abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 februari 2013 @ 16:51:10 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122755856
Ik wil wel graag een spaarrekening openen voor ons kindje :Y

Lijkt me mooi om haar een rekening te geven als ze wat ouder is, waar al een bedrag op staat.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:52:07 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122755890
Milka gefeliciteerd met je verlof!

Lb, dat is ook afhankelijk van hoeveel je partner verdient en of je opas/omas hebt die ook oppassen. Wij hebben de keuze gemaakt dat ik nu tniet werk, ten eerste zou het netto weinig uitmaken en ten tweede zou het meer belasting geven voor mijn man en dat is op dit moment niet wenselijk. Als hij straks van werkgever zou kunnen veranderen kijken we wel verder.

Fieder, heerlijk een nieuwe wasmachine!

Suiker dat is supertof! *O*
pi_122755908
Dat is gaaf suiker, gefeliciteerd *O*
E.
pi_122755945
Milka, verlof, wat fijn *O*

Suiker gefeliciteerd *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 16:55:04 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122756000
Ja als opa en oma kunnen en willen oppassen loont het natuurlijk helemaal om te blijven werken, maar dat is ook een keuze.

Hoe het met belastingaangiftes uitmaakt weet ik niet pessie, maar ik blijf toch maar 20-28 uur werken. Dan gaan we er maar een beetje op achteruit.
pi_122756028
LB, daar heb je denk ik wel gelijk in idd.

Sparkling, wij sparen 25,- per kind per maand. Bij een financiele meevaller gaat daarvan ook een beetje naar die spaarrekening(en). Is bedoeld voor studie etc. later. :)

Voorheen spaarden we meer maar dat past nu niet meer. Helaas.
pi_122756029
Suiker, gefeliciteerd, en Milka, verlof! *O*

Danic, ze is in ieder geval goed lenig... :D

Wij sparen voor onze oudste ook, en voor deze komt er ook wel weer een rekening..
pi_122756032
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij hangt het wel een beetje af van het aantal kinderen dat je hebt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld voor Kyara met drie kinderen in kinderopvangleeftijd het bijna niets scheelt?
Ik verdien gelukkig heel behoorlijk. En wat ook scheelt is dat je voor kind 2 en verder nog meer kinderopvangtoeslag krijgt. En de dames hoeven maar 1 dag want oma past 2 dagen op.

Als ze dagen zouden moeten dan zou het wek krap worden denk ik. Maar dan nog is het niet alleen het salaris van nu maar voor mij zou het ook heel lastig worden om nog in mijn vakgebied te werken als ik er een tijd tussenuit zou gaan. Plus pensioengat etc.....
pi_122756073
Suiker, gefeliciteerd voor je vriend!

Sparkling, wij hebben na de geboorte een rekening geopend voor Eva. Daarop wilden we een vast bedrag per maand sparen en al gauw bleek dat opa en oma dat ook wilden. Hartstikke lief natuurlijk.
In eerste instantie wilden we ¤50,- p.m. doen, maar met de wetenschap dat we nog een tweede wilden en daarvoor dan hetzelfde wilde regelen, werd ¤100,- iets teveel om te missen.
We sparen nu dus ¤25,- p.m. en opa en oma ook nog eens een x bedrag iedere maand. Dat wordt voor zusje straks net zo.
Krijgen we geld voor haar ( op bv een verjaardag) dan bekijken we of we dat op dat moment aan haar kunnen besteden (speelgoed, kleding), zo niet, dan boeken we het naar haar spaarrekening.
pi_122756089
Hier wordt ook gespaard voor de kinderen. Overigens niet echt voor hun maar voor hun opvoeding (studie bijvoorbeeld). Ik vind het niet echt wenselijk om ze straks volledige zeggenschap te geven over een grote som geld als ze 18 zijn.
pi_122756119
Gaat M wel meerdere dagen naar het kdv?
Ik werk op onregelmatige dagen, en mag er eentje vastzetten. Daarom dachten we eerst aan één dag kdv. Maar toen bleek dat ze dat hier overal nogal nadrukkelijk afraden. En toen kwam mijn moeder ineens met dat voorstel, ik besef heel goed dat we daarmee in een luxepositie zitten!

Ik vind nu dat we moeten gaan sparen, maar dat vind ik ook al heel lang voor onszelf. Nu is het wel zo dat we een Wubborekening hebben waar het nu al best aardig op gaat, het is toch anders als het voor je kind is merk ik al!

Danic :D Schattig hoor!!

En Milka verlof! *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 17:00:04 #162
259886 pessie
pi_122756149
Ging niet over belasting betalen hoor lb, het ging over belastbaarheid van een mens en doordat manlief veel werkt en in een hoek zit waar hij zich hard ontwikkeld, wat ook energie kost en wat hij wel heel leuk vind doen wij het nu zo. Hij is nog maar 28, tegen de tijd dat ie de 30 is gepasseerd gaat het ws anders en hoop ik ook dat de economie wat aantrekt en er werk is.
pi_122756195
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:58 schreef Suikertante het volgende:
Gaat M wel meerdere dagen naar het kdv?
Ik werk op onregelmatige dagen, en mag er eentje vastzetten. Daarom dachten we eerst aan één dag kdv. Maar toen bleek dat ze dat hier overal nogal nadrukkelijk afraden. En toen kwam mijn moeder ineens met dat voorstel, ik besef heel goed dat we daarmee in een luxepositie zitten!

Ik vind nu dat we moeten gaan sparen, maar dat vind ik ook al heel lang voor onszelf. Nu is het wel zo dat we een Wubborekening hebben waar het nu al best aardig op gaat, het is toch anders als het voor je kind is merk ik al!

Danic :D Schattig hoor!!

En Milka verlof! *O*
Waarom wordt het afgeraden? En door wie? M. gaat ook 1 dag trouwens.

Zelf hebben we trouwens ook een spaarrekening. Die nu trouwens ook al flink geplunderd is voor de dames (ok en de auto...).

Danic :D
pi_122756205
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:57 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt ook gespaard voor de kinderen. Overigens niet echt voor hun maar voor hun opvoeding (studie bijvoorbeeld). Ik vind het niet echt wenselijk om ze straks volledige zeggenschap te geven over een grote som geld als ze 18 zijn.
Het is bij ons wel tweeledig inderdaad. Het geld is deelsbestemd voor studie e.d. maar ook om ze later mee te geven om hun rijbewijs van te halen of voor de inrichting van hun woning te gebruiken. Dus we halen er niets af, mits het voor hun toekomst gunstig is, zeg maar.
pi_122756259
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:01 schreef danic het volgende:

[..]

Het is bij ons wel tweeledig inderdaad. Het geld is deelsbestemd voor studie e.d. maar ook om ze later mee te geven om hun rijbewijs van te halen of voor de inrichting van hun woning te gebruiken. Dus we halen er niets af, mits het voor hun toekomst gunstig is, zeg maar.
Ja, precies. Alleen staat bij ons de rekening wel op naam van de kinderen en dan krijgen ze automatisch zeggenschap als ze 18 zijn. Rijbewijs en inrichting woning vind ik prima. Op reis gaan ook maar liever niet alles er doorheen draaien op een feestvakantie op Ibiza of zo :{
  maandag 11 februari 2013 @ 17:03:23 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122756265
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:00 schreef pessie het volgende:
Ging niet over belasting betalen hoor lb, het ging over belastbaarheid van een mens en doordat manlief veel werkt en in een hoek zit waar hij zich hard ontwikkeld, wat ook energie kost en wat hij wel heel leuk vind doen wij het nu zo. Hij is nog maar 28, tegen de tijd dat ie de 30 is gepasseerd gaat het ws anders en hoop ik ook dat de economie wat aantrekt en er werk is.
Oh zo! Ja da's natuurlijk ook een overweging om te maken :Y

Ik kom zelf vreselijk moeilijk aan het werk, dus misschien dat ik wel een keer besluit om nog een (meer praktijkgerichte) opleiding te gaan doen. Dat zou ik dan misschien doen naast mn werk, maar misschien stop ik daar dan ook wel tijdelijk mee.
pi_122756294
Voor een rijbewijs e.d. mogen ze zelf gaan werken, wat mij betreft.

Suiker: tof, gefeliciteerd!
pi_122756329
Even sherlock spelen hoor. Maar As ging rond 15.00 naar het ziekenhuis, wat inhield dat ze tussen 15.15 en 15.30 de afspraak heeft.
Ze staat altijd binnen 5 minuten weer buiten, maar er is nu meer te bespreken, dus zeg 30 minuten. Is het 16.00. Dan ong 15 minuten rijden........
Waar blijft die update?:P Ze zal toch niet gelijkgebleven zijn :o
pi_122756375
Denk je danic? Ze wilde geen inleiding he..
pi_122756386
Kyara, door de KDV's zelf, ik hoorde het voor het eerst bij mijn neefje, die was elke keer helemaal van slag als hij erheen ging en terugkwam en toen werd mijn schoonzus geadviseerd hem een dag extra te laten komen. Dat werkte heel goed (volgens haar). Ik dacht dat dat een persoonlijk advies was maar hier in Utrecht geven meerdere KDV's het aan op hun website. Dan kan ik niet eens voor één dag kiezen of er staat dat kinderen met twee dagen voorrang hebben (dat laatste kan ik me trouwens wel voorstellen, maar dat lijkt me meer een lucratieve reden)
pi_122756394
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:05 schreef danic het volgende:
Even sherlock spelen hoor. Maar As ging rond 15.00 naar het ziekenhuis, wat inhield dat ze tussen 15.15 en 15.30 de afspraak heeft.
Ze staat altijd binnen 5 minuten weer buiten, maar er is nu meer te bespreken, dus zeg 30 minuten. Is het 16.00. Dan ong 15 minuten rijden........
Waar blijft die update?:P Ze zal toch niet gelijkgebleven zijn :o
:o Ik hoop het wel!
Ik had nog een berichtje gestuurd over haar robotstofzuiger :') En ik heb ook nog niks terug!
  maandag 11 februari 2013 @ 17:07:44 #172
259886 pessie
pi_122756402
Ik ga ervan uit dat we dat tegen die tijd gewoon kunnen betalen eigenlijk. Als ik bedenk wat onze woonlasten over 15 jaar zijn en hoe het inkomen er dan uitziet maak ik me absoluut geen zorgen.
pi_122756424
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, precies. Alleen staat bij ons de rekening wel op naam van de kinderen en dan krijgen ze automatisch zeggenschap als ze 18 zijn. Rijbewijs en inrichting woning vind ik prima. Op reis gaan ook maar liever niet alles er doorheen draaien op een feestvakantie op Ibiza of zo :{
Nee psies.
Stel nou dat ze 17,5 zijn en het zijn zwaar puberale, onverantwoordelijke kids die misschien nog wel snuiven ook, dan zou ik het geld snel vast zetten of op je eigen naam laten zetten. Dan kan dat nog. Als je het wilt regelen terwijl ze al 18 zijn, ben je te laat en heb je pech.
Ik merk op mijn werk dat veel ouders daar niet aan denken. Zeker niet wanneer het een spaarrekening is die door opa en oma is geopend op naam van het kind.
pi_122756439
Maar daar heb je dus nu al een beeld van Pessie, je financiële situatie over 15 jaar?
Ik ben benieuwd of dat bij ons ook anders wordt als er straks een kleine is, want nu weet ik niet eens hoe volgend jaar eruit ziet!
  maandag 11 februari 2013 @ 17:10:16 #175
259886 pessie
pi_122756485
Of er is iets geweest waardoor ze ter plekke wilden inleiden. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich laat inleiden terwijl het medisch niet noodzakelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')