Neequote:Op donderdag 6 september 2012 15:56 schreef KarinvdB het volgende:
B.ertha, bedoel je onzichtbaar minderen?
Super dat krukje!
Nee en nee. Ik bedoel meer voor gevorderden. Het was een video waarin ze rijen steeds sloot. Normaal gesproken haak je dan 2 lossen die dienst doen als het 1e stokje van de volgende rij. In plaats daarvan haakte ze iets, ze moest ook een paar keer haar naald eruit halen en het werkje omdraaien om een gedraaid effect te krijgen. En uiteindelijk zag het er precies uit als een normaal gehaakt stokje.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:27 schreef BrainTeaser het volgende:
B.ertha: bedoel je deze?
Of deze misschien?
Denk het wel, dankjequote:Op vrijdag 7 september 2012 09:24 schreef Briggy het volgende:
Bedoel je deze video?
http://m.youtube.com/?rel(...)%3D3LxYpo-tyi8&gl=NL
Oh, da's inderdaad een handige tutorial!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:24 schreef Briggy het volgende:
Bedoel je deze video?
http://m.youtube.com/?rel(...)%3D3LxYpo-tyi8&gl=NL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op donderdag 6 september 2012 14:12 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke hoodie Lijnloos!
En die slippertjes ook, TE schattig!
Ik heb een hoesje voor een krukje gemaakt, volgens het patroon van Karin aan de haak:
[ afbeelding ]
En nu heb ik bedacht dat ik eigenlijk ook maar een nieuw blooming flower cushion in deze kleuren ga maken. Degene die ik nu heb is natuurlijk net weer niet helemaal in de goede kleuren, zucht.....
Je kunt ook een dikkere draad gebruiken of de draad dubbel gebruiken met een grotere haaknaald. Dan wordt de teckel vanzelf groter zonder dat je het patroon hoeft te veranderen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:57 schreef Haakmiep-in-opleiding het volgende:
Zijn hier soms regels voor, is het een kwestie van gewoon proberen of is er onder jullie iemand die dit zo doet (of misschien al gedaan heeft).
hij is tof!!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een geweldige zebra zeg, die manen zijn ook perfect met dat spul.
En die aap is erg leuk, leuk gefotografeerd ook zo, in een echte boom!
Ik heb een tas gehaakt. Het garen was er achteraf niet helemaal geschikt voor (de blaadjes gaan teveel slap hangen, de draad is niet vol en regelmatig genoeg), dus ik heb al ander garen gekocht om 'm nog eens te maken, want ik vind het wel een heel leuk model. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
ah ja daar ben ik ook al een tijdje benieuwd naar! Is het wat?quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:26 schreef Ynske het volgende:
Haai
zo leuk, loop net even de bieb binnen, roept een van de medewerkers me, ik heb een nieuw boekje voor je weggelegd, vind je misschien wel tof
[ afbeelding ]![]()
Ja dat krimpt wel iets, omdat je ruimte moet rekenen voor het omhoog gaan zeg maar. Maak de ketting voor de zekerheid nog wat langer en stop bij de 1e toer als je op 130cm zit (misschien ietsje meer als je heel strak haakt). Als er dan nog wat over is van de ketting knip je dat later afquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:42 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie tas!!
Even een vraag aan de ripple-hakers onder ons: ik wil een plaid gaan haken. Als ik een ketting lossen haak van bijv. 130 cm en ik begin daarop met de ripple stitch, wordt hij dan ook 130 cm breed of krimpt het nog in elkaar?
Ik heb eens een sjaal gehaakt van 180 cm. Toen die af was, was hij gekrompen tot 150 cm. Als dat met een plaid ook zo gaat, dan zou ik daar wel van balen.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ha Bijou! Ik hoopte al dat jij zou reageren.
Als ik 150 cm aan lossen opzet, zou ik dan wel uitkomen?
En als ik je nog wat kan vragen: ik wil hem ongeveer 130X180 maken en ik heb nu 20 bollen Saskia liggen. Zou ik daarmee uitkomen?
Bedoel je deze misschien?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:31 schreef B.ertha het volgende:
Iemand had hier een link geplaatst naar een tutorial hoe je onzichtbaar rijen kunt joinen in een cirkel. Wil diegene dat nogmaals doen?
Dan komt het zeker goedquote:Op zaterdag 8 september 2012 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
Dank je wel Bijou
Ik ga, denk ik, maar met de weegschaal naast me aan de slag. Als ik weeg hoeveel een rij steken weegt, moet ik aardig uit kunnen komen.
Hoe je aan een scherpe hoek komt begrijp ik niet helemaal. Ik wil een vloeiende golf maken (4-4-4), geen al te puntige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |