abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122746241
Spirit dat is behoorlijk k*t zeg! hoop voor je dat het bestand te redden is...

Asfalt ook al lekker aan het aftellen! ben benieuwd waneer jullie kleintje komt!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_122746258
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef asfalthooligan het volgende:
:9 :P Zo ook maar weer naar de vroedv.
Mevrouw vliegt hier nog net niet op een bezemsteel zo snel maakt ze alles ineens schoon :+
Jij kan echt niet op anderen reageren he? :P
pi_122746404
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:40 schreef klumsy het volgende:
laat ik me ook maar even melden...
Heb de kleine meid even aangesproken en verteld dat 13-2-13 een hele mooie datum is om te komen... ben benieuwd of zij er ook zo over denkt :P

Tas is gepakt, vandaag nog de laatste dingen in huis doen en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Ik hoop zo voor je dat je meisje snel komt. Ik heb je verhaal toendertijd niet meegekregen maar toch gun ik het je van harte ! Dat je eindelijk maar eens kan gaan genieten van je kindje :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122749209
Hier vandaag ook flink aan de poets, geen nesteldrang hoor, alleen een weekend weggeweest, en dus een achterstand in mijn normale poetsschema ;)

Ik vind het wel spannend hoor, al die LLM's hier.. telkens als ik OUD open ben ik benieuwd hoeveel babietjes er zullen zijn... en ik kan me al helemaal niet voorstellen over 3 maanden daar zelf al bij te horen...
Succes meiden! :*
pi_122749244
Poetsschema?! :@
  maandag 11 februari 2013 @ 14:00:22 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749311
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:58 schreef Suikertante het volgende:
Poetsschema?! :@
Dat heb ik ook een keer voor mezelf gemaakt naar aanleiding van een bericht over zo'n schema hier op fok! :D

Het hielp alleen niet :')
pi_122749321
Haha oke, ik ga er maar niet aan beginnen denk ik.. Misschien in week 37. ;)
pi_122749371
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:24 schreef Oognip het volgende:

[..]

Jij kan echt niet op anderen reageren he? :P
Ik mis geloof ik iets
pi_122749423
Het is mij ook opgevallen asfalt, je reageert nooit op nieuws van anderen, maar vertelt alleen over jezelf. Je lijkt daardoor niet zo geïnteresseerd in de andere aanstaande vaders en moeders.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:04:56 #60
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122749455
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:00 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat heb ik ook een keer voor mezelf gemaakt naar aanleiding van een bericht over zo'n schema hier op fok! :D

Het hielp alleen niet :')
Dat flylady gebeuren? Na een week had ik nog steeds alleen een shiny sink :') dat ging mij niet rap genoeg :P
pi_122749456
Ik had bij de eerste wel een poetsschema gemaakt. Toen had ik last van nesteldrang. Zodra de kleine er was, werd dat schema overboord gegooit :P

Nu doen we dagelijks wat kleine dingen en in het weekend even snel alles. prima genoeg voor ons.

Denk dat, dat de blokkade is. Nog steeds geen nesteldrang te bekennen hier :D
pi_122749530
Ik heb misschien ook de verkeerde man voor een poetsschema. Ik zou altijd achterlopen op zijn natuurlijke poetsschema denk ik. O+
pi_122749540
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat flylady gebeuren? Na een week had ik nog steeds alleen een shiny sink :') dat ging mij niet rap genoeg :P
Dat zegt mij weer niets. Ik had gewoon een schema gemaakt in excel en dan ging ik echt vakjes afvinken 8)7
pi_122749557
Oh sorry was me niet opgevallen lees vaak gewoon mee
Gaat niet met opzet
pi_122749573
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb misschien ook de verkeerde man voor een poetsschema. Ik zou altijd achterlopen op zijn natuurlijke poetsschema denk ik. O+
_O_ ^O^

Doe mij er 1. Die van mij kan beter schoonmaken dan ik, ik moet altijd alleen wel de eerste start maken voor hij het door heeft.
pi_122749598
quote:

[..]

_O- ik ook!
Hele keuken een drama..maar wel een schone sink :D!
  maandag 11 februari 2013 @ 14:08:37 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749603
quote:

[..]

Weet ik niet meer, het was een user uit LIF volgens mij die ooit zo'n schema had gemaakt, het heette iig het Peggy-schema, naar de vrouw van Al Bundy :D
pi_122749604
Poetsschema hebben we hier niet.
Ik doe meestal gewoon de honden/katten de bakken en voor de rest doet zij het meeste
Oja de wc ook nog vaak
  maandag 11 februari 2013 @ 14:09:22 #69
259886 pessie
pi_122749623
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:02 schreef asfalthooligan het volgende:

[..]

Ik mis geloof ik iets
Ik denk dat ze refereert aan het feit dat je ongeveer eens per maand langsdropt om je eigen nieuws te spuien en je het wel heel leuk vind als iedereen daarop reageert maar dat hoe anderen hun zwangerschap beleven je niet zoveel uit lijkt te maken. Maar goed,zelf weten, ik lees erwel overheen als ik geen zin heb. Dit is z&g, alle as papas en mamas mogen hier komen. maar dat betekent niet dat het hier om 1 iemand draait.
pi_122749639
Klopt heb je gelijk in
  maandag 11 februari 2013 @ 14:09:56 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749641
Mijn vriendje heeft inmiddels het meeste uit handen genomen, stofzuigen zou ik graag gaan doen nu maar is echt niet verstandig dus ik hou me in. Prullenbak en kattenbak doet hij ook...

Misschien dat ik zo de keuken maar even schoon ga maken, daar is hij niet zo fanatiek mee ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 14:16:42 #72
259886 pessie
pi_122749862
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:08 schreef Blokje. het volgende:

[..]

_O- ik ook!
Haha, herkenning! Ik werd zelf een beetje ontmoedigd toen een doel van de dag uit bed komen was oid :') .

Fysiek gezien lukt het hier nu redelijk. Slaapkamers zijn schoon en hou ik goed bij keuken hou ik wel bij alleen wc en badkamer schoonmaken vind ik echt zwaar werk en wil slecht met mn dikke buik. Af en toe bedenkt manlief dat dat maar es schoon moet maar verder hoop ik vooral op een kraamhulp binnen afzienbare tijd. En goed zuigen doet manlief, even tussendoor de ergste troep kan ik wel. Mijn man is van mening dat eens per week zuigen voldoende is :@
pi_122749871
ik denk dat dat man eigen is dat niet schoonmaken ik ben het ook niet
pi_122749911
Mijn man kan het dus wel! Maar ik denk dat het lot ons heeft samengebracht want ik ben echt een vies sloddervosje. :@
  maandag 11 februari 2013 @ 14:19:35 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749971
Wij zijn allebei niet zo heel schoon en netjes :Y)

Stofzuigen gebeurt hier nu best weinig terwijl het eigenlijk wel nodig is.... straks denk ik dat ik het wel weer vaker doe, maar nu is het maar even zo.
pi_122750065
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:16 schreef pessie het volgende:

[..]

Haha, herkenning! Ik werd zelf een beetje ontmoedigd toen een doel van de dag uit bed komen was oid :') .

Fysiek gezien lukt het hier nu redelijk. Slaapkamers zijn schoon en hou ik goed bij keuken hou ik wel bij alleen wc en badkamer schoonmaken vind ik echt zwaar werk en wil slecht met mn dikke buik. Af en toe bedenkt manlief dat dat maar es schoon moet maar verder hoop ik vooral op een kraamhulp binnen afzienbare tijd. En goed zuigen doet manlief, even tussendoor de ergste troep kan ik wel. Mijn man is van mening dat eens per week zuigen voldoende is :@
Ik ben wat dat betreft blij met mijn robot stofzuiger. Die zet ik dagelijks aan en dan kan mijn man het 1x per week goed doen. Ik kan niet stofzuigen dan schiet het gelijk in mijnrug.
Alleen nu redt ik het niet om peuter zijn speelgoed van de grond te halen en dat ding aan te zetten als hij op de psz zit, dus moet meneer vaker stofzuigen.
Het huishouden doen we eigenlijk altijd samen, waarbij hij altijd de douche cabine doet en stofzuigen en ik de wc's. De rest zoals het uitkomt. Voor hier een fijne verdeling.
De dagelijkse dingen doe ik meestal, maar ben op dit moment ook het meeste thuis.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:29:09 #77
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122750293
Nog steeds geen verse baby's?

Poetsschema hebben we hier ook niet. 3/4 van de tijd zijn we kinderloos, en met z'n 2en maak je toch minder troep.
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:16 schreef asfalthooligan het volgende:
ik denk dat dat man eigen is dat niet schoonmaken ik ben het ook niet
Dat denk ik ook wel, over het algemeen. Uitzonderingen daargelaten.
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:08 schreef Blokje. het volgende:

[..]

_O- ik ook!
Daarom dat ik ga sparen voor een goede afwasmachine in de nabije toekomst! Scheelt een hele hoop drama in de keuken.

Manlief ruimt wel mee op altijd, maar schoonmaken doet hij alleen als ik vraag of hij iets wil doen of als ik aangeef last te hebben van mijn buik.

Wat betreft zwaar werk komt nu de komende weken veel op mij neer, manlief heeft een navelbreuk en moet daar een van de komende weken aan geopereerd worden. Zwaar tillen mag hij dus niet, lastig.

Succes voor iedereen die aan het poetsen is nu!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:29:10 #78
259886 pessie
pi_122750296
Hij was laatst echt verbaasd dat ik hem na een paar dagen "alweer" vroeg te stofzuigen. Mannen, het kunnen vreemde wezens zijn :P .het bouwstof is nu ook grotendeels weg, dat scheelt ook veel.
pi_122750320
Bij ons komt er 1x in de 2 weken een schoonmaakster langs :@ In die 4 uurtjes maakt ze de hele badkamer, wc en keuken schoon, stofzuigt+dweilt het hele huis en stoft alles :@
Dus verder is het voor ons alleen maar bijhouden..
  maandag 11 februari 2013 @ 14:30:47 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122750351
Oooooh dat lijkt me echt héél fijn! Net als een afwasmachine O+

Maar dat zit er hier financieel en ruimte-technisch helaas niet in.... ;(
  maandag 11 februari 2013 @ 14:32:00 #81
259886 pessie
pi_122750411
Oef mandy, dat is naar! Let je er op dat ook jij niet alles kunt qua gewichtheffen? En onze eerste vaatwasser was een bosch van mp voor 25 euro, die heeft het bij ons nog anderhalf jaar uitmuntend gedaan.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:33:08 #82
259886 pessie
pi_122750457
Lb, in ons appartement stond de vaatwasser naast de wasmachine in de badkamer :P
pi_122750603
Ik heb wel wat aanpassingen gedaan zodat ze niet hoeft te bukken of weinig.
Veger en blik met een stang er aan dingen wat op hoogte enz.
Tillen doe ik altyd hier
  maandag 11 februari 2013 @ 14:37:35 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122750608
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:33 schreef pessie het volgende:
Lb, in ons appartement stond de vaatwasser naast de wasmachine in de badkamer :P
:D

Ik broed hier nog wel op mogelijkheden om een condensdroger aan te schaffen, die dan misschien in de logeerkamer kan staan.... in de badkamer is namelijk geen mogelijkheid om m op stroom aan te sluiten 8)7

Vaatwasser kan echt niet helaas, de keuken barst al uit zn voegen en op andere plekken wil t ook niet. ;(
  maandag 11 februari 2013 @ 14:38:03 #85
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122750627
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
Oooooh dat lijkt me echt héél fijn! Net als een afwasmachine O+

Maar dat zit er hier financieel en ruimte-technisch helaas niet in.... ;(
Oh heerlijk, een schoonmaakster. Alleen niet haalbaar financieel voor ons, jammer genoeg.

Afwasmachine wordt qua ruimte in de bijkeuken ook eea veranderen van leidingwerk en afvoer, en tegen de muur een paar stukken legplank weghalen, maar dat heb ik er na de geboorte van mini er graag voor over. Afwassen is niet echt mijn ding.
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:32 schreef pessie het volgende:
Oef mandy, dat is naar! Let je er op dat ook jij niet alles kunt qua gewichtheffen? En onze eerste vaatwasser was een bosch van mp voor 25 euro, die heeft het bij ons nog anderhalf jaar uitmuntend gedaan.
Daar let ik nu bewust ook op. Vaker boodschappen doen, en niet meer eigenwijs lopend boodschappen doen. Winkel is nog geen 5 minuten lopend.

Vaatwasserding ga ik mee aan de gang als vadertje staat, belastinggeld heeft terugbetaald.
Gisteren bij de Hema online veel van de uitzetlijst besteld, dat gaat nu even voor.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122750664
Mandy let jij ook wel op.

Wat dat betreft hebben wij het wel luxe, als er echt iets stuk gaat kunnen we het ons veroorloven een nieuwe aan te schaffen. Maar daar hebben we dan ook goed voor gespaard toen we beide 36 uur werkte.
Ik zou echt niet zonder vaatwasser/droger/wasmachine meer kunnen.

Verder scheelt het denk ik ook of je huisdieren hebt. Ivm de katten vind ik dat er dagelijks gezogen moet worden. Dat word dus nu prima opgevangen door de robot. Dweilen en de ramen enzo doen we met de stoomreiniger. Scheelt een hoop tijd. Dus wij zijn ook echt makkelijke schoonmakers, maar vinden het ook niet erg dat er in een huis geleefd word.
Zeker niet met een peuter.

Alhoewel ik het heerlijk vind dat alles opgeruimd is als hij slaapt en wij bank hangen. Maar ik waardeer dat nu meer dan voordat we kinderen hadden.
pi_122750805
Vaatwasser schaffen we hier nog niet aan
Heb ooit een gratis droger gekregen en wasmachine.
maar de vaatwasser moet er nog maar eens komen we zijn beide geen afwassers
  maandag 11 februari 2013 @ 14:48:11 #88
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122750980
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:38 schreef As1981 het volgende:
Mandy let jij ook wel op.

Wat dat betreft hebben wij het wel luxe, als er echt iets stuk gaat kunnen we het ons veroorloven een nieuwe aan te schaffen. Maar daar hebben we dan ook goed voor gespaard toen we beide 36 uur werkte.
Ik zou echt niet zonder vaatwasser/droger/wasmachine meer kunnen.

Verder scheelt het denk ik ook of je huisdieren hebt. Ivm de katten vind ik dat er dagelijks gezogen moet worden. Dat word dus nu prima opgevangen door de robot. Dweilen en de ramen enzo doen we met de stoomreiniger. Scheelt een hoop tijd. Dus wij zijn ook echt makkelijke schoonmakers, maar vinden het ook niet erg dat er in een huis geleefd word.
Zeker niet met een peuter.

Alhoewel ik het heerlijk vind dat alles opgeruimd is als hij slaapt en wij bank hangen. Maar ik waardeer dat nu meer dan voordat we kinderen hadden.
Dat probeer ik As...

Sparen? Dat wordt 'm hier niet meer als mini geboren ben ik bang.
Manlief en ik zijn voorjaar 2012 samen gaan wonen na een scheiding, en hebben toen genoeg spaargeld mogen investeren, om al het ontbrekende aan te schaffen. Op dat vlak zitten we nu wel safe doordat gasfornuis, wasmachine ed wel nieuw zijn.

Vind het nog af en toe confronterend dat ik naar mijn lichaam moet luisteren nu. Heel het huis schoonmaken en boodschappen en het overige lukt nu niet meer op een dag. Mijn buik geeft prima aan, als het teveel is.
Aanvallen van nesteldrang helpen ook niet op zo'n moment, ahum.

Ik ga eerst maar eens boodschappen doen en kijken wat we vanavond gaan eten.
pi_122750986
Weet gewoon met een kleine moet het net iets schoner vaak
  maandag 11 februari 2013 @ 14:49:05 #90
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122751013
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:48 schreef asfalthooligan het volgende:
Weet gewoon met een kleine moet het net iets schoner vaak
Klopt!

En vanavond komt de kraamzorg voor een intakegesprek, dus dan wil je wel dat je huis van boven tot onder schoon is.
pi_122751027
En sparen nee met de mini erbij word dat gewoon vaak niks meer
als het echt niet anders kan geef ik zelfs de brommobiel op
pi_122751065
We maken het hier ook vaak overdreven schoon terwijl we vaak het gewoon schoonhebben.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:50:48 #93
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122751077
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
En sparen nee met de mini erbij word dat gewoon vaak niks meer
als het echt niet anders kan geef ik zelfs de brommobiel op
Of een electrische scooter overwegen?
pi_122751151
Snorscootertje misch,maar ik wil hem er zoveel mogelijk bijhouden al zou die maar 2 x per maand gebruikt worden
  maandag 11 februari 2013 @ 14:55:46 #95
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122751254
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:53 schreef asfalthooligan het volgende:
Snorscootertje misch,maar ik wil hem er zoveel mogelijk bijhouden al zou die maar 2 x per maand gebruikt worden
Even off topic, sorrie.

Begrijp ik.

Heb vorig jaar goedkoop een 2dehands aangeschaft, en heb er nog geen moment spijt van, scheelt je heel veel aan brandstof kosten. Al staat dat ding door de sneeuw en gladheid iets vaker in de berging omdat ik met m'n zwangere lijf niet wil uitglijden op dat ding.
pi_122751317
Sparen doen we straks alleen voor de kinderen vast en variabel na de balans aan het einde van de maand. Maar dat komt dat ik nu via het uzb werk / voor mezelf ga beginnen dus onduidelijk.

Ben blij dat wij de hypotheek toen op 1 salaris hebben genomen daarom zitten we normaal vrij ruim.

En nu ga ik richting het zh, ben benieuwd met welke afspraak ik straks weer buiten sta.
pi_122751356
ik zou echt niet zonder vaatwasser of droger kunnen :@
Maar ik ben dan ook een decadente muts 8-)
Naja is natuurlijk ook keuzes maken, ik zou liever een droger kopen dan bv op vakantie gaan oid...

Schoonmaken heb ik overigens geen hekel aan... alleen nu kan ik gewoon vrij weinig, dus doe ik elke dag een klein beetje ipv 1 dag per week even het hele huis door :)
En M. die doet ook heel veel nu... sowieso de vaatwasser in/uit ruimen, boodschappen, kattebakken, stofzuigen van de trappen en dan neemt hij de rest ook vaak gelijk even mee.. was ophangen als hij thuis is... dus ik mag niet klagen!
pi_122751434
ow en sparen wil ik wel blijven doen! ga wel ietsje minder sparen, maar openen ook gelijk een spaarrekening voor de kleine...
denk dat we straks toch wel zullen bezuinigen op uit eten gaan en dat soort dingen, dus hoop dat ik niet teveel hoef te minder met sparen
  maandag 11 februari 2013 @ 15:03:02 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751504
Ik wil in het najaar zeker een hulp, nu kan ik voorlopig nog veel zelf en helpt manlief ook in het weekend mee met bijv de badkamer, stofzuigen/dweilen, enz.
Ik heb nu 3 dagen per week 3 kindjes om voor te zorgen, op die dagen komt er niet veel van het huishouden behalve de voor die dag noodzakelijke dingen. Zeker nu ik zwanger ben moet ik mijn taken over de dag goed verdelen, ik wil tenslotte wel tot 38 weken kunnen doorwerken. :)

In het najaar, na mijn verlof heb ik alle dagen 4 kindjes, twee van mezelf en twee gastkindjes, dan dus zeker 2 uur per week een hulp.

Dan hebben we in het weekend tenminste tijd om leuke dingen te doen met onze eigen kindjes.
  maandag 11 februari 2013 @ 15:03:23 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122751518
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:57 schreef As1981 het volgende:
Sparen doen we straks alleen voor de kinderen vast en variabel na de balans aan het einde van de maand. Maar dat komt dat ik nu via het uzb werk / voor mezelf ga beginnen dus onduidelijk.

Ben blij dat wij de hypotheek toen op 1 salaris hebben genomen daarom zitten we normaal vrij ruim.

En nu ga ik richting het zh, ben benieuwd met welke afspraak ik straks weer buiten sta.
Ik ook, succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')