abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123004148
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:01 schreef trui het volgende:
geinig koningin!

mijn alpine shawl begint te vorderen, maar doordat ik 'm met een wat dunnere naald heb gehaakt (4) ben ik voorlopig nog niet klaar. al denk ik wel dat ie met blocken nog flink uitrekt. inprogressplaatje:

[ afbeelding ]
^O^ Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw :@ zit wel te bedenken wat moet ik er mee _O- voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_123004215
oh de schoentjes O+ en het telefoonhoesje, heb je dat er op geborduurd Annelotje??/
  zondag 17 februari 2013 @ 21:25:46 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123007724
haha Toverheks, je ZEVENDE!! jij ben ook niet bepaald van de maat-houdende he. :D maar petje af weer hoor. zo weinig werk vind ik 'm nou ook weer niet. Op welke naalddikte maak jij ze?

En spuuglokje, wat een draaamaaa, een hele bol werk uit moeten halen!! :'( :o ;{ -O- sterkte! maar ja, het klinkt wel als een drastische fout. welk patroon houd jij trouwens aan? (het toeren tellen in termen van 'A' komt me nl niet bekend voor). het boek compenseert dan wel weer een beetje voor dit leed. wat een mooi cadeau! O+

leuk Annelotje!

en die slofjes zijn ook weer leuk!
in de haak.
pi_123007822
Ik ben weer begonnen met haken *O*. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project. :)
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ Trui,ben al aan mijn 7e bezig, aquablauw :@ zit wel te bedenken wat moet ik er mee _O- voor de zomer dan maar deze en die petrol van Catania, het haakt zo lekker weg
Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben. :)
Hoeveel bolletjes katoen (100 gr) heb je ervoor nodig?
pi_123008696
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben weer begonnen met haken *O*. Ik heb nu 90 squares klaar (van de 182).. Zal vd week eens een foto maken van het project. :)

[..]

Ik wil ook een Alpine gaan maken voor de zomer in een aquablauw of turquoise of petrol kleur. Woensdagochtend is mn haakwinkeltje open, dan ga ik eens kijken welke kleuren ze hebben. :)
^O^ al 90 leuk werk he, en voor de sjaal ik heb met die petrol van Catania een stuk of 6 gebruikt ( had niet meer) een rooie van de Wibra (Saskia dacht 3 bollen) misschien weet Trui of een ander het hoeveel katoen je ervoor moet gebruiken, maar pas op!!!!! het is zo verslavend zo een sjaal te haken _O- _O- heb er 2 weggegeven en ben nu bezig met een aqua van Catania voor de zomer, die wil ik wel groter maken heb genoeg van dat garen. Succes
pi_123008899
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef YogaLove het volgende:

[..]

zal morgen ff petrol en aquablauw/ turquoise lijkt erop hier posten (foto)
pi_123009030
Bedankt alvast! :)
  zondag 17 februari 2013 @ 21:47:21 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123009257
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 à 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
Met Alpaca denk ik aan 4 bolletjes genoeg te hebben, maar we zullen zien.
in de haak.
pi_123010291
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
ik maak 'm van wol, dus geen idee hoe het precies met katoen zal zijn. maar bij de beschrijving van de Alpine Shawl staat dat er DK katoenen garen gebruikt is, voor naald 3,5 tot 4,5 mm, waarbij er zo'n 200 meter garen op een bolletje van 100g zit. Voor de shawl zou je dan tussen de 805 en 1006 m nodig hebben, dus 4 à 5 bollen. Maar kijk even wat er op het label van Catania staat, over de hoveelheid meters die erop zitten. Toverheks had er blijkbaar 6 bolletjes Catania voor nodig.
ik haak met Catania op 4, met dat Saskia en phildar en scheepjes had ik veel dikkere haaknaald dacht 6
pi_123010292
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:57 schreef bietel het volgende:
Hij wordt leuk, Trui :)
Grappige eitjes, Koninging. Wat ga je er mee doen? In een paastak?
Ja, dat is wel de bedoeling. Van het eindresultaat zal ik een foto posten.
pi_123011390
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:47 schreef trui het volgende:
Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.
Ik vond de prijs heel erg meevallen maar ik wacht even af hoeveel bollen jij nodig hebt :) die alpine sjaal staat nog op de to do list!
pi_123011401
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:32 schreef Toverheks het volgende:
oh de schoentjes O+ en het telefoonhoesje, heb je dat er op geborduurd Annelotje??/
ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.
pi_123011738
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef annelotje het volgende:

[..]

ik heb het plaatje met mn borduurmachine op vilt geborduurd en dat er op geplakt.
oke dan, borduurmachine wat leuk
  zondag 17 februari 2013 @ 22:30:46 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123011888
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Blijft dat alpaca mooi? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het snel vervilt.
Ik vond de prijs heel erg meevallen maar ik wacht even af hoeveel bollen jij nodig hebt :) die alpine sjaal staat nog op de to do list!
dat zal moeten blijken. ik heb er ooit wel zo'n japanse bloemen sjaal mee gemaakt, maar heb die cadeau gedaan aan iemand en niet vernomen of hij zich goed houdt. (beefcake, let me know! :D is hij al vervilt of blijft ie een beetje goed?).
in de haak.
pi_123013174
Hij is nog heel mooi! Hij is nog niet gewassen en geeft nog wat pluisjes af op donkere kleding maar vervilt is het absoluut niet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 17 februari 2013 @ 23:00:56 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123013435
ah, tnx voor de snelle reactie! :o *; en wat fijn dat hij zich goed houdt.
in de haak.
pi_123020514
Leuke dingen weer en lief het boek :-)
Annelotje wat gaaf een borduurmachine...:-)

Ben benieuwd naar jullie sjaaltjes :s)
By DMB
pi_123021215
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:30 schreef Toverheks het volgende:

[..]

7 :o
Ik zou ook wel ooit eens een shawl willen maken maar ik heb het geduld er niet voor :@
pi_123021891
Ik vind dat felle juist leuk! Het fleurt de boel een beetje op.

Balen, balen, balen Spuuglokje! Maar... het houd je van de straat :9
Dat 3 of 5 lossen haken, daarvoor moest ik altijd in het patroon kijken, dat kwam niet goed in mijn systeem.

Die slofjes vind ik zo schattig iedere keer! Mooie kleuren ook.
  maandag 18 februari 2013 @ 09:51:38 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123021940
ik vind 't wel vrij duidelijk, alleen 5 lossen maken aan weerszijden van de bovenkant van de 'denneappel' of 'aardbei' of hoe je 't ding ook wil noemen. het gedeelte dat met de lusjes gemaakt wordt in elk geval. voor de onderkant/opbouw ervan de kortere kettinkjes (3 lossen) gebruiken.
in de haak.
pi_123023715
Dankjewel iedereen voor de felicitaties! :D

Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.

Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:16:11 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123023941
super actie van je MizzEnroe! da's nog eens trakteren! :) ze zien er ook wel erg makkelijk na-te-haken uit trouwens, misschien doe ik er een keer een uit de losse pols. :P (of mag dat ook al niet? jawel toch?)
in de haak.
pi_123024028
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:

Mijn verjaardag heb ik voornamelijk in de trein gevierd, 7 uur lang (blegh). Maar toen ik thuis kwam, heb ik het wel nog wat kunnen vieren. Ook een druk weekend gehad.

Nu ff lekker ontspannen. Ik heb net iedereen die aan heeft gegeven het patroon te willen een DM gestuurd voor het e-mailadres. Zodra ik alle e-mails heb, zal ik de aanvraag aan Stip en Haak versturen. ;-)
Je bent een schat!
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_123024183
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef MizzEnroe het volgende:

_O_
Eet nog maar een gebakje op ons ;)
pi_123024310
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:16 schreef trui het volgende:
super actie van je MizzEnroe! da's nog eens trakteren! :) ze zien er ook wel erg makkelijk na-te-haken uit trouwens, misschien doe ik er een keer een uit de losse pols. :P (of mag dat ook al niet? jawel toch?)
Van mij mag je, geen idee of het van Herriët van Stip en Haak mag... ;-)

Die dame van het vaasje vond het in ieder geval niet goed.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')