SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
De tas van SPUUGLOKJE
De aap van DOTTEY
De zebra van DONNARUSH
Het gepimpte krukje van OEROEKLOEROE
De Harlequin Hoodie van LIJNLOOS
Hook on!
[ Bericht 12% gewijzigd door BrainTeaser op 08-09-2012 16:47:58 ]Smile, tomorrow will be worse...
k hoop dat de ontvanger geen klein kind is dat nog weleens wat in de mond steekt? want secondenlijmquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:51 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi!! Ben tijdje weggeweest (vakantie enzo) en was er nog niet zo lang maar wat zijn er ondertussen ontzettend veel mooie dingen gemaakt!!!!![]()
teveel om op te noemen!!! Krijg steeds meer zin om weer wat te maken.
Zelf heb ik ook niet helemaal stilgezeten qua haken, de olifant waar ik mee bezig was (waarvan ik de slurf eerst binnenstebuiten aan 't haken was) is af!! De ontvangster heeft hem met heel veel blijdschap in ontvangst genomen
(hoop dat alles goed er aan vast blijft zitten
) (en stiekem heb ik de ogen er op vastgelijmd met secondelijm)
Succes allemaal met jullie creaties!!Het wordt vast mooi! : )
[ afbeelding ]
Ja, dankje!quote:
een heel groot klein kind ja!quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
k hoop dat de ontvanger geen klein kind is dat nog weleens wat in de mond steekt? want secondenlijm
Ik heb het patroon zelf bedacht omdat ik ook niet kon vinden wat ik zocht. Kwam in die zoektocht wel dit tegen: http://annekids.blogspot.nl/2010/11/gehaakte-ballen.html (ik ben dan weer niet zo'n fan van ballen in helften die je aan elkaar moet maken, dan krijg je al gauw een bilnaadbalquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:41 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Bijou, het wil wel lukken met kerstballen haken. Heb je de patronen uit een boek? O ergens van internet? Lijkt me leuk om eens te proberen, maar ik vind niet zulke leuke patronen.
Daar gaaaaaaaat m'n project voor volgend jaar!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:22 schreef phluphy het volgende:
Spuuglokje,darling, duifje, mopje, hartje, sheetje, poppetje, wil je mij vertellen welk patroon die tas is? En met welk garen je het gaat maken?
Dank je wel poepje, suikertje, liefje, hartediefje.![]()
![]()
![]()
Jouw/mijn/ons kussen niet in de OP. Ik zeg: revolutie!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:24 schreef YPPY het volgende:
Bedankt voor de complimenten. Het is een kussenhoesje van 50 x 50 cm. De Lucy granny blijft leuk.
Omdat ie niet in de OP staat, ga ik hem lekker nog een keertje posten.
[ afbeelding ]
En tot slot een padma
[ afbeelding ]
Om te vergelden een foto van de eerste versie, voor Eer ende Vaaderlandt!!!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:27 schreef phluphy het volgende:
[..]
Jouw/mijn/ons kussen niet in de OP. Ik zeg: revolutie!![]()
Geen idee? Hij is bij een baby die niet kan praten.quote:Je padma is lief. Hoe heet-ie? (en zeg niet: padma)
Lekker puh, ik heb je adres!!!!!!!!quote:En verder ben je gewoon een stomme tut. Met je projectje voor volgend jaar.Kussie.
Ik zoek meer 'hangende' bloempjes. Dus ipv franjes zegmaarquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:32 schreef phluphy het volgende:
Vind je dit iets? Die kan ik nog wel tevoorschijn toveren.
[ afbeelding ]
quote:
Ik gluur mee. Heb belangstelling!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:33 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zoek meer 'hangende' bloempjes. Dus ipv franjes zegmaar
* Herfstblad Gaat eens kijken of ze de poncho met die rand nog kan vinden in de topics
Bedoel je deze?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kan het randje niet vinden. Grr!
Ik heb het grote Amineko patroon gebruikt.quote:Op zondag 9 september 2012 12:26 schreef EsseEi het volgende:
wow die amineko is HUGE!!gaaf, heb je m x2 gedaan of grover garen?
En de tas is leuk! zijn t aan elkaar genaaide lapjes of wel in 1 stuk gehaakt? echt gaaf, die kleuren ookzelf bedacht?
ik heb niet echt een patroon, heb 'm van een plaatje nagemaakt. maar ik kan wel een keer proberen op te schrijven hoe ik m gemaakt heb.quote:Op zondag 9 september 2012 09:52 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat een mooie poncho!
Edit: Trui, is het patroon van jou? Als het kan zou ik het graag ontvangen of weten waar ik het kan vinden.
Wow, gewoon nagemaakt van een plaatje. Dat vind ik knap.quote:Op zondag 9 september 2012 14:21 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb niet echt een patroon, heb 'm van een plaatje nagemaakt. maar ik kan wel een keer proberen op te schrijven hoe ik m gemaakt heb.
Is die van Clover? Ik vind hem geweldigquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:55 schreef Bijou het volgende:
Kreeg vandaag mijn nieuwe via Etsy bestelde haaknaald binnen
[ afbeelding ]
Hij komt van deze shop uit Engeland: http://www.etsy.com/shop/emsyjanequote:Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is die van Clover? Ik vind hem geweldig
Ik denk dat als je grannys quares kunt maken, verschillende manieren weet om ze aan elkaar te maken, dat je die poncho wel na kunt maken. Verder is het ook wel handig als je wat technisch inzicht hebt en niet bang bent om ergens gewoon aan te beginnen en niet bang bent om fouten te maken. Ervaring is handig, dat maakt het makkelijker om te zien of iets opgebouwd is met vierkantjes, rondjes enz of gewoon in rijen is gemaakt, of er stokjes of vasten zijn gebruikt en dat soort dingen.quote:Op zondag 9 september 2012 14:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Wow, gewoon nagemaakt van een plaatje. Dat vind ik knap.
Of doen meer ervaren haaksters dat?
quote:Op zondag 9 september 2012 18:49 schreef KarinvdB het volgende:
maar ben dus toch weer 2-3 dingen tegelijk aan het doen, handig.
oor.
Erg benieuwd naar een foto hiervan. Ik maak van Bravo een african flower deken in roze en paars tinten in combinatie met wit. En ik ben er al poepieflauw vanquote:Op zondag 9 september 2012 20:27 schreef ow_lol het volgende:
Ik ben met 2 serieuze projecten bezig op het moment.
Een african flower-deken in roze/paars-tinten van saskia-achtig spul op naamd 3 voor de baby die als het goed is december geboren wordt en een zwart/wit/roze african flower-poncho van saskia-achtig spul op naald 8 voor mijn 7 jarige dochter...
Die hooded-shawl zal hier binnenkort ook wel aan de orde komen voor mijn dochtertje van 1, hoewel zij pas ook al een vest heeft gehad... drukdruk
Ik denk het niet, ik heb ze gebreid en ben bij de lengte uitgegaan van de "uitgerekte" versie.quote:Op zondag 9 september 2012 22:08 schreef Dottey het volgende:
S!
hoe ga je de handvaten voeren? want gaat dat zo niet wat lubberen bij gebruik?
Als ik aan denk zal ik morgen even een foto maken van beide...quote:Op zondag 9 september 2012 21:56 schreef melice het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar een foto hiervan. Ik maak van Bravo een african flower deken in roze en paars tinten in combinatie met wit. En ik ben er al poepieflauw van
ah okequote:Op zondag 9 september 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik heb ze gebreid en ben bij de lengte uitgegaan van de "uitgerekte" versie.
Dan zoek je niet goedquote:Op maandag 10 september 2012 10:29 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand nog een patroon voor een redelijk opengewerkte sjaal / hoodie o.i.d.?
Iets dat meestal alleen mijn nek verwarmt, maar ook eventueel mijn hoofd kan bedekken. Luchtig maar toch warm als je hem een paar keer omslaat. Ik zie op ravelry alleen stijve planken, eigenlijk.
Maar dat zijn shawls, ik zoek juist geen driehoekige want ik wil het gewoon bij mijn jas dragen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:31 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dan zoek je niet goed
http://www.ravelry.com/pa(...)ility=free&sort=best
Ik vind die erg schattig, maar niet voor mezelfquote:Op maandag 10 september 2012 11:05 schreef EsseEi het volgende:
deze misschien?
mooie dingen BakkieDoen!
ik heb 'm zonder patroon gemaakt, n.a.v. een plaatje van een poncho van MimPi dat ik zag vorig jaar. het zijn simpele granny squares van 2 rijen, verbonden met zigzag-kettinkjes van lossen. ik zal vanavond even het plaatje van de vlakken opzoeken zoals ik ze gemaakt had.quote:Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef BakkieDoen het volgende:
Dank jullie![]()
Die sidewalk shawl was ook heel leuk om te maken, moest wel telkens het patroon erbij houden om te tellen, hij schiet lekker op. Heb er wel andere franjes aan gemaakt, wist niet of ik genoeg had.
Ik denk dat ik er voor mezelf ook nog 1 ga maken.
Trui, even een vraagje over die poncho van jou, heb je die van een patroon of heb je er zelf iets van gemaakt? Ik vind die namelijk wel heel leuk voor mijn dochter. Heb wel teruggekeken bij #106 maar kon er zo snel niets over vinden.
Ah, ok, maar onder shawls staan ook heel veel rechte hoor. Ik vind die driehoeken juist handiger voor onder mijn jas, want dan heb je geen "tocht kier" door die punt die voor je borst hangt.quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Maar dat zijn shawls, ik zoek juist geen driehoekige want ik wil het gewoon bij mijn jas dragen.
Ik heb wel alle cowls en hooded shawls doorgezocht maar die vind ik allemaal niet zo.
Ik heb niet 300+ pagina's aan dassen doorgelezen
gemeleerdquote:Op maandag 10 september 2012 11:18 schreef Dottey het volgende:
* Dottey gaat eens opzoek naar een vrolijk gemileerde (of hoe je dat dan ook schrijft) draad
Dankje, ik zal eens kijken.quote:Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ah, ok, maar onder shawls staan ook heel veel rechte hoor. Ik vind die driehoeken juist handiger voor onder mijn jas, want dan heb je geen "tocht kier" door die punt die voor je borst hangt.
Heb je hier al gekeken?
Wat Angel zegt: Dan zoek je niet goedquote:Op maandag 10 september 2012 10:29 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand nog een patroon voor een redelijk opengewerkte sjaal / hoodie o.i.d.?
Iets dat meestal alleen mijn nek verwarmt, maar ook eventueel mijn hoofd kan bedekken. Luchtig maar toch warm als je hem een paar keer omslaat. Ik zie op ravelry alleen stijve planken, eigenlijk.
Ah, dat zou fijn zijn! En dan nog eens kijken of ik er aan durf te beginnen zonder patroon, want zo'n held ben ik nou ook weer nietquote:Op maandag 10 september 2012 11:16 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm zonder patroon gemaakt, n.a.v. een plaatje van een poncho van MimPi dat ik zag vorig jaar. het zijn simpele granny squares van 2 rijen, verbonden met zigzag-kettinkjes van lossen. ik zal vanavond even het plaatje van de vlakken opzoeken zoals ik ze gemaakt had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |