SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic (onderwerp beestachtig leuk dat haken) :
Claudia-x's pinguinetje, met de lastige buik en rondgehaakte sjaal, is klaar voor de laatste sneeuwval
Anelotje reageerde even niet zo veel dat kwam nauurlijk omdat zij deze mooie zebra aan het maken was..
Na weken losse ledematen te hebben gehad is deze bunny eindelijk 1 geheel! Arual's konijn
Whoopdidoo heeft in haar haaklab een we heel merkwaardig monster/kameleonachtige weten te creeeren!
en tot slot om deze beestenbende af te sluiten:
Angelof_9 heeft een prachtige uilentas met voering en monnikenwerk handvat gemaakt
Hook on
[ Bericht 6% gewijzigd door Dottey op 11-02-2013 12:01:39 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
welkom terugquote:Op maandag 11 februari 2013 12:04 schreef Danaīdes het volgende:
Nou, ik ook maar terug in dit topic ;D
Lang geleden maar veel gebeurd afgelopen jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* Danaīdes gaat verder haken aan d'r laptop-hoes =D
hihi ^^. ik bedoelde wat er er je knuffel ligt.. of was het niet de bedoeling die ook te showen?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:16 schreef Danaīdes het volgende:
Oh sorry... Ik heb echt hele slechte verlichting hier*meep*
Eerste is een knuffeltje n_n. Vosje voor 2 vriendinnetjes van me.
Tweede is een Cthulhu sjaal voor een net zo'n nerdige vriend als ik ben hihi.
Ik moet drastisch op zoek naar mogelijkheden om fatsoenlijke foto's te maken =[
is dan het dan zo dat de knoopjes ogen zijn? en die friemels een baard?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef Danaīdes het volgende:
Oh, dat zijn mijn armwarmers hihi.
Maar zag er beter uit als achtergrond dan mijn vaal-gele bank xD
Sjaal is bedoeld als ;
[ afbeelding ]
=D
Zijn twee hoofdjes, een aan elke kant van de sjaal... Dus die hangen een beetje samen rond borsthoogte
Edit; Plaatje werkte niet
dat is toch ook zo..quote:Op maandag 11 februari 2013 13:43 schreef trui het volgende:
ik ben gisteren ook begonnen met zo'n alpine/sidewalk shawl. geinig patroon!
maar toverheks, ik dacht dat je bij de winnaars stond van CRE?
quote:1. RenRen-: Creatief in de breedste zin van het woord, van tekenen met potlood en papier tot digital art maar ook voor ideeėn ben je bij haar op het juiste adres. Zo enthousiast en meedenkend, een terechte winnares!
2. tinoz: Een man deze keer! Hij is van alle markten thuis, een eigen kooi bouwen voor knaagdieren of het maken van een mozaļek? Niets is hem te gek! En het leukste is, hij vraagt niet alleen om advies maar deelt ook zijn vorderingen met verslagen en foto's.
3. Toverheks: Deze lieve vrouw is nooit te beroerd een user of mod uit de brand te helpen! Ze waarschuwt ons als er aan een OP gesleuteld moet worden of helpt met haar jarenlange handwerkervaring mensen uit de brand in zowel het haak- als breitopic.
Wat een leuke site! Ik heb nog niet iets gevonden wat er op lijkt maar ik blader nog even door. Het is niet zo druk vandaag hihi.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:27 schreef Toverheks het volgende:
dat is een schatje Annelot. had gisteren ook leuke link gevonden is heel veel tye zien en geloof ook paar patronen http://outstandingcrochet(...)e-crochet-tunic.html
Hoi Cyberterrorist,quote:Op maandag 11 februari 2013 19:27 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo dames,
Ik lees nu al een tijdje mee in de haaktopic en zie de vele prachtige creaties.
Ik heb zelf eindelijk de tijd om te beginnen aan het haken. Vorige week ben ik begonnen en nu al helemaal verslaafd.
Ik ben nu bezig met een poes volgens een patroon.
Nu ben ik bezig met het lijf en staat er in het patroon het volgende: 9e toer: haak 16 V meerder boven de overige V van deze toer verdeeld 5 V = 40 V. Bij de vorige toer hield ik 35 V over.
Houdt dit in dat ik de eerste 16 normaal moet vasten en om de drie V. 2 V moet steken, dus nr. 17 zijn er 2 en in nr. 22 ook 2, enzovoort.
Alvast bedankt.
Sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt! Ik heb dan ook nog nooit een omslagdoek gemaakt Maar het lijkt wel gewoon een granny stripe. Wat ik dan doe isbij de volgende rij de clusters tussen de stokjes van de vorige rij haken. Dus niet in een vaste steken maar echt tussen de twee clusters van de vorige rij.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef dapmar het volgende:
http://hakenenmeer.blogsp(...)roon-omslagdoek.html deze ben ik nu aan het haken, heb af tot toer 5....
Ok heb nu door als ik stokje moet haken waar ik dan in moet zal ik maar zeggen.
Wat ik nog lastig vind is als ik in de lossen een stokje moet haken, hoe je dan "goed" in de lossen zit dat vind ik nog erg lastig om te zien, tips?
Heb je dan toch een lusje is dan toch van de vasten niet 2 toch, snappen jullie? Dank voor het tot nu toe op weg helpen, als ik dit wat helderder krijg gaat het met dit project goed komen, heb er vertrouwen in met dank aan jullie hahahahahaha.
Ik snap dit stukje niet:quote:Op maandag 11 februari 2013 21:36 schreef dapmar het volgende:
Zie linkje en dan het plaatje tussendoor inderdaad tussen de clusters. Maar gaat om de hoeken als je de toer eronder die lossen hebt. En je in de nieuwe toer twee stokjes moet haken in de laatste lossen van de vorige toer... Is het zo wat duidelijker hihi. Het is een grannystijl inderdaad.
je haakt niet IN de losse.. maar om de losse heen...quote:Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef dapmar het volgende:
http://hakenenmeer.blogsp(...)roon-omslagdoek.html deze ben ik nu aan het haken, heb af tot toer 5....
Ok heb nu door als ik stokje moet haken waar ik dan in moet zal ik maar zeggen.
Wat ik nog lastig vind is als ik in de lossen een stokje moet haken, hoe je dan "goed" in de lossen zit dat vind ik nog erg lastig om te zien, tips?
Heb je dan toch een lusje is dan toch van de vasten niet 2 toch, snappen jullie? Dank voor het tot nu toe op weg helpen, als ik dit wat helderder krijg gaat het met dit project goed komen, heb er vertrouwen in met dank aan jullie hahahahahaha.
je haakt hem dan tussen de vorige toer tussen 2 en 3e stokje.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:41 schreef annelotje het volgende:
Ohja je moet natuurlijk meerderen op de hoeken! Sorry hoor ben n omslagdoeknoob.
Heb je niet een soort v- tje waar je onderdoor kunt? Heb ff geen haakwerk bij de hand dus kan het niet uitproberen.
Hoop dat iemand anders een beter antwoord heeft
Aan het eind van de toer haak ik bij een omslagdoek wel in de losse.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:40 schreef Dottey het volgende:
[..]
je haakt niet IN de losse.. maar om de losse heen...
Ja einde van toer moet in lossen staat ook zo afgebeeld, inderdaad misschien die steek markeren.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:43 schreef Serinde het volgende:
[..]
Aan het eind van de toer haak ik bij een omslagdoek wel in de losse.
Ehhhh kan je dat nader uitleggen, hihi zal me met veel helpen want dit komt best veel voor. Super voor jullie mee denken.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:40 schreef Dottey het volgende:
[..]
je haakt niet IN de losse.. maar om de losse heen...
en dit,, zoals ik al keer eerder had verteld bij die andere shawl, en ook bij deze geldt het, het verschilt nauwelijks van een grannysquare, dus op dezelfde plek je haaknaald insteken om een cluster te haken als je dat ook zou doen bij een grannysquare.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:36 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ehhhh kan je dat nader uitleggen, hihi zal me met veel helpen want dit komt best veel voor. Super voor jullie mee denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |