oh leuk ! Ik houd wel van dit soort dingen en je aanbod is erggg verleidelijk :-)quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:32 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Klopt, normaal zou ik moeten krijgen. Ik kan het echter wel dragen om iets te vergeven. ;-)
Maar wat mij betreft, krijg je een patroon hoor! Ik doe het graag voor je.
Ik gebakstellen ook graagquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:50 schreef Serinde het volgende:
Ik gebakstellen zo'n konijn van Stip en Haak gekregen in mijn swap op Ravelry![]()
Wil hem zelf ook nog steeds maken. Ik vind hem niet zo klein hoor?!
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:04 schreef Serinde het volgende:
[..]
Haha met dank aan snel typen en een ipad![]()
Ik heb toevallig, dat wilde ik typen
nice!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
Gefeliciteerd Missenroe!
Hier eindelijk een foto van mijn Alpineshawl: (in het echt is hij wat groener, hij lijkt wat bleekjes op de foto.
[ link | afbeelding ]
Welk rokje ben je aan het maken?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
nice!
hier nu bezig met een rokje, maar t schiet jammer genoeg niet heel snel op
gister overigens weer complimentjes gehad over mn bolerootje
Ah, naald 6, dat had ik misschien ook moeten doen. Ik ben met naald 4 begonnen, omdat naald 3,75 in 't patroon stond geloof ik. Maar ik vind die wat wijdere uitvoering van jou wel erg mooi! Nou ja, ik ga nu niet opnieuw beginnen, misschien maak ik er hierna nog wel een, met een dikkere naald.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:22 schreef blabbel6 het volgende:
Dank voor de complimenten!
Ik heb er een pakket wol van de Aldi voor gebruikt. Half wol, half acryl, zoiets. Het garen was voor naald 3,5 - 4 en ik heb hem met naald 6 gehaakt.
Hij is leuk om te haken hè! Ik vind het echt een zomeromslagdoek geworden. Nu maar hopen op een warme zomer met regelmatig een fris windje
nee,, heb een studio van 25 m2.. maar wel vloerverwarming.. dus miss dat het wel snel opdroogt als het op de grond op handdoeken ligt... (dat kon ook toch?) en het droogphönen op bed is wel goeie haha misschien is het sowieso wel droog als ik het 's ochtends op tijd opspanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:08 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je een ruimte met vloerbedekking? Ik leg mijn shawl altijd op de vloer.
Anders kun je hem op bed spelden en droog fohnen misschien?
Het scheelt misschien ook als je het niet al te nat maakt. Ik houd een omslagdoek van sokkenwol even onder de kraan zodat hij echt vochtig is en block hem dan. Dat werkt prima.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:21 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
nee,, heb een studio van 25 m2.. maar wel vloerverwarming.. dus miss dat het wel snel opdroogt als het op de grond op handdoeken ligt... (dat kon ook toch?) en het droogphönen op bed is wel goeie haha misschien is het sowieso wel droog als ik het 's ochtends op tijd opspan
thnx!
ja wordt heel mooi :-)quote:Op zondag 17 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
geinig koningin!
mijn alpine shawl begint te vorderen, maar doordat ik 'm met een wat dunnere naald heb gehaakt (4) ben ik voorlopig nog niet klaar. al denk ik wel dat ie met blocken nog flink uitrekt. inprogressplaatje:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
geinig koningin!
mijn alpine shawl begint te vorderen, maar doordat ik 'm met een wat dunnere naald heb gehaakt (4) ben ik voorlopig nog niet klaar. al denk ik wel dat ie met blocken nog flink uitrekt. inprogressplaatje:
[ afbeelding ]
Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw
zit wel te bedenken wat moet ik er mee
voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben weer begonnen met haken. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project.
[..]
Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben.
Hoeveel bolletjes katoen (100 gr) heb je ervoor nodig?
zal morgen ff petrol en aquablauw/ turquoise lijkt erop hier posten (foto)quote:Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben weer begonnen met haken. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project.
[..]
Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben.
Hoeveel bolletjes katoen (100 gr) heb je ervoor nodig?
ik haak met Catania op 4, met dat Saskia en phildar en scheepjes had ik veel dikkere haaknaald dacht 6quote:Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 à 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
Met Alpaca denk ik aan 4 bolletjes genoeg te hebben, maar we zullen zien.
Ja, dat is wel de bedoeling. Van het eindresultaat zal ik een foto posten.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:57 schreef bietel het volgende:
Hij wordt leuk, Trui![]()
Grappige eitjes, Koninging. Wat ga je er mee doen? In een paastak?
Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 à 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
Met Alpaca denk ik aan 4 bolletjes genoeg te hebben, maar we zullen zien.
ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:32 schreef Toverheks het volgende:
oh de schoentjesen het telefoonhoesje, heb je dat er op geborduurd Annelotje??/
oke dan, borduurmachine wat leukquote:Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef annelotje het volgende:
[..]
ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.
dat zal moeten blijken. ik heb er ooit wel zo'n japanse bloemen sjaal mee gemaakt, maar heb die cadeau gedaan aan iemand en niet vernomen of hij zich goed houdt. (beefcake, let me know!quote:Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.
Ik vond de prijs heel erg meevallen maar ik wacht even af hoeveel bollen jij nodig hebtdie alpine sjaal staat nog op de to do list!
7quote:Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw
zit wel te bedenken wat moet ik er mee
voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
Je bent een schat!quote:Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:
Dankjewel iedereen voor de felicitaties!
Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.
Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
quote:Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:
Dankjewel iedereen voor de felicitaties!
Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.
Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
Van mij mag je, geen idee of het van Herriët van Stip en Haak mag... ;-)quote:Op maandag 18 februari 2013 11:16 schreef trui het volgende:
super actie van je MizzEnroe! da's nog eens trakteren!ze zien er ook wel erg makkelijk na-te-haken uit trouwens, misschien doe ik er een keer een uit de losse pols.
(of mag dat ook al niet? jawel toch?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |