abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123276412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Balen! :{

Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
Niks nieuws. Er zijn al zoveel artikelen geschreven over dit soort zaken,trajecten e.d. dat het raar blijft dat ondanks het overduidelijk bewijs dat het systeem wat de politiek gebruikt niet werkt, men er gewoon mee doorgaat. :r
pi_123279192
Ik vond het toch wel frappant om van de week te lezen dat Nederland nu weer te flexibel is. Die zagen we niet aankomen hoor! Eerst zo'n mafketel als Henk Strafkamp aan het roer zetten en die het liefst alle vaste contracten omgezet ziet worden in tijdelijke contracten, en nu is Nederland weer te flexibel!! Make up your goddamn mind.
pi_123282893
Zo maar even wat sites afstruinen in Breda voor wat horecawerk.

Waar ik woon is echt niks meer te vinden, en er lijken echt steeds meer zaken falliet te gaan hier. ;(
  zondag 24 februari 2013 @ 17:17:39 #204
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_123285970
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !

Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
pi_123285993
Met z'n allen naar de klote *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 25 februari 2013 @ 16:14:23 #206
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123328473
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
Lijkt mij wel iets, maar ik twijfel of ik dat financieel ga redden. Anyway;

Krijg ik de volgende reactie terug:

quote:
Geachte ...,

de opleidingskosten worden inderdaad door het ... vergoed en na de propedeusefase komt u in dienst komt van het ... en daarbij een leerling-salaris ontvangt. Als u ouder bent dan 23 jaar dan ontvangt u minumuloon en een onregelattige toeslag voor de weeken en/of avond/nacht dienst die u gaat draaien.

Naast de studie te kunnen werken is moelijk omdat u draait alle diensten en fultime werkt.
We kennen helaas geen regeling voor een werknemers-lening?

het opleiding is bedoeld voor alle mensen die genoeg geinterseerd zijn om opleiding te volgen en we hebben vorige jaar iemand van 44 jaar aangenomen Dat betekenet dat het mikt niet alleen op jongere studenten?
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
pi_123329204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.

[..]

Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Damn dit is wel heel erg.
Hier komen vast wel wat taalpuristen op af!
pi_123332537
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
pi_123333507
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:

Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20% :')
Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 25 februari 2013 @ 19:48:20 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123338191
quote:

[..]

Misschirn is haar nederlandse taalvaardigheid niet optimaal, maar blinkt ze verdrr uit in haar werk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123338994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Holy shit :{ Waar woon jij?
Ik denk dat het in de realiteit nog erger is, en dat we nog veel grotere problemen gaan krijgen wat betreft de werkloosheid.
pi_123339085
quote:

[..]

Ik ken weinig HR-mensen die niet in elke zin een taalfout maken, om eerlijk te zijn.
pi_123339139
Dit is wel HEEL erg slecht hoor, vooral voor een ziekenhuis.
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 februari 2013 @ 20:07:43 #214
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123339650
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte *O*
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogeveen-kent-hoge-werkloosheid

[ Bericht 11% gewijzigd door trigt013 op 25-02-2013 20:12:55 ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123345809
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:53 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more? :') ) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc) :') Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:54:07 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346492
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more? :') ) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc) :') Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeft :? Daar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.

Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:55:21 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346558
Ik heb trouwens weer eens een gesprek gescoord. Weer een beetje op een vage manier. We gaan het weer beleven.
pi_123346559
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeft :? Daar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.

Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen. :P
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 21:57:32 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123346683
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen. :P
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
pi_123346775
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2013 @ 22:15:12 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123347783
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Wat is er nou precies vreemd aan? Dat iemand nog gewoon werkt? Ik begrijp je weerstand niet.
pi_123349052
Laatste tijd een aantal keer gereageerd op invalwerk. Ik krijg alleen maar reacties terug dat "er op dit moment zoveel sollicitanten zijn dat ze mijn sollicitatie niet in behandeling kunnen nemen". Haal dan ook die vacature van je website af! }:|
  maandag 25 februari 2013 @ 22:53:54 #223
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123349916
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?
-weg-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 00:58:29 #224
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123354713
er komen veel interne vacatures binnen mijn bedrijf, maar het zijn redelijk saaie banen. donderdag naar een voorlichting, misschien is het toch wat, ik moet iets na juli.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123373790
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens weer eens een gesprek gescoord. Weer een beetje op een vage manier. We gaan het weer beleven.
Ik heb morgen een sollicitatie! *G*
Ook op een eigenaardige manier gescoord ;) En ik heb morgen een date.... nog op een veel meer vreemde manier gescoord, haha.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_123375969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb morgen een sollicitatie! *G*
Ook op een eigenaardige manier gescoord ;) En ik heb morgen een date.... nog op een veel meer vreemde manier gescoord, haha.
Ja, nu willen we details natuurlijk ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123378898
quote:
5s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:53 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?
'n Beetje wel idd.
Hallon!
pi_123379194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:58 schreef Andromache het volgende:
er komen veel interne vacatures binnen mijn bedrijf, maar het zijn redelijk saaie banen. donderdag naar een voorlichting, misschien is het toch wat, ik moet iets na juli.
Alsof ik mijn eigen situatie lees.
Eind juli eindigt mijn huidige uitzendovereenkomst. Die wordt niet verlengd, maar wel een zooi interne vacatures. Dus daar nu maar op solliciteren. En ook donderdag een voorlichtingsbijeenkomst. Die maar eens afwachten en dan binnen een week een zooi brieven de deur uit.
A mind with a heart of it's own
pi_123398904
Inmiddels weer 2 gesprekken verder:
Eerste was super leuk, super enthousiast maar ze vonden me net te zwaar voor de functie en bang dat ik te snel zou vervelen... (maak ik dat zelf niet meer uit tegenwoordig?)
Tweede was een kleine onderneming, wel heel breed maar ben bang dat ik daar ook geen stappen ga maken.

Vanmiddag nummer 3, hopelijk is dat 3 maal scheepsrecht.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:32:46 #231
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123401432
Spezza ben jij dit ?
-weg-
pi_123404031
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, nu willen we details natuurlijk ;)
Neuj, neuj, we blijven gewoon OT :P (totdat ik de date heb gehad, no information will be revealed :7 ).
pi_123415162
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoe lang hebben jullie wel eens moeten wachten voordat je een reactie kreeg op een sollicitatiegesprek? Ik wacht nu al anderhalve week op een reactie van het bedrijf. Ben ik nou zo ongeduldig, or what?
Bij eentje tot nu toe een maand of 3. Goed gesprek. Na een week eens gebeld hoe het ermee stond. "We beslissen volgende week." 2 weken erna nog eens gebeld. "We bellen eind van de week." Dat was half november.

Bij eentje na 2 weken zelf gebeld hoe het ermee stond. "Sorry, we hebben toch eerst een interne vacature gestart."
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_123451271
edit: dat doen we hier niet. :)

[ Bericht 85% gewijzigd door Five_Horizons op 28-02-2013 12:45:13 ]
pi_123451618
Kut, ik heb wat doms gedaan.

Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan via een webformulier, en daarbij mijn CV geupload.

Alleen heb ik net de verkeerde gepakt, met een motivatie erbij voor mijn studierichting :') En laat dit nu net even wat totaal anders zijn :') Nu kan ik hun niet bereiken per mail of telefoon. Wat nu?
pi_123452547
heb sinds kort werk als consultant.. super joh.. lekker zelf mn eigen tijd indelen..
pi_123453430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:52 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Kut, ik heb wat doms gedaan.

Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan via een webformulier, en daarbij mijn CV geupload.

Alleen heb ik net de verkeerde gepakt, met een motivatie erbij voor mijn studierichting :') En laat dit nu net even wat totaal anders zijn :') Nu kan ik hun niet bereiken per mail of telefoon. Wat nu?
Gewoon nog een keer je sollicitatie doen en deze keer de juiste CV uploaden. Ze krijgen vast heel veel sollicitaties binnen en het valt hen vast niet op dat jij er 2 stuurt :P Zo wel, dan kunnen ze 2 dingen doen: je niet uitnodigen of het je tijdens het gesprek vragen - als ze op basis van 1 van je 2 CV's uit willen nodigen.

Hoe dan ook: als je het zo laat, is de kans (die indruk geef je mij) dat het sowieso niet gaat lukken.
pi_123473667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:42 schreef Poesopstokje het volgende:
edit: dat doen we hier niet. :)
Oh sorry, dat wist ik niet :@
pi_123476000
ff gal spuwen, nadat ik verheugd was dat ik een belletje kreeg:

ik kreeg vorige week een oproep nadat ik mijn cv op een vacaturesite had gezet, een vrouw van een uitzendbureau had een baan voor mij! Dat is altijd goed nieuws, totdat ze vertelde wat het inhield: callcenter werk in avond en weekend dienst (full time) tegen het minimumloon. Dit zou rond de 1200 euro netto loon zijn. Heb haar bedankt en toegelicht dat dat toch flink minder is dan ik verdiende bij mijn vorige baan en dan ik feitelijk met mijn WWuitkering nu meer inkomen heb. Ze gaf aan dat ik haar altijd kon terugbellen want volgens haar was dit soort werk er altijd wel.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.

Dus tja, nog altijd opzoek :D
<hr>
pi_123476526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff gal spuwen, nadat ik verheugd was dat ik een belletje kreeg:

ik kreeg vorige week een oproep nadat ik mijn cv op een vacaturesite had gezet, een vrouw van een uitzendbureau had een baan voor mij! Dat is altijd goed nieuws, totdat ze vertelde wat het inhield: callcenter werk in avond en weekend dienst (full time) tegen het minimumloon. Dit zou rond de 1200 euro netto loon zijn. Heb haar bedankt en toegelicht dat dat toch flink minder is dan ik verdiende bij mijn vorige baan en dan ik feitelijk met mijn WWuitkering nu meer inkomen heb. Ze gaf aan dat ik haar altijd kon terugbellen want volgens haar was dit soort werk er altijd wel.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.

Dus tja, nog altijd opzoek :D
Groot gelijk, zou ik ook niet doen. Tenzij het loon natuurlijk wel hoger is, anders kun je beter altijd in de WW/bijstand blijven ;)

Een kennis van mij zit ook al jaren in de bijstand, werk zat voor hem, maar hij vertikt het ook. Nu krijgt hij gratis geld hè.. Hij zegt het niet zo, maar is overduidelijk. Er zijn altijd wel smoesjes waarom hij niet ''kan'' werken.
pi_123476876
Callcenterwerk is echt slecht betaald. Je verdient nog meer met productiewerk aan de lopende band. :')

Ik werk nu in 'n magazijn bij 't inpakken en verladen van spullen op oproepbasis maar de laatste tijd werk ik toch al gauw 30 + u/week. Ik ga niet te hard juichen maar het lijkt toch wel de goeie kant op te gaan. :)
Hallon!
pi_123479144
quote:
.

Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur,
Nee helemaal niet :)
quote:
maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.
Gelijk heb je. ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_123487320
quote:

Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123489407
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zitten :? Of moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123490770
Ik ben ook een profiteur geweest hoor :D

Ik heb een jaar lang banen afgeslagen die minder verdienden dan mijn uitkering. Dus ik snap al die mensen die het doen wel ^O^

Alleen dan komt het einde van de ww in zicht.... Het moment dat je daarna helemaal niks meer gaat ontvangen. Dus je genoodzaakt bent om alles aan te nemen qua salaris. Want iets is beter dan niets.

Nu heb ik het wel getroffen, ik ben iets totaal anders aan doen, dus ik kan nog enorm groeien in de functie en branche. Maar ik heb de baan wel moeten accepteren met een laag salaris, 75 euro netto meer dan mijn uitkering.

Maar nog steeds met de gedachte, beter iets dan niets. Nu na 2 maanden bezig te zijn, ben ik erachter gekomen dat mijn leidinggevende en de medewerkers aan wie ik leiding geef mij niet kwijt willen. Dus er gaat gelukkig wat gebeuren aan mijn salaris over 6 maanden.

Maar ja nieuwe baan, totaal nieuwe functie en totaal nieuwe kansen. Je moet er wat voor over hebben, maar ben blij dat ik een jaar lang heb geprofiteerd, en mijn kans na een jaar lang hebt gepakt.

Maar ook wel de tip, wacht niet te lang. Ik had nog 2 maanden ww over. Maar heb deze baan toch gepakt. Ondanks dat het salaris ongeveer net zoveel was als mijn ww.

Je moet zeker aan het einde van je ww niet kieskeurig zijn en alles aanpakken wat je kan aanpakken, ook al verdient het minder.... Wat iets is beter dan niets toch?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:35:35 #246
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123490819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zitten :? Of moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
Je kunt het ook anders bekijken, je kunt het als een kans zien om aan te netwerken. Ik ben uit de WW gekomen, omdat ik de bereidheid had om 4 weken lang werk te doen dat lager dan mijn uitkering was. Ik moest zelfs, 3 euro in de week aan reiskosten bijleggen.

Het werk wat ik daar deed was werk wat normaal gesproken voor mij gedaan werd, zorgen dat er voldoende koffie was, vergaderzalen in orde maken etc. etc. Mensen hadden al gauw door dat ik meer kon en dat ik de bereidheid had om te werken. Toen er gevraagd werd waarom ik dit deed heb ik heb verteld dat ik doorhad dat het lastig was om aan werk te komen en dat dit werk lager was dan mijn WW. Dat heeft me toen een baan bij een ander bedrijf opgeleverd een baan in een richting waar normaal gesproken 400 sollicitaties op een 1 vacature binnenkomt.

Verder denk ik dat sommige Nederlanders moeten beseffen, dat de waarde van bepaal werk nu eenmaal aan het devalueren is en nog meer zal devalueren(verregaande automatisering en steeds groter wordend aanbod). En WW is ook niet eindig he, in de bijstand moet je van veel minder rondkomen dan 2000+ bruto.
-weg-
pi_123494308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'ik zou het zelf ook niet doen als het niet hoefde'? :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:53:23 #248
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_123494522
Gisteren gebeld op mijn werk.

"Ja sorry dat ik zo laat bel, maar ik bel naar aanleiding van een sollicitatie van 2 maanden terug. Wij hebben jouw CV ontvangen, en die is echt prachtig, maar we zijn toen gegaan voor iemand die in de directe omgeving woonde. We willen je wel heel graag voor de flexpool, dan kun je op interne vacatures solliciteren."

Ik heb nee gezegd. Tot 31 juli een contract, daarna nog een half jaar (of een jaar met wat mazzel). Ik zou ook niet weten hoe ik flexwerk zou moeten bolwerken. Kinderen naar de gastouder voor het geval dat ik moet werken. Dat is niet te betalen natuurlijk. De ene maand 12 uur, de andere maand 80 uur. Ik zie dat niet zo zitten nee.

Wel balen, vaak staat er bij vacatures al "Moet woonachtig in de omgeving .... zijn"
pi_123495768
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
pi_123496336
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
Callcenter werk
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')