Heb hem niet gehad. :-S Misschien anders via een PM doen?quote:Op maandag 18 februari 2013 11:27 schreef dapmar het volgende:
Ja heb mijn e-mail adres naar je gestuurd als het goed is!
nee, die vond het niet goed dat we de beschrijving van de nagemaakte giraf verspreidden.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:26 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Van mij mag je, geen idee of het van Herriët van Stip en Haak mag... ;-)
Die dame van het vaasje vond het in ieder geval niet goed.
Dat ook. Maar ze heeft ook op haar website aangegeven dat je haar creaties niet na mag maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:48 schreef trui het volgende:
[..]
nee, die vond het niet goed dat we de beschrijving van de nagemaakte giraf verspreidden.
O, denneappel! Ik heb het altijd over mijn ananasshawlquote:Op maandag 18 februari 2013 09:51 schreef trui het volgende:
ik vind 't wel vrij duidelijk, alleen 5 lossen maken aan weerszijden van de bovenkant van de 'denneappel' of 'aardbei' of hoe je 't ding ook wil noemen. het gedeelte dat met de lusjes gemaakt wordt in elk geval. voor de onderkant/opbouw ervan de kortere kettinkjes (3 lossen) gebruiken.
thx heb je berichtje gezien !quote:Op maandag 18 februari 2013 11:56 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat ook. Maar ze heeft ook op haar website aangegeven dat je haar creaties niet na mag maken.
Als je het een keer namaakt en niet verkoopt/promoot en op een blog o.i.d. bijzet dat je het op haar knuffel hebt gebaseerd, dan denk ik dat ze er niet zo zwaar aan tilt hoor. Als ik haar was, zou ik het ook zo op mijn blog zetten, voorkomt in ieder geval dat "iedereen" zomaar dingen namaakt en probeert te verkopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CREADO het volgende:
[..]
thx heb je berichtje gezien !
Ik vind het overigens wel triest (is dat het juiste woord) als men zover kan gaan dat je het niet na mag maken. Alles voor het geld. Je verspreid het toch verder niet en leert zo toch alleen maar meer ideeen op te doen?
Aan het eind van het patroon moet je de bovenkant afwerken met 63A en dan kun je eventueel nog 63B doen, dat zijn die leuke bungelsliertjes aan de zijkanten. Het is vast hetzelfde patroon als jij hebt, die met die foto's van een groene alpineshawl.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef trui het volgende:
welk patroon houd jij trouwens aan? (het toeren tellen in termen van 'A' komt me nl niet bekend voor).
zo is hetquote:Op maandag 18 februari 2013 14:48 schreef Serinde het volgende:
[..]
Als je het een keer namaakt en niet verkoopt/promoot en op een blog o.i.d. bijzet dat je het op haar knuffel hebt gebaseerd, dan denk ik dat ze er niet zo zwaar aan tilt hoor. Als ik haar was, zou ik het ook zo op mijn blog zetten, voorkomt in ieder geval dat "iedereen" zomaar dingen namaakt en probeert te verkopen.
Dit dus!quote:Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik maak na wat ik na wil maken, niemand die mij tegen houdt! Dat kun je echt niet tegengaan. Dat is zoiets als een foto uploaden en tegen mensen zeggen dat ze hem niet mogen saven.
Wie komt er bij alle hakers thuis controleren of ze echt niets namaken?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CREADO het volgende:
[..]
thx heb je berichtje gezien !
Ik vind het overigens wel triest (is dat het juiste woord) als men zover kan gaan dat je het niet na mag maken. Alles voor het geld. Je verspreid het toch verder niet en leert zo toch alleen maar meer ideeen op te doen?
Dan is even een tvp'tje in dit topic makkelijker inderdaadquote:Op maandag 18 februari 2013 17:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wie komt er bij alle hakers thuis controleren of ze echt niets namaken?
Wat wil zij doen als jij alleen een foto hier neerzet en erbij dat het voor eigen gebruik is?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dan is even een tvp'tje in dit topic makkelijker inderdaad
Ik gebruik naald 5, en Lana Grossa Classic Tweed. In de kleur 11 (donkergroen). Een plaatje van internet:quote:Op maandag 18 februari 2013 15:53 schreef trui het volgende:
oooh, zover was je al!en inderdaad, de groene sjaal, die ziet er ook zo mooi uit op 't voorbeeld.
welk garen (en naald) gebruik jij?
Ik vond hem zo het mooiste. heb al zitten kijken naar alternatieven. maar mischien weten een aantal hier ook wel iets wat het dichts bij komt.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
hoi hoi,
ik heb ook eindelijk weer iets af! jeetje wat heb ik hier lamg tegen aan gehikt. en hij is niet helemaal naar wens, maar ik ben gewoon beter in het nahaken van een patroon dan dat ik zelf iets moet verzinnen....(ik ga het dus ook echt nooit meer doen!!!)
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/puk
enne jefmen, je hoeft je niet perse aan die kleuren te houden. zoek een paar mooie kleuren uit die jij bij een leeuw vindt passen. niets moet en alles mag he!
Catania heeft een mooie goudkleur, nummer 249. Is geler dan het voorbeeld maar voor een leeuw wel mooi denk ik!quote:Op maandag 18 februari 2013 19:50 schreef jefmen het volgende:
hallo,
Afgelopen weekend hebben wij het boekje dierenvriendjes haken gekocht. Nu wil mijn moeder Leo gaan haken, maar toen wij op zoek gingen naar het katoen wat we nodig hebben. Bleek jammer genoeg de 2 volgende kleuren niet meer leverbaar.
Cantania 179 en Lana Grossa Pep nr.34
Weet iemand daar mischien een alternatief voor die nog wel in de handel is. Zag dat er al eens iemand wat uit het boekje had gehaakt.
Ik ga zelf ook proberen om het te leren.
ojaa, die mooie verjaardagsbollen!quote:Op maandag 18 februari 2013 19:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik naald 5, en Lana Grossa Classic Tweed. In de kleur 11 (donkergroen). Een plaatje van internet:
[ afbeelding ]
Ik bij www.redheart.comquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:01 schreef B.ertha het volgende:
Waar kopen jullie altijd je garen? (webwinkels). Geen catania maar die prachtige gemêleerde garens of met kleurverloop of gewoon met volle, diepe kleuren.
Haha, ja inderdaad!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:08 schreef trui het volgende:
ja, bietel, er zit een flink grijs gebied tussen 'jatten' en 'laten inspireren door'. niewaar?
leuke muts! en lastig te schatten als je onderaan moet beginnen. succes!
Dank jequote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef CREADO het volgende:
Goed gelukt Bietel (welke maat is het) en Tyler girl (leuk lekker fel)!
Het is jammer dat de gemeleerde katoentjes relatief duur zijn in NL
Persoonlijk vind ik dat de 791 van Lammy Yarns Rio het meest in de buurt komt van de Catania 179.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:50 schreef jefmen het volgende:
hallo,
Afgelopen weekend hebben wij het boekje dierenvriendjes haken gekocht. Nu wil mijn moeder Leo gaan haken, maar toen wij op zoek gingen naar het katoen wat we nodig hebben. Bleek jammer genoeg de 2 volgende kleuren niet meer leverbaar.
Cantania 179 en Lana Grossa Pep nr.34
Weet iemand daar mischien een alternatief voor die nog wel in de handel is. Zag dat er al eens iemand wat uit het boekje had gehaakt.
Ik ga zelf ook proberen om het te leren.
Ah oke, dan hou ik het bij ergens tussen de 80 en 90 cmquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:26 schreef trui het volgende:
ik heb er een gemaakt van iets minder dan 80x80cm, een van ca 90x90cm, en een die iets ruimer was maar precies weet ik die afmeting niet meer (die was in elk geval wel erg groot voor een babydeken).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |