abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122921294
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

-O-
Meh. Dit is echt het bekende praatje hè? "Niet genoeg ervaring". Alsof je dat per sé nodig hebt. Mogen mensen niet langer op de werkplek zelf bewijzen of ze iets kunnen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 17:47:50 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122921693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:08 schreef Apotheose het volgende:

[..]

doet me een beetje denken aan vroeger, toen ik nog klein was enzo. Of ik mee kon fietsen naar school bijv. "Ja van mij mag je wel mee hoor, maar ik weet niet wat Dinges wil..."

Smoesjes dus. Zo zou ik het opvatten... maar ja.. wie ben ik :P
Ja zou ik ook denken in een normaal geval.Maar in dit geval was er helemaal geen vacature. In een conversatie over iets anders heb ik laten vallen dat als ze nog iemand zochten ik me aanbevolen hield en vervolgens werd ik uitgenodigd :)
pi_122921999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

YER.

Beetje jammer. In het begin moest alles snel snel snel, en dan hoor je opeens niets meer. Als het niets wordt laat het me dan gewoon weten, in plaats van me nu zo onbeschoft te negeren.
Ik had ook een keer op een van hun vacatures gereageerd. Ik paste naar mijn mening prima in het geschetste plaatje, maar kreeg vrij snel een afwijzing. De vacature bleef vervolgens nog een half jaar open staan. Waarom dan niet even een gesprek aangaan, dat snap ik dan niet. :N
pi_122922226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja zou ik ook denken in een normaal geval.Maar in dit geval was er helemaal geen vacature. In een conversatie over iets anders heb ik laten vallen dat als ze nog iemand zochten ik me aanbevolen hield en vervolgens werd ik uitgenodigd :)
ok :) Nou dan is het op zich wel positief dat ze je wel zien zitten. Wel zuur dat het je uiteindelijk niet bent geworden..
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2013 @ 18:30:20 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122922866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

YER.

Beetje jammer. In het begin moest alles snel snel snel, en dan hoor je opeens niets meer. Als het niets wordt laat het me dan gewoon weten, in plaats van me nu zo onbeschoft te negeren.
Whehehe ben ik 2 maanden terug ook geweest..

"Je hebt zeker wel gezien dat de vacature nogal algemeen omschreven was. Dat komt omdat we regelmatig dat soort vacatures in portfolio hebben. Maar misschien kan ik je ergens plaatsen, ik bel je overmorgen"

Nooit meer wat gehoord.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:13:07 #106
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122943430
'Hoi Jeroen, ik heb vanmorgen overleg gehad met mijn compagnons. Die hadden - meer dan ik - moeite met het ontbreken van ervaring in de <branche>. Dat laatste is misschien toch onontbeerlijk vanwege de intensieve contacten met opdrachtgevers die gepokt en gemazeld zijn in de <branche>.
Ik wil een tweede gesprek daarom afzeggen'

Dat er geen tweede gesprek komt zegt mij dat de gozert die je heeft uitgenodigd daar helemaal geen mandaad voor had, knullig.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:21:21 #107
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_122943550
quote:
Hoi Jeroen, ik heb vanmorgen overleg gehad met mijn compagnons. Die hadden - meer dan ik - moeite met het ontbreken van ervaring in de <branche>. Dat laatste is misschien toch onontbeerlijk vanwege de intensieve contacten met opdrachtgevers die gepokt en gemazeld zijn in de <branche>.
Ik wil een tweede gesprek daarom afzeggen'

Dat er geen tweede gesprek komt zegt mij dat de gozert die je heeft uitgenodigd daar helemaal geen mandaad voor had, knullig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 12:16:31 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122945565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:13 schreef Graslul het volgende:

Nou..., hij is eigenaar. Samen met 2 compagnons dus. Maar heel handig is het allemaal niet nee.

Het allerlulligste vind ik dat je elke keer weer enthousiast wordt, om dan toch weer aan het kortste eind te trekken. Ben even een beetje sollicitatie moe.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:49:15 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122946345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou..., hij is eigenaar. Samen met 2 compagnons dus. Maar heel handig is het allemaal niet nee.

Het allerlulligste vind ik dat je elke keer weer enthousiast wordt, om dan toch weer aan het kortste eind te trekken. Ben even een beetje sollicitatie moe.
Wat bij mij vaak werkt is om het dan even 1,5 week rustig aan te doen en alleen maar vacatures te bekijken en op te slaan, ipv meteen er op te solliciteren. En dan na 1,5 week die backlog wegwerken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 12:50:21 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122946371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bij mij vaak werkt is om het dan even 1,5 week rustig aan te doen en alleen maar vacatures te bekijken en op te slaan, ipv meteen er op te solliciteren. En dan na 1,5 week die backlog wegwerken.
Misschien wel een idee ja. Het liefst zou ik al die energie in mijn parttime aanstelling steken in de hoop dat je die snel kan uitbreiden naar meer, maar ja het UWV he :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:08:33 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122946894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb verder ook geen relevante nevenactiviteiten gedaan tijdens mijn studie, in de veronderstelling dat mijn studie zelf voldoende zou moeten zijn.

Overigens net per mail weer een afwijzing binnen gekregen van een kantoor met de mededeling dat mijn profiel niet voldoende aansluit op de eisen die het kantoor stelt aan potentiële kandidaten voor een plaats als kandidaat-notaris. Zo ontzettend arrogant. Ik heb de papieren, ik ben nominaal afgestudeerd en ik heb nog nooit een vak hoeven herkansen. Hoezo ik voldoe niet aan de eisen? Meteen teruggebeld, maar mevrouw is vandaag natuurlijk weer afwezig.
Het aanbod binnen het notarieel is waanzinnig hoog. Nominaal afstuderen (in de zin van dat je een papiertje hebt) is praktisch het absolute minimum. Een dubbele master (fiscaal/notarieel) met een goede stagebeoordeling van een bekend kantoor is een beetje de standaard en verder doen de meeste studenten ook nog 1000 dingen naast hun studie wat op een c.v gekwakt kan worden als aantoonbare ervaring en daarnaast ook heel veel connecties en aansluitingen oplevert. Ik snap om eerlijk te zijn ook niet wie jou vertelt heeft dat alleen het papiertje voldoende voorbereiding was?

Kan zijn dat ik het al eens eerder gepost heb maar als je echt verder wil met het notarieel dan is het een kwestie van gewoon zoveel mogelijk stage lopen totdat je over genoeg ervaring of connecties beschikt om direct door te stromen. Aangezien veel (kleinere) kantoren momenteel in zwaar weer verkeren is het ook niet zo dat elke notariële werkgever een blijvertje is. Met een beetje pech lig je er vanwege bedrijfseconomische redenen er zo uit. Aangezien K-N een flinke investering vraagt van een kantoor is het zo dat je ook echt wat te bieden moet hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122952287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:22 schreef Copthorne het volgende:
Zucht, gister eens langs geweest bij drie uitzendbureau's in de buurt. Ik heb een afgeronde WO opleiding notarieel recht, maar de kans dat ik, met mijn minimale werkervaring (stage van enkele weken) een baan als kandidaat-notaris vind is gelijk aan 0. Ik zoek nu gewoon een part-time of full-time baan, administratief, secretarieel... whatever. Als ik de komende zes maanden maar wat te doen heb.

-O-
Ik ken iemand die notarieel recht heeft gestudeerd met een goede baan (dezelfde als ik heb :P), maar wel buiten het notariaat.
Ik zou het zelf nooit zoeken bij een uzb (ik ben bijna 2 jaar geleden afgestudeerd jurist). Kijk eens op jbb.nl, of andere juridische banenbanken. Er zijn ook bureaus die zich richten op startende juristen, bijvoorbeeld Eiffel, Usg juristen....
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:12:25 #113
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_122954498
@Copthorne en eventuele andere juristen: Ik kreeg vandaag een foldertje binnen over het nationaal juristen congres, een carriere-evenement op 15 maart a.s., wellicht is het iets voor je netwerk, een stage of eventueel een baan. Er zijn ook workshops geloof ik, dus, wie weet ...
klerkje
pi_122987693
Morgen niet 1 maar 2 sollicitatiegesprekken.

1e bij een gemeentelijke afvalverwerker en de 2e bij een technisch/logistiek detacheringsbureau.
pi_122993577
Hallo iedereen,

Even mijn verhaal; In 2010 ben ik afgestudeerd in Communicatiewetenschap ( ja ik weet het, domste beslissing ooit, maar het leek zo leuk toen ik 18 was :'( ). Daarna nog een tweede master gedaan om mijn baankansen iets te verhogen en omdat ik toch geen werk kon vinden. 2011-2012 zwaar depressief geweest omdat ik maar geen baan kon vinden (vooral boos op mezelf dat ik zo'n k*t opleiding heb gekozen). Eind 2012 maar besloten te solliciteren op een stage. Tijdens het gesprek vertelden ze al dat ze mij na afloop van mijn stage geen werk konden bieden. Maar dat boeide me niet eens meer, als ik maar bezig was. Na een paar maanden riep de afdelingshoofd mij in zijn kamer en vertelde dat ze zeer tevreden met mij zijn en daarom mijn stage wilden afbreken om mij een contract aan te dienen. Oh touwens toen ik stage ging lopen had ik nog een WW uitkering en dit mocht ik behouden. WW bedrag was namelijk hoger dan de stagevergoeding. Ik ben met toestemming van het UWV stage gaan lopen. Voorwaarden waren volgens mij: het moet een onbetaalde stage zijn (tegen het bedrijf gezegd dat ik geen stagevergoeding wil), en in een vakgebied waar je nog een werkervaring in hebt. Dus tip voor mensen in de WW: benader je jobcoach hierover!

en iedereen die nog moet beslissen welke opleiding hij/zij moet doen: DOE GEEN COMMUNICATIEWETENSCHAP!!!! je leert niks en je kunt er niks mee tenzij je goede connecties hebt, anders zul je struggelen 4 life!
pi_122994392
Hoe kom je aan een WW-uitkering als je nooit werk hebt gehad? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_122995071
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:06 schreef pussywillow het volgende:
Je hebt zeker nooit gehoord van bijbanen? Of heeft pappie alles voor je betaald tijdens je studie? Ik heb tijdens mijn studietijd altijd minstens 24 uur per week gewerkt, meestal meer. Het project liep waaraan ik werkte liep af en ik had niks anders daarom heb ik in 2012 6 maanden ww uitkering gehad. het was 750 p.m. dus zeker geen vetpot, maar wel meer dan de 450 euro stagevergoeding die ik zou krijgen. Met 'geen baan' kunnen vinden bedoel ik een echte startersbaan binnen mijn vakgebied
pi_122995620
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:17 schreef The87girl het volgende:

[..]

Je hebt zeker nooit gehoord van bijbanen? Of heeft pappie alles voor je betaald tijdens je studie?
:?
  zondag 17 februari 2013 @ 17:37:56 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122996072
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:06 schreef pussywillow het volgende:
niet. wat je dan wel kunt proberen is een bijstandsuitkering aan te vragen, maar als je jong bent kom je dan in een 'work first' traject waarbij je ergens tewerkgesteld wordt waar je misschien helemaal neit wilt werken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_123028517
Het is weer een tenenkrommende dag qua werk zoeken. Vooral het salaris aanbod is om te huilen.... :N
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123029320
Ik krijg net een vacature aangereikt met een salaris wat onder mijn huidige en onder de norm zit.. wat moet je ermee ?
Wel een sollicitatie gescoord as woensdag en krijg net via de mail een nieuwe uitnodiging binnen :)
  maandag 18 februari 2013 @ 14:03:27 #122
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123029515
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Het is weer een tenenkrommende dag qua werk zoeken. Vooral het salaris aanbod is om te huilen.... :N
Dat viel me ook op dat ze voor een HBO functie gerust maximaal 2500 a 2700 willen geven.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123030305
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:03 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat viel me ook op dat ze voor een HBO functie gerust maximaal 2500 a 2700 willen geven.
Zeker functies buiten mijn "comfortzone". Ik kom zulke bedragen dus echt niet tegen.

1900-2100 voor HBO functies :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123030830
Ligt ook aan aantal jaren ervaring natuurlijk... 2500 zal niet voor een starter zijn
pi_123030845
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:25 schreef Spezza19 het volgende:

Zeker functies buiten mijn "comfortzone". Ik kom zulke bedragen dus echt niet tegen.

1900-2100 voor HBO functies :X
Bruto? :o :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')