Niet om bijdehand te doen, maar is een officemanager niet gewoon een secretaresse met wat extra randtaken?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef missy25 het volgende:
Help wanted! Na iedere keer te horen te krijgen dat functies te licht voor me zijn wil ik nu dus gaan solliciteren van secretaresse naar office manager. Maar hoe omschrijf ik het beste dat ik dus wel de kwaliteiten daarvoor in huis heb maar het wel een uitdaging vind? Ik wil niet dat (als ik uitgenodigd wordt uiteraard) we weer op hetzelfde punt komen. Ik heb nu dit: "Na lange tijd te hebben gewerkt als secretaresse is het tijd om een stap verder te gaan. Ik wil graag aan de slag gaan als office manager waarbij ik meer taken en verantwoordelijkheden heb zodat mijn kwaliteiten, vaardigheden en kennis beter tot hun recht komen."
Het is idd zo dat secretaresse te "saai en simpel" voor mij is. Ik studeer deeltijd communicatie en dit is een communicatiebureau die de functie office manager open heeft staan.
Hebben jullie tips??
Nu is het twee weken later. Is het nu nog steeds te vroeg om te bellen? Ik heb het telefoonnummer van de contactpersoon en ben eigenlijk van plan om morgen eens te vragen, maar is dat netjes na zo'n zin uit de bevestigingsmail?quote:De procedure kan enige tijd in beslag nemen, wij verzoeken u daarover niet al te snel contact op te nemen.
Dan ben je denk ik binnen gekomen in een tijd waarin het economisch nog minder erg was (zal waarschijnlijk 2010 of 2011 geweest zijn?). Ik heb ook geprobeerd om bij de overheid werk te vinden, maar zonder relevante nevenactiviteiten, stages, werkervaring is dat ook een mission impossible.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een brief gestuurd! Ik werd toen uitgenodigd om een casus te maken. Daar kwam ik doorheen en ook door de opvolgende twee gesprekken. Het gaat om een van de hoge colleges van staat. Die waar er altijd een vacature open staat
Er is daar altijd ruimte voor goede mensen: zowel voor jonge (en oudere) pas afgestudeerden als ex-advocaten of juristen die al een tijd andere dingen hebben gedaan.
Persoonlijk zou ik er niet zoveel over nadenken; je sollicitatie zal echt niet "vallen" doordat je noemt dat je nu werk hebt. Vanuit een werksituatie solliciteren is altijd nog beter dan vanuit een niet-werksituatie.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef gifkwal het volgende:
Hallo, ik ben na een jaar ook weer terug in dit topic![]()
Jaarcontract niet verlengd vanwege economische situatie bedrijf / herorganisatie...
Ben eigenlijk ook wel toe aan iets anders, dus laat ik het positief inzien.
Nu zag ik een vacature die eigenlijk mooi aansluit op wat ik nu doe. Zou het nou handig zijn om in mijn sollicitatiebrief te vermelden waarom ik op zoek ben (contract loopt af) of is het beter om dat pas in een eventueel gesprek te noemen?
De reden waarom ik overweeg het in de brief te noemen is omdat ik dan kan zeggen dat ik juist op deze vacature solliciteer omdat die goed aansluit op wat ik nu doe en dat ik dus "overstap" omdat ik specifiek deze werkzaamheden leuk vind
Hoe doen jullie dat in jullie brieven? Wel of niet benoemen?
Geef je je onderhandelingspositie dan niet een beetje weg?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef gifkwal het volgende:
Hallo, ik ben na een jaar ook weer terug in dit topic![]()
Jaarcontract niet verlengd vanwege economische situatie bedrijf / herorganisatie...
Ben eigenlijk ook wel toe aan iets anders, dus laat ik het positief inzien.
Nu zag ik een vacature die eigenlijk mooi aansluit op wat ik nu doe. Zou het nou handig zijn om in mijn sollicitatiebrief te vermelden waarom ik op zoek ben (contract loopt af) of is het beter om dat pas in een eventueel gesprek te noemen?
De reden waarom ik overweeg het in de brief te noemen is omdat ik dan kan zeggen dat ik juist op deze vacature solliciteer omdat die goed aansluit op wat ik nu doe en dat ik dus "overstap" omdat ik specifiek deze werkzaamheden leuk vind
Hoe doen jullie dat in jullie brieven? Wel of niet benoemen?
Alsof er nog tegenwoordig er iets te onderhandelen valt, de werkgevers hebben de kaarten in handen en dat weten ze.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef McNulty het volgende:
[..]
Geef je je onderhandelingspositie dan niet een beetje weg?
Twee keer gebeld, geen gehoor. Voicemail achtergelaten.... vast op wintersportquote:
Balen!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Meh, afgewezen.
Reden: ik zou niet in het team passen. Mja, ik vraag me altijd af of mensen zoiets op voorhand al kunnen weten nav een sollicitatiegesprek van een half uur. Misschien heb ik wel teveel vragen gesteld tijdens het gesprek.
Ik ben het wel met hem eens. Ik ben bijv. echt slecht in het verkopen van mezelf, maar goed in wat ik doe. En wat ik doe heeft niets te maken met iets verkopen of daar goed in zijn. Maar ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft. (en ik vertik het gewoon om te liegen en de boel fraaier voor te doen dan het is, maar dat lijkt de standaard te zijn)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
Allicht. De reden waarom ik het overweeg te melden is ook omdat bepaalde voorwaarden van deze functie duidelijk minder zijn dan het werk dat ik nu doe (het is bijv. maar een tijdelijke functie). Dan denk ik dat ik misschien toch beter meteen open kaart kan spelen, anders vragen zij zich ook maar af waarom ik zou gaan "downgraden".quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:27 schreef McNulty het volgende:
[..]
Geef je je onderhandelingspositie dan niet een beetje weg?
Tja, ik heb dat ook wel gehad. Ik heb twee goede diploma's en weet ook wel dat ik het kan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens. Ik ben bijv. echt slecht in het verkopen van mezelf, maar goed in wat ik doe. En wat ik doe heeft niets te maken met iets verkopen of daar goed in zijn. Maar ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft. (en ik vertik het gewoon om te liegen en de boel fraaier voor te doen dan het is, maar dat lijkt de standaard te zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |