abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122756488
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:06 schreef L-E het volgende:
Denk je danic? Ze wilde geen inleiding he..
Eerlijk? Ik denk het niet hoor. Die komt straks wel updaten.
Maar wilde ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien :D
pi_122756511
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:

[..]

Hehe :D
pi_122756609
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:07 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, door de KDV's zelf, ik hoorde het voor het eerst bij mijn neefje, die was elke keer helemaal van slag als hij erheen ging en terugkwam en toen werd mijn schoonzus geadviseerd hem een dag extra te laten komen. Dat werkte heel goed (volgens haar). Ik dacht dat dat een persoonlijk advies was maar hier in Utrecht geven meerdere KDV's het aan op hun website. Dan kan ik niet eens voor één dag kiezen of er staat dat kinderen met twee dagen voorrang hebben (dat laatste kan ik me trouwens wel voorstellen, maar dat lijkt me meer een lucratieve reden)
Okey. Ja, het kan soms wel zo zijn dat ze dan elke keer moeten wennen maar hier gaat het gelukkig heel goed. Hij zou eerst na een half jaar 2 dagen kdv en 1 dag oma gaan maar het beviel oma zo goed en M was toch ook wel heel erg moe na zo'n dag kdv dat hij nu dus maar 1 dag gaat.
  maandag 11 februari 2013 @ 17:15:05 #179
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122756630
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef Suikertante het volgende:
Maar daar heb je dus nu al een beeld van Pessie, je financiële situatie over 15 jaar?
Ik ben benieuwd of dat bij ons ook anders wordt als er straks een kleine is, want nu weet ik niet eens hoe volgend jaar eruit ziet!
Ja hoor! Woonlasten veranderen niet meer drastisch en doordat we beiden nog zo jong zijn is het wel aannemelijk dat ons gezamenlijk inkomen dan ongeveer 2.5 a 3x zo hoog ligt als nu. Maar ik ga ervan uit over 15 jaar zeker 4 dagen te werken. En nu werk ik niet. Je hebt dan geen kdv kosten want pubers dus geld voor rijbewijs enzo.
pi_122756631
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef danic het volgende:

[..]

Nee psies.
Stel nou dat ze 17,5 zijn en het zijn zwaar puberale, onverantwoordelijke kids die misschien nog wel snuiven ook, dan zou ik het geld snel vast zetten of op je eigen naam laten zetten. Dan kan dat nog. Als je het wilt regelen terwijl ze al 18 zijn, ben je te laat en heb je pech.
Ik merk op mijn werk dat veel ouders daar niet aan denken. Zeker niet wanneer het een spaarrekening is die door opa en oma is geopend op naam van het kind.
dat is hier dus ook de planning inderdaad :Y
pi_122756789
Nee hoor ben thuis (ging pas rond 16.00 uur naar binnen). Kom vanavond echt bijlezen en updaten. Zo eerst eten en kind naar bed.
pi_122756854
Zie je, niks nie bevallen nie.
pi_122756979
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:10 schreef danic het volgende:

[..]

Je weet niet, misschien gingen ze wel even kijken en had ze al 6 cm. As is volgens mij wel een bikkel!

Oh ahum, ik keek niet verder :+
pi_122758091
Ja, ze is absoluut een bikkel, maar ik kan niet garanderen dat ze 6 cm ongemerkt vordert.
pi_122758335
Ontsluitingsgarantie :D Nee dat begrijp ik!
Ik gun gewoon iedereen die eraan toe is wolken van baby's! Gelukkig zit niemand duimen te draaien :)
pi_122758350
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:46 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik vind het fijn als je hier blijft posten hoor. Hoef ik niet steeds naar dat babytopic voor een update. O+ En wat doen ze het goed! O+

Verder gaan wij er hier echt geen 200 per maand op achteruit met de komst van nog een kind hoor. Dat is een keuze, denk ik :) Sparen vind ik overigens geen luxe, dat is voor ons een vaste last. Zou echt geen oog meer dicht doen als we geen potje achter de hand hebben.
Een dagje kinderopvang kost ons al netto ¤190/maand. Dan heb je wel 1x in de 3 maanden kinderbijslag, maar goed, je koopt natuurlijk ook luiers/voeding/etc. Dus wij geven makkelijk ¤200 meer uit in de maand nu Saartje O+ er is. Zij is overigens wel ons eerste kindje.
pi_122758426
Coco, dar bedoelde ik met dat het een keuze is. Wij kiezen voor geen kinderopvang. Wij kiezen voor bv. Dat scheelt in de kosten. :)
pi_122758753
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:07 schreef L-E het volgende:
Coco, dar bedoelde ik met dat het een keuze is. Wij kiezen voor geen kinderopvang. Wij kiezen voor bv. Dat scheelt in de kosten. :)
Mwoah, tis niet altijd een keuze. Ik mag bijvoorbeeld geen borstvoeding geven ivm medicijnen.

En wat opvang betreft: in principe heb je de keus uit minder gaan werken (en er in ons geval dan nog meer op achteruit gaan, financieel gezien), of opvang.

Dat opa's/oma's evt zo lief zijn om op te passen, vind ik geen keuze, zeg maar. Dat is uiteraard wel mooi meegenomen :D Maar een keuze is iets wat je zelf kunt beslissen, imo. En je kunt niet voor je ouders beslissen dat ze moeten oppassen.

Waar je wel met je keuze veel invloed op hebt, zijn idd zaken als luiers (woon je in in de buurt van Duitsland: Babylove van de DM, heel goed en heel goedkoop :Y ), merk van de voeding, waar je kleertjes koopt, etc etc. Kan veel geld schelen :Y

Baby's O+
pi_122758916
Hier geen grootouders hoor, wij gaan beide parttime werken, zo zijn de kinderen altijd bij een van ons.

Mijn punt was, het wordt voor een deel zo duur als je het maakt. Niet alles is een keuze, dat besef ik hoor! :)
  maandag 11 februari 2013 @ 18:33:19 #190
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122759394
:@

Frezan en Danic, ik was niet naar het ziekenhuis hoor, ik bedoelde dat ik benieuwd was naar de uitkomst van het bezoek van As. :)

Ik mag woensdag weer naar de VK, eerste controle na de echo met 11+1 weken, dus ben er wel even aan toe.
Volgende week maandag geslachtsbepalingsecho....dumdumdum :D
pi_122759493
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:20 schreef L-E het volgende:
Hier geen grootouders hoor, wij gaan beide parttime werken, zo zijn de kinderen altijd bij een van ons.

Mijn punt was, het wordt voor een deel zo duur als je het maakt. Niet alles is een keuze, dat besef ik hoor! :)
Maar als je beide minder gaat werken, dan ga je er toch wel zeker 200 per maand op achteruit?

Maakt ook niet uit verder, en ik ben het helemaal met je eens: je hebt ook zelf erg veel invloed op je uitgaven :Y Maar denk dat 200 geen gek bedrag is om erop achteruit te gaan, daar reageerde ik meer op. Stond ervan te kijken dat je daar niet aankwam, zeg maar :+

Bedenk me wel dat t al een ander verhaal wordt als een van de twee, of allebei, al parttime werken. Dan hoeft er misschien niet minder gewerkt te worden, en ook geen opvang/oppas nodig dan. Puur levensonderhoud van Saartje, dus eten/kleding/luiers/etc, dan komen we bij lange na niet op die 200 uit idd

Mgoed. Ik ga weer in lurkstand. Benieuwd naar de volgende verse baby's hier O+
pi_122760065
We hebben zelf hier gelukkig alles bij mekaar gescharreld en zo voor heel weinig alles in huis.
En van de borstvoeding na heel wat twijgfel is ze dit wel van plan.
Meestal kijk ik ook gewoon voor dingen op mp of grofvuil.
Heb net weer voor 10 euro een andere wasmachine gekocht oude begeeft het bijna.
Die hou ik trappend in leven en nu is de zijwand eraf gevallen ooit gekregen en doet het al 2 jaar ,maar soms moet je hem weer een fikse trap geven.
Zo kom ik ook wel een vaatwqasser op den duur tegen.
Wat ook heel hndig was zijn al die gratis pakketen.
We hadden ze van de etos ,kruidvat ,babydump,en dan nog prenatal Ook krijg je een tas vol producten bij de c1000 hier bij inleveren van een geboortekaartje.
En dan heb je nog het kraampakket van het ziekenfonds
pi_122760067
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Juud79 het volgende:

Volgende week maandag geslachtsbepalingsecho....dumdumdum :D
wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...
Hier in de straat is afgelopen weekend een baby geboren, weer een jongetje. Dat brengt het aantal jongetjes onder de 4 jaar inmiddels op 5, tegenover geen meisjes..

Ben dus ook wel benieuwd of wij gaan afwijken, of dat ik ook weer een jongetje krijg..
pi_122760087
word tijd voor verandering dus
  maandag 11 februari 2013 @ 19:03:20 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122760432
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:53 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wat snel alweer, maar je loopt natuurlijk ook een paar weken op mij voor...
Hier in de straat is afgelopen weekend een baby geboren, weer een jongetje. Dat brengt het aantal jongetjes onder de 4 jaar inmiddels op 5, tegenover geen meisjes..

Ben dus ook wel benieuwd of wij gaan afwijken, of dat ik ook weer een jongetje krijg..
Nou, ik vind het ook bizar snel gaan, ben alweer 15 weken op weg. Volgens mij vliegt zo'n tweede zwangerschap voorbij.....
Hoe is het met jou en de misselijkheid, zakt dat al wat?
  maandag 11 februari 2013 @ 19:16:27 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122760932
Huud leuk zeg, volgende week al weten of je weer een meisje krijgt of ditmaal een ventje O+ . Ga je het hier ook vertellen?
pi_122761758
Zo even eerst mijn verhaal typen, dan ga ik bijlezen.

Of ik een bikkel ben weet ik niet. Heb wel best een hoge pijngrens, maar 6 cm zonder het te merken. Zou ik niet eens willen denk ik. Een bevalling heeft in mijn ogen een functie, die moet je door heen, net zoals dat je 9 maanden zwanger bent. Moet er niet aan denken om ineens een kindje te hebben.

Verder had ik de afspraak om 15.40 uur. Ik ga altijd ruim op tijd weg, is altijd nog een eind lopen vanaf de garage, hou niet van te laat komen. En toen liep het ook nog uit :D
Bij binnenkomst wel direct mijn bloeddruk gemeten, soms laten ze je eerst zitten en de andere keer moet je gelijk. Ook hebben ze hem elektrisch gemeten, wat bij mij steeds een vertekend beeld gaf. Zo ook nu, bloeddruk was hoog, dus mocht ik gelijk plassen. Heel fijn want was net geweest.
Daarna naar de afspraak. Bloeddruk met de hand gemeten, die was toen netjes. Wel hoger dan afgelopen dinsdag, maar niets schokkends. Er zat wel wat eiwit in de urine, maar omdat de bloeddruk netjes is geen paniek. Moet wel laagdrempelig bellen mocht ik klachten krijgen.

Toen gelijk even met de echo bekeken en mijn gevoel besproken. Had iemand die ik nog niet eerder had gezien, maar ze was hel relax. Gaf aan dat zij hiervoor in een ander ziekenhuis heeft gewerkt en ze daar inderdaad niet stipt waren met de 41 weken, meestal rondom. Uitleg gegeven waarom inleiden en ik heb besproken w.b. mijn zorgen over de placenta n.a.v. vorige keer. ZIj gaf aan dat dit inderdaad steeds verder verkalkt, maar dat het niet duidelijk is of dit kwaad kon. Ze kon wel kijken, maar dit was geen garantie. Er zaten inderdaad wel kalkbarstjes in, maar niet extreem en zeker geen reden tot inleiden. Vruchtwater werd minder, maar was er ook nog voldoende en de baby doet het prima.
Wel adviseerde ze me om niet tot 42 weken te wachten.

Daarna nog even getoucheerd en ik heb al 2 cm, en ze heeft stiekem gestript (is ook geen beleid van het ziekenhuis).
Uiteindelijk besloten om de inleidafspraak voor morgen af te zeggen. Ik geef mijn lichaam nog een aantal dagen. Een extra controle afspraak en nieuwe inleiddatum staan nu gepland. Hier heb ik vrede mee, als mijn lichaam niet genoeg heeft aan die paar dagen dan is het prima.
pi_122761853
As dat klinkt precies als waar je op hoopte! Fijn zeg ^O^
pi_122762080
Klinkt goed As! Klinkt als een hele fijne arts ^O^
pi_122762388
Kyara je bent gewoon nog welkom hoor. Wat ontzettend fijn dat je meisjes het zo goed doen!

Wat betreft de financiën zitten wij ook in een luxe positie. Dit jaar besloten dat ik mijn vaste baan op gaf, is soms even puzzelen maar over het algemeen hebben we nog best een keuze in de dingen die we doen.
We gaan gewoon nog op vakantie (ik zou niet zonder kunnen), hebben nog steeds twee auto's en doen genoeg leuke dingen.
Ik denk ook niet dat wij 200 euro per maand extra zijn gaan uitgeven. Ons bestedingspatroon is veranderd, waardoor we veel uitjes nu anders doen of dingen die minder geld kosten (uit eten, film, enz). Daarnaast stort ik altijd een vast bedrag op een rekening voor de boodschappen per maand. Dat is altijd ruim voldoende. Zo kunnen we de extra uitgave voor feestdagen en verjaardagen daar ook van bekostigen, maar kunnen we ook vaak de dure dingen prima betalen (luiers in de aanbieding, flesvoeding).
Verder hebben wij geen kosten voor opvang omdat mijn ouders oppassen. Maar nu ik minder werk dat ook minder nodig. Vind het belangrijk om mijn zoon zelf naar de psz te brengen. Dus wel een bewuste keuze.

Suiker wat goed van je vriend!!!! En wat gaaf dat hij je nu zelf kan brengen.

Wat betreft sparen hier ook gewoon op naam van de kinderen. Wij sparen nu 50 euro per kind. Zo lang we het kunnen missen blijft dat zo. Anders gaan we het aanpassen. Ook de opa/oma storten een vast bedrag per maand. Als het nodig is om iets te kopen/bekostigen wat we niet zo kunnen bekostigen maar wel in het belang is van de kinderen kan dat daar van. Anders krijgen ze het inderdaad op hun 18de. Met de kanttekening dat we net voor hun verjaardag kijken of wij denken dat ze er verstandig mee om kunnen gaan. Waar ze het aan uitgeven mogen ze dan wel zelf weten, als ze er maar goed over nadenken. Maar zo ver is het gelukkig nog lang niet.

Zo volgens mij heb ik de belangrijkste punten besproken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')