SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
De tas van SPUUGLOKJE
De aap van DOTTEY
De zebra van DONNARUSH
Het gepimpte krukje van OEROEKLOEROE
De Harlequin Hoodie van LIJNLOOS
Hook on!
[ Bericht 12% gewijzigd door BrainTeaser op 08-09-2012 16:47:58 ]Smile, tomorrow will be worse...
k hoop dat de ontvanger geen klein kind is dat nog weleens wat in de mond steekt? want secondenlijmquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:51 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi!! Ben tijdje weggeweest (vakantie enzo) en was er nog niet zo lang maar wat zijn er ondertussen ontzettend veel mooie dingen gemaakt!!!!![]()
teveel om op te noemen!!! Krijg steeds meer zin om weer wat te maken.
Zelf heb ik ook niet helemaal stilgezeten qua haken, de olifant waar ik mee bezig was (waarvan ik de slurf eerst binnenstebuiten aan 't haken was) is af!! De ontvangster heeft hem met heel veel blijdschap in ontvangst genomen
(hoop dat alles goed er aan vast blijft zitten
) (en stiekem heb ik de ogen er op vastgelijmd met secondelijm)
Succes allemaal met jullie creaties!!Het wordt vast mooi! : )
[ afbeelding ]
Ja, dankje!quote:
een heel groot klein kind ja!quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
k hoop dat de ontvanger geen klein kind is dat nog weleens wat in de mond steekt? want secondenlijm
Ik heb het patroon zelf bedacht omdat ik ook niet kon vinden wat ik zocht. Kwam in die zoektocht wel dit tegen: http://annekids.blogspot.nl/2010/11/gehaakte-ballen.html (ik ben dan weer niet zo'n fan van ballen in helften die je aan elkaar moet maken, dan krijg je al gauw een bilnaadbalquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:41 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Bijou, het wil wel lukken met kerstballen haken. Heb je de patronen uit een boek? O ergens van internet? Lijkt me leuk om eens te proberen, maar ik vind niet zulke leuke patronen.
Daar gaaaaaaaat m'n project voor volgend jaar!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:22 schreef phluphy het volgende:
Spuuglokje,darling, duifje, mopje, hartje, sheetje, poppetje, wil je mij vertellen welk patroon die tas is? En met welk garen je het gaat maken?
Dank je wel poepje, suikertje, liefje, hartediefje.![]()
![]()
![]()
Jouw/mijn/ons kussen niet in de OP. Ik zeg: revolutie!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:24 schreef YPPY het volgende:
Bedankt voor de complimenten. Het is een kussenhoesje van 50 x 50 cm. De Lucy granny blijft leuk.
Omdat ie niet in de OP staat, ga ik hem lekker nog een keertje posten.
[ afbeelding ]
En tot slot een padma
[ afbeelding ]
Om te vergelden een foto van de eerste versie, voor Eer ende Vaaderlandt!!!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:27 schreef phluphy het volgende:
[..]
Jouw/mijn/ons kussen niet in de OP. Ik zeg: revolutie!![]()
Geen idee? Hij is bij een baby die niet kan praten.quote:Je padma is lief. Hoe heet-ie? (en zeg niet: padma)
Lekker puh, ik heb je adres!!!!!!!!quote:En verder ben je gewoon een stomme tut. Met je projectje voor volgend jaar.Kussie.
Ik zoek meer 'hangende' bloempjes. Dus ipv franjes zegmaarquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:32 schreef phluphy het volgende:
Vind je dit iets? Die kan ik nog wel tevoorschijn toveren.
[ afbeelding ]
quote:
Ik gluur mee. Heb belangstelling!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:33 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zoek meer 'hangende' bloempjes. Dus ipv franjes zegmaar
* Herfstblad Gaat eens kijken of ze de poncho met die rand nog kan vinden in de topics
Bedoel je deze?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kan het randje niet vinden. Grr!
Ik heb het grote Amineko patroon gebruikt.quote:Op zondag 9 september 2012 12:26 schreef EsseEi het volgende:
wow die amineko is HUGE!!gaaf, heb je m x2 gedaan of grover garen?
En de tas is leuk! zijn t aan elkaar genaaide lapjes of wel in 1 stuk gehaakt? echt gaaf, die kleuren ookzelf bedacht?
ik heb niet echt een patroon, heb 'm van een plaatje nagemaakt. maar ik kan wel een keer proberen op te schrijven hoe ik m gemaakt heb.quote:Op zondag 9 september 2012 09:52 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat een mooie poncho!
Edit: Trui, is het patroon van jou? Als het kan zou ik het graag ontvangen of weten waar ik het kan vinden.
Wow, gewoon nagemaakt van een plaatje. Dat vind ik knap.quote:Op zondag 9 september 2012 14:21 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb niet echt een patroon, heb 'm van een plaatje nagemaakt. maar ik kan wel een keer proberen op te schrijven hoe ik m gemaakt heb.
Is die van Clover? Ik vind hem geweldigquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:55 schreef Bijou het volgende:
Kreeg vandaag mijn nieuwe via Etsy bestelde haaknaald binnen
[ afbeelding ]
Hij komt van deze shop uit Engeland: http://www.etsy.com/shop/emsyjanequote:Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is die van Clover? Ik vind hem geweldig
Ik denk dat als je grannys quares kunt maken, verschillende manieren weet om ze aan elkaar te maken, dat je die poncho wel na kunt maken. Verder is het ook wel handig als je wat technisch inzicht hebt en niet bang bent om ergens gewoon aan te beginnen en niet bang bent om fouten te maken. Ervaring is handig, dat maakt het makkelijker om te zien of iets opgebouwd is met vierkantjes, rondjes enz of gewoon in rijen is gemaakt, of er stokjes of vasten zijn gebruikt en dat soort dingen.quote:Op zondag 9 september 2012 14:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Wow, gewoon nagemaakt van een plaatje. Dat vind ik knap.
Of doen meer ervaren haaksters dat?
quote:Op zondag 9 september 2012 18:49 schreef KarinvdB het volgende:
maar ben dus toch weer 2-3 dingen tegelijk aan het doen, handig.
oor.
Erg benieuwd naar een foto hiervan. Ik maak van Bravo een african flower deken in roze en paars tinten in combinatie met wit. En ik ben er al poepieflauw vanquote:Op zondag 9 september 2012 20:27 schreef ow_lol het volgende:
Ik ben met 2 serieuze projecten bezig op het moment.
Een african flower-deken in roze/paars-tinten van saskia-achtig spul op naamd 3 voor de baby die als het goed is december geboren wordt en een zwart/wit/roze african flower-poncho van saskia-achtig spul op naald 8 voor mijn 7 jarige dochter...
Die hooded-shawl zal hier binnenkort ook wel aan de orde komen voor mijn dochtertje van 1, hoewel zij pas ook al een vest heeft gehad... drukdruk
Ik denk het niet, ik heb ze gebreid en ben bij de lengte uitgegaan van de "uitgerekte" versie.quote:Op zondag 9 september 2012 22:08 schreef Dottey het volgende:
S!
hoe ga je de handvaten voeren? want gaat dat zo niet wat lubberen bij gebruik?
Als ik aan denk zal ik morgen even een foto maken van beide...quote:Op zondag 9 september 2012 21:56 schreef melice het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar een foto hiervan. Ik maak van Bravo een african flower deken in roze en paars tinten in combinatie met wit. En ik ben er al poepieflauw van
ah okequote:Op zondag 9 september 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik heb ze gebreid en ben bij de lengte uitgegaan van de "uitgerekte" versie.
Dan zoek je niet goedquote:Op maandag 10 september 2012 10:29 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand nog een patroon voor een redelijk opengewerkte sjaal / hoodie o.i.d.?
Iets dat meestal alleen mijn nek verwarmt, maar ook eventueel mijn hoofd kan bedekken. Luchtig maar toch warm als je hem een paar keer omslaat. Ik zie op ravelry alleen stijve planken, eigenlijk.
Maar dat zijn shawls, ik zoek juist geen driehoekige want ik wil het gewoon bij mijn jas dragen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:31 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dan zoek je niet goed
http://www.ravelry.com/pa(...)ility=free&sort=best
Ik vind die erg schattig, maar niet voor mezelfquote:Op maandag 10 september 2012 11:05 schreef EsseEi het volgende:
deze misschien?
mooie dingen BakkieDoen!
ik heb 'm zonder patroon gemaakt, n.a.v. een plaatje van een poncho van MimPi dat ik zag vorig jaar. het zijn simpele granny squares van 2 rijen, verbonden met zigzag-kettinkjes van lossen. ik zal vanavond even het plaatje van de vlakken opzoeken zoals ik ze gemaakt had.quote:Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef BakkieDoen het volgende:
Dank jullie![]()
Die sidewalk shawl was ook heel leuk om te maken, moest wel telkens het patroon erbij houden om te tellen, hij schiet lekker op. Heb er wel andere franjes aan gemaakt, wist niet of ik genoeg had.
Ik denk dat ik er voor mezelf ook nog 1 ga maken.
Trui, even een vraagje over die poncho van jou, heb je die van een patroon of heb je er zelf iets van gemaakt? Ik vind die namelijk wel heel leuk voor mijn dochter. Heb wel teruggekeken bij #106 maar kon er zo snel niets over vinden.
Ah, ok, maar onder shawls staan ook heel veel rechte hoor. Ik vind die driehoeken juist handiger voor onder mijn jas, want dan heb je geen "tocht kier" door die punt die voor je borst hangt.quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Maar dat zijn shawls, ik zoek juist geen driehoekige want ik wil het gewoon bij mijn jas dragen.
Ik heb wel alle cowls en hooded shawls doorgezocht maar die vind ik allemaal niet zo.
Ik heb niet 300+ pagina's aan dassen doorgelezen
gemeleerdquote:Op maandag 10 september 2012 11:18 schreef Dottey het volgende:
* Dottey gaat eens opzoek naar een vrolijk gemileerde (of hoe je dat dan ook schrijft) draad
Dankje, ik zal eens kijken.quote:Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ah, ok, maar onder shawls staan ook heel veel rechte hoor. Ik vind die driehoeken juist handiger voor onder mijn jas, want dan heb je geen "tocht kier" door die punt die voor je borst hangt.
Heb je hier al gekeken?
Wat Angel zegt: Dan zoek je niet goedquote:Op maandag 10 september 2012 10:29 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand nog een patroon voor een redelijk opengewerkte sjaal / hoodie o.i.d.?
Iets dat meestal alleen mijn nek verwarmt, maar ook eventueel mijn hoofd kan bedekken. Luchtig maar toch warm als je hem een paar keer omslaat. Ik zie op ravelry alleen stijve planken, eigenlijk.
Ah, dat zou fijn zijn! En dan nog eens kijken of ik er aan durf te beginnen zonder patroon, want zo'n held ben ik nou ook weer nietquote:Op maandag 10 september 2012 11:16 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm zonder patroon gemaakt, n.a.v. een plaatje van een poncho van MimPi dat ik zag vorig jaar. het zijn simpele granny squares van 2 rijen, verbonden met zigzag-kettinkjes van lossen. ik zal vanavond even het plaatje van de vlakken opzoeken zoals ik ze gemaakt had.
Ben benieuwd, op de voorkant staan al leuke dingen!quote:Op maandag 10 september 2012 13:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuke kerstballen Bijou!
Ik heb vanochtend (o.a.) dat kerstballenboekje van Annemarie Arts besteld bij Bol.com, dus ik ga ook wat dingen haken voor in de kerstboom.
Leuk! mooi!quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef EsseEi het volgende:
Leuk die kerstballen!\
T weekend 30 Granny Squares gehaakt voor een swap
[ afbeelding ]
alleen de draadjes nog
Ook heb ik nog wikkel-armbandjes gemaakt met Zpagetti restjes (gevlochten, niet gehaakt) De helft voor Post voor Kanjers, de helft voor m'n shopje, alleen moet nog even de slotjes verbeteren, schoten de hele tijd los
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 september 2012 23:40 schreef trui het volgende:
haha ik krijg ineens beelden van snoopy BH's door, bijou.![]()
![]()
ja, mijn olifantengeheugen laat je niet in de steek!quote:Op maandag 10 september 2012 23:44 schreef Bijou het volgende:
[..]ja die zullen me altijd blijven achtervolgen hier vrees ik
is toch al zeker 10 jaar geleden!
![]()
Viel mee, is eigenlijk zelfde als meerderen maar dan andersomquote:Op dinsdag 11 september 2012 07:26 schreef bietel het volgende:
Bijou: was het niet een gepriegel om dat minderen uit te vogelen?
ja volgens mij is het een deken, maar ik vind het leuker of het eens te gebruiken als kussenhoes ofzo. Ik kwam het tegen op Ravelry en dacht het is het delen we waard.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:51 schreef EsseEi het volgende:
Vind die deken wel tof Dotlijkt me lekker zacht (of is t geen deken?) soort speelkleed voor kinderen ofzoiets
(als deken zelf vind ik t niet zo mooi
) of plat kussen op een stoel (zo 1 waar je op zit, niet waar je tegenaan leunt)..
En die berg gemaakte dingen was niet eens allesmaar de andere dingen zijn niet gehaakt
Voor mij wel, ik heb een broer in Amerika.quote:Op maandag 10 september 2012 16:33 schreef Angelof9 het volgende:
Die Amerikaanse garens is niet aan te komen
Flauw hoor.....quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:54 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Voor mij wel, ik heb een broer in Amerika.En mijn ouders gaan er binnenkort naartoe.
Alleen heb ik 7 dozen met garen, dus heb ik niets nodig.
Van mij wel hoor, ik weet alleen niet zeker of mijn ouders dan het juiste meebrengen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Flauw hoor.....
Mag ik een bestelling bij je doen
Ik heb besteld! Dar staan zeker 3/4 patronen in die ik wil maken, dus dat is het me wel waardquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ik hoop niet dat dit onder reclame maken valt (het is niet van mezelf ofzo), dan haal ik het weer weg of mag een mod dat doen, maar even het volgende.
Amigurumipatterns.net wil een boek uitbrengen met 15 patronen, maar er is $7500 nodig om het boek te kunnen drukken. Je kan nu op; http://www.indiegogo.com/zoomigurumi het boek virtueel bestellen en daarmee doneer je geld voor het drukken. Als ze op $7500 komen dan wordt het boek gedrukt en krijg je het zonder extra kosten gratis in je brievenbus gestuurd. Mochten ze het doel niet halen, dan krijg je je donatie terug.
Het zijn echt schattige patronen, dus misschien wil iemand wel doneren. Ik ga ieder geval het boek 'bestellen' binnenkort.
Wat een leuke patroontjes! Maar ik twijfel nog of ik het dit geld waard vind...quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ik hoop niet dat dit onder reclame maken valt (het is niet van mezelf ofzo), dan haal ik het weer weg of mag een mod dat doen, maar even het volgende.
Amigurumipatterns.net wil een boek uitbrengen met 15 patronen, maar er is $7500 nodig om het boek te kunnen drukken. Je kan nu op; http://www.indiegogo.com/zoomigurumi het boek virtueel bestellen en daarmee doneer je geld voor het drukken. Als ze op $7500 komen dan wordt het boek gedrukt en krijg je het zonder extra kosten gratis in je brievenbus gestuurd. Mochten ze het doel niet halen, dan krijg je je donatie terug.
Het zijn echt schattige patronen, dus misschien wil iemand wel doneren. Ik ga ieder geval het boek 'bestellen' binnenkort.
Ik de printed versie. Er komen nl. geen verzendkosten meer bij en dan is het echt een koopjequote:Op dinsdag 11 september 2012 16:30 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, ik twijfel nog tussen het e-book/PDF of de echte 'printed copy of the book' haha. Welke heb jij besteld?
Het e-book, dat neemt minder ruimte in beslag (heb ik meer plek voor wol)quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:30 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, ik twijfel nog tussen het e-book/PDF of de echte 'printed copy of the book' haha. Welke heb jij besteld?
Dat bedoelde ik ookquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:57 schreef Bijou het volgende:
[..]
Viel mee, is eigenlijk zelfde als meerderen maar dan andersomhet bepalen wanneer dat moest gebeuren heeft nog het langst geduurd en ook hoe groot ze moesten worden (de eerste bal was monsterlijk
)
Goed om te horen dat je er wat aan gehad hebtquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
bietel bedankt voor je advies. mijn wolwinkeltje had idd bravo big (maar verder ook niet veel wat me aanstond) dus nu heb ik die maar gekozen. ben voor bruin ipv grijs gegaan.
voor de streepjes sjaal ga ik waarschijnlijk phildar partner 6 worden.....nu alleen de kleuren nog kiezen...
Ah ok, Ik vind nr1 wel mooier. Ik ga er nog eens over denkenquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:10 schreef BakkieDoen het volgende:
Bietel, ze lijken ook erg op elkaar, hoor. Ik vond ze alletwee wel leuk om te maken, alleen bij de eerste, de sidewalk dus, moest ik het patroon telkens in de gaten houden, omdat bij elke toer de lossen anders waren, dan 2 en dan weer 3 of 4. ( is dit nog te volgen??) Die 2e was dus wel makkelijker om te maken eigenlijk.
De sidewalk is ook wat breder als je ze alletwee met dezelfde dikte garen haakt, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de tweede mss officieel voor dun garen is geschreven ( getekend in dit geval) en dat je dan meer toeren moet maken voor dezelfde lengte. ( maar dat weet ik ook niet zeker, lekker duidelijk allemaal weer)
Ohquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:31 schreef bietel het volgende:
Dat bedoelde ik ooklijkt me inderdaad lastig!
http://www.hetwolhuis.nl/garen/phildar/impact-n-3-5.html ?quote:Op woensdag 12 september 2012 08:37 schreef Bijou het volgende:
Moggeh
Kreeg een aanvraag binnen om een deken te maken met koraal kleur. Heeft iemand misschien een goed online adresje waar ik dit in niet te dunne acryl zou kunnen kopen?
Wow snelle reactie, thanks! Kleuren lijken iets te fel voor het voorbeeld wat ik kreeg, maar ik zal haar even de plaatjes sturen als voorbeeld. (lekker goedkope wol ook!)quote:Op woensdag 12 september 2012 08:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
http://www.hetwolhuis.nl/garen/phildar/impact-n-3-5.html ?
Die heb ik ook gezien, idd mooiquote:Op woensdag 12 september 2012 11:00 schreef trui het volgende:
ik zie nu trouwens ook Drops Safran, kende ik nog niet (die hebben echt de kleur Koraal, mooi! maar puur katoen en naald 3,5). zou dat iets nieuws zijn? en wat zou 't verschil zijn met Muskat? Iemand ervaring?
Volgens mij heb ik daar een bolletje van liggen en het lijkt op de Scheepjes Isis, dus een gladde glanzende katoen. Lijkt totaal niet op Saskia. Maar misschien vergis ik me en is het de Muskat die ik thuis heb.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:00 schreef trui het volgende:
ik zie nu trouwens ook Drops Safran, kende ik nog niet (die hebben echt de kleur Koraal, mooi! maar puur katoen en naald 3,5). zou dat iets nieuws zijn? en wat zou 't verschil zijn met Muskat? Iemand ervaring?
het zijn de kleuren van zeeman soft.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef DonnaRush het volgende:
Oeh en die babydeken, wat een prachtige kleuren!
ik heb internet weer redelijk op orde, dus ik kon weer gebruik maken van ravelryquote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef EsseEi het volgende:
Dot wat een mooie dingen weerdie bruid aapjes zijn echt leuk
e dekentje ook
Mijn moeder heeft een deken gehaakt in Paris, maar dat ding weegt 20 kilo ofzo, echt niet te doen. Het is dan wel 2-persoonsbed formaat.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef DonnaRush het volgende:
Echt super! Ik maak een deken van Drops Paris met 2 kleuren roze en een grijs, ben ook zo benieuwd hoe die uiteindelijk wordt!
heb je geen tussendoor foto voor ons?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef DonnaRush het volgende:
Echt super! Ik maak een deken van Drops Paris met 2 kleuren roze en een grijs, ben ook zo benieuwd hoe die uiteindelijk wordt!
Ja, dat bedoel ik. Misschien moet ik het meer op z'n Nederlands uitspreken, dan klinkt het niet zo fout.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:09 schreef trui het volgende:
wat is er met Nigar dan Angel? (ik heb even gewikipediaad, maar zag niet echt iets heel fouts er tussen zitten?) of bedoel je dat 't erg lijkt op 'Nigga(r)'?
de shrimp kleur (ik spreek uit ervaring) lijkt meer op donkere zalmroze(/rood) vind ik. Beetje gekke kleuromschrijving maar echt koraal vind ik het niet. Alhoewel dat ook ervan afhangt hoe je ernaar kijkt, want in het licht lijkt het een heel andere kleur dan in het donker.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:29 schreef trui het volgende:
Stylecraft (in de UK verkrijgbaar, soms in aardige aanbiedingen) heeft bijv in de Special DK (nld 4) wel een kleur 'shrimp' die er misschien ook onder te rekenen valt. maar zelf vind ik die iets te roze, en zie ik koraal meer als lichtrood.
Angel, ik vergeleek het ook niet met Saskia, maar met Drops Muskat.
Het is een col idd. Hij past niet onder mijn jas maar er wel overheen...dat werkt ook. Heb net een nieuwe jas gekocht die een hele hoge kraag heeft (wat ook niet erg lekker zit) maar met de sjaal eroverheen is hij evengoed lekker warm en ziet er best leuk uitquote:Op woensdag 12 september 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
Is het een sjaal of een col (een rondje zeg maar)? Het ziet eruit als een col namelijk. Lijkt me wel lekker in de winter, maar past ie onder je jas? Of is ie om gewoon zo te dragen, dat kan natuurlijk ook.
Meer halen is vast niet erg, je mag het een half jaar terugbrengenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:30 schreef melice het volgende:
Voor een mooie ruime 1 persoons ripple deken, hoeveel bollen saskia ben ik daar ongeveer voor nodig?
Heb nu 12 bollen gehaald...
oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)quote:Op woensdag 12 september 2012 18:01 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ik doe: bij het laatste stokje in de oude kleur, draad om de haak, insteken doorhalen, draad om de haak, doorhalen door 2 lussen, dan de NIEUWE kleur om de haak en die doorhalen door de laatste 2 lussen. Dan gewoon verder en later de losse draden wegsteken.
Yup yup en het is ook wel wat losser, dus als je de draadjes wegsteekt moet je ze eerste even aantrekken zodat het weer netjes strak is.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)
Oh nee!quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Ik ben helaas even uitgehaakt, van 't weekend op mijn pols gevallen...
dank je..quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Tyler-girl, wat een mooie sjaal!
En Dottey, echt TE leuk je uil en deken!
Ik ben helaas even uitgehaakt, van 't weekend op mijn pols gevallen...
Ai klinkt pijnlijk, balen zeg! Beterschap ermee!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:27 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Nee gelukkig geen gips. Het is behoorlijk gekneusd.
Even lekker een potje sporten: knie kapot, gezicht onder de schaafwonden en zere pols. Maar goed gaat wel weer over...
Alleen ik voel me zo lullig omdat ik dus vandaag niet kon werken daardoor (heb nogal een 'handig' beroep).
staat in de linkjesquote:Op woensdag 12 september 2012 20:40 schreef CREADO het volgende:
Oei sterkte oeroekloeroe...wel balen...
Dottey die apen, knuf en deken zijn super. Welke wol heb je hiervoor gebruikt?
Ligt eraan hoe je uitkomt met je kleuren, maar ik red het altijd met ongeveer 10, maar ik haak met een vrij grote naald ook en dus niet zo vast. Ik zou voor de zekerheid een paar bollen erbij halen, maar dat kan je natuurlijk ook inschatten als je al een poosje bezig bent.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:30 schreef melice het volgende:
Voor een mooie ruime 1 persoons ripple deken, hoeveel bollen saskia ben ik daar ongeveer voor nodig?
Heb nu 12 bollen gehaald...
ik heb hem eerlijk gezegd nog niet lang zat om gehad om te beoordelen of hij snel zwaar wordt. hij zal wel iets zwaarder zijn dan andere sjaals maar denk niet dat je er een stijve nek aan over houdt.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:34 schreef trui het volgende:
hij lijkt me wel wat erg zwaar om te dragen zo, of valt dat mee?
Hier ook, een zomertas waar ik volgens ravelry op 21 juli mee begonquote:Op donderdag 13 september 2012 11:37 schreef Dottey het volgende:
maar eens wat projectjes afmaken... wipjes mand weer eens tevoorschijn gehaald
Ik was wel erover na aan het denken om erheen te gaan. Lijkt me wel leuk!quote:Op donderdag 13 september 2012 14:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
ben benieuwd wat jullie nog allemaal aant maken zijn Dot en Essie.
Mag ik ff zeggen dat ik phildar partner 6 echt helemaal geweldig vindt?! het is zoooo zacht en ik ben echt blij met de kleuren die ik uitgezocht heb. moet alleen zeker nog bollen bij gaan halen, want na 2 rijen van een kleur is een bol alweer bijna op...
En gaat er iemand van hier naar de amigurumi dag van echtstudio op 6oktober? ik wil wel gaan, maar vriendlief wil niet mee :p ik zou iemand op kunnen pikken onderweg, mocht iemand dat willen. ik moet vanuit limburg komen (eigenlijk is het gekke werk maar goed :p)....
Ik vervang de kleur op een andere manier sinds kort. Eigenlijk soortgelijk aan de manier zoals in de youtube film die ik eerder linkte (zie bericht #7 van dit topic). Zie hieronder mijn kleurovergangen in de Lucy Bag die ik aan het haken ben:quote:Op woensdag 12 september 2012 18:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)
Ik denk er nog over na, maar ik denk dat ik wel zal gaan.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:39 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik kom van de regio Delft / Den Haag. Als iemand mee zou willen rijden, dan kan dat (lease auto, de baas betaalt de benzine).
Ik weet dat ze wel leuke patronen hebben maar ik maak zelf niet genoeg kleding (zeg maar niet eigenlijk) wat daar toch veel in staat. Je kunt ook losse nummers digitaal kopen.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:28 schreef B.ertha het volgende:
Is iemand van jullie hiermee bekend?
http://www.interweavestor(...)html?relatedid=15743
Is het wat?
Ja, heel goed nieuwsquote:Op woensdag 12 september 2012 15:09 schreef trui het volgende:
Muck wat een goed nieuws over werk en studie!
Is er iemand al eens eerder geweest? Ik ben de vorige keer bij een haak-/breidag geweest waarvan ik dacht: was dit het écht?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:15 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk er nog over na, maar ik denk dat ik wel zal gaan.
oeh!quote:Op donderdag 13 september 2012 18:09 schreef KarinvdB het volgende:
Bij de wibra hebben ze een nieuw willetje genaamd Sanna, t is een dunne draad van acryl met een beetje wol en mohair. Errug leuke kleuren, en je krijgt 500 meter op een bol.
Kon het niet laten en heb van alle zes kleuren een bol meegenomen. Hier vind je fotootjes
ik ben vorig jaar geweest op hun opendag. toen was het niet veel bijzonders maar gewoon gezellig en ik vindt het een leuk winkeltje.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:57 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is er iemand al eens eerder geweest? Ik ben de vorige keer bij een haak-/breidag geweest waarvan ik dacht: was dit het écht?
Mooi!quote:Op donderdag 13 september 2012 18:09 schreef KarinvdB het volgende:
Bij de wibra hebben ze een nieuw willetje genaamd Sanna, t is een dunne draad van acryl met een beetje wol en mohair. Errug leuke kleuren, en je krijgt 500 meter op een bol.
Kon het niet laten en heb van alle zes kleuren een bol meegenomen. Hier vind je fotootjes
Haal je 1 sjaal uit een bol? geen warme sjaal natuurlijk maar een siersjaaltje?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mooi!
Vorig jaar hadden ze ook zo'n soort dun garen met overlopende kleurtjes. Heb ik twee hele mooie omslagdoeken van gemaakt.
ik zie dat filmpje nu pas maar 't lijkt me wel heel ingewikkeld zeg!quote:Op donderdag 13 september 2012 15:50 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik vervang de kleur op een andere manier sinds kort. Eigenlijk soortgelijk aan de manier zoals in de youtube film die ik eerder linkte (zie bericht #7 van dit topic).
Ik heb flinke omslagdoeken gemaakt. Daar ging per sjaal 2,5 bol in volgens mij. Misschien lukt een smal sjaaltje wel met 1 bol.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:28 schreef x__duck het volgende:
[..]
Haal je 1 sjaal uit een bol? geen warme sjaal natuurlijk maar een siersjaaltje?
Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mooi!
Vorig jaar hadden ze ook zo'n soort dun garen met overlopende kleurtjes. Heb ik twee hele mooie omslagdoeken van gemaakt.
Een paar snelle slofjes?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:05 schreef EsseEi het volgende:
zag een hele mooie deken:D en een leuk tasje
en een kudde eendjes ^^
en dat sokje is echt super lief:D
wil twee kleine cadeautjes maken voor m'n 2 oudste nichtjes, bijna 4 en 2...iemand ideeën?? (heb maar heel weinig tijd)
Zeeman heeft ze welquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:20 schreef ow_lol het volgende:
AARrrrggg! Zowel mijn naald 8 als 3 zijn weg... onder de bank vermoed ik!
Geen probleem normaal, dan til je de bank toch even op? Maar ik ben bijna 30 weken zwanger en krijg daar echt pijn in mijn donder van![]()
![]()
Dus de vraag van vandaag luidt: Heeft Zeeman of Wibra 8tjes en 3tjes liggen of moet ik echt een rib uit mijn lijf uitgeven bij Pipoos?
Het lijkt ingewikkeld, maar het valt heel erg mee. Ik ben er na 2 keer proberen heel erg bedreven geworden erin en ben er super blij mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:39 schreef trui het volgende:
[..]
ik zie dat filmpje nu pas maar 't lijkt me wel heel ingewikkeld zeg!
De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:07 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb hier vorig jaar een set haaknaalden bestelt. Ze hebben ook tunische, zo kwam ik er bij geloof ik want die zijn vrij moeilijk te vinden gewoon in de winkel. Zit er nu te kijken naar een set circulaire breinaalden, maar ik twijfel nog of ik voor zo'n 'cheapie' set zal gaan of zo'n uitwisselbare 'echte' van Knitpro ofzo.....
Ja dat was het!quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:49 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.
Ja, behoorlijk, Carina is geloof ik 288 meter de bol en dit 500, dat scheelt nogal hequote:Op vrijdag 14 september 2012 13:19 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ja dat was het!
Is het nieuwe nog dunner? Dan ga ik er maar eens over nadenken.
Ja daarom twijfel ik dus, aan de ene kant zal ik wellicht niet zoveel doen maar aan de andere kant ben ik ook bang dat het me met slechte kwaliteit naalden juist daarom tegen zal staan, je wordt toch niet snel enthousiast als het niet lekker werkt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:16 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!
Maar het kost wel wat als je van plan bent maar een beetje te breien. :-)
Ja dat kan hij zeker, maar die werkt gisteren en vandaag bij elkaar een uurtje of 30/34 dus dat optillen komt van het weekend welquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:51 schreef Angelof9 het volgende:
Kan je partner de bank niet even optillen?
het is een hele leuke hobbyquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:21 schreef sinepedraap het volgende:
Lijkt me best een leuke hobby eigenlijk
Helemaal mee eens, ik vond ze verschrikkelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:05 schreef Angelof9 het volgende:
Ik, daarentegen, heb die Zeeman dingen één keer gebruikt en huilend en al met het breiwerk er nog aan weggesmeten. Totale ramp vind ik het. Dus probeer ze, maar laat je niet ontmoedigen als het niets is
ja ik wil dus spiraalsgewijs hakenquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:41 schreef trui het volgende:
wat bedoel je precies x_duck? of je die halve vaste over kunt slaan en in plaats daarvan spiraalsgewijs rond kunt haken?
leuke dingetjes Knier! en zoveel! hoe groot zijn die Binkies?
Ik heb het amineko boekje nu en daar zie ik dat de maakster dat doet en al die katten zo'n lelijke rand hebben! Haar kleurovergangen zijn ook heel lelijk! Geweldig patroon en heel leuk boekje, maar ik kan beter hakenquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:21 schreef KarinvdB het volgende:
Bij het amineko patroon moet je dat officieel geloof ik ook doen maar ik vind dat ook lelijk, zeker bij de armen en benen, je ziet dan een soort rand lopen en die loopt dus niet recht maar in een lichte spiraal. Enige voordeel is dat als je toeren in verschillende kleuren maakt (voor strepen ofzo) het op het punt van de nieuwe toer niet zo verspringt. Maar dat vind ik het dus niet waard.
Tja, wat voor wol wil je? Wil je kriebelwol (cq. 100% wol, of evt. gemixt met acryl) of hele zachte acryl (100% acryl dus) of hele zachte wol (merinowol)? Voor het haken van dekens gebruik ik acryl, die heel zacht is. Het is stylecraft DK (ong 2 euro per bol maar ik haal het uit Engeland van een webshop). Je hebt ook duurdere, hele lekkere merinowolletjes of alpaca wol.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Goeiemorgen!
Zeg kan iemand mij uitleggen wat zo een beetje het beste(stevigste) wol is wat je moet kopen om te kunnen breien? Ik heb namelijk iemand gevonden die voor mij een mooie trui in elkaar wil flansen(nee,niet mijn vriendin) en dan heeft ze natuurlijk wel het beste van het beste nodig. Oh ja, er moeten veel kleurtjes in zoals in de welbekende Noorse (Mart Smeets) truien.
En de prijs natuurlijk! Dank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |