Ik heb flinke omslagdoeken gemaakt. Daar ging per sjaal 2,5 bol in volgens mij. Misschien lukt een smal sjaaltje wel met 1 bol.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:28 schreef x__duck het volgende:
[..]
Haal je 1 sjaal uit een bol? geen warme sjaal natuurlijk maar een siersjaaltje?
Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mooi!
Vorig jaar hadden ze ook zo'n soort dun garen met overlopende kleurtjes. Heb ik twee hele mooie omslagdoeken van gemaakt.
Een paar snelle slofjes?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:05 schreef EsseEi het volgende:
zag een hele mooie deken:D en een leuk tasje
en een kudde eendjes ^^
en dat sokje is echt super lief:D
wil twee kleine cadeautjes maken voor m'n 2 oudste nichtjes, bijna 4 en 2...iemand ideeën?? (heb maar heel weinig tijd)
Zeeman heeft ze welquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:20 schreef ow_lol het volgende:
AARrrrggg! Zowel mijn naald 8 als 3 zijn weg... onder de bank vermoed ik!
Geen probleem normaal, dan til je de bank toch even op? Maar ik ben bijna 30 weken zwanger en krijg daar echt pijn in mijn donder van![]()
![]()
Dus de vraag van vandaag luidt: Heeft Zeeman of Wibra 8tjes en 3tjes liggen of moet ik echt een rib uit mijn lijf uitgeven bij Pipoos?
Het lijkt ingewikkeld, maar het valt heel erg mee. Ik ben er na 2 keer proberen heel erg bedreven geworden erin en ben er super blij mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:39 schreef trui het volgende:
[..]
ik zie dat filmpje nu pas maar 't lijkt me wel heel ingewikkeld zeg!
De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:07 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb hier vorig jaar een set haaknaalden bestelt. Ze hebben ook tunische, zo kwam ik er bij geloof ik want die zijn vrij moeilijk te vinden gewoon in de winkel. Zit er nu te kijken naar een set circulaire breinaalden, maar ik twijfel nog of ik voor zo'n 'cheapie' set zal gaan of zo'n uitwisselbare 'echte' van Knitpro ofzo.....
Ja dat was het!quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:49 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.
Ja, behoorlijk, Carina is geloof ik 288 meter de bol en dit 500, dat scheelt nogal hequote:Op vrijdag 14 september 2012 13:19 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ja dat was het!
Is het nieuwe nog dunner? Dan ga ik er maar eens over nadenken.
Ja daarom twijfel ik dus, aan de ene kant zal ik wellicht niet zoveel doen maar aan de andere kant ben ik ook bang dat het me met slechte kwaliteit naalden juist daarom tegen zal staan, je wordt toch niet snel enthousiast als het niet lekker werkt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:16 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!
Maar het kost wel wat als je van plan bent maar een beetje te breien. :-)
Ja dat kan hij zeker, maar die werkt gisteren en vandaag bij elkaar een uurtje of 30/34 dus dat optillen komt van het weekend welquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:51 schreef Angelof9 het volgende:
Kan je partner de bank niet even optillen?
het is een hele leuke hobbyquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:21 schreef sinepedraap het volgende:
Lijkt me best een leuke hobby eigenlijk
Helemaal mee eens, ik vond ze verschrikkelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:05 schreef Angelof9 het volgende:
Ik, daarentegen, heb die Zeeman dingen één keer gebruikt en huilend en al met het breiwerk er nog aan weggesmeten. Totale ramp vind ik het. Dus probeer ze, maar laat je niet ontmoedigen als het niets is
ja ik wil dus spiraalsgewijs hakenquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:41 schreef trui het volgende:
wat bedoel je precies x_duck? of je die halve vaste over kunt slaan en in plaats daarvan spiraalsgewijs rond kunt haken?
leuke dingetjes Knier! en zoveel! hoe groot zijn die Binkies?
Ik heb het amineko boekje nu en daar zie ik dat de maakster dat doet en al die katten zo'n lelijke rand hebben! Haar kleurovergangen zijn ook heel lelijk! Geweldig patroon en heel leuk boekje, maar ik kan beter hakenquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:21 schreef KarinvdB het volgende:
Bij het amineko patroon moet je dat officieel geloof ik ook doen maar ik vind dat ook lelijk, zeker bij de armen en benen, je ziet dan een soort rand lopen en die loopt dus niet recht maar in een lichte spiraal. Enige voordeel is dat als je toeren in verschillende kleuren maakt (voor strepen ofzo) het op het punt van de nieuwe toer niet zo verspringt. Maar dat vind ik het dus niet waard.
Tja, wat voor wol wil je? Wil je kriebelwol (cq. 100% wol, of evt. gemixt met acryl) of hele zachte acryl (100% acryl dus) of hele zachte wol (merinowol)? Voor het haken van dekens gebruik ik acryl, die heel zacht is. Het is stylecraft DK (ong 2 euro per bol maar ik haal het uit Engeland van een webshop). Je hebt ook duurdere, hele lekkere merinowolletjes of alpaca wol.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Goeiemorgen!
Zeg kan iemand mij uitleggen wat zo een beetje het beste(stevigste) wol is wat je moet kopen om te kunnen breien? Ik heb namelijk iemand gevonden die voor mij een mooie trui in elkaar wil flansen(nee,niet mijn vriendin) en dan heeft ze natuurlijk wel het beste van het beste nodig. Oh ja, er moeten veel kleurtjes in zoals in de welbekende Noorse (Mart Smeets) truien.
En de prijs natuurlijk! Dank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |