oog verloren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef RamboDirk het volgende:
Dat ik in mijn sociale huurwoning ben komen wonen op het moment dat ik nog niet goed verdiende wil niet zeggen dat ik nu maar moet oprotten omdat ik de laatste jaren keihard gebikkeld heb een proper salaris te krijgen.
Okee, aan jou ook de vraag hoe iemand met een inkomen van 33600 euro een maandelijkse huur van 685 euro kan betalen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ehm, jawel. Jouw sociale huurwoning is bedoeld voor iemand die nu niet goed verdiend. Vervelend voor jou, maar wel het idee achter het systeem van sociale huur. Al hebben we dat idee in de afgelopen 40 jaar compleet uit het oog verloren.
Dan moet die grens van 685 euro omlaag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Okee, aan jou ook de vraag hoe iemand met een inkomen van 33600 euro een maandelijkse huur van 685 euro kan betalen.
Het aanbod in de niet-sociale huur is veel- en veel te laag. Daarom zijn de prijzen daar te hoog.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:
Okee, aan jou ook de vraag hoe iemand met een inkomen van 33600 euro een maandelijkse huur van 685 euro kan betalen.
Jou hadden ze er allang uit moeten trappen volgens mij als je klaar bent met je studie, ofwel plaats maken voor andere studentenquote:Op woensdag 13 februari 2013 01:51 schreef Kowloon het volgende:
Waarom denken jullie dat? Ik ben wel blij dat ik nog lekker in m'n studentenkamertje zit.Geen gedoe en gezeik.
Eerlijk is eerlijk, je hebt gelijk, maar denk ook aan de grensgevallen van GibsonHumming. Desalniettemin betaal ik al een flinke marktcomfore prijs van iets meer dan 680 euro p.m. Daar waar mijn buurvrouw, die hier al een x-aantal jaren langer woont, maar rond de 400 euro betaald voor precies dezelfde woning. Wat is daar dan eerlijk aan? Daarnaast ontvangt ze een flink pak subsidie als bijstandsmoeder, daar heb je je sociale aspectquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ehm, jawel. Jouw sociale huurwoning is bedoeld voor iemand die nu niet goed verdiend. Vervelend voor jou, maar wel het idee achter het systeem van sociale huur. Al hebben we dat idee in de afgelopen 40 jaar compleet uit het oog verloren.
Okee, aan jou ook de vraag hoe iemand met een inkomen van 33600 euro een maandelijkse huur van 685 euro kan betalen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
niet goed verdiend. Vervelend voor jou, maar wel het idee achter het systeem van sociale huur. Al hebben we dat idee in de afgelopen 40 jaar compleet uit het oog verloren.
maar mensen die daarmee starten moeten wel in de vrije sector huren voor 700+ voor een klein appartement van 45m2.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:19 schreef wootahH het volgende:
[..]
Is absouluut goedkoper, maar woon je dan ook mooier? Waarschijnlijk doel jij op een appartement? Een appartement zal ik nooit kopen. Nu ik nog jong ben heb ik liever de flexibiliteit van een huurwoning, zeker in de huidige woningmarkt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:23 schreef arjan1212 het volgende:
Rambodirk. is het niet goedkoper voor jou om je huis te kopen ? 120.000 euro 5% rente... 6000 - 37% /12 = 315 + aflossing 160 ( bij 50% afl. ) 475
moet de woz waarde wel 105.000 zijn ofzo
ook dat is waarschijnlijk goedkoper, maar krijg je het ooit weer verkocht, zo'n appartement in een sociaal woningcomplex? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:28 schreef arjan1212 het volgende:
nee ik bedoel het huis waar je nu woont kopen
Of de huurgrens omhoog.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:13 schreef Igen het volgende:
Dan moet die grens van 685 euro omlaag.
Maar ik lees net dat WBV geen winst maken dus te hoog kan dan niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
Het aanbod in de niet-sociale huur is veel- en veel te laag. Daarom zijn de prijzen daar te hoog.
Inderdaad maar ze kunnen niet kopen met een maandbedrag van 700 euro want dan krijgen ze geen hypotheek.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:19 schreef wootahH het volgende:
maar mensen die daarmee starten moeten wel in de vrije sector huren voor 700+ voor een klein appartement van 45m2.
Nee. Het zou toch van de gekke zijn dat je met een ruimschoots bovenmodaal inkomen nog steeds gesubsidieerd zou moeten wonen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:40 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Of de huurgrens omhoog.
Als je 685 per maand aan huur moet betalen en je krijgt een huurtoeslag dan praten we volgens mij niet over subsidie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:43 schreef Igen het volgende:
Nee. Het zou toch van de gekke zijn dat je met een ruimschoots bovenmodaal inkomen nog steeds gesubsidieerd zou moeten wonen.
(Ja, de woningcorporaties worden nog steeds gesubsidieerd, want de overheid staat voor hen garant zodat ze geld kunnen lenen voor minder dan de marktconforme rente)
Kut. Dirk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:40 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar ik lees net dat WBV geen winst maken dus te hoog kan dan niet.
Who the fuck ben jij om dat te bepalen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nogmaals; met 43k heb je niets te zoeken in een sociale huurwoning.
Ware het niet dat een modaal inkomen tegenwoordig niet meer gelijk is aan het gemiddelde gezinsinkomen, omdat vrouwen tegenwoordig ook werken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Het zou toch van de gekke zijn dat je met een ruimschoots bovenmodaal inkomen nog steeds gesubsidieerd zou moeten wonen.
(Ja, de woningcorporaties worden nog steeds gesubsidieerd, want de overheid staat voor hen garant zodat ze geld kunnen lenen voor minder dan de marktconforme rente)
Als ze de winst maar weer investeren maken ze geen winst, of denk je werkelijk dat die jaren 50 woningen die ze al 60 jaar hebben hen maandelijks kosten wat ze ervoor aan huur ontvangen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:40 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar ik lees net dat WBV geen winst maken dus te hoog kan dan niet.
Wel dus als de kapitaalkosten (een aanzienlijke kostenpost als het gaat om woningen) voor de organisatie waarvan je huurt kunstmatig laag worden gehouden door een overheidsgarantie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:45 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Als je 685 per maand aan huur moet betalen en je krijgt een huurtoeslag dan praten we volgens mij niet over subsidie.
alsof woningbouwverenigingen de enige bedrijven zijn die geholpen worden door de overheid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel dus als de kapitaalkosten voor de organisatie waarvan je huurt kunstmatig laag worden gehouden door een overheidsgarantie.
Met dat salaris is 500 euro huur een lachertje.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Who the fuck ben jij om dat te bepalen?![]()
Met 43k hoor je ook geen leensubsidie te hebben om een huis te kunnen kopen
Met een salaris van 43000 kun je zo'n ¤ 183.000 hypotheek krijgen, dus dan zit je qua woning aan max 175K, ik weet niet waar jij woont, maar bij mij in de regio kun je daar geen woning voor kopen, helemaal niet als je van die 43K een gezin moet onderhouden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met dat salaris is 500 euro huur een lachertje.
Je kiest er alleen voor omdat particuliere huur weer veel te duur is en je kan er een prima woning voor kopen
Modaal en gemiddeld zijn sowieso twee verschillende zaken. Inkomensverdelingen zijn sterk scheef, dus daarom wordt de modus genomen als centrummaat in plaats van het gemiddelde. Overigens is het modale inkomen niet de modus van de inkomensverdeling maar een prikwaarde vastgesteld door het CPB. Het werkelijke modale inkomen ligt tegenwoordig iets hoger dan het geprikte modale inkomen, maar een groot verschil is dat niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:54 schreef Leandra het volgende:
Ware het niet dat een modaal inkomen tegenwoordig niet meer gelijk is aan het gemiddelde gezinsinkomen, omdat vrouwen tegenwoordig ook werken.
Het modale inkomen staat al jaren vrijwel stil, terwijl het gemiddelde gezinsinkomen wel gestegen is.
Als jij modaal verdient en je vrouw verdient met haar parttime baantje ¤ 800 bruto per maand dan zit je dus ook op die "ruimschoots boven modaal" grens van jou.
Dat is toch echt je eigen probleem en naar mijn mening niet het probleem van de overheid.quote:Met de stijging van de kosten van de kinderopvang, en de extra huurstijging die je voor je kiezen krijgt wordt het voor vrouwen steeds minder aantrekkelijk om te gaan werken.
Ehm oke... en wat hebben de starters hieraan? Kan iemand dit stuk vertalen naar normaal Nederlands?quote:- Het volledig en annuitair aflossen van hypotheken binnen 30 jaar blijft de norm. Wel komt er de mogelijkheid om naast de hypotheek een tweede lening af te sluiten tot 50% van de waarde van de woning en een looptijd van maximaal 35 jaar. Deze tweede lening kan niet worden afgetrokken van de belastingen. Dit betekent dat in de eerste jaren de maandlasten lager uitvallen. Over de gehele periode zijn de kosten echter hoger wanneer de consument voor dit product kiest. Dit leidt niet tot wijziging van de Wet IB 2001.
Als klopt wat je zegt, dan valt dat gewoon onder de secundaire arbeidsvoorwaarden, komt wel vaker voor hoor. Medisch personeel kan ook vaak een vrij goedkope ziektekostenverzekering krijgen. Maar dat heeft niets te maken met subsidie, maar met het feit dat de risicoprofielen voor deze groepen anders zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:05 schreef computergirl het volgende:
alsof woningbouwverenigingen de enige bedrijven zijn die geholpen worden door de overheid.
Gelukkig kunnen de werknemers van ING en SNS nog wel hun hypotheek betalen dank zij de overheid.
Terwijl ze als medewerkers van een bank kunnen lenen tegen een niet-marktconform tarief
dat betekend dat iemand die te weinig verdiend om een huis te kopen, met die 2de lening toch een huis kan kopen... ?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm oke... en wat hebben de starters hieraan? Kan iemand dit stuk vertalen naar normaal Nederlands?
Je kan meer lenen dan in de oude situatie door de langere looptijd, maar voor die extra lening gelden dan wel andere voorwaarden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm oke... en wat hebben de starters hieraan? Kan iemand dit stuk vertalen naar normaal Nederlands?
Ik woon in Den Bosch en voor dat bedrag kan je inderdaad niet in de goede (lees minder slechte) wijken zitten en is een dorp een interessant alternatief.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een salaris van 43000 kun je zo'n ¤ 183.000 hypotheek krijgen, dus dan zit je qua woning aan max 175K, ik weet niet waar jij woont, maar bij mij in de regio kun je daar geen woning voor kopen, helemaal niet als je van die 43K een gezin moet onderhouden.
En ja, natuurlijk kun je dan naar noord-oost Groningen verhuizen, maar die baan die dat inkomen verschaft verhuist niet mee.
Vroeger was het verschil tussen modaal en gemiddeld veel kleiner omdat er over het algemeen maar 1 inkomen per gezin was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Modaal en gemiddeld zijn sowieso twee verschillende zaken. Inkomensverdelingen zijn sterk scheef, dus daarom wordt de modus genomen als centrummaat in plaats van het gemiddelde. Overigens is het modale inkomen niet de modus van de inkomensverdeling maar een prikwaarde vastgesteld door het CPB. Het werkelijke modale inkomen ligt tegenwoordig iets hoger dan het geprikte modale inkomen, maar een groot verschil is dat niet.
Het is niet mijn probleem, maar en ik maak er ook geen probleem van, ik stel alleen dat dat waarschijnlijk het gevolg zal zijn, en dat is precies wat de overheid niet wil.quote:Dat is toch echt je eigen probleem en naar mijn mening niet het probleem van de overheid.
waarschijnlijk weet die hypotheekadviseur het niet eensquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is het een EXTRA lening naast de hypotheek?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kan meer lenen dan in de oude situatie door de langere looptijd, maar voor die extra lening gelden dan wel andere voorwaarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |