abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116388435
Ik heb het inmiddels in sinaasappel dozen van de AH gepropt en in de berging opgestapeld.....
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:24:09 #202
211083 Angelof9
I must go first
pi_116388553
Ik heb een knoeperd van een kelder, maar het is daar mega-vochtig. Dus alles wat daar verdwijnt komt er eigenlijk nooit meer uit...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116388943
Misschien moeten we een ruilmiddag organiseren?
pi_116389280
Omdat ik al een paar keer had mee gelezen op dit forum heb ik me nu ook maar aangemeld zodat ik ook mee kan praten.
Ik hoop hier veel te kunnen leren en veel inspiratie op te kunnen doen.

Wat een leuke creaties staan er bij de start zeg, jullie maken erg leuke dingen.

Mag ik al gelijk een vraag stellen? Met welke wol of katoen haken jullie? Ik ben erg aan het zoeken.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:12:58 #205
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116389808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:50 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Omdat ik al een paar keer had mee gelezen op dit forum heb ik me nu ook maar aangemeld zodat ik ook mee kan praten.
Ik hoop hier veel te kunnen leren en veel inspiratie op te kunnen doen.

Wat een leuke creaties staan er bij de start zeg, jullie maken erg leuke dingen.

Mag ik al gelijk een vraag stellen? Met welke wol of katoen haken jullie? Ik ben erg aan het zoeken.
Toen ik begon met haken, gaf Yppy mij de tip om met Catania katoen te beginnen, omdat dit erg prettig materiaal is. Inmiddels kan ik dit beamen, ik zou het dan ook zeker aanraden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_116389855
Hallo allemaal en welkom creatiesvankokosnoot. Geinig die naam. Soms vraag ik me af hoe jullie aan al die naampies komen hahaha..

Dank voor de tip vande amineko karinvsB

En gaaf die kleur amineko, oranje of rood? Ik vind hem juist tof!

Ik houd wel van kleurtjes....

Alle creatief zijn weer tof van jullie allen !!

[ Bericht 9% gewijzigd door CREADO op 04-09-2012 18:22:18 ]
By DMB
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:16:03 #207
211083 Angelof9
I must go first
pi_116389870
Voor poppetjes/amigurumi kan ik ook zeker Catania aan raden. Dit is ook goed te combineren met Phil Coton 3 en Katia Capri.

Door mij recentelijk ondekt en erg fijn spul is Scheepjes SoftFun. Dit is dikker dan Catania katoen.

Voor shawls/dekens e.d. zou ik zeker geen katoen gebruiken (veel te zwaar).
pi_116389893
Ik heb nog nooit met Catania gewerkt. Ik vind het eigenlijk niet mooi, omdat het echt duidelijke draadjes blijven in een voltooid werk. Met de zachtere materialen (vaak wol of acryl i.p.v. katoen) ziet je werkje er veel aaibaarder uit.
pi_116389974
Vergelijk dit

maar eens met dit
pi_116390140
Het zicht is anders, maar afhankelijk van wat je maakt denk ik. Ik gebruik vaak katoen voor amigurumi,maar heb ook wol gebruikt. Ligt er echt aan wat het wordt.

Bij de wibra of zeeman of eurowinkel of hobbyzaken of winkels van alles te koop. Op de markt schelet het vaak ook enorm.
By DMB
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:37:33 #211
211083 Angelof9
I must go first
pi_116390368
Bertha, ik vind die bovenste mooier.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:41:56 #212
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116390475
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, inderdaad. Van wol/acryl is de aaibaarheidsfaktor misschien iets groter, maar katoen vind ik vaak mooier, als in chique 'er / stijlvoller.
... ♥ ik mis je ♥
pi_116390512
Ik vind het afhangen van het werk welke wol gebruikt wordt. In sommige dingen/kleuren (zoals een deken met aardtonen) vind ik het heel mooi als je de draden min of meer blijft zien. In andere dingen zoals knuffeltjes moet het vooral niet te pluizig worden. Sommige dekens lenen zich juist weer meer voor wat 'aaibare' draden zoals je het goed verwoord :)

Kokosnoot, ik gebruik voornamelijk stylecraft DK. Het is een 100% acryl wol (ik bestel het uit Engeland), maar veel zachter dan de wol van wibra of zeeman (teminste, ongewassen. Ik heb de wibra/zeeman wol nooit zelf gewassen maar het schijnt volgens gebruikerservaringen hier dat die dan ook veel zachter worden).
pi_116391119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:41 schreef phluphy het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, inderdaad. Van wol/acryl is de aaibaarheidsfaktor misschien iets groter, maar katoen vind ik vaak mooier, als in chique 'er / stijlvoller.
Dat is ook waar. Het is ook iets glimmend en de kleuren contrasteren vaak net wat sterker.
pi_116391319
Dat is wel interessant Kristen. De ellende van het zeeman/Wibra acryl (behalve de zachtheid, wat inderdaad zachter wordt met wassen) is de kleur keuze. Het is nogal beperkt en veranderd alsmaar. Je hoeft niet te proberen er een regenboog deken mee te maken. Oranje heb ik er nog nooit van gezien en geel is zeldzaam.

Ik koop het omdat ik haken vooral voor de lol doe, en ik niet echt veel centen heb momenteel. Ik vind het dan wel weer een uitdaging om er dan toch iets moois en bruikbaars van te maken.

Maar als ik een keer een serieus project heb waar ik specifieke kleuren voor wil gebruiken en iets meer aan uit wil geven ga ik zeker eens kijken naar style craft DK
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:19:55 #216
211083 Angelof9
I must go first
pi_116391731
De Bravo van Schachenmayer Nomotta is ook niet duur en die hebben veel meer kleuren. http://www.studiobrecht.nl/c-1537946/bravo-wol-schachenmayr/
pi_116391902
Mooie kleurencombi heb je gekozen, Karin!
pi_116392995
Hahaha kirsten zozie je dat het overal verschilt, want bijvoorbeeld geel is er in overvloed vaak hier bij de wibra ahahaa
By DMB
pi_116393095
Oh terwijl je wol of acryl met beestjes wel weer kunt kammen voor pluizig effect en katoen niet :)
By DMB
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:56:30 #220
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_116393362
Hoi! Ik kom ook weer even langs waaien.
Ik ben nu een ripple aan het maken met Stylecraft special DK (bestel bij deramores, altijd wel goeie aanbiedingen en met Ravelrycode nog extra korting), en ik vind het ook fijn. De kleuren zijn mooi! Maar de kleuren van 100% katoen blijven toch mooier, veel sprekender en meer keuze.
pi_116395460
Bravo is erg fijn vind ik. :)
  Moderator / Colorchick dinsdag 4 september 2012 @ 20:44:37 #222
382129 crew  Donna
pi_116395722
Ik haak eigenlijk alleen maar met Catania en Phil Coton 3 voor de knuffeltjes. Op dit moment maak ik ook nog een babydeken met Drops Paris, maar dat is in opdracht. Dat haakt wel lekker weg en is ook heerlijk zacht!
pi_116395987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:48 schreef CREADO het volgende:
Hahaha kirsten zozie je dat het overal verschilt, want bijvoorbeeld geel is er in overvloed vaak hier bij de wibra ahahaa
Nou geel is een paar keer een zomerkleur geweest dus dan ligt ie er misschien wel, maar ik weet nog wel dat er vorig jaar op een ander forum ergens een hele ophef werd gemaakt over het feit dat er geel was. Ook nu ben ik weer langs een aantal wibra's geweest en heb 1 bol geel gezien. En al ik ergens in de buurt van een Wibra kom ga ik meestal wel even kijken voor het geval ze nog een paar bollen van een kleur of garen hebben liggen van iets wat ze bij mij in de buurt niet meer hebben. Maar goed, het blijft gewoon lastig om de juiste kleuren te vinden als je iets in gedachten hebt.
  Moderator / Colorchick dinsdag 4 september 2012 @ 20:52:25 #224
382129 crew  Donna
pi_116396215
Lastig om de juiste kleur te vinden als je iets in gedachten hebt, echt heer herkenbaar! Ik vind het soms gewoon frustrerend haha!
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:54:23 #225
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116396350
leuke dingen weer :D kussentje (toch Yppy, of dekentje??), meisje, amineko...:D:D

en catania is heel fijn voor amigurumi's...voor dekens..iets lekker zachts
pi_116396649
Wibra en zeeman zijn inderdaad wel winkels waar je als je een kleur wilt er geregeld moet binnen huppelen om te kijken of het er is :-)
By DMB
pi_116397965
Jullie zijn weer flink productief geweest! En allemaal weer mooi! Ik ga niet alles opnoemen, want ik ga vast iets vergeten en dat vind ik lullig.

Welkom creatiesvankokosnoot! En je hebt een interessante discussie aangewakkerd :)
Ik gebruik allerlei garen. Mijn favoriete merken zijn Garnstudio (Drops), Zitron en ik ben Collinette aan het ontdekken. Van de goedkope garen, ligt mijn voorkeur bij babysoft van de Zeeman. De royal en garen van de Wibra heb ik wat slechte ervaringen mee. Inderdaad het aanbod in kleuren, de zachtheid (wassen nog niet geprobeerd) en verschil in dikte. Verder gebruik ik niet vaak katoen. Ik vind het vaak te stug voor wat ik wil maken, maar op dit moment ben ik bezig met een cactus en die maak ik dan weer wel van katoen. Dat vind toch wel mooi worden. Ik was altijd van de wol, maar daar begin ik een beetje van terug te komen, want het kriebelt meestal zo :P Dan kan je er geen kleding, deken of knuffels van maken (vind ik), dus dan blijft er nog maar weinig over!
pi_116400493
Oh Yppy, je dekentje voor Pluph O+ Prachtig!!!

Grappig al die verschillende garens, ik haak ongeveer met vanalles... heel afhankelijk van het werkje en de bestemming. Ik ben begonnen met Catania, vind ik ook nog steeds erg leuk voor beestjes en zo. Verder nu ook met Zeeman spul, Soft voor een dekentje in wording en Royal nu voor een Harlequin Hoodie:

Wit, Paars en heeeeeel Roze, want dat moest van de ontvanger :+ Ze wilde eigenlijk een vaasje, maar ik hoop dat ze deze ook leuk vind. Nu nog een zooitje pompoms eraan maken en voeren! Laat de winter dan maar komen!
pi_116409274
Wat leuk Lijnloos!!! Die ga ik even onthouden. Ik probeer m'n colsjaals al zo te dragen omdat ik vaak last heb van koude oren in de wind.
pi_116411269
Ik vind hem ook erg leuk. Ik zit te twijfelen over een sjaal. Ik wil eigenlijk met muts eraan vast, maar dat ziet er al heel snel niet zakelijk uit en ik heb geen zin om met twee sjaals te lopen leuren...
pi_116412145
Meisjes, Meisjes, wat gaan jullie weer hard, die poezen prachtig, zeemeerminstelletje leuk, ook voor aan een sleutelhanger....... en dan zie ik het is weer colsjalen,dassentijd.....ja ja voor we het weten lopen we weer allemaal met zo ding om onze nek in de mooiste kleurtjes.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 5 september 2012 @ 10:12:00 #232
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116412733
oeeh de colshawl :D:D

Ik ben een bruidje aan t maken, zo leuk!!

Toverheks dat zeemeerminstelletje is wel wat groot voor een sleutelhanger hoor ;) een cm of 10 :P
pi_116414439
Ik gebruik zelf trouwens vooral Catania en Bravo. Maar van Catania zijn er zulke mooie kleurtjes, veel mooier dan van Bravo.
Ik heb nog wel heel veel Wibra/Zeeman acryl liggen en daar kom ik maar niet vanaf :P
pi_116414516
oh kijk nou wat ik tegenkwam O+ O+ O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116414624
Aww wat schattig Vicky!
Ik hoop alleen wel dat ze met helmpje geleverd worden, haha
  woensdag 5 september 2012 @ 11:28:43 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116414635
het hangt erg af van wat ik maak, voor sommige dingen vind ik katoen mooi (bijv. Drops Muskat), voor andere gaat mijn voorkeur uit naar wol (bijv Rowan Pure Wool DK O+). ik gebruik ook vaak meng-garens, bijv. Softfun (van Scheepjeswol): 60% katoen, 40% acryl. of Phildar Partner 6 (25% wol, rest een combinatie van polyacryl en polyamide). Van puur acryl ben ik niet zo'n fan.

haha ow_lol, daar heb je een punt. ik denk dat die slippers wel uitglij-materiaal zijn. maar vicky, ze zien er wel geinig uit.
in de haak.
pi_116415158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:28 schreef trui het volgende:
haha ow_lol, daar heb je een punt. ik denk dat die slippers wel uitglij-materiaal zijn. maar vicky, ze zien er wel geinig uit.
Wel leuk voor kindjes die nog niet lopen en het ziet er gewoon lief uit! Wie mooi wil zijn.... ;)
pi_116422663
Wat super gaaf zeg, die grote katten. Amineko? Had ik nog nooit van gehoord, maar ik wil er nu graag één maken. Nu snel op zoek naar een patroon :)

Ik ben nu bezig met een omslagdoen, die haak ik met de babysoft van de zeeman.

Iemand vroeg over mijn naam, dus kort wat uitleg. Ik wilde eigenlijk kokosnoot, maar die was niet meer beschikbaar. Kokosnoot is al lange tijd mijn bijnaam en gebruik ik op veel fora. Onder creatiesvankokosoot maak ik creatieve dingen en om toch bij kokosnoot te blijven heb ik die naam maar gekozen voor dit forum.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:44:19 #239
211083 Angelof9
I must go first
pi_116423187
Dus je maakt geen dingen van kokosnoot?

Amineko patroon is hier: http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html
En hier is de grote (in het Japans, maar wel te doen): http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/gurumineko/4/amizu1_3.html
pi_116423863
Vicky supercool die slippers!!

Ga ik ook eens proberen :) en dan gewoon antislipmatje er onder mk :)
By DMB
pi_116423955
Nee Angelof9, ik maak niks van kokosnoot. (behalve bij het bakken van taart, cake en koek).

Dank je voor de linkjes met patronen. Weer iets voor op mijn to-do-haaklijst.
pi_116426799
Is het niet leuk om eens met de haren van een kokosnoot te haken?
  woensdag 5 september 2012 @ 20:19:54 #243
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_116433744
Mooie dingen allemaal en goed idee om voor de winter te starten als je niet zo veel tijd bent of zo'n supersnelle haakster (m/v) bent~!
pi_116458204
Leuke hoodie Lijnloos!
En die slippertjes ook, TE schattig!

Ik heb een hoesje voor een krukje gemaakt, volgens het patroon van Karin aan de haak:

En nu heb ik bedacht dat ik eigenlijk ook maar een nieuw blooming flower cushion in deze kleuren ga maken. Degene die ik nu heb is natuurlijk net weer niet helemaal in de goede kleuren, zucht.....
  donderdag 6 september 2012 @ 14:18:51 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116458416
mooi oeroek! en waar heb je 't krukje vandaan?
in de haak.
pi_116458730
Het krukje is een 'erfstuk' van mijn opa. Volgens mij is het officieel zelfs een plantentafeltje, hij is dus heel klein. Maar daardoor wel precies een mooi maatje voor m'n dochter.
Ik vind het altijd wel leuk om zulke oude dingen op te knappen (mompelt iets over emotionele waarde enzo).
  donderdag 6 september 2012 @ 14:49:39 #247
211083 Angelof9
I must go first
pi_116459535
Echt heel leuk geworden! :D
  donderdag 6 september 2012 @ 14:52:15 #248
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_116459620
Prachtig Oeroekloeroe!
pi_116461095
Iemand had hier een link geplaatst naar een tutorial hoe je onzichtbaar rijen kunt joinen in een cirkel. Wil diegene dat nogmaals doen? O-)
pi_116461103
Wat leuk, dat krukje! Het ziet er echt heel vrolijk en gezellig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')