quote:Op maandag 11 februari 2013 10:01 schreef As1981 het volgende:
Oh en wb houding ik ben zo blij dat ik nog op mijn buik kan slapen. Anders zou ik gek worden denk ik.
Inderdaad!quote:
Half op mijn buik en half op mijn zij. Moet zeggen dat het nu wel wat minder comfortabel word tijdens het inslapen. Maar als ik slaap draai ik toch naar mijn buik en bij wakker worden ligt dat prima.quote:
Snurken, herkenbaarquote:Op maandag 11 februari 2013 09:55 schreef danic het volgende:
Blokje, als de vk zegt dat het kan moet je het natuurlijk gewoon doen hoor. En geen excusesik weet ook niet alles. Ik weet alleen dat je van dat type sauna geen gebruik mag maken tijdens je zwangerschap, dus ik dacht dat het dan helemaal niet zou mogen.
Fijn juist als het wel mag! Zolang het dan plaatselijk is.
13-02-13 is inderdaad een mooie datum![]()
Slapen? Das wisselend qua succes. Snurken? Dat doe ik heulemaaaaal niet (negeert het feit dat vriend al een paar maanden op het logeerbed op zolder slaapt en dat ik uitgedroogde lippen heb van het ademen omdat mijn neus dichtzit)
Geen last van 1 of 2 schopjes en dan is het goed. Gaat hij ook even verliggen denk ik. Of genoeg vetjes om zich in te nestelenquote:Op maandag 11 februari 2013 10:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Inderdaad!
Ik kan best op mijn buik gaan liggen. Maar heb dan een protesterende buikbaby, die vindt het echt niet fijn.
Toch zegt dat niets en mensen kunnen niet schatten joh. Ik moet trouwens wel lachen om de verbaasde blikken. Vanmorgen ook weer toen ik peuter naar de psz bracht. Nog niet en je bent het vast wel zat. Uh nee hoor.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:08 schreef klumsy het volgende:
Op je buik slapen![]()
Ik was zaterdag met schoonfamilie bij de chinees eten... gaan we daar weg, zegt die kerel:
Oh wat leuk een tweeling straks![]()
volgens mij gaat er geen week voorbij dat ik de vraag niet krijg of het er 2 of 3 zijn.....
Misschien moet ik me vast opgeven voor: Help, mijn kind is te dik
Dat willen we wel foto bewijs he!!!!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:09 schreef Suikertante het volgende:
Tegen mij zegt juist iedereen dat ik nog zo'n bescheiden buik heb, terwijl ik denk dat ik netjes op schema loop
Wacht maar tot ik straks in mijn badpak over het strand dender![]()
Ik vind de belangstelling altijd wel lief. Beter dan wanneer je niets hoor en zeker niet van de mensen van wie je het wel verwacht.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:12 schreef Fieder het volgende:
Hier is het grote 'is het er nog niet?' ook al begonnen. Hallo ik heb sowieso nog 2 weken tot mn ud!En dan de tijd daarna nog, rustig mensen!
Dat is ook altijd lief, maar ze hoeven ook niet iedere dag 2x te bellen, het andere uiterste zeg maar.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:15 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ik vind de belangstelling altijd wel lief. Beter dan wanneer je niets hoor en zeker niet van de mensen van wie je het wel verwacht.
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
Even een egopost, ik hou/hield een dagboek bij in word op mn laptop (werk) en nou is dat stomme ding kaduuk en de harde schijf beschadigd en ik ben zo ontzettend stom geweest om geen backup te maken. IT probeert nu het document nog te redden, maar weinig kans. Ik heb wel lastminute nog een backup gemaakt, maar die file is beschadigd en nou ben ik dus waarschijnlijk alles kwijtJANK
Ik ben misschien raar maar heb daar echt geen problemen mee.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:24 schreef danic het volgende:
[..]
Dat is ook altijd lief, maar ze hoeven ook niet iedere dag 2x te bellen, het andere uiterste zeg maar.
En het blijft altijd balen als je van mensen verwacht dat ze naar je vragen of contact met je opnemen en dat dan niet doen.
Mijn schoonmoeder was bij Nathan ook verbaasd dat hij maar niet kwam terwijl hij op de ud is geboren. Is vaak ook eigen referentiekader. Oh, en mn moeder denkt dat mn udde 15 isquote:Op maandag 11 februari 2013 10:21 schreef Fieder het volgende:
Belangstelling is inderdaad fijn. En vragen als: wanneer komt het etc vind ik ook niet vervelend.
Maar sommige mensen in mijn omgeving doen het overkomen alsof het er allang had moeten zijn. Echt met een verbaasde toon. Vooral mn schoonouders. Die hadden het vorige week al verwacht volgens mij.
Volgens haar ben ik al 33 weken hoogzwangerquote:Op maandag 11 februari 2013 10:30 schreef L-E het volgende:
LB, dat klinkt supergoed allemaal! Op naar de laatste 10 7 weken!
Oh.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Volgens haar ben ik al 33 weken hoogzwanger
Wow! Dat klinkt snel!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, wel idioot, nu is het hoe dan ook een getal onder de 10; over 4 weken 'mag' ze komen, en over maximaal 9 weken is ze er![]()
Wow, dat klinkt al zo dichtbij!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, wel idioot, nu is het hoe dan ook een getal onder de 10; over 4 weken 'mag' ze komen, en over maximaal 9 weken is ze er![]()
Omg, dat is gewoon al bijna!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
En dat is maar goed ook, ik kan bijna niet veel weker worden van de babyfoto's van mezelf die ik net door heb zitten kijken nadat ik met mn moeder aan de telefoon had gehangenquote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef asfalthooligan het volgende:
![]()
Zo ook maar weer naar de vroedv.
Mevrouw vliegt hier nog net niet op een bezemsteel zo snel maakt ze alles ineens schoon
Jij kan echt niet op anderen reageren he?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef asfalthooligan het volgende:
![]()
Zo ook maar weer naar de vroedv.
Mevrouw vliegt hier nog net niet op een bezemsteel zo snel maakt ze alles ineens schoon
Ik hoop zo voor je dat je meisje snel komt. Ik heb je verhaal toendertijd niet meegekregen maar toch gun ik het je van harte ! Dat je eindelijk maar eens kan gaan genieten van je kindjequote:Op maandag 11 februari 2013 09:40 schreef klumsy het volgende:
laat ik me ook maar even melden...
Heb de kleine meid even aangesproken en verteld dat 13-2-13 een hele mooie datum is om te komen... ben benieuwd of zij er ook zo over denkt
Tas is gepakt, vandaag nog de laatste dingen in huis doen en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Dat heb ik ook een keer voor mezelf gemaakt naar aanleiding van een bericht over zo'n schema hier op fok!quote:
Ik mis geloof ik ietsquote:Op maandag 11 februari 2013 12:24 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jij kan echt niet op anderen reageren he?
Dat flylady gebeuren? Na een week had ik nog steeds alleen een shiny sinkquote:Op maandag 11 februari 2013 14:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer voor mezelf gemaakt naar aanleiding van een bericht over zo'n schema hier op fok!![]()
Het hielp alleen niet
Dat zegt mij weer niets. Ik had gewoon een schema gemaakt in excel en dan ging ik echt vakjes afvinkenquote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat flylady gebeuren? Na een week had ik nog steeds alleen een shiny sinkdat ging mij niet rap genoeg
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb misschien ook de verkeerde man voor een poetsschema. Ik zou altijd achterlopen op zijn natuurlijke poetsschema denk ik.
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat flylady gebeuren? Na een week had ik nog steeds alleen een shiny sinkdat ging mij niet rap genoeg
Weet ik niet meer, het was een user uit LIF volgens mij die ooit zo'n schema had gemaakt, het heette iig het Peggy-schema, naar de vrouw van Al Bundyquote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze refereert aan het feit dat je ongeveer eens per maand langsdropt om je eigen nieuws te spuien en je het wel heel leuk vind als iedereen daarop reageert maar dat hoe anderen hun zwangerschap beleven je niet zoveel uit lijkt te maken. Maar goed,zelf weten, ik lees erwel overheen als ik geen zin heb. Dit is z&g, alle as papas en mamas mogen hier komen. maar dat betekent niet dat het hier om 1 iemand draait.quote:
Haha, herkenning! Ik werd zelf een beetje ontmoedigd toen een doel van de dag uit bed komen was oidquote:Op maandag 11 februari 2013 14:08 schreef Blokje. het volgende:
[..]ik ook!
Hele keuken een drama..maar wel een schone sink!
Ik ben wat dat betreft blij met mijn robot stofzuiger. Die zet ik dagelijks aan en dan kan mijn man het 1x per week goed doen. Ik kan niet stofzuigen dan schiet het gelijk in mijnrug.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Haha, herkenning! Ik werd zelf een beetje ontmoedigd toen een doel van de dag uit bed komen was oid.
Fysiek gezien lukt het hier nu redelijk. Slaapkamers zijn schoon en hou ik goed bij keuken hou ik wel bij alleen wc en badkamer schoonmaken vind ik echt zwaar werk en wil slecht met mn dikke buik. Af en toe bedenkt manlief dat dat maar es schoon moet maar verder hoop ik vooral op een kraamhulp binnen afzienbare tijd. En goed zuigen doet manlief, even tussendoor de ergste troep kan ik wel. Mijn man is van mening dat eens per week zuigen voldoende is
Dat denk ik ook wel, over het algemeen. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:16 schreef asfalthooligan het volgende:
ik denk dat dat man eigen is dat niet schoonmaken ik ben het ook niet
Daarom dat ik ga sparen voor een goede afwasmachine in de nabije toekomst! Scheelt een hele hoop drama in de keuken.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:08 schreef Blokje. het volgende:
[..]ik ook!
Hele keuken een drama..maar wel een schone sink!
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:33 schreef pessie het volgende:
Lb, in ons appartement stond de vaatwasser naast de wasmachine in de badkamer
Oh heerlijk, een schoonmaakster. Alleen niet haalbaar financieel voor ons, jammer genoeg.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
Oooooh dat lijkt me echt héél fijn! Net als een afwasmachine
Maar dat zit er hier financieel en ruimte-technisch helaas niet in....
Daar let ik nu bewust ook op. Vaker boodschappen doen, en niet meer eigenwijs lopend boodschappen doen. Winkel is nog geen 5 minuten lopend.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:32 schreef pessie het volgende:
Oef mandy, dat is naar! Let je er op dat ook jij niet alles kunt qua gewichtheffen? En onze eerste vaatwasser was een bosch van mp voor 25 euro, die heeft het bij ons nog anderhalf jaar uitmuntend gedaan.
Dat probeer ik As...quote:Op maandag 11 februari 2013 14:38 schreef As1981 het volgende:
Mandy let jij ook wel op.
Wat dat betreft hebben wij het wel luxe, als er echt iets stuk gaat kunnen we het ons veroorloven een nieuwe aan te schaffen. Maar daar hebben we dan ook goed voor gespaard toen we beide 36 uur werkte.
Ik zou echt niet zonder vaatwasser/droger/wasmachine meer kunnen.
Verder scheelt het denk ik ook of je huisdieren hebt. Ivm de katten vind ik dat er dagelijks gezogen moet worden. Dat word dus nu prima opgevangen door de robot. Dweilen en de ramen enzo doen we met de stoomreiniger. Scheelt een hoop tijd. Dus wij zijn ook echt makkelijke schoonmakers, maar vinden het ook niet erg dat er in een huis geleefd word.
Zeker niet met een peuter.
Alhoewel ik het heerlijk vind dat alles opgeruimd is als hij slaapt en wij bank hangen. Maar ik waardeer dat nu meer dan voordat we kinderen hadden.
Klopt!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:48 schreef asfalthooligan het volgende:
Weet gewoon met een kleine moet het net iets schoner vaak
Of een electrische scooter overwegen?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
En sparen nee met de mini erbij word dat gewoon vaak niks meer
als het echt niet anders kan geef ik zelfs de brommobiel op
Even off topic, sorrie.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:53 schreef asfalthooligan het volgende:
Snorscootertje misch,maar ik wil hem er zoveel mogelijk bijhouden al zou die maar 2 x per maand gebruikt worden
Ik ook, succes!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:57 schreef As1981 het volgende:
Sparen doen we straks alleen voor de kinderen vast en variabel na de balans aan het einde van de maand. Maar dat komt dat ik nu via het uzb werk / voor mezelf ga beginnen dus onduidelijk.
Ben blij dat wij de hypotheek toen op 1 salaris hebben genomen daarom zitten we normaal vrij ruim.
En nu ga ik richting het zh, ben benieuwd met welke afspraak ik straks weer buiten sta.
Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef Kyara het volgende:
2180 en 2285 en ze drinken zo'n 50% zelf. En ik ga zo een foto in het babytopic plaatsen (hoewel de facebookers hem al gezien hebben...)
Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld!quote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Als ik die berekening maak kom ik toch op 160 euro.
Der is 200 over in de maand,maar vaak rollen er nog wel rekeningen binnen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Is er wat over gaat het apart .
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
Ja, ze groeien heel erg goed gelukkig. In principe gaan ze zonder sonde mee. Pas als het heel lang duurt laten ze ze met sonde naar huis gaan maar dat zou dan pas na de ud gaan. En wij hopen ze eigenlijk toch iets eerder mee te nemen (vandaag 36 weken).quote:Op maandag 11 februari 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.
weet je wat al dat extra eten kost johquote:Op maandag 11 februari 2013 15:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld!
Hahaha, wat grappig. Je moet flink eten als je bv geeft, zeker de eerste 6 maanden (of ben ik nu heel optimistisch)quote:Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
weet je wat al dat extra eten kost joh![]()
Serieus, geen rare eetgewoonten tijdens de zwangerschap maar nu is de vanillevla niet aan te slepen....
ik las ergens dat je met bv zo'n 500 calorieen per dag verbrand dus dan heb je je sportschool ook niet meer nodigquote:Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef klumsy het volgende:
Ik heb de abonnementen op de sportschool opgezegd, maarja dan vind ik dat ik een excuus heb om een mooie mama fiets te kopen, zodat we straks lekker stukken kunnen gaan fietsen
Maak daar maar iets meer van in het geval van flesvoedingquote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Als ik die berekening maak kom ik toch op 160 euro.
Der is 200 over in de maand,maar vaak rollen er nog wel rekeningen binnen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Is er wat over gaat het apart .
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:27 schreef pessie het volgende:
Oef kyara kan me voorstellen dat een vaatwassernu wel extra nodig wordt!
Hoop niet dat een vaatwasser zó duur isquote:Op maandag 11 februari 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik.
Dan kan een vaatwasser wel uit idd. Zo heb je veel meer tijd voor leuke dingen!quote:Op maandag 11 februari 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn man is mijn vaatwasser. Droger kan ik weer niet zonder (al gaat heel veel kleding niet in de droger). Maar een nieuwe vaatwasmachine staat wel op de lijst hier. Zeker met 5 personen...... ()
okey, een deel van het vakantiegeld danquote:Op maandag 11 februari 2013 15:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoop niet dat een vaatwasser zó duur is.
Wij hebben aan dat soort dingen maar 1 wat nieuw was toen et bij ons kwam. De wasmachine, gewonnen bij de supermarkt. Verder 2de hands, maar het werkt!
Ja daar ben ik dus wel benieuwd naar.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Blijven werken is toch ook altijd voordeliger dan stoppen met werken lijkt me?
Ik heb maar een heel dom callcenterbaantje, maar ik verdien per uur nog altijd meer dan de kinderopvang kost.
I know, bij dat callcenter werk ikquote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:
Mijn eigen KDV rekensom ging zo. (voor de nieuwsgierigen)Maar je zou dan per maand nog altijd 350 euro meer te besteden hebben, dat was mijn puntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks![]()
Ik sluit ook niet uit dat ik op den duur mijn baantje eraan geef en later weer wat ga zoeken, voor kwaliteitsoverwegingen inderdaad.
En wat goed!!![]()
Ik ben ook benieuwd naar Juud en As.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:10 schreef frezan het volgende:
Wat groeien ze goed kyara.
In ons 1e huis moest ik ook perse een vaatwasser hebben, en een droger ik was die harde handdoeken zo beu.
Juud, as en danic hoe waren de afspraken?
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:
Mijn eigen KDV rekensom ging zo. (voor de nieuwsgierigen)Gefeliciteerd voor je vriend Suiker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks
Dat oppassen door opa en oma lukt helaas niet met ouders die in het buitenland wonen :-(
Zo ging onze rekensom ook ongeveer, manlief zou dan maandelijks een bedrag krijgen omdat ik niet werk (van belastingdienst), maar toeslagen extra ontvangen we haast niet. En als ik blijf werken houden we per maand meer over, na aftrek van de vaste lasten. En er is hoop dat ik na het zwangerschapsverlof meer uren per dag kan gaan werken, dus 1 dag extra thuis ben voor mini.
Dat laatste geld voor heel veel mensen denk ik Suiker.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:47 schreef danic het volgende:
En waar sommigen last hadden van een handje voor het gezicht, moest de mijne zich natuurlijk weer bewijzen, want de heeft een hele tijd met beide handjes haar voeten vastgehouden en dan dus voor haar gezicht.
Ik verdien gelukkig heel behoorlijk. En wat ook scheelt is dat je voor kind 2 en verder nog meer kinderopvangtoeslag krijgt. En de dames hoeven maar 1 dag want oma past 2 dagen op.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
Waarom wordt het afgeraden? En door wie? M. gaat ook 1 dag trouwens.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:58 schreef Suikertante het volgende:
Gaat M wel meerdere dagen naar het kdv?
Ik werk op onregelmatige dagen, en mag er eentje vastzetten. Daarom dachten we eerst aan één dag kdv. Maar toen bleek dat ze dat hier overal nogal nadrukkelijk afraden. En toen kwam mijn moeder ineens met dat voorstel, ik besef heel goed dat we daarmee in een luxepositie zitten!
Ik vind nu dat we moeten gaan sparen, maar dat vind ik ook al heel lang voor onszelf. Nu is het wel zo dat we een Wubborekening hebben waar het nu al best aardig op gaat, het is toch anders als het voor je kind is merk ik al!
DanicSchattig hoor!!
En Milka verlof!
Het is bij ons wel tweeledig inderdaad. Het geld is deelsbestemd voor studie e.d. maar ook om ze later mee te geven om hun rijbewijs van te halen of voor de inrichting van hun woning te gebruiken. Dus we halen er niets af, mits het voor hun toekomst gunstig is, zeg maar.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:57 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt ook gespaard voor de kinderen. Overigens niet echt voor hun maar voor hun opvoeding (studie bijvoorbeeld). Ik vind het niet echt wenselijk om ze straks volledige zeggenschap te geven over een grote som geld als ze 18 zijn.
Ja, precies. Alleen staat bij ons de rekening wel op naam van de kinderen en dan krijgen ze automatisch zeggenschap als ze 18 zijn. Rijbewijs en inrichting woning vind ik prima. Op reis gaan ook maar liever niet alles er doorheen draaien op een feestvakantie op Ibiza of zoquote:Op maandag 11 februari 2013 17:01 schreef danic het volgende:
[..]
Het is bij ons wel tweeledig inderdaad. Het geld is deelsbestemd voor studie e.d. maar ook om ze later mee te geven om hun rijbewijs van te halen of voor de inrichting van hun woning te gebruiken. Dus we halen er niets af, mits het voor hun toekomst gunstig is, zeg maar.
Oh zo! Ja da's natuurlijk ook een overweging om te makenquote:Op maandag 11 februari 2013 17:00 schreef pessie het volgende:
Ging niet over belasting betalen hoor lb, het ging over belastbaarheid van een mens en doordat manlief veel werkt en in een hoek zit waar hij zich hard ontwikkeld, wat ook energie kost en wat hij wel heel leuk vind doen wij het nu zo. Hij is nog maar 28, tegen de tijd dat ie de 30 is gepasseerd gaat het ws anders en hoop ik ook dat de economie wat aantrekt en er werk is.
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:05 schreef danic het volgende:
Even sherlock spelen hoor. Maar As ging rond 15.00 naar het ziekenhuis, wat inhield dat ze tussen 15.15 en 15.30 de afspraak heeft.
Ze staat altijd binnen 5 minuten weer buiten, maar er is nu meer te bespreken, dus zeg 30 minuten. Is het 16.00. Dan ong 15 minuten rijden........
Waar blijft die update?:P Ze zal toch niet gelijkgebleven zijn
Nee psies.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:03 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen staat bij ons de rekening wel op naam van de kinderen en dan krijgen ze automatisch zeggenschap als ze 18 zijn. Rijbewijs en inrichting woning vind ik prima. Op reis gaan ook maar liever niet alles er doorheen draaien op een feestvakantie op Ibiza of zo
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:06 schreef L-E het volgende:
Denk je danic? Ze wilde geen inleiding he..
Hehequote:Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.
Maar wilde ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien
Okey. Ja, het kan soms wel zo zijn dat ze dan elke keer moeten wennen maar hier gaat het gelukkig heel goed. Hij zou eerst na een half jaar 2 dagen kdv en 1 dag oma gaan maar het beviel oma zo goed en M was toch ook wel heel erg moe na zo'n dag kdv dat hij nu dus maar 1 dag gaat.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:07 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, door de KDV's zelf, ik hoorde het voor het eerst bij mijn neefje, die was elke keer helemaal van slag als hij erheen ging en terugkwam en toen werd mijn schoonzus geadviseerd hem een dag extra te laten komen. Dat werkte heel goed (volgens haar). Ik dacht dat dat een persoonlijk advies was maar hier in Utrecht geven meerdere KDV's het aan op hun website. Dan kan ik niet eens voor één dag kiezen of er staat dat kinderen met twee dagen voorrang hebben (dat laatste kan ik me trouwens wel voorstellen, maar dat lijkt me meer een lucratieve reden)
Ja hoor! Woonlasten veranderen niet meer drastisch en doordat we beiden nog zo jong zijn is het wel aannemelijk dat ons gezamenlijk inkomen dan ongeveer 2.5 a 3x zo hoog ligt als nu. Maar ik ga ervan uit over 15 jaar zeker 4 dagen te werken. En nu werk ik niet. Je hebt dan geen kdv kosten want pubers dus geld voor rijbewijs enzo.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef Suikertante het volgende:
Maar daar heb je dus nu al een beeld van Pessie, je financiële situatie over 15 jaar?
Ik ben benieuwd of dat bij ons ook anders wordt als er straks een kleine is, want nu weet ik niet eens hoe volgend jaar eruit ziet!
dat is hier dus ook de planning inderdaadquote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef danic het volgende:
[..]
Nee psies.
Stel nou dat ze 17,5 zijn en het zijn zwaar puberale, onverantwoordelijke kids die misschien nog wel snuiven ook, dan zou ik het geld snel vast zetten of op je eigen naam laten zetten. Dan kan dat nog. Als je het wilt regelen terwijl ze al 18 zijn, ben je te laat en heb je pech.
Ik merk op mijn werk dat veel ouders daar niet aan denken. Zeker niet wanneer het een spaarrekening is die door opa en oma is geopend op naam van het kind.
Je weet niet, misschien gingen ze wel even kijken en had ze al 6 cm. As is volgens mij wel een bikkel!quote:Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.
Maar wilde ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien
Een dagje kinderopvang kost ons al netto ¤190/maand. Dan heb je wel 1x in de 3 maanden kinderbijslag, maar goed, je koopt natuurlijk ook luiers/voeding/etc. Dus wij geven makkelijk ¤200 meer uit in de maand nu Saartjequote:Op maandag 11 februari 2013 15:46 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik vind het fijn als je hier blijft posten hoor. Hoef ik niet steeds naar dat babytopic voor een update.En wat doen ze het goed!
Verder gaan wij er hier echt geen 200 per maand op achteruit met de komst van nog een kind hoor. Dat is een keuze, denk ikSparen vind ik overigens geen luxe, dat is voor ons een vaste last. Zou echt geen oog meer dicht doen als we geen potje achter de hand hebben.
Mwoah, tis niet altijd een keuze. Ik mag bijvoorbeeld geen borstvoeding geven ivm medicijnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:07 schreef L-E het volgende:
Coco, dar bedoelde ik met dat het een keuze is. Wij kiezen voor geen kinderopvang. Wij kiezen voor bv. Dat scheelt in de kosten.
Maar als je beide minder gaat werken, dan ga je er toch wel zeker 200 per maand op achteruit?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:20 schreef L-E het volgende:
Hier geen grootouders hoor, wij gaan beide parttime werken, zo zijn de kinderen altijd bij een van ons.
Mijn punt was, het wordt voor een deel zo duur als je het maakt. Niet alles is een keuze, dat besef ik hoor!
wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Juud79 het volgende:
Volgende week maandag geslachtsbepalingsecho....dumdumdum
Nou, ik vind het ook bizar snel gaan, ben alweer 15 weken op weg. Volgens mij vliegt zo'n tweede zwangerschap voorbij.....quote:Op maandag 11 februari 2013 18:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...
Hier in de straat is afgelopen weekend een baby geboren, weer een jongetje. Dat brengt het aantal jongetjes onder de 4 jaar inmiddels op 5, tegenover geen meisjes..
Ben dus ook wel benieuwd of wij gaan afwijken, of dat ik ook weer een jongetje krijg..
ik ookquote:Op maandag 11 februari 2013 19:46 schreef pessie het volgende:
As, fijn dat je iemand trof die met je mee dacht! Ben benieuwd of het strippen iets doet
Dit klopt, we werken nu al beide parttime. Ik ga nóg minder werken, en als Vriendje meer gaat werken dan worden mijn uren vermoedelijk nog meer ingekort. Dus dat ons babybedrag zo laag blijft komt voor het grootste deel doordat we het zonder opvang kunnen doen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar als je beide minder gaat werken, dan ga je er toch wel zeker 200 per maand op achteruit?
Maakt ook niet uit verder, en ik ben het helemaal met je eens: je hebt ook zelf erg veel invloed op je uitgavenMaar denk dat 200 geen gek bedrag is om erop achteruit te gaan, daar reageerde ik meer op. Stond ervan te kijken dat je daar niet aankwam, zeg maar
![]()
Bedenk me wel dat t al een ander verhaal wordt als een van de twee, of allebei, al parttime werken. Dan hoeft er misschien niet minder gewerkt te worden, en ook geen opvang/oppas nodig dan. Puur levensonderhoud van Saartje, dus eten/kleding/luiers/etc, dan komen we bij lange na niet op die 200 uit idd
Mgoed. Ik ga weer in lurkstand. Benieuwd naar de volgende verse baby's hier
Thx, vind ik leuk om te horen! Al voelt het voor mij veel natuurlijker dan inleiden.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef L-E het volgende:
As, dat klinkt echt heel fijn allemaal! Respect overigens voor je houding, ik ken heel wat vrouwen die het met jouw termijn al wé-ken zat waren en dat ook niet onbenoemd lieten, maar jij doet het gewoon maar, vind ik tof.
Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij, wil ook graag de natuur zijn gang laten gaan, dus ik kan dat wel waarderen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:22 schreef As1981 het volgende:
[..]
Thx, vind ik leuk om te horen! Al voelt het voor mij veel natuurlijker dan inleiden.
quote:Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef L-E het volgende:
As, dat klinkt echt heel fijn allemaal! Respect overigens voor je houding, ik ken heel wat vrouwen die het met jouw termijn al wé-ken zat waren en dat ook niet onbenoemd lieten, maar jij doet het gewoon maar, vind ik tof.
Ik heb ook "mazzel" dat ik gewoon weinig klachten heb, me niet zo snel gek laat maken en er vanuit ging dat ik niet voor de 41 weken zou bevallen. Daarnaast denk ik, zo lang je het nodig heb blijf je zitten. En er zijn genoeg vrouwen die te vroeg bevallen, dat vind ik veel heftiger. Dat zorgt wel voor deze instelling. Al kan ik me voorstellen dat het soms echt wel zwaar is en je het zat bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:25 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij, wil ook graag de natuur zijn gang laten gaan, dus ik kan dat wel waarderen.
Volgens mij sturen ze je door rond de 41 weken voor CTG enz, maar zeker weten doe ik dat niet, want ik heb niet bij de vk gelopen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:29 schreef Fieder het volgende:
[..]Vandaar dat ik er gister naar vroeg. Ik hoor het eigenlijk nooit in mn omgeving!
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat met controles na de 40 weken doen bij een verloskundige. Krijg je dan standaard een echo? Ivm vruchtwater en placenta enzo... Morgen eens vragen.
Hoop wel dat mn bloeddruk weer gezakt is of iig niet gestegen.
Kloptquote:Op maandag 11 februari 2013 20:31 schreef As1981 het volgende:
[..]
Volgens mij sturen ze je door rond de 41 weken voor CTG enz, maar zeker weten doe ik dat niet, want ik heb niet bij de vk gelopen.
quote:Op maandag 11 februari 2013 19:16 schreef pessie het volgende:
Huud leuk zeg, volgende week al weten of je weer een meisje krijgt of ditmaal een ventje. Ga je het hier ook vertellen?
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:31 schreef Suikertante het volgende:
Donderdag! Maar moet woensdag werken dus morgen ga ik nog even een rondje winkelen.
Hoop dat ik jouw uk nog voorbij zie komen voor ik ga!
Dat zijn echt hele leuke mensen die dan jarig zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:37 schreef Keshet het volgende:
Jullie gaan gewoon voor Valentijnsdagkindjes!
vooral niet zeggen dat je voor het eerst in Egypte bent....quote:Op maandag 11 februari 2013 21:58 schreef Suikertante het volgende:
Oké ik ga nog één keer over mijn vakantie beginnen![]()
Ik word trouwens meegenomen door mijn ouders, anders had ik het ook niet kunnen betalen. Laatste vakantie zonder kleinkinderen
Maar goed, ik maak lijstjes. En nu vroeg ik me af of jullie misschien nog tips hebben voor een zwangere vrouw op vakantie (Egypte). Het is maar 10 dagen, maar toch.
Ik neem bijvoorbeeld een opblaasbaar kussen met sloop mee in plaats van mijn voedingskussen.
En familiepakken tena's en rennies.
Ik denk eigenlijk niet dat ik echt iets mis, maar misschien heeft iemand een gouden tip
Dat kan volgens mij over je hele lijf, maar vooral gezicht en buik dacht ik.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:21 schreef Suikertante het volgende:
Ojee, ik ga wel snorkelen hoor. Daar verheug ik me al weken op!![]()
Bedankt voor de tips!! Ik heb al een keer in het ziekenhuis gelegen op Borneo met diarree en uitdrogingsverschijnselen, toen was ik vergeten te blijven drinken en eten en had ik idd de verkeerde medicijnen gekregen. Ik heb dus al ladingen ORS klaar liggen, ik dacht dat die bacterie er gewoon uit moest? Maar ik had al begrepen dat de zorg goed is daar, dat is juist een van de redenen dat we voor Egypte hebben gekozen! Dus zal zeker de apotheek opzoeken in dat geval.![]()
Door je bericht zal ik inderdaad wat beter opletten, tot nu toe heb ik in Azië gewoon mijn tanden gepoetst met kraanwater en ja, ben wel eens ziek geworden, maar dit is de eerste keer Afrika en nu heb ik natuurlijk nog een mini waar ik op moet passen dus ik zal extra goed opletten en alleen fleswater gebruiken.
De plek waar we zitten is alles behalve luxe, maar de eigenaar is Nederlands en de vriend van een leuke collega van mijn vader, dus ik denk dat het qua hygiëne wel snor zit.
Over dat zwangerschapsmasker, is dat beperkt tot je gezicht eigenlijk? Of moet ik me compleet sunblocken?
Ik zit al nachtenlang achter de pc gekluisterd voor al die llm's. M'n hele sociale leven op een laag pitje, maar bevallen ho maar!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Liggen al die llm's te slapen ofzo? Das niet de bedoeling he! Bevallen moeten jullie!
Gulara, volgens mij is reizen met een kleine baby nog best te doen, al lijkt het me een pittige reis!
Ik zat vorig jaar naast een 3 maanden oude baby in t vliegtuig. Reis van 12 uur en die heeft veel geslapenhad je geen last van (mijn 18maander daarentegen
)
Net alsof jij dat niet wistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Liggen al die llm's te slapen ofzo? Das niet de bedoeling he! Bevallen moeten jullie!
Gulara, volgens mij is reizen met een kleine baby nog best te doen, al lijkt het me een pittige reis!
Ik zat vorig jaar naast een 3 maanden oude baby in t vliegtuig. Reis van 12 uur en die heeft veel geslapenhad je geen last van (mijn 18maander daarentegen
)
Beidequote:Op dinsdag 12 februari 2013 04:29 schreef Gulara het volgende:
Yeah!Gefeliciteerd!
Ik ga even teruglezen wanneer je nou voor het laats gepost hebt. Want het is volgens mij of heel snel gegaan, of je was stiekem al bezig.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het begint een thema te worden he?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 03:50 schreef As1981 het volgende:
[..]
Net alsof jij dat niet wist
Vanmorgen om 2.14 uur is Kyan geboren. 51 cm en 3910 gram. De rest volgt later.
Dat spul schijnt niet zoveel te doen, ik zou eerder een busje Dettol meenemen of Dettol doekjes oid.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:04 schreef Suikertante het volgende:
Goede tip ja, had ik nog niet aan gedacht van dat desinfecterende spul! Ik ga naar Dahab, een km ten zuiden van het centrum. Wel wat rustiger dus dan Sharm-el-Sheikh ofzo. Er past iemand op mijn huis en katten, heel fijn. Dus ik reken op een uitermate ontspannen vakantie
Zillah staat er nog bovenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:25 schreef Fieder het volgende:
Jaaaaaa As![]()
gefeliciteerd!!!!!!
Haah ik werd wakker en ik dacht: hij zal er vast zijn nu! En tadaaaaaa
Pessie, your turn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |