Niks nieuws. Er zijn al zoveel artikelen geschreven over dit soort zaken,trajecten e.d. dat het raar blijft dat ondanks het overduidelijk bewijs dat het systeem wat de politiek gebruikt niet werkt, men er gewoon mee doorgaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Balen!
Kwam vandaag nog een column van Ben Tiggelaar tegen waarin hij schrijft over (de onzin van) sollicitaties: http://www.intermediair.n(...)and-kan-solliciteren.
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.quote:Geachte ...,
de opleidingskosten worden inderdaad door het ... vergoed en na de propedeusefase komt u in dienst komt van het ... en daarbij een leerling-salaris ontvangt. Als u ouder bent dan 23 jaar dan ontvangt u minumuloon en een onregelattige toeslag voor de weeken en/of avond/nacht dienst die u gaat draaien.
Naast de studie te kunnen werken is moelijk omdat u draait alle diensten en fultime werkt.
We kennen helaas geen regeling voor een werknemers-lening?
het opleiding is bedoeld voor alle mensen die genoeg geinterseerd zijn om opleiding te volgen en we hebben vorige jaar iemand van 44 jaar aangenomen Dat betekenet dat het mikt niet alleen op jongere studenten?
Damn dit is wel heel erg.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
Lijkt mij wel iets, maar ik twijfel of ik dat financieel ga redden. Anyway;
Krijg ik de volgende reactie terug:
[..]
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dit verstuur je toch niet.
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%quote:Op zondag 24 februari 2013 17:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Werkloosheidscijfer nu al 7,5% en onder jongeren zelfs 15% ... !
Morgen aanvang v/d laatste werkweek bij de huidige overheidsorganisatie, contract wordt niet verlengd. Afgelopen paar maanden waren lekker productief met 6-daagse werkweken (PostNL en de overheidsorganisatie), was soms een pittig schema maar wél goed vol te houden. Vanaf volgende week is er alleen nog PostNL waarvan ik het aantal werkuren per week met wat mazzel nog boven de 10 kan opkrikken.
Misschirn is haar nederlandse taalvaardigheid niet optimaal, maar blinkt ze verdrr uit in haar werk.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
Vorige week een mailtje met enkele vragen gestuurd, naar de personeelsconsulente van een ziekenhuis. Zij hebben een vacature openstaan voor een opleiding tot verpleegkundige.
[..]
Het zal vast en zeker een aardige mevrouw zijn. Het lijkt me echter (met haar Kroatisch lijkende naam), slechts die baan te hebben gekregen naar aanleiding van een voorkeursvacature.
Holy shitquote:Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%
Ik ken weinig HR-mensen die niet in elke zin een taalfout maken, om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogeveen-kent-hoge-werkloosheidquote:Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Werkloosheid in de stad waar ik woon is 13,2% en in sommige wijken 20%
Misschien hebben ze nog werk bij het UWV of de Sociale Dienst door de toegenomen drukte
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more?quote:Op maandag 25 februari 2013 17:53 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Onder jongeren zijn die cijfers volgens mij stiekem nog veeeeeeeeeeel hoger. Ik ken echt zoveel mensen die afgestudeerd zijn en geen werk hebben, maar nog wel bij hun bijbaantje in de supermarkt oid werken. Allemaal verkapte werkeloosheid, en het vreemde vind ik dat er niks aan gedaan wordt.
Ik zat te denken, ouderen willen graag met pensioen, jongeren willen aan het werk. Misschien niet 100% te betalen maar een soort deelpensioen voor ouderen zodat er meer ruimte komt voor jongeren misschien......
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeftquote:Op maandag 25 februari 2013 21:42 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja en dan heb je nog 'n oud manager (in de zorg, need I say more?) die nu ff lekker gaat werken in 't magazijn op z'n 64ste terwijl ie al lang binnen is. (mooi pensioen etc)
Zo'n malloot moet gewoon vrijwillgerswerk gaan doen, prima als ie aan de gang wil blijven maar dit werkt serieus op m'n zenuwen.
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij een mooi pensioen heeftDaar is de laatste jaren flink op gekort he door allerlei pensioenfondsen ivm dekkingsgraad.
Je kan toch niet in een ander z'n portemonnee kijken
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij zit er anders genoeg over op te scheppen. Kan zijn dat ie liegt natuurlijk maar waarom zou ie? Managers in zorginstellingen zijn naar mijn idee sowieso niet bijzonder hard door deze crisis getroffen.
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Managers in zorginstellingen verdienen imho geen rochel tov andere branches. Ik zie allerlei leuke middlemanagement functies maar als ik dan zie dat het fwg 50 ingeschaald is zoek ik maar weer verder.
Wat is er nou precies vreemd aan? Dat iemand nog gewoon werkt? Ik begrijp je weerstand niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja nogmaals als zo iemand zelf al zegt dat ie het voor het geld niet hoeft te doen, tsja. Het kan natuurlijk bluf zijn maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit, zo iemand lijkt het me niet, hij is verder ook gewoon 'n prima collega maar het blijft allemaal 'n beetje vreemd.
Ik heb morgen een sollicitatie!quote:Op maandag 25 februari 2013 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens weer eens een gesprek gescoord. Weer een beetje op een vage manier. We gaan het weer beleven.
Ja, nu willen we details natuurlijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik heb morgen een sollicitatie!
Ook op een eigenaardige manier gescoordEn ik heb morgen een date.... nog op een veel meer vreemde manier gescoord, haha.
'n Beetje wel idd.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:53 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Vind je dat hij de plek inneemt van een werkloze? Die het wel voor het geld moet doen?
Alsof ik mijn eigen situatie lees.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:58 schreef Andromache het volgende:
er komen veel interne vacatures binnen mijn bedrijf, maar het zijn redelijk saaie banen. donderdag naar een voorlichting, misschien is het toch wat, ik moet iets na juli.
Neuj, neuj, we blijven gewoon OTquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, nu willen we details natuurlijk
Bij eentje tot nu toe een maand of 3. Goed gesprek. Na een week eens gebeld hoe het ermee stond. "We beslissen volgende week." 2 weken erna nog eens gebeld. "We bellen eind van de week." Dat was half november.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoe lang hebben jullie wel eens moeten wachten voordat je een reactie kreeg op een sollicitatiegesprek? Ik wacht nu al anderhalve week op een reactie van het bedrijf. Ben ik nou zo ongeduldig, or what?
Gewoon nog een keer je sollicitatie doen en deze keer de juiste CV uploaden. Ze krijgen vast heel veel sollicitaties binnen en het valt hen vast niet op dat jij er 2 stuurtquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:52 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Kut, ik heb wat doms gedaan.
Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan via een webformulier, en daarbij mijn CV geupload.
Alleen heb ik net de verkeerde gepakt, met een motivatie erbij voor mijn studierichtingEn laat dit nu net even wat totaal anders zijn
Nu kan ik hun niet bereiken per mail of telefoon. Wat nu?
Groot gelijk, zou ik ook niet doen. Tenzij het loon natuurlijk wel hoger is, anders kun je beter altijd in de WW/bijstand blijvenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff gal spuwen, nadat ik verheugd was dat ik een belletje kreeg:
ik kreeg vorige week een oproep nadat ik mijn cv op een vacaturesite had gezet, een vrouw van een uitzendbureau had een baan voor mij! Dat is altijd goed nieuws, totdat ze vertelde wat het inhield: callcenter werk in avond en weekend dienst (full time) tegen het minimumloon. Dit zou rond de 1200 euro netto loon zijn. Heb haar bedankt en toegelicht dat dat toch flink minder is dan ik verdiende bij mijn vorige baan en dan ik feitelijk met mijn WWuitkering nu meer inkomen heb. Ze gaf aan dat ik haar altijd kon terugbellen want volgens haar was dit soort werk er altijd wel.
Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.
Dus tja, nog altijd opzoek
Nee helemaal nietquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
.
Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur,
Gelijk heb je.quote:maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.
Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
Misschien kom ik nu over als een WW-profiteur, maar ik heb jarenlang fulltime gewerkt en WW afgedragen en ga nu niet een of andere cheap ass kutbaantje nemen tegen minimum loon.
Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zittenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Feitelijk ben je ook een profiteur, als die regeling er niet zou zijn zou je ook gewoon voor die 1200 eu netto gaan werken namelijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet doen als ik niet hoefde maar dan zou ik ook een profiteur zijn. Ik zie hier ook mensen banen weigeren van 2000+ bruto omdat ze het in de WW beter hebben, tja, dan is zo'n regeling misschien toch een beetje doorgeslagen....
Je kunt het ook anders bekijken, je kunt het als een kans zien om aan te netwerken. Ik ben uit de WW gekomen, omdat ik de bereidheid had om 4 weken lang werk te doen dat lager dan mijn uitkering was. Ik moest zelfs, 3 euro in de week aan reiskosten bijleggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zittenOf moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
Wat begrijp je niet aan 'ik zou het zelf ook niet doen als het niet hoefde'?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en je huis verkopen momenteel een utopie is, tenzij je ver onder je hypotheekwaarde gaat zittenOf moet elke Nederlander zijn toekomst altijd zo inrichten dat je rond kan komen met die 1200 euro?
Callcenter werkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Bij welke (bij)banen kom je zonder ervaring nog makkelijk aan de slag en kun je redelijke uren maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |