abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122751527
Hier zullen we ook moeten bezuinigen. Vooral als ze straks allemaal naar het kdv gaan.....

ik merk dat ik jullie nog niet helemaal los kan laten....blijf nog even meeposten tot de dames thuis zijn als dat mag. In het babytopic voelt het ook nog niet zo goed omdat ze nog niet thuis zijn....
  maandag 11 februari 2013 @ 15:04:40 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751573
Nou Kyara, doe hier dan maar een update, hoeveel wegen ze en hoeveel drinken ze zelf? O+
pi_122751632
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Als ik die berekening maak kom ik toch op 160 euro.
Der is 200 over in de maand,maar vaak rollen er nog wel rekeningen binnen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Is er wat over gaat het apart .
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
pi_122751638
2180 en 2285 en ze drinken zo'n 50% zelf. En ik ga zo een foto in het babytopic plaatsen (hoewel de facebookers hem al gezien hebben...)
  maandag 11 februari 2013 @ 15:06:24 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751642
@Klumsy, ik zou liever zonder een droger zitten als zonder een vaatwasser, was ophangen vind ik niet eens zo heel erg om te doen, afwassen is gewoon rotwerk en tijdrovend.
Om vakantie e.d. geven wij ook niet zoveel, we gaan een of twee keer per jaar een weekendje, en soms in de zomer weg, vorige zomer wel, die zomer ervoor niet, want toen kwam Lientje en deze zomer gaan we ook niet weg ivm hoogzwanger.
pi_122751724
succes as
en ja vakantie gaan we ook amper af en toe even weg ,maar meer niet.
Vind het zonde geld en ben niet zo,n vakantieganger .
Wil vaak een x aantal dagen ,maar dan variabel.
pi_122751729
ik denk dat wij gewoon in een luxe positie zitten :@
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 11 februari 2013 @ 15:09:24 #108
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751754
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef Kyara het volgende:
2180 en 2285 en ze drinken zo'n 50% zelf. En ik ga zo een foto in het babytopic plaatsen (hoewel de facebookers hem al gezien hebben...)
Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.
pi_122751787
Wat super Kyara O+ en gewoon hier posten als dat beter voelt...
Straks als je meisjes lekker thuis zijn ga je je vanzelf meer thuis voelen in het andere topic
  maandag 11 februari 2013 @ 15:10:19 #110
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751792
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Denk toch dat je met een kleine minimaal 40 euro extra per week zou moeten rekenen.
Wat ga je dan doen althans wij zijn nu begonnen met elke week alle bonnetjes mee nemen en rekenen
Al zou ik alleen maar de auto houden voor me zoon op te halen en boodschappen dan spaar ik al 20 tot 30 euro uit per maand
Denk gewoon dat het straks eerst veel puzelen en schuiven word met de baby er bij
Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld! ^O^
pi_122751848
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ow my, die groeien echt heel goed! Maken ze al een voorzichtige schatting over wanneer ze naar huis mogen? Is het geen optie/wil je ze niet mee met sonde? Ik kan me voorstellen dat dat in combi met het prematuur zijn niet zomaar gewenst is, maar ik was benieuwd.
Ja, ze groeien heel erg goed gelukkig. In principe gaan ze zonder sonde mee. Pas als het heel lang duurt laten ze ze met sonde naar huis gaan maar dat zou dan pas na de ud gaan. En wij hopen ze eigenlijk toch iets eerder mee te nemen (vandaag 36 weken).
pi_122751882
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:10 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Borstvoeding geven, scheelt een hoop geld! ^O^
weet je wat al dat extra eten kost joh :Y)
Serieus, geen rare eetgewoonten tijdens de zwangerschap maar nu is de vanillevla niet aan te slepen.... :9
pi_122751886
Ik heb de abonnementen op de sportschool opgezegd, maarja dan vind ik dat ik een excuus heb om een mooie mama fiets te kopen, zodat we straks lekker stukken kunnen gaan fietsen :P
  maandag 11 februari 2013 @ 15:14:12 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751939
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

weet je wat al dat extra eten kost joh :Y)
Serieus, geen rare eetgewoonten tijdens de zwangerschap maar nu is de vanillevla niet aan te slepen.... :9
Hahaha, wat grappig. Je moet flink eten als je bv geeft, zeker de eerste 6 maanden (of ben ik nu heel optimistisch) ;)
pi_122752122
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:12 schreef klumsy het volgende:
Ik heb de abonnementen op de sportschool opgezegd, maarja dan vind ik dat ik een excuus heb om een mooie mama fiets te kopen, zodat we straks lekker stukken kunnen gaan fietsen :P
ik las ergens dat je met bv zo'n 500 calorieen per dag verbrand dus dan heb je je sportschool ook niet meer nodig ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 15:22:30 #116
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122752296
Lb wij hadden een condensdroger op Nathans kamer staan :P . Ging prima, ik draaide em 3x per week maar had gewoon echt geen ruimte in ons vorige huis om die dingen aan rekjes te drogen nadat nathan was geboren. Nu hebben we een bijkeuken O+ .

Wat het eerste half jaar vooral geld kost zijn luiers, daarna gaan ze pas wat eten.

Kyara tuurlijk ben je hier welkom! Fijn dat je dames het zo goed doen! En 50% zelf drinken is super!

Hier wel een auto en 1x per jaar op vakantie.
pi_122752376
Mijn man is mijn vaatwasser. Droger kan ik weer niet zonder (al gaat heel veel kleding niet in de droger). Maar een nieuwe vaatwasmachine staat wel op de lijst hier. Zeker met 5 personen...... ( :o )
pi_122752405
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:06 schreef asfalthooligan het volgende:
Maak daar maar iets meer van in het geval van flesvoeding ;)

Kyara, wat goed van je meisjes! *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 15:27:10 #119
259886 pessie
pi_122752495
Oef kyara kan me voorstellen dat een vaatwassernu wel extra nodig wordt!
pi_122752541
Hier nu geen auto, maar die komt er zsm wel weer.

Een vaatwasser en een droger hebben we gelukkig wel ;)

We hebben het mijn ouders zaterdag verteld en die waren erg blij O+
pi_122752547
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:27 schreef pessie het volgende:
Oef kyara kan me voorstellen dat een vaatwassernu wel extra nodig wordt!
ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik. :D
  maandag 11 februari 2013 @ 15:31:33 #122
259886 pessie
pi_122752682
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, dat wordt wel een goede besteding van het vakantiegeld denk ik. :D
Hoop niet dat een vaatwasser zó duur is :o .
Wij hebben aan dat soort dingen maar 1 wat nieuw was toen et bij ons kwam :@ . De wasmachine, gewonnen bij de supermarkt. Verder 2de hands, maar het werkt!
  maandag 11 februari 2013 @ 15:32:56 #123
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122752726
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn man is mijn vaatwasser. Droger kan ik weer niet zonder (al gaat heel veel kleding niet in de droger). Maar een nieuwe vaatwasmachine staat wel op de lijst hier. Zeker met 5 personen...... ( :o )
Dan kan een vaatwasser wel uit idd. Zo heb je veel meer tijd voor leuke dingen!

Wat goed van je meisjes Kyara. Hopelijk kun je ze snel mee naar huis nemen.

Spannend As!!!!

Vakantie geef ik ook minder om nu, als het kan willen we nog wel een weekje met z'n 3tjes naar Texel of met mn ouders in een vakantiehuisje aan zee. Eerst maar eens het vakantiegeld afwachten.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122752824
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Hoop niet dat een vaatwasser zó duur is :o .
Wij hebben aan dat soort dingen maar 1 wat nieuw was toen et bij ons kwam :@ . De wasmachine, gewonnen bij de supermarkt. Verder 2de hands, maar het werkt!
okey, een deel van het vakantiegeld dan ;)

We hebben gemerkt dat we alles redelijk tegelijk gekocht hebben, alles ging ook weer tegelijk stuk }:|
pi_122752831
Ik vrees dat er dit jaar helemaal geen vakantie komt.

O+ is werkloos op dit moment, en afhankelijk van wanneer hij een baan vindt komt er aan het einde van het jaar wel/geen korte vakantie.

Gelukkig hebben we wel berekend dat alle vaste lasten ook als de WW stopt van mijn salaris kunnen, dat is een opluchting, maar nu is het soms ook wel puzzelen.. Dus losgaan op baby spulletjes gebeurt hier voorlopig nog niet...
pi_122753184
Kyara, ik vind het fijn als je hier blijft posten hoor. Hoef ik niet steeds naar dat babytopic voor een update. O+ En wat doen ze het goed! O+

Verder gaan wij er hier echt geen 200 per maand op achteruit met de komst van nog een kind hoor. Dat is een keuze, denk ik :) Sparen vind ik overigens geen luxe, dat is voor ons een vaste last. Zou echt geen oog meer dicht doen als we geen potje achter de hand hebben.

Nesteldrang neemt toe hier. En mijn lijf kan/mag zo weinig, frustratie alom.
  maandag 11 februari 2013 @ 15:46:32 #127
259886 pessie
pi_122753199
Kyara dat is rot!

Laiv, fijn dat je weet dat het kan maar rot dat hij zn baan kwijt is :*

Wij puzzelen altijd, we zijn ook niet anders gewend.
  maandag 11 februari 2013 @ 15:51:58 #128
259886 pessie
pi_122753426
Le ik kan me ook niet voorstellen dat beeb 200 euro per maand zoukosten. Ik denk in eerste instantie 50. Maar goed, het hangt er idd ook van af of je bv of flesvoeding geeft. Stel je kind heeft speciale flesvoeding nodig van 20 euro per pak zit je toch op 80 per maand. En verder wat je wensen zijn. Alle kleertjes nieuw bij de kinderkleding winkel vandaan of marktplaatsen en hema/prenatal/zeeman
pi_122753563
True pessie. Ik denk dat een eerste sowieso duurder is dan een tweede. Bij een tweede heb je altijd nog wel het eea liggen, dat drukt de kosten, bovendien ben ik zelf bij de tweede minder gevoelig voor de dingen die een baby zgn 'hard nodig' heeft waardoor ik minder snel onzin koop.

Hier wordt het BV, dat bespaart een boel, én we hebben de keuze gemaakt om te stoppen met kinderopvang vanaf komende zomer, want dat is ook een kostenpost zeg, jemig. Ik besef me wel wat een luxe die keuze is overigens (ook al is dat er een waar we best het eea voor moeten laten) :)
  maandag 11 februari 2013 @ 15:59:14 #130
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122753728
Sneu voor je laiv. Hopelijk kun je op het einde van het jaar toch nog kort met vakantie. En mooi dat je weet dat je er toch komt met puzzelen.

Babykleertjes hebben wij al veel in de uitverkoop gehaald en verder veel bij prenatal en zeeman.

Met gastouderopvang zitten we op een geschatte eigen bijdrage van 300 euro per maand.

Niet leuk zoiets Kyara.

LE, rot is dat he, dat je almaar minder en minder kunt.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122753754
pessie, het is al even zo, en nu ik zeker weet dat we iig de vaste lasten kunnen blijven betalen, geeft dat ook wel rust. We kunnen iig het vakantiegeld ed. sparen, en daar moeten dan ook de extraatjes maar van komen..

Of hij moet snel een baan vinden, maar in de bouw is het lastig.
Het scheelt nu wel kinderopvang, en mijn zoontje vindt het heerlijk, papa zoveel thuis..
  maandag 11 februari 2013 @ 16:03:01 #132
259886 pessie
pi_122753887
Bij mn eerste was ik al niet zo gevoelig voor wat ie zogenaamd nodig had :P en hij doet et nog :D . Wb borstvoeding, wat mij betreft wel maar het moet wel lukken.
pi_122754143
Zoya wat fijn dat je ouders zo leuk reageerde O+

LE hier is sparen ook echt een vaste last... als er geen geld op de spaar staat dan word ik echt onrustig....

Hier zullen de hoogste kosten ook wel kinderopvang zijn... en dan hebben we maar 1 dag per week.
Ik wil toch wel graag blijven werken, financieel hadden we de keus ook kunnen maken dat ik thuis zou blijven, maar ik neem nu 2 dagen ouderschapsverlof of en blijf 2 dagen werken :)
wie weet als er ooit nog een kindje komt dat ik er dan wel anders over denk, maar voor nu vind ik het toch wel erg fijn om 2-3 dagen per week buiten de deur te werken :)
pi_122754198
Wat groeien ze goed kyara.
In ons 1e huis moest ik ook perse een vaatwasser hebben, en een droger ik was die harde handdoeken zo beu.

Juud, as en danic hoe waren de afspraken?
pi_122754833
klumsy, dat onrustige heb ik dus ook. En blijven werken is fijn, absoluut :)

Hier geen droger. Vind het energievreters, en we kunnen goed zonder gelukkig. En nooit harde handdoeken hoor. :)
pi_122754864
Vaatwasser O+ sinds vorig jaar en zalig! Wat een luxe genot dat ding. Enne, het is hier ook elke maand een puzzel sinds onze spaarrekening vorig jaar drastisch geslonken is toen manlief vier maanden zonder werk zat. Nu heeft hij wel weer een baan maar toch 500 euro netto inkomen minder, dus auw.
Gelukkig hadden we hier de grote dingen zoals een kamertje en een kinderwagen nog wel, maar de verbouwing van de zolder heeft toch echt moeten wachten op mijn dertiende maand en de vloer weer een maand later.
Nu alleen nog wat kleur op de muur in de babykamer ( wachtend op het volgende salaris) en dan zijn we der.
Ook maar eens begonnen met het wassen van de babyspulletjes en, vanaf vandaag verlof!!!!! Vanochtend voor het laatst gewerkt, wat een lekker gevoel ( al weet ik van de vorige keer dat het verlof ook zo weer over is), maar tot half augustus hoef ik even lekker niet.

Zoya, wat fijn dat je ouders goed reageerden!

Kyara, een jompel voor die mooie meiden van je! Super dat ze het zo goed doen.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:26:51 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122754887
Blijven werken is toch ook altijd voordeliger dan stoppen met werken lijkt me? :@

Ik heb maar een heel dom callcenterbaantje, maar ik verdien per uur nog altijd meer dan de kinderopvang kost.
pi_122754937
Ik blijf ook werken hoor, niet alleen voor de verdiensten maar ook omdat ik het leuk vind.
pi_122755143
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
  maandag 11 februari 2013 @ 16:34:15 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122755186
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
Ja daar ben ik dus wel benieuwd naar.

Het gaat allemaal wel achteruit enzo, maar volgens mij is bijna elk salaris nog meer dan het uurloon van de opvang.
pi_122755225
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Blijven werken is toch ook altijd voordeliger dan stoppen met werken lijkt me? :@

Ik heb maar een heel dom callcenterbaantje, maar ik verdien per uur nog altijd meer dan de kinderopvang kost.
Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.
pi_122755247
Kyara gezellig toch? O+ Wat goed dat je meiden zo goed groeien! Ze zien er goed uit!
En wat liggen ze mooi onder dat hemeltje! En dezelfde pakjes maar toch net anders O+

As hoe was je afspraak?

Pessie jij moet vanavond toch?

Spirit is er al resultaat? Ze kunnen zoveel tegenwoordig, dit moet toch lukken! :*

Wij hebben vandaag een nieuwe wasmachine gekocht O+ De oude was op sterven na dood, en maakte onwijs veel lawaai. Morgen komt ie en heb er helemaal zin in :')
  maandag 11 februari 2013 @ 16:38:36 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122755348
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe minder je verdient, hoe meer toeslagen je bijv. krijgt. Onder de streep kan stoppen met werken lonen, zeker bij meer dan een kind.
I know, bij dat callcenter werk ik ;)

Maar ik heb het inderdaad voor hier berekend, en mijn vriend verdient wel een stuk meer dan ik, dus voor ons zou het absoluut niet lonen als ik thuis zou blijven.
pi_122755488
Mijn eigen KDV rekensom ging zo. (voor de nieuwsgierigen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja. Mijn vriend heeft net zijn rijbewijs gehaald!!!! *O* *O*
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks O+
  maandag 11 februari 2013 @ 16:45:15 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122755646
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat is onwijs ontopic want nu kan hij me zelf naar het ziekenhuis brengen straks O+
Maar je zou dan per maand nog altijd 350 euro meer te besteden hebben, dat was mijn punt :Y
Ik sluit ook niet uit dat ik op den duur mijn baantje eraan geef en later weer wat ga zoeken, voor kwaliteitsoverwegingen inderdaad.

En wat goed!! *O*
pi_122755710
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:10 schreef frezan het volgende:
Wat groeien ze goed kyara.
In ons 1e huis moest ik ook perse een vaatwasser hebben, en een droger ik was die harde handdoeken zo beu.

Juud, as en danic hoe waren de afspraken?
Ik ben ook benieuwd naar Juud en As.

Hier was het heel leuk. We hadden een 3d echo gepland, dus gewoon even babygluren. Het was echt heel tof. Zusje lag lekker met haar hoofd naar beneden, dus dat was een hele geruststelling. En waar sommigen last hadden van een handje voor het gezicht, moest de mijne zich natuurlijk weer bewijzen, want de heeft een hele tijd met beide handjes haar voeten vastgehouden en dan dus voor haar gezicht.
We konden er af en toe echt geen chocola van maken.
Maar uiteindelijk hele mooie plaatjes meegekregen en een tas met folders/proefmonsters. Was een leuk extraatje.
Morgen het serieuze werk.

Oh en ze had spekkies!!! Echt zo'n lekkere bolle toet. Maar ook echt een kopie van Eva O+
  maandag 11 februari 2013 @ 16:47:28 #147
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122755724
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:41 schreef Suikertante het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd voor je vriend Suiker!

Dat oppassen door opa en oma lukt helaas niet met ouders die in het buitenland wonen :-(

Zo ging onze rekensom ook ongeveer, manlief zou dan maandelijks een bedrag krijgen omdat ik niet werk (van belastingdienst), maar toeslagen extra ontvangen we haast niet. En als ik blijf werken houden we per maand meer over, na aftrek van de vaste lasten. En er is hoop dat ik na het zwangerschapsverlof meer uren per dag kan gaan werken, dus 1 dag extra thuis ben voor mini :) .

Dat laatste geld voor heel veel mensen denk ik Suiker.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:48:43 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122755767
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:47 schreef danic het volgende:
En waar sommigen last hadden van een handje voor het gezicht, moest de mijne zich natuurlijk weer bewijzen, want de heeft een hele tijd met beide handjes haar voeten vastgehouden en dan dus voor haar gezicht.
:D
pi_122755768
Kyara, wat doen ze het goed! En wat zien ze er lief uit. Die foto met M. O+ O+

Ik had ook wel verwacht dat er al baby'tjes zouden zijn. Dat worden er zo een boel tegelijk :D

Wat betreft schoonmaken ben ik ook heel lui, al had ik het aardig onder de knie. Nu met mijn bekken is het allemaal veel zwaarder en mijn man doet zijn best, die ziet het alleen echt niet. Hier geen droger trouwens, wel een vaatwasser.
En qua financiën hebben we het gelukkig ook niet slecht. Ik koop eigenlijk spullen zonder na te denken over de prijs en maandelijks sparen we een paar honderd euro. Ik werk trouwens niet, geen opvangkosten dus!

Gaan jullie sparen voor de baby trouwens? Wij wel, nog niet nagedacht hoeveel.
E.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:51:04 #150
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122755852
Ik denk dat wij wel gaan sparen voor de baby, al is het maar een tientje per maand. Als mini ooit 18 is, is het dan toch een aardig bedrag (hopelijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')