Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:06 schreef L-E het volgende:
Denk je danic? Ze wilde geen inleiding he..

Hehequote:Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.
Maar wilde ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien

Okey. Ja, het kan soms wel zo zijn dat ze dan elke keer moeten wennen maar hier gaat het gelukkig heel goed. Hij zou eerst na een half jaar 2 dagen kdv en 1 dag oma gaan maar het beviel oma zo goed en M was toch ook wel heel erg moe na zo'n dag kdv dat hij nu dus maar 1 dag gaat.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:07 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, door de KDV's zelf, ik hoorde het voor het eerst bij mijn neefje, die was elke keer helemaal van slag als hij erheen ging en terugkwam en toen werd mijn schoonzus geadviseerd hem een dag extra te laten komen. Dat werkte heel goed (volgens haar). Ik dacht dat dat een persoonlijk advies was maar hier in Utrecht geven meerdere KDV's het aan op hun website. Dan kan ik niet eens voor één dag kiezen of er staat dat kinderen met twee dagen voorrang hebben (dat laatste kan ik me trouwens wel voorstellen, maar dat lijkt me meer een lucratieve reden)

Ja hoor! Woonlasten veranderen niet meer drastisch en doordat we beiden nog zo jong zijn is het wel aannemelijk dat ons gezamenlijk inkomen dan ongeveer 2.5 a 3x zo hoog ligt als nu. Maar ik ga ervan uit over 15 jaar zeker 4 dagen te werken. En nu werk ik niet. Je hebt dan geen kdv kosten want pubers dus geld voor rijbewijs enzo.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef Suikertante het volgende:
Maar daar heb je dus nu al een beeld van Pessie, je financiële situatie over 15 jaar?
Ik ben benieuwd of dat bij ons ook anders wordt als er straks een kleine is, want nu weet ik niet eens hoe volgend jaar eruit ziet!

dat is hier dus ook de planning inderdaadquote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef danic het volgende:
[..]
Nee psies.
Stel nou dat ze 17,5 zijn en het zijn zwaar puberale, onverantwoordelijke kids die misschien nog wel snuiven ook, dan zou ik het geld snel vast zetten of op je eigen naam laten zetten. Dan kan dat nog. Als je het wilt regelen terwijl ze al 18 zijn, ben je te laat en heb je pech.
Ik merk op mijn werk dat veel ouders daar niet aan denken. Zeker niet wanneer het een spaarrekening is die door opa en oma is geopend op naam van het kind.

Je weet niet, misschien gingen ze wel even kijken en had ze al 6 cm. As is volgens mij wel een bikkel!quote:Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.
Maar wilde ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien

Nee dat begrijp ik!
 Nee dat begrijp ik! 

Een dagje kinderopvang kost ons al netto ¤190/maand. Dan heb je wel 1x in de 3 maanden kinderbijslag, maar goed, je koopt natuurlijk ook luiers/voeding/etc. Dus wij geven makkelijk ¤200 meer uit in de maand nu Saartjequote:Op maandag 11 februari 2013 15:46 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik vind het fijn als je hier blijft posten hoor. Hoef ik niet steeds naar dat babytopic voor een update.En wat doen ze het goed!
Verder gaan wij er hier echt geen 200 per maand op achteruit met de komst van nog een kind hoor. Dat is een keuze, denk ikSparen vind ik overigens geen luxe, dat is voor ons een vaste last. Zou echt geen oog meer dicht doen als we geen potje achter de hand hebben.
 er is. Zij is overigens wel ons eerste kindje.
 er is. Zij is overigens wel ons eerste kindje.

Mwoah, tis niet altijd een keuze. Ik mag bijvoorbeeld geen borstvoeding geven ivm medicijnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:07 schreef L-E het volgende:
Coco, dar bedoelde ik met dat het een keuze is. Wij kiezen voor geen kinderopvang. Wij kiezen voor bv. Dat scheelt in de kosten.
 Maar een keuze is iets wat je zelf kunt beslissen, imo. En je kunt niet voor je ouders beslissen dat ze moeten oppassen.
 Maar een keuze is iets wat je zelf kunt beslissen, imo. En je kunt niet voor je ouders beslissen dat ze moeten oppassen.  ), merk van de voeding, waar je kleertjes koopt, etc etc. Kan veel geld schelen
 ), merk van de voeding, waar je kleertjes koopt, etc etc. Kan veel geld schelen 

Maar als je beide minder gaat werken, dan ga je er toch wel zeker 200 per maand op achteruit?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:20 schreef L-E het volgende:
Hier geen grootouders hoor, wij gaan beide parttime werken, zo zijn de kinderen altijd bij een van ons.
Mijn punt was, het wordt voor een deel zo duur als je het maakt. Niet alles is een keuze, dat besef ik hoor!
 Maar denk dat 200 geen gek bedrag is om erop achteruit te gaan, daar reageerde ik meer op. Stond ervan te kijken dat je daar niet aankwam, zeg maar
 Maar denk dat 200 geen gek bedrag is om erop achteruit te gaan, daar reageerde ik meer op. Stond ervan te kijken dat je daar niet aankwam, zeg maar  

wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Juud79 het volgende:
Volgende week maandag geslachtsbepalingsecho....dumdumdum

Nou, ik vind het ook bizar snel gaan, ben alweer 15 weken op weg. Volgens mij vliegt zo'n tweede zwangerschap voorbij.....quote:Op maandag 11 februari 2013 18:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...
Hier in de straat is afgelopen weekend een baby geboren, weer een jongetje. Dat brengt het aantal jongetjes onder de 4 jaar inmiddels op 5, tegenover geen meisjes..
Ben dus ook wel benieuwd of wij gaan afwijken, of dat ik ook weer een jongetje krijg..

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |