oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)quote:Op woensdag 12 september 2012 18:01 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ik doe: bij het laatste stokje in de oude kleur, draad om de haak, insteken doorhalen, draad om de haak, doorhalen door 2 lussen, dan de NIEUWE kleur om de haak en die doorhalen door de laatste 2 lussen. Dan gewoon verder en later de losse draden wegsteken.
Yup yup en het is ook wel wat losser, dus als je de draadjes wegsteekt moet je ze eerste even aantrekken zodat het weer netjes strak is.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)
Oh nee!quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Ik ben helaas even uitgehaakt, van 't weekend op mijn pols gevallen...
dank je..quote:Op woensdag 12 september 2012 18:19 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Tyler-girl, wat een mooie sjaal!
En Dottey, echt TE leuk je uil en deken!
Ik ben helaas even uitgehaakt, van 't weekend op mijn pols gevallen...
Ai klinkt pijnlijk, balen zeg! Beterschap ermee!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:27 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Nee gelukkig geen gips. Het is behoorlijk gekneusd.
Even lekker een potje sporten: knie kapot, gezicht onder de schaafwonden en zere pols. Maar goed gaat wel weer over...
Alleen ik voel me zo lullig omdat ik dus vandaag niet kon werken daardoor (heb nogal een 'handig' beroep).
staat in de linkjesquote:Op woensdag 12 september 2012 20:40 schreef CREADO het volgende:
Oei sterkte oeroekloeroe...wel balen...
Dottey die apen, knuf en deken zijn super. Welke wol heb je hiervoor gebruikt?
Ligt eraan hoe je uitkomt met je kleuren, maar ik red het altijd met ongeveer 10, maar ik haak met een vrij grote naald ook en dus niet zo vast. Ik zou voor de zekerheid een paar bollen erbij halen, maar dat kan je natuurlijk ook inschatten als je al een poosje bezig bent.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:30 schreef melice het volgende:
Voor een mooie ruime 1 persoons ripple deken, hoeveel bollen saskia ben ik daar ongeveer voor nodig?
Heb nu 12 bollen gehaald...
ik heb hem eerlijk gezegd nog niet lang zat om gehad om te beoordelen of hij snel zwaar wordt. hij zal wel iets zwaarder zijn dan andere sjaals maar denk niet dat je er een stijve nek aan over houdt.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:34 schreef trui het volgende:
hij lijkt me wel wat erg zwaar om te dragen zo, of valt dat mee?
Hier ook, een zomertas waar ik volgens ravelry op 21 juli mee begonquote:Op donderdag 13 september 2012 11:37 schreef Dottey het volgende:
maar eens wat projectjes afmaken... wipjes mand weer eens tevoorschijn gehaald
Ik was wel erover na aan het denken om erheen te gaan. Lijkt me wel leuk!quote:Op donderdag 13 september 2012 14:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
ben benieuwd wat jullie nog allemaal aant maken zijn Dot en Essie.
Mag ik ff zeggen dat ik phildar partner 6 echt helemaal geweldig vindt?! het is zoooo zacht en ik ben echt blij met de kleuren die ik uitgezocht heb. moet alleen zeker nog bollen bij gaan halen, want na 2 rijen van een kleur is een bol alweer bijna op...
En gaat er iemand van hier naar de amigurumi dag van echtstudio op 6oktober? ik wil wel gaan, maar vriendlief wil niet mee :p ik zou iemand op kunnen pikken onderweg, mocht iemand dat willen. ik moet vanuit limburg komen (eigenlijk is het gekke werk maar goed :p)....
Ik vervang de kleur op een andere manier sinds kort. Eigenlijk soortgelijk aan de manier zoals in de youtube film die ik eerder linkte (zie bericht #7 van dit topic). Zie hieronder mijn kleurovergangen in de Lucy Bag die ik aan het haken ben:quote:Op woensdag 12 september 2012 18:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
oke bedankt. dat doe ik nu vaak ook al ik bijv bij een ami een nieuwe kleur moet aanhechten, maar omdat je daar vaak met vaste werkt zit dat wat strakker en wist ik niet zeker of dat met stokjes ook zou werken. (en ook omdat ik nu een rij omhoof moet zeg maar....3losse haken enzo, snappie?)
Ik denk er nog over na, maar ik denk dat ik wel zal gaan.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:39 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik kom van de regio Delft / Den Haag. Als iemand mee zou willen rijden, dan kan dat (lease auto, de baas betaalt de benzine).
Ik weet dat ze wel leuke patronen hebben maar ik maak zelf niet genoeg kleding (zeg maar niet eigenlijk) wat daar toch veel in staat. Je kunt ook losse nummers digitaal kopen.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:28 schreef B.ertha het volgende:
Is iemand van jullie hiermee bekend?
http://www.interweavestor(...)html?relatedid=15743
Is het wat?
Ja, heel goed nieuwsquote:Op woensdag 12 september 2012 15:09 schreef trui het volgende:
Muck wat een goed nieuws over werk en studie!
Is er iemand al eens eerder geweest? Ik ben de vorige keer bij een haak-/breidag geweest waarvan ik dacht: was dit het écht?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:15 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk er nog over na, maar ik denk dat ik wel zal gaan.
oeh!quote:Op donderdag 13 september 2012 18:09 schreef KarinvdB het volgende:
Bij de wibra hebben ze een nieuw willetje genaamd Sanna, t is een dunne draad van acryl met een beetje wol en mohair. Errug leuke kleuren, en je krijgt 500 meter op een bol.
Kon het niet laten en heb van alle zes kleuren een bol meegenomen. Hier vind je fotootjes
ik ben vorig jaar geweest op hun opendag. toen was het niet veel bijzonders maar gewoon gezellig en ik vindt het een leuk winkeltje.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:57 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is er iemand al eens eerder geweest? Ik ben de vorige keer bij een haak-/breidag geweest waarvan ik dacht: was dit het écht?
Mooi!quote:Op donderdag 13 september 2012 18:09 schreef KarinvdB het volgende:
Bij de wibra hebben ze een nieuw willetje genaamd Sanna, t is een dunne draad van acryl met een beetje wol en mohair. Errug leuke kleuren, en je krijgt 500 meter op een bol.
Kon het niet laten en heb van alle zes kleuren een bol meegenomen. Hier vind je fotootjes
Haal je 1 sjaal uit een bol? geen warme sjaal natuurlijk maar een siersjaaltje?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mooi!
Vorig jaar hadden ze ook zo'n soort dun garen met overlopende kleurtjes. Heb ik twee hele mooie omslagdoeken van gemaakt.
ik zie dat filmpje nu pas maar 't lijkt me wel heel ingewikkeld zeg!quote:Op donderdag 13 september 2012 15:50 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik vervang de kleur op een andere manier sinds kort. Eigenlijk soortgelijk aan de manier zoals in de youtube film die ik eerder linkte (zie bericht #7 van dit topic).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |