abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:09:36 #251
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116768329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:28 schreef x__duck het volgende:

[..]

Haal je 1 sjaal uit een bol? geen warme sjaal natuurlijk maar een siersjaaltje?
Ik heb flinke omslagdoeken gemaakt. Daar ging per sjaal 2,5 bol in volgens mij. Misschien lukt een smal sjaaltje wel met 1 bol.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116768835
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef mmascha het volgende:

[..]

Mooi!

Vorig jaar hadden ze ook zo'n soort dun garen met overlopende kleurtjes. Heb ik twee hele mooie omslagdoeken van gemaakt.
Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.
  Moderator / Colorchick vrijdag 14 september 2012 @ 09:03:17 #253
382129 crew  Donna
pi_116769034
Ik heb nog geen foto gemaakt van m`n drops deken - sorry! Heb gisteren niet gehaakt want ik liet m`n tattoo laseren. Thuis was ik doodop van alle spanningen, maar het viel mee :)

Vanavond boodschappen en poetsen en dan maar weer eens lekker haken met een grote pot thee erbij!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:05:24 #254
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116769069
zag een hele mooie deken :D:D en een leuk tasje
en een kudde eendjes ^^
en dat sokje is echt super lief :D:D

wil twee kleine cadeautjes maken voor m'n 2 oudste nichtjes, bijna 4 en 2...iemand ideeën?? (heb maar heel weinig tijd ;))
pi_116769322
AARrrrggg! Zowel mijn naald 8 als 3 zijn weg... onder de bank vermoed ik!
Geen probleem normaal, dan til je de bank toch even op? Maar ik ben bijna 30 weken zwanger en krijg daar echt pijn in mijn donder van |:( |:(
Dus de vraag van vandaag luidt: Heeft Zeeman of Wibra 8tjes en 3tjes liggen of moet ik echt een rib uit mijn lijf uitgeven bij Pipoos?
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:51:08 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_116770057
Kan je partner de bank niet even optillen?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:13:51 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116770652
naald 3 zal geen probleem zijn (al hanteert wibra een andere maatvoering en zou ik dan een 3,5 of 4 nemen, anders is het niet vergelijkbaar met de 'gewone' naald 3. maar maat 8 zit misschien niet in 't standaard assortiment vrees ik. ik vind Wibra naalden overigens echt niet zo fijn haken.

of de buurvrouw/man even lief aankijken of ze je even willen helpen met het optillen van de bank?

als je minder haast hebt, een heel aantal van ons heeft via E-bay zo'n setje met alle maten naalden (in leuke kleurtjes nog wel) besteld via E-bay, voor heel weinig geld.(heeft iemand de link nog?) dat vind ik een handig reserve-voorraadje haaknaalden. maar dat kan wel even duren voor het er is.
in de haak.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:15:50 #258
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_116770711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:05 schreef EsseEi het volgende:
zag een hele mooie deken :D:D en een leuk tasje
en een kudde eendjes ^^
en dat sokje is echt super lief :D:D

wil twee kleine cadeautjes maken voor m'n 2 oudste nichtjes, bijna 4 en 2...iemand ideeën?? (heb maar heel weinig tijd ;))
Een paar snelle slofjes? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:20 schreef ow_lol het volgende:
AARrrrggg! Zowel mijn naald 8 als 3 zijn weg... onder de bank vermoed ik!
Geen probleem normaal, dan til je de bank toch even op? Maar ik ben bijna 30 weken zwanger en krijg daar echt pijn in mijn donder van |:( |:(
Dus de vraag van vandaag luidt: Heeft Zeeman of Wibra 8tjes en 3tjes liggen of moet ik echt een rib uit mijn lijf uitgeven bij Pipoos?
Zeeman heeft ze wel :)
Ze zitten per 2 op een kaartje en kosten 99 cent.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_116771378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:39 schreef trui het volgende:

[..]

ik zie dat filmpje nu pas maar 't lijkt me wel heel ingewikkeld zeg!
Het lijkt ingewikkeld, maar het valt heel erg mee. Ik ben er na 2 keer proberen heel erg bedreven geworden erin en ben er super blij mee.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_116772036
Ja, de haaknaalden bij de Zeeman heb ik de laatste tijd weer volop gezien, en daar zit ook een setje van 7 en 8 bij, weet ik vrij zeker (10 en 12 hebben ze zelfs). 3 zal er ook vast wel tussen zitten.
pi_116772815
Nee geen buren hier die thuis zijn, hoogstens de alcoholistische met stoma, die is mogelijk nog minder capabel dan ik, hahah.

Die leuke gekleurde haaknaalden zie ik sws wel zitten, dus als er iemand een linkje/setje heeft?

Na lang graven is er een 3 boven water gekomen, gelukkig en dan straks naar vriend zeeman op zoek naar mn 8tje!

Bedankt!
pi_116774140
Ik heb hier vorig jaar een set haaknaalden bestelt. Ze hebben ook tunische, zo kwam ik er bij geloof ik want die zijn vrij moeilijk te vinden gewoon in de winkel. Zit er nu te kijken naar een set circulaire breinaalden, maar ik twijfel nog of ik voor zo'n 'cheapie' set zal gaan of zo'n uitwisselbare 'echte' van Knitpro ofzo.....
pi_116774455
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:07 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb hier vorig jaar een set haaknaalden bestelt. Ze hebben ook tunische, zo kwam ik er bij geloof ik want die zijn vrij moeilijk te vinden gewoon in de winkel. Zit er nu te kijken naar een set circulaire breinaalden, maar ik twijfel nog of ik voor zo'n 'cheapie' set zal gaan of zo'n uitwisselbare 'echte' van Knitpro ofzo.....
De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!

Maar het kost wel wat als je van plan bent maar een beetje te breien. :-)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  Moderator / Colorchick vrijdag 14 september 2012 @ 12:41:09 #265
382129 crew  Donna
pi_116775258
http://www.ebay.com/itm/1(...)&hash=item2ebd444c9e

Die heb ik! Ook die multicolor naalden!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:19:00 #266
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116776584
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:49 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

Was dat Carina of iets anders? Carina is nog een stuk dikker dan dit. Overigens is de overloop niet zo subtiel als bij Carina of Bianca helaas.
Ja dat was het!
Is het nieuwe nog dunner? Dan ga ik er maar eens over nadenken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116779357
heel erg superfantastisch bedankt!
Ik denk dat ik gelijk maar een paar setjes bestel :D
pi_116779895
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:19 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ja dat was het!
Is het nieuwe nog dunner? Dan ga ik er maar eens over nadenken.
Ja, behoorlijk, Carina is geloof ik 288 meter de bol en dit 500, dat scheelt nogal he :)
En dit is dus ook een beetje mohair, pluizig dus waardoor het wel wat moeilijker werkt maar wel lekker zacht.
pi_116780017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:16 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

De acryle uitwisselbare van Knitpro breien echt heerlijk. Kan ik echt aanraden!

Maar het kost wel wat als je van plan bent maar een beetje te breien. :-)
Ja daarom twijfel ik dus, aan de ene kant zal ik wellicht niet zoveel doen maar aan de andere kant ben ik ook bang dat het me met slechte kwaliteit naalden juist daarom tegen zal staan, je wordt toch niet snel enthousiast als het niet lekker werkt.
pi_116780170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:51 schreef Angelof9 het volgende:
Kan je partner de bank niet even optillen?
Ja dat kan hij zeker, maar die werkt gisteren en vandaag bij elkaar een uurtje of 30/34 dus dat optillen komt van het weekend wel :D
pi_116782584
Wat een heerlijk weer om op de bank te ploffen met mijn haakwerkje erbij.
Ik wil jullie graag mijn resultaat tot nu toe laten zien, maar ik kan het kabeltje niet vinden om de foto's van de camera af te halen :S
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:21:04 #272
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_116786273
Lijkt me best een leuke hobby eigenlijk
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:37:17 #273
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116786728
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:21 schreef sinepedraap het volgende:
Lijkt me best een leuke hobby eigenlijk
het is een hele leuke hobby :) lekker rustgevend
pi_116790127
Karin: Die rondbreipennen van de Zeeman vind ik best ok. Moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik nooit met andere gebreid heb, maar ben best tevreden met deze. Er zitten geen haakjes aan oid, de draad zit goed aan de pennen vast. Misschien verloopt de overgang pen/draad wat soepeler bij die set, maar ik brei niet zo heel veel, dus voor mij vind ik het zonde om zo'n set aan te schaffen. Misschien zijn de zeeman rondbreipennen goede 'oefenpennen'? Kun je daarna altijd nog kijken of je voor een set gaat of niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:05:59 #275
211083 Angelof9
I must go first
pi_116791613
Ik, daarentegen, heb die Zeeman dingen één keer gebruikt en huilend en al met het breiwerk er nog aan weggesmeten. Totale ramp vind ik het. Dus probeer ze, maar laat je niet ontmoedigen als het niets is :)
pi_116791651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:05 schreef Angelof9 het volgende:
Ik, daarentegen, heb die Zeeman dingen één keer gebruikt en huilend en al met het breiwerk er nog aan weggesmeten. Totale ramp vind ik het. Dus probeer ze, maar laat je niet ontmoedigen als het niets is :)
Helemaal mee eens, ik vond ze verschrikkelijk :@
pi_116792781
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik mijn foto's hier geplaatst krijg. Het wil niet lukken via de optie afbeelding. Iemand een tip?

Edit: ik heb inmiddels de FAQ gevonden, maar foto's plaatsen wil niet lukken.

[ Bericht 68% gewijzigd door creatiesvankokosnoot op 14-09-2012 20:46:17 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:02:23 #278
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116794290
wow ik had een mega to make lijst die alsmaar langer werd, en hij is nu gewoon klaar!!! De tas en t bruidje zijn af, bruidje super schattig tas...weet ik nog niet
morgen foto's :)

(wel al weer 5 nieuwe dingen in m'n hoofd die ik nog even in 2 weken moet maken ;))
pi_116798175
@creatiesvankokosnoot op welke site sla jij je foto's op? Ik heb zelf een accountje aangemaakt bij photobucket en meestal doe ik ze daar uploaden en met die link van daar zet ik ze hier op t forum...

Verder weer veel mooie dingen gezien.. ik ben ergggg aan mn ripple deken bezig...
pi_116798344
Creatief van kokosnoot: Fotos kunnen niet vanuit je eigen verkenner of schijfje jammer genoeg. Sinds dit forum aangemeld bij flickr (is gratis). Via die weg kun je heel eenvoudig hier foto dmv url plaatsen :-)
By DMB
pi_116798523
M'n eerste brei projectje is af dus ik kan weer gaan haken zo, nu is het tenminste on topic ;)

Bedankt voor de tips over de breinaalden dames. Ik denk dat ik toch voor zo'n set ga, wellicht dan een beginners set met acryle naalden, die is niet zo duur. Ik vind die lange breinaalden namelijk ook niet geweldig, ik brei 'continentaal' en houd de naalden zo kort vast dat die lange naalden me alsmaar in de weg zitten.
pi_116799035
Wat een grappig sjaaltje Karin! Dat blijft wel warm om je hals zitten!

Ik heb nog een vraagje over het lezen van een patroon, misschien is het een domme vraag, maar ik stel hem toch maar...:
In mijn patroon staat: toer 5: 9 vaste. Ga verder met licht blauw. Toer 6: enz...
Moet ik dan eerst toer 5 haken en daarna van kleur wisselen? Ik denk het wel, maar ik ging ineens twijfelen of toer 5 al met licht blauw moest....
pi_116799429
Ik zou ook zeggen eerst toer 5 en dan verder met licht blauw. Misschien dat het er zo tussenin staat omdat je bij het wisselen van de kleur de laatste steek van toer 5 af maakt met licht blauw (dwz bij de laatste steek haal je op het laatst niet de oude kleur maar de nieuwe kleur door de twee lussen).
pi_116801559
Het is alweer een aantal topics geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb, maar ik ben nu weer helemaal bijgelezen en -gekeken. :) En wat zijn er weer veel mooie en leuke dingen gemaakt! Mijn complimenten aan iedereen! ^O^

In tussentijd heb ik ook weer het één en ander gemaakt en omdat jullie dol zijn op foto's, ga ik nu even spammen, hehe. :P

Twee Binkies:

Vier octopusjes:

Een beertje, de pootjes zitten aan het lijfje gehaakt, wat ik wel erg prettig vond. ;)

Vijf walvisjes:

Drie uiltjes:

En een kikker:

De kikker, uiltjes en octopusjes (behalve de groen/gele, die houd ik zelf ;) ) gaan volgende week mee op vakantie om ze daar te kunnen droppen. :)
pi_116802049
Wat een boel leuke dingetjes! Die binkies zijn geweldig :)

Ik heb een patroontje gevonden waarin je iedere toer af moet sluiten met een halve vaste. Ziet het er raar uit als ik gewoon door ga met de volgende toer of moet ik daar iets bijzonders voor doen?
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:41:48 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116802365
wat bedoel je precies x_duck? of je die halve vaste over kunt slaan en in plaats daarvan spiraalsgewijs rond kunt haken?

leuke dingetjes Knier! en zoveel! hoe groot zijn die Binkies?
in de haak.
pi_116802522
Dankjulliewel! :*

Trui, de roze/blauwe Binky is ongeveer 9 cm. hoog, de andere ongeveer 10 cm.
pi_116804574
Oh ja, EsseEi, voor je nichtjes: Rond die leeftijd vinden ze tasjes volgens mij erg leuk. Hoeft niet heel groot te zijn, zolang ze maar lekker spullen erin, eruit, erin, eruit enz kunnen doen! En dat hun arm er doorheen kan, zodat ze 'm om hun schouder kunnen dragen. Meisjes van 2 en 4 hebben maar kleine armpjes, dus dat moet wel lukken!
Ik had zoiets gemaakt voor een tweeling van 2 van een vriendin. Het handvat had ik iets groter gemaakt, maar het waren wel okseltasjes bij hun :P Ze waren er erg blij mee en tegenwoordig (1 jaar later), nemen ze hun lunch erin mee naar de opvang :)

Karin: Leuk sjaaltje :) Welke naald heb je nou uiteindelijk gebruikt?

Kniertje: Wat heb je veel! Leuk allemaal :) Gezellige kleurtjes!
pi_116808156
Haha Kniertje wat veel! Leuk hoor :)
pi_116808212
Wat een leuke dingen heb je gemaakt Kniertje.

Het plaatsen van foto's vanuit mijn Picasa wil helaas nog niet lukken.
pi_116808315
bietel: Gewone naalden 6mm, al denk ik dat dat wat ruim was voor Bianca. En die naalden zaten me dus behoorlijk in de weg.

creatiesvankokosnoot: Je moet je foto's vanuit picasa wel eerst uploaden. Het is met flickr makkelijker plaatsen, als je daar je foto's upload heb je vervolgens een optie "Share", daar kan je kiezen voor "BBcode" en dat kan je hier gewoon plakken. Bij Picasaweb (waar je foto's staan als je ze vanuit picasa upload, moet je wel een google account hebben) heb je een optie "link to this photo", dan moet je "Image only (no link) aanvinken, en dan dat adres invullen met het afbeeldingsknopje hier.
pi_116808326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:41 schreef trui het volgende:
wat bedoel je precies x_duck? of je die halve vaste over kunt slaan en in plaats daarvan spiraalsgewijs rond kunt haken?

leuke dingetjes Knier! en zoveel! hoe groot zijn die Binkies?
ja ik wil dus spiraalsgewijs haken :) lijkt mij makkelijker...
pi_116808414
Bij het amineko patroon moet je dat officieel geloof ik ook doen maar ik vind dat ook lelijk, zeker bij de armen en benen, je ziet dan een soort rand lopen en die loopt dus niet recht maar in een lichte spiraal. Enige voordeel is dat als je toeren in verschillende kleuren maakt (voor strepen ofzo) het op het punt van de nieuwe toer niet zo verspringt. Maar dat vind ik het dus niet waard.
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:39:16 #294
211083 Angelof9
I must go first
pi_116808527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:21 schreef KarinvdB het volgende:
Bij het amineko patroon moet je dat officieel geloof ik ook doen maar ik vind dat ook lelijk, zeker bij de armen en benen, je ziet dan een soort rand lopen en die loopt dus niet recht maar in een lichte spiraal. Enige voordeel is dat als je toeren in verschillende kleuren maakt (voor strepen ofzo) het op het punt van de nieuwe toer niet zo verspringt. Maar dat vind ik het dus niet waard.
Ik heb het amineko boekje nu en daar zie ik dat de maakster dat doet en al die katten zo'n lelijke rand hebben! Haar kleurovergangen zijn ook heel lelijk! Geweldig patroon en heel leuk boekje, maar ik kan beter haken :P
pi_116808744
Ik heb geen foto's gemaakt, maar voor de housewarming van een vriendin heb ik traditioneel nog even stir me up pannelappen gemaakt naar dit patroon, maar dan in andere kleuren:

http://www.ravelry.com/patterns/library/stir-me-up-potholders

Verder ben ik nog bezig met de drops deken, die bijna klaar is (ben alle banen aan elkaar aan het haken dus goede hoop dat het over 2 weken wel klaar is).

En ik zag in de afgelopen posts heule lieve diertjes O+ en mooie shawls en omslagdoeken voorbij komen en tasjes en eendjes en sjaaltjes en mooie dekens en getrouwde aapjes en zoveel meer leuks :D Wat een gezellige drukte hier zeg!
pi_116808747
Goeiemorgen!

Zeg kan iemand mij uitleggen wat zo een beetje het beste(stevigste) wol is wat je moet kopen om te kunnen breien? Ik heb namelijk iemand gevonden die voor mij een mooie trui in elkaar wil flansen(nee,niet mijn vriendin) en dan heeft ze natuurlijk wel het beste van het beste nodig. Oh ja, er moeten veel kleurtjes in zoals in de welbekende Noorse (Mart Smeets) truien.

En de prijs natuurlijk! Dank.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:10:37 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116808762
ik zou zeggen, vraag het in 't breitopic. :P
in de haak.
pi_116808766
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Goeiemorgen!

Zeg kan iemand mij uitleggen wat zo een beetje het beste(stevigste) wol is wat je moet kopen om te kunnen breien? Ik heb namelijk iemand gevonden die voor mij een mooie trui in elkaar wil flansen(nee,niet mijn vriendin) en dan heeft ze natuurlijk wel het beste van het beste nodig. Oh ja, er moeten veel kleurtjes in zoals in de welbekende Noorse (Mart Smeets) truien.

En de prijs natuurlijk! Dank.
Tja, wat voor wol wil je? Wil je kriebelwol (cq. 100% wol, of evt. gemixt met acryl) of hele zachte acryl (100% acryl dus) of hele zachte wol (merinowol)? Voor het haken van dekens gebruik ik acryl, die heel zacht is. Het is stylecraft DK (ong 2 euro per bol maar ik haal het uit Engeland van een webshop). Je hebt ook duurdere, hele lekkere merinowolletjes of alpaca wol.

Maar voor het beste advies zou ik gewoon even een wolwinkel binnenlopen. Die hebben er (nog) meer verstand van en weten ook alle prijzen :)
pi_116808782
Trui, wat ben je aantrekkelijk!
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:31:30 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_116809030
Nou zeg, photobucket wil geen fotos uploaden...heb ik eindelijk weer wat te showen...dan proberen fotos van Ravelry, weet niet of dat werkt (maar anders linkje eronder naar mn pagina waar ook meer fotos staan)

Bruidje

Het bruidje op Ravelry

Tas van raffia

De tas op Ravelry

oh en voor die trui vraag: je kan ook katoen nemen, kriebelt niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')