abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122804519
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Voor de nieuwe werkzoekenden in dit topic zou het leuk zijn als je vermeldt welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al. Zo kunnen wij actief met je meedenken!

De OP vind je hier.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122804580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gast... Serieus?

Je IBAN nummer staat ook op je online bankieren.... En rekeningnummers hebben sowieso weinig met privacy te maken. De iban codes zijn gewoon per bank hetzelfde...

En wat een moeite zeg om je nummer even over te tikken....
Daar gaat het niet om. Er staan 5 losse vakjes op werk.nl. IBAN bestaat uit 18 cijfers en letters aan elkaar. Op werk.nl staat nergens aangegeven hoe je die IBAN code moet invullen in 5 vakjes. Dat is het probleem.

En een beetje site integreert zoiets gewoon in hun eigen site in plaats van te verwijzen naar een andere niet-werk.nl gerelateerde site. Daarbij is werk.nl veelvuldig negatief in het nieuws gekomen de laatste jaren, dus ik zuig mijn frustratie over die site niet uit mijn duim.
pi_122804706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Er staan 5 losse vakjes op werk.nl. IBAN bestaat uit 18 cijfers en letters aan elkaar. Op werk.nl staat nergens aangegeven hoe je die IBAN code moet invullen in 5 vakjes. Dat is het probleem.

En een beetje site integreert zoiets gewoon in hun eigen site in plaats van te verwijzen naar een andere niet-werk.nl gerelateerde site.
Wat dacht je van; gewoon beginnen met tikken. Springt vanzelf naar volgende vakje
pi_122804735
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat dacht je van; gewoon beginnen met tikken. Springt vanzelf naar volgende vakje
Moeten ze aangeven in zo'n tekstballonnetje.
pi_122804812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Moeten ze aangeven in zo'n tekstballonnetje.
Mja zoek het uit... Ik had nergens last van met invoeren....
pi_122804861
Omdat jij er geen last van had betekent niet dat het niet gebruiksonvriendelijk is goochem. Sowieso moet je daar maar raden wat een IBAN is. De uitleg staat uiteraard niet bij het veldje zelf, maar op een andere pagina.
pi_122804917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat jij er geen last van had betekent niet dat het niet bestaat, goochem.
Gast, hoe moeilijk is het om je IBAN Op te zoeken in je online bankieren en die in te tikken in de vakjes??
pi_122805024
Waarom moet ik uberhaupt naar mijn online bankieren bij het invullen van een WW-aanvraag? Waarom is zoiets niet geintegreerd in de site? Waarom staat er geen uitleg bij over wat IBAN is?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:10:16 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122805235
als je naar die workshops gaat wordt dat allemaal netjes uitgelegd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122805239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom moet ik uberhaupt naar mijn online bankieren bij het invullen van een WW-aanvraag? Waarom is zoiets niet geintegreerd in de site? Waarom staat er geen uitleg bij over wat IBAN is?
Omdat daar al genoeg informatie over geweest is de laatste maanden. Misschien had je toen beter op moeten letten.
Echt... Doe niet zo moeilijk zeg
pi_122805457
Ik doe niet moeilijk, werk.nl doet moeilijk.
pi_122805491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:10 schreef Maanvis het volgende:
als je naar die workshops gaat wordt dat allemaal netjes uitgelegd.
God, daar heb je Maanvin ook weer hoor. We hadden je al gemist hier. Als kiespijn.

Daar heb ik geen tijd voor, daar ik nog gewoon werk heb momenteel.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:15:54 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122805544
?

[ Bericht 99% gewijzigd door Maanvis op 12-02-2013 21:16:26 (misquote) ]
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:16:12 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122805558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:15 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daar heb ik geen tijd voor, daar ik nog gewoon werk heb momenteel.
ben je ontslagen?
Een gedicht over Maanvis
pi_122805571
Nee. Boeit verder ook niet, want heeft verder niets te maken met mijn frustraties over werk.nl.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:17:39 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122805635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee.
maar je contract loopt af ofzo? Misschien kun je wel betaald verlof krijgen om die workshops te bezoeken. Check je arbeidsvoorwaarden/cao er maar eens op na :).
Een gedicht over Maanvis
pi_122805759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik doe niet moeilijk, werk.nl doet moeilijk.
Hoezo doet werk.nl moeilijk?

JIJ weet niet wat een IBAN is.... JIJ bent te lui om even in je online bankieren het op te zoeken.... JIJ negeert mijn advies om het even op te zoeken en gewoon in te vullen....
pi_122805763
Ik weet wel wat IBAN is hoor, werk er zelf mee. Ik klaag er alleen over dat de vraagstelling nogal onduidelijk is aangegeven op Werk.nl en er niet duidelijk bij staat hoe zij graag willen dat je dat invult en dat je een externe, niet aan werk.nl gerelateerde site moet bezoeken om je IBAN te verkrijgen terwijl een beetje site zoiets integreert.

Dat is mijn probleem.
pi_122805843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik weet wel wat IBAN is hoor, werk er zelf mee. Ik klaag er alleen over dat de vraagstelling nogal onduidelijk is aangegeven op Werk.nl en er niet duidelijk bij staat hoe zij graag willen dat je dat invult en dat je een externe, niet aan werk.nl gerelateerde site moet bezoeken om je IBAN te verkrijgen terwijl een beetje site zoiets integreert.
Een IBAN verkrijg je niet, die heb je.
Het is gewoon je rekeningnummer met een toevoeging ervoor.
pi_122805863
Ja, doei.
pi_122805899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, doei.
Gast, ZOEK HET UIT! Zeikwijf! :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:35:13 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122806543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

Dat is mijn probleem.
Weet je nou wel of niet wat een iban is en hoe je die kunt vinden voor jouw bankrekeningnummer? Want we willen je graag helpen maar als je het al weet is dat natuurlijk niet nodig.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:44:52 #23
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122807017
Op mijn rekeningafschrift is het IBAN in 5 blokken opgedeeld.

NL24 ------ RABO -------- 0(eerste drie cijfers) ------ (volgende vier cijfers) --------- (laatste twee cijfers)
pi_122807308
Wilde net een sollicitatieformulier invullen bij een taxivervoerder, echter moet ik ook mijn sofinummer invullen, is dit gebruikelijk en waarvoor hebben ze die nodig ?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:52:29 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122807420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Wilde net een sollicitatieformulier invullen bij een taxivervoerder, echter moet ik ook mijn sofinummer invullen, is dit gebruikelijk en waarvoor hebben ze die nodig ?
Ligt er aan wat voor sollicitatieformulier het is. Heb je de baan al of nog niet? Als je 'm nog niet hebt is het wel raar om het al in te vullen, maar uiteindelijk moeten ze het toch hebben voor je loonbelastingverklaring.
Een gedicht over Maanvis
pi_122807458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Uiteindelijk hebben ze dat nodig voor belasting. En het staat sowieso ook op je identiteitsbewijs. Dus ik zie het probleem niet.

Tenzij het een louche bedrijf is
pi_122807495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor sollicitatieformulier het is. Heb je de baan al of nog niet? Als je 'm nog niet hebt is het wel raar om het al in te vullen, maar uiteindelijk moeten ze het toch hebben voor je loonbelastingverklaring.
Heb hem nog niet, vandaar dat ik het wat vreemd vond.
pi_122810089
Wat een gezellig topic is dit toch geworden :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:40:59 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122810364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:37 schreef Vault-Boy het volgende:
logisch dat je sjaggerijnig wordt en opvliegend wordt als je je baan kwijtraakt en werk.nl legt niet goed uit wat dan je iban is. dus het is deze mensen niet kwalijk te nemen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:36:20 #30
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122813439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:46 schreef MNR het volgende:

[..]

Ow gast, werkelijk, dat jij graag je negatieve visie vast wil houden en anderen de schuld wilt geven, moet jij weten. Ik draag gewoon simpel een mening aan en dat jij dan weer op je pik getrapt bent omdat ik zeg dat je niet zo moet zeuren is jouw eigen probleem. Het zal me echt mijn reet roesten of jij een spookvacature tegenkomt of mislukking op mislukking hebt. Maar misschien, heel misschien is er iemand die er WEL wat aan heeft, want bij mij werpt het wel zijn vruchten af, dus dat kan òòk bij een ander. Ben je het er niet mee eens, sois, so be it, maar houd dan gewoon op met je frustratie op mij te botvieren.
Wil jij nou serieus niet inzien dat Fiets in de bouw zit en daardoor een van de 300 is (als het al niet meer is) en daardoor anders behandeld wordt dat een ICT' er met relevante hbo opleiding en relevantge werkervaring? Tuurlijk zullen uzb' s zich anders opstellen naar jou toe, de kans is nou eenmaal groter dat ze aan jou zullen verdienen.

In deze markt kunnen werkgevers en/of uzb's zich nou eenmaal permiteren om werknemers die 1 van de honderden zijn (lees, administratief, financieel, secretarieel, horeca, retail en bouw) te behandelen als stront. En dat doen ze ook.

Uzb's zijn geen filantropische instellingen he. Mensen die ze toch niet kunnen helpen omdat er standaard 200 reacties binnenkomen op 1 (spook)vacature daar stoppen ze gewoon geen energie in. Kost alleen maar geld.
-weg-
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:39:40 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122813581
Is dit het 'zeik hier op de arbeidsmarkt, werkgevers en het UWV' topique of gaan we nog goeie tips en vragen uitwisselen?
Een gedicht over Maanvis
pi_122817024
Het was juist zo lekker rustig zonder jou.
  woensdag 13 februari 2013 @ 02:29:59 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122817044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
volgens mij heb ik sinds mijn terugkomst hier alleen maar positief gedragen en ben jij degene die in een flamewar was beland.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 13 februari 2013 @ 05:48:18 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122817448
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Deze opmerking was niet zo nodig geweest.

Ontopic: kom de laatste tijd ook steeds een spookvacature tegen voor een heel specifirke functie (directeur) waarvoor je echt gren pool voor geschikte medewerkers achter de hand hoeft te houden. Wat drijft zo'n bedrijf toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:43:44 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122818434
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 05:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ontopic: kom de laatste tijd ook steeds een spookvacature tegen voor een heel specifirke functie (directeur) waarvoor je echt gren pool voor geschikte medewerkers achter de hand hoeft te houden. Wat drijft zo'n bedrijf toch?
misschien eens een spookvacature ontmaskeren?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:13:13 #36
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122818878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Alweer. :{ En steeds is dezelfde persoon er bij betrokken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:15:35 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122818915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op Maanvis duidt, maar hem valt m.i. niet veel te verwijten in dezen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:16:51 #38
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_122818939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op Maanvis duidt, maar hem valt m.i. niet veel te verwijten in dezen.
Ik wilde geen namen noemen... maar nee: niet hij.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_122819027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

Laat me raden, je bedoelt mij?

Sorry hoor maar ik probeerde dingetje te helpen, maar hij bleef moeilijk doen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:30:05 #40
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122819193
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Laat me raden, je bedoelt mij?

Sorry hoor maar ik probeerde dingetje te helpen, maar hij bleef moeilijk doen.
Zeg, wil jij niet zomaar de eer opstrijken! Misschien ben ik het wel :7
-weg-
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:35:49 #41
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122819290
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 05:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Diverse dingen:
- een bekende reden om zoiets te plaatsen is om andere bedrijven (potientiele klanten) te laten weten dat het "goed"met ze gaat
- eventueel bestand opbouwen met de krenten uit de pap
- kijken of jij een netwerk hebt waar zij gebruik van kunnen maken.
-weg-
pi_122819625
Spookvacatures zijn er vaak redelijk makkelijk uit te filteren, maar ik heb in het verleden de ervaring gehad dat sommige uitzendbureaus er een sport van maakten om een spookvacature zo goed mogelijk te schrijven dat 'ie niet van een echte vacature te onderscheiden is. Vooral Tempo-Team en StartPeople zijn heer en meester op dit gebied. Daarom is bellen naar desbetreffend bureau aan te raden, omdat met wat simpele, inhoudelijke vragen de aap snel uit de mouw komt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:58:28 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122819784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Spookvacatures zijn er vaak redelijk makkelijk uit te filteren, maar ik heb in het verleden de ervaring gehad dat sommige uitzendbureaus er een sport van maakten om een spookvacature zo goed mogelijk te schrijven dat 'ie niet van een echte vacature te onderscheiden is. Vooral Tempo-Team en StartPeople zijn heer en meester op dit gebied. Daarom is bellen naar desbetreffend bureau aan te raden, omdat met wat simpele, inhoudelijke vragen de aap snel uit de mouw komt.
Heb ik in dit geval ook gedaan. En toen vertelden ze mij dat deze vacature al eerder was ingevuld, maar dat de goede man na een half jaar alweer ontslagen is wegens niet matchende profielen, ze al 80 inschrijvingen hadden gehad, maar dat het gezien mijn ervaring zeker de moeite waard was te solliciteren (neit gedaan trouwens). Nu, 3 maanden later, staat de vacature nog steeds online en wordt elke 3 dagen weer ge-update. Raar verhaal.

Dit is de vacature trouwens: http://www.bapas.nl/vacat(...)sales-372310-11.html
pi_122821945
Mijn sollicitatie wordt opgepakt door een kantoor hier in de buurt. Ben benieuwd of het een positieve uitkomst heeft.
pi_122822392
Iemand ervaring met recruiters?

Vorige week door een recruiter gebeld nav mijn cv. Zou me voorstellen bij bedrijf, want waren naarstig op zoek naar een nieuwe werknemer. Paar dagen later eens gemaild voor de stand van zaken. Bedrijf had een spoedklus dus zou begin deze week worden. Gisteren nog maar eens gemaild over stand van zaken, maar tot op heden geen reactie ontvangen van recruiter. Is dit de normale gang van zaken?
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:31:36 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122822479
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

Vorige week door een recruiter gebeld nav mijn cv. Zou me voorstellen bij bedrijf, want waren naarstig op zoek naar een nieuwe werknemer. Paar dagen later eens gemaild voor de stand van zaken. Bedrijf had een spoedklus dus zou begin deze week worden. Gisteren nog maar eens gemaild over stand van zaken, maar tot op heden geen reactie ontvangen van recruiter. Is dit de normale gang van zaken?
nee, meestal verloopt het contact telefonisch.
Een gedicht over Maanvis
pi_122822647
quote:

Ja, dat is een normale gang van zaken bij recruiters.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:48:20 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122823086
quote:

Ik zou even bellen. De recruiter geeft hier mogelijk de voorkeur aan gezien het feit dat het eerste contact ook per telefoon verliep.
pi_122823398
Ik zal 'm vanmiddag idd eens een belletje geven.
pi_122823990
quote:

Als het om een recruiter in het zuiden van het land gaat, moet je rekening houden met carnaval. Ik kreeg ook pas vandaag bericht, terwijl ik vorige week gereageerd had.
pi_122824324
Zucht, gister eens langs geweest bij drie uitzendbureau's in de buurt. Ik heb een afgeronde WO opleiding notarieel recht, maar de kans dat ik, met mijn minimale werkervaring (stage van enkele weken) een baan als kandidaat-notaris vind is gelijk aan 0. Ik zoek nu gewoon een part-time of full-time baan, administratief, secretarieel... whatever. Als ik de komende zes maanden maar wat te doen heb.

Bij alle drie de uitzendbureau's kreeg ik hetzelfde verhaal: "We hebben momenteel geen vacatures. Zelfs mensen met veel werkervaring komen niet aan de bak. Hou gewoon onze website in de gaten en maak een jobalert aan. Ja? Oké, fijne dag!". Toen kreeg ik nog de tip om bij ASA langs te gaan, want zij zouden gespecialiseerd zijn om werk te vinden voor studenten / starters, maar het meisje dat daar werkt vertelde me met een brede grijns dat ze al moeite hadden om de mensen die er al ingeschreven stonden aan een baan te helpen, dus helaas.

-O-
Copthorne 2.0
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:24:48 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122824383
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:22 schreef Copthorne het volgende:
Zucht, gister eens langs geweest bij drie uitzendbureau's in de buurt. Ik heb een afgeronde WO opleiding notarieel recht, maar de kans dat ik, met mijn minimale werkervaring (stage van enkele weken) een baan als kandidaat-notaris vind is gelijk aan 0. Ik zoek nu gewoon een part-time of full-time baan, administratief, secretarieel... whatever. Als ik de komende zes maanden maar wat te doen heb.
heb je in al die tijd helemaal geen netwerk opgebouwd? Ex-medestudenten die nu een baan hebben etc?
Een gedicht over Maanvis
pi_122824790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

heb je in al die tijd helemaal geen netwerk opgebouwd? Ex-medestudenten die nu een baan hebben etc?
Ik ken wel ex-medestudenten die nu werk hebben op kantoren, maar wat kunnen zij voor me doen? Een meisje dat ik ken zegt wel dat ze haar ogen en oren voor me zal openhouden, maar zij kan moeilijk op haar baas afstappen en hem bevelen om mij er ook even bij te nemen.

Verder ben ik nooit lid geweest van studentenverenigingen etc., dus nee, in dat opzicht heb ik geen netwerk.
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 12:37:53 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122824813
quote:

Ja... CVtjes harvesten en verder doen ze geen flikker.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 12:39:35 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122824885
En nu voor wat positiviteit. Zometeen een 'kennismakingsgesprek' nav een spontane vraag voor werk in een mailconversatie mbt iets compleet anders.
pi_122825227
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:36 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wil jij nou serieus niet inzien dat Fiets in de bouw zit en daardoor een van de 300 is (als het al niet meer is) en daardoor anders behandeld wordt dat een ICT' er met relevante hbo opleiding en relevantge werkervaring?
Nee, dat is helemaal niet wat ik zeg. You got me all wrong.

En je haalt het nogmaals aan, dus ik zal het even ontkrachten: ik heb niet gesolliciteerd naar ICT-jobs in mijn ervaring met UZB's.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122825247
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu voor wat positiviteit. Zometeen een 'kennismakingsgesprek' nav een spontane vraag voor werk in een mailconversatie mbt iets compleet anders.
Jeeeej! *G*
De man is eindelijk uitgeziekt dus :)
pi_122825305
quote:
Nog meer positiviteit: ik heb van de week spontaan een telefoontje gekregen van een "selecteur" en ze gaf als feedback dat mijn skills vaag waren... Ej, gewoon voordat ze het cv doorzette hè? Heb ik de kans gekregen om het aan te scherpen. Helemaal blij mee!! :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:50:21 #59
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_122825316
quote:

Bij alle drie de uitzendbureau's kreeg ik hetzelfde verhaal: "We hebben momenteel geen vacatures. Zelfs mensen met veel werkervaring komen niet aan de bak. Hou gewoon onze website in de gaten en maak een jobalert aan. Ja? Oké, fijne dag!". Toen kreeg ik nog de tip om bij ASA langs te gaan, want zij zouden gespecialiseerd zijn om werk te vinden voor studenten / starters, maar het meisje dat daar werkt vertelde me met een brede grijns dat ze al moeite hadden om de mensen die er al ingeschreven stonden aan een baan te helpen, dus helaas.

-O-
al gezocht op juristen baantjes? Maar dan inderdaad op medewerker niveau, je moet ergens beginnen. Grote verzekeraars hebben die ook misschien nog wel openstaan.
pi_122825406
quote:
Hij leeft!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122825663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

al gezocht op juristen baantjes? Maar dan inderdaad op medewerker niveau, je moet ergens beginnen. Grote verzekeraars hebben die ook misschien nog wel openstaan.
Ja, heel vaak. Juridisch medewerker, notarieel medewerker, paralegal etc. etc.

Probleem is dat ze daar doorgaans ook ervaring vragen of dat ze me overgekwalificeerd vinden.
Copthorne 2.0
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:29:27 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122826702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:37 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik ken wel ex-medestudenten die nu werk hebben op kantoren, maar wat kunnen zij voor me doen? Een meisje dat ik ken zegt wel dat ze haar ogen en oren voor me zal openhouden, maar zij kan moeilijk op haar baas afstappen en hem bevelen om mij er ook even bij te nemen.
Hun ogen open houden voor jou. Gewoon contacteren dus :).

quote:
Verder ben ik nooit lid geweest van studentenverenigingen etc., dus nee, in dat opzicht heb ik geen netwerk.
mja ik ben zelf ook nooit lid geweest van zo'n vereniging, geen idee of dat je aan een netwerk helpt :)
Een gedicht over Maanvis
pi_122827175
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hun ogen open houden voor jou. Gewoon contacteren dus :).
Zij zijn doorgaans al lang blij dat ze zelf iets hebben gevonden. Ze kunnen voor mij simpelweg niks betekenen.

quote:
mja ik ben zelf ook nooit lid geweest van zo'n vereniging, geen idee of dat je aan een netwerk helpt :)
Ik heb verder ook geen relevante nevenactiviteiten gedaan tijdens mijn studie, in de veronderstelling dat mijn studie zelf voldoende zou moeten zijn.

Overigens net per mail weer een afwijzing binnen gekregen van een kantoor met de mededeling dat mijn profiel niet voldoende aansluit op de eisen die het kantoor stelt aan potentiële kandidaten voor een plaats als kandidaat-notaris. Zo ontzettend arrogant. Ik heb de papieren, ik ben nominaal afgestudeerd en ik heb nog nooit een vak hoeven herkansen. Hoezo ik voldoe niet aan de eisen? Meteen teruggebeld, maar mevrouw is vandaag natuurlijk weer afwezig.
Copthorne 2.0
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:46:06 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122827325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Zij zijn doorgaans al lang blij dat ze zelf iets hebben gevonden. Ze kunnen voor mij simpelweg niks betekenen.
Weet je dat echt 100% zeker? Het klinkt nu alsof je het al bij voorbaat afwijst ;(.
Een gedicht over Maanvis
pi_122827931
Nou, recruiter gebeld. Is aanwezig volgens recepioniste, maar neemt zijn telefoon niet op. Voicemail ingesproken (2,5 uur geleden ondertussen). Ik ben benieuwd.

Begrijp niet zo goed dat het vorige week allemaal zo'n haast had. Bedrijf wilde snel iemand hebben want werk lag stil, dus snel mijn cv opsturen, snel contact opgenomen met me om de functie te bespreken, snel voorgesteld, en daarna blijft het (angstvallig) stil... Rare gang van zaken in ieder geval.
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:10:22 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122828217
Is niet raar, logische verklaring is dat ze met iemand anders in de afrondende fase zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_122828527
Als dat zo zou zijn dan is het toch niet teveel gevraagd om dat even te communiceren naar mij?
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:20:25 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122828581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als dat zo zou zijn dan is het toch niet teveel gevraagd om dat even te communiceren naar mij?
dat komt ook nog wel zodra het zover is :)
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 14:36:50 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122829185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef MNR het volgende:

[..]

Jeeeej! *G*
De man is eindelijk uitgeziekt dus :)
Hahaha ja hij was beter. Leuk gesprek!
Ondanks dat ze geen vacature hadden hebben ze stiekem eigenlijk 2 vacatures aan werk liggen. En ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O*
pi_122830075
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ondanks dat ze geen vacature hadden hebben ze stiekem eigenlijk 2 vacatures aan werk liggen. En ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O*
Super! Oh, ik ben echt blij voor je!
Yes! Op naar het tweede gesprek *G*
pi_122832449
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weet je dat echt 100% zeker? Het klinkt nu alsof je het al bij voorbaat afwijst ;(.
Ik heb al met verschillende ex-medestudenten gesproken en ze konden toen (een paar maanden terug) niet meer doen dan hun ogen en oren voor me openhouden (wat ik waardeer, daar niet van). Dus tja.

Ik had wel nog een ex-medestudent gecontact via facebook vorige week, maar hij reageert helemaal niet ondanks dat hij mijn bericht wel heeft gelezen. :') Dat kun je tegenwoordig zien bij facebook.
Copthorne 2.0
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:17:51 #72
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_122847078
Helaas, géén contractverlenging bij de huidige overheidsorganisatie. Jammer, had het daar prima naar mijn zin. Laatste werkdag lijkt nu vrijdag 1 maart te zijn, met wat mazzel kan ik vrij kort daarna beginnen bij een niet-overheidsorganisatie net onder Venlo (woon zelf in het Brabantse Deurne). Moet er wél eerst een kennismakingsgesprek met die organisatie geregeld te worden, maar volgens het uitzendbureau zijn de kansen 'aanzienlijk'.

En als 't niet lukt ben ik per 1 maart weer deels werkloos (heb nog werk bij PostNL). Nu zou ik een maand gedeeltelijke werkloosheid niet zo'n ramp vinden, goede gelegenheid om nog enkele dagen het land uit te gaan. Probleem met werkloosheid is dat je van tevoren niet weet hoelang het duurt :')
pi_122865477
Waarom zijn werknemers bij het UWV Werkbedrijf nog steeds verplicht om alles via de post te sturen? Ze hebben het één en ander van me nodig voor mijn WW-aanvraag en nu sturen ze me een brief met een retourenveloppe. Ik heb alles gedigitaliseerd, maar een mail sturen kan volgens de medewerker die ik net sprak niet; het moet per post. Nu moet ik dus mijn bankafschriften, loonstroken e.d. gaan uitprinten, terwijl je dit tegenwoordig allemaal digitaal kunt opvragen. Geen wonder dat het allemaal zo lang duurt daar.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:09:00 #74
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122872570
Ben nu bezig met het opstellen van mijn CV voor een bijbaan. Ik heb twee HBO opleidingen gedaan en bij de laatste mijn P gehaald en studeer nu aan de uni. Kan ik die eerste HBO opleiding dan weglaten aangezien ik er niks aan over heb gehouden waardoor ik dan wel een gat heb van een jaar in mijn cv?
pi_122872796
ik zou zelf niet een opleiding weghalen. HBO al zeker niet. Tis wel wat je gedaan hebt. Ik zet ook mn MBO opleiding op mn CV, ook al doe ik er niks mee en wil ik er niks meer mee doen. En ook al is het 13 jaar geleden :P Heb 't wél gedaan. Mn middelbare school is dan een ander verhaal.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:49 #76
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122873170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:14 schreef Apotheose het volgende:
ik zou zelf niet een opleiding weghalen. HBO al zeker niet. Tis wel wat je gedaan hebt. Ik zet ook mn MBO opleiding op mn CV, ook al doe ik er niks mee en wil ik er niks meer mee doen. En ook al is het 13 jaar geleden :P Heb 't wél gedaan. Mn middelbare school is dan een ander verhaal.
Alleen ik ben na het 1e jaar gestopt, wellicht geeft dat werkgevers een beeld dat ik erg wisselvallig ben en niet doorzet (dat 1e klopt dan wel een beetje :') )
pi_122873344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom zijn werknemers bij het UWV Werkbedrijf nog steeds verplicht om alles via de post te sturen? Ze hebben het één en ander van me nodig voor mijn WW-aanvraag en nu sturen ze me een brief met een retourenveloppe. Ik heb alles gedigitaliseerd, maar een mail sturen kan volgens de medewerker die ik net sprak niet; het moet per post. Nu moet ik dus mijn bankafschriften, loonstroken e.d. gaan uitprinten, terwijl je dit tegenwoordig allemaal digitaal kunt opvragen. Geen wonder dat het allemaal zo lang duurt daar.
Vreemd. Ik mocht het toen, volgens mij, wel mailen :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:20:24 #78
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122875293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:23 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Alleen ik ben na het 1e jaar gestopt, wellicht geeft dat werkgevers een beeld dat ik erg wisselvallig ben en niet doorzet (dat 1e klopt dan wel een beetje :') )
Ik zou alleen afgeronde opleidingen vermelden, of afgeronde cursussen. Die gaten in je CV boeit niemand...ik heb een niveau 2 diploma van een latere datum dan een master en zelden dat iemand het ziet.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_122875753
quote:

[..]

de opleiding kan toch ook niet jouw ding zijn geweest? En dat je toch je P hebt gehaald en toen de opleiding hebt verlaten. Zo kan het ook. Kun je altijd tijdens een gesprek nader toelichten mochten ze er om vragen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:20 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik zou alleen afgeronde opleidingen vermelden, of afgeronde cursussen. Die gaten in je CV boeit niemand...ik heb een niveau 2 diploma van een latere datum dan een master en zelden dat iemand het ziet.
ik heb 2 hbo opleidingen gedaan. De eerste alleen mn P weten te behalen en wel nog tijd blijven plakken, terwijl ik het er steeds minder naar mn zin had. Het was niet wat ik wilde uiteindelijk. Als ik dat niet op mn cv zet, dan staat er een gat van 4 jaar op mn CV. En dan plots in 2008 weer een HBO opleiding. :')

Als je nou een maandje een opleiding hebt gevolgd en toen ermee bent gekapt - ok. Maar een jaar of langer... dan vind ik het wel de moeite waard om het te melden.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:38:25 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122883858
quote:

[..]

Klopt, dat is weldegelijk een minpunt. Ook als je bijv. 26 bent en nog geen enkele opleiding na je middelbare school hebt afgerond.
Een gedicht over Maanvis
pi_122889526
pfff bezig met brief voor een traineefunctie. Op zich is ervaring niet echt een eis, wat ik dan ook totaal niet heb in die functie. Ze vragen gewoon iemand die hbo heeft afgerond. Gaat om een project waar ze een aantal mensen voor nodig hebben. Dus ik zit erg te zoeken naar hoe ik mn brief daarop kan afstemmen....
pi_122891340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom is dit nodig dan? SV loon zien ze zelf toch al?

Bel nog een keer of blijf bellen totdat ze zeggen dat je mag mailen.
pi_122904215
Vacature 1-3 jaar werkervaring. Ik heb bijna 3 jaar ervaring, antwoord terug: te ervaren ze nodigen liever starters uit..

Punthoofd krijg ik ervan
pi_122904467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:11 schreef From het volgende:
Vacature 1-3 jaar werkervaring. Ik heb bijna 3 jaar ervaring, antwoord terug: te ervaren ze nodigen liever starters uit..

Punthoofd krijg ik ervan
Tja die zijn goedkoper
pi_122905920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:11 schreef From het volgende:

Punthoofd krijg ik ervan
als je een starter bent en solliciteert gaat de keuze uit naar iemand die meer ervaring heeft etc :')
pi_122907279
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Netjes :)

Weet je al wanneer?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 11:31:50 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122907905
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Netjes :)

Weet je al wanneer?
Nee -O-

Woensdagmiddag gesprek gehad en we zijn uit elkaar gegaan met de uitspraak dat hij een 2e gesprek met een andere collega zou inplannen maar nog niets gehoord.

-edit- Ow jawel, wel een linkedin connectverzoek.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 14:11:42 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122913063
quote:
Hoi Jeroen, ik heb vanmorgen overleg gehad met mijn compagnons. Die hadden - meer dan ik - moeite met het ontbreken van ervaring in de <branche>. Dat laatste is misschien toch onontbeerlijk vanwege de intensieve contacten met opdrachtgevers die gepokt en gemazeld zijn in de <branche>.
Ik wil een tweede gesprek daarom afzeggen.
-O-
pi_122913166
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

-O-
Lekker bijdehand.... :X
pi_122913535
Welke branche jeroen?
Ik krijg net een uitnodiging voor een gesprek, branche waar ik niet om zit te springen... lastig. (voor de info heb fulltime werk maar wil stap maken)
pi_122913706
quote:

[..]

-O-
En dat zeggen ze via mail?
pi_122914359
Hij durfde je niet te bellen? :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 15:01:03 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122914987
Ze hadden überhaupt geen telefoonnummer van me bedenk ik me nu. Het contact was nogal vreemd tot stand gekomen.

Maar erg jammer, ik had er graag gewerkt. Had weer lekker pionieren in een nichemarkt geweest. Ligt me toch het best.
pi_122919710
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze hadden überhaupt geen telefoonnummer van me bedenk ik me nu. Het contact was nogal vreemd tot stand gekomen.

Maar erg jammer, ik had er graag gewerkt. Had weer lekker pionieren in een nichemarkt geweest. Ligt me toch het best.
zij zien het niet als pionieren in een niche markt blijkbaar...

Ik had voor de gein gereageerd op de functie van helldeskmedewerker bij xs4all en kreeg een heeel net mailtje terug van randstad maar met een boud reden (profiel sluit niet aan) meer dan 10 jaar ervaring met alles wat met internet te maken heeft, ook telefonie en digitale tv ontbreken niet in mijn kennispakket :)
zeg dan gewoon je bent te oud
pi_122920013
Nog steeds niets gehoord van recruiter. Gemaild, gebeld, voicemails ingesproken... Geen stijl dit. En het schijnt nog wel een toonaangevend bureau te zijn. :{w
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 17:01:53 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122920059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:53 schreef marcosta het volgende:

[..]

zij zien het niet als pionieren in een niche markt blijkbaar...
Jawel hoor. Alleen zien ze mij niet als de pionier. Tenminste... 2 mensen die ik NIET gesproken heb. Degene die ik WEL gesproken heb zag het wel zitten.
pi_122920251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor. Alleen zien ze mij niet als de pionier. Tenminste... 2 mensen die ik NIET gesproken heb. Degene die ik WEL gesproken heb zag het wel zitten.
Jammer dat je je zegje niet mag doen dan!
pi_122920313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

doet me een beetje denken aan vroeger, toen ik nog klein was enzo. Of ik mee kon fietsen naar school bijv. "Ja van mij mag je wel mee hoor, maar ik weet niet wat Dinges wil..."

Smoesjes dus. Zo zou ik het opvatten... maar ja.. wie ben ik :P
pi_122920525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog steeds niets gehoord van recruiter. Gemaild, gebeld, voicemails ingesproken... Geen stijl dit. En het schijnt nog wel een toonaangevend bureau te zijn. :{w
Welk bureau?
Geloof me, je hoort alleen van een recruiter als er echt iets in zit. Als je niets hoort heeft mailen, bellen, ed. ook weinig zin.
Het gaat hun erom dat ze (snel) mensen kunnen plaatsen, zo niet, ben je niet interessant.

Ik ben er ook een geweest, helaas :')
pi_122921185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:14 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Welk bureau?
Geloof me, je hoort alleen van een recruiter als er echt iets in zit. Als je niets hoort heeft mailen, bellen, ed. ook weinig zin.
Het gaat hun erom dat ze (snel) mensen kunnen plaatsen, zo niet, ben je niet interessant.

Ik ben er ook een geweest, helaas :')
YER.

Beetje jammer. In het begin moest alles snel snel snel, en dan hoor je opeens niets meer. Als het niets wordt laat het me dan gewoon weten, in plaats van me nu zo onbeschoft te negeren.
pi_122921294
quote:

[..]

-O-
Meh. Dit is echt het bekende praatje hè? "Niet genoeg ervaring". Alsof je dat per sé nodig hebt. Mogen mensen niet langer op de werkplek zelf bewijzen of ze iets kunnen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 17:47:50 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122921693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:08 schreef Apotheose het volgende:

[..]

doet me een beetje denken aan vroeger, toen ik nog klein was enzo. Of ik mee kon fietsen naar school bijv. "Ja van mij mag je wel mee hoor, maar ik weet niet wat Dinges wil..."

Smoesjes dus. Zo zou ik het opvatten... maar ja.. wie ben ik :P
Ja zou ik ook denken in een normaal geval.Maar in dit geval was er helemaal geen vacature. In een conversatie over iets anders heb ik laten vallen dat als ze nog iemand zochten ik me aanbevolen hield en vervolgens werd ik uitgenodigd :)
pi_122921999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

YER.

Beetje jammer. In het begin moest alles snel snel snel, en dan hoor je opeens niets meer. Als het niets wordt laat het me dan gewoon weten, in plaats van me nu zo onbeschoft te negeren.
Ik had ook een keer op een van hun vacatures gereageerd. Ik paste naar mijn mening prima in het geschetste plaatje, maar kreeg vrij snel een afwijzing. De vacature bleef vervolgens nog een half jaar open staan. Waarom dan niet even een gesprek aangaan, dat snap ik dan niet. :N
pi_122922226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja zou ik ook denken in een normaal geval.Maar in dit geval was er helemaal geen vacature. In een conversatie over iets anders heb ik laten vallen dat als ze nog iemand zochten ik me aanbevolen hield en vervolgens werd ik uitgenodigd :)
ok :) Nou dan is het op zich wel positief dat ze je wel zien zitten. Wel zuur dat het je uiteindelijk niet bent geworden..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 18:30:20 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122922866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

YER.

Whehehe ben ik 2 maanden terug ook geweest..

"Je hebt zeker wel gezien dat de vacature nogal algemeen omschreven was. Dat komt omdat we regelmatig dat soort vacatures in portfolio hebben. Maar misschien kan ik je ergens plaatsen, ik bel je overmorgen"

Nooit meer wat gehoord.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:13:07 #106
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122943430
'Hoi Jeroen, ik heb vanmorgen overleg gehad met mijn compagnons. Die hadden - meer dan ik - moeite met het ontbreken van ervaring in de <branche>. Dat laatste is misschien toch onontbeerlijk vanwege de intensieve contacten met opdrachtgevers die gepokt en gemazeld zijn in de <branche>.
Ik wil een tweede gesprek daarom afzeggen'

Dat er geen tweede gesprek komt zegt mij dat de gozert die je heeft uitgenodigd daar helemaal geen mandaad voor had, knullig.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:21:21 #107
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122943550
quote:
Hoi Jeroen, ik heb vanmorgen overleg gehad met mijn compagnons. Die hadden - meer dan ik - moeite met het ontbreken van ervaring in de <branche>. Dat laatste is misschien toch onontbeerlijk vanwege de intensieve contacten met opdrachtgevers die gepokt en gemazeld zijn in de <branche>.
Ik wil een tweede gesprek daarom afzeggen'

Dat er geen tweede gesprek komt zegt mij dat de gozert die je heeft uitgenodigd daar helemaal geen mandaad voor had, knullig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 12:16:31 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122945565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:13 schreef Graslul het volgende:

Nou..., hij is eigenaar. Samen met 2 compagnons dus. Maar heel handig is het allemaal niet nee.

Het allerlulligste vind ik dat je elke keer weer enthousiast wordt, om dan toch weer aan het kortste eind te trekken. Ben even een beetje sollicitatie moe.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:49:15 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122946345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou..., hij is eigenaar. Samen met 2 compagnons dus. Maar heel handig is het allemaal niet nee.

Het allerlulligste vind ik dat je elke keer weer enthousiast wordt, om dan toch weer aan het kortste eind te trekken. Ben even een beetje sollicitatie moe.
Wat bij mij vaak werkt is om het dan even 1,5 week rustig aan te doen en alleen maar vacatures te bekijken en op te slaan, ipv meteen er op te solliciteren. En dan na 1,5 week die backlog wegwerken.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 12:50:21 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122946371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bij mij vaak werkt is om het dan even 1,5 week rustig aan te doen en alleen maar vacatures te bekijken en op te slaan, ipv meteen er op te solliciteren. En dan na 1,5 week die backlog wegwerken.
Misschien wel een idee ja. Het liefst zou ik al die energie in mijn parttime aanstelling steken in de hoop dat je die snel kan uitbreiden naar meer, maar ja het UWV he :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:08:33 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122946894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb verder ook geen relevante nevenactiviteiten gedaan tijdens mijn studie, in de veronderstelling dat mijn studie zelf voldoende zou moeten zijn.

Overigens net per mail weer een afwijzing binnen gekregen van een kantoor met de mededeling dat mijn profiel niet voldoende aansluit op de eisen die het kantoor stelt aan potentiële kandidaten voor een plaats als kandidaat-notaris. Zo ontzettend arrogant. Ik heb de papieren, ik ben nominaal afgestudeerd en ik heb nog nooit een vak hoeven herkansen. Hoezo ik voldoe niet aan de eisen? Meteen teruggebeld, maar mevrouw is vandaag natuurlijk weer afwezig.
Het aanbod binnen het notarieel is waanzinnig hoog. Nominaal afstuderen (in de zin van dat je een papiertje hebt) is praktisch het absolute minimum. Een dubbele master (fiscaal/notarieel) met een goede stagebeoordeling van een bekend kantoor is een beetje de standaard en verder doen de meeste studenten ook nog 1000 dingen naast hun studie wat op een c.v gekwakt kan worden als aantoonbare ervaring en daarnaast ook heel veel connecties en aansluitingen oplevert. Ik snap om eerlijk te zijn ook niet wie jou vertelt heeft dat alleen het papiertje voldoende voorbereiding was?

Kan zijn dat ik het al eens eerder gepost heb maar als je echt verder wil met het notarieel dan is het een kwestie van gewoon zoveel mogelijk stage lopen totdat je over genoeg ervaring of connecties beschikt om direct door te stromen. Aangezien veel (kleinere) kantoren momenteel in zwaar weer verkeren is het ook niet zo dat elke notariële werkgever een blijvertje is. Met een beetje pech lig je er vanwege bedrijfseconomische redenen er zo uit. Aangezien K-N een flinke investering vraagt van een kantoor is het zo dat je ook echt wat te bieden moet hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122952287
quote:

-O-
Ik ken iemand die notarieel recht heeft gestudeerd met een goede baan (dezelfde als ik heb :P), maar wel buiten het notariaat.
Ik zou het zelf nooit zoeken bij een uzb (ik ben bijna 2 jaar geleden afgestudeerd jurist). Kijk eens op jbb.nl, of andere juridische banenbanken. Er zijn ook bureaus die zich richten op startende juristen, bijvoorbeeld Eiffel, Usg juristen....
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:12:25 #113
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_122954498
@Copthorne en eventuele andere juristen: Ik kreeg vandaag een foldertje binnen over het nationaal juristen congres, een carriere-evenement op 15 maart a.s., wellicht is het iets voor je netwerk, een stage of eventueel een baan. Er zijn ook workshops geloof ik, dus, wie weet ...
klerkje
pi_122987693
Morgen niet 1 maar 2 sollicitatiegesprekken.

1e bij een gemeentelijke afvalverwerker en de 2e bij een technisch/logistiek detacheringsbureau.
pi_122993577
Hallo iedereen,

Even mijn verhaal; In 2010 ben ik afgestudeerd in Communicatiewetenschap ( ja ik weet het, domste beslissing ooit, maar het leek zo leuk toen ik 18 was :'( ). Daarna nog een tweede master gedaan om mijn baankansen iets te verhogen en omdat ik toch geen werk kon vinden. 2011-2012 zwaar depressief geweest omdat ik maar geen baan kon vinden (vooral boos op mezelf dat ik zo'n k*t opleiding heb gekozen). Eind 2012 maar besloten te solliciteren op een stage. Tijdens het gesprek vertelden ze al dat ze mij na afloop van mijn stage geen werk konden bieden. Maar dat boeide me niet eens meer, als ik maar bezig was. Na een paar maanden riep de afdelingshoofd mij in zijn kamer en vertelde dat ze zeer tevreden met mij zijn en daarom mijn stage wilden afbreken om mij een contract aan te dienen. Oh touwens toen ik stage ging lopen had ik nog een WW uitkering en dit mocht ik behouden. WW bedrag was namelijk hoger dan de stagevergoeding. Ik ben met toestemming van het UWV stage gaan lopen. Voorwaarden waren volgens mij: het moet een onbetaalde stage zijn (tegen het bedrijf gezegd dat ik geen stagevergoeding wil), en in een vakgebied waar je nog een werkervaring in hebt. Dus tip voor mensen in de WW: benader je jobcoach hierover!

en iedereen die nog moet beslissen welke opleiding hij/zij moet doen: DOE GEEN COMMUNICATIEWETENSCHAP!!!! je leert niks en je kunt er niks mee tenzij je goede connecties hebt, anders zul je struggelen 4 life!
pi_122994392
Hoe kom je aan een WW-uitkering als je nooit werk hebt gehad? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_122995071
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:06 schreef pussywillow het volgende:
Je hebt zeker nooit gehoord van bijbanen? Of heeft pappie alles voor je betaald tijdens je studie? Ik heb tijdens mijn studietijd altijd minstens 24 uur per week gewerkt, meestal meer. Het project liep waaraan ik werkte liep af en ik had niks anders daarom heb ik in 2012 6 maanden ww uitkering gehad. het was 750 p.m. dus zeker geen vetpot, maar wel meer dan de 450 euro stagevergoeding die ik zou krijgen. Met 'geen baan' kunnen vinden bedoel ik een echte startersbaan binnen mijn vakgebied
pi_122995620
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:17 schreef The87girl het volgende:

[..]

Je hebt zeker nooit gehoord van bijbanen? Of heeft pappie alles voor je betaald tijdens je studie?
:?
  zondag 17 februari 2013 @ 17:37:56 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122996072
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:06 schreef pussywillow het volgende:
niet. wat je dan wel kunt proberen is een bijstandsuitkering aan te vragen, maar als je jong bent kom je dan in een 'work first' traject waarbij je ergens tewerkgesteld wordt waar je misschien helemaal neit wilt werken.
Een gedicht over Maanvis
pi_123028517
Het is weer een tenenkrommende dag qua werk zoeken. Vooral het salaris aanbod is om te huilen.... :N
pi_123029320
Ik krijg net een vacature aangereikt met een salaris wat onder mijn huidige en onder de norm zit.. wat moet je ermee ?
Wel een sollicitatie gescoord as woensdag en krijg net via de mail een nieuwe uitnodiging binnen :)
  maandag 18 februari 2013 @ 14:03:27 #122
34974 trigt013
pi_123029515
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Het is weer een tenenkrommende dag qua werk zoeken. Vooral het salaris aanbod is om te huilen.... :N
Dat viel me ook op dat ze voor een HBO functie gerust maximaal 2500 a 2700 willen geven.
pi_123030305
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:03 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat viel me ook op dat ze voor een HBO functie gerust maximaal 2500 a 2700 willen geven.
Zeker functies buiten mijn "comfortzone". Ik kom zulke bedragen dus echt niet tegen.

1900-2100 voor HBO functies :X
pi_123030830
Ligt ook aan aantal jaren ervaring natuurlijk... 2500 zal niet voor een starter zijn
pi_123030845
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:25 schreef Spezza19 het volgende:

Zeker functies buiten mijn "comfortzone". Ik kom zulke bedragen dus echt niet tegen.

1900-2100 voor HBO functies :X
Bruto? :o :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123030914
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ken iemand die notarieel recht heeft gestudeerd met een goede baan (dezelfde als ik heb ), maar wel buiten het notariaat.Ik zou het zelf nooit zoeken bij een uzb (ik ben bijna 2 jaar geleden afgestudeerd jurist). Kijk eens op jbb.nl, of andere juridische banenbanken. Er zijn ook bureaus die zich richten op startende juristen, bijvoorbeeld Eiffel, Usg juristen....
Bedankt voor je reactie! :)

Misschien een beetje een persoonlijke vraag, maar hoe ben jij destijds binnen gerold bij je huidige werkgever? Overal waar ik kijk, of het nou WO, HBO of MBO is, juridisch medewerker of kandidaat-notaris, full-time of part-time, vrijwel overal wordt minimaal 1 of 2 jaar werkervaring gevraagd. Ik solliciteer me suf op jbb.nl, vacaturebanknotariaat.nl etc., maar al maanden zonder resultaat.
Copthorne 2.0
pi_123030950
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bruto? :o :o
Bruto ja....

En dan kreeg ik hier ooit een keer het verwijt dat ik mij niet aan moest stellen.... :') :D
pi_123032322
Nog steeds niks gehoord van mijn sollicitatiegesprek vorige week. Zou eigenlijk vrijdag al wat horen. Straks eens even bellen. Ik heb nu een week 'vakantie', dus die kan ik mooi gebruiken om te solliciteren. Ook de recruiter heeft nog niets laten weten. Ik stuur 'm nog één mail en dan neem ik zelf wel contact op met het bedrijf waar ik voorgesteld zou zijn.
pi_123033715
Bij ons op het werk wordt veel VAPRO gevraagd, technische opleiding (mbo). Alleen niemand doet dat, dus mensen zijn moeilijk te vinden. Opleidingen waar geen werk voor is zijn populairder geloof ik :s
pi_123033771
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
. Alleen niemand doet dat,
Omdat je er een baan voor nodig hebt ;)
pi_123033800
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat je er een baan voor nodig hebt ;)
Nee, kan ook op school.
pi_123033872
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Nee, kan ook op school.
Ja, maar dus niet voor mensen die zich willen laten omscholen....
pi_123033968
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, maar dus niet voor mensen die zich willen laten omscholen....
Jawel?
  maandag 18 februari 2013 @ 16:09:36 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_123033989
Betaalt het bedrijf waar jij voor werkt ook de omscholing?
Een gedicht over Maanvis
pi_123034113
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Jawel?
Nee, want hoe ga je die praktijkinvulling regelen vanuit je bestaande baan?
pi_123034122
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Betaalt het bedrijf waar jij voor werkt ook de omscholing?
Ja, het zit alleen wel in Amsterdam.
pi_123034164
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, want hoe ga je die praktijkinvulling regelen vanuit je bestaande baan?
Ik dacht dat de meeste hier werkloos waren.
pi_123034653
Iemand die werkloos is, wil geen opleiding van 3 jaar volgen; die wil werken. Naast het feit dat je dus praktijkinvulling moet hebben (wat op zich logisch is), zorgt dat ervoor dat je nauwelijks instroom hebt.

Ze willen hier (omgeving Botlek) minimaal VAPRO-A hebben. Ik ken er genoeg die zouden willen omscholen, vanwege het feit dat hun huidige baan niet bevalt of andere toekomstprognoses, maar het wordt erg lastig. :)
  maandag 18 februari 2013 @ 16:59:28 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_123036066
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Ja, het zit alleen wel in Amsterdam.
Dus bij het bedrijf waar jij voor werkt kun je beginnen zonder die opleiding en dan word je gewoon omgeschoold in vapro?
Een gedicht over Maanvis
pi_123036353
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus bij het bedrijf waar jij voor werkt kun je beginnen zonder die opleiding en dan word je gewoon omgeschoold in vapro?
Er zitten nu een aantal mensen die bezig zijn met VAPRO, sommigen hebben verder geen diploma's. Bij de vacature staat tegenwoordig als eis VAPRO B, maar weet niet of dat in de praktijk ook geldt. Kom je uit Amsterdam dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door NeeOfTochJA op 18-02-2013 17:12:25 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2013 @ 17:33:33 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123037343
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:39 schreef Zocalo het volgende:
Ligt ook aan aantal jaren ervaring natuurlijk... 2500 zal niet voor een starter zijn
Ik vind 3500 al weinig :@
pi_123037558
Recruiter van YER eindelijk gesproken, functie schijnt vorige week al intern te zijn ingevuld. Had er al niets van verwacht, mede omdat het zo lang duurde. Maar we zoeken gewoon 'lekker' verder!
  Moderator / Redactie FP maandag 18 februari 2013 @ 17:41:03 #143
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_123037582
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Bruto ja....

En dan kreeg ik hier ooit een keer het verwijt dat ik mij niet aan moest stellen.... :') :D
Elke kans is er een ;)

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:39 schreef Zocalo het volgende:
Als starter verdiende ik 2000 euro bruto. Nu zit ik rond de 2400. Als je als starter 2500 euro bruto kan verdienen heb je het niet slecht gedaan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP maandag 18 februari 2013 @ 17:41:24 #144
Brabo Bastard
pi_123037600
quote:
11s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wou dat ik dat kon verdienen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_123037866
quote:
11s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind 2k al veel :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 februari 2013 @ 17:50:50 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123037942
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Elke kans is er een ;)

[..]

Als starter verdiende ik 2000 euro bruto. Nu zit ik rond de 2400. Als je als starter 2500 euro bruto kan verdienen heb je het niet slecht gedaan.
voor de klas gaan staan :P

Dat verdiende ik eerst en bij mn volgende baan 2000 :') zit nu na 1,5 jaar wel op 2300 gelukkig :P
Niet meer actief op Fok!
  Moderator / Redactie FP maandag 18 februari 2013 @ 17:59:09 #147
Brabo Bastard
pi_123038223
quote:
9s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind 2k al veel :')
Dat is voor heel veel al een mooi begin ±Y
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

voor de klas gaan staan :P

Dat verdiende ik eerst en bij mn volgende baan 2000 :') zit nu na 1,5 jaar wel op 2300 gelukkig :P
Ik ben geen goede leraar :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_123038385
Nou, ik ga maar weer eens mijn neus hier laten zien. Ondanks dat ik aan het werk ben (en als een van de sleutelpersonen in het bedrijf aangewezen ben) ga ik toch weer aan de sollicitatie slag. Want solliciteren vanuit een baan is toch fijner dan als je baanloos bent.

Wel weer pech: de bouw branche ligt nog dieper op zijn gat dan vorig jaar. En nu als werkvoorbereider wil ik graag weer als constructeur aan de slag (want ik mis het wel: werken aan iets met zo veel verantwoordelijkheid. Als je het verkeerd berekent, dan gaat het tegen de vlakte!).

Maar dat gaat nog moeilijk worden.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  Moderator / Redactie FP maandag 18 februari 2013 @ 18:07:44 #149
Brabo Bastard
pi_123038528
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Ordos20 het volgende:
Nou, ik ga maar weer eens mijn neus hier laten zien. Ondanks dat ik aan het werk ben (en als een van de sleutelpersonen in het bedrijf aangewezen ben) ga ik toch weer aan de sollicitatie slag. Want solliciteren vanuit een baan is toch fijner dan als je baanloos bent.

Wel weer pech: de bouw branche ligt nog dieper op zijn gat dan vorig jaar. En nu als werkvoorbereider wil ik graag weer als constructeur aan de slag (want ik mis het wel: werken aan iets met zo veel verantwoordelijkheid. Als je het verkeerd berekent, dan gaat het tegen de vlakte!).

Maar dat gaat nog moeilijk worden.
Ik wens je alle succes toe kerel, maar het zal inderdaad heel erg lastig worden vrees ik. De hele bouw ligt onderuit omdat er niet geïnvesteerd wordt in nieuwe projecten hoor ik van mijn vader (die is schilder). En het lijkt erop dat het niet beter zal gaan worden zo 1 2 3.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_123038742
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:07 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik wens je alle succes toe kerel, maar het zal inderdaad heel erg lastig worden vrees ik. De hele bouw ligt onderuit omdat er niet geïnvesteerd wordt in nieuwe projecten hoor ik van mijn vader (die is schilder). En het lijkt erop dat het niet beter zal gaan worden zo 1 2 3.
Inderdaad. En het is pech hebben dat ik civiel technisch ben opgeleid, maar enkel bouwkundige ervaring als constructeur heb (met voornamelijk ervaring in de prefab betonbouw). Dus dat werkt slecht, want al die civiel technische boys kunnen zich heel hautain gedragen en je afschepen dat je niks waard bent (ondanks mijn inbreng dat je als constructeur met dezelfde basis werkt voor de infra als de woningbouw, goed de detaillering en de vertaalslag is iets anders, maar je blijft met moment rekene en beton blijft beton en staal blijft staal).

Ik kan me nog goed een sollicitatie herinneren waar er botweg in mijn gezicht geworpen werd dat ik minder waard was dan een HTS schoolverlater. Dat vindt ik wel van een botheid en een slecht inzicht in een kandidaat getuigen!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_123039247
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Elke kans is er een ;)

[..]

Dat is waar, maar ik ben er niet bij geholpen minder te verdienen dan mijn uitkering. :D
pi_123039647
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:32 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ben er niet bij geholpen minder te verdienen dan mijn uitkering. :D
Maar hoe oud ben je, hoeveel jaar ervaring?
pi_123040019
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Maar hoe oud ben je, hoeveel jaar ervaring?
33, ruim 5 jaar ervaring.
pi_123045454
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is pech hebben dat ik civiel technisch ben opgeleid, maar enkel bouwkundige ervaring als constructeur heb (met voornamelijk ervaring in de prefab betonbouw). Dus dat werkt slecht, want al die civiel technische boys kunnen zich heel hautain gedragen en je afschepen dat je niks waard bent (ondanks mijn inbreng dat je als constructeur met dezelfde basis werkt voor de infra als de woningbouw, goed de detaillering en de vertaalslag is iets anders, maar je blijft met moment rekene en beton blijft beton en staal blijft staal).

Ik kan me nog goed een sollicitatie herinneren waar er botweg in mijn gezicht geworpen werd dat ik minder waard was dan een HTS schoolverlater. Dat vindt ik wel van een botheid en een slecht inzicht in een kandidaat getuigen!
Och zulke dingen roepen ze volgens mij tegen iedereen wel. Heb een beetje geleerd dat op waarde te schatten. Bij mijn allereerste sollicitatie was ik volgens de recruiter ook een waardeloze sollicitant. Toch heb ik er in de loop der tijd een aantal jaarcontracten uitgesleept. Tsja. Zijn verlies, hij had een graantje mee kunnen pikken als hij het tactischer had aangepakt, hij had me namelijk bij zeker 2 van mijn werkgevers kunnen bemiddelen.
pi_123046998
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:41 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! :)

Misschien een beetje een persoonlijke vraag, maar hoe ben jij destijds binnen gerold bij je huidige werkgever? Overal waar ik kijk, of het nou WO, HBO of MBO is, juridisch medewerker of kandidaat-notaris, full-time of part-time, vrijwel overal wordt minimaal 1 of 2 jaar werkervaring gevraagd. Ik solliciteer me suf op jbb.nl, vacaturebanknotariaat.nl etc., maar al maanden zonder resultaat.
Ik heb gewoon een brief gestuurd! Ik werd toen uitgenodigd om een casus te maken. Daar kwam ik doorheen en ook door de opvolgende twee gesprekken. Het gaat om een van de hoge colleges van staat. Die waar er altijd een vacature open staat ;)
Er is daar altijd ruimte voor goede mensen: zowel voor jonge (en oudere) pas afgestudeerden als ex-advocaten of juristen die al een tijd andere dingen hebben gedaan.
pi_123047155
Speaking of werkzoekend....ik ben via netwerk gevraagd om te solliciteren voor een superleuke functie in het bedrijfsleven, in het rechtsgebied dat ik erg interessant vind. Het salaris dat ze me bieden is erg interessant (rijksoverheid biedt niet de hoogste salarissen) maar ze kunnen me 'slechts' een contract voor 6 mnd aanbieden. Dus nu heb ik een luxeprobleem. Geef ik mijn vaste baan op bij het Rijk voor deze interessante baan of niet...keuzes, keuzes...
Jammer dat er niet zoiets bestaat als een terugkeergarantie.
  Moderator / Redactie FP maandag 18 februari 2013 @ 21:17:17 #157
Brabo Bastard
pi_123047773
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Speaking of werkzoekend....ik ben via netwerk gevraagd om te solliciteren voor een superleuke functie in het bedrijfsleven, in het rechtsgebied dat ik erg interessant vind. Het salaris dat ze me bieden is erg interessant (rijksoverheid biedt niet de hoogste salarissen) maar ze kunnen me 'slechts' een contract voor 6 mnd aanbieden. Dus nu heb ik een luxeprobleem. Geef ik mijn vaste baan op bij het Rijk voor deze interessante baan of niet...keuzes, keuzes...
Ik zou in deze tijd lekker blijven zitten waar je zit.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_123051535
Bij gebrek aan vacatures in mijn branche/omgeving nog maar eens een open sollicitatie verstuurd. Hoop dat ik in ieder geval uitgenodigd wordt.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:10:25 #159
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_123057087
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:
6 maand is erg kort.
Nu is een vaste baan in deze tijd natuurlijk ook niet zo vast maar ik zou toch het toch niet opgeven voor een baan op contract, je hebt er bovendien nog niet eerder gewerkt waardoor het ook kan tegenvallen.

Ondertussen regent het hier afwijzingen op (open) sollicitaties van de afgelopen maand.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_123057175
Ik had vandaag weer eens een oproep op linkedin geplaatst.... Netwerken FTW! *O*

2 oud collega's hadden gereageerd, morgen eens kijken wat ze precies hebben....

Vandaag tijdens mijn dagelijkse wandeling aan de praat geraakt met een willekeurige voorbijganger.. dat bleek ook een interessant gesprek te worden...
Morgen met hem om tafel....

:D
pi_123074964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:12 schreef Spezza19 het volgende:

Vandaag tijdens mijn dagelijkse wandeling aan de praat geraakt met een willekeurige voorbijganger.. dat bleek ook een interessant gesprek te worden...

haha mooi! :D

*gaat zo ook maar een stukkie wandelen :')
pi_123076395
Bijna afgestudeerd als fiscalist.

Heb tijdens mijn studie regelmatig het vacature aanbod in de gaten gehouden. Dit jaar is de vraag naar afgestudeerde fiscalisten gedaald naar bijna 0. Het was ook wel te verwachten dat de recessie uiteindelijk ook zijn invloed heeft op de fiscale arbeidsmarkt. Maar de omslag begin ik nu heel duidelijk te merken in mijn omgeving: vorig jaar kwamen fiscalisten nog redelijk makkelijk snel aan een baan, dit jaar wordt het lastig.

Wat ik me nu eigenlijk realiseer is: als fiscaal jurist ben je eigenlijk te gespecialiseerd om iets anders te doen. Daar stond ik toch te weinig bij stil bij het begin van mijn studie in 2007 (toen was de arbeidsmarkt voor fiscalisten, ondanks de begin van de recessie, nog heel erg gunstig). Het enige andere wat ik kan bedenken is het volgen van een management traineeship. Maar volgens mij zijn de aanmeldingen daarvoor erg hoog en dus weinig kans om erin te komen.

Voor alsnog houd ik er nog wel vertrouwen in omdat ik goede studieresultaten heb met de nodige relevante nevenactiviteiten tijdens mijn studie. Hoop dat de arbeidsmarkt (voor fiscalisten) in het tweede kwartaal wat aantrekt.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:05:29 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_123076412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:12 schreef Spezza19 het volgende:
Ik had vandaag weer eens een oproep op linkedin geplaatst.... Netwerken FTW! *O*

2 oud collega's hadden gereageerd, morgen eens kijken wat ze precies hebben....

Heerlijk, deze positieve ervaringen!
Een gedicht over Maanvis
pi_123076498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:04 schreef Legatus het volgende:

Wat ik me nu eigenlijk realiseer is: als fiscaal jurist ben je eigenlijk te gespecialiseerd om iets anders te doen. Daar stond ik toch te weinig bij stil bij het begin van mijn studie in 2007 (toen was de arbeidsmarkt voor fiscalisten, ondanks de begin van de recessie, nog heel erg gunstig). Het enige andere wat ik kan bedenken is het volgen van een management traineeship. Maar volgens mij zijn de aanmeldingen daarvoor erg hoog en dus weinig kans om erin te komen.

En eigenlijk denk ik nu: had ik maar een echt vak geleerd, zoals wiskunde, natuurkunde of econometrie o.i.d. Dan kan je tenminste nog een beetje focussen op de buitenlandse arbeidsmarkt en niet zo sterk afhankelijk van de Nederlandse arbeidsmarkt.
pi_123076706
Het bedrijf waar ik vorige week een gesprek had is er nog steeds niet uit. Vervelend hoor, dat afwachten. Vooral omdat het me een ontzettend leuke baan lijkt.
pi_123082130
Krijg vandaag een brief binnen van het UWV.

Ik schijn gewerkt te hebben in oktober vorig jaar. Of ik even 951,- euro bruto terug wil betalen (2 weken onterecht uitgekeerde WW volgens hun) en of ik ook even 100 euro boete wil aftikken omdat ik verzwegen heb dat ik gewerkt heb.
Mja, ik weet het niet, maar als je niet gewerkt hebt, heb ik niks verzwegen.

Morgen dus bellen met die lamzakken. Ik ga geen cent terug betalen aan ze.

:r
pi_123127079
Help wanted! Na iedere keer te horen te krijgen dat functies te licht voor me zijn wil ik nu dus gaan solliciteren van secretaresse naar office manager. Maar hoe omschrijf ik het beste dat ik dus wel de kwaliteiten daarvoor in huis heb maar het wel een uitdaging vind? Ik wil niet dat (als ik uitgenodigd wordt uiteraard) we weer op hetzelfde punt komen. Ik heb nu dit: "Na lange tijd te hebben gewerkt als secretaresse is het tijd om een stap verder te gaan. Ik wil graag aan de slag gaan als office manager waarbij ik meer taken en verantwoordelijkheden heb zodat mijn kwaliteiten, vaardigheden en kennis beter tot hun recht komen."

Het is idd zo dat secretaresse te "saai en simpel" voor mij is. Ik studeer deeltijd communicatie en dit is een communicatiebureau die de functie office manager open heeft staan.

Hebben jullie tips??
pi_123127202
Zijn hier nog 16-jarigen ofzo die voor ¤4 per uur wat simpel werk willen doen? Kan gewoon op de computer...
Facts don't care about your feelings
pi_123127239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn hier nog 16-jarigen ofzo die voor ¤4 per uur wat simpel werk willen doen? Kan gewoon op de computer...
Ik kan me zo voorstellen dat ze hier niet meelezen, maar misschien maak je er mensen in PUB blij mee?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123127268
Hmm maar zitten daar niet allemaal vmbo'ers?? :P

Waar kan ik dat PUB vinden?
pi_123127391
Oh, volgens mij heeft het een naamswijziging gehad _O-
Jong!
pi_123127428
Ah ik dacht al ben ik nou zo scheel.... :P thnx.
pi_123169566
Hoe lang hebben jullie wel eens moeten wachten voordat je een reactie kreeg op een sollicitatiegesprek? Ik wacht nu al anderhalve week op een reactie van het bedrijf. Ben ik nou zo ongeduldig, or what?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2013 @ 19:03:06 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123171302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoe lang hebben jullie wel eens moeten wachten voordat je een reactie kreeg op een sollicitatiegesprek? Ik wacht nu al anderhalve week op een reactie van het bedrijf. Ben ik nou zo ongeduldig, or what?
Ik kreeg tussendoor wel eens na een week terugkoppeling dat het nog een week ging duren.
pi_123171908
quote:
Ik vraag vaak aan het einde van het gesprek hoe lang het ongeveer gaat duren. Als ik dan niks hoor bel ik zelf (komt gelukkig nooit voor, wordt altijd keurig afgewezen).
Maargoed, bel anders eens hoe het ervoor staat?
pi_123171998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef missy25 het volgende:
Help wanted! Na iedere keer te horen te krijgen dat functies te licht voor me zijn wil ik nu dus gaan solliciteren van secretaresse naar office manager. Maar hoe omschrijf ik het beste dat ik dus wel de kwaliteiten daarvoor in huis heb maar het wel een uitdaging vind? Ik wil niet dat (als ik uitgenodigd wordt uiteraard) we weer op hetzelfde punt komen. Ik heb nu dit: "Na lange tijd te hebben gewerkt als secretaresse is het tijd om een stap verder te gaan. Ik wil graag aan de slag gaan als office manager waarbij ik meer taken en verantwoordelijkheden heb zodat mijn kwaliteiten, vaardigheden en kennis beter tot hun recht komen."

Het is idd zo dat secretaresse te "saai en simpel" voor mij is. Ik studeer deeltijd communicatie en dit is een communicatiebureau die de functie office manager open heeft staan.

Hebben jullie tips??
Niet om bijdehand te doen, maar is een officemanager niet gewoon een secretaresse met wat extra randtaken?
En wat is "na lange tijd"? 10 jaar? 15 jaar? Als je nog op school zit zal het niet zo lang zijn? Dus dat zou ik uit je zin halen.
pi_123178106
Sup.

Ik behoor sinds 1 februari tot de doelgroep van dit topic. Begin februari heb ik via brief/mail gesolliciteerd op een interessante functie, waarna ik een automatische reply kreeg met een ontvangstbevestiging (enorm grote werkgever). Daarin werd de procedure uitgelegd en stond ook de afsluitende zin:

quote:
De procedure kan enige tijd in beslag nemen, wij verzoeken u daarover niet al te snel contact op te nemen.
Nu is het twee weken later. Is het nu nog steeds te vroeg om te bellen? Ik heb het telefoonnummer van de contactpersoon en ben eigenlijk van plan om morgen eens te vragen, maar is dat netjes na zo'n zin uit de bevestigingsmail?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2013 @ 21:27:38 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123178405
Gewoon bellen.
pi_123178879
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon bellen.
^O^ Doe ik morgenvroeg dan :)
pi_123183248
Hallo, ik ben na een jaar ook weer terug in dit topic ;(
Jaarcontract niet verlengd vanwege economische situatie bedrijf / herorganisatie...

Ben eigenlijk ook wel toe aan iets anders, dus laat ik het positief inzien.

Nu zag ik een vacature die eigenlijk mooi aansluit op wat ik nu doe. Zou het nou handig zijn om in mijn sollicitatiebrief te vermelden waarom ik op zoek ben (contract loopt af) of is het beter om dat pas in een eventueel gesprek te noemen?

De reden waarom ik overweeg het in de brief te noemen is omdat ik dan kan zeggen dat ik juist op deze vacature solliciteer omdat die goed aansluit op wat ik nu doe en dat ik dus "overstap" omdat ik specifiek deze werkzaamheden leuk vind

Hoe doen jullie dat in jullie brieven? Wel of niet benoemen?
pi_123185865
Ik zou het niet noemen. Jij wilt een andere baan en je kiest voor hun. Als je erbij zegt dat je eigenlijk toch al weg moet bij je huidige bedrijf kom je in mijn optiek minder sterk over, omdat je dan uit noodzaak voor dat bedrijf kiest.
pi_123192185
Heb ik uiteraard gedaan twee dagen geleden, maar degene die erover gaat was in bespreking o.i.d. dus heb ik een terugbelverzoek achtergelaten. Maar goed, twee weken is toch best lang voor het beoordelen van een (paar) gesprek(ken)?
pi_123198044
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een brief gestuurd! Ik werd toen uitgenodigd om een casus te maken. Daar kwam ik doorheen en ook door de opvolgende twee gesprekken. Het gaat om een van de hoge colleges van staat. Die waar er altijd een vacature open staat ;)
Er is daar altijd ruimte voor goede mensen: zowel voor jonge (en oudere) pas afgestudeerden als ex-advocaten of juristen die al een tijd andere dingen hebben gedaan.
Dan ben je denk ik binnen gekomen in een tijd waarin het economisch nog minder erg was (zal waarschijnlijk 2010 of 2011 geweest zijn?). Ik heb ook geprobeerd om bij de overheid werk te vinden, maar zonder relevante nevenactiviteiten, stages, werkervaring is dat ook een mission impossible.

Was die casus trouwens moeilijk? Ik heb mijn studie anderhalf jaar geleden afgesloten, maar bij mijn laatste sollicitatiegesprek (eind januari alweer) werd me plotseling een casus uit de praktijk voorgelegd. Een vraag die je normaal op een proefwerk krijgt. Die kon ik echt niet accuraat beantwoorden. Je kunt voor een sollicitatiegesprek toch niet 4 jaar aan lesstof gaan herhalen? Je leert toch wel in de praktijk.
Copthorne 2.0
pi_123200694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef gifkwal het volgende:
Jaarcontract niet verlengd vanwege economische situatie bedrijf / herorganisatie...

Nu zag ik een vacature die eigenlijk mooi aansluit op wat ik nu doe. Zou het nou handig zijn om in mijn sollicitatiebrief te vermelden waarom ik op zoek ben (contract loopt af) of is het beter om dat pas in een eventueel gesprek te noemen?

De reden waarom ik overweeg het in de brief te noemen is omdat ik dan kan zeggen dat ik juist op deze vacature solliciteer omdat die goed aansluit op wat ik nu doe en dat ik dus "overstap" omdat ik specifiek deze werkzaamheden leuk vind

Persoonlijk zou ik er niet zoveel over nadenken; je sollicitatie zal echt niet "vallen" doordat je noemt dat je nu werk hebt. Vanuit een werksituatie solliciteren is altijd nog beter dan vanuit een niet-werksituatie.

Ik zie dus geen issues. Op tv heb je ook reclame van monsterboard van een kerel die niet tevreden is met zijn huidige baan en daarom er wel eens 'goed aan zou doen' om te solliciteren.
pi_123202555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef gifkwal het volgende:

Geef je je onderhandelingspositie dan niet een beetje weg?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:50:13 #186
34974 trigt013
pi_123203466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef McNulty het volgende:

[..]

Alsof er nog tegenwoordig er iets te onderhandelen valt, de werkgevers hebben de kaarten in handen en dat weten ze.
pi_123207036
Meh, afgewezen. ;(

Reden: ik zou niet in het team passen. Mja, ik vraag me altijd af of mensen zoiets op voorhand al kunnen weten nav een sollicitatiegesprek van een half uur. Misschien heb ik wel teveel vragen gesteld tijdens het gesprek.
pi_123208909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:35 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

^O^ Doe ik morgenvroeg dan :)
Twee keer gebeld, geen gehoor. Voicemail achtergelaten.... vast op wintersport ;(
pi_123209453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Meh, afgewezen. ;(

Reden: ik zou niet in het team passen. Mja, ik vraag me altijd af of mensen zoiets op voorhand al kunnen weten nav een sollicitatiegesprek van een half uur. Misschien heb ik wel teveel vragen gesteld tijdens het gesprek.
Balen! :{

Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
pi_123210701
Gesprek voorliep super, kreeg zelfs te horen dat ik de functie aan zou kunnen, binnen 1 a 2 jaar door kon groeien en in het team zou passen. Donderdag of vrijdag krijg je een reactie van ons.. Donderdag hadden ze het uitzendbureau ook super positief feedback gegeven, vrijdag meer informatie. Maar ondertussen is het bijna weekend en heb ik nog niets gehoord...
pi_123211288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:

Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
Ik ben het wel met hem eens. Ik ben bijv. echt slecht in het verkopen van mezelf, maar goed in wat ik doe. En wat ik doe heeft niets te maken met iets verkopen of daar goed in zijn. Maar ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft. (en ik vertik het gewoon om te liegen en de boel fraaier voor te doen dan het is, maar dat lijkt de standaard te zijn)
pi_123211557
Daarom zouden bedrijven ook vaker een referentie moeten inwinnen bij de laatste werkgever (als je die als referentie hebt tenminste) van de sollicitant. Als jij bv ergens een half jaar of langer hebt gewerkt kunnen je (ex-)collegas/manager vast wel vertellen hoe jij functioneert. Helaas worden referenties bijna niet gebruikt, alleen door uitzend- en werving en selectiebureaus als reden voor inschrijving.

Je kunt slechts een fractie van iemand's houding en gedrag zien tijdens zo'n sollicitatiegesprek en dan nog kunnen er allerlei redenen zijn waarom die persoon zich zo presenteert (zenuwachtig, slecht geslapen, nerveus etc). Ik vind de reden dat 'we denken dat je niet in het team past' dus redelijk verwaarloosbaar, vooral zonder referentiecheck.
pi_123211639
Ik zou heel graag willen dat ze mijn referenties belden! *O*
pi_123212850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef McNulty het volgende:

[..]

Allicht. De reden waarom ik het overweeg te melden is ook omdat bepaalde voorwaarden van deze functie duidelijk minder zijn dan het werk dat ik nu doe (het is bijv. maar een tijdelijke functie). Dan denk ik dat ik misschien toch beter meteen open kaart kan spelen, anders vragen zij zich ook maar af waarom ik zou gaan "downgraden".
pi_123213408
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben het wel met hem eens. Ik ben bijv. echt slecht in het verkopen van mezelf, maar goed in wat ik doe. En wat ik doe heeft niets te maken met iets verkopen of daar goed in zijn. Maar ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft. (en ik vertik het gewoon om te liegen en de boel fraaier voor te doen dan het is, maar dat lijkt de standaard te zijn)
Tja, ik heb dat ook wel gehad. Ik heb twee goede diploma's en weet ook wel dat ik het kan.
Maar in gesprekken kan ik zenuwachtig zijn, plus dat ik niet houd van me beter voor te doen dan ik ben (eerder bescheiden).

Vaak gaan ze dan voor een andere kandidaat. Wat ik die column omschreven wordt klopt ook wel, in die zin dat ik geloof dat ik mijn huidige baan te danken heb aan de goede voorbereiding. Daardoor kon ik verwachte vragen goed tackelen en relevante vragen stellen.
pi_123216002
Ik vraag me ook echt af wat de communicatie is bij sommige bedrijven.

Ik had een maand geleden een sollicitatie gestuurd, dat kon alleen al per brief. Nouja, hoewel ouderwets, geen probleem. Niks meer gehoord, en in de tussentijds een andere leuke baan gevonden.
Nu kreeg ik vandaag post dat ik op gesprek mag komen. Dus ook niet eens gebeld, maar alleen een brief (!).

Ze staan bekend om kostenminimilisatie, maar dit is toch wel heel erg :')
Nog extra omdat het een leidinggevende functie op HBO/WO niveau is.
pi_123219420
In het vorige topic heb ik aangegeven dat ik dan toch maar eens zou gaan kijken en reageren.
Ben naar de uitzendbureaus geweest, maar die hebben geen banen in mijn sector waar je zonder diploma terecht kan, en banen buiten mijn sector niet voor die twee dagen dat ik het naast mijn afstuderen kan doen.
Heb via internet direct op wat vacatures gereageerd bij bedrijven, allemaal niet uitgenodigd op gesprek.

Heb via medestudenten een tip gekregen van een baantje dat zij vorig jaar hebben gedaan. Daar heb ik op gereageerd en ben uitgenodigd voor een gesprek. Het zou mijn ideale baantje zijn, het is relevante werkervaring, ze willen dat je twee dagen beschikbaar bent, en het betaalt 12 euro per uur.
And the druids turn to stone...
pi_123272316
Pfff wat mis ik die tijd van 2007 tot 2011. Toen had ik tenminste nog een leuke vaste baan, maar helaas is dat bedrijf begin 2012 falliet gegaan. Had in ieder geval altijd minimaal werk voor 20 uur, mocht het in de winterperiode rustig zijn.

Het is nu echt onmogelijk om een bijbaantje te vinden :r :r :r

Ik heb helemaal geen geld op de bank staan *O*
pi_123272428
Ik heb geen cent... :P

Ik blijf mij er over verbazen hoe je door het UWV wordt tegengewerkt om voor jezelf te beginnen.
Dan maar lekker stiekem grote voorbereidingen treffen voor die overstap...
pi_123276412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Balen! :{

Niks nieuws. Er zijn al zoveel artikelen geschreven over dit soort zaken,trajecten e.d. dat het raar blijft dat ondanks het overduidelijk bewijs dat het systeem wat de politiek gebruikt niet werkt, men er gewoon mee doorgaat. :r
pi_123279192
Ik vond het toch wel frappant om van de week te lezen dat Nederland nu weer te flexibel is. Die zagen we niet aankomen hoor! Eerst zo'n mafketel als Henk Strafkamp aan het roer zetten en die het liefst alle vaste contracten omgezet ziet worden in tijdelijke contracten, en nu is Nederland weer te flexibel!! Make up your goddamn mind.
pi_123282893
Zo maar even wat sites afstruinen in Breda voor wat horecawerk.

Waar ik woon is echt niks meer te vinden, en er lijken echt steeds meer zaken falliet te gaan hier. ;(
  zondag 24 februari 2013 @ 17:17:39 #204
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_123285970
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !

Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
pi_123285993
Met z'n allen naar de klote *O*
  maandag 25 februari 2013 @ 16:14:23 #206
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123328473
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
Lijkt mij wel iets, maar ik twijfel of ik dat financieel ga redden. Anyway;

Krijg ik de volgende reactie terug:

quote:
Geachte ...,

de opleidingskosten worden inderdaad door het ... vergoed en na de propedeusefase komt u in dienst komt van het ... en daarbij een leerling-salaris ontvangt. Als u ouder bent dan 23 jaar dan ontvangt u minumuloon en een onregelattige toeslag voor de weeken en/of avond/nacht dienst die u gaat draaien.

Naast de studie te kunnen werken is moelijk omdat u draait alle diensten en fultime werkt.
We kennen helaas geen regeling voor een werknemers-lening?

het opleiding is bedoeld voor alle mensen die genoeg geinterseerd zijn om opleiding te volgen en we hebben vorige jaar iemand van 44 jaar aangenomen Dat betekenet dat het mikt niet alleen op jongere studenten?
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
pi_123329204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.

[..]

Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Damn dit is wel heel erg.
Hier komen vast wel wat taalpuristen op af!
pi_123332537
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
pi_123333507
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:

Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20% :')
Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte *O*
  maandag 25 februari 2013 @ 19:48:20 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123338191
quote:

[..]

Misschirn is haar nederlandse taalvaardigheid niet optimaal, maar blinkt ze verdrr uit in haar werk.
pi_123338994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Holy shit :{ Waar woon jij?
Ik denk dat het in de realiteit nog erger is, en dat we nog veel grotere problemen gaan krijgen wat betreft de werkloosheid.
pi_123339085
quote:

[..]

Ik ken weinig HR-mensen die niet in elke zin een taalfout maken, om eerlijk te zijn.
pi_123339139
Dit is wel HEEL erg slecht hoor, vooral voor een ziekenhuis.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:07:43 #214
34974 trigt013
pi_123339650
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte *O*
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogeveen-kent-hoge-werkloosheid

[ Bericht 11% gewijzigd door trigt013 op 25-02-2013 20:12:55 ]
pi_123345809
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:53 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more? :') ) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc) :') Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:54:07 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346492
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more? :') ) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc) :') Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeft :? Daar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.

Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:55:21 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346558
Ik heb trouwens weer eens een gesprek gescoord. Weer een beetje op een vage manier. We gaan het weer beleven.
pi_123346559
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeft :? Daar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.

Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen. :P
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:57:32 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346683
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen. :P
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
pi_123346775
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 22:15:12 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123347783
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Wat is er nou precies vreemd aan? Dat iemand nog gewoon werkt? Ik begrijp je weerstand niet.
pi_123349052
Laatste tijd een aantal keer gereageerd op invalwerk. Ik krijg alleen maar reacties terug dat "er op dit moment zoveel sollicitanten zijn dat ze mijn sollicitatie niet in behandeling kunnen nemen". Haal dan ook die vacature van je website af! }:|
  maandag 25 februari 2013 @ 22:53:54 #223
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123349916
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?
-weg-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 00:58:29 #224
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123354713
er komen veel interne vacatures binnen mijn bedrijf, maar het zijn redelijk saaie banen. donderdag naar een voorlichting, misschien is het toch wat, ik moet iets na juli.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123373790
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens weer eens een gesprek gescoord. Weer een beetje op een vage manier. We gaan het weer beleven.
Ik heb morgen een sollicitatie! *G*
Ook op een eigenaardige manier gescoord ;) En ik heb morgen een date.... nog op een veel meer vreemde manier gescoord, haha.
pi_123375969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb morgen een sollicitatie! *G*
Ook op een eigenaardige manier gescoord ;) En ik heb morgen een date.... nog op een veel meer vreemde manier gescoord, haha.
Ja, nu willen we details natuurlijk ;)
pi_123378898
quote:
5s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:53 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?
'n Beetje wel idd.
Hallon!
pi_123379194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:58 schreef Andromache het volgende:
er komen veel interne vacatures binnen mijn bedrijf, maar het zijn redelijk saaie banen. donderdag naar een voorlichting, misschien is het toch wat, ik moet iets na juli.
Alsof ik mijn eigen situatie lees.
Eind juli eindigt mijn huidige uitzendovereenkomst. Die wordt niet verlengd, maar wel een zooi interne vacatures. Dus daar nu maar op solliciteren. En ook donderdag een voorlichtingsbijeenkomst. Die maar eens afwachten en dan binnen een week een zooi brieven de deur uit.
A mind with a heart of it's own
pi_123398904
Inmiddels weer 2 gesprekken verder:
Eerste was super leuk, super enthousiast maar ze vonden me net te zwaar voor de functie en bang dat ik te snel zou vervelen... (maak ik dat zelf niet meer uit tegenwoordig?)
Tweede was een kleine onderneming, wel heel breed maar ben bang dat ik daar ook geen stappen ga maken.

Vanmiddag nummer 3, hopelijk is dat 3 maal scheepsrecht.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:32:46 #231
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123401432
Spezza ben jij dit ?
-weg-
pi_123404031
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, nu willen we details natuurlijk ;)
Neuj, neuj, we blijven gewoon OT :P (totdat ik de date heb gehad, no information will be revealed :7 ).
pi_123415162
quote:
Bij eentje tot nu toe een maand of 3. Goed gesprek. Na een week eens gebeld hoe het ermee stond. "We beslissen volgende week." 2 weken erna nog eens gebeld. "We bellen eind van de week." Dat was half november.

Bij eentje na 2 weken zelf gebeld hoe het ermee stond. "Sorry, we hebben toch eerst een interne vacature gestart."
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_123451271
edit: dat doen we hier niet. :)

[ Bericht 85% gewijzigd door Five_Horizons op 28-02-2013 12:45:13 ]
pi_123451618
Kut, ik heb wat doms gedaan.

Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan via een webformulier, en daarbij mijn CV geupload.

Alleen heb ik net de verkeerde gepakt, met een motivatie erbij voor mijn studierichting :') En laat dit nu net even wat totaal anders zijn :') Nu kan ik hun niet bereiken per mail of telefoon. Wat nu?
pi_123452547
heb sinds kort werk als consultant.. super joh.. lekker zelf mn eigen tijd indelen..
pi_123453430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:52 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Kut, ik heb wat doms gedaan.

Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan via een webformulier, en daarbij mijn CV geupload.

Alleen heb ik net de verkeerde gepakt, met een motivatie erbij voor mijn studierichting :') En laat dit nu net even wat totaal anders zijn :') Nu kan ik hun niet bereiken per mail of telefoon. Wat nu?
Gewoon nog een keer je sollicitatie doen en deze keer de juiste CV uploaden. Ze krijgen vast heel veel sollicitaties binnen en het valt hen vast niet op dat jij er 2 stuurt :P Zo wel, dan kunnen ze 2 dingen doen: je niet uitnodigen of het je tijdens het gesprek vragen - als ze op basis van 1 van je 2 CV's uit willen nodigen.

Hoe dan ook: als je het zo laat, is de kans (die indruk geef je mij) dat het sowieso niet gaat lukken.
pi_123473667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:42 schreef Poesopstokje het volgende:
edit: dat doen we hier niet. :)
Oh sorry, dat wist ik niet :@
pi_123476000
ff gal spuwen, nadat ik verheugd was dat ik een belletje kreeg:

ik kreeg vorige week een oproep nadat ik mijn cv op een vacaturesite had gezet, een vrouw van een uitzendbureau had een baan voor mij! Dat is altijd goed nieuws, totdat ze vertelde wat het inhield: callcenter werk in avond en weekend dienst (full time) tegen het minimumloon. Dit zou rond de 1200 euro netto loon zijn. Heb haar bedankt en toegelicht dat dat toch flink minder is dan ik verdiende bij mijn vorige baan en dan ik feitelijk met mijn WWuitkering nu meer inkomen heb. Ze gaf aan dat ik haar altijd kon terugbellen want volgens haar was dit soort werk er altijd wel.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.

Dus tja, nog altijd opzoek :D
&lt;hr&gt;
pi_123476526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff gal spuwen, nadat ik verheugd was dat ik een belletje kreeg:

ik kreeg vorige week een oproep nadat ik mijn cv op een vacaturesite had gezet, een vrouw van een uitzendbureau had een baan voor mij! Dat is altijd goed nieuws, totdat ze vertelde wat het inhield: callcenter werk in avond en weekend dienst (full time) tegen het minimumloon. Dit zou rond de 1200 euro netto loon zijn. Heb haar bedankt en toegelicht dat dat toch flink minder is dan ik verdiende bij mijn vorige baan en dan ik feitelijk met mijn WWuitkering nu meer inkomen heb. Ze gaf aan dat ik haar altijd kon terugbellen want volgens haar was dit soort werk er altijd wel.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.

Dus tja, nog altijd opzoek :D
Groot gelijk, zou ik ook niet doen. Tenzij het loon natuurlijk wel hoger is, anders kun je beter altijd in de WW/bijstand blijven ;)

Een kennis van mij zit ook al jaren in de bijstand, werk zat voor hem, maar hij vertikt het ook. Nu krijgt hij gratis geld hè.. Hij zegt het niet zo, maar is overduidelijk. Er zijn altijd wel smoesjes waarom hij niet ''kan'' werken.
pi_123476876
Callcenterwerk is echt slecht betaald. Je verdient nog meer met productiewerk aan de lopende band. :')

Ik werk nu in 'n magazijn bij 't inpakken en verladen van spullen op oproepbasis maar de laatste tijd werk ik toch al gauw 30 + u/week. Ik ga niet te hard juichen maar het lijkt toch wel de goeie kant op te gaan. :)
Hallon!
pi_123479144
quote:
.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur,
Nee helemaal niet :)
quote:
maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.
Gelijk heb je. ^O^
pi_123487320
quote:

Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123489407
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zitten :? Of moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
pi_123490770
Ik ben ook een profiteur geweest hoor :D

Ik heb een jaar lang banen afgeslagen die minder verdienden dan mijn uitkering. Dus ik snap al die mensen die het doen wel ^O^

Alleen dan komt het einde van de ww in zicht.... Het moment dat je daarna helemaal niks meer gaat ontvangen. Dus je genoodzaakt bent om alles aan te nemen qua salaris. Want iets is beter dan niets.

Nu heb ik het wel getroffen, ik ben iets totaal anders aan doen, dus ik kan nog enorm groeien in de functie en branche. Maar ik heb de baan wel moeten accepteren met een laag salaris, 75 euro netto meer dan mijn uitkering.

Maar nog steeds met de gedachte, beter iets dan niets. Nu na 2 maanden bezig te zijn, ben ik erachter gekomen dat mijn leidinggevende en de medewerkers aan wie ik leiding geef mij niet kwijt willen. Dus er gaat gelukkig wat gebeuren aan mijn salaris over 6 maanden.

Maar ja nieuwe baan, totaal nieuwe functie en totaal nieuwe kansen. Je moet er wat voor over hebben, maar ben blij dat ik een jaar lang heb geprofiteerd, en mijn kans na een jaar lang hebt gepakt.

Maar ook wel de tip, wacht niet te lang. Ik had nog 2 maanden ww over. Maar heb deze baan toch gepakt. Ondanks dat het salaris ongeveer net zoveel was als mijn ww.

Je moet zeker aan het einde van je ww niet kieskeurig zijn en alles aanpakken wat je kan aanpakken, ook al verdient het minder.... Wat iets is beter dan niets toch?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:35:35 #246
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123490819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zitten :? Of moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
Je kunt het ook anders bekijken, je kunt het als een kans zien om aan te netwerken. Ik ben uit de WW gekomen, omdat ik de bereidheid had om 4 weken lang werk te doen dat lager dan mijn uitkering was. Ik moest zelfs, 3 euro in de week aan reiskosten bijleggen.

Het werk wat ik daar deed was werk wat normaal gesproken voor mij gedaan werd, zorgen dat er voldoende koffie was, vergaderzalen in orde maken etc. etc. Mensen hadden al gauw door dat ik meer kon en dat ik de bereidheid had om te werken. Toen er gevraagd werd waarom ik dit deed heb ik heb verteld dat ik doorhad dat het lastig was om aan werk te komen en dat dit werk lager was dan mijn WW. Dat heeft me toen een baan bij een ander bedrijf opgeleverd een baan in een richting waar normaal gesproken 400 sollicitaties op een 1 vacature binnenkomt.

Verder denk ik dat sommige Nederlanders moeten beseffen, dat de waarde van bepaal werk nu eenmaal aan het devalueren is en nog meer zal devalueren(verregaande automatisering en steeds groter wordend aanbod). En WW is ook niet eindig he, in de bijstand moet je van veel minder rondkomen dan 2000+ bruto.
-weg-
pi_123494308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'ik zou het zelf ook niet doen als het niet hoefde'? :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:53:23 #248
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_123494522
Gisteren gebeld op mijn werk.

"Ja sorry dat ik zo laat bel, maar ik bel naar aanleiding van een sollicitatie van 2 maanden terug. Wij hebben jouw CV ontvangen, en die is echt prachtig, maar we zijn toen gegaan voor iemand die in de directe omgeving woonde. We willen je wel heel graag voor de flexpool, dan kun je op interne vacatures solliciteren."

Ik heb nee gezegd. Tot 31 juli een contract, daarna nog een half jaar (of een jaar met wat mazzel). Ik zou ook niet weten hoe ik flexwerk zou moeten bolwerken. Kinderen naar de gastouder voor het geval dat ik moet werken. Dat is niet te betalen natuurlijk. De ene maand 12 uur, de andere maand 80 uur. Ik zie dat niet zo zitten nee.

Wel balen, vaak staat er bij vacatures al "Moet woonachtig in de omgeving .... zijn"
pi_123495768
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
pi_123496336
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
Callcenter werk
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_123496737
Nog andere opties?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:09:03 #252
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123496825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:07 schreef TeleportingKing het volgende:
Nog andere opties?
Dacht je misschien dat hier ergens een lijstje rondslingert?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 13:15:51 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123497038
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

want? Als je 2K+ ww krijgt heb je ook naar rato afgedragen. Ww is een vangnet dat je een bepaalde tijd de mogelijkheid geeft om een baan op gelijk niveau te vinden. Als je er rekening mee houdt dat WW al maximaal 70% van je laatst verdiende salaris is en je moet dan voor minimumloon een baan accepteren zou je in een maand tijd 55% minder inkomen hebben.

Daar valt niet tegen op te bezuinigen, met persoonlijk faillissement tot gevolg.
pi_123497318
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

want? Als je 2K+ ww krijgt heb je ook naar rato afgedragen. Ww is een vangnet dat je een bepaalde tijd de mogelijkheid geeft om een baan op gelijk niveau te vinden. Als je er rekening mee houdt dat WW al maximaal 70% van je laatst verdiende salaris is en je moet dan voor minimumloon een baan accepteren zou je in een maand tijd 55% minder inkomen hebben.

Daar valt niet tegen op te bezuinigen, met persoonlijk faillissement tot gevolg.
quote:
als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.
Had je ook niks af hoeven dragen aan premie :P

Overigens vind ik het een goed systeem hoor en moet je 'profiteur' ook niet per definitie zien als iets negatiefs.
pi_123497390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:09 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Dacht je misschien dat hier ergens een lijstje rondslingert?
Vragen staat vrij, toch? Misschien heeft iemand hier suggesties die nog niet bij mij zijn opgekomen.
pi_123497499
post bezorgen/sorteren, horeca, winkelmedewerker, magazijnwerk?
And the druids turn to stone...
pi_123498190
gelukkig, ik hoef niet de bijstand in , ik heb nog net op tijd werk gevonden, ik begin as maandag
pi_123498774
Ontslagen bij mijn leerbedrijf in de proefperiode omdat ik bepaalde dingen niet op tijd oppak. Leer liever in met theorie dan in de praktijk ben ik nu achter.

Bijstand aangevraagd dus, heb geen recht op ww. Gaan ze vragen of het verwijtbaar is :') anders zou ik weleens niks krijgen of minder krijgen. Ik vroeg meteen al "Waar moet ik dan van leven?" :P

Dus nu de 22e een afspraak bij de gemeente. Meteen toeslag ook aangevraagd omdat ik alleenstaand ben en ik daar volgens de verschillende websites van de overheid en andere instanties recht op zou hebben.

Ik ga het allemaal zien wat ze zeggen de 22 :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:02:22 #259
54772 Silmarwen
pi_123498998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:27 schreef Panthera1984 het volgende:
post bezorgen/sorteren, horeca, winkelmedewerker, magazijnwerk?
Winkelmedewerker willen ze tegenwoordig ook een diploma voor hebben.
pi_123499303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:57 schreef StephanL het volgende:
Ontslagen bij mijn leerbedrijf in de proefperiode omdat ik bepaalde dingen niet op tijd oppak. Leer liever in met theorie dan in de praktijk ben ik nu achter.

Bijstand aangevraagd dus, heb geen recht op ww. Gaan ze vragen of het verwijtbaar is :') anders zou ik weleens niks krijgen of minder krijgen. Ik vroeg meteen al "Waar moet ik dan van leven?" :P

Dus nu de 22e een afspraak bij de gemeente. Meteen toeslag ook aangevraagd omdat ik alleenstaand ben en ik daar volgens de verschillende websites van de overheid en andere instanties recht op zou hebben.

Ik ga het allemaal zien wat ze zeggen de 22 :P
Damn man. :') Ik vroeg me al af hoe het met je ging in de Zorg.

Wel balen man dat je dat weer niet kan doen. :{

Moet wel zeggen dat veel bedrijven tegenwoordig echt strenger zijn. Je moet supersnel dingen oppakken etc. Doe je dat niet dan kan je weg en hebben ze zo weer iemand anders. |:( Ok te langzaam is een ander verhaal, maar je bent daar wel om te leren. Hoelang heb je daar nu uiteindelijk gewerkt?

Ga je wel weer verder zoeken of ben je nu meteen klaar met de Zorg :{

Bij mij is het trouwens andersom. Ik ben juist iemand die sneller leert in de praktijk
pi_123499596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:08 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Damn man. :') Ik vroeg me al af hoe het met je ging in de Zorg.

Wel balen man dat je dat weer niet kan doen. :{

Moet wel zeggen dat veel bedrijven tegenwoordig echt strenger zijn. Je moet supersnel dingen oppakken etc. Doe je dat niet dan kan je weg en hebben ze zo weer iemand anders. |:( Ok te langzaam is een ander verhaal, maar je bent daar wel om te leren. Hoelang heb je daar nu uiteindelijk gewerkt?

Ga je wel weer verder zoeken of ben je nu meteen klaar met de Zorg :{

Bij mij is het trouwens andersom. Ik ben juist iemand die sneller leert in de praktijk
Ja leren in de praktijk is blijkbaar niet mijn ding, zeker niet als het zo snel gaat. Ik moet zeggen dat de zorg mij zeker is bevallen en hun zien in mij ook wel potentie om te doen, alleen deze sprong was een spring van een te hoge duikplank :P

Ik ga nu even nadenken en bekijken hoe ik het ga aanpakken, maar ik sluit niet uit dat ik terug de zorg in ga, al is het via een bol opleiding.
pi_123499925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:15 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja leren in de praktijk is blijkbaar niet mijn ding, zeker niet als het zo snel gaat. Ik moet zeggen dat de zorg mij zeker is bevallen en hun zien in mij ook wel potentie om te doen, alleen deze sprong was een spring van een te hoge duikplank :P

Ik ga nu even nadenken en bekijken hoe ik het ga aanpakken, maar ik sluit niet uit dat ik terug de zorg in ga, al is het via een bol opleiding.
Je hoort wel vaker dat de zorg wel echt zwaar is. En als ik jouw al hoor dat je echt heel veel dingen op je af krijgt. Ik geloof best dat het een mooi vak is, maar je moet er idd wel tegen kunnen ook.

Het is even rot nu dat je toch de bijstand in moet.

Nouja succes voor deze tijd. :T
pi_123500097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Tja behalve bij supermarkten en drogisten, maar daarvoor ben ik dan weer veel te oud. Ik zie hier eigenlijk vooral vacatures bij kledingzaken, waarvan vaak voor stagaire BBL, of meteen voor assistent-winkelmanager.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:52:17 #264
54772 Silmarwen
pi_123501059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:28 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Tja behalve bij supermarkten en drogisten, maar daarvoor ben ik dan weer veel te oud. Ik zie hier eigenlijk vooral vacatures bij kledingzaken, waarvan vaak voor stagaire BBL, of meteen voor assistent-winkelmanager.
Nee, zelfs bij supermarkten willen ze detailhandel diploma's.
pi_123501469
Gisteren weer gereageerd op een "passende" vacature.

Ik schat mijn kansen niet zo hoog in, niet omdat ik de vacature niet met twee vingers in mijn neus zou kunnen uitvoeren maar vanwege de enorme aantallen mensen die er op reageren.

Mijn bankrekening loopt sneller leeg dan verwacht net nog een tandartsrekening op de mat...

Het gaat hier niet zo geweldig momenteel..
pi_123502865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:44 schreef Mentos79 het volgende:
gelukkig, ik hoef niet de bijstand in , ik heb nog net op tijd werk gevonden, ik begin as maandag
*O*
pi_123503542
quote:
schoonmaak (thuiszorg)
pi_123503887
quote:
heb een bijbaan als consultant.. verkoop mobiele tel / energie / 3-1 paketten.. kan zelf mn uren bepalen en hiervoor heb je echt geen ervaring voor nodig.. iedereen kan zo aan de slag..
enige wat je nodig hebt is tijd!!
pi_123504830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

nee hoor :P

Ik heb MBO administratie en ben aangenomen als ass bedrijfsleidster in een winkel :P
Alles is mogelijk, als je maar de juiste motivatie heb :@

Vind ik dan :D EN dan ben ik ook nog eens 34 jaar :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 16:18:02 ]
pi_123506338
Als ik bij lopende band-werk mijn ipod op mag hebben kan ik me nog voorstellen dat het voor mij draaglijk wordt en ik de dag wel door kom. Dan ben ik ook wel bereid zoiets te doen. Probleem is geloof ik nu dat alle beroepen waarvan sommige mensen nog zeggen dat ze daar iedereen wel aannemen beroepen zijn geworden waar ze toch echt liever een 16 jarig knaapje hebben staan, dan iemand van 31 (moi). Het is niet zo simpel meer. Of geldt dit (nog) niet voor lopende band werk?

Nu we het er toch over hebben. Welke andere beroepen zou iedereen in principe mogen doen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 17:02:49 #271
862 Arcee
Look closer
pi_123506626
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef charmed_angel het volgende:
Nee, alleen (of toch zeker vooral) werkervaring op je CV telt. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123506667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:54 schreef Disorder het volgende:
Als ik bij lopende band-werk mijn ipod op mag hebben kan ik me nog voorstellen dat het voor mij draaglijk wordt en ik de dag wel door kom. Dan ben ik ook wel bereid zoiets te doen. Probleem is geloof ik nu dat alle beroepen waarvan sommige mensen nog zeggen dat ze daar iedereen wel aannemen beroepen zijn geworden waar ze toch echt liever een 16 jarig knaapje hebben staan, dan iemand van 31 (moi). Het is niet zo simpel meer. Of geldt dit (nog) niet voor lopende band werk?

Nu we het er toch over hebben. Welke andere beroepen zou iedereen in principe mogen doen?
Makelaar ;) maar ja in deze tijden _O-
pi_123506754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg scheelt als je ergens buiten de normale procedures binnenkomt en je moet net iemand treffen die je een kans wil geven.
En verder is het heel erg moeilijk als je niet exact voldoet aan de eisen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:16:58 #274
54772 Silmarwen
pi_123507024
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:17 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

nee hoor :P

Ik heb MBO administratie en ben aangenomen als ass bedrijfsleidster in een winkel :P

Vind ik dan :D EN dan ben ik ook nog eens 34 jaar :D
Nou niet met een SPW opleiding. -.-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 maart 2013 @ 18:28:20 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123509264
quote:

[..]

Dit. De enige reden waarom ik zeer regelmatig op gesprek mag komen. Want MTS uurwerktechniek staat ook niet garant voor spetterend verdienende banen.
pi_123509430
Ik kom niet aan relevante werkervaring omdat ik niet word aangenomen. Ik miep nu echt niet. Zo is het gewoon. Echt kut.
pi_123510223
Bam, op de rand van weekend nog een positief telefoontje; ze willen me graag als marketeer hebben. Volgende week gesprek over de voorwaarden.
Heb nog een andere procedure lopen die me meer aanspreekt, beetje dubbel gevoel dus
pi_123545369
quote:

[..]

Niet mee eens....
werkervaring stelt geen drol voor.

Ik had 14 jaar werkervaring, en ik had teveel :') ervaring......

Ik heb gemerkt dat motivatie toch het beste werkt ^O^
Bij mij wel in ieder geval :P
pi_123546554
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Niet mee eens....

Onzin natuurlijk. Ze kijken naar leeftijd en ervaring. Ik kan nog zo enthousiast en gemotiveerd zijn, ze nemen mij echt niet meer aan bij de supermarkt hoor.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:04:36 #280
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_123546772
quote:

[..]

Niet mee eens....

Het ligt er maar net aan waar je op solliciteert en of een andere kandidaat die ze geschikt lijkt wel over relevante werkervaring beschikt.
pi_123547923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:59 schreef Sacred het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ze kijken naar leeftijd en ervaring. Ik kan nog zo enthousiast en gemotiveerd zijn, ze nemen mij echt niet meer aan bij de supermarkt hoor.
Ik was te oud en had teveel ervaring. ( financieel administratieve functies)

Ik solliciteer op een totaal nieuwe functie, ik heb er geen diploma's voor, geen ervaring in. Maar ik was zo enthousiast en gemotiveerd, dat ze niet om mij heen konden. Ik heb dus de baan gekregen, ook al waren er 2 die wel ervaring hadden.....
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:04 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je op solliciteert en of een andere kandidaat die ze geschikt lijkt wel over relevante werkervaring beschikt.
Ja ok, maar het is onzin dat je nergens aan de slag kan, als je er geen ervaring in hebt.
Ik had toch ook geen ervaring in leiding geven en verkopen? En toch ben ik aangenomen.

Ik heb geen diploma voor dat hoor :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:42:22 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548457
Je bent ook een jaar werkloos geweest en hebt nu een keer mazzel gehad. Doe nou niet net alsof dat regel is :D
pi_123548601
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent ook een jaar werkloos geweest en hebt nu een keer mazzel gehad. Doe nou niet net alsof dat regel is :D
dat zeg ik ook niet.

Maar het valt me gewoon op dat iedereen zo negatief is.
Ik heb geen diploma's voor een winkel/verkoopmedewerker/leiding geven en een aantal collega's van mij ook niet. En toch aangenomen ^O^

Als je gewoon enthousiast en gemotiveerd bent, denk ik wel dat je aangenomen kan worden in een winkel :Y Ik zou ook gewoon een winkel binnenstappen ipv een brief schrijven :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2013 20:45:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:47:55 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548693
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:45 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet.

Maar het valt me gewoon op dat iedereen zo negatief is.
Ik heb geen diploma's voor een winkel/verkoopmedewerker/leiding geven en een aantal collega's van mij ook niet. En toch aangenomen ^O^

Als je gewoon enthousiast en gemotiveerd bent, denk ik wel dat je aangenomen kan worden in een winkel :Y Ik zou ook gewoon een winkel binnenstappen ipv een brief schrijven :)
Tot 2 maanden geleden was je ook negatief, kom nou toch.

Solliciteren op een beroep waarvoor je géén ervaring hebt, hou enthousiast je ook ben, is in de regel een nutteloze exercitie. Dat weet je net zo goed als de rest hier.

Wil dat zeggen dat er dan NOOIT iemand wordt aangenomen zonder ervaring? Nee natuurlijk niet uitzonderingen bevestigen de regel, maar solliciteren in een richting waar je ervaring heb maakt je slagings kans toch significant groter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:50:19 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548810
Laten we tenslotte niet vergeten dat er momenteel VIJFHONDERD super gemotiveerde werklozen PER DAG bijkomen.
pi_123549055
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tot 2 maanden geleden was je ook negatief, kom nou toch.

Solliciteren op een beroep waarvoor je géén ervaring hebt, hou enthousiast je ook ben, is in de regel een nutteloze exercitie. Dat weet je net zo goed als de rest hier.

Wil dat zeggen dat er dan NOOIT iemand wordt aangenomen zonder ervaring? Nee natuurlijk niet uitzonderingen bevestigen de regel, maar solliciteren in een richting waar je ervaring heb maakt je slagings kans toch significant groter.
Sorry hoor ik ben nooit negatief geweest over het feit dat je zonder diploma's voor een bepaalde functie niet aan de slag kan ^O^

Want ik heb er altijd het vertrouwen gehad dat het wel kon :) Want als ik in mijn omgeving kijk, ben ik niet de enige 8-) Mijn broer heeft helemaal geen diploma's bijvoorbeeld, en toch aangenomen en een goede baan nu. En zo kan ik nog een hele rij opnoemen :P

Waar ik van baalde is dat ik met mijn werkervaring 14 jaar, nergens werd aangenomen. En dat de mededeling was: u bent te oud, of u hebt TEVEEL werkervaring...... :')

Ik heb ook gesolliciteerd op diverse functies, en heb ik de maand januari 5 afwijzingen moeten doen..... En dat waren banen waar ik GEEN diploma voor had. :+

Dus ja ik geloof er wel in, dat het mogelijk is :@ Zolang je maar enthousiast bent :+
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Laten we tenslotte niet vergeten dat er momenteel VIJFHONDERD super gemotiveerde werklozen PER DAG bijkomen.
Nou niet iedereen is gemotiveerd :')

Ik ken er ook een paar, die er geen zak voor doen om een baan te vinden en die vinden het wel best zo........
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 21:26:47 #287
862 Arcee
Look closer
pi_123550319
quote:
Niet mee eens....

Dit slaat idd echt allemaal maar op jou. :Y

'Werkervaring stelt geen drol voor', hou toch op. Dan weet je echt niet waar je over praat. En ook zoekt niet iedereen een baan bij een bedrijf waar je zo even binnen kunt lopen.

Nee, wat echt telt is de relavante werkervaring in je CV.

[ Bericht 8% gewijzigd door Arcee op 02-03-2013 23:23:03 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:05:19 #288
54772 Silmarwen
pi_123551992
Nou zeg, nu klinkt het net alsof iedereen die werkloos is of geen andere baan kan vinden, niet gemotiveerd of enthousiast is...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 22:08:38 #289
862 Arcee
Look closer
pi_123552137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef Silmarwen het volgende:
Nou zeg, nu klinkt het net alsof iedereen die werkloos is of geen andere baan kan vinden, niet gemotiveerd of enthousiast is...
Precies, er zijn veel meer gemotiveerde werkzoekenden dan er banen zijn.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:10:08 #290
54772 Silmarwen
pi_123552205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, er zijn veel meer gemotiveerde werkzoekenden dan er banen zijn.
Standaard mail die ik terugkrijg "wegens een overweldigend aantal reacties.... blablabla"
pi_123553007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef Silmarwen het volgende:
Nee dat zeg ik niet.

maar het is wel mogelijk een baan te vinden (winkel/horeca) als je er geen diploma voor hebt.
Al ik naar mijzelf kijk en mijn omgeving is dat gewoon waar :@
pi_123553112
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.

maar het is wel mogelijk een baan te vinden (winkel/horeca) als je er geen diploma voor hebt.
Dat is ook wel zo. Ik denk dat het ook ligt aan wat de baan precies inhoudt, hoe jouw houding is, ben je spontaan/sociaal/enthousiast, kan je met mensen omgaan én als we kijken naar verkoop/horeca: looks tellen ook mee. Denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 22:47:25 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123553978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:29 schreef sufkop. het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Ik denk dat het ook ligt aan wat de baan precies inhoudt, hoe jouw houding is, ben je spontaan/sociaal/enthousiast, kan je met mensen omgaan én als we kijken naar verkoop/horeca: looks tellen ook mee. Denk ik.
Die looks heeft C_A dan weer mee :)
pi_123554149
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring. Als ze op basis van leeftijd zouden selecteren dan zou ik voor de meeste werkgevers al te oud zijn en de opleiding/dimploma's die ze vragen voor het werk wat ik doe heb ik niet.

Toch wel grappig om te zien dat iemand die (blijkbaar) een jaar werkloos is geweest en nu eindelijk eens geluk heeft gelijk naast dr schoenen gaat lopen en anderen gaat vertellen hoe je moet solliciteren. Bitch please.
pi_123554699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:29 schreef sufkop. het volgende:

[..]

Thx ^O^ Zo bedoel ik het ook een beetje....
pi_123554745
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring.
dat heb ik dus juist niet _O-

Want ik had geen werkervaring toen ik bij de Rabo ging werken. En had al helemaal geen ervaring in de winkel/verkoop/leiding geven :D

quote:
Toch wel grappig om te zien dat iemand die (blijkbaar) een jaar werkloos is geweest en nu eindelijk eens geluk heeft gelijk naast dr schoenen gaat lopen en anderen gaat vertellen hoe je moet solliciteren. Bitch please.
je leest echt niet goed he :')

Whatever ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2013 23:07:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 23:24:26 #297
862 Arcee
Look closer
pi_123555536
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:27 schreef charmed_angel het volgende:
Nee dat zeg ik niet.

Dus als iedereen hier die werk zoekt supergemotiveerd werk gaat zoeken in een winkel of in de horeca dan hebben ze binnenkort allemaal een baan?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:26:28 #298
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123555630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring. Als ze op basis van leeftijd zouden selecteren dan zou ik voor de meeste werkgevers al te oud zijn en de opleiding/dimploma's die ze vragen voor het werk wat ik doe heb ik niet.

_O_
-weg-
pi_123555908
ik volg dit topic een beetje...Ik ben zelf op het moment nu ook 2 maanden werkzoekend. (klinkt wat beter als werkloos)
Ik moet zeggen het hangt vooral af van wat de werkgever voor kandidaat zoekt, iedere sollicitant zal wel gemotiveerd zijn op zijn of haar manier...
pi_123555999
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dus als iedereen hier die werk zoekt supergemotiveerd werk gaat zoeken in een winkel of in de horeca dan hebben ze binnenkort allemaal een baan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

dat zeg ik niet ^O^

Ik zeg dat het mogelijk is om zonder diploma's aan de slag te kunnen ;)

En dat ze niet altijd naar ervaring kijken.
pi_123556550
Maar ik ben hier weer weg! Succes allen met het vinden van een baan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')