Niks nieuws. Er zijn al zoveel artikelen geschreven over dit soort zaken,trajecten e.d. dat het raar blijft dat ondanks het overduidelijk bewijs dat het systeem wat de politiek gebruikt niet werkt, men er gewoon mee doorgaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Balen!
Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.quote:Geachte ...,
de opleidingskosten worden inderdaad door het ... vergoed en na de propedeusefase komt u in dienst komt van het ... en daarbij een leerling-salaris ontvangt. Als u ouder bent dan 23 jaar dan ontvangt u minumuloon en een onregelattige toeslag voor de weeken en/of avond/nacht dienst die u gaat draaien.
Naast de studie te kunnen werken is moelijk omdat u draait alle diensten en fultime werkt.
We kennen helaas geen regeling voor een werknemers-lening?
het opleiding is bedoeld voor alle mensen die genoeg geinterseerd zijn om opleiding te volgen en we hebben vorige jaar iemand van 44 jaar aangenomen Dat betekenet dat het mikt niet alleen op jongere studenten?
Damn dit is wel heel erg.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
Lijkt mij wel iets, maar ik twijfel of ik dat financieel ga redden. Anyway;
Krijg ik de volgende reactie terug:
[..]
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%quote:Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !
Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
Misschirn is haar nederlandse taalvaardigheid niet optimaal, maar blinkt ze verdrr uit in haar werk.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
[..]
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Holy shitquote:Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%
Ik ken weinig HR-mensen die niet in elke zin een taalfout maken, om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogeveen-kent-hoge-werkloosheidquote:Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%
Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more?quote:Op maandag 25 februari 2013 17:53 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeftquote:Op maandag 25 februari 2013 21:42 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more?) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc)
Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeftDaar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.
Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen.
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
Wat is er nou precies vreemd aan? Dat iemand nog gewoon werkt? Ik begrijp je weerstand niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |