Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef Kyara het volgende:
2180 en 2285 en ze drinken zo'n 50% zelf. En ik ga zo een foto in het babytopic plaatsen (hoewel de facebookers hem al gezien hebben...)
Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld!quote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Als ik die berekening maak kom ik toch op 160 euro.
Der is 200 over in de maand,maar vaak rollen er nog wel rekeningen binnen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Is er wat over gaat het apart .
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
Ja, ze groeien heel erg goed gelukkig. In principe gaan ze zonder sonde mee. Pas als het heel lang duurt laten ze ze met sonde naar huis gaan maar dat zou dan pas na de ud gaan. En wij hopen ze eigenlijk toch iets eerder mee te nemen (vandaag 36 weken).quote:Op maandag 11 februari 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.
weet je wat al dat extra eten kost johquote:Op maandag 11 februari 2013 15:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld!
Hahaha, wat grappig. Je moet flink eten als je bv geeft, zeker de eerste 6 maanden (of ben ik nu heel optimistisch)quote:Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
weet je wat al dat extra eten kost joh![]()
Serieus, geen rare eetgewoonten tijdens de zwangerschap maar nu is de vanillevla niet aan te slepen....
ik las ergens dat je met bv zo'n 500 calorieen per dag verbrand dus dan heb je je sportschool ook niet meer nodigquote:Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef klumsy het volgende:
Ik heb de abonnementen op de sportschool opgezegd, maarja dan vind ik dat ik een excuus heb om een mooie mama fiets te kopen, zodat we straks lekker stukken kunnen gaan fietsen
Maak daar maar iets meer van in het geval van flesvoedingquote:Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Als ik die berekening maak kom ik toch op 160 euro.
Der is 200 over in de maand,maar vaak rollen er nog wel rekeningen binnen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Is er wat over gaat het apart .
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:27 schreef pessie het volgende:
Oef kyara kan me voorstellen dat een vaatwassernu wel extra nodig wordt!
Hoop niet dat een vaatwasser zó duur isquote:Op maandag 11 februari 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik.
Dan kan een vaatwasser wel uit idd. Zo heb je veel meer tijd voor leuke dingen!quote:Op maandag 11 februari 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn man is mijn vaatwasser. Droger kan ik weer niet zonder (al gaat heel veel kleding niet in de droger). Maar een nieuwe vaatwasmachine staat wel op de lijst hier. Zeker met 5 personen...... ()
okey, een deel van het vakantiegeld danquote:Op maandag 11 februari 2013 15:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoop niet dat een vaatwasser zó duur is.
Wij hebben aan dat soort dingen maar 1 wat nieuw was toen et bij ons kwam. De wasmachine, gewonnen bij de supermarkt. Verder 2de hands, maar het werkt!
Ja daar ben ik dus wel benieuwd naar.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Blijven werken is toch ook altijd voordeliger dan stoppen met werken lijkt me?
Ik heb maar een heel dom callcenterbaantje, maar ik verdien per uur nog altijd meer dan de kinderopvang kost.
I know, bij dat callcenter werk ikquote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:
Mijn eigen KDV rekensom ging zo. (voor de nieuwsgierigen)Maar je zou dan per maand nog altijd 350 euro meer te besteden hebben, dat was mijn puntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks![]()
Ik sluit ook niet uit dat ik op den duur mijn baantje eraan geef en later weer wat ga zoeken, voor kwaliteitsoverwegingen inderdaad.
En wat goed!!![]()
Ik ben ook benieuwd naar Juud en As.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:10 schreef frezan het volgende:
Wat groeien ze goed kyara.
In ons 1e huis moest ik ook perse een vaatwasser hebben, en een droger ik was die harde handdoeken zo beu.
Juud, as en danic hoe waren de afspraken?
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:
Mijn eigen KDV rekensom ging zo. (voor de nieuwsgierigen)Gefeliciteerd voor je vriend Suiker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!!![]()
![]()
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks
Dat oppassen door opa en oma lukt helaas niet met ouders die in het buitenland wonen :-(
Zo ging onze rekensom ook ongeveer, manlief zou dan maandelijks een bedrag krijgen omdat ik niet werk (van belastingdienst), maar toeslagen extra ontvangen we haast niet. En als ik blijf werken houden we per maand meer over, na aftrek van de vaste lasten. En er is hoop dat ik na het zwangerschapsverlof meer uren per dag kan gaan werken, dus 1 dag extra thuis ben voor mini.
Dat laatste geld voor heel veel mensen denk ik Suiker.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:47 schreef danic het volgende:
En waar sommigen last hadden van een handje voor het gezicht, moest de mijne zich natuurlijk weer bewijzen, want de heeft een hele tijd met beide handjes haar voeten vastgehouden en dan dus voor haar gezicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |