abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122744746

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight

Haaksels uit het vorige topic (onderwerp beestachtig leuk dat haken ;) ) :

Claudia-x's pinguinetje, met de lastige buik en rondgehaakte sjaal, is klaar voor de laatste sneeuwval

Anelotje reageerde even niet zo veel dat kwam nauurlijk omdat zij deze mooie zebra aan het maken was..

Na weken losse ledematen te hebben gehad is deze bunny eindelijk 1 geheel! Arual's konijn

Whoopdidoo heeft in haar haaklab een we heel merkwaardig monster/kameleonachtige weten te creeeren!

en tot slot om deze beestenbende af te sluiten:
Angelof_9 heeft een prachtige uilentas met voering en monnikenwerk handvat gemaakt

Hook on *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Dottey op 11-02-2013 12:01:39 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122744783
130121_280647_yvonneawards_2013.gif

MED / Yvonne Awards 2013: de nominaties
MED / Yvonne Awards 2013: De Winnaars!!

Toverheks!: ons creatievelingetje in ons topic die onder andere bekendheid en faam heeft verworven met haar prachtige popcordekens O+ heeft de Yvonne Award te pakken *O*

[ Bericht 34% gewijzigd door Dottey op 11-02-2013 11:50:35 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122745122
Zo... maar nu eerst thee! c_/
pi_122745387
zeg waarom zie ik ineens die zebra en pinguin niet meer?
heb de codes toch echt gecopieerd... zelfs naar photobucket gegaan... in de originele posts staan ze toch ook ?! *kluts kwijt*

edit: opgelost!
pi_122745573
Nou, ik ook maar terug in dit topic ;D
Lang geleden maar veel gebeurd afgelopen jaar :)

* Danaīdes gaat verder haken aan d'r laptop-hoes =D
I lay my head where your heart used to be...
pi_122745868
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:04 schreef Danaīdes het volgende:
Nou, ik ook maar terug in dit topic ;D
Lang geleden maar veel gebeurd afgelopen jaar :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

* Danaīdes gaat verder haken aan d'r laptop-hoes =D
welkom terug :*
vertel eens wat heb je nou gemaakt? op plaatje 1.. is het een mandje onder je beestje? of een sjaal? of een.. of een..
en plaatje twee is een sjaal?
  maandag 11 februari 2013 @ 12:13:30 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122745890
ik kan 't ook niet zo goed zien nee. welkom terug!
in de haak.
pi_122745994
Oh sorry... Ik heb echt hele slechte verlichting hier ;( *meep*
Eerste is een knuffeltje n_n. Vosje voor 2 vriendinnetjes van me :D.

Tweede is een Cthulhu sjaal voor een net zo'n nerdige vriend als ik ben hihi.

Ik moet drastisch op zoek naar mogelijkheden om fatsoenlijke foto's te maken =[
pi_122746090
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:16 schreef Danaīdes het volgende:
Oh sorry... Ik heb echt hele slechte verlichting hier ;( *meep*
Eerste is een knuffeltje n_n. Vosje voor 2 vriendinnetjes van me :D.

Tweede is een Cthulhu sjaal voor een net zo'n nerdige vriend als ik ben hihi.

Ik moet drastisch op zoek naar mogelijkheden om fatsoenlijke foto's te maken =[
hihi ^^. ik bedoelde wat er er je knuffel ligt.. of was het niet de bedoeling die ook te showen?

en hoe werk die sjaal? is het een soort col?
pi_122746154
Oh, dat zijn mijn armwarmers hihi.
Maar zag er beter uit als achtergrond dan mijn vaal-gele bank xD

Sjaal is bedoeld als ;

=D
Zijn twee hoofdjes, een aan elke kant van de sjaal... Dus die hangen een beetje samen rond borsthoogte :D

Edit; Plaatje werkte niet ;(
pi_122746293
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef Danaīdes het volgende:
Oh, dat zijn mijn armwarmers hihi.
Maar zag er beter uit als achtergrond dan mijn vaal-gele bank xD

Sjaal is bedoeld als ;

[ afbeelding ]

=D
Zijn twee hoofdjes, een aan elke kant van de sjaal... Dus die hangen een beetje samen rond borsthoogte :D

Edit; Plaatje werkte niet ;(
is dan het dan zo dat de knoopjes ogen zijn? en die friemels een baard?
ik begrijp er steeds minder van hahah
Tijd voor een nieuwere ovrzichtsfoto ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 12:28:07 #12
211083 Angelof9
I must go first
pi_122746333
Die pinguin had ik gemist in het vorige topic, wat een schattig ding zeg!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_122746384
Okay beter uitleg haha...'t is een beetje lastig als je niet echt weet wat het is xD

Ahum;

hier moet het op lijken. Cthulhu is uit een boek van H.P. Lovecraft.
Wat bij mij opviel was... rode ogen en tentacle face.. haha. Dus dat werd het dan ook...
Rode knopen zijn inderdaad de ogen en de friemeltjes de tentacles ;D

(Excuus voor eventueel slecht Nederlands, mijn laptop heft een fancy autocorrect maar staat afgesteld op Engels xD)

http://img201.imageshack.us/img201/9646/img0081wb.jpg (copy/paste deze link) <- foto van mijn vriend die zijn sjaal draagt :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Danaīdes op 11-02-2013 12:38:59 ]
pi_122747067
edit
  maandag 11 februari 2013 @ 13:02:42 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122747403
ik zie weinig op die foto. :o maar goed, ik geloof dat ik 't idee wel heb hoor. geinig!
in de haak.
pi_122747424
Notitie aan zelf; betere foto's maken =[.
Sorry guys ><
pi_122747938
Bietel ik heb niet zo veel gebruikt voor een rand om mijn deken. Ruim voldoende had ik aan een halve bol van de wibra :-)
By DMB
pi_122747964
:o ik heb de Yvonne Award gewonnen, helemaal perplex hier DOTJE O+ O+ O+ deze is voor jou.
Wil iedereen bedanken die daar voor gezorgd heeft, heel lief en voel me zeer vereerd :@

whaaaaaaaa Dotje ik ben 3e gewordwn hahaha niet een Award gewonnen hoor _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Toverheks op 11-02-2013 13:39:35 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122748028
Oh ik zag wel meteen wat het was hihi.

En ik sta in de op! Woehoe!

Ben momenteel een schildpadje aan het haken voor n zwangere buuf maar ik heb ook een brei en naaiopdracht tussrndoor. Daarna is het hopelijk even klaar en kan ik eens iets voor mezelf maken. Ik heb n leuk vestje gezien. Patroon is helaas niet gratis maar ben verliefd dus ik vrees dat ik m wel aan moet schaffen!
Even kijken of ik m via mn mobiel kan laten zien http://www.ravelry.com/patterns/library/ariane-2
pi_122748181
dat is een schatje Annelot. had gisteren ook leuke link gevonden is heel veel tye zien en geloof ook paar patronen http://outstandingcrochet(...)e-crochet-tunic.html
pi_122748359
Prachtige deken, Creadoe!

Het uilentasje ben ik helemaal weg van!

Ik heb mijn Alpine shawl af, moet alleen nog een foto maken.
Ben nu bezig met een Padma, die wordt wel droppig.

Wat een lief vestje Annelotje. Ik ben altijd bang dat het uiteindelijk niet past, daarom waag ik me maar niet aan kledingstukken.
  maandag 11 februari 2013 @ 13:43:51 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122748749
ik ben gisteren ook begonnen met zo'n alpine/sidewalk shawl. geinig patroon!

maar toverheks, ik dacht dat je bij de winnaars stond van CRE? :o
in de haak.
pi_122748800
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:43 schreef trui het volgende:
ik ben gisteren ook begonnen met zo'n alpine/sidewalk shawl. geinig patroon!

maar toverheks, ik dacht dat je bij de winnaars stond van CRE? :o
dat is toch ook zo..

quote:
1. RenRen-: Creatief in de breedste zin van het woord, van tekenen met potlood en papier tot digital art maar ook voor ideeėn ben je bij haar op het juiste adres. Zo enthousiast en meedenkend, een terechte winnares!

2. tinoz: Een man deze keer! Hij is van alle markten thuis, een eigen kooi bouwen voor knaagdieren of het maken van een mozaļek? Niets is hem te gek! En het leukste is, hij vraagt niet alleen om advies maar deelt ook zijn vorderingen met verslagen en foto's.

3. Toverheks: Deze lieve vrouw is nooit te beroerd een user of mod uit de brand te helpen! Ze waarschuwt ons als er aan een OP gesleuteld moet worden of helpt met haar jarenlange handwerkervaring mensen uit de brand in zowel het haak- als breitopic.
  maandag 11 februari 2013 @ 13:46:23 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122748844
ah, blijkbaar krijgt alleen de nummer 1 zo'n tagje bij z'n naam. maar toverheks, de award is verdiend voor jou hoor!
in de haak.
pi_122748941
Wat een leuke zebra's! :)
pi_122749843
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:27 schreef Toverheks het volgende:
dat is een schatje Annelot. had gisteren ook leuke link gevonden is heel veel tye zien en geloof ook paar patronen http://outstandingcrochet(...)e-crochet-tunic.html
Wat een leuke site! Ik heb nog niet iets gevonden wat er op lijkt maar ik blader nog even door. Het is niet zo druk vandaag hihi.
Mocht ik aan het eind van de dag nog niets hebben wat er op lijkt dan ga ik m gewoon bestellen!
pi_122749984
Feli Toverheks *O*
pi_122751391
Feli toverheks
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122752212
....flapstaart toverheks! :-)
By DMB
pi_122756602
Bedankt voor jullie reakties. Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar iets van 5 bolletjes bestel. Wat over is, kan ik wel weer voor iets anders gebruiken ;)
pi_122757373
Wauw, de OP staat echt vol met mooie haaksels! O+

Hier schiet mijn regenboog deken ook eindelijk op, ik ben nu bezig met de laatste streep! :s)
Dan nog 'even' 224 draadjes inweven :{ en een rand haken en hij is af!! *O*
Smile, tomorrow will be worse...
pi_122757484
Misschien hele domme vraag maar wat is de OP????
pi_122757502
OpeningsPost :)
pi_122757526
Ohhhhhhhhhhhhhhh lol ;)
pi_122761447
Hallo dames,

Ik lees nu al een tijdje mee in de haaktopic en zie de vele prachtige creaties.
Ik heb zelf eindelijk de tijd om te beginnen aan het haken. Vorige week ben ik begonnen en nu al helemaal verslaafd.

Ik ben nu bezig met een poes volgens een patroon.
Nu ben ik bezig met het lijf en staat er in het patroon het volgende: 9e toer: haak 16 V meerder boven de overige V van deze toer verdeeld 5 V = 40 V. Bij de vorige toer hield ik 35 V over.

Houdt dit in dat ik de eerste 16 normaal moet vasten en om de drie V. 2 V moet steken, dus nr. 17 zijn er 2 en in nr. 22 ook 2, enzovoort.

Alvast bedankt.
pi_122763781
http://hakenenmeer.blogsp(...)roon-omslagdoek.html deze ben ik nu aan het haken, heb af tot toer 5....
Ok heb nu door als ik stokje moet haken waar ik dan in moet zal ik maar zeggen.
Wat ik nog lastig vind is als ik in de lossen een stokje moet haken, hoe je dan "goed" in de lossen zit dat vind ik nog erg lastig om te zien, tips?
Heb je dan toch een lusje is dan toch van de vasten niet 2 toch, snappen jullie? Dank voor het tot nu toe op weg helpen, als ik dit wat helderder krijg gaat het met dit project goed komen, heb er vertrouwen in met dank aan jullie hahahahahaha.
pi_122765950
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:27 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo dames,

Ik lees nu al een tijdje mee in de haaktopic en zie de vele prachtige creaties.
Ik heb zelf eindelijk de tijd om te beginnen aan het haken. Vorige week ben ik begonnen en nu al helemaal verslaafd.

Ik ben nu bezig met een poes volgens een patroon.
Nu ben ik bezig met het lijf en staat er in het patroon het volgende: 9e toer: haak 16 V meerder boven de overige V van deze toer verdeeld 5 V = 40 V. Bij de vorige toer hield ik 35 V over.

Houdt dit in dat ik de eerste 16 normaal moet vasten en om de drie V. 2 V moet steken, dus nr. 17 zijn er 2 en in nr. 22 ook 2, enzovoort.

Alvast bedankt.
Hoi Cyberterrorist,

Welkom!

Volgens mij lees je het goed. Eerst 16 vasten en dan in de overige vasten moet je er 5 dubbel haken. Dan lijkt me het mooist om het netjes te verdelen zoals je zelf al telt.
Beetje jammer van het patroon dat ze dat niet even gewoon voortellen!
pi_122766109
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef dapmar het volgende:
http://hakenenmeer.blogsp(...)roon-omslagdoek.html deze ben ik nu aan het haken, heb af tot toer 5....
Wat ik nog lastig vind is als ik in de lossen een stokje moet haken, hoe je dan "goed" in de lossen zit dat vind ik nog erg lastig om te zien, tips?
Heb je dan toch een lusje is dan toch van de vasten niet 2 toch, snappen jullie? Dank voor het tot nu toe op weg helpen, als ik dit wat helderder krijg gaat het met dit project goed komen, heb er vertrouwen in met dank aan jullie hahahahahaha.
Sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt! Ik heb dan ook nog nooit een omslagdoek gemaakt Maar het lijkt wel gewoon een granny stripe. Wat ik dan doe isbij de volgende rij de clusters tussen de stokjes van de vorige rij haken. Dus niet in een vaste steken maar echt tussen de twee clusters van de vorige rij.
Als ik je nu helemaal op een verkeerd spoor breng moet iemand even ingrijpen
pi_122766152
sorry wilde editten maar drukte op quote...
pi_122769012
Zie linkje en dan het plaatje tussendoor inderdaad tussen de clusters. Maar gaat om de hoeken als je de toer eronder die lossen hebt. En je in de nieuwe toer twee stokjes moet haken in de laatste lossen van de vorige toer... Is het zo wat duidelijker hihi. Het is een grannystijl inderdaad.
pi_122769190
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:36 schreef dapmar het volgende:
Zie linkje en dan het plaatje tussendoor inderdaad tussen de clusters. Maar gaat om de hoeken als je de toer eronder die lossen hebt. En je in de nieuwe toer twee stokjes moet haken in de laatste lossen van de vorige toer... Is het zo wat duidelijker hihi. Het is een grannystijl inderdaad.
Ik snap dit stukje niet:
Heb je dan toch een lusje is dan toch van de vasten niet 2 toch

Wat je kunt doen, is als je de derde losse hebt gehaakt, een steekmarkeerder (of paperclip of zo) in die steek doen zodat je bij de volgende toer "op de terugweg" precies weet waar je de stokjes in moet haken. Snap je dat? Is een beetje lastig uitleggen zo.
pi_122769210
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef dapmar het volgende:
je haakt niet IN de losse.. maar om de losse heen...
pi_122769249
Ohja je moet natuurlijk meerderen op de hoeken! Sorry hoor ben n omslagdoeknoob.
Heb je niet een soort v- tje waar je onderdoor kunt? Heb ff geen haakwerk bij de hand dus kan het niet uitproberen.
Hoop dat iemand anders een beter antwoord heeft ;)
pi_122769329
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:41 schreef annelotje het volgende:
Ohja je moet natuurlijk meerderen op de hoeken! Sorry hoor ben n omslagdoeknoob.
Heb je niet een soort v- tje waar je onderdoor kunt? Heb ff geen haakwerk bij de hand dus kan het niet uitproberen.
Hoop dat iemand anders een beter antwoord heeft ;)
je haakt hem dan tussen de vorige toer tussen 2 en 3e stokje.
pi_122769388
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:40 schreef Dottey het volgende:

[..]

Aan het eind van de toer haak ik bij een omslagdoek wel in de losse.
pi_122772129
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:43 schreef Serinde het volgende:

[..]

Aan het eind van de toer haak ik bij een omslagdoek wel in de losse.
Ja einde van toer moet in lossen staat ook zo afgebeeld, inderdaad misschien die steek markeren.
pi_122772194
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:40 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ehhhh kan je dat nader uitleggen, hihi zal me met veel helpen want dit komt best veel voor. Super voor jullie mee denken.
pi_122774500
Aan het einde van de toer wordt niet in de losse gehaakt (zoals ik dat kan zien op de tekening, maar in de bovenkant van het laatste stokje van de vorige toer: dus als je net je stokje klaar hebt direct een paperclip in die opening stoppen die al een keer eerder is aangewezen, omkeren, 3 lossen haken en op die plek waar de paperclip zit het 1e stokje te haken van de nieuwe toer (3 lossen en 1 stokje zijn samen 2 stokjes)
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:36 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ehhhh kan je dat nader uitleggen, hihi zal me met veel helpen want dit komt best veel voor. Super voor jullie mee denken.
en dit,, zoals ik al keer eerder had verteld bij die andere shawl, en ook bij deze geldt het, het verschilt nauwelijks van een grannysquare, dus op dezelfde plek je haaknaald insteken om een cluster te haken als je dat ook zou doen bij een grannysquare.

Niet opgeven!
pi_122775695
Dapmar, wat vervelend voor je, dat het steeds maar niet lukt!
De volgende linkjes kunnen je misschien helpen, om de losse(n) van de vorige ronde te herkennen.
http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp#eindstokje
Na ongeveer 10 minuten:

Succes!
pi_122777663
Oh ik wilde dit even delen; ik weet niet of het enige toegevoegde waarde heeft, maar:

Mijn lief koopt mij iedere week dit:

De bedoeling is dat je na (een hele poos hoor, hihi) dit krijgt:

Staan verder leuke patronen en ideeen in :D.
Weet eigenlijk niet of het in Nederland te verkrijgen is maar vond het wel leuk om te delen ^^.

Wat vinden jullie partners er eigenlijk van als jullie lekker op de bank hangen met wol en haaknaald? :D
Die van mij snapt maar niet dat ik zo'n patroon kan lezen haha. :)
pi_122778226
Wij hebben hier de breivariant gehad. Haken heb ik nog nooit zien liggen.

Mijn vriend vind het wel grappig als ik maar wel alles opruim en niets voor in huis maak haha
pi_122778242
Goedemorgen :)

Die van mij vindt al die bolletjes op de bank en het zachte geluid van haken gezellig :)
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 06:56:10 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_122778250
Vriend: "deze wol vind ik stom, die maakt geen fijn geluid ;( "

_O-

Verder vind ie de deken waar ik aan werk heel gaaf. "Wanneer is ie nou klaar?!" :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122781978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 06:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Vriend: "deze wol vind ik stom, die maakt geen fijn geluid ;( "

_O-

Verder vind ie de deken waar ik aan werk heel gaaf. "Wanneer is ie nou klaar?!" :')
Haha, moet ik zelf eerlijk bekenen... sommige wol heeft de neiging om zo akelig te piepen ;(.
Vind ik zelf ook niet fijn xD.
pi_122784440
Wat lief dat je vriend elke week zo'n blad voor je koopt. Hoe ver ben je nu met de deken?

Mijn vriend vind het wel prima als ik zit te haken, want dan zit in tenminste rustig op de bank. Maar inderdaad wel al mijn spullen steeds netjes opruimen en vooral niet te veel voor in het huis haken.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_122784841
Ben single dus geen gezeur van iemand *O* kan freubelen wanneer ik wil, ben nu bezig met een tuniek aan het haken, vierkantjes en dan fantasiesteken ertussen en een mooie rand van onder, voor het eerst dus van patroon naar patroon gleuren van het hoe en wat.
pi_122785106
Ik zit nu op nummertje 22 en heb al een hele klapper bijna vol haha. ;D
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 13:23:26 #58
382129 crew  Donna
pi_122786286

Ben bezig met de petit fourtjes van GrietjeKarwietje. Nog iemand die deze gemaakt heeft of maakt? Excuus voor de donkere foto`s haha.

En eindelijk ben ik van alle Zebra's af!

pi_122786448
Die zebra's zijn echt O+

Mijn man vind het wel prima als ik zit te haken, lekker rustig. Soms kijkt ie even, of ik doe een poging er wat over te vertellen, waar ik als antwoord dan een: 'goh', 'jaja' of 'tsja' op krijg.
Hij heeft wel een hekel aan alle bakken wol en WIPjes tas! Maar is wel heel blij met de muts die ik voor hem gehaakt en gevoerd heb :D
pi_122789153
Oh my gosh die zebra <3 :D

Ah die van mij heeft geen probleem met mijn wolletjes overal haha, volgens mij vindt hij het wel gezellig.
Wel herkenbaar inderdaad; ' Oh goh, ja intressant' *Vriend-lief gaat verder gamen*. Haha !
pi_122794445
jouw zebra is ook echt cute! Die haartjes maken het wel af he. De mijne was voor een baby dus ik had de haartjes weggelaten.
Leuke cupcakes ook :)
pi_122796291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:23 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben bezig met de petit fourtjes van GrietjeKarwietje. Nog iemand die deze gemaakt heeft of maakt? Excuus voor de donkere foto`s haha.

En eindelijk ben ik van alle Zebra's af!

[ afbeelding ]
Leuk! Ik heb de eerste weken meegedaan maar uiteindelijk maar zeven gemaakt. Nummer acht vond ik niet leuk en toen is het niks meer geworden :@ inmiddels heb ik ze bij elkaar netjes ingepakt, ze zijn voor project Poekie :)
(Kan de url van de foto niet te pakken krijgen op de ipad maar hier is het project op ravelry van de petit four waar een foto van alles samen tussen staat)
pi_122798561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Danaīdes het volgende:
Oh my gosh die zebra <3 :D

Ah die van mij heeft geen probleem met mijn wolletjes overal haha, volgens mij vindt hij het wel gezellig.
Wel herkenbaar inderdaad; ' Oh goh, ja intressant' *Vriend-lief gaat verder gamen*. Haha !
Inderdaad heel erg herkenbaar. Ik heb hier net zo'n vriend. :D
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122801031
Ha ha ha ik ben al blij als hij vraagt wat ik aan het maken ben. (altijd positief bekrachtigen, zulk gedrag :* )

Wat gaaf van dat tijdschrift en de deken die het moet worden. Ik zou hem maar in ere houden!

Lieve zebra hoor. En leuke cupcakes. Ik had ze ook gezien maar vraag me af wat ik ermee moet. In de kamer neerzetten op een etagičre? Dat is iets teveel gevraagd van mijn wederhelft.

Ik had bij Hobbydoos Drops Delight besteld, dat is in de aanbieding. Vandaag kwam het binnen. Heerlijk, zulke mooie kleuren.
pi_122801936
Wat grappig die cupcakes! En die grote zebra is ook wel heel tof O+

Mijnus zijn ook eindelijk klaar... mocht ook wel, want de eerste van de ontvangers mag al bijna naar huis! :+

pi_122802918
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:09 schreef Lijnloos het volgende:
Wat grappig die cupcakes! En die grote zebra is ook wel heel tof O+

Mijnus zijn ook eindelijk klaar... mocht ook wel, want de eerste van de ontvangers mag al bijna naar huis! :+

[ afbeelding ]
Ik vind ze echt zo lief :Y . heb je ook met die knoopjes gewerkt voor de pootjes?
By DMB
pi_122802940
Nee, ik heb geen knoopjes gedaan, had niet genoeg knopen en het leek me wat hard voor die kleine ukkies.
pi_122802984
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:28 schreef Lijnloos het volgende:
Nee, ik heb geen knoopjes gedaan, had niet genoeg knopen en het leek me wat hard voor die kleine ukkies.
ik vond het ook een beetje gevaarlijk. Kunnen de beentjes dan wel bewegen? heb je ze gewoon vastgemaakt?
By DMB
pi_122803115
Ze kunnen wel aardig scharnieren nog. Heb ze door het lijf heen vast gemaakt met zeg maar de draadjes redelijk dicht bij elkaar. Dus een beetje heen en weer draaien kan nog wel.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:05:54 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122804975
heel mooi geworden, lijnloos! ik kan me voorstellen dat je de knoopjes achterwege hebt gelaten voor zulke jonge kindjes. je weet maar nooit of er een losschiet.

donna, ook weer een mooie grote zebra, al kan ik me voorstellen dat je er wel even genoeg van hebt. en de petit-fourtjes, leuk! ik heb ze wel her en der langs zien komen maar zelf heb ik er nog geen poging toe gewaagd. te weinig haaktijd, help!
in de haak.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:08:29 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122805119
dapmar, ben je er nog uitgekomen? je kunt ook gewoon een beetje gokken hoor, waar je ongeveer in moet steken bij zo'n 'lossen-beginstokje' uit de vorige rij. mijn ervaring is dat het echt niet opvalt als je daar eens een lusje teveel naar links of rechts zit.
in de haak.
pi_122805310
Ben weer 2 toeren verder maar wil wel graag zo een stitchmarker hebben, zit eens te kijken wat ze kosten en waar ik ze het beste kan kopen heb geen creditcard ;) Bedankt Trui
pi_122805594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:11 schreef dapmar het volgende:
Ben weer 2 toeren verder maar wil wel graag zo een stitchmarker hebben, zit eens te kijken wat ze kosten en waar ik ze het beste kan kopen heb geen creditcard ;) Bedankt Trui
tip: kopen op ebay. Heel goedkoop :)
By DMB
pi_122805616
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:31 schreef Lijnloos het volgende:
Ze kunnen wel aardig scharnieren nog. Heb ze door het lijf heen vast gemaakt met zeg maar de draadjes redelijk dicht bij elkaar. Dus een beetje heen en weer draaien kan nog wel.
dat is ook een goed idee
By DMB
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:17:26 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122805623
je kunt ook gewoon een stukje draad gebruiken dat je er tijdelijk even doorheen haalt op de plaats waar je de steek wil markeren. eventueel van een andere kleur dan waar je mee aan het haken bent. en anders is een paperclip ook een idee.

maar je kunt ook officiėle stekenmarkeerders kopen (zonder creditcard) hoor. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 12-02-2013 21:36:55 ]
in de haak.
pi_122806140
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:16 schreef CREADO het volgende:

[..]

tip: kopen op ebay. Heel goedkoop :)
Heb je dan geen creditcard nodig kan dat via ideal of overmaken, kom nooit op ebay hahaha. Ook dat andere online betalen hebben we niet zitten in schuldhulpverlening vandaar ;)
pi_122806523
Dapmar via paypal. Heel eenvoudig. Probeer het :-)
By DMB
pi_122806655
@creado dat mag ik niet via waar nu we nu in zitten.... ivm schulden niet door onze eigen schuld hoor maar goed lang verhaal ;)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:38:42 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122806722
daar kan ik me wat bij voorstellen dapmar, dan moet je ook extra voorzichtig zijn. misschien dan toch gewoon de draadjestruc gebruiken? (doe ik zelf ook, en ik heb wel stekenmarkeerders maar vind zo'n draadje gewoon minstens zo handig!).
in de haak.
pi_122806756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:37 schreef dapmar het volgende:
@creado dat mag ik niet via waar nu we nu in zitten.... ivm schulden niet door onze eigen schuld hoor maar goed lang verhaal ;)
een kleine veiligheidsspeld voldoet ook prima als stitchmarker en die koop je per veel voor 1 euro bij de wibra/zeeman
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:47:22 #81
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_122810826
Ik heb stitchmarkers liggen, maar gebruik alleen veiligheidsspelden. Vind ik veel makkelijker, passen tenminste altijd door je steek zonder gepiel!
pi_122813609
^O^ oh de zebra`tjes wat schattig
pi_122816183
Even over de stitchmarker!... Ik gebruik een gekleurde paperclip... is (voor mij) ook heel goed te doen :)
pi_122818730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:37 schreef dapmar het volgende:
Snap ik :)

zo kan het ook
maar zoals doodsie zegt gaat ook prima. heb ik ook nog ooit is gedaan en die zijn te koop bij wibra :)
By DMB
pi_122818769
Als je garen mag kopen, mag je toch ook wel een stekenmarkeerder kopen? Ik zie het verschil niet echt :N Ga gewoon naar je plaatselijke wolwinkel en koop daar een doosje ą 2-3 euro.
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 09:14:40 #86
382129 crew  Donna
pi_122818903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:52 schreef blabbel6 het volgende:
Lieve zebra hoor. En leuke cupcakes. Ik had ze ook gezien maar vraag me af wat ik ermee moet. In de kamer neerzetten op een etagičre? Dat is iets teveel gevraagd van mijn wederhelft.
Hahaha. Ik ga wel een poging wagen op deze manier. Heb zelfs de etagere aan m`n vriend gevraagd voor m`n verjaardag volgende week. >:)

Ohhh Lijnloos, wat is de zebra-drielig toch leuk geworden!

Ik doe het steken markeren ook met een draadje trouwens. Met iets anders werkt het me totaal niet.
pi_122819018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Als je garen mag kopen, mag je toch ook wel een stekenmarkeerder kopen? Ik zie het verschil niet echt :N Ga gewoon naar je plaatselijke wolwinkel en koop daar een doosje ą 2-3 euro.
Het zal er misschien niet om gaan om iets niet te mógen kopen, wanneer je weinig tot niks te besteden hebt, is 2-3 euro best veel voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt. Van dat geld kun je beter een brood of ander voedingsmiddel kopen.

Dapmar je kunt ook gewoon dingen gebruiken die je wellicht in huis hebt liggen, zoals een draadje, veiligheidsspeld of paperclip (zoals hier al genoemd is). :)
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 09:29:08 #88
382129 crew  Donna
pi_122819170
Even mijn laatste projectje showen.

Het afwerken duurt bijna langer dan het haken, maar dan heb je ook wat. O-)
pi_122819208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:21 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Het zal er misschien niet om gaan om iets niet te mógen kopen, wanneer je weinig tot niks te besteden hebt, is 2-3 euro best veel voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt. Van dat geld kun je beter een brood of ander voedingsmiddel kopen.

Dapmar je kunt ook gewoon dingen gebruiken die je wellicht in huis hebt liggen, zoals een draadje, veiligheidsspeld of paperclip (zoals hier al genoemd is). :)
Ze maakte zelf de opmerking dat het niet mag ;) En als het daarop aankomt, moet ze ook maar eens heroverwegen of garen wel belangrijker is dan brood.
pi_122819215
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:29 schreef DonnaRush het volgende:

[ afbeelding ]

Wat lief O+
pi_122819235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ze maakte zelf de opmerking dat het niet mag ;) En als het daarop aankomt, moet ze ook maar eens heroverwegen of garen wel belangrijker is dan brood.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ze kan zelf haar prioriteiten stellen inderdaad. :)
pi_122820392
quote:

[ afbeelding ]

:Y :* O+ wow
By DMB
pi_122823346
quote:

[ afbeelding ]

in 1 woord, schattig O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:59:59 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122823523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:30 schreef B.ertha het volgende:
Ze maakte zelf de opmerking dat het niet mag ;)
dat betrof volgens mij het gebruik van een creditcard of aanmaken van een pay-pal account.

DonnaRush, wat een lief vestje!
in de haak.
pi_122825293
Dat vestje is echt cute!

Ik heb besloten dat het patroon van dat vestje ga kopen. Heb er n paar dagen over nagedacht en blijf m leuk vinden. Nu eerst nog n paar opdrachten afmaken voordat ik er aan kan beginnen!
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:35 #96
382129 crew  Donna
pi_122825816
Annelotje, het vestje wat ik gemaakt heb? Dat patroon is zeker de aankoop waard! :)
pi_122828614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:04 schreef DonnaRush het volgende:
Annelotje, het vestje wat ik gemaakt heb? Dat patroon is zeker de aankoop waard! :)
Is dit van ravelry of etsy?
By DMB
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 14:33:48 #98
382129 crew  Donna
pi_122829074
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:21 schreef CREADO het volgende:

[..]

Is dit van ravelry of etsy?
Ze verkoopt het patroon zowel op Ravelry als op Etsy.

Mon Petit Violon :)
pi_122829638
Wat een beeldig vestje! Zou het bijna zelf aantrekken, ik vind het zo lief O+
pi_122839061
Dat vestje <3
Awwww, dat is echt zo poppig ^^ . Love it!
pi_122839837
Lijnloos: die zebra's zijn echt lief samen! O+

En Donna dat vestje is ook schattig zeg!! :Y

Hier inmiddels alle draadjes van m'n deken weggewerkt ( :{ --> *O* ), dus ik dacht 'nog even de rand doen en klaar', maar die rand is zo mogelijk nog meer werk, haha! ;)
Ligt ook aan mezelf hoor, omdat ik 'm zo breed maak!
pi_122840769
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat BT.
pi_122842398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Garen koop ik van spullen die ik via mp verkoop. Of krijg van mijn ouders ook wel eens geld ervoor maar kan niet zo snel via internet dingen kopen. Maar ga dan wel eens inderdaad wel eens een keer in een plaatselijke wolwinkel.
pi_122842471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:32 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Klopt, daar heb je gelijk in. Ze kan zelf haar prioriteiten stellen inderdaad. :)
Kan ik ook hoor gaat nooit ten kosten van eten of mijn brood. Komt helemaal goed hoor hihi.
pi_122842521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:59 schreef trui het volgende:

[..]

dat betrof volgens mij het gebruik van een creditcard of aanmaken van een pay-pal account.

DonnaRush, wat een lief vestje!
Precies!
pi_122842876
Ik heb voor een sjaal bij mijn vorige toer ch1-dc1-ch1-dc1 etc gedaan. Nu moet ik een sc in de ch1 loop doen. Is dat dan in de ch zelf of in het gat van de ch tussen de dc's? :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:51:47 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122845514
in het gat tussen de dc's in.
in de haak.
pi_122850002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:04 schreef DonnaRush het volgende:
Ik doelde op het vestje waar ik het gisteren over had. Dat is alweer n half topic gekeden hihi.
Jouw vestje is echt ubercute maar ik wil eens n x iets voor mezelf maken en ik vrees dat ie niet zal passen!
pi_122851404
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:06 schreef annelotje het volgende:

[..]

Ik doelde op het vestje waar ik het gisteren over had. Dat is alweer n half topic gekeden hihi.
Jouw vestje is echt ubercute maar ik wil eens n x iets voor mezelf maken en ik vrees dat ie niet zal passen!
Annelotje, ik ben wat voor mezelf aan het haken, voor de 1e keer, heb eerst 9 grannys gemaakt en die aan elkaar met naald en draad vastgemaakt, nu ben ik erboven zeg maar waaiertjes aan het freubelen, als ik bij de armen ben zie ik wel weer hoe het verder moet. ben het gewoon aan het proberen, moet je ook gewoon doen :Y
pi_122854659
Ben je bezig met een ripple of een regenboogdeken of wat anders, goeie link de kleuren aanvinken en dan komen ze bij elkaar ( op de kleuren die jou leuk lijkt) Gepikt van een user in een ander topic.

https://kuler.adobe.com/#themes/rating?time=30
pi_122859886
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:57 schreef dapmar het volgende:

[..]

Kan ik ook hoor gaat nooit ten kosten van eten of mijn brood. Komt helemaal goed hoor hihi.
:* Je blijft er gelukkig positief over. Het zal zeker niet makkelijk zijn voor je.

In welke regio woon je eigenlijk? Misschien kan één van ons jou eens wat steken en technieken in "real life" leren?
pi_122859915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:57 schreef dapmar het volgende:

[..]

:*
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 09:41:39 #113
382129 crew  Donna
pi_122861275
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:06 schreef annelotje het volgende:

[..]

Haha, oh sorry! Verwarrend ook, al die vestjes!

Maar je moet jezelf zo nu en dan verwennen met een patroon! Ik ga dit vest; http://www.ravelry.com/patterns/library/ladies-shrug-2 voor mezelf maken binnenkort!
pi_122861612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Maar je moet jezelf zo nu en dan verwennen met een patroon! Ik ga dit vest; http://www.ravelry.com/patterns/library/ladies-shrug-2 voor mezelf maken binnenkort!
Ooh die is ook leuk! Misschien nog wel leuker dan de mijne hihi... hmmm nog maar eens even denken :)
pi_122862574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:27 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

:* Je blijft er gelukkig positief over. Het zal zeker niet makkelijk zijn voor je.

In welke regio woon je eigenlijk? Misschien kan één van ons jou eens wat steken en technieken in "real life" leren?
Ik woon in Amersfoort, en eht is niet altijd makkelijk nee maar ben een pos ingesteld pers dus komt helemaal goed! Bedankt voor je lieve berichtje.
pi_122862649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Die is mooi!
pi_122862990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:29 schreef YogaLove het volgende:

[..]

:*
TX
pi_122867282
@Donna met welk garen ga jij m maken?

Ik zag net dat je bij de zeeman ook een aantal wolletjes online kunt bestellen:http://www.zeemanshop.com(...)ucts/breigaren-royal
pi_122869284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef annelotje het volgende:
@Donna met welk garen ga jij m maken?

Ik zag net dat je bij de zeeman ook een aantal wolletjes online kunt bestellen:http://www.zeemanshop.com(...)ucts/breigaren-royal
ja alleen jammer genoeg niet alles
By DMB
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 22:28:46 #120
382129 crew  Donna
pi_122894523
Ik weet nog niet welk garen ik ga gebruiken. Vind het moeilijk haha!

Ik zal morgen even reageren op je persoonlijk bericht :)
pi_122905212
Lijnloos had een geweldige leuke pin op Pinterest gezet. Ik denk dat ik eentje de komende tijd ga maken. Zijn er nog meer liefhebbers die ook zo'n konijntje willen maken? Misschien kunnen we dan een CAL (Crochet-a-long) houden? :D Deze mogen we hier ook zonder problemen tonen. O-)

http://pinterest.com/pin/121737996149609409/
pi_122905407
Haha miss, ik dacht al toen ik hem zag dat het de nieuwe giraf zou worden... Als ik canavond niet hoef te hockeyen ga ik er zeker aan beginnen O+ dus CAL lijkt me leuk!!!

De zebras zijn goed ontvangen en precies op tijd want de eerste 2 kindjes mochten gisteren al naar huis!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:12:18 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122905589
hij is inderdaad leuk!! ik sla 'm in elk geval op!
in de haak.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:14:20 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122905647
volgens mij is ie alleen niet zo gratis als de titel doet vermoeden. als ik goed kijk komt ie namelijk van hier? maar 3,95 is niet overdreven duur.
in de haak.
pi_122906519
leeeeuk!!! :D Een CAL lijkt me ook wel gaaf ^^
Ik kom op dezelfde pagina als Trui uit,, en inderdaad daar is ie niet gratis..
pi_122906766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:14 schreef trui het volgende:
volgens mij is ie alleen niet zo gratis als de titel doet vermoeden. als ik goed kijk komt ie namelijk van hier? maar 3,95 is niet overdreven duur.
Oh dat is wel jammer, maar het is gelukkig niet heel erg duur.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:45:27 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122908341
Ik vind dat konijn heel leuk, maar die stippen op z'n lijfje stom. Maar die zijn weg te laten natuurlijk.
pi_122908500
Ik vind die stippen juist heel erg leuk erop. :D

Leuk toch, dat we allemaal verschillende ideeėn hebben erover. Daardoor krijgen we ook allemaal net even wat andere exemplaren.

PS mochten enkele van jullie ook heel graag eentje maken, maar ff de financiėn er niet voor hebben. Ik ben bereid voor 3 personen een patroon te kopen. Als cadeautje voor mijn verjaardag vandaag. *O*
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:04:12 #129
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122908953
Gefeliciteerd MizzEnroe! En wat een lief aanbod! O+ Er zijn hier vast users die het graag aannemen omdat ze het geld niet goed kunnen missen. :Y
pi_122908989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:50 schreef MizzEnroe het volgende:

Leuk toch, dat we allemaal verschillende ideeėn hebben erover. Daardoor krijgen we ook allemaal net even wat andere exemplaren.

PS mochten enkele van jullie ook heel graag eentje maken, maar ff de financiėn er niet voor hebben. Ik ben bereid voor 3 personen een patroon te kopen. Als cadeautje voor mijn verjaardag vandaag. *O*
Ik vind hem wel echt heel erg tof :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122909029
Gefeliciteerd met je verjaardag MizzEnroe, maak er een leuke dag van! Mooi aanbod, ik gun het een ander :)!
pi_122909107
Dankjewel allemaal! :D
pi_122910175
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:50 schreef MizzEnroe het volgende:

JA vind hem ook erg leuk. En vind je aanbod natuurlijk wel heeeeeeeeeeeel erg verleidelijk maar ben normaal nooit zo van dat soort "aandacht" ik zorg altijd graag voor een ander als die het maar goed heeft, maar in bepaalde gevallen nu lastig als je de middelen niet hebt.

Gefeliciteerd Mizz, maar heeeeeeeeeeeeel eigenlijk hoor jij dan kado's te ontvange natuurlijk ipv weg te geven he hihihi.
pi_122910633
Oh inderdaad... helemaal niet gratis. -O- Maar die andere patronen van Stip & Haak zijn ook leuk zeg! Oh darn, te veel leuke ideeen...

Miss, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_122911679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef dapmar het volgende:

[..]

JA vind hem ook erg leuk. En vind je aanbod natuurlijk wel heeeeeeeeeeeel erg verleidelijk maar ben normaal nooit zo van dat soort "aandacht" ik zorg altijd graag voor een ander als die het maar goed heeft, maar in bepaalde gevallen nu lastig als je de middelen niet hebt.

Gefeliciteerd Mizz, maar heeeeeeeeeeeeel eigenlijk hoor jij dan kado's te ontvange natuurlijk ipv weg te geven he hihihi.
Klopt, normaal zou ik moeten krijgen. Ik kan het echter wel dragen om iets te vergeven. ;-)

Maar wat mij betreft, krijg je een patroon hoor! Ik doe het graag voor je. ;)
pi_122911732
Nou super lief van je Mizz!!!! wil je een e-mail adres of?? TOP
pi_122913214
Feli Mizz! w/ Lief dat je trakteert :D (ik sla over, doe aan de lijn ;))
pi_122913283
Ik wil best getrakteerd worden O-) Maar dat mag ik niet vragen want anderen hebben minder te besteden :s)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:37:48 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122914112
gefeliciteerd mizz!!
in de haak.
pi_122917373
Gefeliciteerd Missenroe!

Hier eindelijk een foto van mijn Alpineshawl: (in het echt is hij wat groener, hij lijkt wat bleekjes op de foto.
pi_122918493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
Gefeliciteerd Missenroe!

Hier eindelijk een foto van mijn Alpineshawl: (in het echt is hij wat groener, hij lijkt wat bleekjes op de foto.
[ link | afbeelding ]
wowww blijf hem erg mooi vinden!
pi_122919758
Gefeliciteerd MissEnroe.

Wat is een CAL?
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_122920281
Staat erbij ;) 'Crochet-a-long', houdt in dat je met een groep hetzelfde project haakt en elkaar ondertussen op de hoogte houdt van je vorderingen enzo. En uiteindelijk natuurlijk foto's plaatst van het eindresultaat!

MizzEnroe gefeliciteerd!

Ik sla de CAL over, vind 'm echt heel leuk, maar heb al veel te veel projecten in de planning staan! Ben wel erg benieuwd naar al jullie creaties! ;)
pi_122923728
Hartelijk gefeliciteerd MizzEnroe!
Ik heb twee van die konijnen gehaakt! Ze zijn errrg leuk geworden! Wel wat kleiner dat ik zelf had verwacht ;).

Ik ga maar eens kijken of ik mezelf er vanavond toe kan zetten om mijn baby-giraf (na anderhalve week) in elkaar kan zetten...!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:19:51 #145
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122924681
quote:
Gefeliciteerd Missenroe!

[ link | afbeelding ]
Prachtig! O+

Proficiat, MizzEnroe!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:26:35 #146
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122924981
Heel erg mooi blabbel6! ^O^ Ik ben ook druk bezig met de mijne; na het zien van jouw prachtige resultaat krijg ik nog meer zin om de mijne nu snel af te maken!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:38:20 #147
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122925516
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel erg mooi blabbel6! ^O^ Ik ben ook druk bezig met de mijne; na het zien van jouw prachtige resultaat krijg ik nog meer zin om de mijne nu snel af te maken!
Ik dacht dat jij wel even kwam pochen met je nieuwe boek? :P O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_122925532
Mooie dingen weer hier!
Ik lees vooral mee hier op het moment.

En gefeliciteerd MizzEnroe :)
pi_122932929
Gefeliciteerd MizzEnroe :)
Die konijnen zijn wel erg leuk, maar ik sla de CAL ook over. Zelfde verhaal als BT: heb al teveel wipjes en teveel op m'n to do lijst!

Babbel, je omslagdoek ik mooi geworden! Grappig, zo van die grote pineapples!
pi_122934023
Oh gefeli mizzenroe!

Superleuk konijn maar ik zou niet weten wanneer ik er tijd voor heb.

Mooie shawl blabbel!
pi_122936389
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:32 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Klopt, normaal zou ik moeten krijgen. Ik kan het echter wel dragen om iets te vergeven. ;-)

Maar wat mij betreft, krijg je een patroon hoor! Ik doe het graag voor je. ;)
oh leuk ! Ik houd wel van dit soort dingen en je aanbod is erggg verleidelijk :-)
By DMB
  zaterdag 16 februari 2013 @ 00:45:43 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122939899
blabbel, wat prachtig is je shawl geworden! welk garen en naald heb je gebruikt? ik ben er ook een aan het maken,van Drops Alpaca. Over CALs gesproken...
in de haak.
pi_122944004
Ik gebakstellen zo'n konijn van Stip en Haak gekregen in mijn swap op Ravelry O+
Wil hem zelf ook nog steeds maken. Ik vind hem niet zo klein hoor?!
pi_122944586
Dank voor de complimenten!

Ik heb er een pakket wol van de Aldi voor gebruikt. Half wol, half acryl, zoiets. Het garen was voor naald 3,5 - 4 en ik heb hem met naald 6 gehaakt.
Hij is leuk om te haken hč! Ik vind het echt een zomeromslagdoek geworden. Nu maar hopen op een warme zomer met regelmatig een fris windje :+
pi_122945310
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:50 schreef Serinde het volgende:
Ik gebakstellen zo'n konijn van Stip en Haak gekregen in mijn swap op Ravelry O+
Wil hem zelf ook nog steeds maken. Ik vind hem niet zo klein hoor?!
Ik gebakstellen ook graag :Y ;)
pi_122945352
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:01 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik gebakstellen ook graag :Y ;)
Haha met dank aan snel typen en een ipad ;)
Ik heb toevallig, dat wilde ik typen _O-
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 12:16:02 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_122945555
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:04 schreef Serinde het volgende:

[..]

Haha met dank aan snel typen en een ipad ;)
Ik heb toevallig, dat wilde ik typen _O-
_O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122947082
Hebben jullie een oplossing voor het opspannen van haakwerk (de festival shawl in dit geval) bij gebrek aan ruimte? Hij past op mn bed maar dan kan ik niet slapen haha of duurt het niet zo lang voordat wol/acrylgaren droog is?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:08:02 #159
211083 Angelof9
I must go first
pi_122948619
Heb je een ruimte met vloerbedekking? Ik leg mijn shawl altijd op de vloer.
Anders kun je hem op bed spelden en droog fohnen misschien?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 februari 2013 @ 15:52:58 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_122951903
quote:
Gefeliciteerd Missenroe!

[ link | afbeelding ]
nice!

hier nu bezig met een rokje, maar t schiet jammer genoeg niet heel snel op
gister overigens weer complimentjes gehad over mn bolerootje *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_122955504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

nice!

hier nu bezig met een rokje, maar t schiet jammer genoeg niet heel snel op
gister overigens weer complimentjes gehad over mn bolerootje *O*
Welk rokje ben je aan het maken?
Ik heb bij je Ravelry account gekeken maar zie de bolero niet tussen je projecten, welke was het ook alweer! Wil binnenkort ook eentje maken :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:56:12 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122970184
ja Ynske, ik wil je bolero ook wel eens zien!

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:22 schreef blabbel6 het volgende:
Dank voor de complimenten!

Ik heb er een pakket wol van de Aldi voor gebruikt. Half wol, half acryl, zoiets. Het garen was voor naald 3,5 - 4 en ik heb hem met naald 6 gehaakt.
Hij is leuk om te haken hč! Ik vind het echt een zomeromslagdoek geworden. Nu maar hopen op een warme zomer met regelmatig een fris windje :+
Ah, naald 6, dat had ik misschien ook moeten doen. Ik ben met naald 4 begonnen, omdat naald 3,75 in 't patroon stond geloof ik. Maar ik vind die wat wijdere uitvoering van jou wel erg mooi! Nou ja, ik ga nu niet opnieuw beginnen, misschien maak ik er hierna nog wel een, met een dikkere naald.
in de haak.
pi_122979215
Heb nu simpel wit (geen idee merkje, had ik nog) katoen waar ik helemaal gek van word. Ik begrijp nu heel goed dat sommige last hebben van je handen met haken. Jee wat een drama. Het staat me gewoon tegen mijn werkje af te maken :(.

Gelukkig heb ik twee kleuren in gebruik, waarvan een beter haakt de coton creativ :)

Heeft iemand nog een leuk bolero patroontje tip voor een meisje?
By DMB
pi_122979974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:08 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je een ruimte met vloerbedekking? Ik leg mijn shawl altijd op de vloer.
Anders kun je hem op bed spelden en droog fohnen misschien?
nee,, heb een studio van 25 m2.. maar wel vloerverwarming.. dus miss dat het wel snel opdroogt als het op de grond op handdoeken ligt... (dat kon ook toch?) en het droogphönen op bed is wel goeie haha misschien is het sowieso wel droog als ik het 's ochtends op tijd opspan :)
thnx!
pi_122984740
Ik ben aan de paaseitjes begonnen:

Paaseitjes by estherqueens, on Flickr
pi_122985312
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:21 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

nee,, heb een studio van 25 m2.. maar wel vloerverwarming.. dus miss dat het wel snel opdroogt als het op de grond op handdoeken ligt... (dat kon ook toch?) en het droogphönen op bed is wel goeie haha misschien is het sowieso wel droog als ik het 's ochtends op tijd opspan :)
thnx!
Het scheelt misschien ook als je het niet al te nat maakt. Ik houd een omslagdoek van sokkenwol even onder de kraan zodat hij echt vochtig is en block hem dan. Dat werkt prima.
Als ik tips lees over blocken, dat je het een half uur onder water moet zetten zodat het zich helemaal vol kan zuigen, dan duurt het ook veel langer eer het droog is en mijn ervaring is dat dat niet hoeft.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:21:39 #167
211083 Angelof9
I must go first
pi_122985477
Ik gooi het in de wasmachine op het wolprogramma en dan licht centrifugeren. Dan is het nat, maar niet kletsnat. Het is meestal zo droog inderdaad.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:01:22 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122994132
geinig koningin!

mijn alpine shawl begint te vorderen, maar doordat ik 'm met een wat dunnere naald heb gehaakt (4) ben ik voorlopig nog niet klaar. al denk ik wel dat ie met blocken nog flink uitrekt. inprogressplaatje:

in de haak.
pi_122995681
Gaaf Trui!! Hij wordt mooi.
Het is een leuke omslagdoek om te haken hč!
  zondag 17 februari 2013 @ 17:39:29 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122996160
ja, na een wat lastig beginnetje vind ik 't nu echt heel lekker gaan.
in de haak.
pi_122996177
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
geinig koningin!

mijn alpine shawl begint te vorderen, maar doordat ik 'm met een wat dunnere naald heb gehaakt (4) ben ik voorlopig nog niet klaar. al denk ik wel dat ie met blocken nog flink uitrekt. inprogressplaatje:

[ afbeelding ]
ja wordt heel mooi :-)
By DMB
pi_122996986
mooi trui!

Na ongeveer 8 zeemans af te zijn geweest. In aantal persoonlijk en ook een aantal gebeld heb ik 12 bollen lichtgrijze soft bij elkaar gespaard.
Nog een telefoonhoesje haken en dan.... kan ik aan mn vest beginnen! :)
  zondag 17 februari 2013 @ 19:31:01 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123000969
Mooi trui! Ik heb vandaag een HELE bol moeten uithalen, omdat ik de fout maakte dat ik bij een bepaalde toer ipv 3 ineens 5 lossen ging haken. :'( Heb er zooo de balen van. :( Ik kwam er achter toen ik bezig ging met 93A. Maar ja. Ik ben met goede moed weer verder gegaan, de planning is nu dat ie morgenavond misschien af is...

En Phuphy mijn eeuwige dank voor het schitterende haakboek! <3

Voor iedereen die het nog niet wist: Phluphy is de allerallerlallerliefste van de heeeele wereld. O+
pi_123002340
Hij wordt leuk, Trui :)
Grappige eitjes, Koninging. Wat ga je er mee doen? In een paastak?
Spuuglokje, dat ziet er uit als een handig boek!

Ik heb weer een paar babyslofjes af!
pi_123002540
aah balen spuuglokje!!

Wat een superschattige slofjes weer!

Ik heb een nieuwe telefoon. Daar hoort een nieuw hoesje bij!

In het echt is ie iets lichter. Hij lijkt nu wel pijn aan je ogen fel hihi
pi_123004148
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
geinig koningin!

[ afbeelding ]
^O^ Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw :@ zit wel te bedenken wat moet ik er mee _O- voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
pi_123004215
oh de schoentjes O+ en het telefoonhoesje, heb je dat er op geborduurd Annelotje??/
  zondag 17 februari 2013 @ 21:25:46 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123007724
haha Toverheks, je ZEVENDE!! jij ben ook niet bepaald van de maat-houdende he. :D maar petje af weer hoor. zo weinig werk vind ik 'm nou ook weer niet. Op welke naalddikte maak jij ze?

En spuuglokje, wat een draaamaaa, een hele bol werk uit moeten halen!! :'( :o ;{ -O- sterkte! maar ja, het klinkt wel als een drastische fout. welk patroon houd jij trouwens aan? (het toeren tellen in termen van 'A' komt me nl niet bekend voor). het boek compenseert dan wel weer een beetje voor dit leed. wat een mooi cadeau! O+

leuk Annelotje!

en die slofjes zijn ook weer leuk!
in de haak.
pi_123007822
Ik ben weer begonnen met haken *O*. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project. :)
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw :@ zit wel te bedenken wat moet ik er mee _O- voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben. :)
Hoeveel bolletjes katoen (100 gr) heb je ervoor nodig?
pi_123008696
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben weer begonnen met haken *O*. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project. :)

[..]

Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben. :)
^O^ al 90 leuk werk he, en voor de sjaal ik heb met die petrol van Catania een stuk of 6 gebruikt ( had niet meer) een rooie van de Wibra (Saskia dacht 3 bollen) misschien weet Trui of een ander het hoeveel katoen je ervoor moet gebruiken, maar pas op!!!!! het is zo verslavend zo een sjaal te haken _O- _O- heb er 2 weggegeven en ben nu bezig met een aqua van Catania voor de zomer, die wil ik wel groter maken heb genoeg van dat garen. Succes
pi_123008899
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:

[..]

zal morgen ff petrol en aquablauw/ turquoise lijkt erop hier posten (foto)
pi_123009030
Bedankt alvast! :)
  zondag 17 februari 2013 @ 21:47:21 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123009257
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 ą 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
Met Alpaca denk ik aan 4 bolletjes genoeg te hebben, maar we zullen zien.
in de haak.
pi_123010291
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 ą 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
ik haak met Catania op 4, met dat Saskia en phildar en scheepjes had ik veel dikkere haaknaald dacht 6
pi_123010292
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:57 schreef bietel het volgende:
Hij wordt leuk, Trui :)
Grappige eitjes, Koninging. Wat ga je er mee doen? In een paastak?
Ja, dat is wel de bedoeling. Van het eindresultaat zal ik een foto posten.
pi_123011390
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.
Ik vond de prijs heel erg meevallen maar ik wacht even af hoeveel bollen jij nodig hebt :) die alpine sjaal staat nog op de to do list!
pi_123011401
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:32 schreef Toverheks het volgende:
oh de schoentjes O+ en het telefoonhoesje, heb je dat er op geborduurd Annelotje??/
ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.
pi_123011738
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef annelotje het volgende:

[..]

ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.
oke dan, borduurmachine wat leuk
  zondag 17 februari 2013 @ 22:30:46 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123011888
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.
Ik vond de prijs heel erg meevallen maar ik wacht even af hoeveel bollen jij nodig hebt :) die alpine sjaal staat nog op de to do list!
dat zal moeten blijken. ik heb er ooit wel zo'n japanse bloemen sjaal mee gemaakt, maar heb die cadeau gedaan aan iemand en niet vernomen of hij zich goed houdt. (beefcake, let me know! :D is hij al vervilt of blijft ie een beetje goed?).
in de haak.
pi_123013174
Hij is nog heel mooi! Hij is nog niet gewassen en geeft nog wat pluisjes af op donkere kleding maar vervilt is het absoluut niet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 17 februari 2013 @ 23:00:56 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123013435
ah, tnx voor de snelle reactie! :o *; en wat fijn dat hij zich goed houdt.
in de haak.
pi_123020514
Leuke dingen weer en lief het boek :-)
Annelotje wat gaaf een borduurmachine...:-)

Ben benieuwd naar jullie sjaaltjes :s)
By DMB
pi_123021215
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:

[..]

7 :o
Ik zou ook wel ooit eens een shawl willen maken maar ik heb het geduld er niet voor :@
pi_123021891
Ik vind dat felle juist leuk! Het fleurt de boel een beetje op.

Balen, balen, balen Spuuglokje! Maar... het houd je van de straat :9
Dat 3 of 5 lossen haken, daarvoor moest ik altijd in het patroon kijken, dat kwam niet goed in mijn systeem.

Die slofjes vind ik zo schattig iedere keer! Mooie kleuren ook.
  maandag 18 februari 2013 @ 09:51:38 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123021940
ik vind 't wel vrij duidelijk, alleen 5 lossen maken aan weerszijden van de bovenkant van de 'denneappel' of 'aardbei' of hoe je 't ding ook wil noemen. het gedeelte dat met de lusjes gemaakt wordt in elk geval. voor de onderkant/opbouw ervan de kortere kettinkjes (3 lossen) gebruiken.
in de haak.
pi_123023715
Dankjewel iedereen voor de felicitaties! :D

Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.

Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
  maandag 18 februari 2013 @ 11:16:11 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123023941
super actie van je MizzEnroe! da's nog eens trakteren! :) ze zien er ook wel erg makkelijk na-te-haken uit trouwens, misschien doe ik er een keer een uit de losse pols. :P (of mag dat ook al niet? jawel toch?)
in de haak.
pi_123024028
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:

Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.

Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
Je bent een schat!
pi_123024183
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:

_O_
Eet nog maar een gebakje op ons ;)
pi_123024310
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:16 schreef trui het volgende:
super actie van je MizzEnroe! da's nog eens trakteren! :) ze zien er ook wel erg makkelijk na-te-haken uit trouwens, misschien doe ik er een keer een uit de losse pols. :P (of mag dat ook al niet? jawel toch?)
Van mij mag je, geen idee of het van Herriėt van Stip en Haak mag... ;-)

Die dame van het vaasje vond het in ieder geval niet goed.
pi_123024333
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:18 schreef dapmar het volgende:

[..]

Je bent een schat!
:* Heb je je DM al gelezen?
pi_123024347
Ja heb mijn e-mail adres naar je gestuurd als het goed is! ;)
pi_123024405
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:27 schreef dapmar het volgende:
Ja heb mijn e-mail adres naar je gestuurd als het goed is! ;)
Heb hem niet gehad. :-S Misschien anders via een PM doen?
pi_123024728
Heb je een pm gestuurd nu inderdaad, super!!!
  maandag 18 februari 2013 @ 11:48:09 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123025014
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:26 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Van mij mag je, geen idee of het van Herriėt van Stip en Haak mag... ;-)

Die dame van het vaasje vond het in ieder geval niet goed.
nee, die vond het niet goed dat we de beschrijving van de nagemaakte giraf verspreidden.
in de haak.
pi_123025316
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:48 schreef trui het volgende:

[..]

nee, die vond het niet goed dat we de beschrijving van de nagemaakte giraf verspreidden.
Dat ook. Maar ze heeft ook op haar website aangegeven dat je haar creaties niet na mag maken. ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 12:12:06 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123025812
oh, hmm. tsja.
in de haak.
pi_123028874
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef trui het volgende:
ik vind 't wel vrij duidelijk, alleen 5 lossen maken aan weerszijden van de bovenkant van de 'denneappel' of 'aardbei' of hoe je 't ding ook wil noemen. het gedeelte dat met de lusjes gemaakt wordt in elk geval. voor de onderkant/opbouw ervan de kortere kettinkjes (3 lossen) gebruiken.
O, denneappel! Ik heb het altijd over mijn ananasshawl oO<
  maandag 18 februari 2013 @ 14:03:49 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123029527
oja, pineapple is natuurlijk ananas. :o ik dacht maar steeds aan denneappeltjes. :D
in de haak.
pi_123030520
Pinecone is dennenappel :)
pi_123030704
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:56 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Dat ook. Maar ze heeft ook op haar website aangegeven dat je haar creaties niet na mag maken. ;)
thx heb je berichtje gezien !

Ik vind het overigens wel triest (is dat het juiste woord) als men zover kan gaan dat je het niet na mag maken. Alles voor het geld o|O . Je verspreid het toch verder niet en leert zo toch alleen maar meer ideeen op te doen?
By DMB
pi_123031117
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CREADO het volgende:

[..]

Ik vind het overigens wel triest (is dat het juiste woord) als men zover kan gaan dat je het niet na mag maken. Alles voor het geld o|O . Je verspreid het toch verder niet en leert zo toch alleen maar meer ideeen op te doen?
Als je het een keer namaakt en niet verkoopt/promoot en op een blog o.i.d. bijzet dat je het op haar knuffel hebt gebaseerd, dan denk ik dat ze er niet zo zwaar aan tilt hoor. Als ik haar was, zou ik het ook zo op mijn blog zetten, voorkomt in ieder geval dat "iedereen" zomaar dingen namaakt en probeert te verkopen.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:39:16 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123032869
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef trui het volgende:
welk patroon houd jij trouwens aan? (het toeren tellen in termen van 'A' komt me nl niet bekend voor).
Aan het eind van het patroon moet je de bovenkant afwerken met 63A en dan kun je eventueel nog 63B doen, dat zijn die leuke bungelsliertjes aan de zijkanten. Het is vast hetzelfde patroon als jij hebt, die met die foto's van een groene alpineshawl.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spuuglokje op 19-02-2013 19:31:46 ]
  maandag 18 februari 2013 @ 15:53:06 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123033330
oooh, zover was je al! :o en inderdaad, de groene sjaal, die ziet er ook zo mooi uit op 't voorbeeld. O+ welk garen (en naald) gebruik jij?
in de haak.
pi_123033391
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:48 schreef Serinde het volgende:

[..]

Als je het een keer namaakt en niet verkoopt/promoot en op een blog o.i.d. bijzet dat je het op haar knuffel hebt gebaseerd, dan denk ik dat ze er niet zo zwaar aan tilt hoor. Als ik haar was, zou ik het ook zo op mijn blog zetten, voorkomt in ieder geval dat "iedereen" zomaar dingen namaakt en probeert te verkopen.
zo is het
By DMB
  maandag 18 februari 2013 @ 17:08:54 #216
211083 Angelof9
I must go first
pi_123036428
Ik maak na wat ik na wil maken, niemand die mij tegen houdt! Dat kun je echt niet tegengaan. Dat is zoiets als een foto uploaden en tegen mensen zeggen dat ze hem niet mogen saven.
pi_123037463
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik maak na wat ik na wil maken, niemand die mij tegen houdt! Dat kun je echt niet tegengaan. Dat is zoiets als een foto uploaden en tegen mensen zeggen dat ze hem niet mogen saven.
Dit dus! :Y

Als ik een foto van een knuffel zie mag ik die zo vaak namaken als ik maar wil, daar kun je juridisch echt niets tegen doen.

Zodra ik die knuffels of de beschrijving daarvan ga verspreiden wordt het een ander verhaal, hoewel het nog steeds lastig tegen te gaan is (en je je af moet vragen of het je alle kosten en moeite van juridische hulp waard is).
pi_123037722
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CREADO het volgende:

[..]

Wie komt er bij alle hakers thuis controleren of ze echt niets namaken? :D
pi_123038359
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:44 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Wie komt er bij alle hakers thuis controleren of ze echt niets namaken? :D
Dan is even een tvp'tje in dit topic makkelijker inderdaad :+
pi_123038409
quote:
12s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Bijou het volgende:

[..]

Dan is even een tvp'tje in dit topic makkelijker inderdaad :+
Wat wil zij doen als jij alleen een foto hier neerzet en erbij dat het voor eigen gebruik is? :D
  maandag 18 februari 2013 @ 19:18:34 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123041274
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef trui het volgende:
oooh, zover was je al! :o en inderdaad, de groene sjaal, die ziet er ook zo mooi uit op 't voorbeeld. O+ welk garen (en naald) gebruik jij?
Ik gebruik naald 5, en Lana Grossa Classic Tweed. In de kleur 11 (donkergroen). Een plaatje van internet:
pi_123042739
hallo,

Afgelopen weekend hebben wij het boekje dierenvriendjes haken gekocht. Nu wil mijn moeder Leo gaan haken, maar toen wij op zoek gingen naar het katoen wat we nodig hebben. Bleek jammer genoeg de 2 volgende kleuren niet meer leverbaar.

Cantania 179 en Lana Grossa Pep nr.34

Weet iemand daar mischien een alternatief voor die nog wel in de handel is. Zag dat er al eens iemand wat uit het boekje had gehaakt.

Ik ga zelf ook proberen om het te leren. :@
  maandag 18 februari 2013 @ 20:20:45 #223
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_123044708
hoi hoi,

ik heb ook eindelijk weer iets af! jeetje wat heb ik hier lamg tegen aan gehikt. en hij is niet helemaal naar wens, maar ik ben gewoon beter in het nahaken van een patroon dan dat ik zelf iets moet verzinnen....(ik ga het dus ook echt nooit meer doen!!!)

http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/puk

enne jefmen, je hoeft je niet perse aan die kleuren te houden. zoek een paar mooie kleuren uit die jij bij een leeuw vindt passen. niets moet en alles mag he!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_123045230
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
hoi hoi,

ik heb ook eindelijk weer iets af! jeetje wat heb ik hier lamg tegen aan gehikt. en hij is niet helemaal naar wens, maar ik ben gewoon beter in het nahaken van een patroon dan dat ik zelf iets moet verzinnen....(ik ga het dus ook echt nooit meer doen!!!)

http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/puk

enne jefmen, je hoeft je niet perse aan die kleuren te houden. zoek een paar mooie kleuren uit die jij bij een leeuw vindt passen. niets moet en alles mag he!
Ik vond hem zo het mooiste. heb al zitten kijken naar alternatieven. maar mischien weten een aantal hier ook wel iets wat het dichts bij komt.
pi_123048919
quote:
5s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:50 schreef jefmen het volgende:
hallo,

Afgelopen weekend hebben wij het boekje dierenvriendjes haken gekocht. Nu wil mijn moeder Leo gaan haken, maar toen wij op zoek gingen naar het katoen wat we nodig hebben. Bleek jammer genoeg de 2 volgende kleuren niet meer leverbaar.

Weet iemand daar mischien een alternatief voor die nog wel in de handel is. Zag dat er al eens iemand wat uit het boekje had gehaakt.

Catania heeft een mooie goudkleur, nummer 249. Is geler dan het voorbeeld maar voor een leeuw wel mooi denk ik!

Edit: Google voor de lana grossa eens naar SMC brazilia, die is er ook in bruin.
Maar als het haken met dat garen niet lukt, geef het niet op! Ook voor niet-beginners is dat lastig!! (Ik vind het een verschrikking)
  maandag 18 februari 2013 @ 22:09:55 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123051022
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik naald 5, en Lana Grossa Classic Tweed. In de kleur 11 (donkergroen). Een plaatje van internet:
[ afbeelding ]
ojaa, die mooie verjaardagsbollen! O+ dat wordt vast een supershawl!
in de haak.
  maandag 18 februari 2013 @ 22:36:10 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123052519
jefmen, ik zag dat Christel Krukkert zelf ook ergens zegt dat Brazilia van Nomotta een goede vervanger is.

en wat suggesties ter vervanging van de lichtbruine Catania die je noemde:
Katia Monaco Baby (katoen, wel vrij dun)
phildar super baby (acryl-wol mengsel)
Phildar Impact 3,5 (acryl)
Catania nog iets lichterbruin (katoen)
een acryl garen van Bergere de France
gelig van cotton8 (scheepjes) (katoen)
phildar cotton 3
in de haak.
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 22:38:59 #228
382129 crew  Donna
pi_123052689
Catania 257 beige is ook vrij bruin voor een beige. Ik gebruik die graag als lichtbruin, maar volgens mij is die ook niet meer zo goed verkrijgbaar.

Phil Coton 3 chanvre is sowieso een goede vervanging! Maar misschien niet helemaal leeuw-waardig.

Trouwens, je zou een leeuw ook oranje kunnen maken. Bijv, met kleur mandarin van Catania en dan met oranje brazilia erbij. Krijg je een beetje het ING idee! :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:01:20 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123056682
inderdaad, 257 zie ik bij Creamijn ook staan. Komt aardig in de buurt.
in de haak.
pi_123061674
Voor kleurencheck gebruik ik tegenwoordig deze site: http://us.knitsmc.com/yarns/catania
Enige nadeel is dat er maar een paar kleuren per pagina op staan, maar wel do-able :D
pi_123064264
Bedankt voor jullie complimentjes over de slofjes! Ze zijn ook zo leuk om te maken!

TG: Ik vind je Puk goed gelukt hoor! Je kan heel duidelijk zien wie het is!

Spaceinvaders: Ik heb ook een omslagdoek gemaakt van alpaca en die ziet er nog steeds mooi uit! Ook nog niet gewassen alleen. Hij hangt over mijn burostoel, voor als ik het koud krijg (buro/pc staat bij een raam). Hij hangt over de rugleuning, dus ik zit er wel altijd met mijn rug tegenaan, maar daar is ie niet lelijker van geworden!

Over de namaken discussie: Ik vind altijd: beter goed gejat, dan slecht bedacht! :+ Maar wel op een redelijke manier natuurlijk. Niet dat je iets namaakt van een betaald patroon en dat je dan zelf het patroon gaat verkopen ofzo.
Ik maak vaak iets na, of maak delen na (steek van de ene sjaal, model van de andere sjaal, of benen van het ene beestje en lijfje van het andere beestje oid).
Op dit moment probeer ik deze te maken voor een vriendin. Tot nu toe lukt het aardig, maar ik verwacht veel uithalen en opnieuw proberen, zodra ik bij het minderen bovenop kom! :P
pi_123064488
Waar kopen jullie altijd je garen? (webwinkels). Geen catania maar die prachtige gemźleerde garens of met kleurverloop of gewoon met volle, diepe kleuren.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:07:10 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123064703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:01 schreef B.ertha het volgende:
Waar kopen jullie altijd je garen? (webwinkels). Geen catania maar die prachtige gemźleerde garens of met kleurverloop of gewoon met volle, diepe kleuren.
Ik bij www.redheart.com O+ (let wel op de extra kosten ivm invoeren).
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:08:41 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123064748
ja, bietel, er zit een flink grijs gebied tussen 'jatten' en 'laten inspireren door'. niewaar? :)

leuke muts! en lastig te schatten als je onderaan moet beginnen. succes!
in de haak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:12:13 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123064884
het hangt af van wat ik wil/nodig heb, b.ertha, en of ik ergens een leuke aanbieding zie. momenteel is bijvoorbeeld drops delight met 25% korting te koop. (o.a. bij hobbydoos). dat vind ik wel mooi kleurverlopend garen voor een sjaal.
in de haak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:51:14 #236
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_123066250
B.ertha, ik weet ook niet wat je zoekt, maar Woolly heeft sinds kort garen van Sugar n cream....die hebben veel gemeleerde garens. Kan je helaas niets zeggen over de kwaliteit enzo...
http://www.woolly.nl/lily-sugar-_n-cream
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_123066429
@ B.ertha: wolhalla vind ik een prettige webwinkel met veel keus in zelfstrepende wol. Je moet er wel even tijd voor nemen om alles te bekijken maar dat is geen straf, vind ik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:02 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_123066617
k vind die gemelleerde strepende wolletjes eigenlijk helemaal niet mooi als ik ze gebruik met haken
op de bol vind ik ze veel mooier
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:16:46 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123067196
dat heb ik ook ja! alleen die wat langzaam verlopende kleurwisselingen zijn wel aardig vind ik. maar dan nog hangt 't af van 't product dat je maakt.
in de haak.
pi_123074965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:08 schreef trui het volgende:
ja, bietel, er zit een flink grijs gebied tussen 'jatten' en 'laten inspireren door'. niewaar? :)

leuke muts! en lastig te schatten als je onderaan moet beginnen. succes!
Haha, ja inderdaad!
Die muts is inderdaad wel lastig in te schatten zo. Ik vind van boven naar beneden ook lekkerder werken, maar zoals mijn leidinggevende zou adviseren: Ik ga de uitdaging aan! :+ (de managertaal zit er bij haar goed in! ;) )

B.ertha: Dit zijn de webwinkels waar ik wel eens besteld heb:
http://www.hobbydoos.nl/winkel/ (meestal voor Drops)
http://www.astridsdutchobsessions.com/scripts/default.asp (Die Zitron garens vind ik zo mooi!)
http://www.penelopecraft.eu/index.php?route=common/home (voor de Schoppel-Wolle Zauberball)
Ik google meestal gewoon het garen dat ik mooi vind en zoek dan de beste deal, zeg maar.

Weet iemand trouwens een leuk wolwinkeltje in de buurt van het Sloterplas in Amsterdam? Daar zit mijn werk en soms heb ik nog wel even zin om ergens rond te kijken. Ik vind het sowieso leuk om eens naar een ander wolwinkeltje te gaan :) Het hoeft niet op loopafstand hoor, ik kom altijd met de auto.

[ Bericht 32% gewijzigd door bietel op 19-02-2013 15:45:26 ]
pi_123075164
Goed gelukt Bietel (welke maat is het) en Tyler girl (leuk lekker fel)!

Het is jammer dat de gemeleerde katoentjes relatief duur zijn in NL :(
By DMB
pi_123075774
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef CREADO het volgende:
Goed gelukt Bietel (welke maat is het) en Tyler girl (leuk lekker fel)!

Het is jammer dat de gemeleerde katoentjes relatief duur zijn in NL :(
Dank je :) De slofjes zijn ongeveer maat 18/19 denk ik. 12 cm en het ze kunnen nog wat meerekken, dus misschien maat 20 ook nog kan. Is voor een meisje dat binnenkort 1 jaar wordt. (zijn dus denk nu nog iets te groot, maar dan doet ze er maar een paar flinke sokken in aan :P)
pi_123078332
quote:
5s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:50 schreef jefmen het volgende:
hallo,

Persoonlijk vind ik dat de 791 van Lammy Yarns Rio het meest in de buurt komt van de Catania 179.

Blijkbaar is Limone 79 (kokos) ook goed als kleur.

Typisch wel, 179, 791 en 79...
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 16:52:28 #244
382129 crew  Donna
pi_123078610
Goed gevonden MizzEnroe. Ik ga ook eens kijken voor die kleuren, want ik wil nog een stel apen haken! ^O^
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:01:48 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123079011
oeh die Amsterdamse Penelopecraft. :9~ ze hebben Malabrigo...O+
in de haak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:04:14 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123079113
hoe groot maken jullie babydekentjes ongeveer? ik ga m'n eerste maken en heb geen flauw idee hoe groot zoiets zou moeten zijn.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:26:23 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123079994
ik heb er een gemaakt van iets minder dan 80x80cm, een van ca 90x90cm, en een die iets ruimer was maar precies weet ik die afmeting niet meer (die was in elk geval wel erg groot voor een babydeken).
in de haak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:32:05 #248
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123082659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:26 schreef trui het volgende:
ik heb er een gemaakt van iets minder dan 80x80cm, een van ca 90x90cm, en een die iets ruimer was maar precies weet ik die afmeting niet meer (die was in elk geval wel erg groot voor een babydeken).
Ah oke, dan hou ik het bij ergens tussen de 80 en 90 cm :)
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 18:34:30 #249
382129 crew  Donna
pi_123082732
Heeft iemand het nieuwe boekje van Christel Krukkert al? Haakparty op de boerderij heet het.
pi_123082941
Ik heb een cadeaubon van bol van ¤ 10 dus denk dat ik heb daar ga bestellen als hij er is, iemand op Ravelry had foto's geplaatst van de dieren die erin staan en het lijkt me echt wel wat!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:44:37 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123083106
ja ik ken iemand die 't al heeft.
in de haak.
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 19:17:47 #252
382129 crew  Donna
pi_123084562
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:40 schreef Serinde het volgende:
Ik heb een cadeaubon van bol van ¤ 10 dus denk dat ik heb daar ga bestellen als hij er is, iemand op Ravelry had foto's geplaatst van de dieren die erin staan en het lijkt me echt wel wat!
Kan je dat op Ravelry nog terugvinden voor mij?

Ik heb 'm zonet besteld bij echtstudio.nl. Hopelijk krijg ik 'm voor zaterdag.
pi_123085424
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah oke, dan hou ik het bij ergens tussen de 80 en 90 cm :)
ik had hem groter dacht ivm haar bedje, zal eens meten
By DMB
pi_123085731
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:34 schreef DonnaRush het volgende:
Heeft iemand het nieuwe boekje van Christel Krukkert al? Haakparty op de boerderij heet het.
ja sinds vanmiddag toen ik wol ging halen voor de kuif.
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 19:43:43 #255
382129 crew  Donna
pi_123085917
Ohhhhh, ik ben zo benieuwd haha!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:17:44 #256
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123091180
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:34 schreef CREADO het volgende:

[..]

ik had hem groter dacht ivm haar bedje, zal eens meten
Dacht zelf meer aan een dekentje dat gewoon om d'r heengeslagen kan worden o.i.d., hoeft niet perse voor in bed te zijn want daar hebben ze vast al iets voor.
pi_123091685
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dacht zelf meer aan een dekentje dat gewoon om d'r heengeslagen kan worden o.i.d., hoeft niet perse voor in bed te zijn want daar hebben ze vast al iets voor.
oke
By DMB
pi_123092672
Ik ben wel heel benieuwd naar het nieuwe boekje van ck... Iemand een idee waar ik de plaatjes van de dieren kan vinden?
pi_123093139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:17 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Kan je dat op Ravelry nog terugvinden voor mij?

Ik heb 'm zonet besteld bij echtstudio.nl. Hopelijk krijg ik 'm voor zaterdag.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:42 schreef x__duck het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar het nieuwe boekje van ck... Iemand een idee waar ik de plaatjes van de dieren kan vinden?
:Y Hier
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 21:52:37 #260
382129 crew  Donna
pi_123093344
Bedankt Serinde. Zeker weer een leuk boekje voor de verzameling.

Nu hopen dat ik 'm voor zaterdag heb, want dan ben ik jarig. c_/
pi_123095858
ghehehe die kalkoen :D
pi_123096369
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:

[..]

[..]

Ge-wel-dig! Maar ik wil nog zóveel maken dat ik er voorlopig toch geen tijd voor heb!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:07:35 #263
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123098119
Ik heb m'n shawl af! O+ Morgen ga ik 'm nog een beetje opspannen en daarna fotograferen. :) :) :)
pi_123101558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb m'n shawl af! O+ Morgen ga ik 'm nog een beetje opspannen en daarna fotograferen. :) :) :)
*O* ben benieuwd
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:34:18 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123105083
goedzo spuug! ik ben ook benieuwd. hoe breed is de jouwe uiteindelijk geworden? (en hoeveel 'ananassen' zitten in de breedste rij?) ik ben nu bezig met een rij van 8 ananassen, maar vind 'm nog niet groot genoeg.
in de haak.
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:37:01 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123105128
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:
ik ben niet zo'n grote fan, maar ze heeft er wel weer wat leuks van gemaakt. volgens mij lopen die boekjes echt goed.
in de haak.
pi_123105523
Ik vind de geit leuk, maar verder ben ik ook niet zo'n fan.
Iemand interesse in 'dierenvriendjes haken'? Die ligt ongebruikt thuis.
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 09:42:25 #268
382129 crew  Donna
pi_123106441
Volgens mij lopen die boekjes ook enorm goed. Ik vind de nieuwe ook wel weer een leuke, maar geen topper. Haar andere boekjes vind ik beter!

Anyway, mijn bestelling wordt vandaag verzonden, dus ik ben blij!
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:48:00 #269
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123108491
Hij is af hoor! UIteindelijk heb ik ook 8 ananassen trui, maar ik haak 'm met naald 5, dan wordt ie natuurlijk wat groter dan de jouwe. Hij is 2 meter bij 1 meter geworden (de sliertjes niet meegerekend):

Mooi patroontje he O+

pi_123108760
Zijn jullie bekend met Caron Spa? En waar koop ik dit?
http://www.naturallycaron.com/shade_cards/spa_sh.html
pi_123109362
Hier dan een foto van mijn dekenproject. Ik ben ongeveer op de helft met squares maken, maar heb een hele tijd niet gehaakt vanwege pijn.

En vanochtend heb ik materiaal gehaald voor mijn Alpine, ik ga er zometeen mee beginnen (dit is de helft overigens ;) )! *O*
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 11:13:23 #272
382129 crew  Donna
pi_123109440
YogaLove, welke kleur komt er tussen de squares?
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:18:45 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123109647
prachtig geworden Spuuglokje! O+ O+ O+
in de haak.
pi_123109663
Ik maak ze met wit aan elkaar. Het patroon heb ik gefreestyled van een foto die ik op internet heb gevonden. Linkje staat een aantal topics terug. Ff zoeken. :)

Edit: http://www.flickr.com/pho(...)6016/in/photostream/
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:20:41 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123109720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef B.ertha het volgende:
Zijn jullie bekend met Caron Spa? En waar koop ik dit?
http://www.naturallycaron.com/shade_cards/spa_sh.html
volgens mij heb ik daar wel eens een bolletje van gehad, met een swap uit de VS. ik weet niet of en waar het in NL verkocht wordt.
in de haak.
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 11:23:41 #276
382129 crew  Donna
pi_123109832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:19 schreef YogaLove het volgende:
Ik maak ze met wit aan elkaar. Het patroon heb ik gefreestyled van een foto die ik op internet heb gevonden. Linkje staat een aantal topics terug. Ff zoeken. :)

Edit: http://www.flickr.com/pho(...)6016/in/photostream/
Ohhh, wat mooi! Ik was 'bang' dat het erg wit zou worden, maar dat ziet er wel gaaf uit zeg!

Prachtige ananas trouwens Spuuglokje!
pi_123109958
Thanks! :)
pi_123110206
mooi met dat wit Yoga, en voor je alpinasjaal ik ben bezig met dezelfde kleur :Y ik had nog van Catania, die haak ik op
pi_123110239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Hij is af hoor! UIteindelijk heb ik ook 8 ananassen trui, maar ik haak 'm met naald 5, dan wordt ie natuurlijk wat groter dan de jouwe. Hij is 2 meter bij 1 meter geworden (de sliertjes niet meegerekend):

[ afbeelding ]

Mooi patroontje he O+

[ afbeelding ]
hij is prachtig O+
pi_123110338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:32 schreef Toverheks het volgende:
mooi met dat wit Yoga, en voor je alpinasjaal ik ben bezig met dezelfde kleur :Y ik had nog van Catania, die haak ik op
Thanks.
Mooie kleur is dat he, dat groen/blauw, ben er ook helemaal blij mee, benieuwd hoe het lukt met het patroon, ik heb in ieder geval hulplijnen genoeg hier! ^O^
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:59:34 #281
211083 Angelof9
I must go first
pi_123113524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:37 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben niet zo'n grote fan,
:D

Ik ook niet! Maar ik dacht altijd dat ik de enige was. Die pinguin van haar vind ik leuk, maar verder... meh.
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:04:40 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123113719
ja die pinguin, en 't konijn vind ik ook wel leuk. OK, en 't schaapje. maar daar houdt 't voor mij wel op. ze heeft wel echt een eigen stijl. maar ik vind 't vaak net een tikkeltje te saai, ofzo.
in de haak.
pi_123113938
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:36 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Thanks.
Mooie kleur is dat he, dat groen/blauw, ben er ook helemaal blij mee, benieuwd hoe het lukt met het patroon, ik heb in ieder geval hulplijnen genoeg hier! ^O^
de 1e sjaal was voor mij puzzelen, echt ik kwam er niet uit, maar de plaatjes volgen ben ik beter in dan patroon lezen, en nu haak ik gewoon een end weg je hebt het zo te pakken ^O^
pi_123114067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:11 schreef Toverheks het volgende:

[..]

de 1e sjaal was voor mij puzzelen, echt ik kwam er niet uit, maar de plaatjes volgen ben ik beter in dan patroon lezen, en nu haak ik gewoon een end weg je hebt het zo te pakken ^O^
rij 1 tm 10 heb ik klaar! Idd het patroon en de plaatjes en tekening erbij houden helpt tot nu toe prima! :)
pi_123116959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:11 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Vind hem echt helemaal gaaf! misschien dat ik me er eens aan waag.

En Yogalove wat een werk dat kleed :)
By DMB
pi_123117540
meisjes, bedank Trui maar als het af is, van haar had ik de link *O*
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:27:08 #287
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123119792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:35 schreef Toverheks het volgende:
meisjes, bedank Trui maar als het af is, van haar had ik de link *O*
Bedankt trui! O+
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:35:42 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123120128
ik waag te betwijfelen of ik wel degene was die met die link kwam hoor! :D maar if so: graag gedaan! :)
in de haak.
pi_123120989
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:35 schreef trui het volgende:
ik waag te betwijfelen of ik wel degene was die met die link kwam hoor! :D maar if so: graag gedaan! :)
ja volgens mij was jij het hoor Trui, en anders bedanken we gewoon iedereen hier in het topic *O*

Haakmeisjes Bedankt _O- *O*
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:05:24 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123125991
ik kon 't niet laten om even te zoeken nu natuurlijk. :) ik zag dat marcha 'm ooit al eens noemde (de sidewalk shawl), en in de zomer van afgelopen jaar hebben Doobsie, Bakkiedoen en Dottey er allemaal een (of meer) gemaakt, waarbij 't linkje ook al rond ging. in januari kwam Serinde ook een mooi exemplaar showen. Dus, alle eer naar hen hoor!

(sorry Dottey jouw exemplaar kon ik zo gauw niet vinden om te linken)

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 20-02-2013 20:42:47 ]
in de haak.
pi_123129095
Weet iemand het linkje die handige tutorial om je nieuwe toer met eem stokje te beginnen in plaats van (2 of) 3 lossen? Daar is een leuk trucje voor dat ik nu bij granny's wil gaan gebruiken maar kan het niet meer vinden :{
pi_123130971
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:23 schreef Serinde het volgende:
Weet iemand het linkje die handige tutorial om je nieuwe toer met eem stokje te beginnen in plaats van (2 of) 3 lossen? Daar is een leuk trucje voor dat ik nu bij granny's wil gaan gebruiken maar kan het niet meer vinden :{
Ik had 'm opgeslagen, maar ik krijg nu een foutmelding van Blogger :{

http://crochetpatterncomp(...)ose-gap-between.html

Edit: ik had m trouwens opgeslagen onder "Linked Stitch between a Turning Chain and Double Crochet Stitch", weet natuurlijk niet zeker of dat degene is die je bedoelt?

[ Bericht 7% gewijzigd door BrainTeaser op 20-02-2013 20:06:21 ]
pi_123133707
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:23 schreef Serinde het volgende:
zoiets
By DMB
pi_123134400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
oeh die Amsterdamse Penelopecraft. :9~ ze hebben Malabrigo...O+
Ja, die wil ik ook nog eens proberen! Jij had er ooit al eens mee gehaakt, of niet? Is het een beetje zacht? Die Cascade 220 wil ik ook nog ooit eens proberen. Die kleuren vind ik zo mooi op die foto's!

Spuuglokje: Je sjaal is mooi geworden!
Yogalove: Je schiet al lekker op! Leuk, al die kleurtjes met dat wit O+

Die beestjes van Christel Krukkert, sommige vind ik erg leuk en sommige ook helemaal niet. Ik zal er zelf niet zo snel een boekje van kopen, want beestjes kan ik nog wel redelijk (al zeg ik het zelf :P) uit mijn hoofd haken. Ik zou dan eerder een patroon kopen van een kledingstuk ofzo. Zoals bijvoorbeeld die slofjes.
Zo zou ik graag een trui of vest oid willen haken/breien, maar dat kan ik niet zonder patroon en het is moeilijk te vinden voor mijn maat (52). Misschien dat, als ik zoiets al een keer gemaakt heb, ik het dan wel aan kan passen. Dat heb ik met die slofjes ook gedaan, maar een vest oid lijkt mij dan ook wel weer veel werk om even als proef oid te maken... (ben helemaal niet lui hoor :+ )
pi_123138234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:56 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik had 'm opgeslagen, maar ik krijg nu een foutmelding van Blogger :{

http://crochetpatterncomp(...)ose-gap-between.html

Edit: ik had m trouwens opgeslagen onder "Linked Stitch between a Turning Chain and Double Crochet Stitch", weet natuurlijk niet zeker of dat degene is die je bedoelt?
Denk wel dat het degene is die ik bedoelde, jammer dat het blog niet meer werkt. Heb je alsnog niks gehad aan het opslaan dus :{
pi_123138255
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:43 schreef CREADO het volgende:

[..]

zoiets
:Y dank *O*
pi_123149899
Bedankt voor de reacties op mijn dekenproject! :P
  donderdag 21 februari 2013 @ 08:37:35 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123150103
sorry yoga. :* maar heel impressive, al die stapeltjes! heb je geen pijn meer nu bij 't haken?

en ja bietel, malabrigo is heeel mooi en zacht. O+ (disclaimer: ik ken alleen de sock & lace versie)

voor wie 't volgende topic opent: graag 't linkje van dat mooie 'nepstokje' van hierboven toevoegen aan de lijst met handige linkjes in de OP!

[ Bericht 26% gewijzigd door trui op 21-02-2013 09:16:33 ]
in de haak.
pi_123150211
Hij is prachtig geworden Spuuglokje! Heb je hem geblockt of is hij uit zichzelf zo mooi regelmatig en open?

YogaLove, wat een werk! En dan zometeen nog aan elkaar zetten. Hij wordt wel vrolijk en fris. Mooi!
pi_123150674
quote:
17s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:19 schreef YogaLove het volgende:
Bedankt voor de reacties op mijn dekenproject! :P
:@ ik was nogal gefocust op mijn eigen vraag!

Supermooi met al dat wit, dan komen de kleuren prachtig uit!! Hoeveel squares zullen het in totaal zijn? Ik wil ook zo graag een deken maken maar durf niet zo goed te beginnen :{
pi_123150870
MizzEnroe, bedankt voor het patroon O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')