Je vergeet de noodzakelijke PIquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem van Blok is dan ook niet het scheefhuren maar het scheeflenen. Van die mensen die de arme banken het brood uit de mond stoten door zich niet vast te ketenen aan een enorme schuld, dat moet voorkomen worden door ze te dwingen braaf een hypotheek te nemen. Stel je voor dat ze de vrijheid zouden nemen om minder te werken, makkelijk te verhuizen voor een andere baan of zomaar te gaan ondernemen. Dat zijn natuurlijk geen redenen om de bank te ontzeggen waar die recht op heeft. Zonder jarenlange vaste inkomsten hebben die banken natuurlijk veel te weinig geld om lekker mee te gaan gokken.
Dus met 43k moet je ook meer geld betalen voor een brood bij de bakker? Tja... want dat kun je wel betalen. Typisch PvdA nivelleringquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met dat salaris is 500 euro huur een lachertje.
Je kiest er alleen voor omdat particuliere huur weer veel te duur is en je kan er een prima woning voor kopen
Correctquote:
Je bent een scheefkoper als je een HRA leensubsidie nodig hebt om te kunnen kopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Waarom zijn dat scheefkopers?
Die scheefhuurder huurt een sociale huurwoning, huurt die particulier is er weer niks aan de hand
Ja... en? Je betaald je belastingen toch ook niet? Dus effectief gezien krijg je een subsidiequote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het is hypotheekrente aftrek. Je mag de rente aftrekken, je krijgt die rente niet op je rekening gestort
En om de kosten van het scheeflenen te dempen gaat men de huurder straf geven, want die weigert mee te doen aan het nationale piramidespel genaamd de huizenmarktquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem van Blok is dan ook niet het scheefhuren maar het scheeflenen. Van die mensen die de arme banken het brood uit de mond stoten door zich niet vast te ketenen aan een enorme schuld, dat moet voorkomen worden door ze te dwingen braaf een hypotheek te nemen. Stel je voor dat ze de vrijheid zouden nemen om minder te werken, makkelijk te verhuizen voor een andere baan of zomaar te gaan ondernemen. Dat zijn natuurlijk geen redenen om de bank te ontzeggen waar die recht op heeft. Zonder jarenlange vaste inkomsten hebben die banken natuurlijk veel te weinig geld om lekker mee te gaan gokken.
Je wordt wel rijker van HRA want je houdt meer geld over dan zonder HRAquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:31 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Maar door de HRA worden je maandlasten toch lager?
In deze situatie zouden ze dan niet eens in aanmerking komen voor de sociale huurwoning aangezien ze al boven de inkomensgrens zitten voor het noodgedwongen huren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Om nog maar te zwijgen over mensen die bijvoorbeeld schulden hebben, hard bezig zijn om af te betalen, en noodgedwongen huren. Die hebben huren wellicht scheef volgens de inkomensnorm, maar hun bestedingsruimte ligt wellicht op bijstandsniveau.
Ik zit in die situatie nu. Woon al sinds mijn inkomen lager was in een sociale huurwoning.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:18 schreef Tem het volgende:
[..]
In deze situatie zouden ze dan niet eens in aanmerking komen voor de sociale huurwoning aangezien ze al boven de inkomensgrens zitten voor het noodgedwongen huren.
Ok, maar dan ben je toen niet noodgedwongen gaan huren door je schulden. Ik legde naar aanleiding van je post de relatie schulden en noodgedwongen huren. Misinterpretatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik zit in die situatie nu. Woon al sinds mijn inkomen lager was in een sociale huurwoning.
Maargoed, ik snap ook wel dat je niet voor elke uitzondering een nieuwe regel kan gaan bedenken. Het is alleen wel erg zuur
Nee klopt, en ik ben nog steeds erg goed uit omdat particulier huren nog vele malen meer had gekost (en dan zou het echt heel erg krap gaan worden). Dus wat dat betreft weinig te klagen!quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok, maar dan ben je toen niet noodgedwongen gaan huren door je schulden. Ik legde naar aanleiding van je post de relatie schulden en noodgedwongen huren. Misinterpretatie.
Klopt, maarja er zijn ook mensen die nu hun huis moeten verkopen ver onder de gekochte prijs omdat ze om een of andere reden moeten verhuizen. Dat is ook zuur en vervelend maar niets aan te doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik ben nog steeds erg goed uit omdat particulier huren nog vele malen meer had gekost (en dan zou het echt heel erg krap gaan worden). Dus wat dat betreft weinig te klagen!
nou dan gaan ze toch huren ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, maarja er zijn ook mensen die nu hun huis moeten verkopen ver onder de gekochte prijs omdat ze om een of andere reden moeten verhuizen. Dat is ook zuur en vervelend maar niets aan te doen.
Mn verzamelinkomen klopte niet, moest zijn 21384 ipv 21500.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:19 schreef arjan1212 het volgende:
1100 euro netto is bruto 16.000 ofzo hoe komt ie dan aan een verzamel inkomen van 21500 ?
een ton spaargeld ofzo?
huh
Particuliere huur is denk ik ook kunstmatig hoog omdat er krapte heerst op de sociale huurmarkt. Mensen staan jarenlang op wachtlijsten en moeten dus in geval van acute woningnood noodgedwongen uitwijken naar (veel te dure) particuliere huur waar ze enorme bedragen neertellen voor een kleine ruimte.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn punt is dat de huren bij een woningbouwcooperatie gewoon te laag zijn ; als een particuliere verhuurder hetzelfde huis zou bouwen en verhuren was de huur hoger
Waar staat dat over die 'plotselinge onvoorziene' inkomensdaling dan precies? Want op de site van Postbus 51 en in de brief aan de tweede kamer zie ik nergens staan dat het alleen bij 'plotselinge onvoorziene' inkomensdalingen geldt, maar gewoon bij 'inkomensdalingen' (dus dan lijkt mij ook bij pensioen).quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:43 schreef computergirl het volgende:
http://www.christenunie.n(...)ndiger-geworden.html
[..]
.
dus dan heb je eigenlijk alleen een probleem als je met pensioen gaat, wat dat is niet onvoorzien
Ik die link van de ChristenUnie die je ook gequote hadquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Waar staat dat over die 'plotselinge onvoorziene' inkomensdaling dan precies? Want op de site van Postbus 51 en in de brief aan de tweede kamer zie ik nergens staan dat het alleen bij 'plotselinge onvoorziene' inkomensdalingen geldt, maar gewoon bij 'inkomensdalingen' (dus dan lijkt mij ook bij pensioen).
Hm verwarrend, eerst staat er dit: "De ChristenUnie heeft de plannen op belangrijke punten kunnen aanpassen. De jaarlijkse huurverhoging van het kabinet is flink verlaagd, huurders betalen bij een inkomensdaling een lagere huur en chronisch zieken en gehandicapten worden ontzien bij huurverhoging."quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik die link van de ChristenUnie die je ook gequote had
Particuliere huur is godsgruwelijk duur omdat sociale huur zo ontzettend goedkoop is, en vooral omdat er een enorm overaanbod van sociale huurwoningen is. In dit land is 1/3 van staatswege verklaard niet in staat te zijn om voor eigen woonruimte te zorgen. In de grote steden is dit zelfs meer dan de helft. Het zijn van uitvreter loont.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:41 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Particuliere huur is denk ik ook kunstmatig hoog omdat er krapte heerst op de sociale huurmarkt. Mensen staan jarenlang op wachtlijsten en moeten dus in geval van acute woningnood noodgedwongen uitwijken naar (veel te dure) particuliere huur waar ze enorme bedragen neertellen voor een kleine ruimte.
Daarnaast zijn er misschien specifieke kosten voor particuliere verhuurders die maken dat ze hun ruimte zo duur verhuren? Dat weet ik niet....als dat zo is, moeten ze dat misschien eens aanpakken. Verhuren voor particulieren goedkoper maken.... Al weet ik niet of dat handig is, zullen vast ook weer nadelen aan kleven.
vrije sector is helemaal niet veel duurder dan sociale huurquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Particuliere huur is godsgruwelijk duur omdat sociale huur zo ontzettend goedkoop is, en vooral omdat er een enorm overaanbod van sociale huurwoningen is. In dit land is 1/3 van staatswege verklaard niet in staat te zijn om voor eigen woonruimte te zorgen. In de grote steden is dit zelfs meer dan de helft. Het zijn van uitvreter loont.
Wat een gezwets joh, werk wat harder en koop een huisquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus met 43k moet je ook meer geld betalen voor een brood bij de bakker? Tja... want dat kun je wel betalen. Typisch PvdA nivellering![]()
Ooh wacht... de VVD is er ook niet vies van als het ze uitkomt om de scheefleners en banken de hand boven het hoofd te houden
[..]
Correct
[..]
Je bent een scheefkoper als je een HRA leensubsidie nodig hebt om te kunnen kopen.
[..]
Ja... en? Je betaald je belastingen toch ook niet? Dus effectief gezien krijg je een subsidie
Scheefleners kunnen het maar moeilijk verkroppen dat ze gewoon VET gesubsidieerd worden
Typisch een hogehuizenprijsminnerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat een gezwets joh, werk wat harder en koop een huis
Ja arme ik, zit ik met een villa van een miljoen (WOZ) en HRA.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Typisch een hogehuizenprijsminner![]()
Gewoon lekker op mijn handen zitten en wachten totdat ze mij een huis komen brengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |